abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 25 maart 2016 @ 15:57:43 #1
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_160934716
quote:
Als rechtvaardig mens respecteer ik de grondwet en heb ik respect voor iedere godsdienst die wordt beleden in Nederland. Ik heb ook altijd respect gehad voor de Islam, ondanks al dat geweld, want ook christenen konden er wat van in de middeleeuwen toch?

Na de gebeurtenissen in Parijs gisteravond betrap ik mezelf er op dat ik de pest begin te krijgen aan deze godsdienst. Mijn verstand zegt: het is maar een minderheid die zulke rotzooi uithaalt. Maar de impact is enorm.

De verbinding tussen Islam en terrorisme is een feit. Niet alleen schreeuwden de daders Allah is groot, maar ook minpres Rutte noemde de Islam (ook al zei hij dat de Islam er niets mee te maken heeft) in zijn toespraak.

Ik heb er meerdere radiouren er nu opzitten (NPO 1). Ik heb veel mensen gehoord, maar er zat geen enkele moslim tussen. Geen enkele!!!

Ik begin nu sterk te twijfelen aan mijn oprechte respect voor deze godsdienst. Iets zegt me dat de hele godsdienst achter deze acties staan. Ik praatte ooit met een moslima over jihad-strijders en haar enige antwoord was; christenen zijn geen haar beter. Einde gesprek.

Ik heb de indruk dat moslims zich totaal niet druk maken van wat daar is gebeurd.

Ik verwijt mezelf dat ik weerzin heb gekregen tegen moskeeën en mannen in jurken.

Wat moeten we toch aan met deze godsdienst? :'(
Niet mijn OP.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 25 maart 2016 @ 15:57:54 #2
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_160934721
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 14:52 schreef Molurus het volgende:

[..]

De 'vrijheid van geloof' is in mijn ogen een beetje een wassen neus, in die zin dat die vrijheid geen le aanvullende vrijheden biedt die niet anderszins al bestaan. Vandaar ook de toevoeging 'behoudens ieders verantwoordelijkheid voor de wet'.

Die zogenaamde vrijheid van geloof zou dan ook best kunnen worden afgeschaft: het maakt namelijk geen enkel verschil. Het is bijvoorbeeld niet zo dat het oproepen tot geweld (bijvoorbeeld) ineens wel mag als dat onder de vlag van geloof gebeurt.

Vrijheid van mening en meningsuiting zijn meer dan voldoende. En inderdaad, het censureren van meningen die ons niet bevallen is heel eng. Maar dat heeft weinig met geloof te maken.
Ik was het met je eens tot de laatste twee zinnen. De islam heeft juist als een van de fundamenten dat kritiek op de profeet en de Koran simpelweg niet getolereerd mag worden. Op wat voor manier dan ook. Beiden zijn namelijk perfect. En dat zie je overal terug, van de furore over cartoons tot het pushen van de lege term 'islamophobie'. Er zijn in Nederland verschillende belangenclubjes die aan het proberen zijn dat woord in de wetteksten van Nederland te krijgen. En ze zijn succesvoller dan je denkt, in Amsterdam is dat nu al een aanvinkmogelijkheid op een aangifteformulier. Maar ook op groter niveau, een grote groep landen met een regering gebaseerd op islam probeert al jaren in de VN hetzelfde. En ook daar zijn ze al verder dan we vermoeden, het lijkt er op dat de VN over niet al te lange tijd een bindende resolutie gaat uitvaardigen voor haar lidstaten die 'islamofobie' gelijkstelt aan anti-semitisme. En het ergste is dat er ook nog Westerse landen zo'n resolutie zouden steunen onder het mom van multiculturisme.

Dus nee, censuur heeft juist alles met geloof te maken.
pi_160934904
Ik snap die gedachtegang ook niet van mensen die de islam zo knuffelen. Hoe denk je toch dat als je een polariserend gedachtegoed volledig de vrijheid geeft, dat het een verbindend effect heeft. Ik snap daar echt helemaal niks van.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_160934995
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 15:57 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ik was het met je eens tot de laatste twee zinnen. De islam heeft juist als een van de fundamenten dat kritiek op de profeet en de Koran simpelweg niet getolereerd mag worden. Op wat voor manier dan ook. Beiden zijn namelijk perfect. En dat zie je overal terug, van de furore over cartoons tot het pushen van de lege term 'islamophobie'. Er zijn in Nederland verschillende belangenclubjes die aan het proberen zijn dat woord in de wetteksten van Nederland te krijgen. En ze zijn succesvoller dan je denkt, in Amsterdam is dat nu al een aanvinkmogelijkheid op een aangifteformulier. Maar ook op groter niveau, een grote groep landen met een regering gebaseerd op islam probeert al jaren in de VN hetzelfde. En ook daar zijn ze al verder dan we vermoeden, het lijkt er op dat de VN over niet al te lange tijd een bindende resolutie gaat uitvaardigen voor haar lidstaten die 'islamofobie' gelijkstelt aan anti-semitisme. En het ergste is dat er ook nog Westerse landen zo'n resolutie zouden steunen onder het mom van multiculturisme.

Inderdaad, de OIC in hun 10 jarenplan uit 2005 had als doel om islamofobie strafbaar te krijgen als "moderne vorm van racisme" in niet-lidstaten, oftewel, de niet-islamitische wereld. En toen werden ineens allerlei publieke Westerse anti-islam figuren aangeklaagd, door onze eigen overheden. Het is niets anders dan op een sluikse manier de sharia invoeren. Alle kritiek op de islam strafbaar maken zodat er geen obstakels zijn op het pad naar de macht. En inderdaad zijn ze erg effectief helaas. Deze organisaties werpen zich als partner op van Westerse autoriteiten om ons van binnenuit kapot te maken. "Dialoog" en "bruggen bouwen" zijn programma's bedacht door deze "geweldloze" voorhoede van de hieropvolgende jihadistische beweging.

[ Bericht 0% gewijzigd door geavanceerd op 25-03-2016 16:23:59 ]
pi_160935164
Gaat er nog iemand over het topic zelf schrijven? Anders kan dit tweede deel wel dicht.
Jehovah=Power of God Lucifer=Light of God Satan=Love of God Jesus=Unity of God
pi_160935207
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 16:15 schreef laforest het volgende:
Gaat er nog iemand over het topic zelf schrijven? Anders kan dit tweede deel wel dicht.
Doe maar het staat toch vol met onzin.
pi_160935247
quote:
Denk dat je m beter kunt sluiten. Jammer want ik vind het wel intressant.
pi_160935274
quote:
Hoe nu verder met de islam na Parijs en Brussel?

Allereerst laissez faire in islamdiscussies.
Daarnaast wat hierboven al geschreven is, moeten we bewust worden van hoe islamitische groepen opereren, vaak in samenwerking met onze eigen instanties die zij voor hun karretje gespannen hebben.

Dit leg je in één keer lam als je bepaalde zaken verbied[t] danwel vastlegt als staatsondermijnende activiteiten. Zo kunnen ook politici die meegaan in de "dialoog" of het "bruggen bouwen", hoe goed ze het ook bedoelen, aangeklaagd worden voor bijvoorbeeld hoogverraad.

edit: typefout gecorrigeerd in het woord "verbied".
pi_160935275
Ik kijk het nog even aan, gaat het met dezelfde bagger door dan knal ik hem dicht.
  vrijdag 25 maart 2016 @ 16:20:14 #10
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_160935302
quote:
Niet nodig, gewoon de onzin verwijderen en de discussie laten staan.
  vrijdag 25 maart 2016 @ 16:27:01 #11
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_160935479
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 15:57 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

In dit specifieke voorbeeld betreft het een geloof. Maar heeft dit nou per se iets met geloof te maken? Ik denk het niet: je ziet dat in alle totalitaire regimes. Dat is de reden dat ik zeg dat dit niet per se over geloof gaat. (En zeker onze wetgeving daaromtrent niet.)

Je kunt hooguit zeggen dat onze maatschappij dogmatisch tolerant is tav geloof. (Maar dat is al sinds de jaren 60 structureel aan het veranderen.)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_160935536
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 12:02 schreef Perrin het volgende:
Ik heb de indruk dat moslims zich totaal niet druk maken van wat daar is gebeurd.

Wat moeten we toch aan met deze godsdienst? :'(
Pak extremisten op, en verban extreme elementen, teksten, boeken en figuren die (veelal) hun oorsprong uit Saudi-Arabië halen.

Loop binnen naar een bepaalde Moskee in Den Haag, en je ziet precies bovenstaand filmpje als je door de mooie verhaaltjes heen prikt. Zie welke 'gastheren' worden uitgenodigd, met welk geld en wat voor boeken zij schrijven.

Ik zal altijd afstand nemen van geweld, ook al vind ik dat ik GEEN gelijkenissen vertoon heb met die rare figuren, zeker niet als Sjiiet.

Wat willen jullie als niet-Moslims van 'ons'? Oprechte vraag... Ik wil gewoon mijn leven kunnen leiden, zonder geweld, zonder nakijken, gewoon veilig en met iedereen. En zo ook ieder ander waar ik mee in aanraking kom, of je nou Christen, Boeddhist, Moslim, niets, Atheïst of vul dan ook maar in ben. Ik ben geen politiek persoon, of geleerde. Wat kan ik doen??
  vrijdag 25 maart 2016 @ 16:29:19 #13
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_160935547
quote:
Dit gaat inderdaad zo langzaamaan meer over de Islam dan over aanslagen. Natuurlijk onvermijdbaar in een topic als deze.
  vrijdag 25 maart 2016 @ 16:31:09 #14
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_160935593
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 16:29 schreef Firuze het volgende:

[..]

Wat willen jullie als niet-Moslims van 'ons'? Oprechte vraag... Ik wil gewoon mijn leven kunnen leiden, zonder geweld, zonder nakijken, gewoon veilig en met iedereen. En zo ook ieder ander waar ik mee in aanraking kom, of je nou Christen, Boeddhist, Moslim, niets, Atheïst of vul dan ook maar in ben. Ik ben geen politiek persoon, of geleerde. Wat kan ik doen??
Ik persoonlijk, helemaal niks.

Maar er is denk ik niet aan te ontkomen dat een groot deel van de maatschappij van moslims in het bijzonder verwacht dat ze zich hardop uitspreken tegen dit soort geweld en daar afstand van nemen.

Zoals jij hier bijvoorbeeld doet. ^O^
  vrijdag 25 maart 2016 @ 16:31:23 #15
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_160935604
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 16:27 schreef Molurus het volgende:

[..]

In dit specifieke voorbeeld betreft het een geloof. Maar heeft dit nou per se iets met geloof te maken? Ik denk het niet: je ziet dat in alle totalitaire regimes. Dat is de reden dat ik zeg dat dit niet per se over geloof gaat.
En ik zeg dus dat je daar naast zit. De islam is simpelweg een totalitaire ideologie. Alle totalitaire ideologieën zijn gebaseerd op geloof. In de Keizer, de Fuhrer, de kalief, de tsar etcetera. Of in dit geval Allah, Mohammed en de imam.
  vrijdag 25 maart 2016 @ 16:32:41 #16
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_160935642
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 16:31 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

En ik zeg dus dat je daar naast zit. De islam is simpelweg een totalitaire ideologie. Alle totalitaire ideologieën zijn gebaseerd op geloof.
Nee hoor, er zijn er zat die niets met geloof te maken hebben. Stalinisme, het huidige regime in NK, etc.

Nu zou je die met enige creativiteit ook als geloof kunnen uitleggen natuurlijk... maar ik reken ze daar niet onder.
pi_160935665
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 16:29 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dit gaat inderdaad zo langzaamaan meer over de Islam dan over aanslagen. Natuurlijk onvermijdbaar in een topic als deze.
Lees de titel van de topic eens.
Hoe nu verder met de islam...
pi_160935711
quote:

[..]

Pak extremisten op, en verban extreme elementen, teksten, boeken en figuren die (veelal) hun oorsprong uit Saudi-Arabië halen.

Loop binnen naar een bepaalde Moskee in Den Haag, en je ziet precies bovenstaand filmpje als je door de mooie verhaaltjes heen prikt. Zie welke 'gastheren' worden uitgenodigd, met welk geld en wat voor boeken zij schrijven.

Ik zal altijd afstand nemen van geweld, ook al vind ik dat ik GEEN gelijkenissen vertoon heb met die rare figuren, zeker niet als Sjiiet.

Waarom vond je het nodig om te vermelden dat je sjiitische moslim bent?
pi_160935740
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 16:31 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

En ik zeg dus dat je daar naast zit. De islam is simpelweg een totalitaire ideologie. Alle totalitaire ideologieën zijn gebaseerd op geloof. In de Keizer, de Fuhrer, de kalief, de tsar etcetera. Of in dit geval Allah, Mohammed en de imam.
Je snapt wel wat ideologie is?
pi_160935758
quote:

[..]

Wees een klokkenluider. Heb ook begrip voor het nakijken. Als Nederlanders in Marokko aanslagen plegen en gigantisch oververtegenwoordigd zijn in de misdaad, zou ik vol met begrip zijn voor Marokkanen die willen dat de grenzen dichtgaan voor Nederlanders. Op een gegeven moment MOETEN maatregelen zich richten op de gehele groep, omdat er geen andere mogelijkheid is het probleem in te dammen. Dus overlopen van begrip.
  vrijdag 25 maart 2016 @ 16:39:40 #21
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_160935827
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 16:32 schreef Molurus het volgende:

[..]

Nee hoor, er zijn er zat die niets met geloof te maken hebben. Stalinisme, het huidige regime in NK, etc.

Nu zou je die met enige creativiteit ook als geloof kunnen uitleggen natuurlijk... maar ik reken ze daar niet onder.
Moet jij weten, over creatief boekhouden gesproken. Maar het maakt ook niet uit, je hebt nog steeds geen enkel inhoudelijk punt als je jouw gevolgtrekking volgt. Wat wil je nou zeggen?

Bovendien gaat dit topic over de islam zoals je zelf ook al aangeeft. En de ideologie van de islam vormt absoluut een gevaar voor de vrijheid van expressie en meningsuiting. En dat is puur en alleen gebaseerd op geloof.
pi_160935840
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 16:37 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

Wees een klokkenluider. Heb ook begrip voor het nakijken. Als Nederlanders in Marokko aanslagen plegen en gigantisch oververtegenwoordigd zijn in de misdaad, zou ik vol met begrip zijn voor Marokkanen die willen dat de grenzen dichtgaan voor Nederlanders. Op een gegeven moment MOETEN maatregelen zich richten op de gehele groep, omdat er geen andere mogelijkheid is het probleem in te dammen. Dus overlopen van begrip.
Ben je aan de drugs?
pi_160935971
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 16:39 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Moet jij weten, over creatief boekhouden gesproken. Maar het maakt ook niet uit, je hebt nog steeds geen enkel inhoudelijk punt als je jouw gevolgtrekking volgt. Wat wil je nou zeggen?

Bovendien gaat dit topic over de islam zoals je zelf ook al aangeeft. En de ideologie van de islam vormt absoluut een gevaar voor de vrijheid van expressie en meningsuiting. En dat is puur en alleen gebaseerd op geloof.
Mja, die mensen die schreeuwen dat de Islam verboden moet worden, de leer gecensureerd moet worden, meer afsluisteren, draconische maatregelen, etc. zijn eveneens een gevaar voor onze vrijheid van meningsuiting en vrijheid in het algemeen.
  vrijdag 25 maart 2016 @ 16:46:14 #24
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_160935998
quote:

[..]

Meedoen met de discussie. En niet constant in de slachtofferrol stappen. Negeer mensen die vragen om verantwoording en ga in op inhoudelijke punten. Laat het feit dat je zelf moslim bent achterwege, dat is niet relevant.

Veel plezier.
pi_160936030
Heeft iemand hier de film Les Chevaux de Dieu gezien?
Een jongen groeit op in de sloppenwijken van Casablanca, een gewelddadige omgeving. Zijn broer is dan ook een crimineel en komt in het gevang.
Na vrijlating is deze broer compleet getransformeerd in een extremist.
En gebruikt zijn invloed op zijn omgeving en zijn broertje, die zich langzaam maar zeker ook laten beïnvloeden door het nieuwe gedachtengoed.

Prima film. Geeft een idee hoe een extremist jonge kinderen/ tieners kan beïnvloeden en aanzetten tot catastrofale daden. En dat degenen die zich laten ompraten meestal uit een slecht ontwikkelde omgeving/ slechte thuissituatie komen.
  vrijdag 25 maart 2016 @ 16:48:03 #26
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_160936037
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 16:44 schreef laforest het volgende:

[..]

Mja, die mensen die schreeuwen dat de Islam verboden moet worden, de leer gecensureerd moet worden, meer afsluisteren, draconische maatregelen, etc. zijn eveneens een gevaar voor onze vrijheid van meningsuiting en vrijheid in het algemeen.
Ja. Dus? Dit is slechts een statement, dat overigens irrelevant is ten aanzien van wat ik zei, maar komt er nog een conclusie?
pi_160936047
quote:

[..]

Mensen die schreeuwen dat de leer van jihad beschermt moet worden en de tegenstanders ervan uitmaakt als gevaarlijk, zien de wereld op zijn kop.

Wie is de radicaal: iemand die jihad verdedigt, of iemand die het wil vebieden?
Zet maar een polletje op de frontpage, de uitkomsten zullen confronterend zijn.
  vrijdag 25 maart 2016 @ 16:49:46 #28
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_160936075
quote:
3s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 16:47 schreef anonymoussie het volgende:
Heeft iemand hier de film Les Chevaux de Dieu gezien?
Een jongen groeit op in de sloppenwijken van Casablanca, een gewelddadige omgeving. Zijn broer is dan ook een crimineel en komt in het gevang.
Na vrijlating is deze broer compleet getransformeerd in een extremist.
En gebruikt zijn invloed op zijn omgeving en zijn broertje, die zich langzaam maar zeker ook laten beïnvloeden door het nieuwe gedachtengoed.

Prima film. Geeft een idee hoe een extremist jonge kinderen/ tieners kan beïnvloeden en aanzetten tot catastrofale daden. En dat degenen die zich laten ompraten meestal uit een slecht ontwikkelde omgeving/ slechte thuissituatie komen.
Prima film inderdaad. Maar die laatste zin klopt niet altijd. De meeste Syrië gangers uit de UK komen juist rechtstreeks van de universiteit.
  vrijdag 25 maart 2016 @ 16:49:55 #29
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_160936078
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 16:33 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

Lees de titel van de topic eens.
Hoe nu verder met de islam...
Ik trek het verband dat er in de titel wordt getrokken in twijfel. Dat mag, neem ik aan.
  vrijdag 25 maart 2016 @ 16:51:05 #30
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_160936103
quote:

[..]

Helemaal mee eens.

Persoonlijk maak ik me meer zorgen om de radicalisering van mensen die graag vanalles willen verbieden en diverse mensen preventief willen opsluiten dan om de Islam.

Van de Islam zelf heb ik, eerlijk gezegd, totaal geen last. Maar als we FOK mogen geloven draait de hele wereld om die religie.
  vrijdag 25 maart 2016 @ 16:55:50 #31
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_160936183
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 16:51 schreef Molurus het volgende:

[..]

Helemaal mee eens.

Persoonlijk maak ik me meer zorgen om de radicalisering van mensen die graag vanalles willen verbieden en diverse mensen preventief willen opsluiten dan om de Islam.

Van de Islam zelf heb ik, eerlijk gezegd, totaal geen last. Maar als we FOK mogen geloven draait de hele wereld om die religie.
Wat doe je dan in dit topic? Serieuze vraag.

Verder is het natuurlijk lachwekkend om te zeggen dat je er geen zorgen over maakt omdat je er zelf persoonlijk geen last van hebt.

Open maar een ander topic om te praten over het gevaar van extreem rechts. Ik zal er met alle liefde aan deelnemen want het gevaar van die kant mag niet genegeerd worden.
pi_160936192
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 16:35 schreef loni55 het volgende:

[..]

Waarom vond je het nodig om te vermelden dat je sjiitische moslim bent?
Omdat Khawarij, ISIS en Al-Qaeda lijnrecht tegenover mij staan. Ik wil niet met die ziekelingen geassocieerd worden. Ook al geloof je niet, dan nog kan je uit de geschiedenis elementen halen welke de totstandkoming van verschillende stromingen, sektes en dergelijke kunnen verklaren en zo ook het gedachtegoed daarvan. Zonder geschiedenis kan er weinig begrepen worden, vind ik.
pi_160936267
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 16:56 schreef Firuze het volgende:

[..]

Omdat Khawarij, ISIS en Al-Qaeda lijnrecht tegenover mij staan. Ik wil niet met die ziekelingen geassocieerd worden. Ook al geloof je niet, dan nog kan je uit de geschiedenis elementen halen welke de totstandkoming van verschillende stromingen, sektes en dergelijke kunnen verklaren en zo ook het gedachtegoed daarvan. Zonder geschiedenis kan er weinig begrepen worden, vind ik.
Klopt. De geschiedenis helpt om dingen te begrijpen. Mits de waarheid gedocumenteerd is uiteraard alleen wat mij opviel was dat omdat je een behoort tot een andere stroming je vanuit gaat dat de autochtone Nederlanders liever voor je zullen zijn.
pi_160936539
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 16:49 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Prima film inderdaad. Maar die laatste zin klopt niet altijd. De meeste Syrië gangers uit de UK komen juist rechtstreeks van de universiteit.
Ik zeg meestal.
Maar dat neemt niet weg dat ik het idee heb dat het in de meeste gevallen jongeren zijn uit een slecht ontwikkelde omgeving/ thuissituatie.
pi_160936581
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 17:00 schreef loni55 het volgende:

[..]

Klopt. De geschiedenis helpt om dingen te begrijpen. Mits de waarheid gedocumenteerd is uiteraard alleen wat mij opviel was dat omdat je een behoort tot een andere stroming je vanuit gaat dat de autochtone Nederlanders liever voor je zullen zijn.
Ik zie graag bondgenootschappen tegen kwaadaardigheid vormen ja. Laat mij even weten wanneer de eerste Sjiitische groep of enkeling een aanslag pleegt in het Westen...

Het is nogal wat, dat andere mensen voor mij gaan bepalen wat mijn 'alliantie' is en mij hier op aankijken. Elke zoveel tijdsperioden is er wat. Wellicht een onjuiste vergelijking, maar ik loop nog liever met een groene ster rond op m'n jas of shirt om aan te duiden dat ik die debielen net als de meeste Nederlanders verafschuw.

Nu krijg ik weer 'je neemt slachtofferrol aan'. Ja, wat dan nog? Is toch zo. Het is nooit goed. Elke dag hetzelfde op het nieuws, forum, websites, werk, colleges. Misschien moeten we dat maar gewoon crowdfunden, embleem op je jas om aan te geven dat je tegen aanslagen bent. Dat zal wel weer niet genoeg zijn.

Bleh!
  vrijdag 25 maart 2016 @ 17:16:35 #36
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_160936644
quote:
3s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 17:11 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Ik zeg meestal.
Maar dat neemt niet weg dat ik het idee heb dat het in de meeste gevallen jongeren zijn uit een slecht ontwikkelde omgeving/ thuissituatie.
De cijfers zeggen wat anders. Het punt is niet ontwikkeling maar integratie. Dat soort jongeren komen vooral uit omgevingen waar niet geïntegreerd wordt. Dat dat vaak samenhangt met verpaupering en verhoogde criminaliteit klopt, maar het voornaamste probleem is dat die jongeren geen andere geluiden te horen krijgen. Ze horen de hele dag alleen maar islamitische rommel van hun ouders, van hun leeftijdsgenoten en van hun imam.

Die zijn beïnvloedbaar door de vele recruiters die rechtstreeks van de beste universiteiten komen en daar geen strobreed in de weg hebben gekregen om zich te verdiepen in de islam en de beloftes van IS.
  vrijdag 25 maart 2016 @ 17:22:22 #37
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_160936746
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 17:13 schreef Firuze het volgende:

[..]

Nu krijg ik weer 'je neemt slachtofferrol aan'. Ja, wat dan nog? Is toch zo. Het is nooit goed. Elke dag hetzelfde op het nieuws, forum, websites, werk, colleges.
Hoe vaak moet ik nog zeggen dat dat hier niet nodig is? Het boeit mij geen bal of je moslim bent, laat staan wat voor soort. Ga eens in op het onderwerp van dit topic. Het gaat over de islam, niet over moslims.
pi_160936777
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 17:16 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

De cijfers zeggen wat anders. Het punt is niet ontwikkeling maar integratie. Dat soort jongeren komen vooral uit omgevingen waar niet geïntegreerd wordt. Dat dat vaak samenhangt met verpaupering en verhoogde criminaliteit klopt, maar het voornaamste probleem is dat die jongeren geen andere geluiden te horen krijgen. Ze horen de hele dag alleen maar islamitische rommel van hun ouders, van hun leeftijdsgenoten en van hun imam.

Die zijn beïnvloedbaar door de vele recruiters die rechtstreeks van de beste universiteiten komen en daar geen strobreed in de weg hebben gekregen om zich te verdiepen in de islam en de beloftes van IS.
Heb je ook een bron van deze cijfers?
pi_160936954
quote:
Ik zie graag bondgenootschappen tegen kwaadaardigheid vormen ja. Laat mij even weten wanneer de eerste Sjiitische groep of enkeling een aanslag pleegt in het Westen...
Dus je denkt zelf ook in groepen, je polariseert zelf wel. Maar als mensen zich tegen de islam afzetten dan geef je aan dat je dat niet snapt.

Hoe raar is het om bij elke aanslag waarbij elke keer de islam als motivatie wordt gegeven, dat andere mensen naar de aanhangers van diezelfde islam kijken van doe er wat aan.
  vrijdag 25 maart 2016 @ 17:39:02 #40
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_160937019
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 17:24 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Heb je ook een bron van deze cijfers?
Ik zit mobiel dus niet zo bij de hand. Maar ze zijn niet zo moeilijk te vinden. Vraag me later nog een keer en dan kan ik wat links geven.

Het scenario dat ik in die post schets is slechts een van de vele trouwens. Wat vooral duidelijk is is hoe divers de 'Syrië gangers' zijn. Onder hen ook een een disproportioneel groot gedeelte bekeerlingen, dus blanke mensen die gewoon in relatief rijke omstandigheden opgegroeid zijn. Zij zijn vaak zelfs nog extremer dan eerdergenoemde jochies uit achterstandswijken.
pi_160937088
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 17:16 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Integratie zie ik ook als één van de onderdelen van goede ontwikkeling.
En er zijn genoeg goed ontwikkelde moslims.
pi_160937105
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 17:39 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ik zit mobiel dus niet zo bij de hand. Maar ze zijn niet zo moeilijk te vinden. Vraag me later nog een keer en dan kan ik wat links geven.

Het scenario dat ik in die post schets is slechts een van de vele trouwens. Wat vooral duidelijk is is hoe divers de 'Syrië gangers' zijn. Onder hen ook een een disproportioneel groot gedeelte bekeerlingen, dus blanke mensen die gewoon in relatief rijke omstandigheden opgegroeid zijn. Zij zijn vaak zelfs nog extremer dan eerdergenoemde jochies uit achterstandswijken.
Ben benieuwd.
  vrijdag 25 maart 2016 @ 18:15:59 #43
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_160937780
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 16:55 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Wat doe je dan in dit topic? Serieuze vraag.
Het antwoord staat denk ik in de post waarop je reageert. :) Het ageren tegen de Islam lijkt me geen plicht voor een topic als dit.

quote:

Verder is het natuurlijk lachwekkend om te zeggen dat je er geen zorgen over maakt omdat je er zelf persoonlijk geen last van hebt.
Waarom? Waarom zou ik me zorgen maken over iets waar ik geen last van heb en waarschijnlijk ook geen last van ga krijgen?

quote:

Open maar een ander topic om te praten over het gevaar van extreem rechts. Ik zal er met alle liefde aan deelnemen want het gevaar van die kant mag niet genegeerd worden.
:{w
  vrijdag 25 maart 2016 @ 18:18:17 #44
367178 Daarnaast
http://www.loser.com
pi_160937841
Ik ben moslim maar jullie willen zeker niet mijn mening weten dus sla ik dit topic over.
  vrijdag 25 maart 2016 @ 18:19:47 #45
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_160937878
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 18:18 schreef Daarnaast het volgende:
Ik ben moslim maar jullie willen zeker niet mijn mening weten dus sla ik dit topic over.
Haha, heel verstandig :P
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  vrijdag 25 maart 2016 @ 18:19:54 #46
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_160937883
quote:

Jouw mening is wat mij betreft meer dan welkom. ;)
  vrijdag 25 maart 2016 @ 18:22:05 #47
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_160937927
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 18:15 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het antwoord staat denk ik in de post waarop je reageert. :) Het ageren tegen de Islam lijkt me geen plicht voor een topic als dit.
Wie heeft het nou weer over een plicht? Kap toch eens met die stropoppen. Je hebt nog met geen woord over de islam gerept. Alleen maar off topic geneuzel.

Verder, van bewustzijn-gekkies heb je ook geen last maar daar kun je het wel over hebben. Hoezo hypocriet.
  vrijdag 25 maart 2016 @ 18:23:13 #48
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_160937962
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 18:22 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Wie heeft het? Kap toch eens met die stropoppen. Je hebt nog met geen woord over de islam gerept. Alleen maar off topic geneuzel.
Dan kijk je toch echt met je neus.

Overigens is mensen vertellen dat ze moeten opdonderen uit een topic ook geen plicht hoor. Als er teveel off topic is meld je dat maar in feedback of in TR.
  vrijdag 25 maart 2016 @ 18:24:29 #49
367178 Daarnaast
pi_160938000
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 18:19 schreef Molurus het volgende:

[..]

Jouw mening is wat mij betreft meer dan welkom. ;)
Ik ga je mijn mening niet vertellen en daar moet je het maar mee doen.
  vrijdag 25 maart 2016 @ 18:25:14 #50
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_160938024
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 18:24 schreef Daarnaast het volgende:

[..]

Ik ga je mijn mening niet vertellen en daar moet je het maar mee doen.
Jammer, ik ben an sich best wel geinteresseerd wat moslims hiervan vinden namelijk.
  vrijdag 25 maart 2016 @ 18:26:32 #51
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_160938058
quote:
13s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 18:23 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dan kijk je toch echt met je neus.

Overigens is mensen vertellen dat ze moeten opdonderen uit een topic ook geen plicht hoor. Als er teveel off topic is meld je dat maar in feedback of in TR.
Al lang gedaan en gelukkig wordt er al het een en ander verwijderd.

Maar ga je zelf nog een keer reageren op het topic zelf of blijft het hier bij?
pi_160938180
quote:
Wat een waardevolle bijdrage, dit zijn van die dingen waar ik echt niks van snap.
  vrijdag 25 maart 2016 @ 18:40:43 #53
367178 Daarnaast
pi_160938418
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 18:25 schreef Molurus het volgende:

[..]

Jammer, ik ben an sich best wel geinteresseerd wat moslims hiervan vinden namelijk.
Ik denk dat je weinig aan kan doen behalve extreme maatregelen nemen zoals alle moslims weg of gevangen nemen.

Islam verbieden betekent natuurlijk niet dat extremisme in Europa weggaat, het wordt alleen maar erger.

Moslims anders behandelen zoals preventief fouilleren etc. Zorgt waarschijnlijk ook voor meer extremisme.

Enige wat een beetje hoopvol is, is om ervoor te zorgen dat kinderen van nu niet radicaliseren. Dat kun je doen door ervoor te zorgen dat ze niet in contact komen met radicalen. Een ander probleem is dat veel moslims laaggeschoold zijn en dat werkloosheid hoog is onder moslims. Dit probleem verminderen zal ook zorgen voor minder radicalisering natuurlik, maar ik weet niet goed wat de oorzaak is van dit probleem en hoe het opgelost in worden.
  vrijdag 25 maart 2016 @ 18:42:26 #54
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_160938450
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 18:40 schreef Daarnaast het volgende:

[..]

Enige wat een beetje hoopvol is, is om ervoor te zorgen dat kinderen van nu niet radicaliseren. Dat kun je doen door ervoor te zorgen dat ze niet in contact komen met radicalen. Een ander probleem is dat veel moslims laaggeschoold zijn en dat werkloosheid hoog is onder moslims. Dit probleem verminderen zal ook zorgen voor minder radicalisering natuurlik, maar ik weet niet goed wat de oorzaak is van dit probleem en hoe het opgelost in worden.
^O^

Ja, het is geen eenvoudig vraagstuk. Toch is het best zinvol om zulke vraagstukken te bespreken.
  vrijdag 25 maart 2016 @ 18:42:56 #55
367178 Daarnaast
pi_160938454
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 18:31 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Wat een waardevolle bijdrage, dit zijn van die dingen waar ik echt niks van snap.
Sorry.
pi_160938621
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 18:42 schreef Daarnaast het volgende:
[..]
Sorry.
Je kan het dus wel zien ik.
  vrijdag 25 maart 2016 @ 19:32:41 #57
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_160939683
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 18:40 schreef Daarnaast het volgende:

[..]

Ik denk dat je weinig aan kan doen behalve extreme maatregelen nemen zoals alle moslims weg of gevangen nemen.

Islam verbieden betekent natuurlijk niet dat extremisme in Europa weggaat, het wordt alleen maar erger.

Moslims anders behandelen zoals preventief fouilleren etc. Zorgt waarschijnlijk ook voor meer extremisme.

Kijk, zo moeilijk is het niet. En je slaat zelfs meteen de spijker op de kop: onderwijs. Daar zit een groot gedeelte van de oplossing.

Om te beginnen moeten alle 'zwarte' scholen gesloten worden. Zonder pardon. Daarna de wet herzien, het zogenaamde 'vrijheid van onderwijs' werkt juist het tegenovergestelde in de hand. De christelijke scholen hebben het onderwijs in een houdgreep die doorbroken moet worden. Kinderen uit alle milieus moeten meer kansen krijgen om op hun niveau les te krijgen. Desnoods schaffen we de hele wet af en bestaan religieuze scholen niet meer.

Ook moet er onmiddellijk gestopt worden met het classificeren van kinderen naar gelang de religie van hun ouders. Dus weg met het begrip 'moslimkinderen'. Kinderen zijn kinderen, ongeacht de ideeën van hun ouders. Haal ze weg uit de moskee en zet ze in de schoolbanken naast kinderen uit andere milieus. Verminder de invloed van de ouders en geestelijken en ander gespuis. En geef ze van het begin af aan de waarden mee waar onze samenleving op gestoeld zijn: vrijheid van expressie, gelijkheid tussen man en vrouw, rechten voor homo's en andere minderheden etcetera.

Een extra effect hiervan is dat er een generatie opgroeit die weerbaarder is tegen het holle gebrul van extreem-rechts.
  vrijdag 25 maart 2016 @ 20:34:32 #58
367178 Daarnaast
pi_160941573
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 19:32 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Kijk, zo moeilijk is het niet. En je slaat zelfs meteen de spijker op de kop: onderwijs. Daar zit een groot gedeelte van de oplossing.

Om te beginnen moeten alle 'zwarte' scholen gesloten worden. Zonder pardon. Daarna de wet herzien, het zogenaamde 'vrijheid van onderwijs' werkt juist het tegenovergestelde in de hand. De christelijke scholen hebben het onderwijs in een houdgreep die doorbroken moet worden. Kinderen uit alle milieus moeten meer kansen krijgen om op hun niveau les te krijgen. Desnoods schaffen we de hele wet af en bestaan religieuze scholen niet meer.

Ook moet er onmiddellijk gestopt worden met het classificeren van kinderen naar gelang de religie van hun ouders. Dus weg met het begrip 'moslimkinderen'. Kinderen zijn kinderen, ongeacht de ideeën van hun ouders. Haal ze weg uit de moskee en zet ze in de schoolbanken naast kinderen uit andere milieus. Verminder de invloed van de ouders en geestelijken en ander gespuis. En geef ze van het begin af aan de waarden mee waar onze samenleving op gestoeld zijn: vrijheid van expressie, gelijkheid tussen man en vrouw, rechten voor homo's en andere minderheden etcetera.

Een extra effect hiervan is dat er een generatie opgroeit die weerbaarder is tegen het holle gebrul van extreem-rechts.
Van mij mogen ook alle religieuze en zwarte scholen gesloten worden. Geef desnoods religie als keuzevak op middelbare scholen. Zo kunnen de mensen die erin geïnteresseerd zijn toch nog een vak volgen.
pi_160950266
quote:

[..]

Het is nogal wat, dat andere mensen voor mij gaan bepalen wat mijn 'alliantie' is en mij hier op aankijken. Elke zoveel tijdsperioden is er wat. Wellicht een onjuiste vergelijking, maar ik loop nog liever met een groene ster rond op m'n jas of shirt om aan te duiden dat ik die debielen net als de meeste Nederlanders verafschuw.

Nu krijg ik weer 'je neemt slachtofferrol aan'. Ja, wat dan nog? Is toch zo. Het is nooit goed. Elke dag hetzelfde op het nieuws, forum, websites, werk, colleges. Misschien moeten we dat maar gewoon crowdfunden, embleem op je jas om aan te geven dat je tegen aanslagen bent. Dat zal wel weer niet genoeg zijn.

Bleh!
Je geeft geen antwoord op mijn vraag. Ik vraag mij dus af waarom je het nodig vindt om jezelf als de "betere" moslima af te schilderen door te melden dat je een moslima bent welke uit de stroming sjiitisme komt.
Ik vind dat merkwaardig van je.
Oh nog een, waarom voel je je verantwoordelijk om het kenbaar te maken dat je tegen geweld bent?!
pi_160950288
quote:

[..]

En witte scholen dan? Die mogen gewoon open blijven? Oh trouwens wat is de reden van je geweldige idee?,
pi_160951377
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 14:27 schreef LionPopChoc het volgende:
Oké de EU heeft grof geschat een biljoen inwoners 5000 is wel wat minder dan 0,01 %. Maar goed dit is ook niet echt relevant.
Je zit maar een factor 1000 naast.....
De EU heeft iets van 750 miljoen inwoners, dat is 0,75 miljard, of 0,00075 biljoen ;)
pi_160952834
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 01:32 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

De EU heeft iets van 750 miljoen inwoners, dat is 0,75 miljard, of 0,00075 biljoen ;)
Ooh lool ja stom ik wist wel dat het 750 miljoen was in 2013, ik dacht ik rond m af omdat de populatie wel is gegroeid. Maar wij gaan naar een miljard dan natuurlijk. (Ik haal die altijd door de war) hoe dan ook als nog is het een klein aantal in vergelijking met de gehele populatie.
  zaterdag 26 maart 2016 @ 06:33:31 #63
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_160952842
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 01:32 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Jij zit er ook maar iets van 250 miljoen naast :D _O-
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_160953367
Islam is niet te houden hier in Europa, als er niks gedaan wordt, zal de extremistische islam overwinnen. Waarom? omdat leiders hier in europa verschrikkelijk naief zijn. En daar wordt dankbaar misbruik van gemaakt.

Ik zou zelf pleiten voor een soft verbod voor de Islam, zoals ook gebeurt is na het nazisme (vergelijkbare groep: relatief veel hardliners met impact op de samenleving, en een passieve meerderheid)
Dat houdt dus in: de rechten om de koran uit te geven bij de overheid leggen. Islamitische verzamelplaatsen onder toezicht stellen, of sluiten. Islamitische scholen sluiten. Koffiehuizen etc controleren op 'koran' bijeenkomsten. Duidelijke campagne op scholen over de gevaren en misdaden van de islam. Een no-nonsense beleid voor ontspoorde jongeren. Geen zachte handschoenen meer, maar keihard aanpakken. machogedrag moet maar eens afgelopen zijn. De gevangenissen zijn toch leeg,

De eerste resultaten zullen na een heftige eerste paar jaar (rellen, etc) duidelijk worden: minder criminaliteit, meer sociale controle. na enkele generaties zal de islam een stuk minder aanwezig, en een stuk minder extremistisch zijn, op enkele makkelijk in de gaten te houden hardliners na. (makkelijker in de gaten te houden, omdat ze niet meer op kunnen gaan in een zwijgende massa, en het er veel minder zullen zijn)

En het allerbelangrijkste: het negeren van de racisme roepers. Deze mensen hebben lang genoeg de normale gang van zaken gefrustreerd, waardoor juist deze problemen ontstaan zijn.
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_160953384
We moeten beginnen met te luisteren naar de mensen die deze shit 10-20 jaar geleden al zagen aankomen. Die hebben de kennis in huis.

Onderwijs is niet het antwoord: hoe beter we ze opleiden, hoe beter ze zich kunnen inspannen voor waar zij in geloven, de sharia, en hoe meer politiek actief ze worden.

Integratie is niet het antwoord: hoe beter geintegreerd, hoe meer middelen ze hebben om zich in te spannen voor waar zij in geloven, de sharia, en hoe dieper de infiltratie.

Deradicalisering is niet het antwoord: Radicalisering is een subjectief begrip. In de islamitische wereld is jihad allerminst radicaal. Het zou frappant zijn als de islamitische wereld hun eigen profeet radicaal noemde. Zolang wij het radicalisering noemen, betekent dit dat wij niet erkennen dat jihad mainstream is in de islam.

Het is een semantiek bedacht om ons op een vals spoor te zetten. Dit is waarom soennitische organisaties samenwerkingen, of "dialoog" met onze overheid aangaan met als insteek "deradicalisering" of het voorkomen van "radicalisering": opdat wij maar nooit effectief jihad zullen aanpakken, en opdat wij vooral hun tegenstanders (de islamcritici) zullen bestrijden, of welke oorzaak zij ook maar aanwijzen. Vaak noemen ze "Westers handelen" zoals het bestrijden van jihadisten, discriminatie, gebrek aan kansen of wanhoop als oorzaken. Alles behalve de leer van jihad die zij zelf leren aan hun achterban.
pi_160953518

Het punt is: als je de Koran op basis van de inhoud wilt verbieden dat het niet eenvoudig is om dit te doen aan de hand van algemene criteria zonder een hele shitload andere boeken te verbieden.

(Plus dat ik persoonlijk denk dat het verbieden van boeken nooit een oplossing kan zijn.)
pi_160953538
Ik koop die ster maar alvast. Jullie hebben echt te veel 1984 gelezen en Equilibrium bekeken.

Bah
pi_160953553
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 09:29 schreef Firuze het volgende:
Ik koop die ster maar alvast. Jullie hebben echt te veel 1984 gelezen en Equilibrium bekeken.

Bah
Er zijn bepaalde aspecten van religie die ook mij tegen de borst stuiten. Maar de reacties van sommigen in dit topic word ik eerlijk gezegd ook wel een beetje misselijk van.
  zaterdag 26 maart 2016 @ 09:46:55 #69
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_160953670
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 09:12 schreef geavanceerd het volgende:
We moeten beginnen met te luisteren naar de mensen die deze shit 10-20 jaar geleden al zagen aankomen. Die hebben de kennis in huis.
Bullshit. Dat iemand 20 jaar geleden een juiste opmerking maakte, betekent niet dat hij weet waar hij het over heeft, laat staan dat hij een goede oplossing heeft. Er zijn genoeg mensen die 20 jaar terug riepen dat Nederland niet bij het EK zou zijn, moeten we die ook maar bondscoach maken?
quote:
Onderwijs is niet het antwoord: hoe beter we ze opleiden, hoe beter ze zich kunnen inspannen voor waar zij in geloven, de sharia, en hoe meer politiek actief ze worden.
Wat is er mis met mensen die op een democratische wijze strijden voor waar ze in geloven, behalve dat ze geloven in iets waar jij niet achter staat?
quote:
Integratie is niet het antwoord: hoe beter geintegreerd, hoe meer middelen ze hebben om zich in te spannen voor waar zij in geloven, de sharia, en hoe dieper de infiltratie.
Je snapt niet wat integratie is.
quote:
Deradicalisering is niet het antwoord: Radicalisering is een subjectief begrip. In de islamitische wereld is jihad allerminst radicaal. Het zou frappant zijn als de islamitische wereld hun eigen profeet radicaal noemde. Zolang wij het radicalisering noemen, betekent dit dat wij niet erkennen dat jihad mainstream is in de islam.
We hebben een best concreet idee wat deradicalisering is. Namelijk een poging om mensen van het idee af te brengen dat ondemocratische en illegale manieren om hun wil door te drukken geoorloofd zijn.

Het is geen probleem als de jihad mainstream zou zijn in de islam, zolang dat op een geweldloze, legale en democratische manier gebeurt.
quote:
Het is een semantiek bedacht om ons op een vals spoor te zetten. Dit is waarom soennitische organisaties samenwerkingen, of "dialoog" met onze overheid aangaan met als insteek "deradicalisering" of het voorkomen van "radicalisering": opdat wij maar nooit effectief jihad zullen aanpakken, en opdat wij vooral hun tegenstanders (de islamcritici) zullen bestrijden, of welke oorzaak zij ook maar aanwijzen. Vaak noemen ze "Westers handelen" zoals het bestrijden van jihadisten, discriminatie, gebrek aan kansen of wanhoop als oorzaken. Alles behalve de leer van jihad die zij zelf leren aan hun achterban.
Je begrijpt toch wel dat iets meer dan één oorzaak kan hebben?
  zaterdag 26 maart 2016 @ 09:50:02 #70
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_160953696
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 09:09 schreef Bensel het volgende:
Islam is niet te houden hier in Europa, als er niks gedaan wordt, zal de extremistische islam overwinnen. Waarom? omdat leiders hier in europa verschrikkelijk naief zijn. En daar wordt dankbaar misbruik van gemaakt.

Ik zou zelf pleiten voor een soft verbod voor de Islam, zoals ook gebeurt is na het nazisme (vergelijkbare groep: relatief veel hardliners met impact op de samenleving, en een passieve meerderheid)
Dat houdt dus in: de rechten om de koran uit te geven bij de overheid leggen. Islamitische verzamelplaatsen onder toezicht stellen, of sluiten. Islamitische scholen sluiten. Koffiehuizen etc controleren op 'koran' bijeenkomsten. Duidelijke campagne op scholen over de gevaren en misdaden van de islam. Een no-nonsense beleid voor ontspoorde jongeren. Geen zachte handschoenen meer, maar keihard aanpakken. machogedrag moet maar eens afgelopen zijn. De gevangenissen zijn toch leeg,

De eerste resultaten zullen na een heftige eerste paar jaar (rellen, etc) duidelijk worden: minder criminaliteit, meer sociale controle. na enkele generaties zal de islam een stuk minder aanwezig, en een stuk minder extremistisch zijn, op enkele makkelijk in de gaten te houden hardliners na. (makkelijker in de gaten te houden, omdat ze niet meer op kunnen gaan in een zwijgende massa, en het er veel minder zullen zijn)

En het allerbelangrijkste: het negeren van de racisme roepers. Deze mensen hebben lang genoeg de normale gang van zaken gefrustreerd, waardoor juist deze problemen ontstaan zijn.
Ik wilde hier een serieuze reactie op schrijven, maar het is te achterlijk voor woorden.

Nou goed, één puntje dan:
Het negeren van 'racismeroepers' staat gelijk aan het negeren van kritiek. Lekker makkelijk als je wat controversiële en oerdomme dingen wilt doorvoeren, maar erg slim is het niet.
  zaterdag 26 maart 2016 @ 09:51:55 #71
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_160953707
quote:

[..]

En na het sluiten van alle zwarte scholen worden de kinderen die daar zaten op magische wijze evenredig verdeeld over alle andere scholen, zodat er geen zwarte scholen meer zijn? Of hoe zie je dat voor je?
pi_160953721
Het is het HongKongPhoey drama all over again.

Het idee dat de Islam 1 eenduidige religie is die de bron is van alle kwaad getuigt van een ongelofelijk simplisme. Het is een gedachte die in mijn ogen veel gevaarlijker is voor de westerse wereld dan islamitisch extremisme.

Het is inderdaad te achterlijk voor woorden.

[ Bericht 2% gewijzigd door Molurus op 26-03-2016 10:00:16 ]
pi_160953818
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 15:43 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Een groot gedeelte daarvan werd gedaan in samenwerking met verschillende landen in het Midden-Oosten zelf. Het is absoluut geen homogeen gebied. Daarnaast, hoeveel mensen daar zullen denk je kennis hebben van dingen die jij noemt? Vrijwel geen, net zoals weinig mensen daar hier vanaf weten.
Ze hoeven het ten eerste niet direct te weten; zolang (voor)ouders het maar wisten, dan konden ze hun kinderen voeden met anti-Westerse opvattingen. Ten tweede is volgens mij één van de eerste zaken die ISIS gedaan heeft toen ze de desbetreffende gebieden hadden heroverd om de grenzen af te breken die volgens die eerder genoemde overeenkomsten waren gesloten.

quote:
Gelukkig is dat wel zo. De problemen met IS zijn puur en alleen gebaseerd op islamitisch geloof en overlevering.
Ik denk dat de factoren onderwijs en economische omstandigheden ook een grote rol spelen, en die kun je denk ik niet direct afschuiven op de Islam. Jongeren die weinig om handen hebben zijn vatbaarder voor radicalisering.

quote:
Maar probeer dat maar eens aan te kaarten in de moskee. Zoals je zelf ook al zegt hier beneden, en waar ik het mee eens ben, is het vrijwel onmogelijk Mohammed of de Koran te bekritiseren want beiden zijn nou eenmaal perfect. Dat is het grootste probleem met islam, die muur tegen elke soort van kritiek die opgebouwd wordt met dat argument. En niet door de extremisten, maar juist door de zogenaamde gematigden. Daar moeten we ons op focusen.
Ik ben met je eens dat dat taboe moet worden doorbroken. Als we een Islamitische versie van Life of Brian zouden kunnen maken zonder dat de cast in een bunker moet leven, dan zou ik al erg tevreden zijn :P :7
pi_160953882
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 10:02 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Ik ben met je eens dat dat taboe moet worden doorbroken. Als we een Islamitische versie van Life of Brian zouden kunnen maken zonder dat de cast in een bunker moet leven, dan zou ik al erg tevreden zijn :P :7
Dit vind ik eerlijk gezegd een topidee. Wat mij betreft mogen ze direct met de opnames beginnen.

Het is natuurlijk hetzelfde probleem, alleen in een andere tijd. Het heeft de westerse wereld ook vele decennia gekost om films zoals Life of Brian acceptabel te maken. De Islam zal een soortgelijke ontwikkeling moeten gaan doormaken, maar dat zal niet morgen of overmorgen gebeurd zijn.

En zo'n verandering bereiken we niet met het soort polarisering dat door sommigen wordt gepromoot. We zullen elkaar toch echt moeten blijven uitnodigen tot discussie.
pi_160954095
Op herhaling, omdat ik het een ontzettend goede en belangrijke boodschap vind:

pi_160955531
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 09:29 schreef Firuze het volgende:

Bah
Afgezien van de extremen aan beide zijden is er altijd nog een groot midden waar mensen elkaar ontmoeten, samenleven en laten leven.
Op de vraag, "wat kan ik doen" is dan ook maar één antwoord te geven, blijf lekker in dat grote midden waar je 'mens zijn' van mens tot mens voorop staat.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_160955867
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 12:19 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Afgezien van de extremen aan beide zijden is er altijd nog een groot midden waar mensen elkaar ontmoeten, samenleven en laten leven.
Op de vraag, "wat kan ik doen" is dan ook maar één antwoord te geven, blijf lekker in dat grote midden waar je 'mens zijn' van mens tot mens voorop staat.
^O^

Het is een cliche, maar de stille meerderheid moet zich meer laten horen inderdaad. Van beide kanten.

En niet alleen in de (sociale) media, maar juist ook kleinschalig. Binnen de familie, op het werk, in de kroeg, etc.
pi_160956084
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 09:46 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Bullshit. Dat iemand 20 jaar geleden een juiste opmerking maakte, betekent niet dat hij weet waar hij het over heeft, laat staan dat hij een goede oplossing heeft. Er zijn genoeg mensen die 20 jaar terug riepen dat Nederland niet bij het EK zou zijn, moeten we die ook maar bondscoach maken?

[..]

Wat is er mis met mensen die op een democratische wijze strijden voor waar ze in geloven, behalve dat ze geloven in iets waar jij niet achter staat?

[..]

Je snapt niet wat integratie is.

[..]

We hebben een best concreet idee wat deradicalisering is. Namelijk een poging om mensen van het idee af te brengen dat ondemocratische en illegale manieren om hun wil door te drukken geoorloofd zijn.

Het is geen probleem als de jihad mainstream zou zijn in de islam, zolang dat op een geweldloze, legale en democratische manier gebeurt.

[..]

Je begrijpt toch wel dat iets meer dan één oorzaak kan hebben?
Lees de topic titel. Dit gaat over de islam, niet over een fantasie van jou waarin de islam en jihad democratische instrumenten zijn.

Het Europees hof heeft gesteld dat de sharia niet compatibel is met de democratie. Klaar. De islam leert jihad oorlog en er komt hier dan ook jihad oorlog. Loop niet in de weg bij het tegengaan van deze leer. Stop met wegkijken en stop met je terugtrekken in je fantasie beeld van de islam.
pi_160956346
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 12:49 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

Lees de topic titel. Dit gaat over de islam, niet over een fantasie van jou waarin de islam en jihad democratische instrumenten zijn.
Want het verbieden van Islam en Koran zijn natuurlijk heel democratisch. O-)

quote:

Het Europees hof heeft gesteld dat de sharia niet compatibel is met de democratie. Klaar. De islam leert jihad oorlog en er komt hier dan ook jihad oorlog.
Dat je, na daar verschillende keren op te zijn gewezen, nog steeds dit soort fantasieen erop nahoudt ten aanzien van wat de woorden 'sharia' en 'jihad' betekenen vind ik eerlijk gezegd behoorlijk storend. En mensen maar verwijten dat ze er waanbeelden op nahouden. Pak een spiegel erbij.
pi_160956413
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 12:38 schreef Molurus het volgende:
[..]
^O^

Het is een cliche, maar de stille meerderheid moet zich meer laten horen inderdaad. Van beide kanten.

En niet alleen in de (sociale) media, maar juist ook kleinschalig. Binnen de familie, op het werk, in de kroeg, etc.
Dit is echt onzin. Er is binnen de islam een revolutie nodig, niet een gematigd midden. Het midden, het grijs zoals een onlangs gelanceerd studenten 'protest' bereikt niets. Als je naar de geschiedenis kijkt zijn er naar mijn weten nooit veranderingen gekomen door 'het midden' die zich uitspreekt.
pi_160956445
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 13:10 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Dit is echt onzin. Er is binnen de islam een revolutie nodig, niet een gematigd midden. Het midden, het grijs zoals een onlangs gelanceerd studenten 'protest' bereikt niets. Als je naar de geschiedenis kijkt zijn er naar mijn weten nooit veranderingen gekomen door 'het midden' die zich uitspreekt.
Hoe denk je dat de verlichting van het christendom tot stand is gekomen? Door het verbieden van de Bijbel, of door het maatschappelijk bespreekbaar maken van traditionele dogma's?

Als het aan de extremisten aan beide kanten lag zouden we nu al in de 3e wereldoorlog zitten. Daar ben ik geen voorstander van.
pi_160956490
quote:
13s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 13:05 schreef Molurus het volgende:

[..]

Want het verbieden van Islam en Koran zijn natuurlijk heel democratisch. O-)
Dus jij wilt het niet toestaan om het te verbieden? Lekker democratisch hoor, om dingen niet toe te staan oftewel verbieden.

quote:
Dat je, na daar verschillende keren op te zijn gewezen, nog steeds dit soort fantasieen erop nahoudt ten aanzien van wat de woorden 'sharia' en 'jihad' betekenen vind ik eerlijk gezegd behoorlijk storend. En mensen maar verwijten dat ze er waanbeelden op nahouden. Pak een spiegel erbij.
Natuurlijk vind jij het storend dat na de aanslagen in Brussel, mensen hun pijlen richten op de leer die dit soort aanslagen veroorzaakt.

En natuurlijk is dat pas echt storend.
pi_160956529
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 13:12 schreef Molurus het volgende:

[..]

Hoe denk je dat de verlichting van het christendom tot stand is gekomen? Door het verbieden van de Bijbel, of door het maatschappelijk bespreekbaar maken van traditionele dogma's?

Als het aan de extremisten aan beide kanten lag zouden we nu al in de 3e wereldoorlog zitten. Daar ben ik geen voorstander van.
Het gematigde midden wil de leer van jihad en sharia aanpakken.

Radicalen aan beide zijden willen de leer van jihad verdedigen.

Westerse radicalen vinden dat er in Europa jihad en sharia geleerd mag worden. Westerse radicalen vinden het prima dat hier miljoenen en miljoenen illegale moslimmigranten binnenkomen. Westerse radicalen steken een dolk in de rug van de gematigden die zich hiertegen verzetten.

Maar de westerse radicalen hebben niet door dat ze radicaal zijn. Ze denken dat het gematigd is om dit allemaal te verdedigen.

[ Bericht 9% gewijzigd door geavanceerd op 26-03-2016 13:28:43 ]
pi_160956535
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 13:12 schreef Molurus het volgende:

Juist die verlichting is door de revolutionairen gekomen die de bestaande waarden en normen van het christendom ter discussie stelden, die hard schopten tegen de instituties. En ze werden wel degelijk als revolutionairen gezien, van Spinoza tot aan Reve.
  zaterdag 26 maart 2016 @ 13:30:43 #85
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_160956703
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 13:18 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Juist die verlichting is door de revolutionairen gekomen die de bestaande waarden en normen van het christendom ter discussie stelden, die hard schopten tegen de instituties. En ze werden wel degelijk als revolutionairen gezien, van Spinoza tot aan Reve.
Ik geloof niet dat de achterstand van gebieden waar de verlichting niet doorheen gewaaid is ooit nog ingehaald kan worden. Er zit niets anders op dan ons naar de achterblijvers aan te passen. En dit proces is nu onder druk van hun terreur gaande. Nederland was 30 jaar geleden 100 jaar verder dan we nu zijn. We hollen met z'n allen achteruit, appeasende.
pi_160956760
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 13:30 schreef frietenstamp het volgende:
Ik geloof niet dat de achterstand van gebieden waar de verlichting niet doorheen gewaaid is ooit nog ingehaald kan worden. Er zit niets anders op dan ons naar de achterblijvers aan te passen. En dit proces is nu onder druk van hun terreur gaande. Nederland was 30 jaar geleden 100 jaar verder dan we nu zijn. We hollen met z'n allen achteruit, appeasende.
Ik zie ook veel mensen hier op het forum die dit niet zien. Maar dat er niets anders zit dan ons aan te passen, daar pas ik dan weer voor.
  zaterdag 26 maart 2016 @ 13:39:26 #87
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_160956844
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 13:33 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Ik zie ook veel mensen hier op het forum die dit niet zien. Maar dat er niets anders zit dan ons aan te passen, daar pas ik dan weer voor.
Onderwerp verlichting wordt ook vermeden bij geschiedenis want kwetsend.

De opties zijn scheiden of aanpassen. Vooruit aanpassen kan niet zonder de verlichting meegemaakt te hebben. Er zit dus niets anders op. Of alsnog uit elkaar gaan en dat zal dan ongetwijfeld een vechtscheiding worden.
pi_160957146
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 09:50 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ik wilde hier een serieuze reactie op schrijven, maar het is te achterlijk voor woorden.

Nou goed, één puntje dan:
Het negeren van 'racismeroepers' staat gelijk aan het negeren van kritiek. Lekker makkelijk als je wat controversiële en oerdomme dingen wilt doorvoeren, maar erg slim is het niet.
nee, het staat niet gelijk aan het negeren van kritiek. Het staat gelijk aan het negeren van ongefundeerd kritiek.

Goed tegenvraag dan: het nazisme is op deze manier wel zo goed als uitgeroeid in de nederlandse samenleving. Dat was dan toch ook dom om te doen volgens je eigen logica, of niet?
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_160957960
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 10:25 schreef Molurus het volgende:

Wat een goed filmpje, dit soort dingen wil ik op tv zien!
  zaterdag 26 maart 2016 @ 14:59:31 #90
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_160958142
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 17:43 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Ben benieuwd.
Dit is wel een goede, bijvoorbeeld:
http://soufangroup.com/wp(...)nFightersUpdate3.pdf
  zaterdag 26 maart 2016 @ 15:00:38 #91
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_160958159
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 09:53 schreef Molurus het volgende:
Het is het HongKongPhoey drama all over again.

Het idee dat de Islam 1 eenduidige religie is die de bron is van alle kwaad getuigt van een ongelofelijk simplisme. Het is een gedachte die in mijn ogen veel gevaarlijker is voor de westerse wereld dan islamitisch extremisme.

Het is inderdaad te achterlijk voor woorden.
Hyperbool en stropop. Kappen.
  zaterdag 26 maart 2016 @ 15:10:19 #92
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_160958330
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 10:02 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Ze hoeven het ten eerste niet direct te weten; zolang (voor)ouders het maar wisten, dan konden ze hun kinderen voeden met anti-Westerse opvattingen. Ten tweede is volgens mij één van de eerste zaken die ISIS gedaan heeft toen ze de desbetreffende gebieden hadden heroverd om de grenzen af te breken die volgens die eerder genoemde overeenkomsten waren gesloten.

Die ouders weten nog minder, die hebben al helemaal geen idee. De jongere generaties hebben toegang tot het internet en je ziet bijvoorbeeld in Iran al dat dat gevolgen heeft. Er staat in Iran nu een jongere generatie op die helemaal niets heeft met de theocratie en juist toenadering naar het Westen zoekt. Dat geldt in mindere mate ook voor Irak, waar men zich vooral afvraagt waarom ze worden overgelaten aan IS.

quote:
Ik denk dat de factoren onderwijs en economische omstandigheden ook een grote rol spelen, en die kun je denk ik niet direct afschuiven op de Islam. Jongeren die weinig om handen hebben zijn vatbaarder voor radicalisering.

Dit is bewezen onzin, helaas. De reden dat het Midden-Oosten slecht onderwijs heeft en barre economische omstandigheden is natuurlijk de islam en de islamitische theocratie. Daar kun je niet omheen.

Verder zijn jihadgangers uit het Westen zeker niet alleen jonge crimineeltjes maar komen ze uit alle lagen van de bevolking. De recruitmentvideo's van IS zijn heel anders dan de geweldspropagandafilmpjes die ze uitbrengen van onthoofdingen enzo. In filmpjes bedoeld voor recruitment wordt er met geen woord gerept over het Westen maar wordt de Islamitische Staat als het utopia afgeschilderd. Men krijgt zogenaamd een nieuwe kans, een nieuw begin waar hun persoonlijke geloof voorop staat. Er is niets van waar natuurlijk, maar de boodschap heeft wel kracht.

Zoveel dat het iedereen kan overtuigen, van jongen mensen in achterstandswijken tot hoogopgeleide dertigers. Nogmaals, een sterk percentage van de jihadgangers zijn converts, oftewel mensen die moslim zijn geworden en meteen geradicaliseerd. Dat zijn ook geen mensen die opgegroeid zijn in achterstandswijken, integendeel.

quote:
Je doet er een beetje lacherig over maar ben je Theo van Gogh al vergeten? Of de Deense cartoons? Of Salman Rushdie (die fatwa loopt nog steeds, trouwens)? Klinkt leuk allemaal maar wat denk je dat er gebeurt als iemand zo'n film gaat maken? Ten eerste komt er een keihard geluid vanuit 'linkse' hoek dat de film niet gemaakt mag worden omdat dat alleen maar 'provocerend' zou zijn en ten tweede protesten, moordpartijen etcetera etcetera. Daarmee zeg ik niet dat een dapper iemand die film niet moet gaan maken, maar laten we tegelijkertijd de wortels aanpakken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Fir3fly op 26-03-2016 15:16:57 ]
pi_160958948
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 06:33 schreef Dven het volgende:

[..]

Jij zit er ook maar iets van 250 miljoen naast :D _O-
Dat weet ik, maar vergeleken met dat biljoen van LionPopChoc was die 250 miljoen maar klein bier.
Vandaar dat ik niet 1002.52323343y5 of zoiets heb ingevuld. ;)
pi_160960528
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 15:46 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Dat weet ik, maar vergeleken met dat biljoen van LionPopChoc was die 250 miljoen maar klein bier.
Vandaar dat ik niet 1002.52323343y5 of zoiets heb ingevuld. ;)
Het is soms wel verwarrend dat miljard in Nederland gelijk staat aan 'billion' in Engels.
pi_160960539
quote:
13s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 15:00 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Hyperbool en stropop. Kappen.
Was het maar een stropop.
pi_160963192
quote:

Goede video.
  zaterdag 26 maart 2016 @ 20:09:51 #97
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_160963625
quote:

En...? Wat is er zo goed aan? Wat is er zo belangrijk aan?

Waleed Aly heeft natuurlijk vooral zijn eigen agenda, dat moet je ook niet vergeten.
  zondag 27 maart 2016 @ 10:28:18 #98
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_160972780
quote:

[..]

Het Europees hof heeft gesteld dat de sharia niet compatibel is met de democratie. Klaar. De islam leert jihad oorlog en er komt hier dan ook jihad oorlog. Loop niet in de weg bij het tegengaan van deze leer. Stop met wegkijken en stop met je terugtrekken in je fantasie beeld van de islam.
Joh, de enige hier met een fantasiebeeld van de islam, ben jij.
  zondag 27 maart 2016 @ 10:31:50 #99
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_160972807
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 13:54 schreef Bensel het volgende:

[..]

nee, het staat niet gelijk aan het negeren van kritiek. Het staat gelijk aan het negeren van ongefundeerd kritiek.

Goed tegenvraag dan: het nazisme is op deze manier wel zo goed als uitgeroeid in de nederlandse samenleving. Dat was dan toch ook dom om te doen volgens je eigen logica, of niet?
Nazisme is om heel andere redenen uitgeroeid. Namelijk doordat de voedingsbodem voor extremisme bij de Nederlandse jeugd weggehaald is.

Nu die voedingsbodem - armoede, kansloosheid, uitzichtloosheid - terugkeert, zie je ook dat rechts-extremisme weer terugkeert. Waar halfgare zeverzakken als geavanceerd vroeger weggehoond werden, krijgen ze nu plusjes.
pi_160972995
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 15:10 schreef Fir3fly het volgende:

Dit is bewezen onzin, helaas. De reden dat het Midden-Oosten slecht onderwijs heeft en barre economische omstandigheden is natuurlijk de islam en de islamitische theocratie. Daar kun je niet omheen.

Dat zal voor jou dan duidelijk zijn, maar voor mij is dat het niet eerlijk gezegd. Hoe verklaar je dan bijvoorbeeld de wetenschappelijke voorspoed onder de Islam tijdens de Middeleeuwen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')