Welk vlees heb je hier gebruikt? Rund?quote:Op maandag 4 april 2016 16:12 schreef Iwanius het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
zelf ooit bereid en lekkerste bb met r die ik ken.
Dit is van toepassing op vele Surinaamse gerechten...de volgende dag is het nog lekkerderquote:Op maandag 4 april 2016 16:25 schreef Iwanius het volgende:
Dit was de derde keer dat ik het bord volschepte en ik had bij de eerste schepping bijna al het vlees al weggescheptdus automatisch iets minder nu.
Ik gebruik altijd ossenhaas en bereid het altijd een dag of 2 van te voren want met de Surinaamse BB met R heb ik gemerkt,smaakt hij 2 dagen na bereiding eigenlijk het lekkerst.
Ik was de smaak alweer kwijt hoor na het eten. Ik kan alles na elkaar etenquote:Op maandag 4 april 2016 16:37 schreef Iwanius het volgende:
Ik vind een chocomel gewoon zo uit dat ouderwetse pak of een flesje ook op zijn tijd erg lekker.(ben een kind van melk) maar na overheerlijke in knoflook gebakken slibtongetjes wiens smaak wij allemaal kennen is dan warme choco wel erg tegenstrijdig qua smaak en zwaar. Dat bedoelde ik ermee. Dus kom je uit op iets lichters zoals dan voor jou een choco-mouse of aardbeienmouse als toetje. Of aardbeien met 1 bolletje vanilleijs? Lekker,luchtig,zoet...
Butterschmalz oder Schweineschmalz?quote:Op dinsdag 5 april 2016 14:28 schreef Skeletor. het volgende:
Geroosterd pompoenpitbrood met eigengemaakte schmaltz. Erop groene Turkse paprika, erbij snoeptomaat, natuurlijk.
Wat is stamppot mous?quote:Op dinsdag 5 april 2016 14:40 schreef Eejit het volgende:
Vandaag eet ik stamppot mous. De laatste keer stamppot voor de herfst
Stamppot boerenkoolquote:Op dinsdag 5 april 2016 17:09 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Wat is stamppot mous?
Ik had net een mozartkugel en 2 kaaskrakelingen.
Vanavond krijg ik patat met kaassoufflés hoor ik zojuist
Ziet er lekker uit!quote:Op dinsdag 5 april 2016 18:19 schreef Zo-is-dat het volgende:
[ afbeelding ]
Fattoush met gegrilde haloumi
Phoquote:Op dinsdag 5 april 2016 19:58 schreef Iwanius het volgende:
Lunch werd vandaag deze Vietnamese vleesbowl met noodles op de Meent.![]()
Avondeten werd gewoon een huiselijk maal van vlees,diverse groenten i.c.m. aardappelen.
Vertel nou even waarom jij de hele tijd hetzelfde eet.quote:Op dinsdag 5 april 2016 21:42 schreef Skeletor. het volgende:
Straks "tapas" van geroosterd pompoenpitbrood. Erop schapenbrie-schijfje komkommer, rauwe ham-Philadelphia bieslook-gele snoeptomaat, Franse baguette-salami-Philadelphia bieslook-rode snoeptomaat, gerookte palingfilet-Philadelphia bieslook, gerookte zalmfilet-Philadelphia bieslook-rode snoeptomaat. Nog wat snoeptomaatjes erbij, banaan en een peer.
Omdat ik moet uitkijken met wat ik eet vanwege de ziekte van Crohn. Niet alles valt goed en dit is doorgaans wat goed valt! Heel erg vind ik het niet, want ik kies dan wel wat ik het lekkerste vind en het minste last van heb. Salami's zijn zwaar spul, worsten ook, maar wel erg lekker. Naast het gewone eten heb ik ook continu sondevoeding. Ik voel me net alsof ik een gans voor foie gras benquote:Op woensdag 6 april 2016 07:48 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Vertel nou even waarom jij de hele tijd hetzelfde eet.
Ah kijk!quote:Op woensdag 6 april 2016 12:28 schreef Skeletor. het volgende:
[..]
Omdat ik moet uitkijken met wat ik eet vanwege de ziekte van Crohn. Niet alles valt goed en dit is doorgaans wat goed valt! Heel erg vind ik het niet, want ik kies dan wel wat ik het lekkerste vind en het minste last van heb. Salami's zijn zwaar spul, worsten ook, maar wel erg lekker. Naast het gewone eten heb ik ook continu sondevoeding. Ik voel me net alsof ik een gans voor foie gras ben.
