quote:Op donderdag 24 maart 2016 08:07 schreef Serieus_Persoon het volgende:
http://www.geenstijl.nl/m(...)teurexpert.html#more
Mogguh
Wat een simplisme; in wijken met hoge werkloosheid, armoede, veel criminaliteit kan je elke dag zulke "verdachte bewegingen" opmerken. Hoe zouden mensen trouwens zien dat het buitenlanders betreft, een marokkaan uit Parijs ziet er anders uit dan één uit Vorst?quote:De daders achter de aanslagen in Parijs en Brussel hebben steun gehad van een groot deel van de islamitische populatie binnen Europa, dit kan niet ontkend worden. Wat ik al zei, de andere kant opkijken en zwijgen is ook al een vorm van steun. Als iemand in mijn wijk een fanatieke nazi is en zich verdacht gedraagt (onbekende buitenlanders in huis nemen bijvoorbeeld) dan is de kans groot dat de wijkbewoners zich ongerust gaan maken en dat daar melding van wordt gemaakt - wij accepteren namelijk dat gedrag niet in onze wijken. Hoe kunnen jihadisten zich dan ophouden in bepaalde wijken in Europa zonder dat er buurtbewoners naar buiten komen met hun zorgen? Nou, omdat zij hen steunen misschien.
De broer van Kees zou ook nooit zijn florerende autohandel hebben kunnen opzetten, bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 24 maart 2016 11:18 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
[..]
Wat een simplisme; in wijken met hoge werkloosheid, armoede, veel criminaliteit kan je elke dag zulke "verdachte bewegingen" opmerken. Hoe zouden mensen trouwens zien dat het buitenlanders betreft, een marokkaan uit Parijs ziet er anders uit dan één uit Vorst?
Action Directe, CCC, RAF, Rode Brigades hadden ook safe houses en hebben jarenlang, soms decennia lang, kunnen opereren. Werden die ook door al hun buren gesteund?
Als het zou werken zoals hij beweert, dan zouden we haast geen criminaliteit meer hebben. Wiet kweken op je zolder, drugs dealen, handel in gestolen voertuigen, etc.. allemaal zaken die verdacht gedrag met zich meebrengen. Denk dat je 20.000 tips per dag zou binnenkrijgen als buren zo oplettend/wantrouwend zouden zijn.
Aceton koop je hier in de Brico in 5 liter flessen. Dat kan je niet controleren. Waterstofperoxide is iets moeilijker te krijgen in grote hoeveelheden, dat vind je in gewone winkels hoogstens tot 20 of 40 vol (6 tot 12%) denk ik, maar door gewoon uitdampen kan je ook 30% bereiken. Wil je verlies beperken kan je (fractioneel) destilleren, al is dat niet helemaal zonder gevaar (vacuumdestillatie is veiliger, maar denk niet dat het nodig is als je maar tot 30% wil gaan).quote:Op donderdag 24 maart 2016 08:26 schreef nixxx het volgende:
[..]
Snel praten staat niet gelijk aan snel denken. Het tegenovergestelde is eerder waar.
Ik verwacht van de veiligheidsdiensten in ieder geval wel dat ze aan het uitzoeken zijn of er nog meer mensen in verdachte buurten grote hoeveelheden aceton en waterstofperoxide gekocht hebben. Ik bedoel maar, een liter aceton kun je al veel nagellak mee verwijderen en een liter peroxide is ook genoeg om je haar te blonderen (misschien kan Geert dat even bevestigen? ) Als iemand 200 liter van beide koopt is er toch wat geks aan de hand.
quote:Op donderdag 24 maart 2016 11:36 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Aceton koop je hier in de Brico in 5 liter flessen. Dat kan je niet controleren. Waterstofperoxide is iets moeilijker te krijgen in grote hoeveelheden, dat vind je in gewone winkels hoogstens tot 20 of 40 vol (6 tot 12%) denk ik, maar door gewoon uitdampen kan je ook 30% bereiken. Wil je verlies beperken kan je (fractioneel) destilleren, al is dat niet helemaal zonder gevaar (vacuumdestillatie is veiliger, maar denk niet dat het nodig is als je maar tot 30% wil gaan).
Zit DOVO daar niet vlakbij, in Heverlee? Moeten ze niet van ver komen.quote:Op donderdag 24 maart 2016 09:45 schreef Lothiriel het volgende:
In Leuven is DOVO aangekomen intussen (de ontmijningsdienst), evenals de brandweer.
Belachelijk inderdaad. Iedereen heeft recht op een advocaat.quote:Op donderdag 24 maart 2016 09:48 schreef Bosbeetle het volgende:
nee dit helpt
Advocaat van Abdeslam krijgt klappen
Wij wonen hier nu een jaar. Ik had van horen zeggen dat bij de buurman, zit 6 meter tussen, wiet gekweekt werd. Veul wiet. Nou zullen er mensen zijn die zeggen: Aangeven die vent. Maar, hé, ik had er geen last van. Hij kwam 3x per dag de plantjes water geven en woonde bij zijn vriendin. Ik had dus een hele rustige buurman.quote:Op donderdag 24 maart 2016 11:18 schreef crystal_meth het volgende:
Wiet kweken op je zolder, drugs dealen, handel in gestolen voertuigen, etc.. allemaal zaken die verdacht gedrag met zich meebrengen. Denk dat je 20.000 tips per dag zou binnenkrijgen als buren zo oplettend/wantrouwend zouden zijn.
Ja dat is wel zorgwekkend, dit soort dingen hoor je steeds meer tegenwoordig. Mensen begrijpen niet meer hoe het rechtsstelsel functioneert en denken dat een advocaat daadwerkelijk sympathiseert met zijn cliënt en probeert deze te "bevrijden" of zo.quote:Op donderdag 24 maart 2016 09:48 schreef Bosbeetle het volgende:
nee dit helpt
Anoniem melden? Goed burgerschap houdt ook in dat je verdachte zaken meldt, terecht of onterecht. Anders noemen we dat wegkijken.quote:Op donderdag 24 maart 2016 11:48 schreef Gia het volgende:
[..]
Wij wonen hier nu een jaar. Ik had van horen zeggen dat bij de buurman, zit 6 meter tussen, wiet gekweekt werd. Veul wiet. Nou zullen er mensen zijn die zeggen: Aangeven die vent. Maar, hé, ik had er geen last van. Hij kwam 3x per dag de plantjes water geven en woonde bij zijn vriendin. Ik had dus een hele rustige buurman.
Had, want hij is toch opgepakt. Moet nu maar afwachten wat daar komt wonen.
En zo zullen veel mensen denken. Er schuilt ook een gevaar in het aangeven van iemand vanwege verdacht gedrag. Zeker in het geval van terrorisme. Stel dat ze verhaal komen halen...
Maar bij wiet kweken vind ik dat wel wat anders dan bij een terrorist in huis. Omdat ik zelf niet tegen wiet kweken ben. Ik ben voor het legaliseren en dat er illegaal wiet gekweekt wordt, komt omdat het systeem van leveren aan de achterdeur bij de coffeeshops zo krom is als de pest. Daarom zal ik een wietkweker nooit aangeven. Maar een terrorist wel.quote:Op donderdag 24 maart 2016 11:52 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Anoniem melden? Goed burgerschap houdt ook in dat je verdachte zaken meldt, terecht of onterecht. Anders noemen we dat wegkijken.
Die wietplantages geven wel een verhoogd risico op een woningbrand.quote:Op donderdag 24 maart 2016 11:48 schreef Gia het volgende:
[..]
Wij wonen hier nu een jaar. Ik had van horen zeggen dat bij de buurman, zit 6 meter tussen, wiet gekweekt werd. Veul wiet. Nou zullen er mensen zijn die zeggen: Aangeven die vent. Maar, hé, ik had er geen last van. Hij kwam 3x per dag de plantjes water geven en woonde bij zijn vriendin. Ik had dus een hele rustige buurman.
Had, want hij is toch opgepakt. Moet nu maar afwachten wat daar komt wonen.
En zo zullen veel mensen denken. Er schuilt ook een gevaar in het aangeven van iemand vanwege verdacht gedrag. Zeker in het geval van terrorisme. Stel dat ze verhaal komen halen...
Het is nu strafbaar (dat is nou eenmaal de wet) dus goed burgerschap houdt in (anoniem) melden. Moslims moeten goed burgerschap tonen en op elkaar letten maar autochtonen moeten dat ook doen.quote:Op donderdag 24 maart 2016 11:54 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Maar bij wiet kweken vind ik dat wel wat anders dan bij een terrorist in huis. Omdat ik zelf niet tegen wiet kweken ben. Ik ben voor het legaliseren en dat er illegaal wiet gekweekt wordt, komt omdat het systeem van leveren aan de achterdeur bij de coffeeshops zo krom is als de pest. Daarom zal ik een wietkweker nooit aangeven. Maar een terrorist wel.
Ik wilde net zeggen. Wat dom dat je dat niet zou aangeven.quote:Op donderdag 24 maart 2016 11:54 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Die wietplantages geven wel een verhoogd risico op een woningbrand.
Of je daar op zit te wachten in je wijk...
Juist, net als dat iedereen in Molenbeek schijnbaar wist waar Abdeslam zat.quote:Op donderdag 24 maart 2016 11:55 schreef MissButterflyy het volgende:
Denk dat het lastig is trouwens, om terrorisme op te merken. Ze lopen er natuurlijk niet mee te koop. Dat ze bommen knutselen
Ja, zo'n mentaliteit heb ik nu eenmaal niet. Het kan de wet zijn, maar dat wil niet zeggen dat ik het er mee eens ben en er aan mee werk en andere mensen ga verraden.quote:Op donderdag 24 maart 2016 11:55 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Het is nu strafbaar (dat is nou eenmaal de wet) dus goed burgerschap houdt in (anoniem) melden. Moslims moeten goed burgerschap tonen en op elkaar letten maar autochtonen moeten dat ook doen.
Op elkaar letten werkt preventief tegen radicalisering.
Verdacht gedrag observeren. Heeft iemand een nogal abjecte mening -> melding maken. Liever 1 melding teveel dan 1 melding te weinig. Radicalisering voorkom je preventief en niet pas bij het metrostation.quote:Op donderdag 24 maart 2016 11:55 schreef MissButterflyy het volgende:
Denk dat het lastig is trouwens, om terrorisme op te merken. Ze lopen er natuurlijk niet mee te koop. Dat ze bommen knutselen
Dat je het al verraden noemt geeft al aan dat je de wet niet respecteert. Ik wil niet in een land leven met tig mensen die het niet zo nauw met de wet nemen.quote:Op donderdag 24 maart 2016 11:57 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ja, zo'n mentaliteit heb ik nu eenmaal niet. Het kan de wet zijn, maar dat wil niet zeggen dat ik het er mee eens ben en er aan mee werk en andere mensen ga verraden.
Verder ben ik heel braaf hoor. Ik heb het alleen over wiet. En ik ben zelfs jurist, dus ik respecteer de wet wel hoor.quote:Op donderdag 24 maart 2016 12:00 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dat je het al verraden noemt geeft al aan dat je de wet niet respecteert. Ik wil niet in een land leven met tig mensen die het niet zo nauw met de wet nemen.
Zeker zorgwekkend. Advocaten in dit soort zaken weten prima dat de client aan de verliezen kant staat. Wat een advocaat probeert is ten eerst een oogje te houden op of de rechtszaak eerlijk verloopt en ten tweede of ie mogelijk de straf kan beïnvloeden.quote:Op donderdag 24 maart 2016 11:52 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ja dat is wel zorgwekkend, dit soort dingen hoor je steeds meer tegenwoordig. Mensen begrijpen niet meer hoe het rechtsstelsel functioneert en denken dat een advocaat daadwerkelijk sympathiseert met zijn cliënt en probeert deze te "bevrijden" of zo.
En dat is dus echt werk voor politie enz en niet de burger.quote:Op donderdag 24 maart 2016 11:59 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Verdacht gedrag observeren. Heeft iemand een nogal abjecte mening -> melding maken. Liever 1 melding teveel dan 1 melding te weinig. Radicalisering voorkom je preventief en niet pas bij het metrostation.
Niemand wordt als een terrorist geboren. Terrorist word je in een kritieke fase in je leven tussen de 18 en 30 jaar en is een geleidelijk proces. Verdachte zaken bij mensen die in die leeftijdscategorie hangen direct melden.
jamaar gwon kpot trappe die landverraaier #jesuisparisquote:Op donderdag 24 maart 2016 09:48 schreef Bosbeetle het volgende:
nee dit helpt
Maar ik had het van horen zeggen. Zelf niet gezien.quote:Op donderdag 24 maart 2016 11:55 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Het is nu strafbaar (dat is nou eenmaal de wet) dus goed burgerschap houdt in (anoniem) melden. Moslims moeten goed burgerschap tonen en op elkaar letten maar autochtonen moeten dat ook doen.
Op elkaar letten werkt preventief tegen radicalisering.
Nou goed, daar verschillen wij daarin van mening.quote:Op donderdag 24 maart 2016 12:00 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Verder ben ik heel braaf hoor. Ik heb het alleen over wiet. En ik ben zelfs jurist, dus ik respecteer de wet wel hoor.
De politie kan niet alles zien.quote:Op donderdag 24 maart 2016 12:02 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
En dat is dus echt werk voor politie enz en niet de burger.
En dan komt de moeilijke discussie weer. Vrijheid van meningsuiting. Waar gaan er de grens leggen in wat er mag worden gezegd?
En waarom mag die bevolkingsgroep meer zeggen dan de andere, enz.
Zucht. Word al moe bij het idee van weer die discussie
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |