abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 24 maart 2016 @ 11:18:45 #201
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_160906491
quote:
quote:
De daders achter de aanslagen in Parijs en Brussel hebben steun gehad van een groot deel van de islamitische populatie binnen Europa, dit kan niet ontkend worden. Wat ik al zei, de andere kant opkijken en zwijgen is ook al een vorm van steun. Als iemand in mijn wijk een fanatieke nazi is en zich verdacht gedraagt (onbekende buitenlanders in huis nemen bijvoorbeeld) dan is de kans groot dat de wijkbewoners zich ongerust gaan maken en dat daar melding van wordt gemaakt - wij accepteren namelijk dat gedrag niet in onze wijken. Hoe kunnen jihadisten zich dan ophouden in bepaalde wijken in Europa zonder dat er buurtbewoners naar buiten komen met hun zorgen? Nou, omdat zij hen steunen misschien.
Wat een simplisme; in wijken met hoge werkloosheid, armoede, veel criminaliteit kan je elke dag zulke "verdachte bewegingen" opmerken. Hoe zouden mensen trouwens zien dat het buitenlanders betreft, een marokkaan uit Parijs ziet er anders uit dan één uit Vorst?
Action Directe, CCC, RAF, Rode Brigades hadden ook safe houses en hebben jarenlang, soms decennia lang, kunnen opereren. Werden die ook door al hun buren gesteund?
Als het zou werken zoals hij beweert, dan zouden we haast geen criminaliteit meer hebben. Wiet kweken op je zolder, drugs dealen, handel in gestolen voertuigen, etc.. allemaal zaken die verdacht gedrag met zich meebrengen. Denk dat je 20.000 tips per dag zou binnenkrijgen als buren zo oplettend/wantrouwend zouden zijn.
are we infinite or am I alone
pi_160906519
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 11:18 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

[..]

Wat een simplisme; in wijken met hoge werkloosheid, armoede, veel criminaliteit kan je elke dag zulke "verdachte bewegingen" opmerken. Hoe zouden mensen trouwens zien dat het buitenlanders betreft, een marokkaan uit Parijs ziet er anders uit dan één uit Vorst?
Action Directe, CCC, RAF, Rode Brigades hadden ook safe houses en hebben jarenlang, soms decennia lang, kunnen opereren. Werden die ook door al hun buren gesteund?
Als het zou werken zoals hij beweert, dan zouden we haast geen criminaliteit meer hebben. Wiet kweken op je zolder, drugs dealen, handel in gestolen voertuigen, etc.. allemaal zaken die verdacht gedrag met zich meebrengen. Denk dat je 20.000 tips per dag zou binnenkrijgen als buren zo oplettend/wantrouwend zouden zijn.
De broer van Kees zou ook nooit zijn florerende autohandel hebben kunnen opzetten, bijvoorbeeld.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  donderdag 24 maart 2016 @ 11:36:18 #203
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_160906819
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2016 08:26 schreef nixxx het volgende:

[..]

Snel praten staat niet gelijk aan snel denken. Het tegenovergestelde is eerder waar.

Ik verwacht van de veiligheidsdiensten in ieder geval wel dat ze aan het uitzoeken zijn of er nog meer mensen in verdachte buurten grote hoeveelheden aceton en waterstofperoxide gekocht hebben. Ik bedoel maar, een liter aceton kun je al veel nagellak mee verwijderen en een liter peroxide is ook genoeg om je haar te blonderen (misschien kan Geert dat even bevestigen? ) Als iemand 200 liter van beide koopt is er toch wat geks aan de hand.
Aceton koop je hier in de Brico in 5 liter flessen. Dat kan je niet controleren. Waterstofperoxide is iets moeilijker te krijgen in grote hoeveelheden, dat vind je in gewone winkels hoogstens tot 20 of 40 vol (6 tot 12%) denk ik, maar door gewoon uitdampen kan je ook 30% bereiken. Wil je verlies beperken kan je (fractioneel) destilleren, al is dat niet helemaal zonder gevaar (vacuumdestillatie is veiliger, maar denk niet dat het nodig is als je maar tot 30% wil gaan).
pi_160906886
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 11:36 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Aceton koop je hier in de Brico in 5 liter flessen. Dat kan je niet controleren. Waterstofperoxide is iets moeilijker te krijgen in grote hoeveelheden, dat vind je in gewone winkels hoogstens tot 20 of 40 vol (6 tot 12%) denk ik, maar door gewoon uitdampen kan je ook 30% bereiken. Wil je verlies beperken kan je (fractioneel) destilleren, al is dat niet helemaal zonder gevaar (vacuumdestillatie is veiliger, maar denk niet dat het nodig is als je maar tot 30% wil gaan).
:')

donderdag 24 maart 2016 @ 11:39:22 #205
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_160906890
quote:
15s.gif Op donderdag 24 maart 2016 09:45 schreef Lothiriel het volgende:
In Leuven is DOVO aangekomen intussen (de ontmijningsdienst), evenals de brandweer.
Zit DOVO daar niet vlakbij, in Heverlee? Moeten ze niet van ver komen.
  donderdag 24 maart 2016 @ 11:42:57 #206
3542 Gia
User under construction
pi_160906968
quote:
Belachelijk inderdaad. Iedereen heeft recht op een advocaat.
Ik zou, als ik advocaat was, zelf niet zo iemand willen verdedigen.
Net zoals destijds met Dutroux.
  donderdag 24 maart 2016 @ 11:48:57 #207
3542 Gia
User under construction
pi_160907119
quote:
Wiet kweken op je zolder, drugs dealen, handel in gestolen voertuigen, etc.. allemaal zaken die verdacht gedrag met zich meebrengen. Denk dat je 20.000 tips per dag zou binnenkrijgen als buren zo oplettend/wantrouwend zouden zijn.
Wij wonen hier nu een jaar. Ik had van horen zeggen dat bij de buurman, zit 6 meter tussen, wiet gekweekt werd. Veul wiet. Nou zullen er mensen zijn die zeggen: Aangeven die vent. Maar, hé, ik had er geen last van. Hij kwam 3x per dag de plantjes water geven en woonde bij zijn vriendin. Ik had dus een hele rustige buurman.
Had, want hij is toch opgepakt. Moet nu maar afwachten wat daar komt wonen.

En zo zullen veel mensen denken. Er schuilt ook een gevaar in het aangeven van iemand vanwege verdacht gedrag. Zeker in het geval van terrorisme. Stel dat ze verhaal komen halen...
pi_160907199
quote:
Ja dat is wel zorgwekkend, dit soort dingen hoor je steeds meer tegenwoordig. Mensen begrijpen niet meer hoe het rechtsstelsel functioneert en denken dat een advocaat daadwerkelijk sympathiseert met zijn cliënt en probeert deze te "bevrijden" of zo.
pi_160907200
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 11:48 schreef Gia het volgende:

[..]

Wij wonen hier nu een jaar. Ik had van horen zeggen dat bij de buurman, zit 6 meter tussen, wiet gekweekt werd. Veul wiet. Nou zullen er mensen zijn die zeggen: Aangeven die vent. Maar, hé, ik had er geen last van. Hij kwam 3x per dag de plantjes water geven en woonde bij zijn vriendin. Ik had dus een hele rustige buurman.

En zo zullen veel mensen denken. Er schuilt ook een gevaar in het aangeven van iemand vanwege verdacht gedrag. Zeker in het geval van terrorisme. Stel dat ze verhaal komen halen...
Anoniem melden? Goed burgerschap houdt ook in dat je verdachte zaken meldt, terecht of onterecht. Anders noemen we dat wegkijken.
pi_160907227
quote:
3s.gif Op donderdag 24 maart 2016 11:52 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Anoniem melden? Goed burgerschap houdt ook in dat je verdachte zaken meldt, terecht of onterecht. Anders noemen we dat wegkijken.
Maar bij wiet kweken vind ik dat wel wat anders dan bij een terrorist in huis. Omdat ik zelf niet tegen wiet kweken ben. Ik ben voor het legaliseren en dat er illegaal wiet gekweekt wordt, komt omdat het systeem van leveren aan de achterdeur bij de coffeeshops zo krom is als de pest. Daarom zal ik een wietkweker nooit aangeven. Maar een terrorist wel.
  donderdag 24 maart 2016 @ 11:54:18 #211
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_160907232
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 11:48 schreef Gia het volgende:

[..]

Die wietplantages geven wel een verhoogd risico op een woningbrand.
Of je daar op zit te wachten in je wijk...
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_160907255
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 11:54 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Maar bij wiet kweken vind ik dat wel wat anders dan bij een terrorist in huis. Omdat ik zelf niet tegen wiet kweken ben. Ik ben voor het legaliseren en dat er illegaal wiet gekweekt wordt, komt omdat het systeem van leveren aan de achterdeur bij de coffeeshops zo krom is als de pest. Daarom zal ik een wietkweker nooit aangeven. Maar een terrorist wel.
Het is nu strafbaar (dat is nou eenmaal de wet) dus goed burgerschap houdt in (anoniem) melden. Moslims moeten goed burgerschap tonen en op elkaar letten maar autochtonen moeten dat ook doen.

Op elkaar letten werkt preventief tegen radicalisering.
  donderdag 24 maart 2016 @ 11:55:36 #213
438527 MissButterflyy
pi_160907267
Denk dat het lastig is trouwens, om terrorisme op te merken. Ze lopen er natuurlijk niet mee te koop. Dat ze bommen knutselen
pi_160907274
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2016 11:54 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Die wietplantages geven wel een verhoogd risico op een woningbrand.
Of je daar op zit te wachten in je wijk...
Ik wilde net zeggen. Wat dom dat je dat niet zou aangeven.
pi_160907287
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2016 11:55 schreef MissButterflyy het volgende:
Denk dat het lastig is trouwens, om terrorisme op te merken. Ze lopen er natuurlijk niet mee te koop. Dat ze bommen knutselen
Juist, net als dat iedereen in Molenbeek schijnbaar wist waar Abdeslam zat.
pi_160907297
quote:
3s.gif Op donderdag 24 maart 2016 11:55 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Het is nu strafbaar (dat is nou eenmaal de wet) dus goed burgerschap houdt in (anoniem) melden. Moslims moeten goed burgerschap tonen en op elkaar letten maar autochtonen moeten dat ook doen.

Ja, zo'n mentaliteit heb ik nu eenmaal niet. Het kan de wet zijn, maar dat wil niet zeggen dat ik het er mee eens ben en er aan mee werk en andere mensen ga verraden.
pi_160907337
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2016 11:55 schreef MissButterflyy het volgende:
Verdacht gedrag observeren. Heeft iemand een nogal abjecte mening -> melding maken. Liever 1 melding teveel dan 1 melding te weinig. Radicalisering voorkom je preventief en niet pas bij het metrostation.

Niemand wordt als een terrorist geboren. Terrorist word je in een kritieke fase in je leven tussen de 18 en 30 jaar en is een geleidelijk proces. Verdachte zaken bij mensen die in die leeftijdscategorie vallen direct melden.
pi_160907357
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 11:57 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Ja, zo'n mentaliteit heb ik nu eenmaal niet. Het kan de wet zijn, maar dat wil niet zeggen dat ik het er mee eens ben en er aan mee werk en andere mensen ga verraden.
Dat je het al verraden noemt geeft al aan dat je de wet niet respecteert. Ik wil niet in een land leven met tig mensen die het niet zo nauw met de wet nemen.
pi_160907376
quote:
2s.gif Op donderdag 24 maart 2016 12:00 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Dat je het al verraden noemt geeft al aan dat je de wet niet respecteert. Ik wil niet in een land leven met tig mensen die het niet zo nauw met de wet nemen.
Verder ben ik heel braaf hoor. Ik heb het alleen over wiet. En ik ben zelfs jurist, dus ik respecteer de wet wel hoor.
  donderdag 24 maart 2016 @ 12:01:42 #220
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_160907396
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 11:52 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Ja dat is wel zorgwekkend, dit soort dingen hoor je steeds meer tegenwoordig. Mensen begrijpen niet meer hoe het rechtsstelsel functioneert en denken dat een advocaat daadwerkelijk sympathiseert met zijn cliënt en probeert deze te "bevrijden" of zo.
Zeker zorgwekkend. Advocaten in dit soort zaken weten prima dat de client aan de verliezen kant staat. Wat een advocaat probeert is ten eerst een oogje te houden op of de rechtszaak eerlijk verloopt en ten tweede of ie mogelijk de straf kan beïnvloeden.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  donderdag 24 maart 2016 @ 12:02:42 #221
438527 MissButterflyy
pi_160907407
quote:
3s.gif Op donderdag 24 maart 2016 11:59 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Verdacht gedrag observeren. Heeft iemand een nogal abjecte mening -> melding maken. Liever 1 melding teveel dan 1 melding te weinig. Radicalisering voorkom je preventief en niet pas bij het metrostation.

Niemand wordt als een terrorist geboren. Terrorist word je in een kritieke fase in je leven tussen de 18 en 30 jaar en is een geleidelijk proces. Verdachte zaken bij mensen die in die leeftijdscategorie hangen direct melden.
En dat is dus echt werk voor politie enz en niet de burger.

En dan komt de moeilijke discussie weer. Vrijheid van meningsuiting. Waar gaan we de grens leggen in wat er mag worden gezegd?
En waarom mag die bevolkingsgroep meer zeggen dan de andere, enz.

Zucht. Word al moe bij het idee van weer die discussie :o
  donderdag 24 maart 2016 @ 12:02:46 #222
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_160907409
quote:
jamaar gwon kpot trappe die landverraaier #jesuisparis

Ik zag op facebook al "like dit als je vind dat Abdeslam de doodstraf moet krijgen" posts voorbijkomen :')
  donderdag 24 maart 2016 @ 12:03:02 #223
3542 Gia
User under construction
pi_160907415
quote:
3s.gif Op donderdag 24 maart 2016 11:55 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Maar ik had het van horen zeggen. Zelf niet gezien.
Zag wel de buurman paar keer per dag langskomen. Maar hé, ik zit niet voor het raam op te letten en te turven hoe vaak en hoe lang.
Toen hij gepakt werd, woonde ik er pas 4 maanden of nog niet eens.
Nee, ik bemoei me niet met mijn buren. En ik ga niet opletten of iemand iets verdachts doet.

Mocht ik zien dat iemand een lading geweren uit zijn auto laadt, tja, dan meld ik dat wel.
Mocht ik bij mijn buren iemand naar binnen zien gaan die gezocht wordt voor moord of terrorisme, dan meld ik dat ook. Anoniem, uiteraard.
En ook ernstige kindermishandeling geef ik aan.

Verder leven en laten leven.
pi_160907417
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 12:00 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Verder ben ik heel braaf hoor. Ik heb het alleen over wiet. En ik ben zelfs jurist, dus ik respecteer de wet wel hoor.
Nou goed, daar verschillen wij daarin van mening.
pi_160907440
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2016 12:02 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

En dat is dus echt werk voor politie enz en niet de burger.

En dan komt de moeilijke discussie weer. Vrijheid van meningsuiting. Waar gaan er de grens leggen in wat er mag worden gezegd?
En waarom mag die bevolkingsgroep meer zeggen dan de andere, enz.

Zucht. Word al moe bij het idee van weer die discussie :o
De politie kan niet alles zien.

Extremist A mag best zeggen dat hij kuffars verwerpelijk vind. Dat mag hij zijn hele leven blijven zeggen. Maar wel graag een melding maken want dat kan een voorbode zijn wat iemand die zich in 2018 opblaast.
  donderdag 24 maart 2016 @ 12:05:18 #226
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_160907465
quote:
8s.gif Op donderdag 24 maart 2016 12:02 schreef Twiitch het volgende:

[..]

jamaar gwon kpot trappe die landverraaier #jesuisparis

Ik zag op facebook al "like dit als je vind dat Abdeslam de doodstraf moet krijgen" posts voorbijkomen :')
Dat soort mensen gaan maar lekker naar IS, waar ze dagelijks mensen op gruwelijke wijze de doodstraf kunnen geven.

Die gasten zijn niet bang om dood te gaan, ze zijn juist bang om de rest van hun leven als een loser in de cel te zitten.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  donderdag 24 maart 2016 @ 12:09:17 #227
3542 Gia
User under construction
pi_160907532
quote:
3s.gif Op donderdag 24 maart 2016 12:03 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

De politie kan niet alles zien.

Extremist A mag best zeggen dat hij kuffars verwerpelijk vind. Dat mag hij zijn hele leven blijven zeggen. Maar wel graag een melding maken want dat kan een voorbode zijn wat iemand die zich in 2018 opblaast.
Wij hadden voorheen buren, rijtjeshuis, die elke keer als er een auto stopte, vanaf de bank, achterom keken wie er thuis kwam en zich uitrekten om te zien wat ze bij zich hadden. Wij hadden op een bepaald moment het idee om regelmatig met een 'volle vuilniszak', thuis te komen, zodat ze dat verdacht zouden gaan vinden.

Echt, je hebt van die mensen die menen dat ze inspecteur Hebbes zijn en jan en alleman in de gaten moeten houden.

Zo wil ik niet leven.
pi_160907566
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 12:09 schreef Gia het volgende:

[..]

Wij hadden voorheen buren, rijtjeshuis, die elke keer als er een auto stopte, vanaf de bank, achterom keken wie er thuis kwam en zich uitrekten om te zien wat ze bij zich hadden. Wij hadden op een bepaald moment het idee om regelmatig met een 'volle vuilniszak', thuis te komen, zodat ze dat verdacht zouden gaan vinden.

Echt, je hebt van die mensen die menen dat ze inspecteur Hebbes zijn en jan en alleman in de gaten moeten houden.

Zo wil ik niet leven.
In alle redelijkheid natuurlijk. Als jij op je werk ziet dat moslim X die tussen de 18 en 30 jaar is zich steeds vreemder gaat gedragen kan je best een melding maken.
  donderdag 24 maart 2016 @ 12:30:24 #229
3542 Gia
User under construction
pi_160908063
quote:
3s.gif Op donderdag 24 maart 2016 12:11 schreef Zienswijze het volgende:

In alle redelijkheid natuurlijk. Als jij op je werk ziet dat moslim X die tussen de 18 en 30 jaar is zich steeds vreemder gaat gedragen kan je best een melding maken.
Kan. Maar definieer vreemd gedrag.
Is die definitie dan niet gekleurd, juist omdat het een moslim is?
Vind je bepaald gedrag van hem niet eerder verdacht dan van een andere willekeurige collega?

Stel dat Joris regelmatig de werkvloer verlaat om in alle rust te bellen.
Dan denk je: Goh, zou er iets ernstigs zijn in de privésfeer.
Doet Achmed hetzelfde, dan denk je wellicht eerder: Hm, hij trekt zich terug om te bellen, mogen wij niet horen, is een moslim, toch maar een melding van maken.

Snap je mijn punt? Tot hoever moet bemoeienis gaan?

Ik kan me voorstellen dat, hoe meer aanslagen gebeuren, hoe vaker mensen in het OV niet langs een moslim met een rugzak gaan zitten.
  donderdag 24 maart 2016 @ 12:35:11 #230
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_160908153
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 12:30 schreef Gia het volgende:

[..]

Kan. Maar definieer vreemd gedrag.
Is die definitie dan niet gekleurd, juist omdat het een moslim is?
Vind je bepaald gedrag van hem niet eerder verdacht dan van een andere willekeurige collega?

Stel dat Joris regelmatig de werkvloer verlaat om in alle rust te bellen.
Dan denk je: Goh, zou er iets ernstigs zijn in de privésfeer.
Doet Achmed hetzelfde, dan denk je wellicht eerder: Hm, hij trekt zich terug om te bellen, mogen wij niet horen, is een moslim, toch maar een melding van maken.

Snap je mijn punt? Tot hoever moet bemoeienis gaan?

Ik kan me voorstellen dat, hoe meer aanslagen gebeuren, hoe vaker mensen in het OV niet langs een moslim met een rugzak gaan zitten.
Ik kan het niet laten om na die laatste zin van jou deze foto te posten. :P
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_160908201
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2016 09:07 schreef computergirl het volgende:
jij kent moslims, de grootste paniekzaaiers hier niet
Wat een fucking domme opmerking. Moslims zijn niet een grote homogene groep.

Iedereen kent dezelfde paar goed geintergreerd "goede" Moslims van werk, of van de studie, sportclub of wat dan ook. Misschien is dit een complete eye opener voor jou, maar mensen die kritisch tov Islam staan hebben ook Moslims in hun sociale circels. Hell, mijn baas is een Moslim en daar kan ik prima mee overweg.

De Moslims die wij kennen zijn echter totaal niet representatief voor de gemiddelde Moslim, laat staan de gemiddelde Moslim in Molenbeek.
  Moderator donderdag 24 maart 2016 @ 12:43:17 #232
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_160908300
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 12:37 schreef Pharmacist het volgende:
Moslims zijn niet een grote homogene groep.
Exact en daarom is het ook onzinnig ze zo te behandelen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_160908331
quote:

[..]

Iedereen kent dezelfde paar goed geintergreerd "goede" Moslims van werk, of van de studie, sportclub of wat dan ook. Misschien is dit een complete eye opener voor jou, maar mensen die kritisch tov Islam staan hebben ook Moslims in hun sociale circels. Hell, mijn baas is een Moslim en daar kan ik prima mee overweg.

De Moslims die wij kennen zijn echter totaal niet representatief voor de gemiddelde Moslim, laat staan de gemiddelde Moslim in Molenbeek.
En zelfs velen waar je goed mee overweg kunt koesteren stilzwijgend wel gedachtegangen die haaks op onze westerse waarden staan. Ben er al vaker van geschrokken.
  donderdag 24 maart 2016 @ 12:47:40 #234
3542 Gia
User under construction
pi_160908380
quote:

[..]

Dat klopt helemaal. Ik groet moslimburen, maak een praatje met een jonge moslimmoeder, geen probleem.

Maar die rustige moslim op je werk, die ineens vaak wegloopt om te gaan bellen....daar gaan collega's, zeker na weer zo'n aanslag, dan toch bij nadenken. Zo iemand wordt dan in de gaten gehouden.
Ik zou niet weten wat anderen onder verdacht gedrag vinden vallen. En of ze dit gedrag ook verdacht vinden bij een niet moslim.

Dus, nogmaals de vraag: Wat is verdacht gedrag, door moslims, dat je moet melden?
  Moderator donderdag 24 maart 2016 @ 12:47:55 #235
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_160908388
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 12:44 schreef kapiteintje het volgende:

[..]

En zelfs velen waar je goed mee overweg kunt koesteren stilzwijgend wel gedachtegangen die haaks op onze westerse waarden staan. Ben er al vaker van geschrokken.
Dit geldt wederom ook voor vele niet moslims. Mijn gedachtegoed over kinderen krijgen, trouwen etc. staan haaks op de meerderheid die vind dat je dat moet doen.
pi_160908403
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 12:44 schreef kapiteintje het volgende:
Er zijn er genoeg die zelfs onze Westerse samenleving een warm hart toedragen. Dat maakt echter geen fuck uit.

Het is dezelfde denkfout met bijv die Egyptische revolutie. De TV was vol met professionele verwesterse jonge Engels sprekende Egyptenaren. Iedereen in het Westen werd verteld dat de Egyptenaren zelfde samenleving als Europa wilden.

Vervolgens konden de Egyptenaren stemmen en bleek ineens dat de gemiddelde Egypenaar de Muslim Brotherhood wilde.
pi_160908430
quote:
2s.gif Op donderdag 24 maart 2016 12:47 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Dit geldt wederom ook voor vele niet moslims. Mijn gedachtegoed over kinderen krijgen, trouwen etc. staan haaks op de meerderheid die vind dat je dat moet doen.
Dat vind ik toch echt van een wat andere orde dan homo's, joden en andersdenkenden al dan niet stilzwijgend het ergste toewensen.
pi_160908444
quote:
2s.gif Op donderdag 24 maart 2016 12:43 schreef Bosbeetle het volgende:
Exact en daarom is het ook onzinnig ze zo te behandelen.
Je moet echt wat specifieker zijn met zo een blanket statement.

De grenzen dicht bijv is compleet rationele respons tov een bevolkingsgroep waar een onbekend aantal mensen tussenzitten die onze samenleving willen vernietigen.
pi_160908461
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 12:48 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Er zijn er genoeg die zelfs onze Westerse samenleving een warm hart toedragen. Dat maakt echter geen fuck uit.

Het is dezelfde denkfout met bijv die Egyptische revolutie. De TV was vol met professionele verwesterse jonge Engels sprekende Egyptenaren. Iedereen in het Westen werd verteld dat de Egyptenaren zelfde samenleving als Europa wilden.

Vervolgens konden de Egyptenaren stemmen en bleek ineens dat de gemiddelde Egypenaar de Muslim Brotherhood wilde.
Je bedoelt dat aan beide kanten van het spectrum de uitzonderingen in de media naar voren komen? Terorristen vs de 'aangepaste' moslim?
  Moderator donderdag 24 maart 2016 @ 12:51:23 #240
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_160908464
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 12:49 schreef kapiteintje het volgende:

[..]

Dat vind ik toch echt van een wat andere orde dan homo's, joden en andersdenkenden al dan niet stilzwijgend het ergste toewensen.
Wederom er zijn zat niet moslims die dat ook hebben... homo is niet voor niets een scheldwoord in nederland, dat komt niet persee door de moslims. (hetzelfde voor joden en ook de transseksueel bij mij op school in drente kon spreekkoren van de afdeling bouw verwachten)
pi_160908497
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 12:51 schreef kapiteintje het volgende:
Je bedoelt dat aan beide kanten van het spectrum de uitzonderingen in de media naar voren komen? Terorristen vs de 'aangepaste' moslim?
Yeah.

En tel daar bij op dat de gemiddelde Nederlander alleen de "verwesterse Moslim" kent. Immers, die niet-verwesterse Moslim mengt zich niet met Nederlanders. En vervolgens maken al die Nederlanders de denkfout door de Moslims die zij persoonlijk kennen op alle Moslims te projecteren.
  Moderator donderdag 24 maart 2016 @ 12:53:12 #242
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_160908498
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 12:50 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Je moet echt wat specifieker zijn met zo een blanket statement.

De grenzen dicht bijv is compleet rationele respons tov een bevolkingsgroep waar een onbekend aantal mensen tussenzitten die onze samenleving willen vernietigen.
Grenzen dicht is een onmogelijkheid, het klinkt leuk maar het kan niet. (of het kan wel maar het veranderd de situatie en het aantal immigranten niet)
pi_160908501
quote:
2s.gif Op donderdag 24 maart 2016 12:51 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Wederom er zijn zat niet moslims die dat ook hebben... homo is niet voor niets een scheldwoord in nederland, dat komt niet persee door de moslims. (hetzelfde voor joden en ook de transseksueel bij mij op school in drente kon spreekkoren van de afdeling bouw verwachten)
Alleen is het in West-Europa een uitzondering op de regel, waar het bij moslims meer richting gemeengoed lijkt te gaan.
pi_160908509
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 12:53 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Yeah.

En tel daar bij op dat de gemiddelde Nederlander alleen de "verwesterse Moslim" kent. Immers, die niet-Westerse Moslim mengt zich niet met Nederlander . En vervolgens maken al die Nederlander de denkfout door de Moslims die zij persoonlijk kennen op alle Moslims te projecteren.
Jep.
pi_160908515
quote:
2s.gif Op donderdag 24 maart 2016 12:53 schreef Bosbeetle het volgende:
Grenzen dicht is een onmogelijkheid, het klinkt leuk maar het kan niet. (of het kan wel maar het veranderd de situatie en het aantal immigranten niet)
Gaan we echt deze discussie weer hebben? Een woord: Hongarije.
pi_160908530
quote:

[..]

Laten we met de buitengrenzen beginnen. Waarom is dat een onmogelijkheid? De politieke wil moet er alleen zijn.
pi_160908615
quote:

[..]

Grenzen dicht is een onmogelijkheid, het klinkt leuk maar het kan niet.
Wow, krijgen we deze leugens weer.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  Moderator donderdag 24 maart 2016 @ 13:00:27 #248
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_160908618
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 12:53 schreef kapiteintje het volgende:

[..]

Alleen is het in West-Europa een uitzondering op de regel, waar het bij moslims meer richting gemeengoed lijkt te gaan.
Dus moet je die discussie gaande houden waarom dat is, enkel alleen op de koran wijzen gaat daar niet werken want wij kunnen ook alleen op de bijbel wijzen, zo'n verandering van ethische waarden kan gewoon, het duurt alleen lang. Als je de focus op die groep legt en de hele tijd zegt dat wat ze doen verwerpelijk is in alle facetten dan is de eerste reactie natuurlijk wat een eikels wij weten wel hoe het zit. M.a.w. we moeten de standpunten die niet stroken met de westerse samenleving blijven onderbouwen waarom dat volgens ons niet kan, maar niet de hele islam onder dat zelfde kopje scharen. Net zoals we dat bij het christendom doen, we bekritiseren de kutkanten en de positieve kanten laten we zitten. We gaan hard in tegen de SGP als ze geen vrouwen verkiesbaar willen stellen, maar laten hun liefdadigheid voor wat het is.

De situatie nu is als moslim kun je het niet goed doen, de enige optie is je geloof opgeven. Dat is geen werkbare situatie. Want dat is een te grote stap. We moeten accepteren dat je in verschillende gradaties moslim kunt zijn, en die moslims die minder stroken met de westerse normen stimuleren. En dat doe je niet door naar moslims te wijzen en zeggen jullie zijn allemaal terroristen.
pi_160908636
quote:

[..]

[..]

Steeds maar zaken als werkloosheid en armoede (een relatief begrip) erbij slepen is pas simplisme. Criminaliteit is een keuze; religie trouwens ook. En radicalisering ook.

Deze man schrijft gewoon vanuit zijn ervaring en ik denk dat hij de vinger perfect op de zere plek legt. Het strookt ook met wat blijkt uit grote onderzoeken: grote groepen moslims in een land als Nederland (en vast ook België) voelen zich in eerste instantie moslim, daarna Turk/Marokkaan en daarna wellicht nog Nederlander/Belg.

Ze leven in hun eigen mini-samenleving, steeds meer afgesloten van de onze. En ze houden elkaar de handen boven het hoofd.
  Moderator donderdag 24 maart 2016 @ 13:01:20 #250
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_160908637
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 12:54 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Gaan we echt deze discussie weer hebben? Een woord: Hongarije.
Eén zinnetje "niet één van de rijkste landen van de wereld".
  Moderator donderdag 24 maart 2016 @ 13:02:10 #251
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_160908653
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 12:55 schreef kapiteintje het volgende:

[..]

Laten we met de buitengrenzen beginnen. Waarom is dat een onmogelijkheid? De politieke wil moet er alleen zijn.
Omdat je dan net zoveel illegale immigranten krijgt, en dat is misschien nog wel een groter probleem. Zie griekenland.
pi_160908684
quote:
2s.gif Op donderdag 24 maart 2016 13:01 schreef Bosbeetle het volgende:
Eén zinnetje "niet één van de rijkste landen van de wereld".
Totaal irrelevant. Om bij "de rijkste landen van de wereld" te komen moeten Moslims toch echt door minder rijke landen heen banjeren.

Ik wist trouwens niet dat hekken alleen werken al je niet "één van de rijkste landen van de wereld" bent.
  Moderator donderdag 24 maart 2016 @ 13:04:34 #253
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_160908697
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2016 13:00 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Wow, krijgen we deze leugens weer.
Je zet doane bij elke grens en dan nog krijg je mensen in bootjes in rotterdam, vrachtwagens met mensen in terminals, mensen die in vliegtuigen kruipen bij de wielen, toen er nog geen sprake was van shengen waren er ook vluchtelingen in ons land. Grenzen dicht levert andere problemen op inplaats van een oplossing.
  Moderator donderdag 24 maart 2016 @ 13:06:12 #254
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_160908740
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 13:04 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Totaal irrelevant. Om bij "de rijkste landen van de wereld" te komen moeten Moslims toch echt door minder rijke landen heen banjeren.

Ik wist trouwens niet dat hekken alleen werken al je niet "één van de rijkste landen van de wereld" bent.
Je moet er ook in willen hè, hongarije wil men niet in omdat de welvaart daar laag is. Misschien moeten we dat nastreven lagere welvaart in nederland dan krijgen we ook minder immigranten.

Het hek in mexico heeft ook niet gezorgd voor minder mexicaanse migranten in amerika.
  Moderator donderdag 24 maart 2016 @ 13:06:34 #255
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_160908747
Maar dit was geen immigranten discussie in dit topic.
pi_160908774
ADnl twitterde op donderdag 24-03-2016 om 13:07:06 Belgische minister en vicepremier Jan Jambon heeft zijn ontslag aangeboden na aanslagen https://t.co/W2DiF4RzrW https://t.co/32KI5QruXy reageer retweet
JorisNOS twitterde op donderdag 24-03-2016 om 13:07:59 Belgische politiek in alle staten. Vice-premier en minister binnenlandse zaken Jambon biedt ontslag aan, premier Michel weigert. #Bakraoui reageer retweet
  Moderator donderdag 24 maart 2016 @ 13:08:35 #257
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_160908779
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 13:08 schreef Houtenbeen het volgende:
ADnl twitterde op donderdag 24-03-2016 om 13:07:06 Belgische minister en vicepremier Jan Jambon heeft zijn ontslag aangeboden na aanslagen https://t.co/W2DiF4RzrW https://t.co/32KI5QruXy reageer retweet
Jan Ham :D
pi_160908792
quote:
2s.gif Op donderdag 24 maart 2016 13:06 schreef Bosbeetle het volgende:
Je moet er ook in willen hè, hongarije wil men niet in omdat de welvaart daar laag is. Misschien moeten we dat nastreven lagere welvaart in nederland dan krijgen we ook minder immigranten.
Oh really? Laatste keer dat ik keek stond Hongarije op nummer 2 ivm aantal asylum applicaties in 2015 op EUROSTAT.

Bron http://ec.europa.eu/euros(...)plicants%29_YB16.png
  Moderator donderdag 24 maart 2016 @ 13:09:42 #259
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_160908805
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 13:09 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Oh really? Laatste keer dat ik keek stond Hongarije op nummer 2 ivm aantal asylum applicaties in 2015 op EUROSTAT.

[ afbeelding ]

Bron http://ec.europa.eu/euros(...)plicants%29_YB16.png
Dat wist ik niet. Dan is het in nederland dus helemaal zo erg niet gesteld we krijgen maar een minimale hoeveelheid aanvragen. Hoeft de grens ook niet dicht ze willen hier niet eens naartoe.
pi_160908866
quote:
2s.gif Op donderdag 24 maart 2016 13:00 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Dus moet je die discussie gaande houden waarom dat is, enkel alleen op de koran wijzen gaat daar niet werken want wij kunnen ook alleen op de bijbel wijzen, zo'n verandering van ethische waarden kan gewoon, het duurt alleen lang. Als je de focus op die groep legt en de hele tijd zegt dat wat ze doen verwerpelijk is in alle facetten dan is de eerste reactie natuurlijk wat een eikels wij weten wel hoe het zit. M.a.w. we moeten de standpunten die niet stroken met de westerse samenleving blijven onderbouwen waarom dat volgens ons niet kan, maar niet de hele islam onder dat zelfde kopje scharen. Net zoals we dat bij het christendom doen, we bekritiseren de kutkanten en de positieve kanten laten we zitten. We gaan hard in tegen de SGP als ze geen vrouwen verkiesbaar willen stellen, maar laten hun liefdadigheid voor wat het is.

De situatie nu is als moslim kun je het niet goed doen, de enige optie is je geloof opgeven. Dat is geen werkbare situatie. Want dat is een te grote stap. We moeten accepteren dat je in verschillende gradaties moslim kunt zijn, en die moslims die minder stroken met de westerse normen stimuleren. En dat doe je niet door naar moslims te wijzen en zeggen jullie zijn allemaal terroristen.
Ik heb niks tegen de Islam. Niemand die ik persoonlijk ken met een IQ van boven de 100 heeft wat tegen de Islam. Wat we wel zien en wat nu eindelijk benoemd mag worden is dat er een breedgedragen anti-westers sentiment leeft onder een hele grote groep moslims die voortkomt uit een interpretatie van de Islam die niet strookt met onze westerse waarden. Is dat feit benoemen het over 1 kam scheren van moslims? Volgens mij is dat vrij genuanceerd en een correcte analyse waar de moslim gewoon zijn verantwoordelijkheid moet nemen als hij wilt dat de autochtone Nederlander zijn geloof respecteert.
  donderdag 24 maart 2016 @ 13:13:45 #261
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_160908905
quote:
2s.gif Op donderdag 24 maart 2016 13:04 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Je zet doane bij elke grens en dan nog krijg je mensen in bootjes in rotterdam, vrachtwagens met mensen in terminals, mensen die in vliegtuigen kruipen bij de wielen, toen er nog geen sprake was van shengen waren er ook vluchtelingen in ons land. Grenzen dicht levert andere problemen op inplaats van een oplossing.
Slaat nergens op. Als je stopt met mensen uitkeringen en woning geven dan komen er echt veel minder.
pi_160908910
quote:
2s.gif Op donderdag 24 maart 2016 13:02 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Omdat je dan net zoveel illegale immigranten krijgt, en dat is misschien nog wel een groter probleem. Zie griekenland.
Die illegale immigranten komen aan in Griekenland bij gebrek aan een duidelijk buitengrenzenbeleid van de EU. Niks meer en niks minder. Er wordt al jaren geroepen dat Frontex onderbemand en ondergefinancierd is. Ik geloof zelfs dat ze tijdens mijn studie maar 150 werknemers hadden of iets dergelijks. Totaal lachwekkend.
  Moderator donderdag 24 maart 2016 @ 13:14:21 #263
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_160908919
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 13:12 schreef kapiteintje het volgende:

[..]

Ik heb niks tegen de Islam. Niemand die ik persoonlijk ken met een IQ van boven de 100 heeft wat tegen de Islam. Wat we wel zien en wat nu eindelijk benoemd mag worden is dat er een breedgedragen anti-westers sentiment leeft onder een hele grote groep moslims die voortkomt uit een interpretatie van de Islam die niet strookt met onze westerse waarden. Is dat feit benoemen het over 1 kam scheren van moslims? Volgens mij is dat vrij genuanceerd en een correcte analyse waar de moslim gewoon zijn verantwoordelijkheid moet nemen als hij wilt dat de autochtone Nederlander zijn geloof respecteert.
Daar ben ik het mee eens. Maar dat zie je dus niet gebeuren de naam moslim is synoniem geworden met de groep die de islam zo interpreteert dat het niet strookt met onze westerse waarden.
pi_160908920
quote:
2s.gif Op donderdag 24 maart 2016 13:09 schreef Bosbeetle het volgende:
Hoeft de grens ook niet dicht ze willen hier niet eens naartoe.
Nederland is nummer 7 op die lijst.

En dit zijn de asielaanvragen, niemand weet hoeveel illegale immigranten hier nog bovenop zijn gekomen die geen aanvraag hebben gedaan.
  donderdag 24 maart 2016 @ 13:14:52 #265
369021 tfors
pi_160908932
quote:

[..]

Moderator donderdag 24 maart 2016 @ 13:15:04 #266
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_160908939
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 13:13 schreef kapiteintje het volgende:

[..]

Die illegale immigranten komen aan in Griekenland bij gebrek aan een duidelijk buitengrenzenbeleid van de EU. Niks meer en niks minder. Er wordt al jaren geroepen dat Frontex onderbemand en ondergefinancierd is. Ik geloof zelfs dat ze tijdens mijn studie maar 150 werknemers hadden of iets dergelijks. Totaal lachwekkend.
Ik herinner me ook verhalen van containers vol met chinezen in rotterdam.
  donderdag 24 maart 2016 @ 13:15:07 #267
369021 tfors
pi_160908940
quote:

[..]

En ook de politiek.
pi_160908965
quote:
2s.gif Op donderdag 24 maart 2016 13:14 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Daar ben ik het mee eens. Maar dat zie je dus niet gebeuren de naam moslim is synoniem geworden met de groep die de islam zo interpreteert dat het niet strookt met onze westerse waarden.
Omdat het de overgrote meerderheid is. En daar heeft de westerse samenleving echt geen schuld aan.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 24 maart 2016 @ 13:19:47 #269
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_160909045
quote:

[..]

Denk dat dit in al die pagina's hier de beste beschrijving is _O_. Misschien zou ik "hele" nog weglaten en er alleen een "grote groep" van maken. Het is echt niet de meerderheid van de moslims die zo denken. Dat ze de meest mondige zijn en de meest aanwezig zijn wil niet zeggen dat ze in absolute aantallen ook de meerderheid hebben.
pi_160909075
quote:
14s.gif Op donderdag 24 maart 2016 13:15 schreef tfors het volgende:

[..]

En ook de politiek.
Er moeten gewoon duidelijke grenzen worden gesteld. Dit doen we wel en dit doen we niet. Ieder zijn vrijheden tot op zekere hoogte en daarom moeten we ons afvragen: Wat voor samenleving willen we? En vooral: Wat willen we niet? We moeten af van dat collectieve schuldgevoel dat alles wat een ander in zijn culturele waarden ook maar zou kunnen aantasten een ramp van wereldformaat is. Durf een koers te varen, in plaats van je bootje met de stroom van de meest verongelijkte en hardst schreeuwende in zijn rechten aangetaste minderheid te laten meevoeren.

Hoe kun je verwachten dat anderen respect hebben voor een samenleving waar we zelf niet voor durven op te staan?
  Moderator donderdag 24 maart 2016 @ 13:20:56 #271
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_160909076
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 13:16 schreef kapiteintje het volgende:

[..]

Omdat het de overgrote meerderheid is. En daar heeft de westerse samenleving echt geen schuld aan.
En dat weet ik dus niet. Zoals ik al zei ik ben nog nooit een moslim tegengekomen die normen etaleert die ik niet vind stroken met onze westerse normen (ik weet niet of mijn normen trouwens wel stroken met westerse normen maar ja).

Ik heb het idee dat deze zaken voornamelijk pas gaan leven bij jongeren in uitzichtloze situaties, ma.w. jongens en meisjes die veel te veel tijd hebben en geen enkel ander doel in hun leven zien. Niet-moslim jongeren in dezelfde situatie worden ook vaak crimineel of extremistisch in wat voor wereldbeeld dan ook. Is het dan geen idee om die uitzichtloze situaties aan te pakken in plaats van te proberen een geloof uit te roeien.
pi_160909128
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 13:20 schreef kapiteintje het volgende:
Er moeten gewoon duidelijke grenzen worden gesteld. Dit doen we wel en dit doen we niet. Ieder zijn vrijheden tot op zekere hoogte en daarom moeten we ons afvragen: Wat voor samenleving willen we? En vooral: Wat willen we niet? We moeten af van dat collectieve schuldgevoel dat alles wat een ander in zijn culturele waarden ook maar zou kunnen aantasten een ramp van wereldformaat is. Durf een koers te varen, in plaats van je bootje met de stroom van de meest verongelijkte en hardst schreeuwende in zijn rechten aangetaste minderheid te laten meevoeren.

Hoe kun je verwachten dat anderen respect hebben voor een samenleving waar we zelf niet voor durven op te staan?
Dit precies.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 24 maart 2016 @ 13:24:50 #273
416575 crew  Evenstar
pi_160909142
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 13:20 schreef kapiteintje het volgende:

Dit inderdaad.
pi_160909156
quote:
2s.gif Op donderdag 24 maart 2016 13:20 schreef Bosbeetle het volgende:
En dat weet ik dus niet. Zoals ik al zei ik ben nog nooit een moslim tegengekomen die normen etaleert die ik niet vind stroken met onze westerse normen (ik weet niet of mijn normen trouwens wel stroken met westerse normen maar ja).
Misschien moet je minder Moslims uit je persoonlijke omgeving pollen, en meer de statistieken er op naslaan. PEW heeft bijvoorbeeld genoeg data over opvattingen van onze Islamitische medemens.
pi_160909179
quote:
2s.gif Op donderdag 24 maart 2016 13:20 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat deze zaken voornamelijk pas gaan leven bij jongeren in uitzichtloze situaties, ma.w. jongens en meisjes die veel te veel tijd hebben en geen enkel ander doel in hun leven zien. Niet-moslim jongeren in dezelfde situatie worden ook vaak crimineel of extremistisch in wat voor wereldbeeld dan ook. Is het dan geen idee om die uitzichtloze situaties aan te pakken in plaats van te proberen een geloof uit te roeien.
Jouw normen hoeven ook niet te stroken met de westerse samenleving, zolang je er gewoon in participeert en niet actief of passief een islamitische revolte faciliteert.

In de westerse wereld zijn kansen genoeg, maar het wij-zij denken van uit die bepaalde anti-westerse interpretatie van de Islam zorgt per definitie al voor een onbegrip, uitsluiting en frustratie bij die jongeren en daarmee voor een voedingsbodem voor excessen. Wie of wat is dan het probleem? Mij lijkt het dat de aanpasbare variabele dat anti-westerse denken is, want het westerse is een omstandigheid die niet gaat veranderen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-03-2016 13:28:04 ]
  donderdag 24 maart 2016 @ 13:27:54 #276
3542 Gia
User under construction
pi_160909202
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 13:01 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Steeds maar zaken als werkloosheid en armoede (een relatief begrip) erbij slepen is pas simplisme. Criminaliteit is een keuze; religie trouwens ook. En radicalisering ook.

Deze man schrijft gewoon vanuit zijn ervaring en ik denk dat hij de vinger perfect op de zere plek legt. Het strookt ook met wat blijkt uit grote onderzoeken: grote groepen moslims in een land als Nederland (en vast ook België) voelen zich in eerste instantie moslim, daarna Turk/Marokkaan en daarna wellicht nog Nederlander/Belg.

Ze leven in hun eigen mini-samenleving, steeds meer afgesloten van de onze. En ze houden elkaar de handen boven het hoofd.
Ik zeg niet dat je ongelijk hebt, maar je moet hier wel mee op letten.
Als we alle moslims gaan wantrouwen, heeft IS zijn zin. Hun doel is om moslims en niet-moslims in Europa tegen elkaar op te zetten.

Misschien zijn die jongens die ik hier in de wijk gewoon groet, ook wel bezig met radicaliseren. Dat zie je niet aan hun neus. Ik ga ervan uit dat dit niet het geval is, maar ben niet verbaasd als het straks wel zo blijkt te zijn.

Als mensen ergens onterecht van verdacht worden, is de kans natuurlijk groter dat ze dan maar aan die verwachtingen gaan voldoen. Want ze worden verdacht door de buurt, door werkgevers, door politie, door OV-personeel en ga nog maar even door.

Laten we vooral allemaal proberen om samen te werken tegen dit kwaad.
Niet de islam, niet moslims, maar terroristen/IS
pi_160909272
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 13:27 schreef Gia het volgende:

[..]

Als we alle moslims gaan wantrouwen, heeft IS zijn zin. Hun doel is om moslims en niet-moslims in Europa tegen elkaar op te zetten.

Misschien zijn die jongens die ik hier in de wijk gewoon groet, ook wel bezig met radicaliseren. Dat zie je niet aan hun neus. Ik ga ervan uit dat dit niet het geval is, maar ben niet verbaasd als het straks wel zo blijkt te zijn.

Als mensen ergens onterecht van verdacht worden, is de kans natuurlijk groter dat ze dan maar aan die verwachtingen gaan voldoen. Want ze worden verdacht door de buurt, door werkgevers, door politie, door OV-personeel en ga nog maar even door.

Volgens mij steekt de westerse samenleving al decennia een uitgestoken hand en open portemonnee uit, waar alleen maar in wordt gespuugd door een groep moslims die zodanig groot en aanwezig is dat hij kleur geeft aan het algemene beeld wat wij van moslims krijgen.

De bal ligt in het kamp van de moslims. De tijd van goedpraten is voorbij. We ontvangen ze nog altijd graag en met open armen, maar in godsnaam doe íets van moeite om ook onze levenswijze tegemoet te komen en te begrijpen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 24-03-2016 13:31:07 ]
pi_160909277
quote:
Hoe weet jij nou wat ISIS wil? Hoe weet je uberhaubt of die moordenaars in opdracht van ISIS handelden, of uit persoonlijke overtuiging?

Het is echt ontzettend irritant dat iedereen, ook in de media, maar roept van "Doe niet xxx, want dat is precies wat ISIS wil", zonder enige data om die beweringen te onderbouwen.
pi_160909314
Weet iemand of het mag, om bijvoorbeeld mensen in molenbeek waarvan bekend is dat ze aan het radicaliseren zijn nu preventief op te pakken/vast te zetten naar aanleiding van de terroristische aanvallen?
pi_160909328
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 13:30 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Hoe weet jij nou wat ISIS wil? Hoe weet je uberhaubt of die moordenaars in opdracht van ISIS handelden, of uit persoonlijke overtuiging?

Het is echt ontzettend irritant dat iedereen, ook in de media, maar roept van "Doe niet xxx, want dat is precies wat ISIS wil", zonder enige data om die beweringen te onderbouwen.
Er is in het testament van de jongens met explosieven ook niets terug te lezen over een religieuze motivatie of IS las ik.
pi_160909430
quote:

[..]

Daar heb je eigenlijk wel gelijk in.
  Moderator donderdag 24 maart 2016 @ 13:36:15 #282
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_160909522
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 13:26 schreef kapiteintje het volgende:

[..]

Jouw normen hoeven ook niet te stroken met de westerse samenleving, zolang je er gewoon in participeert en niet actief of passief een islamitische revolte faciliteert.

In de westerse wereld zijn kansen genoeg, maar het wij-zij denken van uit die bepaalde anti-westerse interpretatie van de Islam zorgt per definitie al voor een onbegrip, uitsluiting en frustratie bij die jongeren en daarmee voor een voedingsbodem voor excessen. Wie of wat is dan het probleem? Mij lijkt het dat de aanpasbare variabele dat anti-westerse denken is, want het westerse is een omstandigheid die niet gaat veranderen.
Ook dit klopt, maar verwezenlijk je die verandering door een groep, ook dat deel dat wel westers denkt, dwars te gaan zitten.

Het moeilijke is hoe je bijvoorbeeld beoordeeld wat een niet westers denkbeeld is en wat je vervolgens moet doen met iemand met zo'n denkbeeld. Preventief vastzetten lijkt mij niet te doen, als het een europees staatsburger betreft kun je hem ook nergens heen sturen. Het enige dat je dus kunt doen is ons eigen standpunt blijven onderbouwen, en volgensmij doen we dat al.
  donderdag 24 maart 2016 @ 13:42:26 #283
3542 Gia
User under construction
pi_160909766
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 13:30 schreef kapiteintje het volgende:

De tijd van goedpraten is voorbij. We ontvangen ze nog altijd graag en met open armen, maar in godsnaam doe íets van moeite om ook onze levenswijze tegemoet te komen en te begrijpen.
Het is geen goedpraten. Het is onzin om van de ene collega bepaald gedrag verdacht te vinden, terwijl je dat van een andere collega niet verdacht vindt, omdat de eerste toevallig moslim is.
Ik heb het helemaal niet over vertroetelen, nog meer geven, nog meer knuffelen, maar juist over ze behandelen zoals we alle Nederlanders behandelen.

Ik ben sterk voorstander van het wijzigen van de grondwet op het punt 'vrijheid van geloof'. Er wordt teveel opgehangen aan deze wet, teveel misbruik van gemaakt. Wmb mag je geloven wat je wilt, maar in je eigen tijd, in je eigen omgeving. De wet moet voor iedereen gelijk zijn, ongeacht uitzonderingen. Geen uitzonderingen om geloofsredenen of culturele redenen.

Oftewel: Behandel iedereen in Nederland als een Nederlander.

Als er een wet is die het rondlopen met gezichtsbedekking verbiedt, dan moet dat voor iedereen in Nederland gelden, zonder één uitzondering. Als dat wil zeggen dat je met carnaval geen masker op mag, m.u.v. meelopers in een optocht, voor de duur van die optocht, dan is dat maar zo.
Als je zonder pet op een pasfoto voor een paspoort moet, terwijl je altijd een pet draagt en er dus altijd zo uitziet, dan moet dit ook gelden voor hoofddoekjes.

Maar ga willekeurige moslims niet met argusogen nakijken alsof ze ieder moment kunnen ontploffen. Helemaal nergens voor nodig.
pi_160909971
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 13:42 schreef Gia het volgende:

[..]

Het is geen goedpraten. Het is onzin om van de ene collega bepaald gedrag verdacht te vinden, terwijl je dat van een andere collega niet verdacht vindt, omdat de eerste toevallig moslim is.
Ik heb het helemaal niet over vertroetelen, nog meer geven, nog meer knuffelen, maar juist over ze behandelen zoals we alle Nederlanders behandelen.

Ik ben sterk voorstander van het wijzigen van de grondwet op het punt 'vrijheid van geloof'. Er wordt teveel opgehangen aan deze wet, teveel misbruik van gemaakt. Wmb mag je geloven wat je wilt, maar in je eigen tijd, in je eigen omgeving. De wet moet voor iedereen gelijk zijn, ongeacht uitzonderingen. Geen uitzonderingen om geloofsredenen of culturele redenen.

Oftewel: Behandel iedereen in Nederland als een Nederlander.

Als er een wet is die het rondlopen met gezichtsbedekking verbiedt, dan moet dat voor iedereen in Nederland gelden, zonder één uitzondering. Als dat wil zeggen dat je met carnaval geen masker op mag, m.u.v. meelopers in een optocht, voor de duur van die optocht, dan is dat maar zo.
Als je zonder pet op een pasfoto voor een paspoort moet, terwijl je altijd een pet draagt en er dus altijd zo uitziet, dan moet dit ook gelden voor hoofddoekjes.

Maar ga willekeurige moslims niet met argusogen nakijken alsof ze ieder moment kunnen ontploffen. Helemaal nergens voor nodig.
Wie zegt er hier dat ze dat doen dan? Dit snapt elk weldenkend mens toch wel?
  Moderator donderdag 24 maart 2016 @ 13:50:38 #285
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_160910003
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 13:49 schreef kapiteintje het volgende:

[..]

Nee niet dus... (of althans hier is weldenkend het begrip dat gedefinieerd moet worden)

Hier wordt gepraat over elke moslim controleren op iets wat verdacht zou kunnen zijn... lijkt mij ondoenlijk.
  donderdag 24 maart 2016 @ 13:53:41 #286
3542 Gia
User under construction
pi_160910108
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 13:49 schreef kapiteintje het volgende:

[..]

Er wordt hier gesproken over moslimcollega's met verdacht gedrag melden bij de politie.
Op de vraag wat dan verdacht gedrag is, komt geen antwoord.
pi_160910287
quote:

[..]

Isis heeft een tijdschrift waarin ze nu dit precies roepen, vanaf het begin.
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
pi_160910366
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2016 13:59 schreef Jihawti het volgende:
Isis heeft een tijdschrift waarin ze nu dit precies roepen, vanaf het begin.
We weten nog niet eens of die dudes in opdracht van ISIS handelden.....

En mbt Dabiq, ik ben benieuwd of je dat blad kan citeren dat het doel van aanslagen is "om moslims en niet-moslims in Europa tegen elkaar op te zetten."
  Moderator / Redactie Sport donderdag 24 maart 2016 @ 14:03:41 #289
416575 crew  Evenstar
pi_160910380
quote:

[..]

Dat laatste week ik zo net nog niet. Ik heb Turkse ouders, ben zelf geboren in Nederland. Je kan aan mij duidelijk zien dat ik geen Nederlander ben, toch heb ik nooit het gevoel dat ik verdacht ben. Ik word nooit aangehouden uit het niks, ik word nooit gediscrimineerd en ik word nooit aangesproken over dat ik geen Nederlander ben. Ik heb nooit het idee gehad dat ik anders word behandeld dan een Nederlander met blauwe ogen en blond haar.

Er bestaan geen kansarme jongeren in Nederland. Als je hier vindt dat je kansarm bent dan weet je gewoon niet om te gaan met je kansen. Daarom geloof ik niet zo in dat "ja, maar dat speelt vooral onder de kansarme jongeren". Mijn ouders zijn niet rijk, nooit echt veel geld gehad. Mijn moeder is arbeidsongeschikt, mijn vader heeft zich te pleuris gewerkt in een fabriek en is nu met pensioen. Toch hebben zij het goed en heb ik kunnen studeren, mede door de kansen die de staat aanbiedt aan te pakken en er iets nuttigs mee te doen.

Mijn ouders zijn ZEER gematigde moslims. Dragen geen hoofddoek, bidden niet vijf keer per dag en volgens mij heeft geen van beiden ooit een moskee van binnen gezien (behalve die als musea dienen). Mij hebben ze altijd vrijgelaten in wat ik doe of geloof. Heb nu een Nederlandse vrouw en ben geen moslim.

Waarom vertel ik dit? Omdat ik genoeg heb van al dat gezeik over dat dit vooral voorkomt bij kansarme jongeren. Nogmaals, er bestaan geen kansarme jongeren in Nederland. Alleen jongeren die of hun kansen niet weten te benutten of jongeren die hun kansen niet willen benutten. Het is namelijk veel makkelijker om van alle daken te schreeuwen dat je gediscrimineerd wordt en ondertussen lekker "veilig" met je eigen soort om blijft gaan.

Probleem is dus niet dat ze kansarm zijn. Probleem is dat ze niet kansrijk willen zijn en liever op een kluitje blijven zitten en zo dus idiote ideeën en denkbeelden kunnen krijgen die ze baseren op de Islam.
  donderdag 24 maart 2016 @ 14:06:42 #290
369021 tfors
pi_160910454
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 13:31 schreef skysherrif het volgende:
Weet iemand of het mag, om bijvoorbeeld mensen in molenbeek waarvan bekend is dat ze aan het radicaliseren zijn nu preventief op te pakken/vast te zetten naar aanleiding van de terroristische aanvallen?
Van wie zou dit wel of niet mogen? Heeft god 6000 jaar geleden een stel regels opgesteld waar wij nu voor altijd aan vast zitten of zo? Ik weet niet wat de wet hierover zegt, maar ik weet wel dat wetten er zijn om ons te dienen en dat de politiek er is om wetten aan te passen, te verwijderen of nieuwe te verzinnen zou dat nodig blijken te zijn.
  donderdag 24 maart 2016 @ 14:07:54 #291
3542 Gia
User under construction
pi_160910481
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 14:03 schreef Kyran het volgende:

[..]

Dat laatste week ik zo net nog niet. Ik heb Turkse ouders, ben zelf geboren in Nederland. Je kan aan mij duidelijk zien dat ik geen Nederlander ben, toch heb ik nooit het gevoel dat ik verdacht ben. Ik word nooit aangehouden uit het niks, ik word nooit gediscrimineerd en ik word nooit aangesproken over dat ik geen Nederlander ben. Ik heb nooit het idee gehad dat ik anders word behandeld dan een Nederlander met blauwe ogen en blond haar.

Er bestaan geen kansarme jongeren in Nederland. Als je hier vindt dat je kansarm bent dan weet je gewoon niet om te gaan met je kansen. Daarom geloof ik niet zo in dat "ja, maar dat speelt vooral onder de kansarme jongeren". Mijn ouders zijn niet rijk, nooit echt veel geld gehad. Mijn moeder is arbeidsongeschikt, mijn vader heeft zich te pleuris gewerkt in een fabriek en is nu met pensioen. Toch hebben zij het goed en heb ik kunnen studeren, mede door de kansen die de staat aanbiedt aan te pakken en er iets nuttigs mee te doen.

Mijn ouders zijn ZEER gematigde moslims. Dragen geen hoofddoek, bidden niet vijf keer per dag en volgens mij heeft geen van beiden ooit een moskee van binnen gezien (behalve die als musea dienen). Mij hebben ze altijd vrijgelaten in wat ik doe of geloof. Heb nu een Nederlandse vrouw en ben geen moslim.

Waarom vertel ik dit? Omdat ik genoeg heb van al dat gezeik over dat dit vooral voorkomt bij kansarme jongeren. Nogmaals, er bestaan geen kansarme jongeren in Nederland. Alleen jongeren die of hun kansen niet weten te benutten of jongeren die hun kansen niet willen benutten. Het is namelijk veel makkelijker om van alle daken te schreeuwen dat je gediscrimineerd wordt en ondertussen lekker "veilig" met je eigen soort om blijft gaan.

Probleem is dus niet dat ze kansarm zijn. Probleem is dat ze niet kansrijk willen zijn en liever op een kluitje blijven zitten en zo dus idiote ideeën en denkbeelden kunnen krijgen die ze baseren op de Islam.
Je quote mij, maar ik heb het helemaal niet over kansarme jongeren in mijn post!
pi_160910485
quote:

[..]

^O^
  Moderator / Redactie Sport donderdag 24 maart 2016 @ 14:08:53 #293
416575 crew  Evenstar
pi_160910505
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 14:06 schreef tfors het volgende:

[..]

Van wie zou dit wel of niet mogen? Heeft god 6000 jaar geleden een stel regels opgesteld waar wij nu voor altijd aan vast zitten? Ik weet niet wat de wet hierover zegt, maar ik weet wel dat wetten er zijn om ons te dienen en dat de politiek er is om wetten aan te passen, te verwijderen of nieuwe te verzinnen zou dat nodig blijken te zijn.
Wat mij betreft pakken ze als eerste die jongeren op die op scholen aan het applaudisseren waren na de aanslagen in Parijs en/of Brussel. Oppakken, paspoorten afpakken en samen met de ouders meteen een enkeltje zandbak geven. Zolang we dit niet durven te doen in Nederland (en in Europa zelfs) komen we nooit verder. Dit zijn de terroristen van morgen.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 24 maart 2016 @ 14:10:40 #294
416575 crew  Evenstar
pi_160910554
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 14:07 schreef Gia het volgende:

[..]

Je quote mij, maar ik heb het helemaal niet over kansarme jongeren in mijn post!
Ja, sorry ging een beetje krom :) Het begon eigenlijk als een reactie op onderstaande.

quote:
... en toen ik toch bezig was ging ik meteen even door op iets anders! Sorry was niet persoonlijk bedoeld O~)
  donderdag 24 maart 2016 @ 14:11:12 #295
3542 Gia
User under construction
pi_160910561
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 14:06 schreef tfors het volgende:

[..]

Van wie zou dit wel of niet mogen? Heeft god 6000 jaar geleden een stel regels opgesteld waar wij nu voor altijd aan vast zitten? Ik weet niet wat de wet hierover zegt, maar ik weet wel dat wetten er zijn om ons te dienen en dat de politiek er is om wetten aan te passen, te verwijderen of nieuwe te verzinnen zou dat nodig blijken te zijn.
Ik blijf me afvragen waaraan je ziet dat ze radicaliseren?
Wat is nu verdacht gedrag?

Ja, als ze Kalashnikov's een huis binnen brengen, dan lijkt me dat ze opgepakt kunnen worden.
Maar als ze in Jellaba naar de moskee gaan op vrijdag en op straat samen staan te praten, bij elkaar op bezoek gaan enz...dan lijkt me dat geen grond om ze op te pakken.

Nogmaals, wat is verdacht gedrag? Waar moeten we dan opletten?
  Moderator donderdag 24 maart 2016 @ 14:11:12 #296
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_160910562
quote:

[..]

Okay daar heb je een punt kansloze jongeren dan... Misschien ben ik te geforceerd opzoek naar iets maar ik heb het gevoel dat je zoiets als wat deze belgen gedaan hebben niet zomaar doet, dat daar een reden voor moet zijn, iets aan ten grondslag moet liggen. Maar het kan zijn dat het gewoon compleet random is.
pi_160910581
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 14:11 schreef Gia het volgende:
Nogmaals, wat is verdacht gedrag? Waar moeten we dan opletten?
Naar Syrie reizen. Als we eens beginnen met dudes die terugkomen van het moord en rapefest in Syrie op te pakken. Zou een mooi begin zijn.
pi_160910586
Veel heeft ook met het gemiddelde IQ te maken.
  donderdag 24 maart 2016 @ 14:13:22 #299
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_160910609
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 13:01 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dat betekent niet dat je counterinsurgency taktieken kan toepassen om ze te bestrijden. typisch voorbeeld van iemand die denkt dat de oplossingen uit zijn "vakgebied" overal toepasbaar zijn. Als dat zo was dan zouden we geen onderscheid maken tussen counterterrorism en counterinsurgency... Die gasten willen terreur zaaien, that's all. Die zijn niet bezig met gebied te veroveren of regime change in Europa te bereiken, dan moet je ook niet afkomen met theorieën van Von Clausewitz.
quote:
Deze bevolking noemen wij: center of gravity (COG), oftewel zwaartekracht. Dit houdt globaal in dat elke groepering die actief is in een bepaalde regio steun moet krijgen van deze COG. Zonder COG zullen zij niet kunnen bestaan en krijgen zij dus geen vaste voet aan de grond. Deze steun kan bijvoorbeeld bestaan uit het bieden van onderdak, logistiek, rekrutering, etcetera.
Hij vertaalt COG als zwaartekracht ipv zwaartepunt btw. Lijkt me trouwens een beperkt inzicht in counterinsurgency te hebben als ie denkt dat COG in alle gevallen doorslaggevend is. Om FM 3-24 te quoten:
quote:
In model making, the model describes an approach to the COIN campaign, initially as a hypothesis. The model includes operational terms of reference and concepts that shape the language governing the conduct (planning, preparation, execution, and assessment) of the operation. It addresses questions like these: Will planning, preparation, execution, and assessment activities use traditional constructs like center of gravity, decisive points, and LLOs? Or are other constructs—such as leverage points, fault lines, or critical variables—more appropriate to the situation?
http://usacac.army.mil/cac2/Repository/Materials/COIN-FM3-24.pdf
  donderdag 24 maart 2016 @ 14:13:46 #300
3542 Gia
User under construction
pi_160910621
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 14:12 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Naar Syrie reizen. Als we eens beginnen met dudes die terugkomen van het moord en rapefest in Syrie op te pakken. Zou een mooi begin zijn.
Dit zou wmb inderdaad mogen.
Sterker, wmb komen ze hier niet meer binnen als ze daar 'op vakantie' zijn geweest.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')