Salatrel | dinsdag 15 maart 2016 @ 12:29 |
Dit is een gezellig clubje Fok!ers die allemaal 1 ding gemeen hebben: motorrijden is onze hobby! We hebben al verschillende meets ...bla bla bla bla... maar weken vooruit plannen is er meestal niet bij. Heb je zin om eens mee te rijden, dan zien we je graag! Ook voor een gezellig praatje over motoren kun je hier terecht Agenda: De New/Oldbierit! - Motorrijders newbierit! In de planning: - Allroad rit, interessepeiling hier: Klikkerdeklik New/Oldbierit Apr 2014 Ik wil best eens een keer meerijden met jullie, hoe geef ik me op? Gewoon melden in het topic. Iedereen is in principe welkom, maar we willen wel van tevoren wel graag weten wie er allemaal komen. Ik wil best mee, maar ik rijd nog niet zo lang. Is het tempo niet te hoog? Er wordt afhankelijk van het seizoen en de weersomstandigheden vrij vlot gereden, maar zeker niet achterlijk hard. Als je nog niet lang motor rijdt, ga dan zo ver mogelijk voor in de groep rijden. Als je het alsnog te snel vindt gaan meld je dit even aan degene die uiterst voorop rijdt. En anders wachten we wel op je. Ga zeker niet proberen de rest bij te houden, dit kan leiden tot ongelukken. Klinkt goed, maar waar wordt er meestal afgesproken? Door het hele land, de ene keer wordt er in Zeeland gereden en dan weer in Friesland. Hoe ver van te voren hoor je of er wordt gemeet? Dit varieert. Soms al 2 a 3 weken van te voren, maar het gebeurt ook regelmatig dat we een dag van tevoren afspreken of soms zelfs dezelfde dag nog. Ik hou niet van mensen met teveel testosteron, moet ik nu thuis blijven? Nou, de meeste leden houden er wel van om een beetje mooi op de foto te komen, maar er worden zeker geen wedstrijdjes gehouden en aan opnaaierij doen we ook niet. Ons motto is: Op de openbare weg valt niets te winnen, alleen te verliezen. Wie maakt er eventueel foto's? Hier is geen vaste persoon voor aangewezen, eigenlijk iedereen die een digitale camera bij zich heeft maakt foto's. Wordt er zomaar wat gereden of wordt er een route gereden? Meestal wordt er van tevoren een route gemaakt en voorgereden door een Fok!MC'er. Het kan ook zijn dat iemand al bekend is in de buurt en dan rijdt diegene gewoon voorop. NIET KLUSSEN VOOR EEN RIT! Als er een rit aankomt, ga dan niet meer onnodig onderhoud doen. Het is al meerdere keren voorgekomen dat hierdoor mensen hun motor mollen en niet mee kunnen rijden! Degene die dit toch doet zal met skeelers achter de motor moeten halen voor de gehele rit • Alles van nul tot ?2.500,00 • Occasions • Speurders • Marktplaats • Duitse motoren op Mobile.de • Duitse motoren op Scout24 • Tarieven snelheidsovertredingen • Inside the mind of a motorbike thief Onderdelen, kleding & aftermarket parts • RAD, groot Belgisch verzendhuis in motorkleding en accessories met enorm assortiment • Motowebshop, voordelig Nederlands verzendhuis in motorkleding en accessoires. • Motozoom, groot Nederlands verzendhuis in motorkleding en accessoires met enorm assortiment • Louis, groot Duits verzendhuis in motorkleding en accesoires met enorm assortiment ------------ (moederbedrijf, maar goedkoper dan Motozoom!) • Martijns, Rotterdamse winkel in motorkleding en accessoires • Bikebandit, groot Amerikaans verzendhuis in accessoires • Superpole uitlaten • Japarts, onderdelen Japanse motorfietsen. Vaak 10-15% goedkoper. Nu ook accessoires! • Vortex - bloedmooie goodies voor je motor! • Evotech - bloedmooie goodies voor je motor! • Motorolie te koop • Ontwerp je eigen TankPad • Reflectiestickers • Consolidated Motor Spares - Surplus online shop, met enorm veel hagelnieuwe fabrieksonderdelen • Motosp.gr - Evenzo surplus online shop Database met alle specificaties van motorfietsen sinds 1970 • Bikez • Cycle-Ergo (Ergonomie) Motorreparatie • Vele Motor gebruiks/service handleidingen Motorfietsen voor grote mensen • Klik! Motorfilmpjes!! • Duc and WSBK movies, manuals and more. Disclaimer: Niet gesponsorde links. Gebruik maken van de aangeboden diensten is op eigen risico Tevens maakt FOK! meer kapot dan je lief is. | |
Salatrel | dinsdag 15 maart 2016 @ 12:29 |
of is het pannekoeken? | |
Salatrel | dinsdag 15 maart 2016 @ 12:30 |
Poll: wat is het? • Pannekoeken • Pannenkoeken • Crêpes Tussenstand: Ook een poll maken? Klik hier | |
Anne | dinsdag 15 maart 2016 @ 12:30 |
Annekoeken. | |
Sarasi | dinsdag 15 maart 2016 @ 12:31 |
Dan ben ik wel eindelijk ook een keer snel. | |
BlackLining | dinsdag 15 maart 2016 @ 12:31 |
Eh, ja. Ik heb nog ergens zo'n Dane tanktas liggen met rolsluiting. Vind dat een hoogst onpraktisch ding. Ik heb meestal gewoon een rugzak om. Misschien niet verstandig maar wel praktisch. En als ik meer mee moet nemen dan vat ik een spanband en een sporttas en bind ik dat achterop. | |
Salatrel | dinsdag 15 maart 2016 @ 12:32 |
eet je dan 1 koekje, 2 koekjes of gelijk het hele pak? m.a.w. doseer je of gaat het net als met de wijn? | |
#ANONIEM | dinsdag 15 maart 2016 @ 12:33 |
Wat is er zo onverstandig aan een rugzak dan? | |
Anne | dinsdag 15 maart 2016 @ 12:33 |
. Ik ben niet zo van de koekjes; dus 1 of 2 is genoeg. | |
mjan | dinsdag 15 maart 2016 @ 12:34 |
Potver, beetje het topic dichtgooien terwijl ik aan het typen ben Die Chinese tas ziet er heel klein uit, denk niet dat daar voor twee personen benodigdheden voor een weekendje weg inpassen. Verder kwam ik er al doende achter dat ik niet houd van magneetsystemen bij een tanktas; ik vond het teveel schuiven. Heb paar weken geleden een tuigje gekocht van Bagster, dat zit wel prima vast. Als je maar een kleine tas nodig hebt, zou ik gaan voor een systeem dat je op je tankring vast kan klikken. | |
BlackLining | dinsdag 15 maart 2016 @ 12:34 |
Dat schijnt nogal funest te zijn tijdens het horizontaal parkeren van een motor. | |
Sarasi | dinsdag 15 maart 2016 @ 12:35 |
Dingen tussen je ruggengraat en het asfalt. Bovendien denk ik ook dat je eerder gaat rollen dan glijden. Maar ik doe het ook want makkelijk. Al was ik wel heel blij dat ik de rugzak (met kettingslot) op de buddy had bevestigd toen ik écht onderuit ging. | |
Salatrel | dinsdag 15 maart 2016 @ 12:36 |
nou ik denk dat je juist minder snel gaat rollen | |
BlackLining | dinsdag 15 maart 2016 @ 12:38 |
Gisteren nog een mooie trouwens. Ik moest rechtsaf op een rotonde, kwart rond dus. Zat nog een auto op waarvan ik vermoedde dat ie rechtdoor zou gaan, dezelfde afrit in als ik moest hebben. Dus ik hou wat in, trek de koppeling in en rem een beetje af. Auto draait verder, BL kantelt in en laat de koppeling los. Stond dat hok in zijn 3 in plaats van 1 Motor sloeg af, kon hem nog net houden. Wel lekkere spierpijn in mijn rechterbeen nu | |
BlackLining | dinsdag 15 maart 2016 @ 12:39 |
Jij gaat liever direct met je ruggengraat tegen het asfalt? Volgens mij zit het er vooral in dat mocht je op je rug landen met een leuk vaartje, dat je met rugzak wel je nek breekt en zonder niet. Met een flink dikke rugzak heeft je hoofd nogal wat ruimte om achterover te klappen. | |
Sounddragon | dinsdag 15 maart 2016 @ 12:42 |
CB1300 kopen?, die kan dat ook gewoon in 5 | |
Sarasi | dinsdag 15 maart 2016 @ 12:44 |
Ja, liever direct dan met een slot ertussen ofzo. Kleren of andere zachte meuk is weer een ander verhaal natuurlijk, maar ik heb juist een rugprotector om die directe klap zoveel mogelijk op te vangen. Mag ik hopen. | |
Amoeba | dinsdag 15 maart 2016 @ 13:03 |
Ik heb me inderdaad wel eens afgevraagd of die laptop in mijn rugzak op de snelweg niet direct mijn ruggengraat breekt zodra ik val. | |
sylvesterrr | dinsdag 15 maart 2016 @ 13:05 |
Helder. Op motoroccasion.nl staan veel CBR600RR's uit 2003/2004 met 30-40K (met uitschieters naar beneden en boven) op de teller te koop voor een bedrag rond de 4K (met uitschieters naar beneden en boven). De exemplaren uit 2006 met pak 'm beet 25K op de teller staan te koop voor rond de 4,5K. Vanaf 5K kom je langzaam maar zeker exemplaren vanaf 2007 tegen. Het viel me vorig jaar ook al op dat Honda's iets duurder zijn dan de Yamaha's (CBR600F vs Thundercat). Ik woon in Utrecht, en de motoren staan in Oostrum (Venray). | |
Sounddragon | dinsdag 15 maart 2016 @ 13:26 |
Misschien heeft het iets te maken met een hogere oorspronkelijke aanschafprijs, of domweg met betrouwbaarheid; Honda's zijn erg degelijk en daarom ook misschien iets gewilder. Ik woon een heel stuk dichter bij Venray | |
sylvesterrr | dinsdag 15 maart 2016 @ 13:28 |
Familie woont in Nijmegen, dat scheelt.
| |
Sounddragon | dinsdag 15 maart 2016 @ 13:30 |
Kun je mooi een bakkie gaan doen op de terugweg. Ik woon vanuit jou gezien, voorbij Nijmegen als je onderweg bent naar Venray. | |
#ANONIEM | dinsdag 15 maart 2016 @ 13:39 |
Klinkt plausibel inderdaad. Slechte zaak, maar had daar nooit echt over nagedacht. Nu toch maar dat Chinese tanktasje besteld. Meestal al voldoende qua ruimte denk ik. Wellicht dat ik die van Sarasi er ook nog bij neem, waarom ook niet. De kosten vallen allemaal goed mee. | |
Catch22- | dinsdag 15 maart 2016 @ 13:59 |
omdat je hele fucking schuur straks vol ligt met rommel | |
#ANONIEM | dinsdag 15 maart 2016 @ 14:00 |
Hm ja dat probleem heb ik wel vaker met zooi die ik in China bestel. | |
Nero22 | dinsdag 15 maart 2016 @ 17:42 |
Leuk ritje gedaan met mjan vandaag. | |
Piles | dinsdag 15 maart 2016 @ 18:04 |
Das idd een mooi rondje! | |
Salatrel | dinsdag 15 maart 2016 @ 18:44 |
Typisch fok ritje met al die u-turns | |
Nero22 | dinsdag 15 maart 2016 @ 18:50 |
Niks geen u-turn. Daar gingen we een bruggetje over om aan de andere kant van het water weer terug te rijden. | |
mjan | dinsdag 15 maart 2016 @ 22:20 |
Uitstekend voorgereden! De enige U-turn die nodig was, had ik aan mezelf te danken En leuk om op de hornet te rijden Koude handen | |
Geelman | dinsdag 15 maart 2016 @ 22:38 |
Wanneer is er weer een plenaire FOK! MC meet? Nu mijn motor bijna klaar is, wil ik veel rijden ook! | |
Nero22 | dinsdag 15 maart 2016 @ 23:12 |
Datum staat nu op 3 april. PTA / De 17e Motorrijders New/Oldbierit! 26-09-2015 #33 | |
Geelman | dinsdag 15 maart 2016 @ 23:33 |
Volgens mij kan ik dan wel! | |
hupsakesie | woensdag 16 maart 2016 @ 11:34 |
Ff in het topic gemeld dat ik 3 april kan | |
Anne | woensdag 16 maart 2016 @ 12:16 |
http://www.anwb.nl/motor/(...)ken-acht-testrijders | |
Amoeba | woensdag 16 maart 2016 @ 12:25 |
Waar is de rit? En ik heb 5 april een tentamen. | |
Den_Haag | woensdag 16 maart 2016 @ 12:47 |
Niet mijn type motor maar proefritje is altijd leuk | |
Nero22 | woensdag 16 maart 2016 @ 17:44 |
Over testrijden gesproken: http://www.bmw-motorrad.n(...)ddate/overzicht.html Speeddaten met een BMW brommert. | |
Salatrel | woensdag 16 maart 2016 @ 17:45 |
Het Maegrim! Nog een kans voor de motorscooter! Leuk om mee naar Amsterdam te forensen! | |
Nero22 | woensdag 16 maart 2016 @ 17:47 |
Zit te twijfelen of ik mijn weg naar binnen moet bluffen voor de S1000XR of R1200GS. | |
Beetjegek | woensdag 16 maart 2016 @ 17:54 |
Straks ga je je hornet te min vinden | |
Nero22 | woensdag 16 maart 2016 @ 18:02 |
Nah, daar heb ik nog wel even mee te leven. En och, te min is 'ie sowieso, want ik zou liever een Monster 821 willen of zo. | |
Maegrim | woensdag 16 maart 2016 @ 18:07 |
verplicht | |
Nero22 | woensdag 16 maart 2016 @ 18:09 |
lol Of gewoon de nokkenaskettingspanner niet vervangen op een Honda. | |
Maegrim | woensdag 16 maart 2016 @ 18:12 |
een goede honda heeft nokkenastandwielen zou best wel een VFR voor woonwerk willen halen... | |
Salatrel | donderdag 17 maart 2016 @ 16:52 |
volgende week zaterdag MT's on Tour bij motor centrum West in Naaldwijk kun je ook proefrijden. Ze hebben vast wel een mt125 voor je | |
Nero22 | donderdag 17 maart 2016 @ 17:37 |
Meh. Vond de MT-07 in rijschooluitvoering (35 kw + valbeugels) al beschamend om te rijden. | |
Nero22 | vrijdag 18 maart 2016 @ 23:57 |
Ik herken te veel dingen. | |
Salatrel | zaterdag 19 maart 2016 @ 16:34 |
the high vis uncle | |
Amoeba | zaterdag 19 maart 2016 @ 21:32 |
Heeft iemand dat overgangsexamen A2 naar A al gedaan? | |
Catch22- | zaterdag 19 maart 2016 @ 21:43 |
nero22 | |
sylvesterrr | zaterdag 19 maart 2016 @ 21:57 |
Ik heb vandaag de groene Honda gekocht. | |
Nero22 | zaterdag 19 maart 2016 @ 22:00 |
Wat wil je weten? http://www.motor-forum.nl(...)2-A-Rijbewijs-1.html Daar heb ik het er ook al eens over gehad. [ Bericht 21% gewijzigd door Nero22 op 19-03-2016 22:17:40 ] | |
Nero22 | zaterdag 19 maart 2016 @ 22:01 |
Ayyyy. Nice. | |
Catch22- | zaterdag 19 maart 2016 @ 22:16 |
RR? Iets te cramped for my likings, maar wel een vet ding on te zien. | |
Sounddragon | zaterdag 19 maart 2016 @ 22:22 |
Feli's. | |
Salatrel | zondag 20 maart 2016 @ 17:10 |
MotoGP straks op Eurosport1 18:45! | |
Nero22 | zondag 20 maart 2016 @ 18:01 |
De televisie in huis had ik al gereserveerd. | |
Salatrel | zondag 20 maart 2016 @ 18:04 |
Moto2 was ook bizar zeg wtf! | |
Vinniiee | zondag 20 maart 2016 @ 18:09 |
Geweldig om naar de kijken | |
Nero22 | zondag 20 maart 2016 @ 18:54 |
Die safety-car is ook porno. | |
Gummiebeer | zondag 20 maart 2016 @ 20:15 |
Gaan we nu auto plaatjes posten in het MC topic? | |
Catch22- | zondag 20 maart 2016 @ 20:18 |
ALLE KOEKBLIKKERS ZIJN HOMOOO WANT ZE KUNNEN GEENEENS EEN WHEELY | |
Nero22 | zondag 20 maart 2016 @ 20:28 |
Het is motor-gerelateerd? Tevens zou ik het motorrijden opgeven voor een M2. | |
Salatrel | maandag 21 maart 2016 @ 07:12 |
| |
Atreidez | maandag 21 maart 2016 @ 10:05 |
Je bent niet de enige | |
Sounddragon | maandag 21 maart 2016 @ 15:14 |
ALLE MOTORRIJDERS ZIJN KNEUZEN WANT ZE KUNNEN GEENEENS EEN WHEELIE MET 2 WIELEN | |
#ANONIEM | maandag 21 maart 2016 @ 16:44 |
Iemand nog strooiwagens gezien? Het vriest niet meer.. | |
Maegrim | maandag 21 maart 2016 @ 16:52 |
| |
Salatrel | dinsdag 22 maart 2016 @ 08:38 |
stinkie: het leven begint bij 250km/h nero: het leven begint bij 250cc | |
Nero22 | dinsdag 22 maart 2016 @ 08:53 |
Keiharde waarheid | |
Sounddragon | dinsdag 22 maart 2016 @ 12:07 |
Net of je kat honger heeft; elke 5 seconden : MIAUUWWW! | |
stinkie | dinsdag 22 maart 2016 @ 12:44 |
qft | |
Catch22- | dinsdag 22 maart 2016 @ 16:10 |
dat is tenminste normaal rijden, ofnie Drinky? | |
mjan | dinsdag 22 maart 2016 @ 16:21 |
Posen met je GS500, dan heb je het gemaakt hoor | |
Nero22 | dinsdag 22 maart 2016 @ 16:41 |
Mongool kan niet eens een bochtje sturen. En leuke beren. | |
fathank | dinsdag 22 maart 2016 @ 19:55 |
Drinky: Het leven begint bij een wheelie van 250m | |
Geelman | woensdag 23 maart 2016 @ 16:45 |
150 km door het groene hart gereden. Ik begin dat motorrijden wel te waarderen! | |
sylvesterrr | woensdag 23 maart 2016 @ 20:19 |
Vandaag spullen binnengekregen om mijn X grip te monteren... | |
Geelman | woensdag 23 maart 2016 @ 21:44 |
Nice! Wat voor brommer is het nu precies? Blijft deze wel heel? | |
Catch22- | woensdag 23 maart 2016 @ 22:11 |
Honda 600RR | |
Geelman | woensdag 23 maart 2016 @ 22:15 |
Honda blijft wel heel. | |
#ANONIEM | woensdag 23 maart 2016 @ 22:23 |
Ik was toch iets breder dan ik dacht. Vandaag 3 uur gereden (waarvan veel file). Spiegeltje aangetikt tijdens filerijden. Moest ie maar aan de kant gaan | |
Geelman | woensdag 23 maart 2016 @ 22:25 |
N-wegen rijden is toch het leukste. Wat voor motor heb jij nu eigenlijk? | |
#ANONIEM | woensdag 23 maart 2016 @ 22:59 |
Bandit. Ik rijd ook liever in mooie buitengebieden. Maar onder werktijd is dat toch allemaal wat lastiger. | |
Vinniiee | donderdag 24 maart 2016 @ 00:24 |
De meeste N-wegen zijn anders ook geen zak aan. | |
Nero22 | donderdag 24 maart 2016 @ 02:49 |
N402 Abcoude - Maarssen is best okay. Maar goed, dat is ook maar relatief. En de N518 Marken - Monnickendam is sowieso leuk. Gewoon 80 toegestaan, en leuke bochten voor die snelheid. [ Bericht 14% gewijzigd door Nero22 op 24-03-2016 03:00:03 ] | |
Thezappa | donderdag 24 maart 2016 @ 03:04 |
wil wel keer meerijden ..ligt wel beetje aan de snelheid | |
Nero22 | donderdag 24 maart 2016 @ 03:07 |
Zondag 3 april gaan we als het goed is weer een rondje doen. Kijk hier even, ook voor wat filmpjes van vorige edities. PTA / De 17e Motorrijders New/Oldbierit! 26-09-2015 #33 Gekkigheid valt best mee. | |
Thezappa | donderdag 24 maart 2016 @ 03:07 |
ligt eraan of de bandjes binnen zijn rij je dan | |
Nero22 | donderdag 24 maart 2016 @ 03:26 |
Als je mee kan is dat natuurlijk altijd leuk! Heb zojuist een suggestie voor route gedaan. Snelheid is overigens nooit te gek, want het is een rit ook geschikt voor nieuwelingen (best veel dit jaar ). | |
Sarasi | donderdag 24 maart 2016 @ 10:11 |
Snelheid is goed te doen hoor. Ik vond het wel inspannend, was helemaal kapot naderhand, maar super leuk. | |
Tunafish | donderdag 24 maart 2016 @ 10:34 |
Je bent de Elfstedenrit vergeten? Ik word af en toe nog steeds badend in het zweet wakker van de boete | |
Sarasi | donderdag 24 maart 2016 @ 10:35 |
Die agent fappend in de bosjes, dag van z'n leven. | |
Tunafish | donderdag 24 maart 2016 @ 10:36 |
Die zal daar inderdaad echt met een harde plasser in zijn auto moeten hebben gezeten terwijl zijn bonus langs kwam rijden | |
Nero22 | donderdag 24 maart 2016 @ 12:56 |
Lol Oké, maar dat was gewoon op een rechte weg. Snelheid hoog houden op een dijk vergt wateer coördinatie. | |
Beetjegek | donderdag 24 maart 2016 @ 17:25 |
Hoe hard werden jullie geklokt dan tijdens die elfstedenrit? | |
stinkie | donderdag 24 maart 2016 @ 18:24 |
ik ben blij dat ik er die rit niet bij was | |
Sarasi | donderdag 24 maart 2016 @ 18:34 |
Ik ook. Nog nooit in m'n leven een snelheidsboete gehad zelfs. | |
Bozz187 | donderdag 24 maart 2016 @ 18:40 |
ik met 108 op die 80 weg | |
Nero22 | donderdag 24 maart 2016 @ 18:46 |
Je had mazzel met de correctie... | |
Bozz187 | donderdag 24 maart 2016 @ 20:11 |
haha zeer zeker | |
Beetjegek | donderdag 24 maart 2016 @ 21:38 |
Auch. Dure boetes.... | |
Tunafish | donderdag 24 maart 2016 @ 23:54 |
Volgens mij had ik de jackpot, toch? 127 na correctie. Not my proudest record | |
Bozz187 | vrijdag 25 maart 2016 @ 07:19 |
dat was een hele dure | |
Beetjegek | vrijdag 25 maart 2016 @ 09:09 |
Ik dacht dat jullie altijd braaf netjes reden | |
Sarasi | vrijdag 25 maart 2016 @ 10:07 |
Hard waar het kan, niet waar het moet. | |
Bozz187 | vrijdag 25 maart 2016 @ 12:20 |
een beetje gek moet kunnen | |
Geelman | vrijdag 25 maart 2016 @ 13:24 |
Probleem is dat je met een motor toch wel erg makkelijk 50 km/h te hard rijdt... | |
Beetjegek | vrijdag 25 maart 2016 @ 15:12 |
Ik rij meestal rond in een 60 pk eco hokje als auto dus ben zelf ook nog niet helemaal gewend dat meer dan halfgas al rijbewijs-gevaarlijk kan zijn. | |
Salatrel | vrijdag 25 maart 2016 @ 15:14 |
ik ook niet | |
Salatrel | vrijdag 25 maart 2016 @ 15:16 |
tenzij je een ninja250 hebt | |
Nero22 | vrijdag 25 maart 2016 @ 15:31 |
Met dat ding nooit een boete gekregen inderdaad. | |
matthias24 | vrijdag 25 maart 2016 @ 15:49 |
motorijders zien er goed uit. | |
Sarasi | vrijdag 25 maart 2016 @ 16:10 |
Ik haat knutselen. Blijkbaar is de stroom er twee of drie weken geleden af geweest en de druppellader was dus niet aan het laden, accu is dus duidelijk ook niet echt meer fatsoenlijk want die lag direct rond de 13V te apegapen. Meteen maar weer even aangezet, en toen in de auto om benzineslang te halen. Bleek dat ik dat al een keer eerder gedaan heb want nu heb ik twee stukken. Vervolgens lijkt mijn petcock en het aangesloten slangen systeem heul niet op de plaatjes die ik kan vinden en krijg ik die stomme ik-snijd-je-hand-kapot-oogjes er niet af. Dan blijkt dat er een slang vast zit voor het luchtfilter, niet te bereiken, dus hele petcock er maar even afgescchroefd in een moment van helderheid, want ik was al bijna de luchtfilterbehuizing aan het demonteren. Gelukkig klopt de buitendiameter van mijn nieuwe benzineslang niet, dus die kutklemmetjes passen er niet op. Nieuwe klemmetjes halen met de auto, gelukkig hadden ze er nog vijf. Voor de duidelijkheid: die zaak zit op drie kwartier rijden, enkele reis. Echt. Als dat ding straks niet start hè. (Maar ik houd wel van 'm ) | |
Sarasi | vrijdag 25 maart 2016 @ 17:39 |
HIJ START NIET Startmotor gaat rond, ik ruik benzine, accu was vol, kraantje staat aan, clutch switch doorgelust / in de neutraal (anders zou de startmotor al niet rond gaan) en ik weet het verdomme echt niet meer. | |
Nero22 | vrijdag 25 maart 2016 @ 17:54 |
Ik snap er geen reet van, maar het klinkt kut. Sterkte. | |
Sarasi | vrijdag 25 maart 2016 @ 17:59 |
De brommer start niet. Maar hij heeft wel drie maanden stilgestaan, dus misschien morgen maar eens met startkabels proberen (ANWB lid jwt ). Ik wil rijden. | |
mjan | vrijdag 25 maart 2016 @ 18:08 |
Wat was het initiële probleem? Want hij liep nog wel na je val, toch? | |
Morivar | vrijdag 25 maart 2016 @ 18:08 |
Geen idee of het bij jouw GS ook zo is, maar iig de oudere modellen hebben een tweede benzinekraantje onder de tank zitten, zodat er geen benzine uit stroomt wanneer je de benzineslang loshaalt. Zou lullig zijn als je die bent vergeten. Leverde mij een frustratiemomentje op bij de GS van een vriend 13V in 'rust' vind ik voor een accu trouwens wel ok. Hoe erg ruik je benzine? Misschien is hij nu wel verzopen; heb je met choke vol dicht / aan gestart? Je zou kunnen kijken of de bougies nat zijn en of ze vonken. Mochten ze kleddernat zijn, dan even met gas vol open en choke uit starten. Benzineslangen gaan er makkelijker af als je ze even een tikje ronddraait met een tangetje, dan zitten ze niet zo vastgezogen. Klemmetjes kunnen inderdaad kut zijn. Maar waarom moeten de slangetjes e.d. eraf eigenlijk? Zou nu gewoon alle meuk laten voor wat het is en een biertje - of twee - pakken [ Bericht 3% gewijzigd door Morivar op 25-03-2016 18:16:34 ] | |
Sarasi | vrijdag 25 maart 2016 @ 19:08 |
Om de tank eraf te krijgen om de kleppen te stellen moesten de benzineslangen worden doorgeknipt want die waren volledig uitgehard. Vanmiddag met tang, stanleymesje en schaar vloekend van het kraantje afgepeuterd. Dus er moesten nieuwe benzineslangen op. Maar die zitten er inmiddels al prima op weer, gelukkig. Kraantje onder de tank had ik ook al opengezet, na veel gemorrel. Maar ik heb alweer een lijstje met dingen die de boosdoener kunnen zijn, dus ik ga gewoon weer verder pielen. Het was na al dat gedoe met die benzineslangen gewoon even heel frustrerend en ik wil gewoon rijden, dus ik was er eventjes helemaal klaar mee. Goed bord eten doet wonderen gelukkig. | |
Sarasi | vrijdag 25 maart 2016 @ 19:09 |
Ik heb er met mijn tengels aan geklust. Er is verder inderdaad geen initieel probleem. | |
Morivar | vrijdag 25 maart 2016 @ 20:41 |
Hehe, klinkt wel als een hele operatie met die slangetjes! Dat soort dingen gaan altijd tegenzitten wanneer je wilt gaan rijden. Succes in ieder geval en hopelijk hoef je niet het hele lijstje af te gaan tot je hem weer aan de praat hebt | |
Piles | zaterdag 26 maart 2016 @ 17:46 |
Wat een pokkewind vandaag. Kwam ik pas achter op de terugweg Motor begon zelfs te bokken op een stukje met schuin tegenwind Hoog in de toeren ging beter | |
Catch22- | zaterdag 26 maart 2016 @ 17:50 |
Ja ik hing ook even scheef. Veel motorrijders op de weg vandaag overigens, bleef maar zwaaien. | |
Sarasi | zaterdag 26 maart 2016 @ 18:05 |
Ik mag vanavond met een multimeter de garage in want geen enkele bougie vonkt. Positief: probleem gevonden. Negatief: het is de elektra. | |
Salatrel | zaterdag 26 maart 2016 @ 18:23 |
het was geen verkeerd weer vandaag.... benieuwd hoeveel rijbewijzen er ingevorderd zijn | |
rulerofdeath | zaterdag 26 maart 2016 @ 18:26 |
in die paar km die ik gereden heb kwam ik natuurlijk weer een zandweg tegen | |
Vinniiee | zaterdag 26 maart 2016 @ 18:27 |
Voordat je je hele kabelboom gaat doormeten; al nieuwe bougies geprobeerd? | |
Catch22- | zaterdag 26 maart 2016 @ 18:28 |
Voordeel van maar 72pk met veel gewicht hebben is dat je niet zo snel te hard rijdt. Moet ik wel weer op gaan letten als de Suzuki uit de schuur komt. | |
mjan | zaterdag 26 maart 2016 @ 18:52 |
Ik kreeg commentaar van een of andere bejaarde mooiweerrijder dat ik m'n motor moest poetsen | |
Morivar | zaterdag 26 maart 2016 @ 19:04 |
Poetsen | |
Tankiej | zaterdag 26 maart 2016 @ 19:04 |
Zo, ik heb ook eindelijk weer eens gereden vandaag, sinds november ofzo De Tiger rijdt en zit heerlijk na de aanpassingen die ik heb gedaan afgelopen winter; 30 mm verhoogd dmv kortere dogbones, handlebar risers geplaatst (20 mm hoger) en andere stepjes die 15 mm lager zijn. En heb ik nog een ander ruitje besteld afgelopen week, maar die laat nog even op zich wachten. Ik voorzie een goed seizoen met de Tiger | |
Maegrim | zaterdag 26 maart 2016 @ 19:59 |
Hier ook lekker gereden | |
Sarasi | zaterdag 26 maart 2016 @ 20:05 |
Er zitten al nieuwe bougies in. En de reserve-nieuwe-bougie vonkt ook niet. Dus ik denk toch dat ik de hele kabelboom door mag gaan meten. Er ligt nu een briefje in de garage met twee kolommen: 'Wat doet het WEL?!' en 'Wat doet het niet?' | |
Vinniiee | zaterdag 26 maart 2016 @ 21:38 |
Hmm,lastig wel. Kan me ook niet herinneren dat ik dit probleem heb gehad met mijn GS500 destijds. Zitten er geen zekeringen in die doorgebrand kunnen zijn? Nog niet gereden dit jaar, moet eerst FF een nieuwe accu halen. Hopen dat ik niet dezelfde problemen krijg als jij (Sarasi) | |
pindaplukker | zaterdag 26 maart 2016 @ 21:41 |
Is weer even geleden dat ik hier heb gepost. Maar ik ben ook weer mobiel! | |
Catch22- | zaterdag 26 maart 2016 @ 22:20 |
Lekker monstertje. Stond op mijn shortlist, maar pastte er niet op gek genoeg. | |
Sarasi | zaterdag 26 maart 2016 @ 22:26 |
Met mijn geluk heb ik vast gewoon ergens per ongeluk een draadje losgetrokken ofzo. Hopelijk. En ik heb maar één echte grote zekering, die is nog prima. Maar ik ben systematisch alles aan het nalopen, dus ik kom het vanzelf tegen. Hoop ik. Voorlopig is de 'wat doet het nog WEL?!' lijst best lang, dus dat is ergens wel fijn. | |
Geelman | zondag 27 maart 2016 @ 10:42 |
Broem, 200 km gereden. En ook enigszins te hard hier en daar. Volgende keer maar weer normaal doen... | |
WcPot | zondag 27 maart 2016 @ 11:54 |
Ik heb heel toevallig mijn motor gisteren nog gepoetst . Was ook alweer 25dkm geleden dus dat mocht ook wel een keer en ik ben de hele winter doorgereden dus mijn machine was wel een beetje smerig | |
Erasmo | zondag 27 maart 2016 @ 15:32 |
Hier een slappe hand van het zwaaien En m'n rechter driver in de helm is kapot | |
Nero22 | maandag 28 maart 2016 @ 02:19 |
Update: PTA / De 17e Motorrijders New/Oldbierit! 26-09-2015 #33 Zondag 3 april, omgeving Amsterdam | |
#ANONIEM | maandag 28 maart 2016 @ 07:33 |
Ver weg | |
Tankiej | maandag 28 maart 2016 @ 09:13 |
Niets in Nederland is ver weg | |
Salatrel | maandag 28 maart 2016 @ 09:28 |
als je in het midden woont niet nee | |
pindaplukker | maandag 28 maart 2016 @ 09:43 |
Dan is er al een ritje van motor-babes | |
Tankiej | maandag 28 maart 2016 @ 10:22 |
Toen ik nog in het noorden woonde ook niet | |
KneusTeun | maandag 28 maart 2016 @ 10:44 |
Je bent overal zo, ga is in Duitsland van oost naar west, Nederland is een provincie | |
Sarasi | maandag 28 maart 2016 @ 11:49 |
Dan is gewoon alles ver weg en maakt dat ene uurtje extra reizen ook niet meer uit. | |
Catch22- | maandag 28 maart 2016 @ 12:10 |
Als ik eerst naar Amsterdam moet dan ben ik voor een ritje alleen al 3.5 uur aan reizen kwijt. Gaat mij te ver. | |
Tunafish | maandag 28 maart 2016 @ 12:44 |
Ik weet niet hoe jij rijdt, maar als je 3.5 uur nodig hebt om van Groningen naar Amsterdam te gaan, doe je iets verkeerd Tenzij je in Delfzijl of Pekel woont, maar dan is het gewoon je eigen schuld | |
Catch22- | maandag 28 maart 2016 @ 12:47 |
Heen en terug he | |
Sarasi | maandag 28 maart 2016 @ 13:02 |
Dus je wilt niet rijden voor een ritje. Uhu. | |
Tankiej | maandag 28 maart 2016 @ 14:05 |
Inderdaad Wat vindt jij dan wel acceptabel? Met 1,5 uur enkele reis (dus 3 totaal) ben je vanaf Groningen net in het midden van NL.. Ik woonde eerst in Appingedam, vond het geen enkel probleem om even (1,5 tot 2,5 uur enkele reis) over de snelweg te blazen om een leuk ritje te doen in het midden van NL | |
Catch22- | maandag 28 maart 2016 @ 14:39 |
Jawel, maar 6 uur op een dag is wel wat veel denk ik. Hoewel ik dat nog nooit gedaan heb. | |
mjan | maandag 28 maart 2016 @ 14:42 |
Je kunt altijd zelf een rit organiseren | |
Catch22- | maandag 28 maart 2016 @ 14:57 |
Klopt | |
Maegrim | maandag 28 maart 2016 @ 14:58 |
Gezellig met z'n 2en | |
pindaplukker | maandag 28 maart 2016 @ 16:26 |
Het waait wel hard hoor, was echt een hell op de snelweg :x | |
Tunafish | maandag 28 maart 2016 @ 17:08 |
Fair enough, dan gaat het hard inderdaad. | |
BlackLining | maandag 28 maart 2016 @ 17:19 |
Mijn god wat komen er weer een hoop idioten uit holen gekropen zeg. Rijdt er hier in de buurt al minstens een half uur één rond die hem constant in zijn toerenbegrenzer zit te jagen droeftoeter | |
sylvesterrr | maandag 28 maart 2016 @ 17:25 |
Vanmiddag op de N401 waar je 80 mag reed er een koekblik voor me met 40. Dubbele doorgetrokken streep en een verdachte auto achter me, dus ben ik braaf gaan slalommen... De tweede auto achter mij vond het maar niks om op lage snelheid te rijden. Hij besloot in te halen, en kort daarna volgde de auto achter me... Had ik toch goed gegokt, want het was de politie. Die idioot voor me lokte het m.i. uit, maar goed... | |
Nero22 | maandag 28 maart 2016 @ 17:47 |
Die idioot voor je was gewoon lokaas van de politie. | |
Salatrel | dinsdag 29 maart 2016 @ 22:23 |
Hallo, Beun de Haas hier.... Enige weken terug heb ik, zoals sommigen zich misschien nog kunnen herinneren, nieuwe handvatverwarming geïnstalleerd. Hierbij heb ik ongemerkt gemorst met de superglue gemorst waardoor het nu op de tank zit Iemand een serieuze suggestie waarmee ik dit kan verwijderen zonder de lak aan te tasten? De lijm is inmiddels uiteraard redelijk opgedroogd | |
Sarasi | dinsdag 29 maart 2016 @ 23:14 |
Hoe super is je superglue? Anders kun je er misschien een fohn op zetten en het als een gomblobje eraf trekken? Anders zou ik schuurpapier proberen, en goed in de gaten houden hoe dicht je op de lak zit. Daarna polijsten. | |
ManageTheAnger | dinsdag 29 maart 2016 @ 23:38 |
Hallo, ik ben de beruchte organisator van de Fok!Friesland rit waarin 10 van de 13 mensen een bekeuring ontvangen hebben van tussen de 251 en 600 euro. Als je wil, dan wil ik wel eens een rit door Friesland/Groningen maken. Wellicht zijn er meerdere mensen die mee willen | |
Morivar | dinsdag 29 maart 2016 @ 23:38 |
Je zou ook heel voorzichtig met een scherp mesje in het blobje kunnen steken, om het zo los te wippen. Gaat echter vaker fout dan goed | |
Nero22 | woensdag 30 maart 2016 @ 00:19 |
Lang niet gezien hier. | |
Sarasi | woensdag 30 maart 2016 @ 00:21 |
Sure! Wel eh, als mijn motor weer rijdt. | |
Tankiej | woensdag 30 maart 2016 @ 06:11 |
Die van mij was 'maar' 201 euro, dus het laagste bedrag lag iets lager | |
Catch22- | woensdag 30 maart 2016 @ 08:16 |
Dan ben ik wel bij. Zet dan wel even flitsmeister aan | |
#ANONIEM | woensdag 30 maart 2016 @ 08:40 |
Gebruik je maar 1 app? Flitsmeister mist er soms een paar. Flitsmeister + Flitsnav. Dat is echt een gouden combi. | |
ManageTheAnger | woensdag 30 maart 2016 @ 08:43 |
Klopt, maar af en toe lees ik dit topic nog wel eens door op de achtergrond Mooie motor heb je gekocht laatst trouwens!
Dan zal ik er binnenkort even voor gaan zitten en kom ik er nog op terug. Opzich zouden wij de route van de vorige keer ook kunnen gaan rijden, dit betreft een mini elfstedentocht (waarbij we Dokkum links laten liggen). Dan heb je dus nog wat centen over gehouden om mee te gaan | |
Catch22- | woensdag 30 maart 2016 @ 14:11 |
Lijkt me een prima rondje. | |
Nero22 | woensdag 30 maart 2016 @ 21:49 |
Volgens mij kwam mijn voorwiel vandaag van de grond bij het optrekken en doorschakelen bij een stoplicht... Ik voelde een kleine rammel halverwege. | |
Catch22- | woensdag 30 maart 2016 @ 22:09 |
Nou, je kan nu bij wheelietime! | |
#ANONIEM | donderdag 31 maart 2016 @ 08:31 |
Bestaat er een systeem voor topkoffers waarbij je niet zo'n montagerekje nodig hebt? Ik vind dat echt niks, maar wil toch graag bagage kunnen meenemen als vriendin meegaat. Dus het liefst iets dat je met een paar bouten er helemaal af kunt halen. Andere suggesties zijn ook welkom. | |
KneusTeun | donderdag 31 maart 2016 @ 08:41 |
dan moet ie er minstens een montage van 5 minuten van maken, met vooral stoere beelden stilstaand posen op de motor. | |
Catch22- | donderdag 31 maart 2016 @ 09:10 |
En met een paar net-niet mooie mokkels er bij Kriega op je motor binden? | |
Nero22 | donderdag 31 maart 2016 @ 10:25 |
Kriega US-20 inderdaad. Onze forumvriend sylvesterrr schijnt er tevreden over te zijn. | |
Salatrel | donderdag 31 maart 2016 @ 10:35 |
zo na de aanrijding die ik op de laatste dag van vakantie 2014 heb gehad is mijn kofferset economisch afgeschreven... met een hamer heb ik het wel enigzins terug in vorm kunnen slaan maar tijdens het rijden trilt het toch tegen het rek aan het als gevolg afbladderende afwerking en lichte roestvorming. daarom maar de buitenste ring van het rek in de hammerite gezet als het droog is nog even op strategische plekken wat zwarte tape eromheen als demping en hopelijk dat het dan goed blijft. wilde eerst het hele rek demonteren als volledig in de hammerite zetten maar dan moet de halve achterkant van de fiets uit elkaar | |
Maegrim | donderdag 31 maart 2016 @ 11:39 |
Topkofferrek op de CB haal ik er met 4 bouten af | |
Piles | donderdag 31 maart 2016 @ 12:26 |
Veel motorspul bij de Lidl vanaf vandaag. Net motor hoes en dopsleutelset gescoord | |
Catch22- | donderdag 31 maart 2016 @ 12:31 |
Die hoes heb ik ook. Let wel op, die is niet hittebestendig. Dus niet gelijk na het rijden over je motor doen. | |
Piles | donderdag 31 maart 2016 @ 12:37 |
Goeie tip, zou echt iets voor mij zijn | |
Catch22- | donderdag 31 maart 2016 @ 12:38 |
Ik vind het vrij onhandig. Maargoed; binnenkort sjaak ik een bredere deur in de schuur en dan ook de BMW in de schuur staan. | |
#ANONIEM | donderdag 31 maart 2016 @ 15:35 |
Die moet onder het zadel. Dan kan er niemand meer achterop.. | |
#ANONIEM | donderdag 31 maart 2016 @ 15:36 |
Is dat normaal met die rekjes? Ging er vanuit dat dat veel meer moeite zou zijn. | |
sylvesterrr | donderdag 31 maart 2016 @ 17:17 |
| |
Salatrel | donderdag 31 maart 2016 @ 17:29 |
ligt aan het rekje hea..... die van mij zit ook met maar 4 bouten vast alleen moet de halve achterkant uit elkaar om erbij te kunnen | |
Geelman | donderdag 31 maart 2016 @ 18:12 |
Daarnaast, die adapter van de topkoffer is echt niet zo opvallend. | |
Nero22 | donderdag 31 maart 2016 @ 18:38 |
Bij mij op de motor steekt hij geheel uit. Ook los te schroeven met 4 boutjes, maar dan moet ik ook weer de originele handvatten er weer opzetten. | |
Maegrim | donderdag 31 maart 2016 @ 19:06 |
2 bouten van de achtervering en 2 bouten van de handgreep, binnen 5 minuten gebeurt | |
Dekatria | vrijdag 1 april 2016 @ 08:31 |
Ik mag de mijne ook wel weer eens een likje verf geven. Voor de zoveelste keer | |
Sarasi | vrijdag 1 april 2016 @ 16:37 |
Mijn motor rijdt nog niet, maar er was "MOET WEG" korting op de enige motorjeans die ik nog goed vond staan, dus ik ben weer arm. Draggin Jeans Twista gekocht, met Revit Seesmart knieprotectie (flexibel en dun, loopt makkelijk, toch C1 bescherming tegen impact want omdat technologie ) en een safeway belt om een bouwvakkersdecollete te voorkomen. Totaalprijs rond de 260 euro, wat wel weer meer is dan de bedoeling was eigenlijk maar goed. Ik ben er wel echt heel blij mee. Zit fijn, is skinny, voelt veilig, kan zo door voor een normale broek. | |
Tunafish | vrijdag 1 april 2016 @ 17:16 |
Zit je in ieder geval in stijl aan je motor te knutselen | |
Maegrim | vrijdag 1 april 2016 @ 17:27 |
Ipv zo'n riem heb ik een rits in m'n broek laten zetten | |
Sarasi | vrijdag 1 april 2016 @ 17:35 |
Overwoog ik ook, maar ik heb er sowieso een riem bij nodig als ik 'm draag, dus dan vond ik dit toch handiger. Jeans wijken bij mij altijd op m'n rug, deze is daar niet anders in. | |
Amoeba | vrijdag 1 april 2016 @ 17:38 |
Wat moet je nu nog allemaal fixen dan | |
Sarasi | vrijdag 1 april 2016 @ 17:42 |
Geen idee. Hij start niet en de elektra is in orde. Dus ik ga even kijken of ik de carbs kan doorlopen vanavond en anders hebben we toch een foutje gemaakt met kleppen stellen. Dus dan moet dat weer open om ernaar te kijken. | |
Vinniiee | vrijdag 1 april 2016 @ 17:49 |
Je hoeft de nokkenas ketting toch niet los te halen bij een GS? Lijkt me sterk dat er met de timing iets mis zou zijn. Maar goed, wat dan wel Post kapiteinkoek nog op MF? Grote kans dat hij het wel weet. | |
Amoeba | vrijdag 1 april 2016 @ 17:53 |
Je kon toch rijdend naar huis na je val? | |
Sarasi | vrijdag 1 april 2016 @ 18:33 |
Nou. Bij mijn motor wel, want er was zo weinig klepspeling dat we de shims er anders niet uit kregen. En volgens KapiteinKoek is dat onmogelijk, maar ik was erbij en het was echt zo. Zijn ook achterlijk ver teruggegaan in shimdikte, op de gok, omdat er helemaal geen voelermaatje tussen ging. Dus tijdens het terugzetten van de assen misschien een foutje gemaakt. | |
Vinniiee | vrijdag 1 april 2016 @ 18:53 |
AH, dat klinkt niet erg goed als er geen voelermaatje tussen past nu wel beter neem ik aan. Hmm, dan zou het wel eens kunnen dat je timing verkeerd staat. Good luck | |
Sarasi | vrijdag 1 april 2016 @ 18:56 |
Je wilt ook niet weten hoe de pakking eruit zag. Gedesintegreerd en compleet vastgekoekt aan het klepdeksel. Dat heb ik serieus weg moeten bikken met een schroevendraaier. En ik krijg hulp van BlackLining gelukkig. Dus dat komt wel weer goed. Het mooie weer is toch pas net begonnen. | |
Vinniiee | vrijdag 1 april 2016 @ 19:03 |
Nice Oh dat moet wel goed komen dan Ik moet mijn motor ook nog rijdbaar maken. Ik leef met je mee | |
Nero22 | vrijdag 1 april 2016 @ 19:03 |
Vandaag mooi nog even 100 km gereden. Maar man man man, wat een beunhazen op de weg weer... Vlak achter auto's plakken, er vervolgens snoeihard voorbij knallen, maar dan wel bijna zichzelf onderuit remmen voor een bochtje. O, en herrie-uitlaten door de straat. | |
mjan | vrijdag 1 april 2016 @ 19:19 |
Ha, wat een handige post! Heb laatst ook een draggin gekocht en zocht nog naar goede knieprotectie Moet er inderdaad ook een riem in dragen, voor datzelfde probleem. | |
ManageTheAnger | vrijdag 1 april 2016 @ 19:44 |
Deze week zelf 2 bijna dood ervaringen gehad. Afgelopen week dacht er 1 nog even snel voor te kunnen knallen met zijn auto (kijk mij een dikke auto hebben type) waardoor ik op een haar na gelanceerd werd over zijn flank. Vandaag gebeurde hetzelfde op een rotonde.... stond op 10cm afstand van zijn auto. Kansloze bedoening weer. Voor wat betreft de rit (ik zal na de tentamenweek een datum prikken voor de geïnteresseerden): Mocht je geen motor hebben, ik heb er tegenwoordig 2 in mijn bezit. | |
Sarasi | vrijdag 1 april 2016 @ 19:45 |
Die protectie Past ook precies in die kniezakken, dus ze zitten relatief snel goed. Ik DM je vanavond wel even welk type ik heb, heb ze allemaal even geprobeerd maar deze paste er het beste in. Voor welk model ben jij gegaan? Ik twijfelde nog tussen de Twista en de Slix. | |
Gummiebeer | zondag 3 april 2016 @ 11:43 |
Gisteren opvallend veel Duc's in het wild gezien | |
Vinniiee | zondag 3 april 2016 @ 12:47 |
Motor van de XL weg gebracht voor top-end revisie. Staat ie al 1,5 jaar op te wachten | |
Geelman | zondag 3 april 2016 @ 15:28 |
Ik zag vandaag opvallend veel Harleys en aanverwante motoren. Alleen, in groepen, echt bizar. Wel heerlijk gereden overigens. | |
daNpy | zondag 3 april 2016 @ 16:41 |
Wij ook lekker gereden, tot de koppelingskabel knapte Netjes geholpen door de ANWB (via KNMV) en een nieuwe kabel besteld bij de dealer die toevallig open was | |
Nero22 | zondag 3 april 2016 @ 20:55 |
Volgens mij zag ik vandaag een Tricolore voorbij donderen. | |
Daantke | zondag 3 april 2016 @ 21:40 |
Op tv zag je net ook wat ducs voorbij donderen | |
Nero22 | zondag 3 april 2016 @ 21:45 |
Ja. Wat een ontzettende domper. | |
Maegrim | zondag 3 april 2016 @ 21:47 |
mooi kadootje voor vale | |
Nero22 | zondag 3 april 2016 @ 21:53 |
Ik heb niks tegen Rossi, en ik wil niet zeggen dat hij het niet verdient... Maar toch wel. Die Duc's kwamen er zo mooi voorbij in die voorlaatste ronde. | |
Maegrim | zondag 3 april 2016 @ 21:56 |
hij had de snelheid niet inderdaad, denk dat iannone slecht slaapt vannacht | |
Salatrel | maandag 4 april 2016 @ 01:53 |
die 2e motor was gewoon kut. Z'n start was niet super maar dat had ie binnen notime gecorrigeerd.... | |
pindaplukker | maandag 4 april 2016 @ 23:45 |
Ik had er eentje achter me zitten dit weekend | |
Vinniiee | maandag 4 april 2016 @ 23:58 |
Hoef je in ieder geval niet uit te wijken voor onderdelen. Toffe foto wel. | |
Amoeba | dinsdag 5 april 2016 @ 00:35 |
Ik vind dat zo'n slecht design he van Ducati, die koplamp niet symmetrisch tov de as bij dat model. | |
Vinniiee | dinsdag 5 april 2016 @ 00:39 |
Vind het wel nice. Ik denk dat als je er aan beide zeiden dimlicht maakt het niet erg mooi is. Dan lijkt het zo'n dertien in dozijn fiets. | |
stinkie | dinsdag 5 april 2016 @ 00:44 |
zit jij nou een wel rijdend model af te zeiken? | |
Anne | dinsdag 5 april 2016 @ 09:53 |
En toch ben ik het met hem eens . | |
stinkie | dinsdag 5 april 2016 @ 10:28 |
Ja maar Ja maar Jij bent een meisje | |
Sarasi | dinsdag 5 april 2016 @ 10:31 |
Ik ook. Ik vind die asymmetrische koplampen sowieso niks trouwens. | |
Erasmo | dinsdag 5 april 2016 @ 11:26 |
Je hebt toch van die kitjes om dat mee te fixen. | |
Amoeba | dinsdag 5 april 2016 @ 14:16 |
Ik rol mijn minder snel rijdend model zometeen gewoon buiten hoor. Waarschijnlijk gewoon wat waterprobleempjes gekregen, die Belgische snelwegen zijn van dusdanige kwaliteit dat ik wel ruitenwissers op mijn vizier kon gebruiken dus die motor zal ook wel genoeg gevangen hebben. Maar ik heb er een potentiële koper voor. | |
Nero22 | dinsdag 5 april 2016 @ 15:27 |
Al wat anders op het oog? | |
Catch22- | dinsdag 5 april 2016 @ 21:20 |
Hoe vaak maken jullie je ketting schoon? Ik heb het net voor het eerst gedaan in 1000km ofzo. Werd wel mooi schoon | |
daNpy | dinsdag 5 april 2016 @ 21:20 |
Nooit Gewoon invetten dat ding. Foto van zondag: | |
Catch22- | dinsdag 5 april 2016 @ 21:33 |
Wat was t probleem? | |
mjan | dinsdag 5 april 2016 @ 21:55 |
Schoonmaken? | |
Catch22- | dinsdag 5 april 2016 @ 22:05 |
Klusje van niks en je ketting gaat langer mee. | |
Sarasi | dinsdag 5 april 2016 @ 22:07 |
Schoonmaken? Echt niet. Ik vet 'm gewoon netjes elke 600km in, 400km als het regent. Daar moet 'ie het maar mee doen. | |
Catch22- | dinsdag 5 april 2016 @ 22:13 |
Het is natuurlijk wel mijn poserbike he | |
hupsakesie | dinsdag 5 april 2016 @ 22:17 |
heb geen ketting, Riem stuk makkelijker | |
#ANONIEM | dinsdag 5 april 2016 @ 22:27 |
Ik spuit alles wel ooit af met water. Telt dat ook? | |
daNpy | dinsdag 5 april 2016 @ 22:35 |
Gebroken koppelingskabel bij de hevel. Snel gefixt door de wegenwacht; daarna naar de dealer gereden (waren toevallig open) en een koppelingskabel besteld. Als deze binnen is monteer ik hem | |
Drinky | dinsdag 5 april 2016 @ 22:46 |
Hey danny | |
Drinky | dinsdag 5 april 2016 @ 22:50 |
Die kerel kan stevig doorrijden. Paar keer met hem meegereden, verbaast me dat hij nog steeds die Duc heeft | |
BoxeurDesRues | dinsdag 5 april 2016 @ 22:57 |
Waar heb je de ketting mee schoongemaakt? Wil het ook gaan doen maar weet niet hoe of waarmee | |
Catch22- | dinsdag 5 april 2016 @ 23:01 |
S100 kettingreiniger. Daarna s100 White grease er op | |
Drinky | dinsdag 5 april 2016 @ 23:16 |
Lampenolie en een doek of tandenborstel | |
Catch22- | dinsdag 5 april 2016 @ 23:19 |
Kan ook. S100 is wat minder werk denk ik | |
Amoeba | dinsdag 5 april 2016 @ 23:22 |
Wanneer er veel modder/zand tussen zit. Laatst na Luxemburg even grondig schoongemaakt en onder andere de ketting meegenomen. Ducati Monster. Ik wil sowieso een 900cc maar even kijken welke editie precies. Ik zag er een uit 2000 staan maar ik ken dat blok niet en die van de S4 wel. Dat 916 blok is echt bruut | |
Vinniiee | dinsdag 5 april 2016 @ 23:30 |
Is dat niet een redelijk kleine fiets? Ik dacht dat jij 1.90m+ was? | |
Amoeba | dinsdag 5 april 2016 @ 23:31 |
Ik ben maar 1,78m hoor. En ik weeg zo'n 50kg. Ze noemen me ook wel Spriet. | |
Catch22- | dinsdag 5 april 2016 @ 23:31 |
Ik zag er laatst 1 staan en zag gelijk dat ik daar met 1.96 niet op ging passen. Wat wel jammer is, want ik vind ze wel cool | |
Vinniiee | dinsdag 5 april 2016 @ 23:33 |
Oh, dan verwar ik je met iemand anders. Dan lijkt me een monster wel heel geschikte fiets ja | |
Vinniiee | dinsdag 5 april 2016 @ 23:56 |
Hypermotard? Natuurlijk niet vergelijkbaar met Monster, maar toch. Als ik eens geld te veel heb wil ik wel zoiets bouwen | |
hupsakesie | dinsdag 5 april 2016 @ 23:59 |
Sarasi, vraagje over die knie protectie, passen die ook in andere merken jeans dat jij weet? Heb vandaag van een collega Hornee Kevlar jeans aangeboden gekregen en hier zitten ook kniezakken in voor het invoegen van die protectiestukken. Vraag me dus af hoe en wat daar dan inpast (en aangezien jij goede ervaring met die kniestukken hebt ) De aangeboden jeans zijn alleen in het pashokje gedragen en dus nog als nieuw en voor een goed prijsje over te nemen... | |
Sarasi | woensdag 6 april 2016 @ 00:01 |
Ze pasten niet in BlackLining's jeans. Ik zal ze even opmeten, edit dit bericht zo even. Edit: Ik heb er overheen gemeten, dus met de kromming erbij. 23cm hoog, 17cm op het breedste punt. Edit2: Maar. En dit is even onder Heel Erg Voorbehoud. Het ziet eruit alsof je er ook best een stukje af zou kunnen knippen. Dus als het net niet past, zou je dat nog kunnen proberen. Het lijkt me dat dat minimale impact op de veiligheid heeft, gezien het design, maar ik sta niet voor deze uitspraak in enzo natuurlijk. [ Bericht 8% gewijzigd door Sarasi op 06-04-2016 00:08:03 ] | |
hupsakesie | woensdag 6 april 2016 @ 14:25 |
Thnx Sarasi, Zal als ik thuis even opmeten om te zien of ze passen. BTW wat kosten ze ongeveer, kan ik dit misschien van de prijs om over te kopen aftrekken | |
Sarasi | woensdag 6 april 2016 @ 14:41 |
20 euro voor twee knieprotectors. Alleszins te doen dus. | |
Catch22- | woensdag 6 april 2016 @ 14:47 |
Ik heb 2 sets protectors (heup en knie) en die waren een 10tje per set bij motoport, zijn ook prima qua fit. Qua protectie weet ik gelukkig niet. | |
sanger | donderdag 7 april 2016 @ 14:13 |
Even advies gevraagd... Ik ben op zoek naar een racer voor erbij. Leuk voor circuitdagen/vrijrijden en naar de TT of SBK etc. Nu ben ik de volgende twee tegen het lijf gelopen. Beiden zelfde bouwjaar en even duur. Beide types heb ik wel eerder op gereden en beiden rijdt prima. GSXR 600 – bouwjaar 1998 – kappen en tank van een 2001 model omgebouwd Heeft relatief weinig km’s gelopen met 36.000. Qua uiterlijk echt een mooie fiets, lekker aggressief. Achterband is wel aan vervanging toe. En ketting waarschijnlijk ook. Hierdoor wordt hij wel iets duurder dan de andere optie. Wel lekker compacte motor, lekker wendbaar, onderdelen goed verkrijgbaar. Maat van me heeft ook dit type. Vraag is waarom de kappen zijn omgebouwd. Is er schade geweest misschien? ZX9r – bouwjaar 1998 Heeft reeds 80xxx gelopen. Best veel. Ziet er netjes uit op een klein deukje/vouwtje in de tank na (rechts aan de achterkant bij zadel). Banden zijn 1000 km oud dus nog prima. Kettingset wordt bijgeleverd, die is dan ook nieuw (maat van me kan dat er zelf opzetten, en ik waarschijnlijk ook wel). Een zwaardere en iets minder wendbare motor. Wel behoorlijk wat meer power. Is echter veel minder aggressief in uiterlijk, meer een degelijke motor als je het tegen de GSXR afzet. Dus? Moeilijke keuze. De ene heeft dubbele aan km’s gereden, en de ander heeft iets mindere staat banden en ketting.Qua rijgedrag ook niet echt te vergelijken, maar beiden zeer geschikt voor wat ik er mee wil doen. Pfff, welke zouden jullie kiezen en waarom? | |
Catch22- | donderdag 7 april 2016 @ 14:26 |
Banden zou ik sowieso vervangen als ik naar t circuit ging. Ik zou de Suzuki nemen. 80k voor een racer is wel wat veel al. | |
Vinniiee | donderdag 7 april 2016 @ 14:40 |
Ik zou niet zomaar blind afgaan op km-stand, maar naar de (onderhoud) historie vragen. | |
Catch22- | donderdag 7 april 2016 @ 14:55 |
Dat uiteraard sowieso als eerst | |
Erasmo | donderdag 7 april 2016 @ 15:09 |
Huidige banden moet je bij een circuitfiets helemaal niet naar kijken, die verslijt je toch in een weekendje. | |
BlackLining | donderdag 7 april 2016 @ 17:45 |
Slijtagedelen die je noemt slijten toch als een malle op circuit dus daar zou ik me niet blind op staren. Zeker bij curcuitfietsen zegt kilometerstand weinig. 30k zonder onderhoud is veel verder heen dan 80k met onderhoud. Ik heb hier ook een ex-circuitfiets staan met 80k en die loopt als een zonnetje. Ik zou ze allebei eens warm rijden en middels een schroevendraaier luisteren naar de kleppen en de krukas. Die die het minste ratelt, die moet je hebben. | |
Erasmo | donderdag 7 april 2016 @ 19:28 |
Nog een aankoopmening gevraagd! M'n Zero is voor garantie weg en het gaat helaas waarschijnlijk nog wel even duren, tot die tijd maar een vervangende fiets. Wat dachten jullie van dit? http://www.motor-forum.nl(...)/Suzuki-impulse.html | |
Catch22- | donderdag 7 april 2016 @ 19:30 |
Ik zag hem staan, ik vind hem stiekem wel erg baas | |
Erasmo | donderdag 7 april 2016 @ 19:35 |
Zoiets heb ik nou ook, zo fout dat het tof is. | |
Catch22- | donderdag 7 april 2016 @ 19:37 |
Als hij netjes is kan je je er wel even mee redden lijkt me. Wat heeft je Zero? Storing? | |
Erasmo | donderdag 7 april 2016 @ 19:44 |
Accu contactors willen niet sluiten maar niemand weet waarom. | |
Catch22- | donderdag 7 april 2016 @ 19:45 |
Nadeel van nieuwe technieken natuurlijk. Je hebt wel een leenmotor toch? | |
Salatrel | donderdag 7 april 2016 @ 19:46 |
handelen ze dat in NL af of is de fiets weer terug naar Duitsland? | |
Erasmo | donderdag 7 april 2016 @ 19:47 |
Dat wel maar ik vind het niet eerlijk tov de dealer, heb de leenmotor al bekant een maand en ik heb de Zero niet eens bij hun gekocht | |
Catch22- | donderdag 7 april 2016 @ 19:48 |
Dat snap ik, was voor de beeldvorming. Speelfietsje er bij is misschien ook wel leuk | |
Erasmo | donderdag 7 april 2016 @ 19:50 |
Verzekering per maand is een wereldschokkende ¤4. | |
Catch22- | donderdag 7 april 2016 @ 19:51 |
Oei. Dan zou ik even verder zoeken | |
Erasmo | donderdag 7 april 2016 @ 19:56 |
Als ie hem voor ¤800 weg wil doen dan neem ik hem denk ik over. | |
BlackLining | donderdag 7 april 2016 @ 20:01 |
Als ie vergelijkbaar is met de GSX550, en dat is ie volgens mij: vandaag nog kopen!! Al heb ik mijn 550 gekocht voor 250 euro, en dat is een gouden aanschaf geweest. Geweldig veel lol van | |
Sarasi | donderdag 7 april 2016 @ 20:05 |
Ik vind 'm helemaal geweldig en spuuglelijk. Volgens mij heb je ook echt machtig veel aanspraak op dat ding. Ik zou 'm direct kopen als ik jou was. Ideale excuus nu om zoiets aan te schaffen. | |
Erasmo | donderdag 7 april 2016 @ 21:09 |
We gaan het zien morgen | |
daNpy | donderdag 7 april 2016 @ 21:19 |
Koppelingskabel weer vervangen | |
sanger | vrijdag 8 april 2016 @ 09:00 |
Ligt eraan wat er onder zit natuurlijk. Onder de Kawa zitten 1000 km "oude" 2ct van Michelin. Ik ben meer Kawa fan, maar de gixxer is mooier en die 80k km's..... | |
sanger | vrijdag 8 april 2016 @ 09:01 |
De Kawa is aantoonbaar, de gixxer is de laatste 3 jaar niets aan gedaan. Dat moet dus allemaal eigenlijk direct gedaan worden (olie + filter + koelvloeistof + remmerij nalopen + achterband (voorband is nieuw) + ktw set. Een weekend is wat overdreven misschien, maar wel snel ja Ik ga sowieso op allebei even rijden inderdaad | |
Vinniiee | vrijdag 8 april 2016 @ 09:52 |
Vergeet ook de klepspeling niet. Weet niet wat de interval is voor die motoren, maar houdt er rekening mee dat die kosten aardig kunnen oplopen. | |
sanger | vrijdag 8 april 2016 @ 11:50 |
Dat kan een maatje van me zelf doen. Dus hooguit de shims. Gaat mij bij onderhoud eigenlijk alleen om de kosten van het materiaal. | |
Vinniiee | vrijdag 8 april 2016 @ 12:32 |
Dan is het goed te doen ja. | |
Salatrel | vrijdag 8 april 2016 @ 21:36 |
Die vleugels aan de voorkant bij MotoGP beginnen wel steeds groter en lelijker te worden zeg | |
Geelman | zaterdag 9 april 2016 @ 13:26 |
Nee joh, is juist een tof ding! | |
Sarasi | zaterdag 9 april 2016 @ 14:37 |
"Helemaal geweldig". Ook spuuglelijk ja. Maar ik houd wel van lelijke eendjes. | |
Geelman | zaterdag 9 april 2016 @ 15:25 |
Arg! Roest ontdekt op de voorvork! Buiten slapen en 's winters rijden is geen ideale combo. Gelukkig zit het boven de kroonplaat. Even kijken of ik het weg kan poetsen. | |
Catch22- | zaterdag 9 april 2016 @ 15:29 |
Is het niet gewoon vliegroest? Poets je er zo af | |
Geelman | zaterdag 9 april 2016 @ 15:34 |
Dat denk ik wel, ik ga zo even een poging wagen. Verder loopt de Bandit eigenlijk best goed voor een 20 jaar oude fiets. Zo goed, dat er binnenkort wel weer eens een nieuwe achterband op mag. Ik heb nu voor en achter BT45's. Is het aan te raden beide banden hetzelfde te houden? | |
Erasmo | zaterdag 9 april 2016 @ 16:52 |
Meestal wel, maar er zijn zoveel combinaties dat je er weinig over kan zeggen zo 123. Vind het trouwens fijne bandjes die BT45's. | |
Erasmo | zaterdag 9 april 2016 @ 16:52 |
Groetjes van een pauzeplaats btw, heerlijk rijweer vandaag. | |
Nero22 | zaterdag 9 april 2016 @ 16:58 |
Klopt. Ik heb maar een klein rondje gedaan, want ik heb maar 2 uur geslapen vannacht denk ik, maar het was het wel waard. O, en schaamteloze cross-post: Vandaag heb ik dus ook uitgevonden dat ik tot ongeveer 150 km/u een Porsche 911 Carrera S bij kan houden. Ik reed op een rood licht af, vlak voor de start van de snelweg bij Haarlem. Normaal kruip ik altijd naar voren, maar nu stond er alleen een busje en een Porsche. Ik dacht: we gaan het meemaken... Zie ik het spoilertje omhoog komen. Alright, alright... Licht gaat op groen, en er komt me een gebrul uit die wagen! Brrroop, weg - launch control gaf hem een goed voordeel. | |
mjan | zaterdag 9 april 2016 @ 17:56 |
Alsof 20 jaar zo bizar oud is Qua banden; ik ben erg gelukkig met pr3 op de bandit. Maar goed, dan zou je ook de voorkant meteen moeten meepakken, weet niet hoever die band op is? | |
Geelman | zaterdag 9 april 2016 @ 19:02 |
Bandje voor is nog prima, dus ik denk dat het toch maar weer een BT45 wordt. | |
BlackLining | zaterdag 9 april 2016 @ 19:27 |
BT45 ik ken geen band waar de Bandit zo slecht op staat. Vreselijke dingen. Ik zou serieus die voorband eraf trekken. Heb ik na 3000 kilometer ook gedaan, gewoon je verlies nemen. Aanraders? Continental RoadAttack 2 (of als je in de regen rijdt, 2Evo. Is wel iets minder op droog), en Dunlop Roadsmart wordt er ook veel onder gelegd. PR3 heb ik geen ervaring mee, maar ik heb nu drie sets Conti RA2 waarvan één 2Evo versleten en die rijden goddelijk. Zeker vergeleken met dat waardeloze stuk rubber wat Bridgestone maakt. | |
Nero22 | zaterdag 9 april 2016 @ 20:19 |
Ik ben fan van Michelin Pilot Road, maar goed, ik heb dan ook geen andere banden gereden dan dat. Op het baby Kwakje had ik PR2, en nu heb ik er PR4 onder liggen. Gaan wel lekker lang mee. | |
Nero22 | zaterdag 9 april 2016 @ 20:19 |
En nu we toch bezig zijn. |