Heb het artikel in 'vrouw' gelezen, maar kan er niet uit opmaken waarom de klasgenoten die petitie hebben gestart, los van het feit dat ik het wel met de rector eens ben. Zo'n kind is beter af met aangepast onderwijs.
Onze oudste heeft ADD. Weten we al vanaf groep 2. Wij hebben daar nooit de nadruk op gelegd door bijvoorbeeld stereotype gedrag aan te moedigen. Hij moest maar tegen veranderingen kunnen, zelf ook oplossingen zoeken. Ik denk dat je autistisch gedrag beloond, door erin mee te gaan, dat het dan niet te doorbreken is. Wij hebben onze zoon altijd behandeld als een normaal kind, geen medicatie en gericht op zelfstandigheid. Hij heeft dit zelf heel goed opgepakt en heeft ermee leren omgaan.
Hij heeft op MBO voor de klas gestaan om zijn medeleerlingen uit te leggen dat hij ADD had, soms 'afwezig' was en of ze hem dan even aan wilden tikken als dat gebeurde.
Was nooit een probleem.
Nu zit hij op HBO en heeft hij er vrijwel geen last meer van.
Aan de ene kant vind ik het goed dat zo'n kind op een normale school zit, maar dat hangt m.i. ook veel af van de opvoeding. Soms is zo'n kind beter af op buitengewoon onderwijs.