Omdat je dan net zoveel illegale immigranten krijgt, en dat is misschien nog wel een groter probleem. Zie griekenland.quote:Op donderdag 24 maart 2016 12:55 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Laten we met de buitengrenzen beginnen. Waarom is dat een onmogelijkheid? De politieke wil moet er alleen zijn.
Totaal irrelevant. Om bij "de rijkste landen van de wereld" te komen moeten Moslims toch echt door minder rijke landen heen banjeren.quote:Op donderdag 24 maart 2016 13:01 schreef Bosbeetle het volgende:
Eén zinnetje "niet één van de rijkste landen van de wereld".
Je zet doane bij elke grens en dan nog krijg je mensen in bootjes in rotterdam, vrachtwagens met mensen in terminals, mensen die in vliegtuigen kruipen bij de wielen, toen er nog geen sprake was van shengen waren er ook vluchtelingen in ons land. Grenzen dicht levert andere problemen op inplaats van een oplossing.quote:Op donderdag 24 maart 2016 13:00 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Wow, krijgen we deze leugens weer.
Je moet er ook in willen hè, hongarije wil men niet in omdat de welvaart daar laag is. Misschien moeten we dat nastreven lagere welvaart in nederland dan krijgen we ook minder immigranten.quote:Op donderdag 24 maart 2016 13:04 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Totaal irrelevant. Om bij "de rijkste landen van de wereld" te komen moeten Moslims toch echt door minder rijke landen heen banjeren.
Ik wist trouwens niet dat hekken alleen werken al je niet "één van de rijkste landen van de wereld" bent.
twitter:ADnl twitterde op donderdag 24-03-2016 om 13:07:06Belgische minister en vicepremier Jan Jambon heeft zijn ontslag aangeboden na aanslagen https://t.co/W2DiF4RzrW https://t.co/32KI5QruXy reageer retweet
twitter:JorisNOS twitterde op donderdag 24-03-2016 om 13:07:59Belgische politiek in alle staten. Vice-premier en minister binnenlandse zaken Jambon biedt ontslag aan, premier Michel weigert. #Bakraoui reageer retweet
Jan Hamquote:Op donderdag 24 maart 2016 13:08 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:ADnl twitterde op donderdag 24-03-2016 om 13:07:06Belgische minister en vicepremier Jan Jambon heeft zijn ontslag aangeboden na aanslagen https://t.co/W2DiF4RzrW https://t.co/32KI5QruXy reageer retweet
Oh really? Laatste keer dat ik keek stond Hongarije op nummer 2 ivm aantal asylum applicaties in 2015 op EUROSTAT.quote:Op donderdag 24 maart 2016 13:06 schreef Bosbeetle het volgende:
Je moet er ook in willen hè, hongarije wil men niet in omdat de welvaart daar laag is. Misschien moeten we dat nastreven lagere welvaart in nederland dan krijgen we ook minder immigranten.
Dat wist ik niet. Dan is het in nederland dus helemaal zo erg niet gesteld we krijgen maar een minimale hoeveelheid aanvragen. Hoeft de grens ook niet dicht ze willen hier niet eens naartoe.quote:Op donderdag 24 maart 2016 13:09 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Oh really? Laatste keer dat ik keek stond Hongarije op nummer 2 ivm aantal asylum applicaties in 2015 op EUROSTAT.
[ afbeelding ]
Bron http://ec.europa.eu/euros(...)plicants%29_YB16.png
Ik heb niks tegen de Islam. Niemand die ik persoonlijk ken met een IQ van boven de 100 heeft wat tegen de Islam. Wat we wel zien en wat nu eindelijk benoemd mag worden is dat er een breedgedragen anti-westers sentiment leeft onder een hele grote groep moslims die voortkomt uit een interpretatie van de Islam die niet strookt met onze westerse waarden. Is dat feit benoemen het over 1 kam scheren van moslims? Volgens mij is dat vrij genuanceerd en een correcte analyse waar de moslim gewoon zijn verantwoordelijkheid moet nemen als hij wilt dat de autochtone Nederlander zijn geloof respecteert.quote:Op donderdag 24 maart 2016 13:00 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dus moet je die discussie gaande houden waarom dat is, enkel alleen op de koran wijzen gaat daar niet werken want wij kunnen ook alleen op de bijbel wijzen, zo'n verandering van ethische waarden kan gewoon, het duurt alleen lang. Als je de focus op die groep legt en de hele tijd zegt dat wat ze doen verwerpelijk is in alle facetten dan is de eerste reactie natuurlijk wat een eikels wij weten wel hoe het zit. M.a.w. we moeten de standpunten die niet stroken met de westerse samenleving blijven onderbouwen waarom dat volgens ons niet kan, maar niet de hele islam onder dat zelfde kopje scharen. Net zoals we dat bij het christendom doen, we bekritiseren de kutkanten en de positieve kanten laten we zitten. We gaan hard in tegen de SGP als ze geen vrouwen verkiesbaar willen stellen, maar laten hun liefdadigheid voor wat het is.
De situatie nu is als moslim kun je het niet goed doen, de enige optie is je geloof opgeven. Dat is geen werkbare situatie. Want dat is een te grote stap. We moeten accepteren dat je in verschillende gradaties moslim kunt zijn, en die moslims die minder stroken met de westerse normen stimuleren. En dat doe je niet door naar moslims te wijzen en zeggen jullie zijn allemaal terroristen.
Slaat nergens op. Als je stopt met mensen uitkeringen en woning geven dan komen er echt veel minder.quote:Op donderdag 24 maart 2016 13:04 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Je zet doane bij elke grens en dan nog krijg je mensen in bootjes in rotterdam, vrachtwagens met mensen in terminals, mensen die in vliegtuigen kruipen bij de wielen, toen er nog geen sprake was van shengen waren er ook vluchtelingen in ons land. Grenzen dicht levert andere problemen op inplaats van een oplossing.
Die illegale immigranten komen aan in Griekenland bij gebrek aan een duidelijk buitengrenzenbeleid van de EU. Niks meer en niks minder. Er wordt al jaren geroepen dat Frontex onderbemand en ondergefinancierd is. Ik geloof zelfs dat ze tijdens mijn studie maar 150 werknemers hadden of iets dergelijks. Totaal lachwekkend.quote:Op donderdag 24 maart 2016 13:02 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Omdat je dan net zoveel illegale immigranten krijgt, en dat is misschien nog wel een groter probleem. Zie griekenland.
Daar ben ik het mee eens. Maar dat zie je dus niet gebeuren de naam moslim is synoniem geworden met de groep die de islam zo interpreteert dat het niet strookt met onze westerse waarden.quote:Op donderdag 24 maart 2016 13:12 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Ik heb niks tegen de Islam. Niemand die ik persoonlijk ken met een IQ van boven de 100 heeft wat tegen de Islam. Wat we wel zien en wat nu eindelijk benoemd mag worden is dat er een breedgedragen anti-westers sentiment leeft onder een hele grote groep moslims die voortkomt uit een interpretatie van de Islam die niet strookt met onze westerse waarden. Is dat feit benoemen het over 1 kam scheren van moslims? Volgens mij is dat vrij genuanceerd en een correcte analyse waar de moslim gewoon zijn verantwoordelijkheid moet nemen als hij wilt dat de autochtone Nederlander zijn geloof respecteert.
Nederland is nummer 7 op die lijst.quote:Op donderdag 24 maart 2016 13:09 schreef Bosbeetle het volgende:
Hoeft de grens ook niet dicht ze willen hier niet eens naartoe.
quote:Op donderdag 24 maart 2016 13:12 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Ik heb niks tegen de Islam. Niemand die ik persoonlijk ken met een IQ van boven de 100 heeft wat tegen de Islam. Wat we wel zien en wat nu eindelijk benoemd mag worden is dat er een breedgedragen anti-westers sentiment leeft onder een hele grote groep moslims die voortkomt uit een interpretatie van de Islam die niet strookt met onze westerse waarden. Is dat feit benoemen het over 1 kam scheren van moslims? Volgens mij is dat vrij genuanceerd en een correcte analyse waar de moslim gewoon zijn verantwoordelijkheid moet nemen als hij wilt dat de autochtone Nederlander zijn geloof respecteert.
Ik herinner me ook verhalen van containers vol met chinezen in rotterdam.quote:Op donderdag 24 maart 2016 13:13 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Die illegale immigranten komen aan in Griekenland bij gebrek aan een duidelijk buitengrenzenbeleid van de EU. Niks meer en niks minder. Er wordt al jaren geroepen dat Frontex onderbemand en ondergefinancierd is. Ik geloof zelfs dat ze tijdens mijn studie maar 150 werknemers hadden of iets dergelijks. Totaal lachwekkend.
En ook de politiek.quote:Op donderdag 24 maart 2016 13:12 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Omdat het de overgrote meerderheid is. En daar heeft de westerse samenleving echt geen schuld aan.quote:Op donderdag 24 maart 2016 13:14 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Daar ben ik het mee eens. Maar dat zie je dus niet gebeuren de naam moslim is synoniem geworden met de groep die de islam zo interpreteert dat het niet strookt met onze westerse waarden.
Denk dat dit in al die pagina's hier de beste beschrijving isquote:Op donderdag 24 maart 2016 13:12 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Er moeten gewoon duidelijke grenzen worden gesteld. Dit doen we wel en dit doen we niet. Ieder zijn vrijheden tot op zekere hoogte en daarom moeten we ons afvragen: Wat voor samenleving willen we? En vooral: Wat willen we niet? We moeten af van dat collectieve schuldgevoel dat alles wat een ander in zijn culturele waarden ook maar zou kunnen aantasten een ramp van wereldformaat is. Durf een koers te varen, in plaats van je bootje met de stroom van de meest verongelijkte en hardst schreeuwende in zijn rechten aangetaste minderheid te laten meevoeren.quote:
En dat weet ik dus niet. Zoals ik al zei ik ben nog nooit een moslim tegengekomen die normen etaleert die ik niet vind stroken met onze westerse normen (ik weet niet of mijn normen trouwens wel stroken met westerse normen maar ja).quote:Op donderdag 24 maart 2016 13:16 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Omdat het de overgrote meerderheid is. En daar heeft de westerse samenleving echt geen schuld aan.
Dit precies.quote:Op donderdag 24 maart 2016 13:20 schreef kapiteintje het volgende:
Er moeten gewoon duidelijke grenzen worden gesteld. Dit doen we wel en dit doen we niet. Ieder zijn vrijheden tot op zekere hoogte en daarom moeten we ons afvragen: Wat voor samenleving willen we? En vooral: Wat willen we niet? We moeten af van dat collectieve schuldgevoel dat alles wat een ander in zijn culturele waarden ook maar zou kunnen aantasten een ramp van wereldformaat is. Durf een koers te varen, in plaats van je bootje met de stroom van de meest verongelijkte en hardst schreeuwende in zijn rechten aangetaste minderheid te laten meevoeren.
Hoe kun je verwachten dat anderen respect hebben voor een samenleving waar we zelf niet voor durven op te staan?
Dit inderdaad.quote:Op donderdag 24 maart 2016 13:20 schreef kapiteintje het volgende:
Hoe kun je verwachten dat anderen respect hebben voor een samenleving waar we zelf niet voor durven op te staan?
Misschien moet je minder Moslims uit je persoonlijke omgeving pollen, en meer de statistieken er op naslaan. PEW heeft bijvoorbeeld genoeg data over opvattingen van onze Islamitische medemens.quote:Op donderdag 24 maart 2016 13:20 schreef Bosbeetle het volgende:
En dat weet ik dus niet. Zoals ik al zei ik ben nog nooit een moslim tegengekomen die normen etaleert die ik niet vind stroken met onze westerse normen (ik weet niet of mijn normen trouwens wel stroken met westerse normen maar ja).
Jouw normen hoeven ook niet te stroken met de westerse samenleving, zolang je er gewoon in participeert en niet actief of passief een islamitische revolte faciliteert.quote:Op donderdag 24 maart 2016 13:20 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
En dat weet ik dus niet. Zoals ik al zei ik ben nog nooit een moslim tegengekomen die normen etaleert die ik niet vind stroken met onze westerse normen (ik weet niet of mijn normen trouwens wel stroken met westerse normen maar ja).
Ik heb het idee dat deze zaken voornamelijk pas gaan leven bij jongeren in uitzichtloze situaties, ma.w. jongens en meisjes die veel te veel tijd hebben en geen enkel ander doel in hun leven zien. Niet-moslim jongeren in dezelfde situatie worden ook vaak crimineel of extremistisch in wat voor wereldbeeld dan ook. Is het dan geen idee om die uitzichtloze situaties aan te pakken in plaats van te proberen een geloof uit te roeien.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |