Gaat dit te ver? Of moeten we juist proberen te voldoen aan de wensen van zoveel mogelijk individuen.quote:Amsterdam University College krijgt genderneutrale wc's
Op het Amsterdam University College worden volgende week genderneutrale wc's geïntroduceerd. Sommige non-binaire studenten zouden zich niet comfortabel voelen bij de traditionele mannen- en vrouwen-wc's.
Volgens initiatiefneemster Ruby de Hart zijn er zelfs enkele studenten die enkel hun wc thuis gebruiken, puur omdat ze de confrontatie op de universiteit niet aan willen gaan.
Er hoeft niks verbouwd te worden: op de tweede verdieping wordt het bordje met het mannen- en vrouwensymbool verruild voor een neutraal bordje waar 'wc' op staat. Op de eerste en de derde verdieping zullen er gewoon traditionele mannen- en vrouwen-wc's blijven.
Het idee voor de genderneutrale wc's werd via een poll op de Facebookpagina van de universiteit aan de studenten voorgesteld. Tweederde gaf daarbij aan wel wat te zien in het initiatief.
http://www.parool.nl/amst(...)trale-wc-s~a4266020/
zonder pisbakken gaan alle mannen staand in de plee zeiken, daar zijn vrouwen geen fan van.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 14:21 schreef Rezania het volgende:
Waarom zijn WC's überhaupt gescheiden? Ik bedoel, pisbakken hoeven niet per se en voor de rest is het niet heel veel anders.
Ik hoor juist vaak dat vrouwen er een grote smeerboel van maken dan mannen.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 14:34 schreef Manke het volgende:
[..]
zonder pisbakken gaan alle mannen staand in de plee zeiken, daar zijn vrouwen geen fan van.
Vrouwen zijn net zo smerig, zo niet erger dan mannen qua toiletgebruik. Echter, mannen en vrouwen hebben doorgaans wel een andere 'toiletcultuur' natuurlijk, en ik kan mij voorstellen dat dit soort indirecte en onbewuste intimiteit liever gedeeld wordt met mensen van dezelfde sekse.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 14:34 schreef Manke het volgende:
[..]
zonder pisbakken gaan alle mannen staand in de plee zeiken, daar zijn vrouwen geen fan van.
Toiletcultuur? Je bedoelt het geroddel van vrouwen op de WC? Dat heb ik nooit gesnapt.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 14:36 schreef Eufonie het volgende:
[..]
Vrouwen zijn net zo smerig, zo niet erger dan mannen qua toiletgebruik. Echter, mannen en vrouwen hebben doorgaans wel een andere 'toiletcultuur' natuurlijk, en ik kan mij voorstellen dat dit soort indirecte en onbewuste intimiteit liever gedeeld wordt met mensen van dezelfde sekse.
Wat dan als je een cloaca hebt ?quote:Op zaterdag 19 maart 2016 14:22 schreef SpecialK het volgende:
Heb je een spuitworst? Dan ga je naar de WC met de urinoirs. Heb je een sproeiende rosbief dan ga je naar de sproeiende rosbief WC.
Identity politics
Hoewel het natuurlijk een generalisatie is gaan mannen en vrouwen verschillend naar het toilet met hun eigen culturele elementen losstaand of dit gaat over interactie, gezeldschap, handelingen enzovoorts. Dat kan samen naar het toilet gaan ook onder vallen inderdaad, evenals spiegelgebruik bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 14:37 schreef Rezania het volgende:
[..]
Toiletcultuur? Je bedoelt het geroddel van vrouwen op de WC? Dat heb ik nooit gesnapt.
Totaalruptuur? Dat repareren ze meestal na de bevalling weer.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 14:39 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
[..]
Wat dan als je een cloaca hebt ?![]()
Jij hebt thuis ook gescheiden toiletten? ;-)quote:Op zaterdag 19 maart 2016 14:19 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Gaat dit te ver? Of moeten we juist proberen te voldoen aan de wensen van zoveel mogelijk individuen.
Thuis functioneert dit natuurlijk een stuk anders. Immers, toiletbezoek is toch een zekere mate van onbewuste en indirecte intimiteit en het delen ervan is makkelijker met familie (en vrienden) waarmee het individu een connectie heeft dan met totaalvreemden op een universiteit of in een restaurant bijvoorbeeld. Goed pretentieus omschreven merk ik nu, maar soit.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 14:39 schreef Jigzoz het volgende:
Wij hebben thuis ook een genderneutrale wc. Ook onze badkamer is altijd al genderneutraal geweest.
Maar leuk om te zien dat we al die tijd onbewust zulke voorlopers waren.
Dan hebben ze vast nog wel ergens een kooi voor je liggen waar je lekker kan leggen.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 14:39 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
[..]
Nee, als ik naar een vrouwen-wc ga (ja, doe ik soms) dan heb ik niet de minste illusie dat ik deel in hun intimiteit.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 14:43 schreef Eufonie het volgende:
[..]
Thuis functioneert dit natuurlijk een stuk anders. Immers, toiletbezoek is toch een zekere mate van onbewuste en indirecte intimiteit en het delen ervan is makkelijker met familie (en vrienden) waarmee het individu een connectie heeft dan met totaalvreemden op een universiteit of in een restaurant bijvoorbeeld. Goed pretentieus omschreven merk ik nu, maar soit.
Nou voor de vreemde vogels die op de uni lopenquote:Op zaterdag 19 maart 2016 14:40 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Totaalruptuur? Dat repareren ze meestal na de bevalling weer.
Vanwaar de interesse?
Die na een totaalruptuur tegen de arts zeggen: "Nee, laat maar zo. Ik vind het wel wat hebben"?quote:Op zaterdag 19 maart 2016 14:46 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
[..]
Nou voor de vreemde vogels die op de uni lopen![]()
komt door de toename aan geëmancipeerde vrouwen die willen plassen als een manquote:Op zaterdag 19 maart 2016 14:36 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ik hoor juist vaak dat vrouwen er een grote smeerboel van maken dan mannen.
Dat komt omdat die niet durven zitten wegens smetvrees. En dan gaan ze er boven hangen zodat ze alles onder sprietsen en dan kan de volgende er inderdaad niet meer op zitten...quote:Op zaterdag 19 maart 2016 14:36 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ik hoor juist vaak dat vrouwen er een grote smeerboel van maken dan mannen.
Doe jij dat ook Wauke?quote:Op zaterdag 19 maart 2016 15:07 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dat komt omdat die niet durven zitten wegens smetvrees. En dan gaan ze er boven hangen zodat ze alles onder sprietsen en dan kan de volgende er inderdaad niet meer op zitten...
Wat is precies de "ernstige afwijking" en in welk opzicht wordt jou door de strot gedouwd? Moet jij verplicht aan je genderidentiteit twijfelen of zo?quote:Op zaterdag 19 maart 2016 15:10 schreef Confetti het volgende:
De progressieven moeten en zullen ons mensen met ernstige afwijkingen door de strot duwen totdat wij ze als helemaal normaal zien.
Misselijkmakend volk.
Non-binair wordt gebruikt voor het zeer kleine percentage van de bevolking waarbij gender en biologische sekse gescheiden zijn van elkaar en men zichzelf niet identificeert met het eigen lichaam doordat men zich als man vrouw voelt en vice versa. Dat zijn mensen welke je transgender of transseksueel kan noemen bijvoorbeeld. De oorzaak is net als bij homoseksualiteit of schizofrenie lastig te definiëren doch komt een basis neer op afwijkende formatie van bepaalde hersenstructuren waardoor een man bijvoorbeeld de vrouwelijke equivalent van de stria terminalis heeft en zichzelf daardoor niet per se identificeert met het mannelijke 'zijn'.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 15:11 schreef bloodymary1 het volgende:
Maar wat zijn dat eigenlijk voor mensen dan? Die niet weten wat voor geslacht ze zijn, of die zich net aan het ombouwen zijn of zo? Zijn er die zoveel dan dat daar maatregelen voor nodig zijn...?
Mensen met een afwijking die óf in het verkeerde lichaam zijn geboren of zichzelf dat hebben aangepraat.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 15:12 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Wat is precies de "ernstige afwijking" en in welk opzicht wordt jou door de strot gedouwd? Moet jij verplicht aan je genderidentiteit twijfelen of zo?
Urinoirs besparen veel ruimte. Je kunt er zo 6 in een kleine ruimte stoppen. Alleen zou het een beetje awkward zijn als er dan ook vrouwen in en uit lopen terwijl je met je piemel uit je broek staat.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 14:21 schreef Rezania het volgende:
Waarom zijn WC's überhaupt gescheiden? Ik bedoel, pisbakken hoeven niet per se en voor de rest is het niet heel veel anders.
En mensen die in een rolstoel zitten, vind je die wel normaal?quote:Op zaterdag 19 maart 2016 15:14 schreef Confetti het volgende:
[..]
Mensen met een afwijking die óf in het verkeerde lichaam zijn geboren of zichzelf dat hebben aangepraat.
Ze zijn niet normaal.
Die zijn fysiek gezien niet normaal. Bij transgenders zit er daarnaast ook een geestelijke factor.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 15:17 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
En mensen die in een rolstoel zitten, vind je die wel normaal?
waarom wil je de urinoirs scheiden van de rest? Waarom mogen passende mannen niet bij de rest?quote:Op zaterdag 19 maart 2016 15:19 schreef egeltje1985 het volgende:
Ik had eigenlijk niet verwacht dat dit nodig was, iedereen kan toch gewoon een wc kiezen waar ie zich prettig bij voelt.
Maar gewoon alle wc's neutraal vind ik ook prima, misschien wel urinoirs achter een muurtje ofzo.
Fysiek gezien niet normaal... oké. Dat betekent dat aanpassingen voor mensen in een rolstoel wat jou betreft dus ook uit den boze zijn?quote:Op zaterdag 19 maart 2016 15:18 schreef Confetti het volgende:
[..]
Die zijn fysiek gezien niet normaal. Bij transgenders zit er daarnaast ook een geestelijke factor.
Hoe is dit een goed idee? Ik zie alleen nadelen.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 15:18 schreef Fir3fly het volgende:
Beetje irritant dat het dan weer zo nodig 'genderneutraal' genoemd moet worden. Maar goed, verder best een goed idee.
Bij de Kennemerduinen (aan zee) heb je dat geniale toilet waar de pisbakken tegen een one-way spiegel staan. Vrouwen maken zich aan de andere kant op voor wat zij denken dat een spiegel is, terwijl mannen die aan de andere kant staan te pissen er wel doorheen kunnen kijken. Sta je zo te pissen terwijl er echt 30 centimeter voor je een vrouw zichzelf in de 'spiegel' zit op te maken.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 15:15 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Urinoirs besparen veel ruimte. Je kunt er zo 6 in een kleine ruimte stoppen. Alleen zou het een beetje awkward zijn als er dan ook vrouwen in en uit lopen terwijl je met je piemel uit je broek staat.
Vrouwen vinden het geloof ik ook prettig om zich op te maken en uitgebreid in de spiegel te kijken en dat is dan ook een beetje awkward als er dan jongens naar staan te staren.
Het lijkt mij best een slecht idee om 'genderneutrale' toiletten te introduceren.
o nee mij best hoor, maar ik dacht misschien willen de mannen wat privacy met hun piemel uit hun broek.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 15:26 schreef bijdehand het volgende:
[..]
waarom wil je de urinoirs scheiden van de rest? Waarom mogen passende mannen niet bij de rest?
nee wij willen jullie geroddel horen 😉quote:Op zaterdag 19 maart 2016 16:02 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
o nee mij best hoor, maar ik dacht misschien willen de mannen wat privacy met hun piemel uit hun broek.
Ongemakkelijk is toch geen argument?quote:Op zaterdag 19 maart 2016 15:15 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Urinoirs besparen veel ruimte. Je kunt er zo 6 in een kleine ruimte stoppen. Alleen zou het een beetje awkward zijn als er dan ook vrouwen in en uit lopen terwijl je met je piemel uit je broek staat.
Vrouwen vinden het geloof ik ook prettig om zich op te maken en uitgebreid in de spiegel te kijken en dat is dan ook een beetje awkward als er dan jongens naar staan te staren.
Het lijkt mij best een slecht idee om 'genderneutrale' toiletten te introduceren.
Homo's zijn een kleine minderheid. Je gaat ook geen genderneutrale kleedruimtes en douches instellen. Het belang van de grote meerderheid gaat voor het belang van een kleine minderheidquote:Op zaterdag 19 maart 2016 16:15 schreef Igen het volgende:
[..]
Ongemakkelijk is toch geen argument?
Een homo voelt zich misschien ook wel ongemakkelijk bij het idee dat er misschien wel een andere homo in de mannen-wc is die staat te gluren. Scheiden naar mannen en vrouwen is dus ook alleen maar een oplossing zolang je ervan uit gaat dat iedereen braaf hetero is.
Maar je eerste punt is misschien wel de sleutel. Urinoirs zijn efficiënt. In ruil daarvoor moeten er dus ook wc's zijn waar alleen mensen zonder piemel naartoe mogen, anders is het niet eerlijk. Maar dat hele gender-identificatie-verhaal heeft daar dan niks mee te maken.
Hoeveel mensen zijn homo - 1 op de 20 ofzo, is het niet? In een drukke mannen-wc is er dus ongetwijfeld wel een homo tussen die potentieel naar jouw pielemans probeert te gluren. Toch heeft eigenlijk niemand daar een probleem mee. Waarom zouden vrouwen dan een probleem ermee moeten hebben als er een man voorbij wandelt terwijl zij in de spiegel staat te turen? Of omgekeerd, waarom zou je als man wél een probleem ermee hebben als er een vrouw voorbij loopt?quote:Op zaterdag 19 maart 2016 16:32 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Homo's zijn een kleine minderheid. Je gaat ook geen genderneutrale kleedruimtes en douches instellen. Het belang van de grote meerderheid gaat voor het belang van een kleine minderheid
Toch niet zo moeilijk? Hangt die er nog aan dan het herentoilet. Zo niet dan ben je welkom bij de vrouwen.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 14:19 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Gaat dit te ver? Of moeten we juist proberen te voldoen aan de wensen van zoveel mogelijk individuen.
En waarom zou een zou een persoon met gender identiteit issues problemen moeten hebben met het naar de wc gaan van zijn/haar biologische geslacht?quote:Op zaterdag 19 maart 2016 16:36 schreef Igen het volgende:
[..]
Hoeveel mensen zijn homo - 1 op de 20 ofzo, is het niet? In een drukke mannen-wc is er dus ongetwijfeld wel een homo tussen die potentieel naar jouw pielemans probeert te gluren. Toch heeft eigenlijk niemand daar een probleem mee. Waarom zouden vrouwen dan een probleem ermee moeten hebben als er een man voorbij wandelt terwijl zij in de spiegel staat te turen? Of omgekeerd, waarom zou je als man wél een probleem ermee hebben als er een vrouw voorbij loopt?
Geen idee.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 16:45 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
En waarom zou een zou een persoon met gender identiteit issues problemen moeten hebben met het naar de wc gaan van zijn/haar biologische geslacht?
Je hoeft helemaal niet zover te zoeken... Bij iedereen thuis is dat het geval.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 16:58 schreef Fir3fly het volgende:
Trouwens, WCs zonder scheiding op geslacht bestaan al veel langer, ik ben ze door de hele wereld al tegengekomen. Zo gek is het dus niet.
Ik bedoelde voornamelijk in het openbaar, maar dat natuurlijk ook.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 17:09 schreef AchJa het volgende:
[..]
Je hoeft helemaal niet zover te zoeken... Bij iedereen thuis is dat het geval.
U serious?quote:Op zondag 20 maart 2016 15:04 schreef JoelBaka het volgende:
Dat dit 'nodig' is komt trouwens niet omdat ze het nou zo ontzettend leuk vinden om een neutrale WC te hebben. Het is meer een probleem dat als je gewoon de WC binnenloopt die correspondeert met wat er in je broek zit en je ziet er niet direct uit als het betreffende geslacht dan krijg je dus mooi allerlei scheldbuien/agressieve mensen/lachende mensen/whatever over je heen.
Dat weet ik bijna wel zeker, het is steeds minder een taboe om als trans naar buiten te komen, en alles wat daarnaast valt lift gelukkig mee op dat 'succes'quote:
Eh, het gaat in de OP gewoon om een WC waar "WC" op staat. Met verder niks erbij. Geen speciale wc waar alleen mensen met een minderheids-gender-identiteit naartoe mogen ofzo.quote:Op zondag 20 maart 2016 15:24 schreef Faz3D het volgende:
[..]
Met een derde toilet word het wel duidelijk dat er ook nog een man vrouw of vrouw man etc kan zijn.
Dat zorgt denk ik wel op termijn voor een bredere acceptatie.
Je hebt gelijk, laten we doen of het abnormale normaal is en ons volledig aanpassen aan die hele kleine minderheid.quote:Op zondag 20 maart 2016 15:04 schreef JoelBaka het volgende:
Dat dit 'nodig' is komt trouwens niet omdat ze het nou zo ontzettend leuk vinden om een neutrale WC te hebben. Het is meer een probleem dat als je gewoon de WC binnenloopt die correspondeert met wat er in je broek zit en je ziet er niet direct uit als het betreffende geslacht dan krijg je dus mooi allerlei scheldbuien/agressieve mensen/lachende mensen/whatever over je heen.
Dus als jullie je nou eens normaal gedragen en niet gaan huilen als er iemand binnenkomt die er niet 100% geslacht-correct uit ziet, dan zijn heel die neutrale WC's niet eens echt nodig.
Je wordt op de universiteit uitgescholden of agressief behandeld als je de verkeerde wc binnenstapt? Het boeit echt helemaal niemand wat welke WC een 'genderneutraal' persoon gebruikt. Net zo min als dat het boeit of een WC unisex is of niet.quote:Op zondag 20 maart 2016 15:04 schreef JoelBaka het volgende:
Dus als jullie je nou eens normaal gedragen en niet gaan huilen als er iemand binnenkomt die er niet 100% geslacht-correct uit ziet, dan zijn heel die neutrale WC's niet eens echt nodig.
Oh, ik had alleen de reacties gelezenquote:Op zondag 20 maart 2016 15:27 schreef Igen het volgende:
[..]
Eh, het gaat in de OP gewoon om een WC waar "WC" op staat. Met verder niks erbij. Geen speciale wc waar alleen mensen met een minderheids-gender-identiteit naartoe mogen ofzo.
Op een uni verwacht ik dat ook niet snel nee.quote:Op zondag 20 maart 2016 15:30 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Je wordt op de universiteit uitgescholden of agressief behandeld als je de verkeerde wc binnenstapt? Het boeit echt helemaal niemand wat welke WC een 'genderneutraal' persoon gebruikt. Net zo min als dat het boeit of een WC unisex is of niet.
Vorming is juist belangrijk op een universiteit. Vrijwel alle protesten in bijvoorbeeld de jaren '60 kwamen van studenten. Kritische studenten die de status quo willen breken heb je juist nodig in de maatschappij.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 14:25 schreef Bootje84 het volgende:
Ga je op een universiteit eens richten op hetgeen belangrijk is.. Les geven !
Gewoon niet uitlachen of erger is je volledig aanpassen? Dat zie je niet als gewoon normaal fatsoenlijk gedrag?quote:Op zondag 20 maart 2016 15:30 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, laten we doen of het abnormale normaal is en ons volledig aanpassen aan die hele kleine minderheid.
quote:Op zaterdag 19 maart 2016 14:21 schreef Rezania het volgende:
Hurktoiletten schijnen beter te zijn voor de mens. Het is gezonder. Stop dus maar met dat denigrerend doen.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 14:26 schreef Woelwater het volgende:
Het wachten is nog even op de hurktoiletten, maar die komen er ook wel..
Ahh wat sielug, weer een slachtoffertje.. Hoe haal je daar denigrerend uit..quote:Op zondag 20 maart 2016 16:57 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Hurktoiletten schijnen beter te zijn voor de mens. Het is gezonder. Stop dus maar met dat denigrerend doen.
Slachtoffer van? Het is vooral grappig te zien hoe Nederlanders zich zo superieur achten. Alles wat van hen is, is goed, niet wetende dat hurktoiletten gewoon vele malen beter zijn voor de mens.quote:Op zondag 20 maart 2016 17:00 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Ahh wat sielug, weer een slachtoffertje.. Hoe haal je daar denigrerend uit..
Boehoe. Dan doen ze dat lekker.quote:Op zondag 20 maart 2016 17:08 schreef qwerty_x het volgende:
Gescheiden zwemmen,
maar samen pissen.
Verder begrijp ik de zin in de OP niet helemaal: Volgens initiatiefneemster Ruby de Hart zijn er zelfs enkele studenten die enkel hun wc thuis gebruiken, puur omdat ze de confrontatie op de universiteit niet aan willen gaan.
Daar deel je de 'wc' niet met meerdere mensen tegelijk. Zo groot is de wc bij mij thuis niet.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 17:09 schreef AchJa het volgende:
[..]
Je hoeft helemaal niet zover te zoeken... Bij iedereen thuis is dat het geval.
Schelden en geweld zal inderdaad niet zo snel gebeuren op de uni, maar uitlachen en pest-gedrag wel. En ook dat is niet zo gezellig. Om het maar in toepasselijke termen te zeggen: Je wilt alleen maar pissen en geen gezeik aan je hoofd.quote:Op zondag 20 maart 2016 15:33 schreef Faz3D het volgende:
[..]
Op een uni verwacht ik dat ook niet snel nee.
omdat vrouwelijke wc's fucking vies zijn en wij urinoirs gewoon kunnen gebruiken. Er is een duidelijk praktisch verschil.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 14:21 schreef Rezania het volgende:
Kan jij wel lezen? Ik maak een opmerking over pisbakken.quote:Op zondag 20 maart 2016 21:17 schreef topdeck het volgende:
[..]
omdat vrouwelijke wc's fucking vies zijn en wij urinoirs gewoon kunnen gebruiken. Er is een duidelijk praktisch verschil.
urinoirs zijn uitermate praktischquote:Op zondag 20 maart 2016 21:23 schreef Rezania het volgende:
[..]
Kan jij wel lezen? Ik maak een opmerking over pisbakken.
Zo is dat, who goves a flying fuck.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 14:39 schreef Jigzoz het volgende:
Wij hebben thuis ook een genderneutrale wc. Ook onze badkamer is altijd al genderneutraal geweest.
Maar leuk om te zien dat we al die tijd onbewust zulke voorlopers waren.
dit dus. Zelfde geldt voor drukke winkelcentra, gebeurt het ook en niemand die zich er druk om maakt.quote:Op zondag 20 maart 2016 17:43 schreef Lothiriel het volgende:
Ach who cares. Vreemde vogel ben je als je het 'verkeerde' toilet niet durft binnengaan. Op vakantie nemen massa's vrouwen de mannentoiletten in het wegrestaurant, en ik heb nog nooit iemand daar wat over horen zeggen. Dus die zogenaamde 'confrontatie' bestaat amper of niet. Maar voorts boeit het weinig, een toilet hoeft imo niet per se gescheiden te zijn.
Moet je mn eieren snel gaan leggen en je bek houdenquote:Op zaterdag 19 maart 2016 14:39 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
[..]
Iedereen mag er gebruik van maken want het is extremely offensive om iemand te bevragen naar zijn genderquote:Op zaterdag 19 maart 2016 14:33 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:
Mogen binaire personen daar dan ook gebruik van maken?
in nederland ook hoor, hangt er net van af hoe groot het cafe is. Alle cafes waar ik kom zijn redelijk klein en allemaal hebben ze geen onderscheid tussen man of vrouw.quote:Op maandag 21 maart 2016 08:14 schreef Ronaldsen het volgende:
In Denemarken ben ik eens in een café geweest met neutrale wc's. Eigenlijk niet eens zo vreemd, maar heb toch liever gescheiden wc's in de horeca, omdat je dan de wachtrij bij de damestoilet kunt ontlopen.
Oke in Nederland eigenlijk nog vrijwel nooit gezien, kan het me zo niet herinneren. Zelfs in de kleine kroegjes nog aparte wc's.quote:Op maandag 21 maart 2016 08:39 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
in nederland ook hoor, hangt er net van af hoe groot het cafe is. Alle cafes waar ik kom zijn redelijk klein en allemaal hebben ze geen onderscheid tussen man of vrouw.
Ik ook. School, werk, musea (was in Estland). Snap niet dat mensen hier moeite mee hebben.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 16:58 schreef Fir3fly het volgende:
Trouwens, WCs zonder scheiding op geslacht bestaan al veel langer, ik ben ze door de hele wereld al tegengekomen. Zo gek is het dus niet.
quote:Op maandag 21 maart 2016 08:18 schreef Maharajah het volgende:
[..]
Moet je mn eieren snel gaan leggen en je bek houden
gehandicaptentoilet is dan perfectquote:Op maandag 21 maart 2016 19:50 schreef Wespensteek het volgende:
Volgens mij wel een goed idee, als je eruit als vrouw maar nog man bent lijkt het mij lastig het juiste toilet te kiezen.
quote:Op zaterdag 19 maart 2016 14:22 schreef Eufonie het volgende:
"non-binaire studenten"
Psychiatrische problematiek promoten als zijnde normaal
Het verschil tussen geslachtsneutraal en genderneutraal niet snappen.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 14:39 schreef Jigzoz het volgende:
Dat verschil is er in verreweg de meeste gevallen dan ook niet.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:55 schreef vaduz het volgende:
[..]
Het verschil tussen geslachtsneutraal en genderneutraal niet snappen.
Gelet op het vaak hysterische gedrag van vrouwen met betrekking tot WC's had die scheiding wel zijn voordelen.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 14:21 schreef Rezania het volgende:
gecorrigeerdquote:Op woensdag 6 april 2016 18:23 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dat verschil is er in verreweg de meeste gevallen dan ook niet. alleen in het hoofd van enkele mensen met psychische problemen en mensen die dit gedrag willen promoten
Ik weet niet waar jij woont kerel. Misschien heb jij geeneens een toilet thuis. Weet ik veel.quote:Maar ik heb thuis geen genderneutraal toilet?
Christen zeker? Die zijn wel vaker op een heel nare manier intolerant naar naasten.quote:
Nee, jij weet niet veel.quote:[..]
Ik weet niet waar jij woont kerel. Misschien heb jij geeneens een toilet thuis. Weet ik veel.
Ik ben normaal gesproken niet zo van het pamperen van allerlei minderheidsgroepjes, maar sinds ik iemand ken die midden in deze genderproblematiek zit weet ik dat het niet psychisch verwarde mensen zijn die je dan maar als 'gehandicapt' moet bestempelen.quote:Op maandag 21 maart 2016 19:56 schreef bijdehand het volgende:
[..]
gehandicaptentoilet is dan perfect
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |