Wat denk je zelf?quote:Op vrijdag 25 maart 2016 16:48 schreef skysherrif het volgende:
Hebben we eigenlijk wel enig idee hoeveel en hoe groot die cellen onderhand zijn in europa
is waarschijnlijk een verwijzing naar de El Bakraoui cock-up?quote:Op vrijdag 25 maart 2016 16:47 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Oh lekker dan, dat moeten we uit een buitenlandse krant vernemen?
Dat lijkt me best logisch.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 16:50 schreef SureD1 het volgende:
[..]
is waarschijnlijk een verwijzing naar de El Bakraoui cock-up?
Dat lijkt mij een verwijzing naar dat gedoe over die uitzetting vanuit Turkije.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 16:47 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Oh lekker dan, dat moeten we uit een buitenlandse krant vernemen?
quote:Abdeslam minimaliseert eigen rol bij aanslagen Parijs
De Franse tv-zender BFMTV heeft, wellicht via het Franse parket, de hand weten te leggen op het verhoor van Salah Abdeslam door de Belgische federale politie op 19 maart, daags na zijn arrestatie in Molenbeek. Tijdens het verhoor lijkt Abdeslam zijn rol te minimaliseren. (NRC).
quote:
Las vandaag al een kritisch krantencommentaar: Iedereen maar zeggen dat de informatie-uitwisseling in Europa beter moet, maar dan zie je dat gegevens die aan Frankrijk doorgespeeld worden de volgende dag in de krant belanden...quote:
Die vermaledijde Fransenquote:Op vrijdag 25 maart 2016 17:00 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Las vandaag al een kritisch krantencommentaar: Iedereen maar zeggen dat de informatie-uitwisseling in Europa beter moet, maar dan zie je dat gegevens die aan Frankrijk doorgespeeld worden de volgende dag in de krant belanden...
Terwijl het Federaal Parket herhaaldelijk heeft gevraagd terughoudend te zijn met het live vermelden van activiteiten van de politie. Maar ja, alles voor de views.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 17:01 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Die vermaledijde Fransen
De media springen er ook belachelijk snel op steeds. Live een politieinval gaan filmen enzo, alsof ze het graag willen saboteren
Nou iets minder aanwezig mag wat mij betreft wel, maar het is zowat onze enige line of defence tegen de verdraaiing van de waarheid.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 17:01 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Die vermaledijde Fransen
De media springen er ook belachelijk snel op steeds. Live een politieinval gaan filmen enzo, alsof ze het graag willen saboteren
Wij zijn net zo schuldig, wij zijn het publiek die als een malle opzoek gaan naar livestreams en vandaar het aanbod.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 17:03 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Terwijl het Federaal Parket herhaaldelijk heeft gevraagd terughoudend te zijn met het live vermelden van activiteiten van de politie. Maar ja, alles voor de views.
Dat ze er zijn is prima, maar zend dan bijvoorbeeld pas uit als de inval afgelopen is? Dat iedereen moet kunnen weten wat er precies gebeurt is sta ik achter, dat ramptoerisme echter...quote:Op vrijdag 25 maart 2016 17:03 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Nou iets minder aanwezig mag wat mij betreft wel, maar het is zowat onze enige line of defence tegen de verdraaiing van de waarheid.
Ben blij dat ze er zijn.
Typisch Belgiekquote:Op vrijdag 25 maart 2016 17:12 schreef Cousin_Eddy het volgende:
Minister Jambon start een procedure tegen de Belgische verbindingsofficier in Turkije. Hij onderzoekt nog welke procedure dat zal zijn.
Bron
Wat een volkquote:Op vrijdag 25 maart 2016 17:12 schreef Cousin_Eddy het volgende:
Minister Jambon start een procedure tegen de Belgische verbindingsofficier in Turkije. Hij onderzoekt nog welke procedure dat zal zijn.
Bron
Bron nrc.nlquote:Interpol gaat België helpen
De internationale politieorganisatie Interpol zegt België van analytische en operationele informatie te gaan voorzien na de aanslagen in Brussel. Volgens persbureau Reuters gaat Interpol ook andere landen helpen met lijsten waarop terreurverdachten staan aangemerkt.
De jongere broer van Ibrahim, Khalid, pleegde de zelfmoordaanslag in de metro nabij metrostation Maalbeek. Hij werd al enige tijd gezocht door de internationale politieorganisatie Interpol. Tegen hem was een “red notice” uitgevaardigd wegens terrorisme.
Snap sowieso niet dat dat niet gebeurde tot nu toe. Houdt nou serieus ieder land een eigen lijstje bij?quote:
informatie is macht en die macht delen inlichtingendiensten niet zo heel graagquote:Op vrijdag 25 maart 2016 17:22 schreef Kyran het volgende:
[..]
Snap sowieso niet dat dat niet gebeurde tot nu toe. Houdt nou serieus ieder land een eigen lijstje bij?
Er zijn toch EU-breed terreurlijsten met organisaties en namen? Wordt hier dan echt daadwerkelijk niks mee gedaan?
Er zal altijd competitie en tegengestelde belangen bestaan tussen landen. Geen land is gek genoeg om al haar info te dumpen in een systeem waar ook de Bulgaren, Roemenen en weet ik het wat allemaal bij kunnen.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 17:28 schreef sp3c het volgende:
[..]
informatie is macht en die macht delen inlichtingendiensten niet zo heel graag
tenzij er iets voor terugkomt natuurlijk, maar dat is een beetje ouderwets denken denk ik, uit de tijd landen nog met elkaar afspraken op een veldje om te knokken
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |