abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 19 maart 2016 @ 14:19:14 #1
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_160784883
quote:
Amsterdam University College krijgt genderneutrale wc's

Op het Amsterdam University College worden volgende week genderneutrale wc's geïntroduceerd. Sommige non-binaire studenten zouden zich niet comfortabel voelen bij de traditionele mannen- en vrouwen-wc's.

Volgens initiatiefneemster Ruby de Hart zijn er zelfs enkele studenten die enkel hun wc thuis gebruiken, puur omdat ze de confrontatie op de universiteit niet aan willen gaan.

Er hoeft niks verbouwd te worden: op de tweede verdieping wordt het bordje met het mannen- en vrouwensymbool verruild voor een neutraal bordje waar 'wc' op staat. Op de eerste en de derde verdieping zullen er gewoon traditionele mannen- en vrouwen-wc's blijven.

Het idee voor de genderneutrale wc's werd via een poll op de Facebookpagina van de universiteit aan de studenten voorgesteld. Tweederde gaf daarbij aan wel wat te zien in het initiatief.

http://www.parool.nl/amst(...)trale-wc-s~a4266020/
Gaat dit te ver? Of moeten we juist proberen te voldoen aan de wensen van zoveel mogelijk individuen.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_160784928
Waarom zijn WC's überhaupt gescheiden? Ik bedoel, pisbakken hoeven niet per se en voor de rest is het niet heel veel anders.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  zaterdag 19 maart 2016 @ 14:22:20 #3
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_160784934
:')

Heb je een spuitworst? Dan ga je naar de WC met de urinoirs. Heb je een sproeiende rosbief dan ga je naar de sproeiende rosbief WC.

Identity politics }:|
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_160784943
"non-binaire studenten" :')

Psychiatrische problematiek promoten als zijnde normaal :')
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_160784955
Ja, iedereen een eigen toilet. Probleem opgelost.
  zaterdag 19 maart 2016 @ 14:25:11 #6
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_160784974
Sommige problemen moet je niet makkelijk oplossen voor personen. Als iemand nou niet weet of het een hij / zij / wij / iets is, dan gaat hij maar eerst thuis even rustig nadenken wat hij wil zijn. Als hij / zij / wij / iets dat besloten heeft, kan dat zelf kiezen welke van de 2 het meeste bij hij / zij / wij / iets past.

Zwakzinnig geneuzel. Ga je op een universiteit eens richten op hetgeen belangrijk is.. Les geven !
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
  zaterdag 19 maart 2016 @ 14:26:01 #7
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_160784994
Het wachten is nog even op de hurktoiletten, maar die komen er ook wel..
pi_160785040
Wat een achterlijkheid. Tolerantie is tot daar aan toe, maar dit slaat helemaal door.
  zaterdag 19 maart 2016 @ 14:31:38 #9
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_160785091
Dit is onderdeel van een of andere agenda dat over is komen waaien uit de VS.
'sommige', compleet uit de duim gezogen voor dezefeel-good hobby.
Er zijn al gender neutrale wc's, die gebruik ik altijd.
pi_160785097
Ondertussen heeft nog niemand antwoord op mijn vraag in de fipo gegeven. Ik ga er dus vanuit dat het niet echt nodig is?
pi_160785124
Mogen binaire personen daar dan ook gebruik van maken?
  zaterdag 19 maart 2016 @ 14:34:53 #12
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_160785139
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 14:21 schreef Rezania het volgende:
Waarom zijn WC's überhaupt gescheiden? Ik bedoel, pisbakken hoeven niet per se en voor de rest is het niet heel veel anders.
zonder pisbakken gaan alle mannen staand in de plee zeiken, daar zijn vrouwen geen fan van.
pi_160785169
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 14:34 schreef Manke het volgende:

[..]

zonder pisbakken gaan alle mannen staand in de plee zeiken, daar zijn vrouwen geen fan van.
Ik hoor juist vaak dat vrouwen er een grote smeerboel van maken dan mannen.
pi_160785171
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 14:34 schreef Manke het volgende:

[..]

Vrouwen zijn net zo smerig, zo niet erger dan mannen qua toiletgebruik. Echter, mannen en vrouwen hebben doorgaans wel een andere 'toiletcultuur' natuurlijk, en ik kan mij voorstellen dat dit soort indirecte en onbewuste intimiteit liever gedeeld wordt met mensen van dezelfde sekse.
- Fernando Pessoa
pi_160785196
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 14:36 schreef Eufonie het volgende:

[..]

Vrouwen zijn net zo smerig, zo niet erger dan mannen qua toiletgebruik. Echter, mannen en vrouwen hebben doorgaans wel een andere 'toiletcultuur' natuurlijk, en ik kan mij voorstellen dat dit soort indirecte en onbewuste intimiteit liever gedeeld wordt met mensen van dezelfde sekse.
Toiletcultuur? Je bedoelt het geroddel van vrouwen op de WC? Dat heb ik nooit gesnapt.
pi_160785222
quote:
15s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 14:22 schreef SpecialK het volgende:
:')

Heb je een spuitworst? Dan ga je naar de WC met de urinoirs. Heb je een sproeiende rosbief dan ga je naar de sproeiende rosbief WC.

Identity politics }:|
Wat dan als je een cloaca hebt ? :? :o
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_160785225
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 14:37 schreef Rezania het volgende:

[..]

Toiletcultuur? Je bedoelt het geroddel van vrouwen op de WC? Dat heb ik nooit gesnapt.
Hoewel het natuurlijk een generalisatie is gaan mannen en vrouwen verschillend naar het toilet met hun eigen culturele elementen losstaand of dit gaat over interactie, gezeldschap, handelingen enzovoorts. Dat kan samen naar het toilet gaan ook onder vallen inderdaad, evenals spiegelgebruik bijvoorbeeld.
- Fernando Pessoa
pi_160785233
Wij hebben thuis ook een genderneutrale wc. Ook onze badkamer is altijd al genderneutraal geweest.

Maar leuk om te zien dat we al die tijd onbewust zulke voorlopers waren.
pi_160785242
quote:
11s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 14:39 schreef Stokken_en_stenen het volgende:

[..]

Totaalruptuur? Dat repareren ze meestal na de bevalling weer.

Vanwaar de interesse?
  zaterdag 19 maart 2016 @ 14:41:46 #20
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_160785253
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 14:19 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Gaat dit te ver? Of moeten we juist proberen te voldoen aan de wensen van zoveel mogelijk individuen.
Jij hebt thuis ook gescheiden toiletten? ;-)
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_160785271
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 14:39 schreef Jigzoz het volgende:
Wij hebben thuis ook een genderneutrale wc. Ook onze badkamer is altijd al genderneutraal geweest.

Thuis functioneert dit natuurlijk een stuk anders. Immers, toiletbezoek is toch een zekere mate van onbewuste en indirecte intimiteit en het delen ervan is makkelijker met familie (en vrienden) waarmee het individu een connectie heeft dan met totaalvreemden op een universiteit of in een restaurant bijvoorbeeld. Goed pretentieus omschreven merk ik nu, maar soit.
- Fernando Pessoa
  zaterdag 19 maart 2016 @ 14:43:43 #22
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_160785279
quote:

[..]

Dan hebben ze vast nog wel ergens een kooi voor je liggen waar je lekker kan leggen.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_160785306
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 14:43 schreef Eufonie het volgende:

[..]

Thuis functioneert dit natuurlijk een stuk anders. Immers, toiletbezoek is toch een zekere mate van onbewuste en indirecte intimiteit en het delen ervan is makkelijker met familie (en vrienden) waarmee het individu een connectie heeft dan met totaalvreemden op een universiteit of in een restaurant bijvoorbeeld. Goed pretentieus omschreven merk ik nu, maar soit.
Nee, als ik naar een vrouwen-wc ga (ja, doe ik soms) dan heb ik niet de minste illusie dat ik deel in hun intimiteit.
pi_160785311
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 14:40 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Totaalruptuur? Dat repareren ze meestal na de bevalling weer.

Vanwaar de interesse?
Nou voor de vreemde vogels die op de uni lopen :P oO<
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_160785333
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 14:46 schreef Stokken_en_stenen het volgende:

[..]

Nou voor de vreemde vogels die op de uni lopen :P oO<
Die na een totaalruptuur tegen de arts zeggen: "Nee, laat maar zo. Ik vind het wel wat hebben"?
pi_160785371
De VU heeft al lang een aantal genderneutrale toiletten
pi_160785563
Ik vind "genderneutraal toilet" een moeilijk woord voor toilet. In mijn appartement is één toilet. Het doet mij deugd om te kunnen melden dat ook dit toilet genderneutraal is.
  zaterdag 19 maart 2016 @ 15:03:55 #28
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_160785568
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 14:36 schreef Rezania het volgende:

[..]

komt door de toename aan geëmancipeerde vrouwen die willen plassen als een man :P
pi_160785586
Slecht idee. Als voormalig schoonmaker weet ik geen ander dat vrouwentoiletten de meest smerige zijn van alle :r
pi_160785621
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 14:36 schreef Rezania het volgende:

[..]

Dat komt omdat die niet durven zitten wegens smetvrees. En dan gaan ze er boven hangen zodat ze alles onder sprietsen en dan kan de volgende er inderdaad niet meer op zitten...
pi_160785640
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 15:07 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Dat komt omdat die niet durven zitten wegens smetvrees. En dan gaan ze er boven hangen zodat ze alles onder sprietsen en dan kan de volgende er inderdaad niet meer op zitten...
Doe jij dat ook Wauke?
pi_160785653
quote:
15s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 15:08 schreef Tem het volgende:

[..]

Doe jij dat ook Wauke?
Nee tuurlijk niet, ik ben niet zo'n zeikwijf, dat weet je toch.
pi_160785659
De progressieven moeten en zullen ons mensen met ernstige afwijkingen door de strot duwen totdat wij ze als helemaal normaal zien.

Misselijkmakend volk.
pi_160785674
Maar wat zijn dat eigenlijk voor mensen dan? Die niet weten wat voor geslacht ze zijn, of die zich net aan het ombouwen zijn of zo? Zijn er die zoveel dan dat daar maatregelen voor nodig zijn...?
pi_160785696
quote:
13s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 15:10 schreef Confetti het volgende:
De progressieven moeten en zullen ons mensen met ernstige afwijkingen door de strot duwen totdat wij ze als helemaal normaal zien.

Misselijkmakend volk.
Wat is precies de "ernstige afwijking" en in welk opzicht wordt jou door de strot gedouwd? Moet jij verplicht aan je genderidentiteit twijfelen of zo? :')
pi_160785716
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 15:11 schreef bloodymary1 het volgende:
Maar wat zijn dat eigenlijk voor mensen dan? Die niet weten wat voor geslacht ze zijn, of die zich net aan het ombouwen zijn of zo? Zijn er die zoveel dan dat daar maatregelen voor nodig zijn...?
Non-binair wordt gebruikt voor het zeer kleine percentage van de bevolking waarbij gender en biologische sekse gescheiden zijn van elkaar en men zichzelf niet identificeert met het eigen lichaam doordat men zich als man vrouw voelt en vice versa. Dat zijn mensen welke je transgender of transseksueel kan noemen bijvoorbeeld. De oorzaak is net als bij homoseksualiteit of schizofrenie lastig te definiëren doch komt een basis neer op afwijkende formatie van bepaalde hersenstructuren waardoor een man bijvoorbeeld de vrouwelijke equivalent van de stria terminalis heeft en zichzelf daardoor niet per se identificeert met het mannelijke 'zijn'.

Echter, je hebt ook negatieve uitwassen van identiteitspolitiek waarin transgenderisme en onwetenschappelijke benaderingen van sekse en gender (zoals genderfluid bijvoorbeeld) gebruikt worden door individuen ter versterking van de notie van de eigen uniekheid.

Het hedendaagse debat gaat vooral over de benadering van de eerste groep mensen; moeten deze, net als bij andere psychiatrische problematiek in behandeling voor acceptatie van de zelf of dient er stimulatie van de identiteitscrisis plaats te vinden via hormoonbehandeling en geslachtsverandering bijvoorbeeld.

[ Bericht 4% gewijzigd door Eufonie op 19-03-2016 15:19:47 ]
- Fernando Pessoa
pi_160785736
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 15:12 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Wat is precies de "ernstige afwijking" en in welk opzicht wordt jou door de strot gedouwd? Moet jij verplicht aan je genderidentiteit twijfelen of zo? :')
Mensen met een afwijking die óf in het verkeerde lichaam zijn geboren of zichzelf dat hebben aangepraat.

Ze zijn niet normaal.
pi_160785745
quote:
Urinoirs besparen veel ruimte. Je kunt er zo 6 in een kleine ruimte stoppen. Alleen zou het een beetje awkward zijn als er dan ook vrouwen in en uit lopen terwijl je met je piemel uit je broek staat.

Vrouwen vinden het geloof ik ook prettig om zich op te maken en uitgebreid in de spiegel te kijken en dat is dan ook een beetje awkward als er dan jongens naar staan te staren.

Het lijkt mij best een slecht idee om 'genderneutrale' toiletten te introduceren.
pi_160785785
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 15:14 schreef Confetti het volgende:

[..]

Mensen met een afwijking die óf in het verkeerde lichaam zijn geboren of zichzelf dat hebben aangepraat.

Ze zijn niet normaal.
En mensen die in een rolstoel zitten, vind je die wel normaal?
  zaterdag 19 maart 2016 @ 15:18:33 #40
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_160785799
Beetje irritant dat het dan weer zo nodig 'genderneutraal' genoemd moet worden. Maar goed, verder best een goed idee.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_160785807
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 15:17 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

En mensen die in een rolstoel zitten, vind je die wel normaal?
Die zijn fysiek gezien niet normaal. Bij transgenders zit er daarnaast ook een geestelijke factor.
  zaterdag 19 maart 2016 @ 15:19:04 #42
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_160785812
Ik had eigenlijk niet verwacht dat dit nodig was, iedereen kan toch gewoon een wc kiezen waar ie zich prettig bij voelt.

Maar gewoon alle wc's neutraal vind ik ook prima, misschien wel urinoirs achter een muurtje ofzo.
pi_160785820
Ik vind het wel goed dat men traditionele wc's afschaft maar meer omdat het vooruitgang is. Het idee van gescheiden wc's stamt nog uit de Victoriaanse tijd. Het gender issue kan me dan weinig interesseren. Nu nog standaard vochtige toiletdoekjes en een moderne bidet. Je gaat je handen toch ook niet schoonvegen met toiletpapier als er stront aan zit?
pi_160785888
Zal er straks een Rosa Parks der toiletten opstaan om dit onrecht aan te kaarten?
pi_160785923
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 15:19 schreef egeltje1985 het volgende:
Ik had eigenlijk niet verwacht dat dit nodig was, iedereen kan toch gewoon een wc kiezen waar ie zich prettig bij voelt.

Maar gewoon alle wc's neutraal vind ik ook prima, misschien wel urinoirs achter een muurtje ofzo.
waarom wil je de urinoirs scheiden van de rest? Waarom mogen passende mannen niet bij de rest?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  zaterdag 19 maart 2016 @ 15:30:25 #46
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_160786032
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 15:18 schreef Confetti het volgende:

[..]

Die zijn fysiek gezien niet normaal. Bij transgenders zit er daarnaast ook een geestelijke factor.
Fysiek gezien niet normaal... oké. Dat betekent dat aanpassingen voor mensen in een rolstoel wat jou betreft dus ook uit den boze zijn?
pi_160786118
quote:
9s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 15:18 schreef Fir3fly het volgende:
Beetje irritant dat het dan weer zo nodig 'genderneutraal' genoemd moet worden. Maar goed, verder best een goed idee.
Hoe is dit een goed idee? Ik zie alleen nadelen.
  zaterdag 19 maart 2016 @ 15:36:42 #49
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_160786121
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 15:15 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

Urinoirs besparen veel ruimte. Je kunt er zo 6 in een kleine ruimte stoppen. Alleen zou het een beetje awkward zijn als er dan ook vrouwen in en uit lopen terwijl je met je piemel uit je broek staat.

Vrouwen vinden het geloof ik ook prettig om zich op te maken en uitgebreid in de spiegel te kijken en dat is dan ook een beetje awkward als er dan jongens naar staan te staren.

Het lijkt mij best een slecht idee om 'genderneutrale' toiletten te introduceren.
Bij de Kennemerduinen (aan zee) heb je dat geniale toilet waar de pisbakken tegen een one-way spiegel staan. Vrouwen maken zich aan de andere kant op voor wat zij denken dat een spiegel is, terwijl mannen die aan de andere kant staan te pissen er wel doorheen kunnen kijken. Sta je zo te pissen terwijl er echt 30 centimeter voor je een vrouw zichzelf in de 'spiegel' zit op te maken. :D

De eerste keer dat ik daar stond te pissen keek ik dus eerst naar beneden, en toen naar voren, om vervolgens recht in het gezicht van een een vrouw te kijken die allemaal gekke bekken liep te trekken om te kijken of er niet iets tussen haar tanden zat.

[ Bericht 4% gewijzigd door Eyjafjallajoekull op 19-03-2016 15:42:05 ]
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_160786404
Hoe triest ben je als je identiteit draait om de vraag of je graag wel of geen piemel of vagina wil hebben en op welke genderidentiteit je valt. Sterker nog die identiteit is zo belangrijk voor je, dat je je leven verdoet met zeiken en treiteren totdat wc bordjes veranderd worden.
  zaterdag 19 maart 2016 @ 16:02:10 #51
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_160786619
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 15:26 schreef bijdehand het volgende:

[..]

waarom wil je de urinoirs scheiden van de rest? Waarom mogen passende mannen niet bij de rest?
o nee mij best hoor, maar ik dacht misschien willen de mannen wat privacy met hun piemel uit hun broek.
pi_160786831
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 16:02 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

o nee mij best hoor, maar ik dacht misschien willen de mannen wat privacy met hun piemel uit hun broek.
nee wij willen jullie geroddel horen 😉
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_160786868
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 15:15 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

Ongemakkelijk is toch geen argument?

Een homo voelt zich misschien ook wel ongemakkelijk bij het idee dat er misschien wel een andere homo in de mannen-wc is die staat te gluren. Scheiden naar mannen en vrouwen is dus ook alleen maar een oplossing zolang je ervan uit gaat dat iedereen braaf hetero is.

Maar je eerste punt is misschien wel de sleutel. Urinoirs zijn efficiënt. In ruil daarvoor moeten er dus ook wc's zijn waar alleen mensen zonder piemel naartoe mogen, anders is het niet eerlijk. Maar dat hele gender-identificatie-verhaal heeft daar dan niks mee te maken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-03-2016 16:15:38 ]
pi_160786900
Oh, en een "genderneutrale" WC waar gewoon "WC" op staat, nou, whatever. Als dat een probleem oplost, waarom niet.
pi_160787163
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 16:15 schreef Igen het volgende:

[..]

Ongemakkelijk is toch geen argument?

Een homo voelt zich misschien ook wel ongemakkelijk bij het idee dat er misschien wel een andere homo in de mannen-wc is die staat te gluren. Scheiden naar mannen en vrouwen is dus ook alleen maar een oplossing zolang je ervan uit gaat dat iedereen braaf hetero is.

Maar je eerste punt is misschien wel de sleutel. Urinoirs zijn efficiënt. In ruil daarvoor moeten er dus ook wc's zijn waar alleen mensen zonder piemel naartoe mogen, anders is het niet eerlijk. Maar dat hele gender-identificatie-verhaal heeft daar dan niks mee te maken.
Homo's zijn een kleine minderheid. Je gaat ook geen genderneutrale kleedruimtes en douches instellen. Het belang van de grote meerderheid gaat voor het belang van een kleine minderheid
pi_160787244
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 16:32 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

Homo's zijn een kleine minderheid. Je gaat ook geen genderneutrale kleedruimtes en douches instellen. Het belang van de grote meerderheid gaat voor het belang van een kleine minderheid
Hoeveel mensen zijn homo - 1 op de 20 ofzo, is het niet? In een drukke mannen-wc is er dus ongetwijfeld wel een homo tussen die potentieel naar jouw pielemans probeert te gluren. Toch heeft eigenlijk niemand daar een probleem mee. Waarom zouden vrouwen dan een probleem ermee moeten hebben als er een man voorbij wandelt terwijl zij in de spiegel staat te turen? Of omgekeerd, waarom zou je als man wél een probleem ermee hebben als er een vrouw voorbij loopt?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 19-03-2016 16:37:08 ]
pi_160787257
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 14:19 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Toch niet zo moeilijk? Hangt die er nog aan dan het herentoilet. Zo niet dan ben je welkom bij de vrouwen.
pi_160787399
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 16:36 schreef Igen het volgende:

[..]

Hoeveel mensen zijn homo - 1 op de 20 ofzo, is het niet? In een drukke mannen-wc is er dus ongetwijfeld wel een homo tussen die potentieel naar jouw pielemans probeert te gluren. Toch heeft eigenlijk niemand daar een probleem mee. Waarom zouden vrouwen dan een probleem ermee moeten hebben als er een man voorbij wandelt terwijl zij in de spiegel staat te turen? Of omgekeerd, waarom zou je als man wél een probleem ermee hebben als er een vrouw voorbij loopt?
En waarom zou een zou een persoon met gender identiteit issues problemen moeten hebben met het naar de wc gaan van zijn/haar biologische geslacht?

En waarom zouden 99% van de populatie (zonder gender identiteit issues) daar voor moeten wijken?
pi_160787435
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 16:45 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

En waarom zou een zou een persoon met gender identiteit issues problemen moeten hebben met het naar de wc gaan van zijn/haar biologische geslacht?
Geen idee.
Maar van een paar wc's waar gewoon alleen "wc" op staat zie ik het probleem ook niet.
  † In Memoriam † zaterdag 19 maart 2016 @ 16:53:46 #60
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_160787589
Sta je als man straks een uur te wachten omdat die wijven zo lang doen over een toilletbezoekje. Nee dank je.
Carpe Libertatem
  zaterdag 19 maart 2016 @ 16:58:39 #61
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_160787706
Trouwens, WCs zonder scheiding op geslacht bestaan al veel langer, ik ben ze door de hele wereld al tegengekomen. Zo gek is het dus niet.
  zaterdag 19 maart 2016 @ 17:09:33 #62
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_160788068
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 16:58 schreef Fir3fly het volgende:
Trouwens, WCs zonder scheiding op geslacht bestaan al veel langer, ik ben ze door de hele wereld al tegengekomen. Zo gek is het dus niet.
Je hoeft helemaal niet zover te zoeken... Bij iedereen thuis is dat het geval.
  zaterdag 19 maart 2016 @ 17:14:58 #63
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_160788181
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 17:09 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik bedoelde voornamelijk in het openbaar, maar dat natuurlijk ook.
pi_160809888
Dat dit 'nodig' is komt trouwens niet omdat ze het nou zo ontzettend leuk vinden om een neutrale WC te hebben. Het is meer een probleem dat als je gewoon de WC binnenloopt die correspondeert met wat er in je broek zit en je ziet er niet direct uit als het betreffende geslacht dan krijg je dus mooi allerlei scheldbuien/agressieve mensen/lachende mensen/whatever over je heen.

Dus als jullie je nou eens normaal gedragen en niet gaan huilen als er iemand binnenkomt die er niet 100% geslacht-correct uit ziet, dan zijn heel die neutrale WC's niet eens echt nodig.
pi_160810071
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 15:04 schreef JoelBaka het volgende:
Dat dit 'nodig' is komt trouwens niet omdat ze het nou zo ontzettend leuk vinden om een neutrale WC te hebben. Het is meer een probleem dat als je gewoon de WC binnenloopt die correspondeert met wat er in je broek zit en je ziet er niet direct uit als het betreffende geslacht dan krijg je dus mooi allerlei scheldbuien/agressieve mensen/lachende mensen/whatever over je heen.
U serious?
pi_160810273
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 15:13 schreef Hochwinter het volgende:

[..]

U serious?
Dat weet ik bijna wel zeker, het is steeds minder een taboe om als trans naar buiten te komen, en alles wat daarnaast valt lift gelukkig mee op dat 'succes'

Ondanks dat het minder een taboe is kan je denk ik wel een bepaalde reactie verwachten van mensen die daar geen vat op kunnen krijgen.

Met een derde toilet word het wel duidelijk dat er ook nog een man vrouw of vrouw man etc kan zijn.

Dat zorgt denk ik wel op termijn voor een bredere acceptatie.
pi_160810343
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2016 15:24 schreef Faz3D het volgende:

[..]

Met een derde toilet word het wel duidelijk dat er ook nog een man vrouw of vrouw man etc kan zijn.

Dat zorgt denk ik wel op termijn voor een bredere acceptatie.
Eh, het gaat in de OP gewoon om een WC waar "WC" op staat. Met verder niks erbij. Geen speciale wc waar alleen mensen met een minderheids-gender-identiteit naartoe mogen ofzo.
pi_160810412
quote:

Dus als jullie je nou eens normaal gedragen en niet gaan huilen als er iemand binnenkomt die er niet 100% geslacht-correct uit ziet, dan zijn heel die neutrale WC's niet eens echt nodig.
Je hebt gelijk, laten we doen of het abnormale normaal is en ons volledig aanpassen aan die hele kleine minderheid. ^O^
pi_160810418
quote:

Je wordt op de universiteit uitgescholden of agressief behandeld als je de verkeerde wc binnenstapt? Het boeit echt helemaal niemand wat welke WC een 'genderneutraal' persoon gebruikt. Net zo min als dat het boeit of een WC unisex is of niet.
pi_160810433
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 15:27 schreef Igen het volgende:

[..]

Eh, het gaat in de OP gewoon om een WC waar "WC" op staat. Met verder niks erbij. Geen speciale wc waar alleen mensen met een minderheids-gender-identiteit naartoe mogen ofzo.
Oh, ik had alleen de reacties gelezen :P maar desondanks is dit voor een uni ook een goed initiatief ;)
pi_160810482
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 15:30 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Je wordt op de universiteit uitgescholden of agressief behandeld als je de verkeerde wc binnenstapt? Het boeit echt helemaal niemand wat welke WC een 'genderneutraal' persoon gebruikt. Net zo min als dat het boeit of een WC unisex is of niet.
Op een uni verwacht ik dat ook niet snel nee.
pi_160810610
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 14:25 schreef Bootje84 het volgende:
Ga je op een universiteit eens richten op hetgeen belangrijk is.. Les geven !
Vorming is juist belangrijk op een universiteit. Vrijwel alle protesten in bijvoorbeeld de jaren '60 kwamen van studenten. Kritische studenten die de status quo willen breken heb je juist nodig in de maatschappij.

Of dit dan per se positief is en goed gaat werken denk ik ook niet, maar het riedeltje dat je les moet volgen op een universiteit en verder je bek houden slaat nergens op.
pi_160810648
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2016 15:30 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, laten we doen of het abnormale normaal is en ons volledig aanpassen aan die hele kleine minderheid. ^O^
Gewoon niet uitlachen of erger is je volledig aanpassen? Dat zie je niet als gewoon normaal fatsoenlijk gedrag?

Ontopic, ach gewoon een wc dus, zonder geslachtsbordjes erop. Zoals elke wc bij mensen thuis en op vele plekken op de wereld en zelfs hier vrij normaal is.
Prima dus, no problem.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_160811046
quote:
pi_160813132
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 14:26 schreef Woelwater het volgende:
Het wachten is nog even op de hurktoiletten, maar die komen er ook wel..
Hurktoiletten schijnen beter te zijn voor de mens. Het is gezonder. Stop dus maar met dat denigrerend doen.
  zondag 20 maart 2016 @ 17:00:49 #76
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_160813248
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 16:57 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Hurktoiletten schijnen beter te zijn voor de mens. Het is gezonder. Stop dus maar met dat denigrerend doen.
Ahh wat sielug, weer een slachtoffertje.. Hoe haal je daar denigrerend uit..
pi_160813366
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 17:00 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Ahh wat sielug, weer een slachtoffertje.. Hoe haal je daar denigrerend uit..
Slachtoffer van? Het is vooral grappig te zien hoe Nederlanders zich zo superieur achten. Alles wat van hen is, is goed, niet wetende dat hurktoiletten gewoon vele malen beter zijn voor de mens.
  zondag 20 maart 2016 @ 17:08:31 #78
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_160813495
Gescheiden zwemmen,
maar samen pissen.

Verder begrijp ik de zin in de OP niet helemaal: Volgens initiatiefneemster Ruby de Hart zijn er zelfs enkele studenten die enkel hun wc thuis gebruiken, puur omdat ze de confrontatie op de universiteit niet aan willen gaan.
zonnig Brasil
pi_160813875
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 17:08 schreef qwerty_x het volgende:
Gescheiden zwemmen,
maar samen pissen.

Verder begrijp ik de zin in de OP niet helemaal: Volgens initiatiefneemster Ruby de Hart zijn er zelfs enkele studenten die enkel hun wc thuis gebruiken, puur omdat ze de confrontatie op de universiteit niet aan willen gaan.
Boehoe. Dan doen ze dat lekker.
pi_160814011
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 17:09 schreef AchJa het volgende:

[..]

Daar deel je de 'wc' niet met meerdere mensen tegelijk. Zo groot is de wc bij mij thuis niet.
  zondag 20 maart 2016 @ 17:43:06 #81
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_160814606
Ach who cares. Vreemde vogel ben je als je het 'verkeerde' toilet niet durft binnengaan. Op vakantie nemen massa's vrouwen de mannentoiletten in het wegrestaurant, en ik heb nog nooit iemand daar wat over horen zeggen. Dus die zogenaamde 'confrontatie' bestaat amper of niet. Maar voorts boeit het weinig, een toilet hoeft imo niet per se gescheiden te zijn.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_160817038
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2016 15:33 schreef Faz3D het volgende:

[..]

Op een uni verwacht ik dat ook niet snel nee.
Schelden en geweld zal inderdaad niet zo snel gebeuren op de uni, maar uitlachen en pest-gedrag wel. En ook dat is niet zo gezellig. Om het maar in toepasselijke termen te zeggen: Je wilt alleen maar pissen en geen gezeik aan je hoofd. :P
  zondag 20 maart 2016 @ 21:17:26 #83
434283 topdeck
graag op anoniem
pi_160821585
quote:
omdat vrouwelijke wc's fucking vies zijn en wij urinoirs gewoon kunnen gebruiken. Er is een duidelijk praktisch verschil.
graag op anoniem
pi_160821896
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 21:17 schreef topdeck het volgende:

[..]

omdat vrouwelijke wc's fucking vies zijn en wij urinoirs gewoon kunnen gebruiken. Er is een duidelijk praktisch verschil.
Kan jij wel lezen? Ik maak een opmerking over pisbakken.
pi_160823199
quote:
7s.gif Op zondag 20 maart 2016 21:23 schreef Rezania het volgende:

[..]

Kan jij wel lezen? Ik maak een opmerking over pisbakken.
urinoirs zijn uitermate praktisch
pi_160823442
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 14:39 schreef Jigzoz het volgende:

Zo is dat, who goves a flying fuck.

En zolang het geen bleastinggeld kost, kan het mij echt niet boeien.
Whatever...
pi_160823837
Waarom niet de gehandicapten wc? Die zijn vaak absurd schoon en zelfs bij drukte gebruikt bijna niemand niet vanwege de kans van 1% dat er een keer een gehandicapten aankomt.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_160828177
quote:
10s.gif Op zondag 20 maart 2016 17:43 schreef Lothiriel het volgende:
Ach who cares. Vreemde vogel ben je als je het 'verkeerde' toilet niet durft binnengaan. Op vakantie nemen massa's vrouwen de mannentoiletten in het wegrestaurant, en ik heb nog nooit iemand daar wat over horen zeggen. Dus die zogenaamde 'confrontatie' bestaat amper of niet. Maar voorts boeit het weinig, een toilet hoeft imo niet per se gescheiden te zijn.
dit dus. Zelfde geldt voor drukke winkelcentra, gebeurt het ook en niemand die zich er druk om maakt.
There are only 151 Pokémon.
pi_160828218
In Denemarken ben ik eens in een café geweest met neutrale wc's. Eigenlijk niet eens zo vreemd, maar heb toch liever gescheiden wc's in de horeca, omdat je dan de wachtrij bij de damestoilet kunt ontlopen.
٩๏̯͡๏)۶
  maandag 21 maart 2016 @ 08:16:38 #90
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_160828234
Een hoog "kijk ons eens even interessant doen" gehalte.
pi_160828244
quote:

[..]

Moet je mn eieren snel gaan leggen en je bek houden :D
pi_160828279
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 14:33 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:
Mogen binaire personen daar dan ook gebruik van maken?
Iedereen mag er gebruik van maken want het is extremely offensive om iemand te bevragen naar zijn gender
pi_160828387
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 08:14 schreef Ronaldsen het volgende:
In Denemarken ben ik eens in een café geweest met neutrale wc's. Eigenlijk niet eens zo vreemd, maar heb toch liever gescheiden wc's in de horeca, omdat je dan de wachtrij bij de damestoilet kunt ontlopen.
in nederland ook hoor, hangt er net van af hoe groot het cafe is. Alle cafes waar ik kom zijn redelijk klein en allemaal hebben ze geen onderscheid tussen man of vrouw.
There are only 151 Pokémon.
pi_160828517
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2016 08:39 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

in nederland ook hoor, hangt er net van af hoe groot het cafe is. Alle cafes waar ik kom zijn redelijk klein en allemaal hebben ze geen onderscheid tussen man of vrouw.
Oke in Nederland eigenlijk nog vrijwel nooit gezien, kan het me zo niet herinneren. Zelfs in de kleine kroegjes nog aparte wc's.
٩๏̯͡๏)۶
pi_160829967
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 16:58 schreef Fir3fly het volgende:
Ik ook. School, werk, musea (was in Estland). Snap niet dat mensen hier moeite mee hebben.
ROBODEMONS..................|:(
  maandag 21 maart 2016 @ 12:57:21 #96
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_160831890
Wat een politiek-correcte bullshit :')
Scratch a liberal and you will find a fascist
  maandag 21 maart 2016 @ 13:36:10 #97
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_160832657
Naast toiletten voor fysiek gehandicapten hebben we nu ook ook toiletten voor mensen met een psychische stoornis. Jeeee.
  Moderator maandag 21 maart 2016 @ 13:46:16 #98
9859 crew  Karina
Woman
pi_160832831
Hopelijk wordt dit niet in bijvoorbeeld voetbalstadions ingevoerd, daar zijn de rijen bij de damestoilet namelijk altijd lekker kort en die bij de heren minstens een kilometer lang (vandaar dat soms ook enkele heren gewoon naar de dameswc gaan). Verder zal het me aan mijn reet roesten of er ook mannen in het toilet gaan pissen, als ze maar niet met een krant gaan zitten :')
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_160832995
Gehandicaptentoiletten em babyverschoonruimtes zijn ook vaak gecombineerd. daar kan best een gendertwijfelaar bij. Je krijgt dan Heren, Dames en Overige toiletten.
pi_160839560
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2016 08:18 schreef Maharajah het volgende:

[..]

Moet je mn eieren snel gaan leggen en je bek houden :D
oO<
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')