Twee Nederlanders vermist na aanslagen Brusselquote:Omgekomen aanslagplegers Brussel waren bekenden van politie
Twee zelfmoordterroristen die achter de aanslagen in Brussel van dinsdag zaten, zijn volgens de Franstalige publieke omroep in België, RTBF, de broers Khalid en Ibrahim El Bakraoui. Ze zouden bekenden van de politie zijn.
Het tweetal werd door de Belgische politie gezocht wegens banden met de terreurcel die bij de aanslagen van 13 november vorig jaar in Parijs betrokken was, aldus bronnen bij de politie. Meerdere leden van die cel zijn al opgepakt, als laatste de recent opgepakte Salah Abdeslam. Khalid blies zichzelf op bij metrostation Maalbeek en Ibrahim op het vliegveld.
Khalid huurde meerdere keren onder valse naam een woning; onder meer in Charleroi en in de Driesstraat in Vorst, waar vorige week een schietpartij tussen terroristen en politie plaatsvond. Abdeslam verbleef ook in de woning in Vorst. Khalid werd in 2011 al eens veroordeeld tot vijf jaar cel wegens gewelddadige autoroof.
De andere broer, Ibrahim, was zes jaar geleden betrokken bij een gewelddadige overval op een wisselkantoor in Brussel, die uitmondde in en schietpartij met de politie. Hij kreeg negen jaar cel.
Jan Jambon, de Belgische minister van Binnenlandse Zaken, kan de namen van de verdachten niet bevestigen.
Gezocht
In België wordt nog altijd gezocht naar een verdachte die dinsdag kon ontkomen na de aanslagen op Zaventem. Hij is, samen met de broers, te zien op beelden van een bewakingscamera die dinsdag werden vrijgegeven.
Volgens het Franstalige Belgische dagblad La Dernière Heure is de gezochte verdachte de 24-jarige oud-Syriëganger Najim Laachraoui. Hij wordt sinds maandag gezocht door de politie en zou contact hebben gehad met terreurverdachte Salah Abdeslam. Hij reisde onder meer met hem naar Hongarije.
Dodental
Bij de aanslagen op het vliegveld en de metro kwamen dinsdag zeker dertig mensen om het leven. 230 mensen raakten gewond. De aanslagen zijn opgeëist door terreurbeweging Islamitische Staat (IS). Woensdag is het eerste slachtoffer geïdentificeerd; een Peruviaanse die omkwam bij de aanslag op Zaventem.
Woensdagochtend zijn huiszoekingen in de Brusselse gemeente Schaarbeek afgerond. Dinsdag werden daar nog een spijkerbom, chemische stoffen en een IS-vlag gevonden. Het is niet duidelijk of er verder nuttige informatie is aangetroffen.
Openbaar vervoer
De ochtendspits komt woensdagochtend op gang in Brussel. Het grootste deel van het openbaar vervoer is open voor het publiek in de Belgische hoofdstad.
Vervoersbedrijf MIVB heeft de reistijden in Brussel uit veiligheidsoverwegingen beperkt. Het autoverkeer in Brussel zal eveneens woensdag nog de nodige hinder ondervinden: een aantal tunnels blijft afgesloten. Ook de omgeving van de Wetstraat, waar regeringsgebouwen staan, blijven gesloten voor het verkeer.
Treinverkeer
Het treinverkeer naar België is ook weer opgestart: de Thalys en de Intercity tussen Amsterdam en Brussel rijden weer. De trein stopt niet op station Brussels Airport, omdat de luchthaven nog gesloten is.
Vakbond FNV Spoor had kanttekeningen geplaatst bij de beslissing van NS om woensdag weer treinen te laten rijden naar Brussel. In een brief aan de NS uitte de bond zijn zorgen over de beveiliging van het traject tussen Roosendaal en Antwerpen na de aanslagen van dinsdag in Brussel. Ook zou het personeel dat de treindienst naar Brussel verzorgt, behoorlijk ontdaan zijn.
De NS zegt woensdagochtend echter dat er geen afmeldingen zijn van het personeel en dat de treinen naar en vanuit België woensdag weer volgens de normale dienstregeling rijden. Advies aan reizigers is wel om kort voor vertrek de reisplanner te raadplegen.
Vluchten
Het vliegverkeer van Zaventem wordt woensdag nog steeds omgeleid via vier regionale vliegvelden in België. Charleroi verwerkt twintig extra vluchten op woensdag, op Oostende zijn woensdagochtend al zeven extra vluchten vertrokken en staan er nog zeven gepland.
Ook vanuit Antwerpen en Luik vertrekken extra vluchten, aldus de Belgische luchtverkeersleiding Belgocontrol.
Donderdag is de internationale luchthaven bij Brussel ook gesloten.
Kranten
De ochtendkranten staan woensdag uitgebreid stil bij de aanslagen. De Telegraaf noemt de aanslagen "beestachtig" en stelt dat Europa in het hart is getroffen. Trouw omschrijft de terreur als "de aanslagen die Brussel wél en niet verwachtte".
De aanslagen in Brussel luiden volgens de Belgische media een nieuw tijdperk in. Gevreesd wordt dat de strijd tegen terreur ten koste zal gaan van de privacy. Maar er is na dinsdag "geen weg terug", aldus de dagbladen.
Ministeriële bijeenkomst
Nederland zal als EU-voorzitter een overleg van Europese ministers organiseren, op verzoek van België, meldt minister van Veiligheid en Justitie Ard van der Steur op Twitter. De bijeenkomst is wellicht op donderdagochtend al.
Eerder dinsdag zei Van der Steur al dat wordt bekeken of de Europese ministers die over terreur gaan bij elkaar moeten komen. De bewindsman sprak van "moorddadige aanslagen" en heeft België alle steun toegezegd.
bronquote:Door de aanslag op het vliegveld in Brussel zijn drie Nederlanders om het leven gekomen. Dat meldt minister Bert Koenders (Buitenlandse Zaken) vrijdag vanuit Indonesië waar hij op bezoek is.
bron: http://nos.nl/artikel/209(...)entem-verspreid.htmlquote:Belgische media hebben een foto in handen van de drie vermoedelijke daders van de aanslagen op de luchthaven Zaventem. De mannen lopen achter een bagagekarretje. De foto zou door de politie zijn getwitterd, terwijl het beeld eigenlijk voor intern gebruik was.
Of zij allemaal zijn omgekomen, is niet duidelijk. Bij de aanslagen in de vertrekhal gingen kort na elkaar twee bommen af. De Belgische minister Reynders van Buitenlandse Zaken zei eerder vandaag dat er rekening mee wordt gehouden dat er nog een dader voortvluchtig is. Het gevaar is nog niet geweken, waarschuwde hij.
Molenbeek uit zal volgend seizoen ook wel een verplichte buscombi zijn.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 14:47 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Zij zijn waarschijnlijk met meer. Altijd lastig als Molenbeek op bezoek komt.
Toch een van de beste Feyenoorders die ons land heeft gekendquote:Op vrijdag 25 maart 2016 14:52 schreef skysherrif het volgende:
waarom moeten ze het nou weer hebben over Johan Cruijff
Wat is er net gebeurd?quote:Op vrijdag 25 maart 2016 14:51 schreef Infection het volgende:
Nou, Al Jazeera gaat ook weer verder met de normale programmering.
Nieuws over Johan Cruyff nu.
quote:Op vrijdag 25 maart 2016 14:53 schreef Infection het volgende:
Livestream van CBS gericht op de bomrobot:
http://takemelive.com/external/cbsraw
'Ff kijken hoe robotje wall-e een potentieel bommetje ontmanteld.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 14:53 schreef Infection het volgende:
Livestream van CBS gericht op de bomrobot:
http://takemelive.com/external/cbsraw
Een terreurverdachte is neergeschoten bij een tramhalte. Was overigens niet op een stream te zien. Robot doet nu onderzoek naar een potentiële bom die in de dader z'n rugzak zat. Is te zien op de CBS stream:quote:
Leeft de man nog?quote:Op vrijdag 25 maart 2016 14:54 schreef Infection het volgende:
[..]
Niet zo heel veel. Een terreurverdachte is neergeschoten bij een tramhalte. Robot doet nu onderzoek naar een potentiële bom die in de dader z'n rugzak zat.
Blijkt in zijn been geschoten te zijnquote:
Spelen vierde klasse tegenwoodig. Dat is niet best. Je hebt wel ballen als je op eigen vervoer gaat die kant op.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 14:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Molenbeek uit zal volgend seizoen ook wel een verplichte buscombi zijn.
Hij zou in zijn beek geschoten zijn, dus ik denk het wel.quote:
quote:Als het snel moet, kan er soms al eens iets foutlopen. Zo ging enkele dagen geleden de Britse nieuwswebsite Daily Mail toch wel erg in de fout toen er bericht werd over een vermeende aanslag van de IS-terroristen op de kerncentrale van Tihange. Terwijl in de tekst de afstand tussen Brussel en Tihange correct werd weergegeven, een 80-tal km, gaf het begeleidende kaartje een heel ander beeld. Bovendien bleek Brussel wel erg dicht bij de Franse grens te liggen.
krijg hem niet aan de praat op de mac...quote:Op vrijdag 25 maart 2016 14:56 schreef Yasmin23 het volgende:
Trek die stream niet zo goed met dat trillen...
Ik hou wel van groundhoppen, maar iets zegt me dat ik Molenbeek voorlopig even links laat liggen.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 14:56 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Spelen vierde klasse tegenwoodig. Dat is niet best. Je hebt wel ballen als je op eigen vervoer gaat die kant op.
Nu handmatig checken, robot is kapot.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 14:58 schreef BarryOSeven het volgende:
Hoe moeilijk is dit, ram die arm in de bom en kijk of hij afgaat.
Ze willen niet dat die ontploft dus sturen ze maar een mannetje om de bom onschadelijk te makenquote:
Dailymail nu officieel volledig gediskwalificeerd als relevante nieuwsbronquote:
Geen bus, geen tram, maar een metro dustwitter:vrtderedactie twitterde op vrijdag 25-03-2016 om 14:59:24[VIDEO] - Ontmijner van DOVO onderzoekt verdachte rugzak op metrosporen https://t.co/ChcsVCJqdr #vrtnieuws reageer retweet
Gewoon een niet zo stabiele streamquote:
Zag er behoorlijk levenloos uit.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 15:00 schreef bierkip het volgende:
De man in het filmpje op deze site is volgens mij niet in zn been geschoten hoor
quote:
Volgens de begeleidende tekst:quote:Op vrijdag 25 maart 2016 15:00 schreef bierkip het volgende:
De man in het filmpje op deze site is volgens mij niet in zn been geschoten hoor
quote:Un homme, blessé à la jambe droite, a été neutralisé.
Dat zou niet zo best zijn. Volgens mij was die vent die neergeknald is wel dood hoor. In dat filmpje was er geen beweging meer in en ze hebben hem met 3 man weggesleept.quote:
Niet zoveel. Kwam later een mannetje zelf in de rugzak kijken, bleek niets in te zitten.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 15:02 schreef TargaFlorio het volgende:
Ik heb wat later ingeschakeld maar heeft die robot nou iets gedaan?
Loeren en niks vinden.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 15:02 schreef TargaFlorio het volgende:
Is hij zomaar neergeschoten dan? Neem aan dat hij de kans heeft gehad zichzelf over te geven.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 15:02 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Dat zou niet zo best zijn. Volgens mij was die vent die neergeknald is wel dood hoor. In dat filmpje was er geen beweging meer in en ze hebben hem met 3 man weggesleept.
Dat gaat rellen worden in Molenbeek Schaarsbeek.
Die heeft die duif weggejaagd en dat mannetje heeft die bom onschadelijk gemaaktquote:Op vrijdag 25 maart 2016 15:02 schreef TargaFlorio het volgende:
Geen idee, hoop dat hij zich heeft verzet. Hij stond wel op de plek waar je normaal in zou stappen.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 15:03 schreef tralalala het volgende:
[..]
Is hij zomaar neergeschoten dan? Neem aan dat hij de kans heeft gehad zichzelf over te geven.
Dat boterhamzakje onschadelijk gemaakt bedoel je.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 15:04 schreef Cousin_Eddy het volgende:
[..]
Die heeft die duif weggejaagd en dat mannetje heeft die bom onschadelijk gemaakt
Als zo'n ontmijner gaat rennen moet je maken dat je wegkomtquote:Op vrijdag 25 maart 2016 15:00 schreef Childofthe90s het volgende:
Geen bus, geen tram, maar een metro dustwitter:vrtderedactie twitterde op vrijdag 25-03-2016 om 14:59:24[VIDEO] - Ontmijner van DOVO onderzoekt verdachte rugzak op metrosporen https://t.co/ChcsVCJqdr #vrtnieuws reageer retweet
Je hebt geen idee wat er gebeurd is maar het wordt wel rellen?quote:Op vrijdag 25 maart 2016 15:04 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Geen idee, hoop dat hij zich heeft verzet. Hij stond wel op de plek waar je normaal in zou stappen.
als ie dood was, hadden ze hem waarschijnlijk ook laten liggen voor onderzoekquote:Op vrijdag 25 maart 2016 15:01 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Volgens de begeleidende tekst:
[..]
Neequote:Op vrijdag 25 maart 2016 15:06 schreef Shadowkid053 het volgende:
Voordat je reageert
Foto's die NSFW zijn in een spoiler! En ** On Topic ** dit is het topic over de explosies in Brussel.
Moeten we geen ''Actie in Schearbeek'' topic openen?
Als die gast niks verkeerd gedaan heeft en hij heeft een kleurtje: gegarandeerdquote:Op vrijdag 25 maart 2016 15:06 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Je hebt geen idee wat er gebeurd is maar het wordt wel rellen?
Deze acties zijn als gevolg van de aanslagen in Brussel, heeft er dus wel degelijk mee te maken.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 15:06 schreef Shadowkid053 het volgende:
Voordat je reageert
Foto's die NSFW zijn in een spoiler! En ** On Topic ** dit is het topic over de explosies in Brussel.
Nee, dit is nu een centraal terreur in Brussel-topic geworden, beter dan allerlei gefragmenteerde topics.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 15:06 schreef Shadowkid053 het volgende:
Voordat je reageert
Nee ik spreek toch over het geval dat ze wellicht de verkeerde hebben neergeschoten?quote:Op vrijdag 25 maart 2016 15:06 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Je hebt geen idee wat er gebeurd is maar het wordt wel rellen?
twitter:MarQs__ twitterde op vrijdag 25-03-2016 om 15:07:21Three people arrested, two suspicious package found in a hotel in #Dinant, #Belgiumhttps://t.co/LHLsQ3vPZH reageer retweet
Nu de #1 nog.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 15:10 schreef Cousin_Eddy het volgende:
Volgens CNN hebben ze de #2 van ISIS gedoodt in Syrie
Dinant?quote:Op vrijdag 25 maart 2016 15:09 schreef Infection het volgende:
twitter:MarQs__ twitterde op vrijdag 25-03-2016 om 15:07:21Three people arrested, two suspicious package found in a hotel in #Dinant, #Belgiumhttps://t.co/LHLsQ3vPZH reageer retweet
Ligt in Wallonië, dat zegt al genoeg.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 15:12 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Dinant?Zo'n gezellig stadje, geloof nooit dat daar terroristen zitten
zo te zien zijn ze klaar en bezig met inpakkenquote:Op vrijdag 25 maart 2016 15:13 schreef BarryOSeven het volgende:
Is die vent in die witte bus z'n bompak aan het aandoen?
edit: neen, dat is hij niet
die gaan inpakken...quote:Op vrijdag 25 maart 2016 15:13 schreef BarryOSeven het volgende:
Is die vent in die witte bus z'n bompak aan het aandoen?
edit: neen, dat is hij niet
Wel een der mooiere Waalse plekjesquote:Op vrijdag 25 maart 2016 15:13 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Ligt in Wallonië, dat zegt al genoeg.
Dan ligt het aan mijn beginnende ouderdom. Ik zal volgende keer beter lezen.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 15:07 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Nee ik spreek toch over het geval dat ze wellicht de verkeerde hebben neergeschoten?
Is dat bij de Maas? Volgens mij ben ik daar lang geleden wel eens geweest.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 15:15 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Wel een der mooiere Waalse plekjes
Dat is correctquote:Op vrijdag 25 maart 2016 15:16 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Is dat bij de Maas? Volgens mij ben ik daar lang geleden wel eens geweest.
Ach, zelfs als het de verkeerde was, dan nog kreeg ie slechts een schot in het been, geen zeven kogels in z'n hoofd.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 15:15 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Dan ligt het aan mijn beginnende ouderdom. Ik zal volgende keer beter lezen.
Laten we inderdaad maar hopen dat ze weten wat ze doen.
Dat is dus de question du jambon.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 15:20 schreef Cousin_Eddy het volgende:
Volgens vicepremier Jan Jambon is Turkije in de fout gegaan
CSI Brussel aan het werk iddquote:Op vrijdag 25 maart 2016 15:16 schreef Infection het volgende:
Ze gaan nog niet opruimen hoor. Er wordt een nieuw politielint gespannen.
Onderzoek bij de tramhalte begint nu.
quote:De Belgische minister van Binnenlandse Zaken Jambon zegt dat er binnen zijn organisatie is geblunderd in de zaak rond zelfmoordterrorist Ibrahim El Bakraoui.
Ibrahim El Bakraoui werd in 2014, ondanks een negatief advies van de gevangenis, vervroegd vrijgelaten. Hij zat vast omdat hij bij een overval in Brussel een agent had neergeschoten. Vlak na zijn vervroegde vrijlating verdween hij van de radar. Daarmee schond hij de voorwaarden van zijn vervroegde vrijlating.
Naar Nederland
In juni vorig jaar dook Ibrahim op in het Turkse Gaziántep, vlakbij Syrië. De Turken zagen hem als een jihadist en namen hem gevangen. In juli werd hij door de Turken op een vliegtuig naar Nederland gezet.
Een Belgische politiefunctionaris in Turkije is op 26 juni op de hoogte gesteld van de arrestatie. Hij heeft volgens minister Jambon vervolgens maandenlang te weinig met deze informatie gedaan, zei de minister zojuist in het parlement.
'Niet proactief'
De politiefunctionaris wist namelijk dat El Bakraoui voorwaardelijk vrij was, en dat hij was opgepakt bij de grens met Syrië. De minister kan niet anders dan concluderen dat er is geblunderd. "Hier is iemand niet heel proactief geweest in een dossier waarvan je op het eerste moment aanvoelt dat het om terrorisme gaat."
Die zelfde avond heeft Jambon zijn ontslag ingediend: "Ik ben hier politiek verantwoordelijk voor. Op basis van die analyse ben ik mijn ontslag gaan aanbieden. Dit kan niet hoe hier is gehandeld."
'Meer overtuiging dan ooit'
Premier Michel heeft dat ontslag geweigerd omdat het land op dit moment geen kabinetscrisis kan gebruiken. Jambon zegt dat hij nu 'met meer overtuiging dan ooit' gaat voorkomen dat er nog een keer zoiets binnen zijn organisatie kan gebeuren.
Turkije heeft ook schriftelijk aan de Nederlandse ambassade in Ankara laten weten dat El Bakraoui naar Nederland kwam. Maar de Turken hadden niet gezegd waarom El Bakraoui het land werd uitgezet.
Het bericht van de Turken is toen door de Nederlanders niet gelezen. Normaal gesproken wordt de Nederlandse ambassade ook nog altijd gebeld, maar dat zou juist in dit geval niet gebeurd zijn. Minister Van der Steur vindt dat Nederland niets te verwijten valt.
twitter:News_Executive twitterde op vrijdag 25-03-2016 om 15:25:15UPDATE: Man arrested in #Schaerbeek raid is allegedly Mohamed Abrini who drove Salah Abdeslam after #Parisattacks according to local reports reageer retweet
quote:Op vrijdag 25 maart 2016 15:21 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat is dus de question du jambon.
Dit gaat over de tramhalte?quote:Op vrijdag 25 maart 2016 15:26 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:News_Executive twitterde op vrijdag 25-03-2016 om 15:25:15UPDATE: Man arrested in #Schaerbeek raid is allegedly Mohamed Abrini who drove Salah Abdeslam after #Parisattacks according to local reports reageer retweet
quote:Op vrijdag 25 maart 2016 15:27 schreef BarryOSeven het volgende:
Geweer gevonden bij de gast. Op de stream net.
ik dacht dat het een paraplu was...quote:Op vrijdag 25 maart 2016 15:27 schreef BarryOSeven het volgende:
Geweer gevonden bij de gast. Op de stream net.
Wat ik niet snap is dat een Belg naar NL getransporteerd wordt vanuit Turkije en er hier niemand zich afvraagt waarom die niet gelijk in zijn eigen land is gedumpt?quote:Op vrijdag 25 maart 2016 15:22 schreef Infection het volgende:
Minister België: geblunder bij zelfmoordterrorist Ibrahim El Bakraoui
[..]
Hij moest Turkije verlaten, that's all. Kon dus zelf kiezen waar ie heen ging.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 15:28 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Wat ik niet snap is dat een Belg naar NL getransporteerd wordt vanuit Turkije en er hier niemand zich afvraagt waarom die niet gelijk in zijn eigen land is gedumpt?
Zou toch om een andere cel gaan dit?quote:Op vrijdag 25 maart 2016 15:26 schreef Houtenbeen het volgende:
Hij mocht zelf kiezen naar waar hij ging. Hij wilde zo het de politie in België moeilijker maken om hem te vindenquote:Op vrijdag 25 maart 2016 15:28 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Wat ik niet snap is dat een Belg naar NL getransporteerd wordt vanuit Turkije en er hier niemand zich afvraagt waarom die niet gelijk in zijn eigen land is gedumpt?
twitter:MarQs__ twitterde op vrijdag 25-03-2016 om 15:29:41Unconfirmed reports that arrested suspect in #Brussels raids is Mohamed Abrini reageer retweet
twitter:MarQs__ twitterde op vrijdag 25-03-2016 om 15:30:41@MarQs__ He was also the guy in white at the airport reageer retweet
Is dat niet ook de bommenmaker?quote:Op vrijdag 25 maart 2016 15:33 schreef Infection het volgende:
twitter:MarQs__ twitterde op vrijdag 25-03-2016 om 15:29:41Unconfirmed reports that arrested suspect in #Brussels raids is Mohamed Abrini reageer retweet
twitter:MarQs__ twitterde op vrijdag 25-03-2016 om 15:30:41@MarQs__ He was also the guy in white at the airport reageer retweet
hij had de voorwaarden van zijn voorwaardelijke invrijheidstelling geschonden toch?quote:Op vrijdag 25 maart 2016 15:32 schreef Cousin_Eddy het volgende:
[..]
Hij mocht zelf kiezen naar waar hij ging. Hij wilde zo het de politie in België moeilijker maken om hem te vinden
NL heeft toch minimaal bericht gehad daarover vanuit Turkije met naam enzo, hoe moeilijk is het dan om even de collega's in België te bellen wie er precies aankomt?quote:Op vrijdag 25 maart 2016 15:30 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Hij moest Turkije verlaten, that's all. Kon dus zelf kiezen waar ie heen ging.
Die was al douwtquote:
dat zou mooi zijn...quote:Op vrijdag 25 maart 2016 15:33 schreef Infection het volgende:
Berichten kwalen te laat, toen was ie al weg.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 15:34 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
NL heeft toch minimaal bericht gehad daarover vanuit Turkije met naam enzo, hoe moeilijk is het dan om even de collega's in België te bellen wie er precies aankomt?
Dan heb ik dus iets gemist. Dacht dat die twee broers links dood zijn en die rechter de bommenmaker is en nog voortvluchtig...quote:
Dat heeft u juist.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 15:37 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dan heb ik dus iets gemist. Dacht dat die twee broers links dood zijn en die rechter de bommenmaker is en nog voortvluchtig...
En dan zet je niet even een vlaggetje naast zijn naam?quote:Op vrijdag 25 maart 2016 15:36 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Berichten kwalen te laat, toen was ie al weg.
Tsja ze luisteren alles af en zijn nog steeds te laat.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 15:36 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Berichten kwalen te laat, toen was ie al weg.
de linker is de bommenmaker (Laarchaoui); de middelste is een van de El Bakraoui broers en de rechter is dus nu klaarblijkelijk Abrini...quote:Op vrijdag 25 maart 2016 15:37 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dan heb ik dus iets gemist. Dacht dat die twee broers links dood zijn en die rechter de bommenmaker is en nog voortvluchtig...
Grote kans dat het er nog veeel meeeeeer zijn.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 15:38 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Oh...
Waarom zijn het er zoveeeeeeeeeeel
Dan zit ik goed misquote:
Dat is nog maar een klein percentage van het volledige aantal.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 15:38 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Oh...
Waarom zijn het er zoveeeeeeeeeeel
Jij zegt dus iets anders dan user hierboven.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 15:39 schreef SureD1 het volgende:
[..]
de linker is de bommenmaker (Laarchaoui); de middelste is een van de El Bakraoui broers en de rechter is dus nu klaarblijkelijk Abrini...
Ik vind ze op die foto overigens alledrie niet lijken op hun mugshots..
Is nog niet bevestigd toch?quote:Op vrijdag 25 maart 2016 15:39 schreef SureD1 het volgende:
[..]
de linker is de bommenmaker (Laarchaoui); de middelste is een van de El Bakraoui broers en de rechter is dus nu klaarblijkelijk Abrini...
klopt.. maar zo staat het in mijn aantekeningenquote:Op vrijdag 25 maart 2016 15:40 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Jij zegt dus iets anders dan user hierboven.
Volgens mij klopt het wat SureD1 zeiquote:Op vrijdag 25 maart 2016 15:40 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Om het te kunnen blijven volgen moet je die idd maken :pquote:Op vrijdag 25 maart 2016 15:41 schreef SureD1 het volgende:
[..]
klopt.. maar zo staat het in mijn aantekeningen
Nicequote:
parijs.... toch?quote:Op vrijdag 25 maart 2016 15:42 schreef Yasmin23 het volgende:
Nu weet ik dus niet meer waar de El Bakraoui broers van zijn?
Vingerafdrukken van de linker op de foto zijn gevonden op de spullen om bommen te maken, dat zegt in feite nog niet veel, hij kan ze ook even vastgehad hebben.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 15:40 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Van de aanslagen op het vliegveld in Brussel.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 15:42 schreef Yasmin23 het volgende:
Nu weet ik dus niet meer waar de El Bakraoui broers van zijn?
Staat er ook niet er staat beek!quote:Op vrijdag 25 maart 2016 15:00 schreef bierkip het volgende:
Ohhh is was ook nog die 4e dader die idd niet op die foto stond.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 15:43 schreef Infection het volgende:
[..]
Van de aanslagen op het vliegveld in Brussel.
Als ik het goed begrijp staat dat metrohokje voor het huis van die knakker.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 15:43 schreef BarryOSeven het volgende:
Gaat die stream over het metro hokje of is dit weer wat anders?
de vierde (van de metro) is de andere El Bakraoui broerquote:Op vrijdag 25 maart 2016 15:44 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ohhh is was ook nog die 4e dader die idd niet op die foto stond.
Toch?
Reclame spotje van Belgische Gendarme is dit.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 15:43 schreef BarryOSeven het volgende:
Gaat die stream over het metro hokje of is dit weer wat anders?
beeld van deze stream is van de andere kant geloof ikquote:Op vrijdag 25 maart 2016 15:44 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Als ik het goed begrijp staat dat metrohokje voor het huis van die knakker.
Van de 2de dader van de metro hadden ze nog geen nieuws toch?quote:Op vrijdag 25 maart 2016 15:44 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ohhh is was ook nog die 4e dader die idd niet op die foto stond.
Toch?
Ah nu begrijp ik hem. Werd volgens mij eerst gezicht dat de 2 linker op de foto broers waren maar toen was blijkbaar ook nog niet de 4e dader bekend.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 15:45 schreef SureD1 het volgende:
[..]
de vierde (van de metro) is de andere El Bakraoui broer
Snap er echt geen reet meer van, hebben we hier foto's bij de namen?quote:Op vrijdag 25 maart 2016 15:45 schreef SureD1 het volgende:
[..]
de vierde (van de metro) is de andere El Bakraoui broer
Dat weet ik niet. Heb geen aantekeningen gemaakt :pquote:Op vrijdag 25 maart 2016 15:46 schreef Cousin_Eddy het volgende:
[..]
Van de 2de dader van de metro hadden ze nog geen nieuws toch?
twitter:MarQs__ twitterde op vrijdag 25-03-2016 om 15:48:41This video is showing a child next to the suspect at the bus station, i start to believe this was a 'random person': https://t.co/SA0904eime reageer retweet
geen foto's maar nog een keer samengevat:quote:Op vrijdag 25 maart 2016 15:46 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Snap er echt geen reet meer van, hebben we hier foto's bij de namen?
Dat hoop ik toch niet.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 15:49 schreef Infection het volgende:
twitter:MarQs__ twitterde op vrijdag 25-03-2016 om 15:48:41This video is showing a child next to the suspect at the bus station, i start to believe this was a 'random person': https://t.co/SA0904eime reageer retweet
Maakt niet uit, je ken er beter teveel oppakken dan te weinig.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 15:47 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dat weet ik niet. Heb geen aantekeningen gemaakt :p
Hier is de man toch al neergeschoten?quote:Op vrijdag 25 maart 2016 15:49 schreef Infection het volgende:
Zie de foto uit de OPquote:Op vrijdag 25 maart 2016 15:46 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Snap er echt geen reet meer van, hebben we hier foto's bij de namen?
Ja klopt maar tochquote:Op vrijdag 25 maart 2016 15:50 schreef Infection het volgende:
[..]
Een terrorist kan ook kinderen hebben, dus hoeft niet persé een random persoon te zijn.
*fixedquote:Op vrijdag 25 maart 2016 15:51 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Zie de foto uit de OP
de linker is de bommenmaker (Laarchaoui); de middelste is een van de El Bakraoui broers en de rechter is dus nu klaarblijkelijk Abrini... (is nog niet bevestigd)
Links + MIDDEN bliezen zichzelf op op Zaventem, de rechter was voortvluchtig maar is misschien nu neergeschoten. De andere broer El Bakraoui staat niet op de foto en blies zichzelf op in de Metro en misschien is er in de metro nog een 2e dader maar daar missen we nog gegevens over.
Ah dat verklaart een hoop. Bedankt.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 15:51 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Zie de foto uit de OP
de linker is de bommenmaker (Laarchaoui); de middelste is een van de El Bakraoui broers en de rechter is dus nu klaarblijkelijk Abrini... (is nog niet bevestigd)
Links + midden bliezen zichzelf op op Zaventem, de rechter was voortvluchtig maar is misschien nu neergeschoten. De andere broer El Bakraoui staat niet op de foto en blies zichzelf op in de metro van Maalbeek en misschien is er in de metro nog een 2e dader maar daar missen we nog gegevens over.
Hier ligt de neergeschotene er behoorlijk afgestorven bij.twitter:makionagisa twitterde op vrijdag 25-03-2016 om 15:07:54schaerbeek meiser vers 13h, 25/ 03/ 2016 https://t.co/fBhUSVUXtv reageer retweet
Hij doet effe een dutjequote:Op vrijdag 25 maart 2016 15:55 schreef BarryOSeven het volgende:
Volgende fimpje van dezelfde twitteraar als het filmpje van het kind:Hier ligt de neergeschotene er behoorlijk afgestorven bij.twitter:makionagisa twitterde op vrijdag 25-03-2016 om 15:07:54schaerbeek meiser vers 13h, 25/ 03/ 2016 https://t.co/fBhUSVUXtv reageer retweet
duif confirmedquote:Op vrijdag 25 maart 2016 16:00 schreef skysherrif het volgende:
Het lijkt mij een duif en niet zijn hand?
iemand anders die dat ook ziet
Wel een aandachtshoer die duifquote:
Wie zegt dat hij dood is?quote:Op vrijdag 25 maart 2016 16:05 schreef BarryOSeven het volgende:
Duif ja.
Wat het ook moge zijn, deze strijd heeft alweer iemand wees gemaakt.
was dat alweer open? alles tussen centraal en Schuman was toch nog dicht?quote:Op vrijdag 25 maart 2016 16:05 schreef Cousin_Eddy het volgende:
Het metrostation Kunst-Wet wordt momenteel ontruimd. Dat meldt de Franstalige krant Le Soir.
Tsja met zo'n naam zou ik het ook preventief ontruimen.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 16:05 schreef Cousin_Eddy het volgende:
Het metrostation Kunst-Wet wordt momenteel ontruimd. Dat meldt de Franstalige krant Le Soir.
Een schot in een been overleef je meestal wel.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 16:07 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Kan ook nog, maar weet niet in hoeverre je schoten gemakkelijk overleeft.
Wat is dit?twitter:telegraaf twitterde op vrijdag 25-03-2016 om 16:06:46'Gezochte terreurverdachte opgepakt' https://t.co/8NLO761zIe https://t.co/eBaFBMtb7c reageer retweet
Dat is bijzonder, want dat station is sinds dinsdag niet meer open geweest...quote:Op vrijdag 25 maart 2016 16:05 schreef Cousin_Eddy het volgende:
ja dat dusquote:Op vrijdag 25 maart 2016 16:08 schreef J.B. het volgende:
[..]
Dat is bijzonder, want dat station is dinsdag niet meer open geweest...
Ligt er denk ik aan of die hoofdslagader niet wordt geraakt en hoe snel er daarna hulp is?quote:Op vrijdag 25 maart 2016 16:07 schreef Infection het volgende:
[..]
Een schot in een been overleef je meestal wel.
Er waren weer een paar metrolijnen openquote:Op vrijdag 25 maart 2016 16:08 schreef J.B. het volgende:
[..]
Dat is bijzonder, want dat station is dinsdag niet meer open geweest...
een gerucht...quote:Op vrijdag 25 maart 2016 16:08 schreef Childofthe90s het volgende:
Wat is dit?twitter:telegraaf twitterde op vrijdag 25-03-2016 om 16:06:46'Gezochte terreurverdachte opgepakt' https://t.co/8NLO761zIe https://t.co/eBaFBMtb7c reageer retweet
Hij werd vrij snel na het schot weggesleept, dus ik ga er vanuit dat de hulp wel op tijd was.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 16:08 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ligt er denk ik aan of die hoofdslagader niet wordt geraakt en hoe snel er daarna hulp is?
Als dat zo is, zou dat wel het verhaal versterken dat deze terroristen gewoon vrij rondliepen in Brussel.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 16:09 schreef SureD1 het volgende:
[..]
een gerucht...
de liggende duivenvriend bij de tramhalte zou Abrini zijn...
En niemand die, de afgelopen dagen, even de politie belde van: joh daar loopt hij? Bizar.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 16:10 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Als dat zo is, zou dat wel het verhaal versterken dat deze terroristen gewoon vrij rondliepen in Brussel.
Dat is het kruisingsstation met de Brusselse ringlijn (lijn 2 & 6), maar ook op die lijn stopt er momenteel niets op dat station.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 16:06 schreef SureD1 het volgende:
[..]
was dat alweer open? alles tussen centraal en Schuman was toch nog dicht?
hiding in plain sight...zou jij hem herkennen? Ik heb sowieso het idee dat ze op hun mugshots allemaal iets raars met hun gezicht doen... het is maar een foto steeds he...quote:Op vrijdag 25 maart 2016 16:11 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
En niemand die, de afgelopen dagen, even de politie belde van: joh daar loopt hij? Bizar.
Ze lijken allemaal nogal op elkaar, zeker met van die baardjes.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 16:12 schreef SureD1 het volgende:
[..]
hiding in plain sight...zou jij hem herkennen? Ik heb sowieso het idee dat ze op hun mugshots allemaal iets raars met hun gezicht doen... het is maar een foto steeds he...
Ik woon in Brussel dus daar weet ik alles van. Ongeveer de helft van de stations is echter gesloten, en Kunst-Wet zit daarbij.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 16:09 schreef Cousin_Eddy het volgende:
[..]
Er waren weer een paar metrolijnen open
Het kan natuurlijk dat hij helemaal niemand heeft gekend daar. Lijkt me wel stug.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 16:12 schreef SureD1 het volgende:
[..]
hiding in plain sight...zou jij hem herkennen? Ik heb sowieso het idee dat ze op hun mugshots allemaal iets raars met hun gezicht doen... het is maar een foto steeds he...
Dat dacht ik dus ook, zullen zij ook wel van westerse mensen denken, neem ik aan.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 16:13 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Ze lijken allemaal nogal op elkaar, zeker met van die baardjes.
Wel raar dat ze een gesloten station gaan ontruimenquote:Op vrijdag 25 maart 2016 16:13 schreef J.B. het volgende:
[..]
Ik woon in Brussel dus daar weet ik alles van. Ongeveer de helft van de stations is echter gesloten, en Kunst-Wet zit daarbij.
Linkjequote:Op vrijdag 25 maart 2016 16:13 schreef SureD1 het volgende:
over de RT stream: kei druk op vrijdagmiddag in Brussel
quote:
Als ik even mag speculeren:quote:Op vrijdag 25 maart 2016 16:10 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Als dat zo is, zou dat wel het verhaal versterken dat deze terroristen gewoon vrij rondliepen in Brussel.
Ik denk dat het waarschijnlijker is dat de man die gisteren in een buitenstad van Parijs is opgepakt, is gaan praten.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 16:17 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Als ik even mag speculeren:
De halte ligt kennelijk voor het huis van die vent. Misschien hield het arrestatieteam het pand al in de gaten omdat ze op korte termijn gingen binnenvallen, maar zijn ze direct tot actie over gegaan toen hij (met rugtas) op de metro leek te gaan stappen.
Dat lijkt mij ook de reden dat ze dat figuur gevonden hebben. Volgens de berichtgeving hing die raid in Schaarbeek samen met die van vanochtend in Parijs.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 16:18 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Ik denk dat het waarschijnlijker is dat de man die gisteren in een buitenstad van Parijs is opgepakt, is gaan praten.
Hij zal wel een bril op hebben gezet als vermomming. Werkt voor Clark Kent ook prima.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 16:12 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Zou hij dat kind dan meenemen?quote:Op vrijdag 25 maart 2016 16:17 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Als ik even mag speculeren:
De halte ligt kennelijk voor het huis van die vent. Misschien hield het arrestatieteam het pand al in de gaten omdat ze op korte termijn gingen binnenvallen, maar zijn ze direct tot actie over gegaan toen hij (met rugtas) op de metro leek te gaan stappen.
Als er geen twee zijn weet je dus wat de media waard is of niet?quote:Op vrijdag 25 maart 2016 16:21 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Nu.nl heedt het over een huis dat is binnen gevallen. En je hebt het tramhalte gedoe. Zijn dat nu twee verschillende acties in schaarbeek?
Abrini? Dat zou groot nieuws zijn. De enige woestijnrat van de volkerenmoord in Parijs die op vrije voeten is.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 16:09 schreef SureD1 het volgende:
[..]
een gerucht...
de liggende duivenvriend bij de tramhalte zou Abrini zijn...
Een man weigerde dus zijn jas te openen, daarop volgde een ontruiming.twitter:lesoir twitterde op vrijdag 25-03-2016 om 16:21:55Brève évacuation de la station Arts-Loi après qu'un homme ait refusé d'ouvrir son manteau https://t.co/E1ORUu8Opa reageer retweet
Lijkt me niet, dat tuig kwam waarschijnlijk net naar buiten om bier te kopenquote:Op vrijdag 25 maart 2016 16:21 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Nu.nl heedt het over een huis dat is binnen gevallen. En je hebt het tramhalte gedoe. Zijn dat nu twee verschillende acties in schaarbeek?
hij zou ook degene zijn rechts op de Zaventem foto, met het hoedje en de witte jas.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 16:23 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
[..]
Abrini? Dat zou groot nieuws zijn. De enige woestijnrat van de volkerenmoord in Parijs die op vrije voeten is.
[ afbeelding ]
De smeerlap.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 16:26 schreef SureD1 het volgende:
[..]
hij zou ook degene zijn rechts op de Zaventem foto, met het hoedje en de witte jas.
Hoe men dan bij een huis binnenvallen komt en het gebruik van stungranaten is een raadsel.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 16:24 schreef Cousin_Eddy het volgende:
[..]
Lijkt me niet, dat tuig kwam waarschijnlijk net naar buiten om bier te kopen
Het is de schuld van die duifquote:Op vrijdag 25 maart 2016 16:27 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Hoe men dan bij een huis binnenvallen komt en het gebruik van stungranaten is een raadsel.
Ze waren niet zeker dat het pand leeg was, hè.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 16:27 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Hoe men dan bij een huis binnenvallen komt en het gebruik van stungranaten is een raadsel.
Nou ja, het lijkt mij niet verbazingwekkend voor iemand met zo'n verwrongen geest.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 16:28 schreef bierkip het volgende:
[..]
https://twitter.com/makionagisa/status/713366368511528961
twitter:r0eland twitterde op vrijdag 25-03-2016 om 16:29:29[confirmed] Man shot at #Schaarbeek tram stop #Brussels not terrorist, language issue, didn't follow orders police https://t.co/avM64UuX3A reageer retweet
autch...quote:Op vrijdag 25 maart 2016 16:35 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:r0eland twitterde op vrijdag 25-03-2016 om 16:29:29[confirmed] Man shot at #Schaarbeek tram stop #Brussels not terrorist, language issue, didn't follow orders police https://t.co/avM64UuX3A reageer retweet
Foutjequote:Op vrijdag 25 maart 2016 16:35 schreef Houtenbeen het volgende:
Dat arme kind... (en hij natuurlijk ook)quote:Op vrijdag 25 maart 2016 16:38 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Nu afwachten of hij dood of levend is.
in de USA is daar nooit twijfel over als iemand te laat reageert op politiequote:Op vrijdag 25 maart 2016 16:38 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Nu afwachten of hij dood of levend is.
quote:Op vrijdag 25 maart 2016 16:41 schreef Cousin_Eddy het volgende:
Als ik nu in Brussel rond zou lopen en de politie gaat met een man of tig met pistolen en geweren op me richten ga ik toch lekker even op de grond liggen
Zouden er nog reporters de straat op gaan en nemen ze gewoon iets van twitter of noem maar op?quote:Op vrijdag 25 maart 2016 16:41 schreef suzebol75 het volgende:
En in de Bild zeggen ze weer dat hij een koffer met explosieven droeg... alles blijft vaag zo..
Bild isquote:Op vrijdag 25 maart 2016 16:41 schreef suzebol75 het volgende:
En in de Bild zeggen ze weer dat hij een koffer met explosieven droeg... alles blijft vaag zo..
Denk dat er meer sensatie komt als het een onschuldig iemand betreft!quote:Op vrijdag 25 maart 2016 16:43 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Bild ishe... daar is het sensatie eerst en dan pas de waarheid (net als de daily mail, HLN, AD, Telegraaf etc..)
Dat kind grieft dat misschien op haar geheugen, zodat ze heel misschien dat voor de toekomst kan gebruiken?quote:Op vrijdag 25 maart 2016 16:40 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Dat arme kind... (en hij natuurlijk ook)
quote:Police Storm Brussels Building as Antiterror Dragnet Widens
BRUSSELS — Specialized police units stormed a building in the Schaerbeek section of Brussels on Friday afternoon, as the inquiry into the terrorist attacks on Tuesday widened to encompass investigations in France, Germany and the Netherlands. (New York Times).
Wat denk je zelf?quote:Op vrijdag 25 maart 2016 16:48 schreef skysherrif het volgende:
Hebben we eigenlijk wel enig idee hoeveel en hoe groot die cellen onderhand zijn in europa
is waarschijnlijk een verwijzing naar de El Bakraoui cock-up?quote:Op vrijdag 25 maart 2016 16:47 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Oh lekker dan, dat moeten we uit een buitenlandse krant vernemen?
Dat lijkt me best logisch.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 16:50 schreef SureD1 het volgende:
[..]
is waarschijnlijk een verwijzing naar de El Bakraoui cock-up?
Dat lijkt mij een verwijzing naar dat gedoe over die uitzetting vanuit Turkije.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 16:47 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Oh lekker dan, dat moeten we uit een buitenlandse krant vernemen?
quote:Abdeslam minimaliseert eigen rol bij aanslagen Parijs
De Franse tv-zender BFMTV heeft, wellicht via het Franse parket, de hand weten te leggen op het verhoor van Salah Abdeslam door de Belgische federale politie op 19 maart, daags na zijn arrestatie in Molenbeek. Tijdens het verhoor lijkt Abdeslam zijn rol te minimaliseren. (NRC).
quote:
Las vandaag al een kritisch krantencommentaar: Iedereen maar zeggen dat de informatie-uitwisseling in Europa beter moet, maar dan zie je dat gegevens die aan Frankrijk doorgespeeld worden de volgende dag in de krant belanden...quote:
Die vermaledijde Fransenquote:Op vrijdag 25 maart 2016 17:00 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Las vandaag al een kritisch krantencommentaar: Iedereen maar zeggen dat de informatie-uitwisseling in Europa beter moet, maar dan zie je dat gegevens die aan Frankrijk doorgespeeld worden de volgende dag in de krant belanden...
Terwijl het Federaal Parket herhaaldelijk heeft gevraagd terughoudend te zijn met het live vermelden van activiteiten van de politie. Maar ja, alles voor de views.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 17:01 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Die vermaledijde Fransen
De media springen er ook belachelijk snel op steeds. Live een politieinval gaan filmen enzo, alsof ze het graag willen saboteren
Nou iets minder aanwezig mag wat mij betreft wel, maar het is zowat onze enige line of defence tegen de verdraaiing van de waarheid.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 17:01 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Die vermaledijde Fransen
De media springen er ook belachelijk snel op steeds. Live een politieinval gaan filmen enzo, alsof ze het graag willen saboteren
Wij zijn net zo schuldig, wij zijn het publiek die als een malle opzoek gaan naar livestreams en vandaar het aanbod.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 17:03 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Terwijl het Federaal Parket herhaaldelijk heeft gevraagd terughoudend te zijn met het live vermelden van activiteiten van de politie. Maar ja, alles voor de views.
Dat ze er zijn is prima, maar zend dan bijvoorbeeld pas uit als de inval afgelopen is? Dat iedereen moet kunnen weten wat er precies gebeurt is sta ik achter, dat ramptoerisme echter...quote:Op vrijdag 25 maart 2016 17:03 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Nou iets minder aanwezig mag wat mij betreft wel, maar het is zowat onze enige line of defence tegen de verdraaiing van de waarheid.
Ben blij dat ze er zijn.
Typisch Belgiekquote:Op vrijdag 25 maart 2016 17:12 schreef Cousin_Eddy het volgende:
Minister Jambon start een procedure tegen de Belgische verbindingsofficier in Turkije. Hij onderzoekt nog welke procedure dat zal zijn.
Bron
Wat een volkquote:Op vrijdag 25 maart 2016 17:12 schreef Cousin_Eddy het volgende:
Minister Jambon start een procedure tegen de Belgische verbindingsofficier in Turkije. Hij onderzoekt nog welke procedure dat zal zijn.
Bron
Bron nrc.nlquote:Interpol gaat België helpen
De internationale politieorganisatie Interpol zegt België van analytische en operationele informatie te gaan voorzien na de aanslagen in Brussel. Volgens persbureau Reuters gaat Interpol ook andere landen helpen met lijsten waarop terreurverdachten staan aangemerkt.
De jongere broer van Ibrahim, Khalid, pleegde de zelfmoordaanslag in de metro nabij metrostation Maalbeek. Hij werd al enige tijd gezocht door de internationale politieorganisatie Interpol. Tegen hem was een “red notice” uitgevaardigd wegens terrorisme.
Snap sowieso niet dat dat niet gebeurde tot nu toe. Houdt nou serieus ieder land een eigen lijstje bij?quote:
informatie is macht en die macht delen inlichtingendiensten niet zo heel graagquote:Op vrijdag 25 maart 2016 17:22 schreef Kyran het volgende:
[..]
Snap sowieso niet dat dat niet gebeurde tot nu toe. Houdt nou serieus ieder land een eigen lijstje bij?
Er zijn toch EU-breed terreurlijsten met organisaties en namen? Wordt hier dan echt daadwerkelijk niks mee gedaan?
Er zal altijd competitie en tegengestelde belangen bestaan tussen landen. Geen land is gek genoeg om al haar info te dumpen in een systeem waar ook de Bulgaren, Roemenen en weet ik het wat allemaal bij kunnen.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 17:28 schreef sp3c het volgende:
[..]
informatie is macht en die macht delen inlichtingendiensten niet zo heel graag
tenzij er iets voor terugkomt natuurlijk, maar dat is een beetje ouderwets denken denk ik, uit de tijd landen nog met elkaar afspraken op een veldje om te knokken
Dat zag je deze week toch ook? De Turken zeiden dat ze informatie over Belgische jihadisten hadden, maar in ruil daarvoor wilden ze de leider van een of andere Koerdische beweging in Brussel.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 17:28 schreef sp3c het volgende:
[..]
tenzij er iets voor terugkomt natuurlijk, maar dat is een beetje ouderwets denken denk ik, uit de tijd landen nog met elkaar afspraken op een veldje om te knokken
Dat is natuurlijk probleem met al die diensten, en zeker in Belgie waar je nog allerlei nationale, Brusselse, Vlaamse en Waalse diensten hebt.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 17:28 schreef sp3c het volgende:
[..]
het leger is er nu bij betrokken...quote:Op vrijdag 25 maart 2016 17:32 schreef byah het volgende:
Van mij part gaan ze deur aan deur door die enclaves in Brussel
Nog wel de enige bronquote:Op vrijdag 25 maart 2016 17:28 schreef Cousin_Eddy het volgende:
Aan de Kerselarenlaan in Schaarbeek is een nieuwe huiszoeking aan de gang.
Aldus HBvL
Dan zullen ze wel onterecht zijn opgepakt he.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 17:58 schreef Cousin_Eddy het volgende:
Drie van de zes verdachten die donderdagavond werden opgepakt in het onderzoek naar de aanslagen in Brussel, zijn weer vrij. Dat deelt het federaal parket mee.![]()
HBvL
De veiligheidsdiensten zijn ook onderbemand. Bijkomende middelen gingen de laatste jaren vooral naar cyberveiligheid, niet omwille van een terreurdreiging door moslims, Russen of chinezen, het waren de Britten (GCHQ) en Amerikanen (NSA) die Belgacom, BICS, SWIFT en andere instellingen hackten. Daar zijn ook middelen van de ADIV (veiligheidsdienst van het leger) naartoe gegaan...quote:Op vrijdag 25 maart 2016 17:32 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk probleem met al die diensten, en zeker in Belgie waar je nog allerlei nationale, Brusselse, Vlaamse en Waalse diensten hebt.
Ik zou gewoon doen wat ik anders zou doen. Hoe groot is de kans dat je een slachtoffer wordt doordat je op het verkeerde moment op de verkeerde plaats bent? Wanneer gebeurde het voor het laatst in de 'westerse' wereld dat er twee keer kort achter elkaar een aanslag werd gepleegd, met minimaal 1 dag ertussen (9/11 was bedoeld als meerdere aanslagen tegelijkertijd)?quote:Op vrijdag 25 maart 2016 17:56 schreef BarryOSeven het volgende:
Als ik in Brussel zou wonen dan zou ik vanavond thuis blijven. Volgens mij stuiten ze op dat hele netwerk en vraag me af of die terroristen daarop gaan zitten wachten.
Versplintering van diensten en verantwoordelijkheid, te kort aan mankracht en te kort aan middelen. Hopelijk heeft men het hier in Nederland beter voor elkaar.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 18:04 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
De veiligheidsdiensten zijn ook onderbemand. Bijkomende middelen gingen de laatste jaren vooral naar cyberveiligheid, niet omwille van een terreurdreiging door moslims, Russen of chinezen, het waren de Britten (GCHQ) en Amerikanen (NSA) die Belgacom, BICS, SWIFT en andere instellingen hackten. Daar zijn ook middelen van de ADIV (veiligheidsdienst van het leger) naartoe gegaan...
Lijkt me niet onwaarschijnlijk dat men sowieso al plannen had om aanslagen te plegen tegen de "ongelovige honden" maar dat men het vanwege arrestaties gewoon vervroegd heeft.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 18:05 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik ber
[..]
Ik zou gewoon doen wat ik anders zou doen. Hoe groot is de kans dat je een slachtoffer wordt doordat je op het verkeerde moment op de verkeerde plaats bent? Wanneer gebeurde het voor het laatst in de 'westerse' wereld dat er twee keer kort achter elkaar een aanslag werd gepleegd, met minimaal 1 dag ertussen (9/11 was bedoeld als meerdere aanslagen tegelijkertijd)?
Is het al duidelijk waarom ze deze aanslag pleegden? Het is bekend dat het vermoedelijk te maken had met de arrestatie van die knul maar wat was het motief? Wraak? Angst zaaien? Leverage uitvoeren om hem vrij te krijgen? ...
Terecht naar mijn mening. Helaas kunnen we op dit moment niet vaststellen of dat de veiligheidsdiensten dit hadden kunnen voorkomen als ze meer middelen hadden gehad. De realiteit is in ieder geval dat het lang niet altijd te voorkomen is omdat mensen onder de radar kunnen vliegen. Als echter deze jongens al hele goede bekenden waren van de autoriteiten (waar het op lijkt, in ieder geval voor een aantal van hen) en achteraf blijkt dat met de beschikbare data het mogelijk zou zijn geweest om aan surveillance te doen naar aanleiding waarvan een huiszoeking gerechtvaardigd zou zijn etc. dan kan je misschien stellen dat er inderdaad een causaal verband is. Hopelijk gaat België hier een onderzoek naar doen in de nabije toekomst en die resultaten delen met de andere landen en volkeren.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 18:04 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
De veiligheidsdiensten zijn ook onderbemand. Bijkomende middelen gingen de laatste jaren vooral naar cyberveiligheid, niet omwille van een terreurdreiging door moslims, Russen of chinezen, het waren de Britten (GCHQ) en Amerikanen (NSA) die Belgacom, BICS, SWIFT en andere instellingen hackten. Daar zijn ook middelen van de ADIV (veiligheidsdienst van het leger) naartoe gegaan...
Dat is nog niet officieel bekendgemaaktquote:Op vrijdag 25 maart 2016 18:19 schreef Daarnaast het volgende:
Was die man nou wel een terrorist of niet?
Ik zou in geen geval het openbaar vervoer nemen.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 18:05 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik ber
[..]
Ik zou gewoon doen wat ik anders zou doen. Hoe groot is de kans dat je een slachtoffer wordt doordat je op het verkeerde moment op de verkeerde plaats bent? Wanneer gebeurde het voor het laatst in de 'westerse' wereld dat er twee keer kort achter elkaar een aanslag werd gepleegd, met minimaal 1 dag ertussen (9/11 was bedoeld als meerdere aanslagen tegelijkertijd)?
Is het al duidelijk waarom ze deze aanslag pleegden? Het is bekend dat het vermoedelijk te maken had met de arrestatie van die knul maar wat was het motief? Wraak? Angst zaaien? Leverage uitvoeren om hem vrij te krijgen? ...
Dat dachten de slachtoffers waarschijnlijk ook wel.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 18:05 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik ber
[..]
Ik zou gewoon doen wat ik anders zou doen. Hoe groot is de kans dat je een slachtoffer wordt doordat je op het verkeerde moment op de verkeerde plaats bent? .
Je kan ook gewoon in een donker hoekje gaan wachtenquote:Op vrijdag 25 maart 2016 18:27 schreef Fluffypinkcupcake het volgende:
[..]
Dat dachten de slachtoffers waarschijnlijk ook wel.
Ik zit veilig op mijn zolder, net zoals alle andere fokkersquote:Op vrijdag 25 maart 2016 18:28 schreef Cousin_Eddy het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon in een donker hoekje gaan wachten
Korte video:quote:Op vrijdag 25 maart 2016 18:17 schreef Cousin_Eddy het volgende:
Politieactie Schaarbeek: Arrestatie terrorist of gijzeling?
Volgens buurtbewoners die getuige waren van de politieactie, ging het niet zozeer om een huiszoeking, maar wou de politie een man arresteren die aan een tramhalte op de Rogierlaan stond te wachten. Toen de man de politie in de gaten kreeg, greep hij een vrouw en haar kind vast. Vervolgens liet hij het kind gaan, maar gebruikte hij de vrouw als levend schild, tot de politie hem in het been schoot. De man moest vervolgens zijn rugzak en heuptas uitdoen en zich gedeeltelijk uitkleden om te tonen dat hij geen bommengordel droeg, waarna hij met een ziekenwagen werd overgebracht naar een ziekenhuis in de nabije omgeving.
Omstreeks 14.30 uur werd aan het Meiserplein een ontploffing gehoord. Vermoedelijk heeft de ontmijningsdienst van het leger een verdacht pakket tot ontploffing gebracht. Meer informatie daarover ontbreekt nog.
De politie sloot het hele plein af. Het verkeer en een aantal trams van de MIVB stonden er urenlang geblokkeerd. Omstreeks 16 uur leek de actie afgelopen. DOVO heeft zopas de omgeving van het Meiserplein verlaten. Ook de speciale eenheden van de politie zijn niet langer aanwezig.
Bron: HBvL
Het gaat de laatste maanden opeens wel heel snel daar in België met m huiszoekingen en aanhoudingen he.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 18:20 schreef kapiteintje het volgende:
Onnoemelijk veel respect voor de mannen en vrouwen die op dit moment het hol van de leeuw in moeten om deze mafkezen te arresteren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |