Dat zou niet zo best zijn. Volgens mij was die vent die neergeknald is wel dood hoor. In dat filmpje was er geen beweging meer in en ze hebben hem met 3 man weggesleept.quote:
Niet zoveel. Kwam later een mannetje zelf in de rugzak kijken, bleek niets in te zitten.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 15:02 schreef TargaFlorio het volgende:
Ik heb wat later ingeschakeld maar heeft die robot nou iets gedaan?
Loeren en niks vinden.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 15:02 schreef TargaFlorio het volgende:
Is hij zomaar neergeschoten dan? Neem aan dat hij de kans heeft gehad zichzelf over te geven.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 15:02 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Dat zou niet zo best zijn. Volgens mij was die vent die neergeknald is wel dood hoor. In dat filmpje was er geen beweging meer in en ze hebben hem met 3 man weggesleept.
Dat gaat rellen worden in Molenbeek Schaarsbeek.
Die heeft die duif weggejaagd en dat mannetje heeft die bom onschadelijk gemaaktquote:Op vrijdag 25 maart 2016 15:02 schreef TargaFlorio het volgende:
Geen idee, hoop dat hij zich heeft verzet. Hij stond wel op de plek waar je normaal in zou stappen.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 15:03 schreef tralalala het volgende:
[..]
Is hij zomaar neergeschoten dan? Neem aan dat hij de kans heeft gehad zichzelf over te geven.
Dat boterhamzakje onschadelijk gemaakt bedoel je.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 15:04 schreef Cousin_Eddy het volgende:
[..]
Die heeft die duif weggejaagd en dat mannetje heeft die bom onschadelijk gemaakt
Als zo'n ontmijner gaat rennen moet je maken dat je wegkomtquote:Op vrijdag 25 maart 2016 15:00 schreef Childofthe90s het volgende:
Geen bus, geen tram, maar een metro dustwitter:vrtderedactie twitterde op vrijdag 25-03-2016 om 14:59:24[VIDEO] - Ontmijner van DOVO onderzoekt verdachte rugzak op metrosporen https://t.co/ChcsVCJqdr #vrtnieuws reageer retweet
Je hebt geen idee wat er gebeurd is maar het wordt wel rellen?quote:Op vrijdag 25 maart 2016 15:04 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Geen idee, hoop dat hij zich heeft verzet. Hij stond wel op de plek waar je normaal in zou stappen.
als ie dood was, hadden ze hem waarschijnlijk ook laten liggen voor onderzoekquote:Op vrijdag 25 maart 2016 15:01 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Volgens de begeleidende tekst:
[..]
Neequote:Op vrijdag 25 maart 2016 15:06 schreef Shadowkid053 het volgende:
Voordat je reageert
Foto's die NSFW zijn in een spoiler! En ** On Topic ** dit is het topic over de explosies in Brussel.
Moeten we geen ''Actie in Schearbeek'' topic openen?
Als die gast niks verkeerd gedaan heeft en hij heeft een kleurtje: gegarandeerdquote:Op vrijdag 25 maart 2016 15:06 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Je hebt geen idee wat er gebeurd is maar het wordt wel rellen?
Deze acties zijn als gevolg van de aanslagen in Brussel, heeft er dus wel degelijk mee te maken.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 15:06 schreef Shadowkid053 het volgende:
Voordat je reageert
Foto's die NSFW zijn in een spoiler! En ** On Topic ** dit is het topic over de explosies in Brussel.
Nee, dit is nu een centraal terreur in Brussel-topic geworden, beter dan allerlei gefragmenteerde topics.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 15:06 schreef Shadowkid053 het volgende:
Voordat je reageert
Nee ik spreek toch over het geval dat ze wellicht de verkeerde hebben neergeschoten?quote:Op vrijdag 25 maart 2016 15:06 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Je hebt geen idee wat er gebeurd is maar het wordt wel rellen?
twitter:MarQs__ twitterde op vrijdag 25-03-2016 om 15:07:21Three people arrested, two suspicious package found in a hotel in #Dinant, #Belgiumhttps://t.co/LHLsQ3vPZH reageer retweet
Nu de #1 nog.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 15:10 schreef Cousin_Eddy het volgende:
Volgens CNN hebben ze de #2 van ISIS gedoodt in Syrie
Dinant?quote:Op vrijdag 25 maart 2016 15:09 schreef Infection het volgende:
twitter:MarQs__ twitterde op vrijdag 25-03-2016 om 15:07:21Three people arrested, two suspicious package found in a hotel in #Dinant, #Belgiumhttps://t.co/LHLsQ3vPZH reageer retweet
Ligt in Wallonië, dat zegt al genoeg.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 15:12 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Dinant?Zo'n gezellig stadje, geloof nooit dat daar terroristen zitten
zo te zien zijn ze klaar en bezig met inpakkenquote:Op vrijdag 25 maart 2016 15:13 schreef BarryOSeven het volgende:
Is die vent in die witte bus z'n bompak aan het aandoen?
edit: neen, dat is hij niet
die gaan inpakken...quote:Op vrijdag 25 maart 2016 15:13 schreef BarryOSeven het volgende:
Is die vent in die witte bus z'n bompak aan het aandoen?
edit: neen, dat is hij niet
Wel een der mooiere Waalse plekjesquote:Op vrijdag 25 maart 2016 15:13 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Ligt in Wallonië, dat zegt al genoeg.
Dan ligt het aan mijn beginnende ouderdom. Ik zal volgende keer beter lezen.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 15:07 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Nee ik spreek toch over het geval dat ze wellicht de verkeerde hebben neergeschoten?
Is dat bij de Maas? Volgens mij ben ik daar lang geleden wel eens geweest.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 15:15 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Wel een der mooiere Waalse plekjes
Dat is correctquote:Op vrijdag 25 maart 2016 15:16 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Is dat bij de Maas? Volgens mij ben ik daar lang geleden wel eens geweest.
Ach, zelfs als het de verkeerde was, dan nog kreeg ie slechts een schot in het been, geen zeven kogels in z'n hoofd.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 15:15 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Dan ligt het aan mijn beginnende ouderdom. Ik zal volgende keer beter lezen.
Laten we inderdaad maar hopen dat ze weten wat ze doen.
Dat is dus de question du jambon.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 15:20 schreef Cousin_Eddy het volgende:
Volgens vicepremier Jan Jambon is Turkije in de fout gegaan
CSI Brussel aan het werk iddquote:Op vrijdag 25 maart 2016 15:16 schreef Infection het volgende:
Ze gaan nog niet opruimen hoor. Er wordt een nieuw politielint gespannen.
Onderzoek bij de tramhalte begint nu.
quote:De Belgische minister van Binnenlandse Zaken Jambon zegt dat er binnen zijn organisatie is geblunderd in de zaak rond zelfmoordterrorist Ibrahim El Bakraoui.
Ibrahim El Bakraoui werd in 2014, ondanks een negatief advies van de gevangenis, vervroegd vrijgelaten. Hij zat vast omdat hij bij een overval in Brussel een agent had neergeschoten. Vlak na zijn vervroegde vrijlating verdween hij van de radar. Daarmee schond hij de voorwaarden van zijn vervroegde vrijlating.
Naar Nederland
In juni vorig jaar dook Ibrahim op in het Turkse Gaziántep, vlakbij Syrië. De Turken zagen hem als een jihadist en namen hem gevangen. In juli werd hij door de Turken op een vliegtuig naar Nederland gezet.
Een Belgische politiefunctionaris in Turkije is op 26 juni op de hoogte gesteld van de arrestatie. Hij heeft volgens minister Jambon vervolgens maandenlang te weinig met deze informatie gedaan, zei de minister zojuist in het parlement.
'Niet proactief'
De politiefunctionaris wist namelijk dat El Bakraoui voorwaardelijk vrij was, en dat hij was opgepakt bij de grens met Syrië. De minister kan niet anders dan concluderen dat er is geblunderd. "Hier is iemand niet heel proactief geweest in een dossier waarvan je op het eerste moment aanvoelt dat het om terrorisme gaat."
Die zelfde avond heeft Jambon zijn ontslag ingediend: "Ik ben hier politiek verantwoordelijk voor. Op basis van die analyse ben ik mijn ontslag gaan aanbieden. Dit kan niet hoe hier is gehandeld."
'Meer overtuiging dan ooit'
Premier Michel heeft dat ontslag geweigerd omdat het land op dit moment geen kabinetscrisis kan gebruiken. Jambon zegt dat hij nu 'met meer overtuiging dan ooit' gaat voorkomen dat er nog een keer zoiets binnen zijn organisatie kan gebeuren.
Turkije heeft ook schriftelijk aan de Nederlandse ambassade in Ankara laten weten dat El Bakraoui naar Nederland kwam. Maar de Turken hadden niet gezegd waarom El Bakraoui het land werd uitgezet.
Het bericht van de Turken is toen door de Nederlanders niet gelezen. Normaal gesproken wordt de Nederlandse ambassade ook nog altijd gebeld, maar dat zou juist in dit geval niet gebeurd zijn. Minister Van der Steur vindt dat Nederland niets te verwijten valt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |