Het oordeel is gewoon niet aan kinderen. Wat een school besluit kan anders zijn.quote:Op zaterdag 2 april 2016 18:47 schreef embedguy het volgende:
[..]
Maar wat als de volwassenen die hierover gaan niet de beslissing nemen?
De toekomst van de hele klas (en de toekomst van klassen van opvolgende jaren) deels laten verneuken?
Onzin verkondigen mag. Hou het in redelijkheid.quote:Op zaterdag 2 april 2016 18:50 schreef trein2000 het volgende:
Jaroon, het leven buiten je zolderkamertje is hard. Get used to it. Ik vind het een begrijpelijk intitiatief.
Ok, een begrijpelijke mening.quote:Op zaterdag 2 april 2016 18:49 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Het oordeel is gewoon niet aan kinderen. Wat een school besluit kan anders zijn.
Het is aan de school en niet de leerling. Ik bepaalde veel op school. Niet wie er in mijn klas zat.quote:Op zaterdag 2 april 2016 18:54 schreef embedguy het volgende:
[..]
Ok, dus de leerlingen moeten maar braaf toezien hoe hun toekomst deels wordt verneukt omdat die gene die de verantwoording zou moeten nemen, besluit om niet de verantwoording te nemen?
Je begrijpt dat dat niet bepaald reëel is? Leerlingen zijn geen makke kudde schapen...
Dat is iets. Maar zoals je dan ook weet was er eerst speciaal onderwijs. Nu niet meer. Maar het gaat vaak wel heel goed.quote:Op zaterdag 2 april 2016 18:56 schreef Sunshower het volgende:
Het verbaast mij dat jullie ervanuit gaan dat dat meisje voor problemen in de klas zorgde of te veel aandacht vroeg. Ik lees dat helemaal niet. Ik lees dat ze 'anders' was en als puber ben je een makkelijk doelwit als je niet bij de grote groep hoort/wil horen.
Ik heb een zoon met autisme en houd mijn hart vast voor als hij na de zomervakantie naar het voortgezet onderwijs gaat. Op de basisschool is hij nog geliefd.
Heb je helemaal gelijk in maar je begrijpt dat dit in dit geval niet echt reëel is? Leerlingen zijn geen kudde makke schapen...quote:Op zaterdag 2 april 2016 18:56 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Het is aan de school en niet de leerling. Ik bepaalde veel op school. Niet wie er in mijn klas zat.
Dat was ik ook niet. Een mak schaap. Maar ik ging ook nooit keihard oordelen over iemand. Op gebied van geloof heb ik dat wel gedaan. In redelijkheid.quote:Op zaterdag 2 april 2016 18:58 schreef embedguy het volgende:
[..]
Heb je helemaal gelijk in maar je begrijpt dat dit in dit geval niet echt reëel is? Leerlingen zijn geen kudde makke schapen...
Nee, ik ga ga er van uit dat als een leerling niet hinderlijk aanwezig is dergelijke petities niet door de hele klas worden ondertekent.quote:Op zaterdag 2 april 2016 18:56 schreef Sunshower het volgende:
Het verbaast mij dat jullie ervanuit gaan dat dat meisje voor problemen in de klas zorgde of te veel aandacht vroeg. Ik lees dat helemaal niet. Ik lees dat ze 'anders' was en als puber ben je een makkelijk doelwit als je niet bij de grote groep hoort/wil horen.
Ik heb een zoon met autisme en houd mijn hart vast voor als hij na de zomervakantie naar het voortgezet onderwijs gaat. Op de basisschool is hij nog geliefd.
Ga er vanuit dat iemand gewoon anders is.quote:Op zaterdag 2 april 2016 18:59 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee, ik ga ga er van uit dat als een leerling niet hinderlijk aanwezig is dergelijke petities niet door de hele klas worden ondertekent.
Het is idd ook niet heelveel meer als gissen hoorquote:Op zaterdag 2 april 2016 18:56 schreef Sunshower het volgende:
Als iemand gewoon anders is word een petitie niet massaal ondertekent. Leerlingen zijn geen idioten.quote:Op zaterdag 2 april 2016 19:00 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ga er vanuit dat iemand gewoon anders is.
Ja waarom zou alleen dat ene kind belangrijk zijn?quote:Op zaterdag 2 april 2016 18:48 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Je blijft hameren op die klas. Wat mogelijk is en was weet ik ook niet.
Leerlingen bepalen het beleid niet. Dat moet je misschien kinderen meegeven.quote:Op zaterdag 2 april 2016 19:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als iemand gewoon anders is word een petitie niet massaal ondertekent. Leerlingen zijn geen idioten.
Die gehele klas maakt er een probleem van. Zij niet.quote:Op zaterdag 2 april 2016 19:02 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ja waarom zou alleen dat ene kind belangrijk zijn?
Over het algemeen kennen kinderen ook mededogen, zeker als ze goed wordt uitgelegd wat er aan de hand is, dus ik denk niet dat je je al te veel zorgen hoeft te maken. Dat hier iets anders aan de hand is, lijkt me wel duidelijk.quote:Op zaterdag 2 april 2016 18:56 schreef Sunshower het volgende:
Bron?quote:Op zaterdag 2 april 2016 18:58 schreef Moonah het volgende:
Het meisje is trouwens eerder al opgesloten geweest in het fietsenhok...
Lijkt mij logisch al weet ik niet of dat kind gelukkig was op die school en in die klas, noch of ze haar gevraagd hebben of ze ook wil tekenen. Maakt verder voor het probleem ook weinig uit.quote:Op zaterdag 2 april 2016 19:05 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Die gehele klas maakt er een probleem van. Zij niet.
Het betreffende artikel. Doorklikken naar de 'vrouw'pagina (staat een linkje bij).quote:
Nee, maar ze mogen wel hun mening uiten c.q. Inspraak hebben.quote:Op zaterdag 2 april 2016 19:04 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Leerlingen bepalen het beleid niet. Dat moet je misschien kinderen meegeven.
Nee, zij is kennelijk het probleem van om en nabij 25 mensen.quote:Op zaterdag 2 april 2016 19:05 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Die gehele klas maakt er een probleem van. Zij niet.
Dat is zeker zo. Maar je mag wel dingen niet accepteren.quote:Op zaterdag 2 april 2016 19:09 schreef summer2bird het volgende:
Dit gebeurd gewoon. Gaat ook niet veranderen.
Kinderen zijn kut tegen elkaar en later draaien ze soms een beetje om als ze zelf wat levenservaring hebben.
Of mensen denken dat.....quote:Op zaterdag 2 april 2016 19:07 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee, zij is kennelijk het probleem van om en nabij 25 mensen.
Dank. Ik heb het gelezen, maar het zegt me verder niet genoeg over de situatie. Ik vraag me wel af of de school afdoende aandacht aan de overige kinderen heeft besteed toen dit zich voordeed.quote:Op zaterdag 2 april 2016 19:07 schreef Moonah het volgende:
[..]
Het betreffende artikel. Doorklikken naar de 'vrouw'pagina (staat een linkje bij).
Ja dus dit lijkt mij nieuws uit de oude doos.quote:Op zaterdag 2 april 2016 15:16 schreef Resistor het volgende:
Ik heb het blijkbaar niet goed gelezen.
[..]
[..]
Dus na jaren gaat de moeder huilie doen omdat het blijkbaar toch niet normaal is.
Je draait er omheen met irrelevante zaken...quote:Op zaterdag 2 april 2016 18:59 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dat was ik ook niet. Een mak schaap. Maar ik ging ook nooit keihard oordelen over iemand. Op gebied van geloof heb ik dat wel gedaan. In redelijkheid.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
Dan ga je nu een link geven naar een ouder artikel.quote:Op zaterdag 2 april 2016 19:12 schreef MMXMMX het volgende:
[..]
Ja dus dit lijkt mij nieuws uit de oude doos.
Ik heb niet geklikt !!!
quote:Op zaterdag 2 april 2016 19:13 schreef embedguy het volgende:
[..]
Je draait er omheen met irrelevante zaken...
Doet er niet echt toe maar ik vind dit ergens wel comisch;Ik draai nergens omheen. Ik ben geheel duidelijk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is niet meer dan normaal dat die kinderen (en vooral die klassenoudste) na moeten blijven maar verder kan je er echt niets aan doen.quote:Op zaterdag 2 april 2016 19:11 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dat is zeker zo. Maar je mag wel dingen niet accepteren.
En wie ben jij ? dat je mij opdrachten denkt te kunnen geven ?quote:Op zaterdag 2 april 2016 19:13 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dan ga je nu een link geven naar een ouder artikel.
Het wordt raar als je anderen weg gaat stemmen. Ik ben klassen oudste geweest. Dat je een boek moest rondleuren. Ik ga geen stemming beginnen tegen iemand.quote:Op zaterdag 2 april 2016 19:14 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Het is niet meer dan normaal dat die kinderen (en vooral die klassenoudste) na moeten blijven maar verder kan je er echt niets aan doen.
Merendeel van die blagen veranderd pas als zij ook een kiddo hebben met autisme oid.
quote:Op zaterdag 2 april 2016 19:14 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ik draai nergens omheen. Ik ben geheel duidelijk.
Sommige kinderen zijn gewoon zo kut. Niet iedereen was zo redelijk als jij.quote:Op zaterdag 2 april 2016 19:15 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Het wordt raar als je anderen weg gaat stemmen. Ik ben klassen oudste geweest. Dat je een boek moest rondleuren. Ik ga geen stemming beginnen tegen iemand.
Geen stemming, petitie dat is iets anders. Een stemming suggereert een formele beslissings of adviesbevoegheid . Een Petitie is een verzoek aan een bepaald orgaan.quote:Op zaterdag 2 april 2016 19:15 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Het wordt raar als je anderen weg gaat stemmen. Ik ben klassen oudste geweest. Dat je een boek moest rondleuren. Ik ga geen stemming beginnen tegen iemand.
Dat denk ik werkelijk. Maar ik ben ook niet geheel normaal.quote:Op zaterdag 2 april 2016 19:16 schreef embedguy het volgende:
[..]Dat geloof je zelf?
Hihi, je bent maar wat aan het trollen of? Iets zegt me van niet... Enfin, jammer wel.
Verder wel een interessant topic dit!
Ze hebben haar niet weg zitten stemmen. Ze hebben een pititie gestart waarmee mede leerlingen kunnen aangeven of dat ze vinden of dat die leerling daar thuis hoort of niet. Om daarmee vervolgens naar de persoon te gaan die de verantwoording heeft over of dat die leerling in die klas mag blijven of niet.quote:Op zaterdag 2 april 2016 19:15 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Niemand is 'normaal'quote:Op zaterdag 2 april 2016 19:22 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dat denk ik werkelijk. Maar ik ben ook niet geheel normaal.
Dat is toch gewoon wegstemmen? Of begrijp ik het woord petitie niet?quote:Op zaterdag 2 april 2016 19:25 schreef embedguy het volgende:
[..]
Ze hebben haar niet weg zitten stemmen. Ze hebben een pititie gestart waarmee mede leerlingen kunnen aangeven of dat ze vinden of dat die leerling daar thuis hoort of niet. Om daarmee vervolgens naar de persoon te gaan die de verantwoording heeft over of dat die leerling in die klas mag blijven of niet.
Je zou kunnen stellen dat dat gewoon wegstemmen is maar strikt gezegd is dat het niet en grote kans dat de leerlingen die het hebben ondertekend zo ook niet hebben gezien.
Dat is mij dus helemaal niet duidelijk. We kunnen er niks zinnigs over zeggen. Misschien was de petitie een pesterij, misschien zorgde het meisje voor overlast. We wéten het niet. Het enige wat we weten is dat de situatie geen schoonheidsprijs verdient.quote:Op zaterdag 2 april 2016 19:06 schreef Disana het volgende:
[..]
Over het algemeen kennen kinderen ook mededogen, zeker als ze goed wordt uitgelegd wat er aan de hand is, dus ik denk niet dat je je al te veel zorgen hoeft te maken. Dat hier iets anders aan de hand is, lijkt me wel duidelijk.
Deze vind ik wel mooi verwoord;quote:Op zaterdag 2 april 2016 19:27 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dat is toch gewoon wegstemmen? Of begrijp ik het woord petitie niet?
Enfin, je zou het alsnog als wegstemmen kunnen zien maar strict gezien is dat het noet en een pititie is toch wel een stuk minder erg dan iemand wegstemmen.quote:Op zaterdag 2 april 2016 19:19 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Geen stemming, petitie dat is iets anders. Een stemming suggereert een formele beslissings of adviesbevoegheid . Een Petitie is een verzoek aan een bepaald orgaan.
Niet als je iemand daarmee weg stemt als lid van de groep. .quote:Op zaterdag 2 april 2016 19:30 schreef embedguy het volgende:
[..]
Deze vind ik wel mooi verwoord;
[..]
Enfin, je zou het alsnog als wegstemmen kunnen zien maar strict gezien is dat het noet en een pititie is toch wel een stuk minder erg dan iemand wegstemmen.
De clou is dus dat je niemand wegstemt maar dat je stemmen verzameld om zo bij een bevoegdiemand aan te kunnen geven dat er een serieus probleem is.quote:Op zaterdag 2 april 2016 19:32 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Niet als je iemand daarmee weg stemt als lid van de groep. .
Precies!quote:Op zaterdag 2 april 2016 19:36 schreef embedguy het volgende:
[..]
De clou is dus dat je niemand wegstemt maar dat je stemmen verzameld om zo bij een bevoegdiemand aan te kunnen geven dat er een serieus probleem is.
Als één iemand gaat klagen dat een mede leerling teveel aandacht opeist, dan kan dat gemakkelijk in de doofpot worden gestopt maar als je ondebouwing meeneemt dat 30 man met dat probleem zit, dan sta je een stuk sterker en kan het probleem minder makkelijk in de doofpot worden gestopt. Zodoende is de kans groter dat er iets aan het probleem wordt gedaan.
Ja en om daar serieus genomen te worden zoek je steun. In de vorm van een petitie.quote:Op zaterdag 2 april 2016 19:40 schreef bluuf het volgende:
De petitie is pesterij : het gaat namelijk om het stukje buitensluiten.
Ook creëer je net zo'n petitie een bepaalde sociale druk : ook degenen die het helemaal niet eens zijn met zo'n petitie kunnen besluiten om toch naar te tekenen om niet buiten de groep te vallen (en tieners zijn hier extreem gevoelig voor).
Als dit destijds op mijn middelbare school was gebeurd dan was de verantwoordelijke direct van school gestuurd en waren de directe handlangers daarbij geschorst.
Hoe veel last je ook ondervindt van een "gehandicapte" klasgenoot, het kind kan er niets aan doen. Over het algemeen kies je niet op 11/12 jarige leeftijd zelf je school uit (in de zin van : je ouders hebben het uiteindelijk voor het zeggen) dus een petitie starten tegen een enkel persoon gericht is gewoon fout. Als je er een probleem mee hebt dan speel je het via de schoolleiding.
Dat is zonder meer een feit.quote:Op zaterdag 2 april 2016 19:29 schreef Sunshower het volgende:
[..]
Dat is mij dus helemaal niet duidelijk. We kunnen er niks zinnigs over zeggen. Misschien was de petitie een pesterij, misschien zorgde het meisje voor overlast. We wéten het niet. Het enige wat we weten is dat de situatie geen schoonheidsprijs verdient.
Nee, niet als leerling. Dan horen de ouders actie te ondernemen, desnoods juridisch.quote:Op zaterdag 2 april 2016 19:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja en om daar serieus genomen te worden zoek je steun. In de vorm van een petitie.
Want?quote:Op zaterdag 2 april 2016 19:45 schreef bluuf het volgende:
[..]
Nee, niet als leerling. Dan horen de ouders actie te ondernemen, desnoods juridisch.
Dus jij vindt het normaal dat een stel 12 en 13 jarigen een petitie starten gericht tegen 1 gehandicapte leerling? Dus in feite een hele groep die zich op 1 zwakkere richt die zichzelf sowieso niet kan verdedigen?quote:
Dat lijkt mij ook.quote:Op zaterdag 2 april 2016 19:53 schreef bluuf het volgende:
[..]
Dus jij vindt het normaal dat een stel 12 en 13 jarigen een petitie starten gericht tegen 1 gehandicapte leerling? Dus in feite een hele groep die zich op 1 zwakkere richt die zichzelf sowieso niet kan verdedigen?
12 en 13 jarigen behoren dit soort zaken niet zelf af te handelen, daar zijn hun hersenen nog niet voldoende voor ontwikkeld.
Waarom kan een auti zich niet verdedigen? En ja, als school niks doet vind ik dat normaal.quote:Op zaterdag 2 april 2016 19:53 schreef bluuf het volgende:
[..]
Dus jij vindt het normaal dat een stel 12 en 13 jarigen een petitie starten gericht tegen 1 gehandicapte leerling? Dus in feite een hele groep die zich op 1 zwakkere richt die zichzelf sowieso niet kan verdedigen?
12 en 13 jarigen behoren dit soort zaken niet zelf af te handelen, daar zijn hun hersenen nog niet voldoende voor ontwikkeld.
In de 4e was mijn klas die fase toch wel een bertje ontgroeid hoor... Al ongeveer 4 jaar. Enfin, sommige klassen zullen daar later mee zijn maar op 4 havo lijkt mij niet dat er veel klassen zijn die nog op zulk een grote schaal pesten.quote:Op zaterdag 2 april 2016 19:40 schreef bluuf het volgende:
Ook het excuus van mensen dat het wellicht om aandacht ging : wees eerlijk, hoeveel 13 jarigen willen er aandacht van de leerkracht in de klas? Iedereen kan toch op 10 vingers natellen dat zulke petities alleen gestart worden met het doel om iemand buiten te sluiten? Dat is gewoon hoe veel tieners zijn.
Als kind. Tegen een ander kind.quote:Op zaterdag 2 april 2016 19:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja en om daar serieus genomen te worden zoek je steun. In de vorm van een petitie.
Wat is dat voor onzin. Ik kom gewoon op voor een kind.quote:Op zaterdag 2 april 2016 19:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Stap eens af van dat wij-zij denken. Je beschermt jezelf.
Je kan het ook anders zien; een petitie starten in het voordeel van de gehele klas - 1 is gewoon goed...quote:Op zaterdag 2 april 2016 19:40 schreef bluuf het volgende:
De petitie is pesterij : het gaat namelijk om het stukje buitensluiten.
Ook creëer je net zo'n petitie een bepaalde sociale druk : ook degenen die het helemaal niet eens zijn met zo'n petitie kunnen besluiten om toch naar te tekenen om niet buiten de groep te vallen (en tieners zijn hier extreem gevoelig voor).
Als dit destijds op mijn middelbare school was gebeurd dan was de verantwoordelijke direct van school gestuurd en waren de directe handlangers daarbij geschorst. (Ik heb op een echte pestvrije middelbare school gezeten. Dat het alleen gymnasium was waarbij de ouders over het algemeen ook hoog opgeleid waren scheelt ook wel heel erg in de normen en waarden die de gemiddelde leerling had)
Hoe veel last je ook ondervindt van een "gehandicapte" klasgenoot, het kind kan er niets aan doen. Over het algemeen kies je niet op 11/12 jarige leeftijd zelf je school uit (in de zin van : je ouders hebben het uiteindelijk voor het zeggen) dus een petitie starten tegen een enkel persoon gericht is gewoon fout. Als je er een probleem mee hebt dan speel je het via de schoolleiding.
Ook het excuus van mensen dat het wellicht om aandacht ging : wees eerlijk, hoeveel 13 jarigen willen er aandacht van de leerkracht in de klas? Iedereen kan toch op 10 vingers natellen dat zulke petities alleen gestart worden met het doel om iemand buiten te sluiten? Dat is gewoon hoe veel tieners zijn.
Als je als klas vind dat je onevenredig nadeel ergens van ondervind. Dan bescherm je je daartegen. Voor mij is de situatie niet anders dan als deze petitie zou gaan over een irritante kleur licht o.i.d.quote:Op zaterdag 2 april 2016 19:59 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Wat is dat voor onzin. Ik kom gewoon op voor een kind.
Maar het gaat over een mens en niet over licht. De beslissing moet niet liggen bij kinderen. Het probleem kan er zijn. Dan moet de school daar iets aan doen. Je weet als school heel goed wie het probleem is. Bij mij wel in elk geval.quote:Op zaterdag 2 april 2016 20:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als je als klas vind dat je onevenredig nadeel ergens van ondervind. Dan bescherm je je daartegen. Voor mij is de situatie niet anders dan als deze petitie zou gaan over een irritante kleur licht o.i.d.
Net hoe dat je het bekijkt.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
quote:Op zaterdag 2 april 2016 20:08 schreef embedguy het volgende:
[..]
Net hoe dat je het bekijkt.
Maargoed; de werkelijkheid is dat je soms voor jezelf moet kiezen ten koste van een ander als je iets wilt bereiken. Hoe cru ook.
Terzijde;Dat werkt vaak ook zo. Maar niet als kind op een school.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar als je je verplaatst in die leerlingen? Dan ga je toch niet op de ouderen zitten wachten terwijl er niets verandert en je een optie hebt om iets aan het probleem te doen?quote:Op zaterdag 2 april 2016 20:04 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Maar het gaat over een mens en niet over licht. De beslissing moet niet liggen bij kinderen. Het probleem kan er zijn. Dan moet de school daar iets aan doen. Je weet als school heel goed wie het probleem is. Bij mij wel in elk geval.
Niet? Hier schijnbaar wel. En waarom zouden kinderen dit niet mogen doen?quote:Op zaterdag 2 april 2016 20:09 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dat werkt vaak ook zo. Maar niet als kind op een school.
Hardleers? De beslissing ligt niet bij de kinderen. Ze doen een verzoek. Was de situatie voor jou anders geweest als ze allemaal afzonderlijk waten gaan klagen bij de directie, zoja waarom?quote:Op zaterdag 2 april 2016 20:04 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Maar het gaat over een mens en niet over licht. De beslissing moet niet liggen bij kinderen. Het probleem kan er zijn. Dan moet de school daar iets aan doen. Je weet als school heel goed wie het probleem is. Bij mij wel in elk geval.
Ik was een extreme leerling. Altijd had ik ergens iets op te zeggen. Ik heb nog nooit het idee gekregen te gaan stemmen over iemand in de klas. En natuurlijk waren er moeilijke mensen bij. Ik heb het over een internaat. Zo leuk waren wij. Niemand zou dat daar ooit gedaan hebben.quote:Op zaterdag 2 april 2016 20:11 schreef embedguy het volgende:
[..]
Maar als je je verplaatst in die leerlingen? Dan ga je toch niet op de ouderen zitten wachten terwijl er niets verandert en je een optie hebt om iets aan het probleem te doen?
Omdat iemand kind is. Ik neem dat serieus. Maar niet als je iemand weg gaat stemmen.quote:Op zaterdag 2 april 2016 20:11 schreef embedguy het volgende:
[..]
Niet? Hier schijnbaar wel. En waarom zouden kinderen dit niet mogen doen?
Natuurlijk is het een verzoek. Laten we het niet gekker maken dan het al is.quote:Op zaterdag 2 april 2016 20:12 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hardleers? De beslissing ligt niet bij de kinderen. Ze doen een verzoek. Was de situatie voor jou anders geweest als ze allemaal afzonderlijk waten gaan klagen bij de directie, zoja waarom?
En leerlingen hebben niet het recht verzoeken in te dienen volgens jou?quote:Op zaterdag 2 april 2016 20:15 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Natuurlijk is het een verzoek. Laten we het niet gekker maken dan het al is.
De school moet iets ondernemen.quote:Op zaterdag 2 april 2016 20:15 schreef embedguy het volgende:
Ik kan er met m'n verstand niet bij; 30 toekomsten (deels) verneuken omdat één of andere *** heeft bedacht dat die autistische leerling in die klas moet blijven zitten...
Daar loopt het dan al helemaal krom... Zelf kan ik er wel begrip voor opbrengen dat iemand in zulk een situatie daar iets aan wilt doen...
Kut blijft de situatie alsnog. Misschien hadden de leerlingen beter opzoek moeten gaan naar een andere school ofzo, mja dat voelt ook niet bepaald rechtvaardig.
Dat deden wij op de lagere school al. 'Wij willen ijsvrij....".quote:Op zaterdag 2 april 2016 20:16 schreef Jaroon het volgende:
Straks krijgen we nog dat kinderen iets gaan eisen van de school.
We blijven hetzelfde zeggen.....quote:Op zaterdag 2 april 2016 20:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En leerlingen hebben niet het recht verzoeken in te dienen volgens jou?
Dat klinkt als een totaal andere situatie die niet te vergelijken valt.quote:Op zaterdag 2 april 2016 20:13 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ik was een extreme leerling. Altijd had ik ergens iets op te zeggen. Ik heb nog nooit het idee gekregen te gaan stemmen over iemand in de klas. En natuurlijk waren er moeilijke mensen bij. Ik heb het over een internaat. Zo leuk waren wij. Niemand zou dat daar ooit gedaan hebben.
Dat was dan ook wel iets bijzonders. Maar de school bepaalde dat.Dat was wel leuk. Dat bestaat niet meer omdat er geen ijs meer is.quote:Op zaterdag 2 april 2016 20:17 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat deden wij op de lagere school al. 'Wij willen ijsvrij....".
Dit dus. Jaroon, doe even normaal alsjeblieft. Je lijkt zelf wel autistisch manquote:Op zaterdag 2 april 2016 18:05 schreef Disana het volgende:
Het zou heel goed kunnen dat Wespensteek gelijk heeft en dat de kinderen inderdaad te veel last ondervonden van de aanwezigheid van het autistische kind in de klas. Uit het artikel blijkt niet dat het kind is gepest, ik vind een petitie geen pesten. Soms willen ouders te veel voor hun kinderen.
En?quote:Op zaterdag 2 april 2016 20:23 schreef gnilrednoz het volgende:
[..]
Dit dus. Jaroon, doe even normaal alsjeblieft. Je lijkt zelf wel autistisch man
Iedereen hier is autistisch, wat doen we anders op Fok!?quote:Op zaterdag 2 april 2016 20:23 schreef gnilrednoz het volgende:
[..]
Dit dus. Jaroon, doe even normaal alsjeblieft. Je lijkt zelf wel autistisch man
Ik neem de wegstemmers en de rector serieus.quote:Op zaterdag 2 april 2016 20:14 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Omdat iemand kind is. Ik neem dat serieus. Maar niet als je iemand weg gaat stemmen.
Dat kan je je inderdaad afvragen. Maar zo langzamerhand wordt ik hier bijna als raar denkend mens neergezet.quote:Op zaterdag 2 april 2016 20:45 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Ik neem de wegstemmers en de rector serieus.
Vraag me ook af of deze moeder wel helemaal stoornisvrij is. Krijg er geen goed gevoel bij.
* 4 havo, niet de brugklas.quote:Op zaterdag 2 april 2016 21:18 schreef deedeetee het volgende:
Zonder kennis van wat nu de echte reden is om dit meisje de klas uit te willen werken is het onmogelijk om er een goed oordeel over te geven.
Ik vind het wel geen goede zaak als leerlingen in een brugklas zo iets gaan doen. Daar krijg ik geen goed gevoel bij.
???quote:Op zaterdag 2 april 2016 21:21 schreef embedguy het volgende:
[..]
* 4 havo, niet de brugklas.
Owne, overheen gelezen.
Beter inlezen :quote:Toen de oudste dochter van Janneke van Bockel in de brugklas zat, ging er een petitie rond. Initiatiefnemer was de klassenvoorzitter. Vrijwel iedereen tekende het verzoek om het meisje uit de klas te laten zetten.
quote:Ze zit inmiddels in 4 HAVO en heeft een VMBO-T diploma in haar zak. Er bestaat niet zoiets als standaardautisme, net zo min als er standaardmensen zijn."
Ninja editquote:
Dit ja. Ik mis teveel informatie om er überhaupt iets zinnigs over te kunnen zeggen.quote:Op zaterdag 2 april 2016 21:18 schreef deedeetee het volgende:
Zonder kennis van wat nu de echte reden is om dit meisje de klas uit te willen werken is het onmogelijk om er een goed oordeel over te geven.
[...]
Mee eens, maar op die jonge leeftijd een dergelijk initiatief nemen vind ik toch op zijn best merkwaardig. Verklaard wel waarom de rest van de klas als brave schapen de leider volgden.quote:Op zaterdag 2 april 2016 21:21 schreef embedguy het volgende:
[..]
* 4 havo, niet de brugklas.
Owne, overheen gelezen.
Dan komt het toch weer iets dichterbij dat het een pesterij is ipv een noodkreet.
Enfin; zoals je al stelt is er niet heelveel zinnigs over te zeggen zonder meer info.
Zoiets doen ze dus echt niet zomaar. En de rector ook niet. Ligt meer voor de hand dat moeder niet het hele verhaal vertelt. Ze liegt wel vaker.quote:Op zaterdag 2 april 2016 21:18 schreef deedeetee het volgende:
Ik vind het wel geen goede zaak als leerlingen in een brugklas zo iets gaan doen. Daar krijg ik geen goed gevoel bij.
Rector? Moeder die wel vaker liegt? Mis ik iets? Staat dit in het hele artikel op vrouw.nl?quote:Op zaterdag 2 april 2016 21:47 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Zoiets doen ze dus echt niet zomaar. En de rector ook niet. Ligt meer voor de hand dat moeder niet het hele verhaal vertelt. Ze liegt wel vaker.
Je kent die moeder?quote:Op zaterdag 2 april 2016 21:47 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Zoiets doen ze dus echt niet zomaar. En de rector ook niet. Ligt meer voor de hand dat moeder niet het hele verhaal vertelt. Ze liegt wel vaker.
Narcistisch klassenvoorzittertje. En die trekt vaak helaas de hele club mee. Degenen die niet mee willen doen, durven niet.quote:Op zaterdag 2 april 2016 15:50 schreef hardewerker3 het volgende:
[..]
Toen de oudste dochter van Janneke van Bockel in de brugklas zat, ging er een petitie rond. Initiatiefnemer was de klassenvoorzitter
Toen ik nog op school zat was een klassenvoorzitter een leerling.
Als jij als volwassen vent al geen oplossing kan bedenken, dan hoef je dat van een stel brugklassers ook niet te verwachten natuurlijk.quote:Op zaterdag 2 april 2016 18:31 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ik heb geen oplossing. Dat hoeft ook niet altijd. Ik zie wel dat dit fout is.
Nee, het volledige verhaal staat er niet. En ik vraag mij of of het in dat boek wat ze promoot staat.quote:Op maandag 4 april 2016 09:28 schreef madeliefff het volgende:
[..]
maar het is een artikel van 'vrouw' als je naar hun site gaat krijg je het volledige verhaal
ADD met autisme vergelijken is als appels en peren. Het is niet zo dat 'een stempeltje, maakt niet uit welk' eenzelfde aanpak vergt.quote:Op maandag 4 april 2016 13:25 schreef Gia het volgende:
Onze oudste heeft ADD. Weten we al vanaf groep 2. Wij hebben daar nooit de nadruk op gelegd door bijvoorbeeld stereotype gedrag aan te moedigen. Hij moest maar tegen veranderingen kunnen, zelf ook oplossingen zoeken.
Ik denk dat je autistische kinderen en vooral ook hun ouders hier érg tekort mee doet.quote:Ik denk dat je autistisch gedrag beloont, door erin mee te gaan, dat het dan niet te doorbreken is.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |