Ja en om daar serieus genomen te worden zoek je steun. In de vorm van een petitie.quote:Op zaterdag 2 april 2016 19:40 schreef bluuf het volgende:
De petitie is pesterij : het gaat namelijk om het stukje buitensluiten.
Ook creëer je net zo'n petitie een bepaalde sociale druk : ook degenen die het helemaal niet eens zijn met zo'n petitie kunnen besluiten om toch naar te tekenen om niet buiten de groep te vallen (en tieners zijn hier extreem gevoelig voor).
Als dit destijds op mijn middelbare school was gebeurd dan was de verantwoordelijke direct van school gestuurd en waren de directe handlangers daarbij geschorst.
Hoe veel last je ook ondervindt van een "gehandicapte" klasgenoot, het kind kan er niets aan doen. Over het algemeen kies je niet op 11/12 jarige leeftijd zelf je school uit (in de zin van : je ouders hebben het uiteindelijk voor het zeggen) dus een petitie starten tegen een enkel persoon gericht is gewoon fout. Als je er een probleem mee hebt dan speel je het via de schoolleiding.
Dat is zonder meer een feit.quote:Op zaterdag 2 april 2016 19:29 schreef Sunshower het volgende:
[..]
Dat is mij dus helemaal niet duidelijk. We kunnen er niks zinnigs over zeggen. Misschien was de petitie een pesterij, misschien zorgde het meisje voor overlast. We wéten het niet. Het enige wat we weten is dat de situatie geen schoonheidsprijs verdient.
Nee, niet als leerling. Dan horen de ouders actie te ondernemen, desnoods juridisch.quote:Op zaterdag 2 april 2016 19:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja en om daar serieus genomen te worden zoek je steun. In de vorm van een petitie.
Want?quote:Op zaterdag 2 april 2016 19:45 schreef bluuf het volgende:
[..]
Nee, niet als leerling. Dan horen de ouders actie te ondernemen, desnoods juridisch.
Dus jij vindt het normaal dat een stel 12 en 13 jarigen een petitie starten gericht tegen 1 gehandicapte leerling? Dus in feite een hele groep die zich op 1 zwakkere richt die zichzelf sowieso niet kan verdedigen?quote:
Dat lijkt mij ook.quote:Op zaterdag 2 april 2016 19:53 schreef bluuf het volgende:
[..]
Dus jij vindt het normaal dat een stel 12 en 13 jarigen een petitie starten gericht tegen 1 gehandicapte leerling? Dus in feite een hele groep die zich op 1 zwakkere richt die zichzelf sowieso niet kan verdedigen?
12 en 13 jarigen behoren dit soort zaken niet zelf af te handelen, daar zijn hun hersenen nog niet voldoende voor ontwikkeld.
Waarom kan een auti zich niet verdedigen? En ja, als school niks doet vind ik dat normaal.quote:Op zaterdag 2 april 2016 19:53 schreef bluuf het volgende:
[..]
Dus jij vindt het normaal dat een stel 12 en 13 jarigen een petitie starten gericht tegen 1 gehandicapte leerling? Dus in feite een hele groep die zich op 1 zwakkere richt die zichzelf sowieso niet kan verdedigen?
12 en 13 jarigen behoren dit soort zaken niet zelf af te handelen, daar zijn hun hersenen nog niet voldoende voor ontwikkeld.
In de 4e was mijn klas die fase toch wel een bertje ontgroeid hoor... Al ongeveer 4 jaar. Enfin, sommige klassen zullen daar later mee zijn maar op 4 havo lijkt mij niet dat er veel klassen zijn die nog op zulk een grote schaal pesten.quote:Op zaterdag 2 april 2016 19:40 schreef bluuf het volgende:
Ook het excuus van mensen dat het wellicht om aandacht ging : wees eerlijk, hoeveel 13 jarigen willen er aandacht van de leerkracht in de klas? Iedereen kan toch op 10 vingers natellen dat zulke petities alleen gestart worden met het doel om iemand buiten te sluiten? Dat is gewoon hoe veel tieners zijn.
Als kind. Tegen een ander kind.quote:Op zaterdag 2 april 2016 19:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja en om daar serieus genomen te worden zoek je steun. In de vorm van een petitie.
Wat is dat voor onzin. Ik kom gewoon op voor een kind.quote:Op zaterdag 2 april 2016 19:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Stap eens af van dat wij-zij denken. Je beschermt jezelf.
Je kan het ook anders zien; een petitie starten in het voordeel van de gehele klas - 1 is gewoon goed...quote:Op zaterdag 2 april 2016 19:40 schreef bluuf het volgende:
De petitie is pesterij : het gaat namelijk om het stukje buitensluiten.
Ook creëer je net zo'n petitie een bepaalde sociale druk : ook degenen die het helemaal niet eens zijn met zo'n petitie kunnen besluiten om toch naar te tekenen om niet buiten de groep te vallen (en tieners zijn hier extreem gevoelig voor).
Als dit destijds op mijn middelbare school was gebeurd dan was de verantwoordelijke direct van school gestuurd en waren de directe handlangers daarbij geschorst. (Ik heb op een echte pestvrije middelbare school gezeten. Dat het alleen gymnasium was waarbij de ouders over het algemeen ook hoog opgeleid waren scheelt ook wel heel erg in de normen en waarden die de gemiddelde leerling had)
Hoe veel last je ook ondervindt van een "gehandicapte" klasgenoot, het kind kan er niets aan doen. Over het algemeen kies je niet op 11/12 jarige leeftijd zelf je school uit (in de zin van : je ouders hebben het uiteindelijk voor het zeggen) dus een petitie starten tegen een enkel persoon gericht is gewoon fout. Als je er een probleem mee hebt dan speel je het via de schoolleiding.
Ook het excuus van mensen dat het wellicht om aandacht ging : wees eerlijk, hoeveel 13 jarigen willen er aandacht van de leerkracht in de klas? Iedereen kan toch op 10 vingers natellen dat zulke petities alleen gestart worden met het doel om iemand buiten te sluiten? Dat is gewoon hoe veel tieners zijn.
Als je als klas vind dat je onevenredig nadeel ergens van ondervind. Dan bescherm je je daartegen. Voor mij is de situatie niet anders dan als deze petitie zou gaan over een irritante kleur licht o.i.d.quote:Op zaterdag 2 april 2016 19:59 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Wat is dat voor onzin. Ik kom gewoon op voor een kind.
Maar het gaat over een mens en niet over licht. De beslissing moet niet liggen bij kinderen. Het probleem kan er zijn. Dan moet de school daar iets aan doen. Je weet als school heel goed wie het probleem is. Bij mij wel in elk geval.quote:Op zaterdag 2 april 2016 20:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als je als klas vind dat je onevenredig nadeel ergens van ondervind. Dan bescherm je je daartegen. Voor mij is de situatie niet anders dan als deze petitie zou gaan over een irritante kleur licht o.i.d.
Net hoe dat je het bekijkt.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
quote:Op zaterdag 2 april 2016 20:08 schreef embedguy het volgende:
[..]
Net hoe dat je het bekijkt.
Maargoed; de werkelijkheid is dat je soms voor jezelf moet kiezen ten koste van een ander als je iets wilt bereiken. Hoe cru ook.
Terzijde;Dat werkt vaak ook zo. Maar niet als kind op een school.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar als je je verplaatst in die leerlingen? Dan ga je toch niet op de ouderen zitten wachten terwijl er niets verandert en je een optie hebt om iets aan het probleem te doen?quote:Op zaterdag 2 april 2016 20:04 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Maar het gaat over een mens en niet over licht. De beslissing moet niet liggen bij kinderen. Het probleem kan er zijn. Dan moet de school daar iets aan doen. Je weet als school heel goed wie het probleem is. Bij mij wel in elk geval.
Niet? Hier schijnbaar wel. En waarom zouden kinderen dit niet mogen doen?quote:Op zaterdag 2 april 2016 20:09 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dat werkt vaak ook zo. Maar niet als kind op een school.
Hardleers? De beslissing ligt niet bij de kinderen. Ze doen een verzoek. Was de situatie voor jou anders geweest als ze allemaal afzonderlijk waten gaan klagen bij de directie, zoja waarom?quote:Op zaterdag 2 april 2016 20:04 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Maar het gaat over een mens en niet over licht. De beslissing moet niet liggen bij kinderen. Het probleem kan er zijn. Dan moet de school daar iets aan doen. Je weet als school heel goed wie het probleem is. Bij mij wel in elk geval.
Ik was een extreme leerling. Altijd had ik ergens iets op te zeggen. Ik heb nog nooit het idee gekregen te gaan stemmen over iemand in de klas. En natuurlijk waren er moeilijke mensen bij. Ik heb het over een internaat. Zo leuk waren wij. Niemand zou dat daar ooit gedaan hebben.quote:Op zaterdag 2 april 2016 20:11 schreef embedguy het volgende:
[..]
Maar als je je verplaatst in die leerlingen? Dan ga je toch niet op de ouderen zitten wachten terwijl er niets verandert en je een optie hebt om iets aan het probleem te doen?
Omdat iemand kind is. Ik neem dat serieus. Maar niet als je iemand weg gaat stemmen.quote:Op zaterdag 2 april 2016 20:11 schreef embedguy het volgende:
[..]
Niet? Hier schijnbaar wel. En waarom zouden kinderen dit niet mogen doen?
Natuurlijk is het een verzoek. Laten we het niet gekker maken dan het al is.quote:Op zaterdag 2 april 2016 20:12 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hardleers? De beslissing ligt niet bij de kinderen. Ze doen een verzoek. Was de situatie voor jou anders geweest als ze allemaal afzonderlijk waten gaan klagen bij de directie, zoja waarom?
En leerlingen hebben niet het recht verzoeken in te dienen volgens jou?quote:Op zaterdag 2 april 2016 20:15 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Natuurlijk is het een verzoek. Laten we het niet gekker maken dan het al is.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |