abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 25 maart 2016 @ 17:32:25 #276
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_160936917
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 17:28 schreef sp3c het volgende:

[..]

informatie is macht en die macht delen inlichtingendiensten niet zo heel graag

tenzij er iets voor terugkomt natuurlijk, maar dat is een beetje ouderwets denken denk ik, uit de tijd landen nog met elkaar afspraken op een veldje om te knokken
Dat zag je deze week toch ook? De Turken zeiden dat ze informatie over Belgische jihadisten hadden, maar in ruil daarvoor wilden ze de leider van een of andere Koerdische beweging in Brussel.
pi_160936918
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 17:28 schreef sp3c het volgende:

[..]

informatie is macht en die macht delen inlichtingendiensten niet zo heel graag

tenzij er iets voor terugkomt natuurlijk, maar dat is een beetje ouderwets denken denk ik, uit de tijd landen nog met elkaar afspraken op een veldje om te knokken
Dat is natuurlijk probleem met al die diensten, en zeker in Belgie waar je nog allerlei nationale, Brusselse, Vlaamse en Waalse diensten hebt.
  vrijdag 25 maart 2016 @ 17:41:14 #278
192592 SureD1
------------------------------
pi_160937058
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 17:32 schreef byah het volgende:
Van mij part gaan ze deur aan deur door die enclaves in Brussel
het leger is er nu bij betrokken...
pi_160937232
quote:
99s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 17:28 schreef Cousin_Eddy het volgende:
Aan de Kerselarenlaan in Schaarbeek is een nieuwe huiszoeking aan de gang.
Aldus HBvL
Nog wel de enige bron
pi_160937283

Nog infografiekje.
  vrijdag 25 maart 2016 @ 17:56:50 #281
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_160937347
Als ik in Brussel zou wonen dan zou ik vanavond thuis blijven. Volgens mij stuiten ze op dat hele netwerk en vraag me af of die terroristen daarop gaan zitten wachten.
pi_160937372
Drie van de zes verdachten die donderdagavond werden opgepakt in het onderzoek naar de aanslagen in Brussel, zijn weer vrij. Dat deelt het federaal parket mee. :')
HBvL
Eddy loves Hondjes & the movies :)
Eddy heeft een schizoïde persoonlijkheidsstoornis :(
DEF / BAF F-16
  vrijdag 25 maart 2016 @ 17:58:47 #283
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_160937390
Edit mobiel fuckup
  vrijdag 25 maart 2016 @ 18:03:43 #284
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_160937487
quote:
99s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 17:58 schreef Cousin_Eddy het volgende:
Drie van de zes verdachten die donderdagavond werden opgepakt in het onderzoek naar de aanslagen in Brussel, zijn weer vrij. Dat deelt het federaal parket mee. :')
HBvL
Dan zullen ze wel onterecht zijn opgepakt he.
  vrijdag 25 maart 2016 @ 18:04:26 #285
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_160937503
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 17:32 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk probleem met al die diensten, en zeker in Belgie waar je nog allerlei nationale, Brusselse, Vlaamse en Waalse diensten hebt.
De veiligheidsdiensten zijn ook onderbemand. Bijkomende middelen gingen de laatste jaren vooral naar cyberveiligheid, niet omwille van een terreurdreiging door moslims, Russen of chinezen, het waren de Britten (GCHQ) en Amerikanen (NSA) die Belgacom, BICS, SWIFT en andere instellingen hackten. Daar zijn ook middelen van de ADIV (veiligheidsdienst van het leger) naartoe gegaan...
are we infinite or am I alone
  vrijdag 25 maart 2016 @ 18:05:20 #286
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_160937519
Ik ber
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 17:56 schreef BarryOSeven het volgende:
Als ik in Brussel zou wonen dan zou ik vanavond thuis blijven. Volgens mij stuiten ze op dat hele netwerk en vraag me af of die terroristen daarop gaan zitten wachten.
Ik zou gewoon doen wat ik anders zou doen. Hoe groot is de kans dat je een slachtoffer wordt doordat je op het verkeerde moment op de verkeerde plaats bent? Wanneer gebeurde het voor het laatst in de 'westerse' wereld dat er twee keer kort achter elkaar een aanslag werd gepleegd, met minimaal 1 dag ertussen (9/11 was bedoeld als meerdere aanslagen tegelijkertijd)?

Is het al duidelijk waarom ze deze aanslag pleegden? Het is bekend dat het vermoedelijk te maken had met de arrestatie van die knul maar wat was het motief? Wraak? Angst zaaien? Leverage uitvoeren om hem vrij te krijgen? ...
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_160937553
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 18:04 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

De veiligheidsdiensten zijn ook onderbemand. Bijkomende middelen gingen de laatste jaren vooral naar cyberveiligheid, niet omwille van een terreurdreiging door moslims, Russen of chinezen, het waren de Britten (GCHQ) en Amerikanen (NSA) die Belgacom, BICS, SWIFT en andere instellingen hackten. Daar zijn ook middelen van de ADIV (veiligheidsdienst van het leger) naartoe gegaan...
Versplintering van diensten en verantwoordelijkheid, te kort aan mankracht en te kort aan middelen. Hopelijk heeft men het hier in Nederland beter voor elkaar.
pi_160937578
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 18:05 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik ber

[..]

Ik zou gewoon doen wat ik anders zou doen. Hoe groot is de kans dat je een slachtoffer wordt doordat je op het verkeerde moment op de verkeerde plaats bent? Wanneer gebeurde het voor het laatst in de 'westerse' wereld dat er twee keer kort achter elkaar een aanslag werd gepleegd, met minimaal 1 dag ertussen (9/11 was bedoeld als meerdere aanslagen tegelijkertijd)?

Is het al duidelijk waarom ze deze aanslag pleegden? Het is bekend dat het vermoedelijk te maken had met de arrestatie van die knul maar wat was het motief? Wraak? Angst zaaien? Leverage uitvoeren om hem vrij te krijgen? ...
Lijkt me niet onwaarschijnlijk dat men sowieso al plannen had om aanslagen te plegen tegen de "ongelovige honden" maar dat men het vanwege arrestaties gewoon vervroegd heeft.
  vrijdag 25 maart 2016 @ 18:09:25 #289
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_160937599
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 18:04 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Terecht naar mijn mening. Helaas kunnen we op dit moment niet vaststellen of dat de veiligheidsdiensten dit hadden kunnen voorkomen als ze meer middelen hadden gehad. De realiteit is in ieder geval dat het lang niet altijd te voorkomen is omdat mensen onder de radar kunnen vliegen. Als echter deze jongens al hele goede bekenden waren van de autoriteiten (waar het op lijkt, in ieder geval voor een aantal van hen) en achteraf blijkt dat met de beschikbare data het mogelijk zou zijn geweest om aan surveillance te doen naar aanleiding waarvan een huiszoeking gerechtvaardigd zou zijn etc. dan kan je misschien stellen dat er inderdaad een causaal verband is. Hopelijk gaat België hier een onderzoek naar doen in de nabije toekomst en die resultaten delen met de andere landen en volkeren.
Ik hoop wel dat we niet doorslaan naar de andere kant en dat we allerlei privacybeperkende maatregelen gaan slikken die niet effectief zijn maar die wel tegen gewone burgers gebruikt kunnen worden.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_160937747
Sinds de nieuwe regering in België is aangetreden, 1,5 jaar geleden, wordt er jaarlijks meer dan 400 miljoen euro extra aan veiligheid uitgegeven. Ik denk dat het probleem vooral bij vorige regeringen ligt, radicalisering op deze schaal is ook geen fenomeen wat op een dergelijke korte termijn ontstaat. Problemen zoals in Molenbeek spelen ook al vele jaren.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 25-03-2016 18:16:07 ]
pi_160937817
Politieactie Schaarbeek: Arrestatie terrorist of gijzeling?
Volgens buurtbewoners die getuige waren van de politieactie, ging het niet zozeer om een huiszoeking, maar wou de politie een man arresteren die aan een tramhalte op de Rogierlaan stond te wachten. Toen de man de politie in de gaten kreeg, greep hij een vrouw en haar kind vast. Vervolgens liet hij het kind gaan, maar gebruikte hij de vrouw als levend schild, tot de politie hem in het been schoot. De man moest vervolgens zijn rugzak en heuptas uitdoen en zich gedeeltelijk uitkleden om te tonen dat hij geen bommengordel droeg, waarna hij met een ziekenwagen werd overgebracht naar een ziekenhuis in de nabije omgeving.

Omstreeks 14.30 uur werd aan het Meiserplein een ontploffing gehoord. Vermoedelijk heeft de ontmijningsdienst van het leger een verdacht pakket tot ontploffing gebracht. Meer informatie daarover ontbreekt nog.

De politie sloot het hele plein af. Het verkeer en een aantal trams van de MIVB stonden er urenlang geblokkeerd. Omstreeks 16 uur leek de actie afgelopen. DOVO heeft zopas de omgeving van het Meiserplein verlaten. Ook de speciale eenheden van de politie zijn niet langer aanwezig.
Bron: HBvL
DEF / BAF F-16
  vrijdag 25 maart 2016 @ 18:19:41 #292
367178 Daarnaast
http://www.loser.com
pi_160937876
Was die man nou wel een terrorist of niet?
pi_160937890
Onnoemelijk veel respect voor de mannen en vrouwen die op dit moment het hol van de leeuw in moeten om deze mafkezen te arresteren.
pi_160937903
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 18:19 schreef Daarnaast het volgende:
Was die man nou wel een terrorist of niet?
Dat is nog niet officieel bekendgemaakt
DEF / BAF F-16
pi_160937914
quote:
Ik ber

[..]

Ik zou in geen geval het openbaar vervoer nemen.
pi_160938067
quote:
Ik ber

[..]

Ik zou gewoon doen wat ik anders zou doen. Hoe groot is de kans dat je een slachtoffer wordt doordat je op het verkeerde moment op de verkeerde plaats bent? .
Dat dachten de slachtoffers waarschijnlijk ook wel. ;(
pi_160938107
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 18:27 schreef Fluffypinkcupcake het volgende:

[..]

Dat dachten de slachtoffers waarschijnlijk ook wel. ;(
Je kan ook gewoon in een donker hoekje gaan wachten :s)
DEF / BAF F-16
pi_160938124
Ik heb geen vrouw gezien in dat filmpje?
pi_160938203
quote:
99s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 18:28 schreef Cousin_Eddy het volgende:

[..]

Je kan ook gewoon in een donker hoekje gaan wachten :s)
Ik zit veilig op mijn zolder, net zoals alle andere fokkers :')
pi_160938234
quote:
99s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 18:17 schreef Cousin_Eddy het volgende:
Politieactie Schaarbeek: Arrestatie terrorist of gijzeling?
Volgens buurtbewoners die getuige waren van de politieactie, ging het niet zozeer om een huiszoeking, maar wou de politie een man arresteren die aan een tramhalte op de Rogierlaan stond te wachten. Toen de man de politie in de gaten kreeg, greep hij een vrouw en haar kind vast. Vervolgens liet hij het kind gaan, maar gebruikte hij de vrouw als levend schild, tot de politie hem in het been schoot. De man moest vervolgens zijn rugzak en heuptas uitdoen en zich gedeeltelijk uitkleden om te tonen dat hij geen bommengordel droeg, waarna hij met een ziekenwagen werd overgebracht naar een ziekenhuis in de nabije omgeving.

Omstreeks 14.30 uur werd aan het Meiserplein een ontploffing gehoord. Vermoedelijk heeft de ontmijningsdienst van het leger een verdacht pakket tot ontploffing gebracht. Meer informatie daarover ontbreekt nog.

De politie sloot het hele plein af. Het verkeer en een aantal trams van de MIVB stonden er urenlang geblokkeerd. Omstreeks 16 uur leek de actie afgelopen. DOVO heeft zopas de omgeving van het Meiserplein verlaten. Ook de speciale eenheden van de politie zijn niet langer aanwezig.
Bron: HBvL
Korte video:
http://nieuws.tpo.nl/2016(...)-schaarbeek-brussel/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')