abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161128588
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 21:18 schreef deedeetee het volgende:
Zonder kennis van wat nu de echte reden is om dit meisje de klas uit te willen werken is het onmogelijk om er een goed oordeel over te geven.
[...]
Dit ja. Ik mis teveel informatie om er überhaupt iets zinnigs over te kunnen zeggen.
Professioneel gifmenger.
  zaterdag 2 april 2016 @ 21:32:56 #242
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_161128758
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2016 21:21 schreef embedguy het volgende:

[..]

* 4 havo, niet de brugklas.
Owne, overheen gelezen.

Dan komt het toch weer iets dichterbij dat het een pesterij is ipv een noodkreet.

Enfin; zoals je al stelt is er niet heelveel zinnigs over te zeggen zonder meer info.
Mee eens, maar op die jonge leeftijd een dergelijk initiatief nemen vind ik toch op zijn best merkwaardig. Verklaard wel waarom de rest van de klas als brave schapen de leider volgden.
Ben op zich wel benieuwd wat er nu echt speelde.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zaterdag 2 april 2016 @ 21:47:36 #243
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_161129247
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 21:18 schreef deedeetee het volgende:
Zonder kennis van wat nu de echte reden is om dit meisje de klas uit te willen werken is het onmogelijk om er een goed oordeel over te geven.
Ik vind het wel geen goede zaak als leerlingen in een brugklas zo iets gaan doen. Daar krijg ik geen goed gevoel bij.
Zoiets doen ze dus echt niet zomaar. En de rector ook niet. Ligt meer voor de hand dat moeder niet het hele verhaal vertelt. Ze liegt wel vaker.
  zaterdag 2 april 2016 @ 22:00:02 #244
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_161129801
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 21:47 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Zoiets doen ze dus echt niet zomaar. En de rector ook niet. Ligt meer voor de hand dat moeder niet het hele verhaal vertelt. Ze liegt wel vaker.
Rector? Moeder die wel vaker liegt? Mis ik iets? Staat dit in het hele artikel op vrouw.nl?
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
  zaterdag 2 april 2016 @ 23:43:53 #245
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_161133876
Goed speculatietopic is dit wel geworden.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zondag 3 april 2016 @ 19:15:36 #246
3542 Gia
User under construction
pi_161150837
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 21:47 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Je kent die moeder?
Ik heb zelf een neefje die autistisch is, zit op een aparte school, op zijn eigen niveau en doet het heel goed. Over het algemeen zijn die kinderen beter af op aangepast onderwijs. Maar dat kinderen dit gaan beslissen, vind ik wel heel raar, eigenlijk.

Ben op zich erg benieuwd naar het hele verhaal.
Heeft dit kind extra aandacht nodig, waar de andere kinderen last van hebben?
Moeten de andere kinderen op een absurde manier rekening houden met het autisme van dit kind?
Als dit kind gewoon mee kan draaien in de klas, wat is dan de reden dat ze verwijderd moet worden?
pi_161162462
Wat is haar FOK!
username?
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_161162499
Er staat niets over de reden. Zo heeft m'n broer met pdd-NOS een paar jaar geneuried tijdens het eten. Niet sfeerverbeterend, zoiets zou ook heel storend zijn in de les.
pi_161162749
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 15:50 schreef hardewerker3 het volgende:

[..]

Toen de oudste dochter van Janneke van Bockel in de brugklas zat, ging er een petitie rond. Initiatiefnemer was de klassenvoorzitter

Toen ik nog op school zat was een klassenvoorzitter een leerling.
Narcistisch klassenvoorzittertje. En die trekt vaak helaas de hele club mee. Degenen die niet mee willen doen, durven niet.
pi_161163270
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 14:40 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Staat op Telegraaf.nl.
maar het is een artikel van 'vrouw' als je naar hun site gaat krijg je het volledige verhaal
  maandag 4 april 2016 @ 09:52:34 #251
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_161163504
Als je ziet hoe hinderlijk sommige autistische kinderen zich in de klas gedragen, is dat helemaal niet raar. Sommige van mijn brugklassers ergeren zich ook groen en geel aan een van hun autistische klasgenoten.
pi_161163838
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 18:31 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Ik heb geen oplossing. Dat hoeft ook niet altijd. Ik zie wel dat dit fout is.
Als jij als volwassen vent al geen oplossing kan bedenken, dan hoef je dat van een stel brugklassers ook niet te verwachten natuurlijk.
  maandag 4 april 2016 @ 13:25:26 #253
3542 Gia
User under construction
pi_161167232
Heb het artikel in 'vrouw' gelezen, maar kan er niet uit opmaken waarom de klasgenoten die petitie hebben gestart, los van het feit dat ik het wel met de rector eens ben. Zo'n kind is beter af met aangepast onderwijs.

Onze oudste heeft ADD. Weten we al vanaf groep 2. Wij hebben daar nooit de nadruk op gelegd door bijvoorbeeld stereotype gedrag aan te moedigen. Hij moest maar tegen veranderingen kunnen, zelf ook oplossingen zoeken. Ik denk dat je autistisch gedrag beloond, door erin mee te gaan, dat het dan niet te doorbreken is. Wij hebben onze zoon altijd behandeld als een normaal kind, geen medicatie en gericht op zelfstandigheid. Hij heeft dit zelf heel goed opgepakt en heeft ermee leren omgaan.
Hij heeft op MBO voor de klas gestaan om zijn medeleerlingen uit te leggen dat hij ADD had, soms 'afwezig' was en of ze hem dan even aan wilden tikken als dat gebeurde.
Was nooit een probleem.
Nu zit hij op HBO en heeft hij er vrijwel geen last meer van.

Aan de ene kant vind ik het goed dat zo'n kind op een normale school zit, maar dat hangt m.i. ook veel af van de opvoeding. Soms is zo'n kind beter af op buitengewoon onderwijs.
pi_161167508
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2016 09:28 schreef madeliefff het volgende:

[..]

maar het is een artikel van 'vrouw' als je naar hun site gaat krijg je het volledige verhaal
Nee, het volledige verhaal staat er niet. En ik vraag mij of of het in dat boek wat ze promoot staat.

En ik vraag mij ook een beetje af wat de dochter er van vindt dat haar moeder zo even haar problemen openbaar maakt.
Professioneel gifmenger.
  maandag 4 april 2016 @ 18:37:38 #255
11682 Moonah
Jolie femme
pi_161173311
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 13:25 schreef Gia het volgende:

Onze oudste heeft ADD. Weten we al vanaf groep 2. Wij hebben daar nooit de nadruk op gelegd door bijvoorbeeld stereotype gedrag aan te moedigen. Hij moest maar tegen veranderingen kunnen, zelf ook oplossingen zoeken.
ADD met autisme vergelijken is als appels en peren. Het is niet zo dat 'een stempeltje, maakt niet uit welk' eenzelfde aanpak vergt.
quote:
Ik denk dat je autistisch gedrag beloont, door erin mee te gaan, dat het dan niet te doorbreken is.
Ik denk dat je autistische kinderen en vooral ook hun ouders hier érg tekort mee doet. :{
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')