Ach, zodra de issues zijn opgelost, ga ik weer mijn horizon verbreden. Tot dan heul veel tapas met vis, pangasius en gepofte aardappel. Dus
voor die kutziekte.
Zeg, maar het is niet vies toch, wat ik eet? Gerookte zalm, gerookte palingfilet!
Crohn trollt mequote:Op woensdag 6 april 2016 12:35 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ah kijk!
Nee, het is zeker niet vies maar ik dacht dat je liep te trollen ofzo.
Klopt, de gevulde eitjes had ik met kerst. Olijven zitten er ook wel eens bij in plaats van snoeptomaat. En kaas? Een dag zonder kaas is een dag niet geleefd!quote:Op woensdag 6 april 2016 12:35 schreef FutureFairytale het volgende:
Vis is heerlijk maar er zijn zoveel meer avondsnacks. Kaas, olijven, nootjes, gevulde eieren..![]()
Lunch was kippensoep en crackers met komijnekaas en filet americain. Toe een minneola.
Kaas is levenquote:Op woensdag 6 april 2016 13:02 schreef Skeletor. het volgende:
[..]
Klopt, de gevulde eitjes had ik met kerst. Olijven zitten er ook wel eens bij in plaats van snoeptomaat. En kaas? Een dag zonder kaas is een dag niet geleefd!
Ze is wel vergroeid aan die telefoon, he? Soort van verlengstuk van jouw dame?quote:
Welke Evergreen? Voor de zoete trek had ik een stuk nougat en twee paaseitjes: melk en puur.quote:Op woensdag 6 april 2016 16:15 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Kaas is leven![]()
Net een pakje liga evergreen. Er liggen stroopwafels, chocotoffs en bonbons maar geen zin in
Lekkere kluifkip?quote:
Schopje --> CUL / Voor fans van eten uit kommetjesquote:Op zaterdag 9 april 2016 13:28 schreef FutureFairytale het volgende:
2 kommen groentesoep met vermicelli en ballen
Net geen tosti!quote:Op zaterdag 9 april 2016 14:40 schreef RobinOok het volgende:
[ link | afbeelding ]
Geroosterd brood met sriracha tonijnsalade
Ik vind dat ook niet echt een zalig idee nee..quote:Op zaterdag 9 april 2016 14:44 schreef RobinOok het volgende:
In Amerika doen ze daar evengoed nog kaas tussen he? Ja, nee, vis & kaas, dat kan ik nog niet aan. Komt misschien nog ooit, maar ik wil niet.
Jij eet wel vaak aparte combinaties, hoor!quote:Op zaterdag 9 april 2016 17:02 schreef uniekhoorn het volgende:
Witlofovenschotel met veel kaas, lekkere ham. Daarbij een romige pasta
Ziet er chique uit! Veel plezierquote:Op zaterdag 9 april 2016 15:22 schreef golfer het volgende:
Zo meteen zelfgemaakt bouillabaisesoep.![]()
Vanavond uit eten bij de nieuwe tent van Imko Binnerts:
http://www.imkos.nl/
Wauw ziet er heerlijk uit! Receptje?quote:Op zaterdag 9 april 2016 15:55 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
Na tijden weer eens mijn favoriete Salami Risotto gemaakt![]()
[ afbeelding ]
Had bij nader inzien geen miso meer maar was met doenjang net zo lekker!quote:Op zaterdag 9 april 2016 11:59 schreef minilot het volgende:
Vanavond gegrillde varkenslapjes (in gember/misomarinade) met gestoomde paksoi en Japanse plakrijst.
Succes met schoonmaken!quote:Op zaterdag 9 april 2016 22:22 schreef Geerd het volgende:
Hoi,
Ik wou jullie mijn ovenschotel even laten zien !!
[ afbeelding ]
En dat eten op niveau was weer eens bij Amarone op De Meent. Van de menukaart gewoon weer genomen wat ik vorige keer ook lekker vond i.c.m. een fles Amarone die ik ooit eerder bestelde.. Geen foto's gemaakt dit keer gewoon omdat ik er geen zin had gisteravond.quote:Op vrijdag 8 april 2016 21:51 schreef Iwanius het volgende:
Lunch:
Roti! met gele Fernandez maar weer eens.
Aansluitend acclimatiseren!
NU..nog bezig met het avondeten!(op niveau)
Ook *burb* hier.quote:Op zaterdag 9 april 2016 18:55 schreef FutureFairytale het volgende:
Ziet er chique uit! Veel plezier
*burp* ik had een toko maaltijd: Nasi goreng, ajam pedis, daging rendang, sambal boontjes, atjar ketimoen en kroepoek.
Honingmeloen toe.
Heel fijn! Ben benieuwd. Goed weekendquote:Op zaterdag 9 april 2016 22:31 schreef golfer het volgende:
[..]
Ook *burb* hier.
Verslag volgt morgen of later zelfs (druk weekend).
Voortreffelijk gegeten.
Heb je ermee gevochten?quote:Op zaterdag 9 april 2016 22:22 schreef Geerd het volgende:
Hoi,
Ik wou jullie mijn ovenschotel even laten zien !!
[ afbeelding ]
Zo lijkt het wel !! Maar smaakte heerlijk, ik dacht dat wordt weer thuisbezorgd.nl maar ,,,,quote:
Morgen ook op Fok! te lezen maar pssst:quote:Op zaterdag 9 april 2016 22:40 schreef FutureFairytale het volgende:
Heel fijn! Ben benieuwd. Goed weekend
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
Het ziet er weer heerlijk uitquote:Op zaterdag 9 april 2016 22:31 schreef golfer het volgende:
Ook *burb* hier.
Voortreffelijk gegeten.
Ja zeker.quote:Op zaterdag 9 april 2016 20:17 schreef QuattroF het volgende:
[..]
Wauw ziet er heerlijk uit! Receptje?
Pizza Calzone was het vandaag. Gevuld met kalfdoner, kaas, champignons en paprika.
Recensie staat op Fok!:quote:Op zaterdag 9 april 2016 22:31 schreef golfer het volgende:
Ook *burb* hier.
Voortreffelijk gegeten.
Lekker! Ga ik binnenkort eens proberen. Dank je wel.quote:Op zondag 10 april 2016 12:15 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
[..]
Ja zeker.
- Halve liter water met een bouillonblokje voor een halve liter.
- Water verwarmen zodat het bouillonblokje goed mengt met het water.
Zorg er voor dat je een goede pan hebt die hoog is en een vrij dikke bodem. Doe daar 2 eetlepels olijfolie in en een gesnipperde rode ui, voeg daar na salami toe, die je van te voren al even lekker aangebakken moet hebben, als het uitje wat glazig ziet doe er dan 25 gram roomboter bij en laat het vuur laag, voeg daarna de risottorijst en diepgevroren tuinerwten toe en schep dit om en om door je pan en voeg dan een flinke scheut van je bouillon toe, laat dit koken en voeg iedere keer als het water wat verdampt is en je risotto ingedikt, en houdt dit aan tot je bouillon op is. Het duurt ongeveer een minuurtje of 25 voordat het klaar is. Hij moet leuker smeuïg blijven dus roer tijdens het koken regelmatig het goed door elkaar. Proef tussendoor dus even.
Je kan er nog voorkiezen een vers knoflookje er door heen te doen, maar dan gaat de knoflook overheersen omdat in de Salami ( van Stegeman worst ) al veel knoflook zit. Zout zou ik ook niet doen omdat de bouillon al aardig zout is. Je kan er nog voor kiezen om peper van de molen te gebruiken. Maar de Parmezaan is toch wel een aanradertje.
Dat kan ik geen carbonara noemenquote:Op zondag 10 april 2016 12:52 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
Oh ja, net nog effe deze foto gevonden. Mijn variant of een kip carbonara, tagliatelle.
[ afbeelding ]
Geen dank, ben benieuwd naar het resultaatquote:Op zondag 10 april 2016 13:41 schreef QuattroF het volgende:
[..]
Lekker! Ga ik binnenkort eens proberen. Dank je wel.
Dat kan, ik wel.quote:
Ik krijg er honger van... Klinkt heerlijk!quote:Op zondag 10 april 2016 16:25 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Zelfgemaakte spareribs (marinade van: ketjap/honing/chilivlokken/knoflook/gember/sesamolie), franse frietjes en zoetzure pittige komkommer.
Waar haal jij die? Ik heb het vrijdag ook nog gegeten trouwens. En zit hier geen Fa-sjong bij?quote:Op zaterdag 9 april 2016 22:29 schreef Iwanius het volgende:
Surinaamse Moksi-Meti op de West-Kruiskade.
Ik heb nog nooit risotto zelf gemaaktquote:Op zondag 10 april 2016 16:30 schreef QuattroF het volgende:
[..]
Ik krijg er honger van... Klinkt heerlijk!
Vanavond eten we Spinazierisotto met parmaham en parmezaanse kaas.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Extra goede mondverzorging vanavond en in de ochtend ivm ui en knoflook
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 10 april 2016 16:36 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit risotto zelf gemaaktMoet ik toch eens gaan proberen.
Moet je echt eens proberen, dat is echt zó lekker! Maar die spareribs zien er ook verrukkelijk uit.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Extra goede mondverzorging vanavond en in de ochtend ivm ui en knoflook
quote:Op zondag 10 april 2016 16:38 schreef Woelwater het volgende:
Uit een "chinees" kookboek, varkensvlees met paprika
[ afbeelding ]Volgende keer dit recept gebruiken:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
http://www.aziatische-ing(...)ika-met-varkenshaas/
(en dan dat sausje verviervoudigen)
Mijn website: Aziatische-ingrediënten.nl
Alles wat ik zo lekker vindquote:Op zondag 10 april 2016 18:12 schreef vinnypassy het volgende:
Ik moest wat dingetjes opmaken zodat ik de komende tijd zo min mogelijk ongezonds in huis heb, dus het werd een hele normale combinatie: broodje carpaccio (ossenhaas 15 seconden aan de buitenkant aangebakken met wat tijm/rozemarijn/peper/zout en daarna dun gesneden, met zelfgemaakte aioli, parmezaan, pijnboompitjes, balsamico, rucola en pesto op ciabatta) en daarna een frituursnackmix met mijn heerlijke zelfgemaakte chipotle-barbecuesaus.
En straks nog wat zelfgemaakt vanille-yoghurtijs met hazelnootcrumble.
Wat een heerlijke start van de dag!quote:Op zondag 10 april 2016 17:11 schreef Bienelientjee het volgende:
Vanochtend hebben we voor onszelf Eggs Benedict gemaakt. De poached eggs waren helemaal perfect! En een redelijk goed gelukte Hollandaise saus(was onze eerste poging ooit tot die saus
) En het was een gerookte zalm versie voor mij en bacon voor vriend.
Vanavond weer een Engelse sunday roast met een stuk rundvlees wat schoonvaders een tijdlang in de oven heeft gezet met rode wijn enzo.
Thx, kwam gister al op die site terecht om te kijken of zwarte sojabonen hetzelfde zijn als de blikjes zwarte bonen die ze bij de buurtsuper verkopen.quote:Op zondag 10 april 2016 17:31 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Volgende keer dit recept gebruiken:
http://www.aziatische-ing(...)ika-met-varkenshaas/
(en dan dat sausje verviervoudigen)
Haha weet het nog steeds nietquote:
quote:Verwarrend: meestal staat er "zwarte bonen" op de verpakking ipv "zwarte sojabonen", maar zwarte bonen gebruikt men in Zuid-Amerika en dat is een heel ander soort. Niet met elkaar inwisselbaar.
quote:Op zondag 10 april 2016 16:33 schreef Tem het volgende:
Waar haal jij die? Ik heb het vrijdag ook nog gegeten trouwens. En zit hier geen Fa-sjong bij?
Ah, ja dat kan natuurlijk ookquote:Op maandag 11 april 2016 14:06 schreef Iwanius het volgende:
vind ik niet lekker. En ik haal hem altijd hierrr...(scroll na beneden..)
Bon.
Jah,het was weer goed vertoeven bij Tai Wu.quote:Op dinsdag 12 april 2016 17:47 schreef FutureFairytale het volgende:
Mmm Iwanius, jouw lunch wil ik wel
Boeuf bourguignon bedoel je?quote:Op woensdag 13 april 2016 13:30 schreef Iwanius het volgende:
Lunch:
[ afbeelding ]
Bouef bourgogne met aardappelpuree.
Waarom heb je die foto al een maand geleden geüpload?quote:Op woensdag 13 april 2016 13:30 schreef Iwanius het volgende:
Lunch:
[ afbeelding ]
Boeuf bourguignon met aardappelpuree.
quote:Op woensdag 13 april 2016 18:44 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Alleen mozzarella?Of bedoel je Margarita?
quote:Op woensdag 13 april 2016 18:48 schreef Reemi het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zoiets waarschijnlijk. Niks mis mee
Die is verrassend lekkerquote:
wat weinig ,je bent toch een kerel?quote:Op woensdag 13 april 2016 18:31 schreef derLudolf het volgende:
[ afbeelding ]
Aardappels, worteltjes en wijting![]()
Nu acclimatiseren met Masterchef Holland op de bank met een bakje yoghurt
Jup deze was hetquote:Op woensdag 13 april 2016 18:48 schreef Reemi het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zoiets waarschijnlijk. Niks mis mee
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |