abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † zaterdag 2 april 2016 @ 18:12:18 #101
137949 Disana
pi_161122429
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 18:11 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat kan. Maar het gaat om die petitie. Dan sta je wel in het niets als kind. Dat een klas je weg wil hebben. En hoe komt men op het idee?
Kennelijk zagen de klasgenoten geen andere mogelijkheid meer. Ik kan me er iets bij voorstellen.
pi_161122439
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 18:09 schreef embedguy het volgende:
Even nog zitten denken maar mede omdat (schijnbaar) bijna de hele klas heeft gestemd, kan ik me voorstellen dat er toch behoorlijk wat ergenis vooraf aan die pititie onder de leerlingen is geweest.

Zonder meer info is er niet heelveel met zekerheid over te zeggen maar mijn eerder geschetste case lijkt me niet heel irreëel.

Als ik mij weer even in denk hoe mijn klas was in de 4e, wil ik best geloven dat zo'n pititie daar ook wel zou worden ondertekend ondertekend als er vantevoren al een hoop ergenis aan vooraf is geweest.

En hoeveel erger is het nou om met de gehele klas een pititie te ondertekenen (waar de autistische leerling in thereorie niets van hoeft mee te krijgen dus waarom zou je het niet ondertekenen? (dit even bij wijzen van, vanuit de ogen van 4 havo leerlingen gezien)) dan dat je één voor één naar de leraar loopt om aan te geven dat je haar weg wilt hebben? Het laatste is eigenlijk ookal behoorlijk triest voor de autist,ik kan me voorstellen dat je op die leeftijd icm de ergenis besluit om mee te doen aan zo'n pititie.

Nogmaals; zondermeer een klote situatie die niet zou moeten voorkomen mja; om nu te zeggen dat het voor de volle 100% aan de leerlingen is toe te schrijven?

Maargoed; mocht iemand hier zich aan ergeren; in veel gevallen kan het gewoon goed gaan hoor; een autist bij 'normale leerlingen' zetten en dan is het alleen maar positief dat die autist naar een normale school kan gaan. Mja, schijnbaar gaat het niet altijd goed.
Wat een belachelijk verhaal. Schaam je.
pi_161122449
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 18:12 schreef Disana het volgende:

[..]

Kennelijk zagen de klasgenoten geen andere mogelijkheid meer. Ik kan me er iets bij voorstellen.
Ik niet.
  † In Memoriam † zaterdag 2 april 2016 @ 18:13:34 #104
137949 Disana
pi_161122465
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 18:12 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Ik niet.
Je hebt zelfs na herhaaldelijk vragen geen alternatief kunnen geven. Een beetje makkelijk veroordelen zo hè.
pi_161122495
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 18:13 schreef Disana het volgende:

[..]

Je hebt zelfs na herhaaldelijk vragen geen alternatief kunnen geven. Een beetje makkelijk veroordelen zo hè.
Ik hoef geen alternatief te bedenken. Ik zie dit als fout.
  † In Memoriam † zaterdag 2 april 2016 @ 18:15:14 #106
137949 Disana
pi_161122516
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 18:14 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Ik hoef geen alternatief te bedenken. Ik zie dit als fout.
Prima, klaar dan.
pi_161122537
Dat ik kinderen zou hebben en dan ga zeggen "begin maar een petitie tegen een ander kind" dat gaat nooit gebeuren.
pi_161122550
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 18:15 schreef Disana het volgende:

[..]

Prima, klaar dan.
En jij ziet het niet als fout. Daar gaat het mis met opvoeding.
  † In Memoriam † zaterdag 2 april 2016 @ 18:17:44 #109
137949 Disana
pi_161122578
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 18:16 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Je blijft jezelf herhalen. Ik ben er wel klaar mee.
pi_161122605
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 18:17 schreef Disana het volgende:

[..]

Je blijft jezelf herhalen. Ik ben er wel klaar mee.
Ik kan moeilijk steeds wat anders gaan zeggen.
pi_161122618
Zou zeggen, geef die klassenvoorzitter een paar klappen met een riem en verneder haar/hem publiekelijk. Oog om oog, tand om tand.
-He who makes peacefull revolution impossible, makes violent revolution inevitable-<br />John F Kennedy
<a href="http://www.harpersbazaar.nl/cultuur-reizen/news/a2125/onderzoek-taalpuristen-zijn-vreselijke-mensen/" rel="nofollow" target="_blank">http://www.harpersbazaar.(...)n-vreselijke-mensen/</a>
pi_161122662
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 17:43 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Maar je komt wel op het idee iemand anders slachtoffer te maken. Je hebt als kind toch ook wel enig idee dat iemand anders is? Ik leerde dat thuis wel.
Ze beseften waarschijnlijk heel goed dat ze anders is maar dat wil niet zeggen dat ze geen hinder van dat kind hebben ondervonden. Ik vind het eerlijk gezegd een vreemde gedachte dat omdat iemand anders is je maar moet accepteren dat je last van zo iemand hebt. Als die kinderen vinden dat die ander niet past in de klas dan moeten ze dat duidelijk kunnen maken, hun argumenten zijn van belang en niet dat ze het kind niet meer in de klas willen hebben.
pi_161122677
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 18:20 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ze beseften waarschijnlijk heel goed dat ze anders is maar dat wil niet zeggen dat ze geen hinder van dat kind hebben ondervonden. Ik vind het eerlijk gezegd een vreemde gedachte dat omdat iemand anders is je maar moet accepteren dat je last van zo iemand hebt. Als die kinderen vinden dat die ander niet past in de klas dan moeten ze dat duidelijk kunnen maken, hun argumenten zijn van belang en niet dat ze het kind niet meer in de klas willen hebben.
Je mag een mening hebben. Je stemt iemand niet weg.
pi_161122748
quote:
15s.gif Op zaterdag 2 april 2016 17:59 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Tsja, als je op zo'n noodsituatie reageert met pestgedrag, mag je dat op geen enkele manier goedpraten vind ik. Of er nou iets aan gedaan werd of niet. Beetje lightversie van iemand in elkaar slaan omdat iemand je zondagsrust steeds verstoord en de gemeente daar niks aan doet.

Jij bent toch altijd zo meevoelend? :')
Ik vind het heel erg voor alle betrokken kinderen inderdaad. Je zult maar elke dag naar school moeten en je ergeren aan een ander kind en de manier waarop daarmee omgegaan wordt. Ik kan aan de hand van het verhaal niet beoordelen waarom die kinderen de petitie maakten, niet wat er in stond dat de petitie ongewenst is lijkt mij duidelijk maar dat maakt niet dat de opstellers veroordeeld moeten worden, die hadden mogelijk goede argumenten maar in elk geval ook een probleem.
  zaterdag 2 april 2016 @ 18:25:53 #115
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_161122769
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 18:16 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat is geloof ik niet wat hij zegt.

Het enige wat ik eruit opmaak is dat hij zegt dat het niet voor 100% aan de leerlingen is toe te wijzen.

Mja, deze discussie gaat nergens meer over. Een stang is niet recht maar ook niet haaks maar als er vervolgens wordt beweerd dat die stang schuin is, wordt er beweert dat de stang haaks is omdat het haaks is. Waarom? Omdat het haaks is... Uhhh, tja imho is zo discussieren haaks maar die stang is toch echt schuin. En niet omdat die schuin is maar omdat hij én niet recht is én niet haaks.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_161122776
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 18:24 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ik vind het heel erg voor alle betrokken kinderen inderdaad. Je zult maar elke dag naar school moeten en je ergeren aan een ander kind en de manier waarop daarmee omgegaan wordt. Ik kan aan de hand van het verhaal niet beoordelen waarom die kinderen de petitie maakten, niet wat er in stond dat de petitie ongewenst is lijkt mij duidelijk maar dat maakt niet dat de opstellers veroordeeld moeten worden, die hadden mogelijk goede argumenten maar in elk geval ook een probleem.
Het idee al dat kinderen een petitie beginnen.....
pi_161122793
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2016 18:25 schreef embedguy het volgende:

[..]

Dat is geloof ik niet wat hij zegt.

Het enige wat ik eruit opmaak is dat hij zegt dat het niet voor 100% aan de leerlingen is toe te wijzen.

Mja, deze discussie gaat nergens meer over. Een stang is niet recht maar ook niet haaks maar als er vervolgens wordt beweerd dat die stang schuin is, wordt er beweert dat de stang haaks is omdat het haaks is. Waarom? Omdat het haaks is... Uhhh, tja imho is zo discussieren haaks maar die die stang is toch echt schuin. En niet omdat die schuin is maar omdat hij én niet recht is én niet haaks.
Dus je zegt niets.
pi_161122815
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 18:21 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Je mag een mening hebben. Je stemt iemand niet weg.
Zij wel.
pi_161122827
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 18:26 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Het idee al dat kinderen een petitie beginnen.....
Nou wat erg zeg, mondige kinderen die een mening hebben.
pi_161122836
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 18:28 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Zij wel.
Ja. En dat is raar.....
pi_161122851
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 18:28 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Nou wat erg zeg, mondige kinderen die een mening hebben.
Een kind wegstemmen. Gaat wat verder denk ik.
  zaterdag 2 april 2016 @ 18:31:03 #122
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_161122894
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 18:29 schreef Jaroon het volgende:

[..]

De toekomst van een hele klas verneuken gaat nog verder dus wat is jouw suggestie voor een tussenweg/goede oplossing?
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_161122915
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 18:29 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Ze hebben hun mening gegeven en deden blijkbaar een verzoek. Verder denk ik niet dat het kind het werkelijke probleem was, het veroorzaakte de problemen die de rest van de klas zag. Als de school verstandig is hebben ze die problemen opgelost, als de school verstandig was hadden ze dat al gedaan voor de petitie.
pi_161122926
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2016 18:31 schreef embedguy het volgende:

[..]

De toekomst van een hele klas verneuken gaat nog verder dus wat is jouw suggestie voor een tussenweg/goede oplossing?
Ik heb geen oplossing. Dat hoeft ook niet altijd. Ik zie wel dat dit fout is.
pi_161122952
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 18:31 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ze hebben hun mening gegeven en deden blijkbaar een verzoek. Verder denk ik niet dat het kind het werkelijke probleem was, het veroorzaakte de problemen die de rest van de klas zag. Als de school verstandig is hebben ze die problemen opgelost, als de school verstandig was hadden ze dat al gedaan voor de petitie.
Dat gaat je als kind toch niet in de koude kleren zitten?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')