Afgezien van de extremen aan beide zijden is er altijd nog een groot midden waar mensen elkaar ontmoeten, samenleven en laten leven.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 09:29 schreef Firuze het volgende:
Ik koop die ster maar alvast. Jullie hebben echt te veel 1984 gelezen en Equilibrium bekeken.
Bah
quote:Op zaterdag 26 maart 2016 12:19 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Afgezien van de extremen aan beide zijden is er altijd nog een groot midden waar mensen elkaar ontmoeten, samenleven en laten leven.
Op de vraag, "wat kan ik doen" is dan ook maar één antwoord te geven, blijf lekker in dat grote midden waar je 'mens zijn' van mens tot mens voorop staat.
Lees de topic titel. Dit gaat over de islam, niet over een fantasie van jou waarin de islam en jihad democratische instrumenten zijn.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 09:46 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Bullshit. Dat iemand 20 jaar geleden een juiste opmerking maakte, betekent niet dat hij weet waar hij het over heeft, laat staan dat hij een goede oplossing heeft. Er zijn genoeg mensen die 20 jaar terug riepen dat Nederland niet bij het EK zou zijn, moeten we die ook maar bondscoach maken?
[..]
Wat is er mis met mensen die op een democratische wijze strijden voor waar ze in geloven, behalve dat ze geloven in iets waar jij niet achter staat?
[..]
Je snapt niet wat integratie is.
[..]
We hebben een best concreet idee wat deradicalisering is. Namelijk een poging om mensen van het idee af te brengen dat ondemocratische en illegale manieren om hun wil door te drukken geoorloofd zijn.
Het is geen probleem als de jihad mainstream zou zijn in de islam, zolang dat op een geweldloze, legale en democratische manier gebeurt.
[..]
Je begrijpt toch wel dat iets meer dan één oorzaak kan hebben?
Want het verbieden van Islam en Koran zijn natuurlijk heel democratisch.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 12:49 schreef geavanceerd het volgende:
[..]
Lees de topic titel. Dit gaat over de islam, niet over een fantasie van jou waarin de islam en jihad democratische instrumenten zijn.
Dat je, na daar verschillende keren op te zijn gewezen, nog steeds dit soort fantasieen erop nahoudt ten aanzien van wat de woorden 'sharia' en 'jihad' betekenen vind ik eerlijk gezegd behoorlijk storend. En mensen maar verwijten dat ze er waanbeelden op nahouden. Pak een spiegel erbij.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 12:49 schreef geavanceerd het volgende:
Het Europees hof heeft gesteld dat de sharia niet compatibel is met de democratie. Klaar. De islam leert jihad oorlog en er komt hier dan ook jihad oorlog.
Dit is echt onzin. Er is binnen de islam een revolutie nodig, niet een gematigd midden. Het midden, het grijs zoals een onlangs gelanceerd studenten 'protest' bereikt niets. Als je naar de geschiedenis kijkt zijn er naar mijn weten nooit veranderingen gekomen door 'het midden' die zich uitspreekt.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 12:38 schreef Molurus het volgende:
[..]![]()
Het is een cliche, maar de stille meerderheid moet zich meer laten horen inderdaad. Van beide kanten.
En niet alleen in de (sociale) media, maar juist ook kleinschalig. Binnen de familie, op het werk, in de kroeg, etc.
Hoe denk je dat de verlichting van het christendom tot stand is gekomen? Door het verbieden van de Bijbel, of door het maatschappelijk bespreekbaar maken van traditionele dogma's?quote:Op zaterdag 26 maart 2016 13:10 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Dit is echt onzin. Er is binnen de islam een revolutie nodig, niet een gematigd midden. Het midden, het grijs zoals een onlangs gelanceerd studenten 'protest' bereikt niets. Als je naar de geschiedenis kijkt zijn er naar mijn weten nooit veranderingen gekomen door 'het midden' die zich uitspreekt.
Dus jij wilt het niet toestaan om het te verbieden? Lekker democratisch hoor, om dingen niet toe te staan oftewel verbieden.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 13:05 schreef Molurus het volgende:
[..]
Want het verbieden van Islam en Koran zijn natuurlijk heel democratisch.![]()
Natuurlijk vind jij het storend dat na de aanslagen in Brussel, mensen hun pijlen richten op de leer die dit soort aanslagen veroorzaakt.quote:Dat je, na daar verschillende keren op te zijn gewezen, nog steeds dit soort fantasieen erop nahoudt ten aanzien van wat de woorden 'sharia' en 'jihad' betekenen vind ik eerlijk gezegd behoorlijk storend. En mensen maar verwijten dat ze er waanbeelden op nahouden. Pak een spiegel erbij.
Het gematigde midden wil de leer van jihad en sharia aanpakken.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 13:12 schreef Molurus het volgende:
[..]
Hoe denk je dat de verlichting van het christendom tot stand is gekomen? Door het verbieden van de Bijbel, of door het maatschappelijk bespreekbaar maken van traditionele dogma's?
Als het aan de extremisten aan beide kanten lag zouden we nu al in de 3e wereldoorlog zitten. Daar ben ik geen voorstander van.
Juist die verlichting is door de revolutionairen gekomen die de bestaande waarden en normen van het christendom ter discussie stelden, die hard schopten tegen de instituties. En ze werden wel degelijk als revolutionairen gezien, van Spinoza tot aan Reve.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 13:12 schreef Molurus het volgende:
Hoe denk je dat de verlichting van het christendom tot stand is gekomen? Door het verbieden van de Bijbel, of door het maatschappelijk bespreekbaar maken van traditionele dogma's?
Als het aan de extremisten aan beide kanten lag zouden we nu al in de 3e wereldoorlog zitten. Daar ben ik geen voorstander van.
Ik geloof niet dat de achterstand van gebieden waar de verlichting niet doorheen gewaaid is ooit nog ingehaald kan worden. Er zit niets anders op dan ons naar de achterblijvers aan te passen. En dit proces is nu onder druk van hun terreur gaande. Nederland was 30 jaar geleden 100 jaar verder dan we nu zijn. We hollen met z'n allen achteruit, appeasende.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 13:18 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Juist die verlichting is door de revolutionairen gekomen die de bestaande waarden en normen van het christendom ter discussie stelden, die hard schopten tegen de instituties. En ze werden wel degelijk als revolutionairen gezien, van Spinoza tot aan Reve.
Ik zie ook veel mensen hier op het forum die dit niet zien. Maar dat er niets anders zit dan ons aan te passen, daar pas ik dan weer voor.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 13:30 schreef frietenstamp het volgende:
Ik geloof niet dat de achterstand van gebieden waar de verlichting niet doorheen gewaaid is ooit nog ingehaald kan worden. Er zit niets anders op dan ons naar de achterblijvers aan te passen. En dit proces is nu onder druk van hun terreur gaande. Nederland was 30 jaar geleden 100 jaar verder dan we nu zijn. We hollen met z'n allen achteruit, appeasende.
Onderwerp verlichting wordt ook vermeden bij geschiedenis want kwetsend.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 13:33 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Ik zie ook veel mensen hier op het forum die dit niet zien. Maar dat er niets anders zit dan ons aan te passen, daar pas ik dan weer voor.
nee, het staat niet gelijk aan het negeren van kritiek. Het staat gelijk aan het negeren van ongefundeerd kritiek.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 09:50 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ik wilde hier een serieuze reactie op schrijven, maar het is te achterlijk voor woorden.
Nou goed, één puntje dan:
Het negeren van 'racismeroepers' staat gelijk aan het negeren van kritiek. Lekker makkelijk als je wat controversiële en oerdomme dingen wilt doorvoeren, maar erg slim is het niet.
Wat een goed filmpje, dit soort dingen wil ik op tv zien!quote:Op zaterdag 26 maart 2016 10:25 schreef Molurus het volgende:
Op herhaling, omdat ik het een ontzettend goede en belangrijke boodschap vind:
Hyperbool en stropop. Kappen.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 09:53 schreef Molurus het volgende:
Het is het HongKongPhoey drama all over again.
Het idee dat de Islam 1 eenduidige religie is die de bron is van alle kwaad getuigt van een ongelofelijk simplisme. Het is een gedachte die in mijn ogen veel gevaarlijker is voor de westerse wereld dan islamitisch extremisme.
Het is inderdaad te achterlijk voor woorden.
Die ouders weten nog minder, die hebben al helemaal geen idee. De jongere generaties hebben toegang tot het internet en je ziet bijvoorbeeld in Iran al dat dat gevolgen heeft. Er staat in Iran nu een jongere generatie op die helemaal niets heeft met de theocratie en juist toenadering naar het Westen zoekt. Dat geldt in mindere mate ook voor Irak, waar men zich vooral afvraagt waarom ze worden overgelaten aan IS.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 10:02 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ze hoeven het ten eerste niet direct te weten; zolang (voor)ouders het maar wisten, dan konden ze hun kinderen voeden met anti-Westerse opvattingen. Ten tweede is volgens mij één van de eerste zaken die ISIS gedaan heeft toen ze de desbetreffende gebieden hadden heroverd om de grenzen af te breken die volgens die eerder genoemde overeenkomsten waren gesloten.
Dit is bewezen onzin, helaas. De reden dat het Midden-Oosten slecht onderwijs heeft en barre economische omstandigheden is natuurlijk de islam en de islamitische theocratie. Daar kun je niet omheen.quote:Ik denk dat de factoren onderwijs en economische omstandigheden ook een grote rol spelen, en die kun je denk ik niet direct afschuiven op de Islam. Jongeren die weinig om handen hebben zijn vatbaarder voor radicalisering.
Je doet er een beetje lacherig over maar ben je Theo van Gogh al vergeten? Of de Deense cartoons? Of Salman Rushdie (die fatwa loopt nog steeds, trouwens)? Klinkt leuk allemaal maar wat denk je dat er gebeurt als iemand zo'n film gaat maken? Ten eerste komt er een keihard geluid vanuit 'linkse' hoek dat de film niet gemaakt mag worden omdat dat alleen maar 'provocerend' zou zijn en ten tweede protesten, moordpartijen etcetera etcetera. Daarmee zeg ik niet dat een dapper iemand die film niet moet gaan maken, maar laten we tegelijkertijd de wortels aanpakken.quote:Ik ben met je eens dat dat taboe moet worden doorbroken. Als we een Islamitische versie van Life of Brian zouden kunnen maken zonder dat de cast in een bunker moet leven, dan zou ik al erg tevreden zijn![]()
Dat weet ik, maar vergeleken met dat biljoen van LionPopChoc was die 250 miljoen maar klein bier.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 06:33 schreef Dven het volgende:
[..]
Jij zit er ook maar iets van 250 miljoen naast![]()
Het is soms wel verwarrend dat miljard in Nederland gelijk staat aan 'billion' in Engels.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 15:46 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Dat weet ik, maar vergeleken met dat biljoen van LionPopChoc was die 250 miljoen maar klein bier.
Vandaar dat ik niet 1002.52323343y5 of zoiets heb ingevuld.
Goede video.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 10:25 schreef Molurus het volgende:
En...? Wat is er zo goed aan? Wat is er zo belangrijk aan?quote:Op zaterdag 26 maart 2016 10:25 schreef Molurus het volgende:
Joh, de enige hier met een fantasiebeeld van de islam, ben jij.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 12:49 schreef geavanceerd het volgende:
[..]
Lees de topic titel. Dit gaat over de islam, niet over een fantasie van jou waarin de islam en jihad democratische instrumenten zijn.
Het Europees hof heeft gesteld dat de sharia niet compatibel is met de democratie. Klaar. De islam leert jihad oorlog en er komt hier dan ook jihad oorlog. Loop niet in de weg bij het tegengaan van deze leer. Stop met wegkijken en stop met je terugtrekken in je fantasie beeld van de islam.
Nazisme is om heel andere redenen uitgeroeid. Namelijk doordat de voedingsbodem voor extremisme bij de Nederlandse jeugd weggehaald is.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 13:54 schreef Bensel het volgende:
[..]
nee, het staat niet gelijk aan het negeren van kritiek. Het staat gelijk aan het negeren van ongefundeerd kritiek.
Goed tegenvraag dan: het nazisme is op deze manier wel zo goed als uitgeroeid in de nederlandse samenleving. Dat was dan toch ook dom om te doen volgens je eigen logica, of niet?
Dat zal voor jou dan duidelijk zijn, maar voor mij is dat het niet eerlijk gezegd. Hoe verklaar je dan bijvoorbeeld de wetenschappelijke voorspoed onder de Islam tijdens de Middeleeuwen?quote:Op zaterdag 26 maart 2016 15:10 schreef Fir3fly het volgende:
Dit is bewezen onzin, helaas. De reden dat het Midden-Oosten slecht onderwijs heeft en barre economische omstandigheden is natuurlijk de islam en de islamitische theocratie. Daar kun je niet omheen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |