Dat soort mensen gaan maar lekker naar IS, waar ze dagelijks mensen op gruwelijke wijze de doodstraf kunnen geven.quote:Op donderdag 24 maart 2016 12:02 schreef Twiitch het volgende:
[..]
jamaar gwon kpot trappe die landverraaier #jesuisparis
Ik zag op facebook al "like dit als je vind dat Abdeslam de doodstraf moet krijgen" posts voorbijkomen
Wij hadden voorheen buren, rijtjeshuis, die elke keer als er een auto stopte, vanaf de bank, achterom keken wie er thuis kwam en zich uitrekten om te zien wat ze bij zich hadden. Wij hadden op een bepaald moment het idee om regelmatig met een 'volle vuilniszak', thuis te komen, zodat ze dat verdacht zouden gaan vinden.quote:Op donderdag 24 maart 2016 12:03 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
De politie kan niet alles zien.
Extremist A mag best zeggen dat hij kuffars verwerpelijk vind. Dat mag hij zijn hele leven blijven zeggen. Maar wel graag een melding maken want dat kan een voorbode zijn wat iemand die zich in 2018 opblaast.
In alle redelijkheid natuurlijk. Als jij op je werk ziet dat moslim X die tussen de 18 en 30 jaar is zich steeds vreemder gaat gedragen kan je best een melding maken.quote:Op donderdag 24 maart 2016 12:09 schreef Gia het volgende:
[..]
Wij hadden voorheen buren, rijtjeshuis, die elke keer als er een auto stopte, vanaf de bank, achterom keken wie er thuis kwam en zich uitrekten om te zien wat ze bij zich hadden. Wij hadden op een bepaald moment het idee om regelmatig met een 'volle vuilniszak', thuis te komen, zodat ze dat verdacht zouden gaan vinden.
Echt, je hebt van die mensen die menen dat ze inspecteur Hebbes zijn en jan en alleman in de gaten moeten houden.
Zo wil ik niet leven.
Kan. Maar definieer vreemd gedrag.quote:Op donderdag 24 maart 2016 12:11 schreef Zienswijze het volgende:
In alle redelijkheid natuurlijk. Als jij op je werk ziet dat moslim X die tussen de 18 en 30 jaar is zich steeds vreemder gaat gedragen kan je best een melding maken.
Ik kan het niet laten om na die laatste zin van jou deze foto te posten.quote:Op donderdag 24 maart 2016 12:30 schreef Gia het volgende:
[..]
Kan. Maar definieer vreemd gedrag.
Is die definitie dan niet gekleurd, juist omdat het een moslim is?
Vind je bepaald gedrag van hem niet eerder verdacht dan van een andere willekeurige collega?
Stel dat Joris regelmatig de werkvloer verlaat om in alle rust te bellen.
Dan denk je: Goh, zou er iets ernstigs zijn in de privésfeer.
Doet Achmed hetzelfde, dan denk je wellicht eerder: Hm, hij trekt zich terug om te bellen, mogen wij niet horen, is een moslim, toch maar een melding van maken.
Snap je mijn punt? Tot hoever moet bemoeienis gaan?
Ik kan me voorstellen dat, hoe meer aanslagen gebeuren, hoe vaker mensen in het OV niet langs een moslim met een rugzak gaan zitten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat een fucking domme opmerking. Moslims zijn niet een grote homogene groep.quote:Op donderdag 24 maart 2016 09:07 schreef computergirl het volgende:
jij kent moslims, de grootste paniekzaaiers hier niet
Exact en daarom is het ook onzinnig ze zo te behandelen.quote:Op donderdag 24 maart 2016 12:37 schreef Pharmacist het volgende:
Moslims zijn niet een grote homogene groep.
En zelfs velen waar je goed mee overweg kunt koesteren stilzwijgend wel gedachtegangen die haaks op onze westerse waarden staan. Ben er al vaker van geschrokken.quote:Op donderdag 24 maart 2016 12:37 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Wat een fucking domme opmerking. Moslims zijn niet een grote homogene groep.
Iedereen kent dezelfde paar goed geintergreerd "goede" Moslims van werk, of van de studie, sportclub of wat dan ook. Misschien is dit een complete eye opener voor jou, maar mensen die kritisch tov Islam staan hebben ook Moslims in hun sociale circels. Hell, mijn baas is een Moslim en daar kan ik prima mee overweg.
De Moslims die wij kennen zijn echter totaal niet representatief voor de gemiddelde Moslim, laat staan de gemiddelde Moslim in Molenbeek.
Dat klopt helemaal. Ik groet moslimburen, maak een praatje met een jonge moslimmoeder, geen probleem.quote:Op donderdag 24 maart 2016 12:37 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Wat een fucking domme opmerking. Moslims zijn niet een grote homogene groep.
Iedereen kent dezelfde paar goed geintergreerd "goede" Moslims van werk, of van de studie, sportclub of wat dan ook. Misschien is dit een complete eye opener voor jou, maar mensen die kritisch tov Islam staan hebben ook Moslims in hun sociale circels. Hell, mijn baas is een Moslim en daar kan ik prima mee overweg.
De Moslims die wij kennen zijn echter totaal niet representatief voor de gemiddelde Moslim, laat staan de gemiddelde Moslim in Molenbeek.
Dit geldt wederom ook voor vele niet moslims. Mijn gedachtegoed over kinderen krijgen, trouwen etc. staan haaks op de meerderheid die vind dat je dat moet doen.quote:Op donderdag 24 maart 2016 12:44 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
En zelfs velen waar je goed mee overweg kunt koesteren stilzwijgend wel gedachtegangen die haaks op onze westerse waarden staan. Ben er al vaker van geschrokken.
Er zijn er genoeg die zelfs onze Westerse samenleving een warm hart toedragen. Dat maakt echter geen fuck uit.quote:Op donderdag 24 maart 2016 12:44 schreef kapiteintje het volgende:
En zelfs velen waar je goed mee overweg kunt koesteren stilzwijgend wel gedachtegangen die haaks op onze westerse waarden staan. Ben er al vaker van geschrokken.
Dat vind ik toch echt van een wat andere orde dan homo's, joden en andersdenkenden al dan niet stilzwijgend het ergste toewensen.quote:Op donderdag 24 maart 2016 12:47 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dit geldt wederom ook voor vele niet moslims. Mijn gedachtegoed over kinderen krijgen, trouwen etc. staan haaks op de meerderheid die vind dat je dat moet doen.
Je moet echt wat specifieker zijn met zo een blanket statement.quote:Op donderdag 24 maart 2016 12:43 schreef Bosbeetle het volgende:
Exact en daarom is het ook onzinnig ze zo te behandelen.
Je bedoelt dat aan beide kanten van het spectrum de uitzonderingen in de media naar voren komen? Terorristen vs de 'aangepaste' moslim?quote:Op donderdag 24 maart 2016 12:48 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Er zijn er genoeg die zelfs onze Westerse samenleving een warm hart toedragen. Dat maakt echter geen fuck uit.
Het is dezelfde denkfout met bijv die Egyptische revolutie. De TV was vol met professionele verwesterse jonge Engels sprekende Egyptenaren. Iedereen in het Westen werd verteld dat de Egyptenaren zelfde samenleving als Europa wilden.
Vervolgens konden de Egyptenaren stemmen en bleek ineens dat de gemiddelde Egypenaar de Muslim Brotherhood wilde.
Wederom er zijn zat niet moslims die dat ook hebben... homo is niet voor niets een scheldwoord in nederland, dat komt niet persee door de moslims. (hetzelfde voor joden en ook de transseksueel bij mij op school in drente kon spreekkoren van de afdeling bouw verwachten)quote:Op donderdag 24 maart 2016 12:49 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Dat vind ik toch echt van een wat andere orde dan homo's, joden en andersdenkenden al dan niet stilzwijgend het ergste toewensen.
Yeah.quote:Op donderdag 24 maart 2016 12:51 schreef kapiteintje het volgende:
Je bedoelt dat aan beide kanten van het spectrum de uitzonderingen in de media naar voren komen? Terorristen vs de 'aangepaste' moslim?
Grenzen dicht is een onmogelijkheid, het klinkt leuk maar het kan niet. (of het kan wel maar het veranderd de situatie en het aantal immigranten niet)quote:Op donderdag 24 maart 2016 12:50 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Je moet echt wat specifieker zijn met zo een blanket statement.
De grenzen dicht bijv is compleet rationele respons tov een bevolkingsgroep waar een onbekend aantal mensen tussenzitten die onze samenleving willen vernietigen.
Alleen is het in West-Europa een uitzondering op de regel, waar het bij moslims meer richting gemeengoed lijkt te gaan.quote:Op donderdag 24 maart 2016 12:51 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Wederom er zijn zat niet moslims die dat ook hebben... homo is niet voor niets een scheldwoord in nederland, dat komt niet persee door de moslims. (hetzelfde voor joden en ook de transseksueel bij mij op school in drente kon spreekkoren van de afdeling bouw verwachten)
Jep.quote:Op donderdag 24 maart 2016 12:53 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Yeah.
En tel daar bij op dat de gemiddelde Nederlander alleen de "verwesterse Moslim" kent. Immers, die niet-Westerse Moslim mengt zich niet met Nederlander . En vervolgens maken al die Nederlander de denkfout door de Moslims die zij persoonlijk kennen op alle Moslims te projecteren.
Gaan we echt deze discussie weer hebben? Een woord: Hongarije.quote:Op donderdag 24 maart 2016 12:53 schreef Bosbeetle het volgende:
Grenzen dicht is een onmogelijkheid, het klinkt leuk maar het kan niet. (of het kan wel maar het veranderd de situatie en het aantal immigranten niet)
Laten we met de buitengrenzen beginnen. Waarom is dat een onmogelijkheid? De politieke wil moet er alleen zijn.quote:Op donderdag 24 maart 2016 12:53 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Grenzen dicht is een onmogelijkheid, het klinkt leuk maar het kan niet. (of het kan wel maar het veranderd de situatie en het aantal immigranten niet)
Wow, krijgen we deze leugens weer.quote:Op donderdag 24 maart 2016 12:53 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Grenzen dicht is een onmogelijkheid, het klinkt leuk maar het kan niet.
Dus moet je die discussie gaande houden waarom dat is, enkel alleen op de koran wijzen gaat daar niet werken want wij kunnen ook alleen op de bijbel wijzen, zo'n verandering van ethische waarden kan gewoon, het duurt alleen lang. Als je de focus op die groep legt en de hele tijd zegt dat wat ze doen verwerpelijk is in alle facetten dan is de eerste reactie natuurlijk wat een eikels wij weten wel hoe het zit. M.a.w. we moeten de standpunten die niet stroken met de westerse samenleving blijven onderbouwen waarom dat volgens ons niet kan, maar niet de hele islam onder dat zelfde kopje scharen. Net zoals we dat bij het christendom doen, we bekritiseren de kutkanten en de positieve kanten laten we zitten. We gaan hard in tegen de SGP als ze geen vrouwen verkiesbaar willen stellen, maar laten hun liefdadigheid voor wat het is.quote:Op donderdag 24 maart 2016 12:53 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Alleen is het in West-Europa een uitzondering op de regel, waar het bij moslims meer richting gemeengoed lijkt te gaan.
Steeds maar zaken als werkloosheid en armoede (een relatief begrip) erbij slepen is pas simplisme. Criminaliteit is een keuze; religie trouwens ook. En radicalisering ook.quote:Op donderdag 24 maart 2016 11:18 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
[..]
Wat een simplisme; in wijken met hoge werkloosheid, armoede, veel criminaliteit kan je elke dag zulke "verdachte bewegingen" opmerken. Hoe zouden mensen trouwens zien dat het buitenlanders betreft, een marokkaan uit Parijs ziet er anders uit dan één uit Vorst?
Action Directe, CCC, RAF, Rode Brigades hadden ook safe houses en hebben jarenlang, soms decennia lang, kunnen opereren. Werden die ook door al hun buren gesteund?
Als het zou werken zoals hij beweert, dan zouden we haast geen criminaliteit meer hebben. Wiet kweken op je zolder, drugs dealen, handel in gestolen voertuigen, etc.. allemaal zaken die verdacht gedrag met zich meebrengen. Denk dat je 20.000 tips per dag zou binnenkrijgen als buren zo oplettend/wantrouwend zouden zijn.
Eén zinnetje "niet één van de rijkste landen van de wereld".quote:Op donderdag 24 maart 2016 12:54 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Gaan we echt deze discussie weer hebben? Een woord: Hongarije.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |