Ik niet.quote:Op zaterdag 2 april 2016 18:12 schreef Disana het volgende:
[..]
Kennelijk zagen de klasgenoten geen andere mogelijkheid meer. Ik kan me er iets bij voorstellen.
Je hebt zelfs na herhaaldelijk vragen geen alternatief kunnen geven. Een beetje makkelijk veroordelen zo hè.quote:
Ik hoef geen alternatief te bedenken. Ik zie dit als fout.quote:Op zaterdag 2 april 2016 18:13 schreef Disana het volgende:
[..]
Je hebt zelfs na herhaaldelijk vragen geen alternatief kunnen geven. Een beetje makkelijk veroordelen zo hè.
Prima, klaar dan.quote:Op zaterdag 2 april 2016 18:14 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ik hoef geen alternatief te bedenken. Ik zie dit als fout.
Je blijft jezelf herhalen. Ik ben er wel klaar mee.quote:Op zaterdag 2 april 2016 18:16 schreef Jaroon het volgende:
[..]
En jij ziet het niet als fout. Daar gaat het mis met opvoeding.
Ik kan moeilijk steeds wat anders gaan zeggen.quote:Op zaterdag 2 april 2016 18:17 schreef Disana het volgende:
[..]
Je blijft jezelf herhalen. Ik ben er wel klaar mee.
Ze beseften waarschijnlijk heel goed dat ze anders is maar dat wil niet zeggen dat ze geen hinder van dat kind hebben ondervonden. Ik vind het eerlijk gezegd een vreemde gedachte dat omdat iemand anders is je maar moet accepteren dat je last van zo iemand hebt. Als die kinderen vinden dat die ander niet past in de klas dan moeten ze dat duidelijk kunnen maken, hun argumenten zijn van belang en niet dat ze het kind niet meer in de klas willen hebben.quote:Op zaterdag 2 april 2016 17:43 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Maar je komt wel op het idee iemand anders slachtoffer te maken. Je hebt als kind toch ook wel enig idee dat iemand anders is? Ik leerde dat thuis wel.
Je mag een mening hebben. Je stemt iemand niet weg.quote:Op zaterdag 2 april 2016 18:20 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ze beseften waarschijnlijk heel goed dat ze anders is maar dat wil niet zeggen dat ze geen hinder van dat kind hebben ondervonden. Ik vind het eerlijk gezegd een vreemde gedachte dat omdat iemand anders is je maar moet accepteren dat je last van zo iemand hebt. Als die kinderen vinden dat die ander niet past in de klas dan moeten ze dat duidelijk kunnen maken, hun argumenten zijn van belang en niet dat ze het kind niet meer in de klas willen hebben.
Ik vind het heel erg voor alle betrokken kinderen inderdaad. Je zult maar elke dag naar school moeten en je ergeren aan een ander kind en de manier waarop daarmee omgegaan wordt. Ik kan aan de hand van het verhaal niet beoordelen waarom die kinderen de petitie maakten, niet wat er in stond dat de petitie ongewenst is lijkt mij duidelijk maar dat maakt niet dat de opstellers veroordeeld moeten worden, die hadden mogelijk goede argumenten maar in elk geval ook een probleem.quote:Op zaterdag 2 april 2016 17:59 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Tsja, als je op zo'n noodsituatie reageert met pestgedrag, mag je dat op geen enkele manier goedpraten vind ik. Of er nou iets aan gedaan werd of niet. Beetje lightversie van iemand in elkaar slaan omdat iemand je zondagsrust steeds verstoord en de gemeente daar niks aan doet.
Jij bent toch altijd zo meevoelend?
Dat is geloof ik niet wat hij zegt.quote:Op zaterdag 2 april 2016 18:16 schreef Jaroon het volgende:
[..]
En jij ziet het niet als fout. Daar gaat het mis met opvoeding.
Het idee al dat kinderen een petitie beginnen.....quote:Op zaterdag 2 april 2016 18:24 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik vind het heel erg voor alle betrokken kinderen inderdaad. Je zult maar elke dag naar school moeten en je ergeren aan een ander kind en de manier waarop daarmee omgegaan wordt. Ik kan aan de hand van het verhaal niet beoordelen waarom die kinderen de petitie maakten, niet wat er in stond dat de petitie ongewenst is lijkt mij duidelijk maar dat maakt niet dat de opstellers veroordeeld moeten worden, die hadden mogelijk goede argumenten maar in elk geval ook een probleem.
Dus je zegt niets.quote:Op zaterdag 2 april 2016 18:25 schreef embedguy het volgende:
[..]
Dat is geloof ik niet wat hij zegt.
Het enige wat ik eruit opmaak is dat hij zegt dat het niet voor 100% aan de leerlingen is toe te wijzen.
Mja, deze discussie gaat nergens meer over. Een stang is niet recht maar ook niet haaks maar als er vervolgens wordt beweerd dat die stang schuin is, wordt er beweert dat de stang haaks is omdat het haaks is. Waarom? Omdat het haaks is... Uhhh, tja imho is zo discussieren haaks maar die die stang is toch echt schuin. En niet omdat die schuin is maar omdat hij én niet recht is én niet haaks.
Zij wel.quote:Op zaterdag 2 april 2016 18:21 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Je mag een mening hebben. Je stemt iemand niet weg.
Nou wat erg zeg, mondige kinderen die een mening hebben.quote:Op zaterdag 2 april 2016 18:26 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Het idee al dat kinderen een petitie beginnen.....
Een kind wegstemmen. Gaat wat verder denk ik.quote:Op zaterdag 2 april 2016 18:28 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nou wat erg zeg, mondige kinderen die een mening hebben.
De toekomst van een hele klas verneuken gaat nog verder dus wat is jouw suggestie voor een tussenweg/goede oplossing?quote:Op zaterdag 2 april 2016 18:29 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Een kind wegstemmen. Gaat wat verder denk ik.
Ze hebben hun mening gegeven en deden blijkbaar een verzoek. Verder denk ik niet dat het kind het werkelijke probleem was, het veroorzaakte de problemen die de rest van de klas zag. Als de school verstandig is hebben ze die problemen opgelost, als de school verstandig was hadden ze dat al gedaan voor de petitie.quote:Op zaterdag 2 april 2016 18:29 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Een kind wegstemmen. Gaat wat verder denk ik.
Ik heb geen oplossing. Dat hoeft ook niet altijd. Ik zie wel dat dit fout is.quote:Op zaterdag 2 april 2016 18:31 schreef embedguy het volgende:
[..]
De toekomst van een hele klas verneuken gaat nog verder dus wat is jouw suggestie voor een tussenweg/goede oplossing?
Dat gaat je als kind toch niet in de koude kleren zitten?quote:Op zaterdag 2 april 2016 18:31 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ze hebben hun mening gegeven en deden blijkbaar een verzoek. Verder denk ik niet dat het kind het werkelijke probleem was, het veroorzaakte de problemen die de rest van de klas zag. Als de school verstandig is hebben ze die problemen opgelost, als de school verstandig was hadden ze dat al gedaan voor de petitie.
Dat ziet iedereen waarschijnlijk wel. Grote kans dat die leerlingen die die pititie hebben ondertekend dit ook wel inzien.quote:Op zaterdag 2 april 2016 18:31 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ik heb geen oplossing. Dat hoeft ook niet altijd. Ik zie wel dat dit fout is.
Je vraagt hetzelfde maar je wil mijn punt niet zien.quote:Op zaterdag 2 april 2016 18:34 schreef embedguy het volgende:
[..]
Dat ziet iedereen waarschijnlijk wel. Grote kans dat die leerlingen die die pititie hebben ondertekend dit ook wel inzien.
Maargoed, wat zou een betere oplossing zijn geweest volgens jou?
Waarschijnlijk niet nee, daarom is het ook zo vervelend voor die hele klas. Als jij dagelijks last hebt van een autistisch kind in jouw klas gaat je dat ook niet in de koude kleren zitten, de schoolresultaten kunnen daar ook onder lijden. Het is een leuk idee om autistische kinderen op een normale school te plaatsen maar dan mag de rest er geen last van hebben.quote:Op zaterdag 2 april 2016 18:32 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dat gaat je als kind toch niet in de koude kleren zitten?
Idd. Zeer schokkend en verwerpelijk.quote:Op zaterdag 2 april 2016 18:33 schreef Jaroon het volgende:
Je wordt als MENS weggestemd in een klas.
Ja. Het gaat vooral over die klas. Niet dat kind.quote:Op zaterdag 2 april 2016 18:34 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Waarschijnlijk niet nee, daarom is het ook zo vervelend voor die hele klas. Als jij dagelijks last hebt van een autistisch kind in jouw klas gaat je dat ook niet in de koude kleren zitten, de schoolresultaten kunnen daar ook onder lijden. Het is een leuk idee om autistische kinderen op een normale school te plaatsen maar dan mag de rest er geen last van hebben.
Het gaat mij inderdaad om de hele klas, dus inclusief dat kind. Andere kinderen hebben ook rechten ook als ze niet 'bijzonder" zijn.quote:Op zaterdag 2 april 2016 18:35 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ja. Het gaat vooral over die klas. Niet dat kind.
Ik wil hem wel zien maar ik kan hem niet vinden. Kun je je punt verder toelichten (of gewoon toegeven dat hier geen goede oplossing is oid)?quote:Op zaterdag 2 april 2016 18:34 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Je vraagt hetzelfde maar je wil mijn punt niet zien.
Maar daarvoor zitten die kinderen toch niet op school? Ze zitten daar om te leren, en als dat wordt gehinderd door een kind met speciale noden, dan komen ze daar minder aan toe. Dat lijkt me niet de bedoeling.quote:Op zaterdag 2 april 2016 18:35 schreef Moonah het volgende:
[..]
Idd. Zeer schokkend en verwerpelijk.
Verdraagzaamheid, compassie en empathie zijn zeer waardevol.
En dan ga je iemand wegstemmen.quote:Op zaterdag 2 april 2016 18:36 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Het gaat mij inderdaad om de hele klas, dus inclusief dat kind. Andere kinderen hebben ook rechten ook als ze niet 'bijzonder" zijn.
Er is geen optie.....quote:Op zaterdag 2 april 2016 18:36 schreef embedguy het volgende:
[..]
Ik wil hem wel zien maar ik kan hem niet vinden. Kun je je punt verder toelichten (of gewoon toegeven dat hier geen goede oplossing is oid)?
Nee, school is er ook om te leren met elkaar om te gaan. Het is een mini maatschappij. Het huidige individualisme slaat enorm door.quote:Op zaterdag 2 april 2016 18:37 schreef Disana het volgende:
[..]
Maar daarvoor zitten die kinderen toch niet op school? Ze zitten daar om te leren, en als dat wordt gehinderd door een kind met speciale noden, dan komen ze daar minder aan toe. Dat lijkt me niet de bedoeling.
Ze beslisten het ook niet maar deden een verzoek:quote:Op zaterdag 2 april 2016 18:40 schreef Jaroon het volgende:
[..]
En dan ga je iemand wegstemmen.
Iets anders is of iemand daar werkelijk thuis hoort. Maar dat is niet aan andere kinderen om te beslissen.
quote:Op zaterdag 2 april 2016 14:34 schreef Jaroon het volgende:
Vrijwel iedereen tekende het verzoek om het meisje uit de klas te laten zetten.
Jawel; er zijn in dit topic al twee opties naar voren gekomen; of een pititie starten óf de toekomst voor een hele klas (deels) verneuken.quote:
In de maatschappij gaat ook niet iedereen met elkaar om en kun je zelf kiezen met wie je wil omgaan.quote:Op zaterdag 2 april 2016 18:43 schreef Moonah het volgende:
[..]
Nee, school is er ook om te leren met elkaar om te gaan. Het is een mini maatschappij. Het huidige individualisme slaat enorm door.
Toevallig een prachtartikel over gelezen vandaag.
Dat gaat het uitmaken voor zo'n kind. Dat het verzoek van de klas is dat je weggaat.quote:Op zaterdag 2 april 2016 18:43 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ze beslisten het ook niet maar deden een verzoek:
[..]
Niet als kinderen denken dat je zeggenschap hebt over andere kinderen. Lijkt mij een optie.quote:Op zaterdag 2 april 2016 18:44 schreef embedguy het volgende:
[..]
Jawel; er zijn in dit topic al twee opties naar voren gekomen; of een pititie starten óf de toekomst voor een hele klas (deels) verneuken.
Welke optie stel jij voor als betere oplossing?
Ik vind het nogal ver gaan om kinderen van schoolgaande leeftijd te vragen zich aan te passen aan de wensen van ouders van een autistisch kind omdat die ouders tegen beter weten in het maximale uit dat kind wensen te halen. Ik vind gewoon niet dat de klas daarvoor op moet draaien ten koste van verstoorde lessen.quote:Op zaterdag 2 april 2016 18:43 schreef Moonah het volgende:
[..]
Nee, school is er ook om te leren met elkaar om te gaan. Het is een mini maatschappij. Het huidige individualisme slaat enorm door.
Toevallig een prachtartikel over gelezen vandaag.
Het is geen keus van de ouders. Je kind die autistisch is zit tegenwoordig vaak op een normale school.quote:Op zaterdag 2 april 2016 18:45 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik vind het nogal ver gaan om kinderen van schoolgaande leeftijd te vragen zich aan te passen aan de wensen van ouders van een autistisch kind omdat die ouders tegen beter weten in het maximale uit dat kind te halen. Ik vind gewoon niet dat de klas daarvoor op moet draaien ten koste van verstoorde lessen.
Ja heel vervelend voor dat kind, ook heel vervelend voor de klas dat ze een ongewenste klasgenoot hebben. De vraag is nu tegen welke problemen die kinderen aanliepen en waarom het zo'n probleem was. Was dat kind mogelijk agressief of kreeg het buitensporig veel aandacht, schreeuwde het in de klas of nog wat anders?quote:Op zaterdag 2 april 2016 18:44 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dat gaat het uitmaken voor zo'n kind. Dat het verzoek van de klas is dat je weggaat.
Maar wat als de volwassenen die hierover gaan niet de beslissing nemen?quote:Op zaterdag 2 april 2016 18:40 schreef Jaroon het volgende:
[..]
En dan ga je iemand wegstemmen.
Iets anders is of iemand daar werkelijk thuis hoort. Maar dat is niet aan andere kinderen om te beslissen.
Als je bij elkaar in de klas zit hoef je niet per se met elkaar om te gaan. je kunt elkaar wel (leren) tolereren. En ik vrees dat het daar is misgegaan op de betreffende school. Voorlichting kan al veel schelen. Zie ook het artikel waar naar gelinkt wordt. De geschiedenisleraar werd 'de beste maatjes' met het meisje toen hij meer begrip voor haar had doordat hij wist over haar autisme.quote:Op zaterdag 2 april 2016 18:44 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
In de maatschappij gaat ook niet iedereen met elkaar om en kun je zelf kiezen met wie je wil omgaan.
Je blijft hameren op die klas. Wat mogelijk is en was weet ik ook niet.quote:Op zaterdag 2 april 2016 18:47 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ja heel vervelend voor dat kind, ook heel vervelend voor de klas dat ze een ongewenste klasgenoot hebben. De vraag is nu tegen welke problemen die kinderen aanliepen en waarom het zo'n probleem was. Was dat kind mogelijk agressief of kreeg het buitensporig veel aandacht, schreeuwde het in de klas of nog wat anders?
Zoals ik het bekijk staat dat in deze kwestie gelijk aan de toekomst deels verneuken van de hele klas (en die van klassen uit opvolgende jaren).quote:Op zaterdag 2 april 2016 18:45 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Niet als kinderen denken dat je zeggenschap hebt over andere kinderen. Lijkt mij een optie.
Het oordeel is gewoon niet aan kinderen. Wat een school besluit kan anders zijn.quote:Op zaterdag 2 april 2016 18:47 schreef embedguy het volgende:
[..]
Maar wat als de volwassenen die hierover gaan niet de beslissing nemen?
De toekomst van de hele klas (en de toekomst van klassen van opvolgende jaren) deels laten verneuken?
Onzin verkondigen mag. Hou het in redelijkheid.quote:Op zaterdag 2 april 2016 18:50 schreef trein2000 het volgende:
Jaroon, het leven buiten je zolderkamertje is hard. Get used to it. Ik vind het een begrijpelijk intitiatief.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |