Je hoeft de nokkenas ketting toch niet los te halen bij een GS? Lijkt me sterk dat er met de timing iets mis zou zijn. Maar goed, wat dan welquote:Op vrijdag 1 april 2016 17:42 schreef Sarasi het volgende:
Geen idee.Hij start niet en de elektra is in orde. Dus ik ga even kijken of ik de carbs kan doorlopen vanavond en anders hebben we toch een foutje gemaakt met kleppen stellen. Dus dan moet dat weer open om ernaar te kijken.
Je kon toch rijdend naar huis na je val?quote:Op vrijdag 1 april 2016 17:42 schreef Sarasi het volgende:
Geen idee.Hij start niet en de elektra is in orde. Dus ik ga even kijken of ik de carbs kan doorlopen vanavond en anders hebben we toch een foutje gemaakt met kleppen stellen. Dus dan moet dat weer open om ernaar te kijken.
Nou. Bij mijn motor wel, want er was zo weinig klepspeling dat we de shims er anders niet uit kregen.quote:Op vrijdag 1 april 2016 17:49 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Je hoeft de nokkenas ketting toch niet los te halen bij een GS? Lijkt me sterk dat er met de timing iets mis zou zijn. Maar goed, wat dan wel
Post kapiteinkoek nog op MF? Grote kans dat hij het wel weet.
AH, dat klinkt niet erg goed als er geen voelermaatje tussen pastquote:Op vrijdag 1 april 2016 18:33 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Nou. Bij mijn motor wel, want er was zo weinig klepspeling dat we de shims er anders niet uit kregen.En volgens KapiteinKoek is dat onmogelijk, maar ik was erbij en het was echt zo. Zijn ook achterlijk ver teruggegaan in shimdikte, op de gok, omdat er helemaal geen voelermaatje tussen ging. Dus tijdens het terugzetten van de assen misschien een foutje gemaakt.
Je wilt ook niet weten hoe de pakking eruit zag. Gedesintegreerd en compleet vastgekoekt aan het klepdeksel. Dat heb ik serieus weg moeten bikken met een schroevendraaier.quote:Op vrijdag 1 april 2016 18:53 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
AH, dat klinkt niet erg goed als er geen voelermaatje tussen pastnu wel beter neem ik aan.
Hmm, dan zou het wel eens kunnen dat je timing verkeerd staat. Good luck
Nicequote:Op vrijdag 1 april 2016 18:56 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Je wilt ook niet weten hoe de pakking eruit zag. Gedesintegreerd en compleet vastgekoekt aan het klepdeksel. Dat heb ik serieus weg moeten bikken met een schroevendraaier.En ik krijg hulp van BlackLining gelukkig.
Dus dat komt wel weer goed. Het mooie weer is toch pas net begonnen.
Ha, wat een handige post! Heb laatst ook een draggin gekocht en zocht nog naar goede knieprotectiequote:Op vrijdag 1 april 2016 16:37 schreef Sarasi het volgende:
Mijn motor rijdt nog niet, maar er was "MOET WEG" korting op de enige motorjeans die ik nog goed vond staan, dus ik ben weer arm.Draggin Jeans Twista gekocht, met Revit Seesmart knieprotectie (flexibel en dun, loopt makkelijk, toch C1 bescherming tegen impact want omdat technologie
) en een safeway belt om een bouwvakkersdecollete te voorkomen. Totaalprijs rond de 260 euro, wat wel weer meer is dan de bedoeling was eigenlijk maar goed. Ik ben er wel echt heel blij mee. Zit fijn, is skinny, voelt veilig, kan zo door voor een normale broek.
Deze week zelf 2 bijna dood ervaringen gehad.quote:Op vrijdag 1 april 2016 19:03 schreef Nero22 het volgende:
Vandaag mooi nog even 100 km gereden.
Maar man man man, wat een beunhazen op de weg weer... Vlak achter auto's plakken, er vervolgens snoeihard voorbij knallen, maar dan wel bijna zichzelf onderuit remmen voor een bochtje.O, en herrie-uitlaten door de straat.
![]()
Die protectiequote:Op vrijdag 1 april 2016 19:19 schreef mjan het volgende:
[..]
Ha, wat een handige post! Heb laatst ook een draggin gekocht en zocht nog naar goede knieprotectieMoet er inderdaad ook een riem in dragen, voor datzelfde probleem.
Ik zag vandaag opvallend veel Harleys en aanverwante motoren. Alleen, in groepen, echt bizar.quote:Op zondag 3 april 2016 11:43 schreef Gummiebeer het volgende:
Gisteren opvallend veel Duc's in het wild gezien
Volgens mij zag ik vandaag een Tricolore voorbij donderen.quote:Op zondag 3 april 2016 11:43 schreef Gummiebeer het volgende:
Ja. Wat een ontzettende domper.quote:Op zondag 3 april 2016 21:40 schreef Daantke het volgende:
Op tv zag je net ook wat ducs voorbij donderen
Ik heb niks tegen Rossi, en ik wil niet zeggen dat hij het niet verdient... Maar toch wel.quote:
die 2e motor was gewoon kut. Z'n start was niet super maar dat had ie binnen notime gecorrigeerd....quote:Op zondag 3 april 2016 21:56 schreef Maegrim het volgende:
hij had de snelheid niet inderdaad, denk dat iannone slecht slaapt vannacht
Ik had er eentje achter me zitten dit weekendquote:Op zondag 3 april 2016 11:43 schreef Gummiebeer het volgende:
Hoef je in ieder geval niet uit te wijken voor onderdelen.quote:Op maandag 4 april 2016 23:45 schreef pindaplukker het volgende:
[..]
Ik had er eentje achter me zitten dit weekend![]()
[ afbeelding ]
Vind het wel nice. Ik denk dat als je er aan beide zeiden dimlicht maakt het niet erg mooi is. Dan lijkt het zo'n dertien in dozijn fiets.quote:Op dinsdag 5 april 2016 00:35 schreef Amoeba het volgende:
Ik vind dat zo'n slecht design he van Ducati, die koplamp niet symmetrisch tov de as bij dat model.
zit jij nou een wel rijdend model af te zeiken?quote:Op dinsdag 5 april 2016 00:35 schreef Amoeba het volgende:
Ik vind dat zo'n slecht design he van Ducati, die koplamp niet symmetrisch tov de as bij dat model.
Ik ook.quote:
Ik rol mijn minder snel rijdend model zometeen gewoon buiten hoor. Waarschijnlijk gewoon wat waterprobleempjes gekregen, die Belgische snelwegen zijn van dusdanige kwaliteit dat ik wel ruitenwissers op mijn vizier kon gebruiken dus die motor zal ook wel genoeg gevangen hebben.quote:Op dinsdag 5 april 2016 00:44 schreef stinkie het volgende:
[..]
zit jij nou een wel rijdend model af te zeiken?
Al wat anders op het oog?quote:Op dinsdag 5 april 2016 14:16 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Maar ik heb er een potentiële koper voor.
Schoonmaken?quote:Op dinsdag 5 april 2016 21:20 schreef Catch22- het volgende:
Hoe vaak maken jullie je ketting schoon? Ik heb het net voor het eerst gedaan in 1000km ofzo. Werd wel mooi schoon
Klusje van niks en je ketting gaat langer mee.quote:
Schoonmaken? Echt niet.quote:Op dinsdag 5 april 2016 21:20 schreef Catch22- het volgende:
Hoe vaak maken jullie je ketting schoon? Ik heb het net voor het eerst gedaan in 1000km ofzo. Werd wel mooi schoon
heb geen ketting, Riem stuk makkelijkerquote:Op dinsdag 5 april 2016 21:20 schreef Catch22- het volgende:
Gebroken koppelingskabel bij de hevel.quote:
Die kerel kan stevig doorrijden. Paar keer met hem meegereden, verbaast me dat hij nog steeds die Duc heeftquote:Op maandag 4 april 2016 23:45 schreef pindaplukker het volgende:
[..]
Ik had er eentje achter me zitten dit weekend![]()
[ afbeelding ]
Waar heb je de ketting mee schoongemaakt? Wil het ook gaan doen maar weet niet hoe of waarmeequote:Op dinsdag 5 april 2016 21:20 schreef Catch22- het volgende:
S100 kettingreiniger. Daarna s100 White grease er opquote:Op dinsdag 5 april 2016 22:57 schreef BoxeurDesRues het volgende:
[..]
Waar heb je de ketting mee schoongemaakt? Wil het ook gaan doen maar weet niet hoe of waarmee
Lampenolie en een doek of tandenborstelquote:Op dinsdag 5 april 2016 22:57 schreef BoxeurDesRues het volgende:
[..]
Waar heb je de ketting mee schoongemaakt? Wil het ook gaan doen maar weet niet hoe of waarmee
Kan ook. S100 is wat minder werk denk ikquote:Op dinsdag 5 april 2016 23:16 schreef Drinky het volgende:
[..]
Lampenolie en een doek of tandenborstel
Wanneer er veel modder/zand tussen zit. Laatst na Luxemburg even grondig schoongemaakt en onder andere de ketting meegenomen.quote:Op dinsdag 5 april 2016 21:20 schreef Catch22- het volgende:
Ducati Monster. Ik wil sowieso een 900cc maar even kijken welke editie precies.quote:
Is dat niet een redelijk kleine fiets? Ik dacht dat jij 1.90m+ was?quote:Op dinsdag 5 april 2016 23:22 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Wanneer er veel modder/zand tussen zit. Laatst na Luxemburg even grondig schoongemaakt en onder andere de ketting meegenomen.
[..]
Ducati Monster. Ik wil sowieso een 900cc maar even kijken welke editie precies.
Ik zag er een uit 2000 staan maar ik ken dat blok niet en die van de S4 wel. Dat 916 blok is echt bruut
Ik ben maar 1,78m hoor. En ik weeg zo'n 50kg.quote:Op dinsdag 5 april 2016 23:30 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Is dat niet een redelijk kleine fiets? Ik dacht dat jij 1.90m+ was?
Ik zag er laatst 1 staan en zag gelijk dat ik daar met 1.96 niet op ging passen. Wat wel jammer is, want ik vind ze wel coolquote:Op dinsdag 5 april 2016 23:30 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Is dat niet een redelijk kleine fiets? Ik dacht dat jij 1.90m+ was?
Oh, dan verwar ik je met iemand anders.quote:Op dinsdag 5 april 2016 23:31 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Ik ben maar 1,78m hoor. En ik weeg zo'n 50kg.
Ze noemen me ook wel Spriet.
Hypermotard? Natuurlijk niet vergelijkbaar met Monster, maar toch.quote:Op dinsdag 5 april 2016 23:31 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Ik zag er laatst 1 staan en zag gelijk dat ik daar met 1.96 niet op ging passen. Wat wel jammer is, want ik vind ze wel cool
Sarasi, vraagje over die knie protectie, passen die ook in andere merken jeans dat jij weet?quote:Op vrijdag 1 april 2016 19:45 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Die protectiePast ook precies in die kniezakken, dus ze zitten relatief snel goed. Ik DM je vanavond wel even welk type ik heb, heb ze allemaal even geprobeerd maar deze paste er het beste in.
Voor welk model ben jij gegaan? Ik twijfelde nog tussen de Twista en de Slix.
Ze pasten niet in BlackLining's jeans. Ik zal ze even opmeten, edit dit bericht zo even.quote:Op dinsdag 5 april 2016 23:59 schreef hupsakesie het volgende:
[..]
Sarasi, vraagje over die knie protectie, passen die ook in andere merken jeans dat jij weet?
Heb vandaag van een collega Hornee Kevlar jeans aangeboden gekregen en hier zitten ook kniezakken in voor het invoegen van die protectiestukken. Vraag me dus af hoe en wat daar dan inpast (en aangezien jij goede ervaring met die kniestukken hebt)
De aangeboden jeans zijn alleen in het pashokje gedragen en dus nog als nieuw en voor een goed prijsje over te nemen...
Thnx Sarasi, Zal als ik thuis even opmeten om te zien of ze passen.quote:Op woensdag 6 april 2016 00:01 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Ze pasten niet in BlackLining's jeans. Ik zal ze even opmeten, edit dit bericht zo even.
Edit: Ik heb er overheen gemeten, dus met de kromming erbij. 23cm hoog, 17cm op het breedste punt.
Edit2: Maar. En dit is even onder Heel Erg Voorbehoud. Het ziet eruit alsof je er ook best een stukje af zou kunnen knippen. Dus als het net niet past, zou je dat nog kunnen proberen. Het lijkt me dat dat minimale impact op de veiligheid heeft, gezien het design, maar ik sta niet voor deze uitspraak in enzo natuurlijk.
20 euro voor twee knieprotectors. Alleszins te doen dus.quote:Op woensdag 6 april 2016 14:25 schreef hupsakesie het volgende:
[..]
Thnx Sarasi, Zal als ik thuis even opmeten om te zien of ze passen.
BTW wat kosten ze ongeveer, kan ik dit misschien van de prijs om over te kopen aftrekken
Dat uiteraard sowieso als eerstquote:Op donderdag 7 april 2016 14:40 schreef Vinniiee het volgende:
Ik zou niet zomaar blind afgaan op km-stand, maar naar de (onderhoud) historie vragen.
Slijtagedelen die je noemt slijten toch als een malle op circuit dus daar zou ik me niet blind op staren. Zeker bij curcuitfietsen zegt kilometerstand weinig. 30k zonder onderhoud is veel verder heen dan 80k met onderhoud. Ik heb hier ook een ex-circuitfiets staan met 80k en die loopt als een zonnetje.quote:Op donderdag 7 april 2016 14:13 schreef sanger het volgende:
Even advies gevraagd...
Ik ben op zoek naar een racer voor erbij. Leuk voor circuitdagen/vrijrijden en naar de TT of SBK etc. Nu ben ik de volgende twee tegen het lijf gelopen. Beiden zelfde bouwjaar en even duur.
Beide types heb ik wel eerder op gereden en beiden rijdt prima.
GSXR 600 – bouwjaar 1998 – kappen en tank van een 2001 model omgebouwd
Heeft relatief weinig km’s gelopen met 36.000. Qua uiterlijk echt een mooie fiets, lekker aggressief. Achterband is wel aan vervanging toe. En ketting waarschijnlijk ook. Hierdoor wordt hij wel iets duurder dan de andere optie.
Wel lekker compacte motor, lekker wendbaar, onderdelen goed verkrijgbaar. Maat van me heeft ook dit type.
Vraag is waarom de kappen zijn omgebouwd. Is er schade geweest misschien?
ZX9r – bouwjaar 1998
Heeft reeds 80xxx gelopen. Best veel. Ziet er netjes uit op een klein deukje/vouwtje in de tank na (rechts aan de achterkant bij zadel). Banden zijn 1000 km oud dus nog prima. Kettingset wordt bijgeleverd, die is dan ook nieuw (maat van me kan dat er zelf opzetten, en ik waarschijnlijk ook wel).
Een zwaardere en iets minder wendbare motor. Wel behoorlijk wat meer power. Is echter veel minder aggressief in uiterlijk, meer een degelijke motor als je het tegen de GSXR afzet.
Dus? Moeilijke keuze. De ene heeft dubbele aan km’s gereden, en de ander heeft iets mindere staat banden en ketting.Qua rijgedrag ook niet echt te vergelijken, maar beiden zeer geschikt voor wat ik er mee wil doen.
Pfff, welke zouden jullie kiezen en waarom?
Ik zag hem staan, ik vind hem stiekem wel erg baasquote:Op donderdag 7 april 2016 19:28 schreef Erasmo het volgende:
Nog een aankoopmening gevraagd! M'n Zero is voor garantie weg en het gaat helaas waarschijnlijk nog wel even duren, tot die tijd maar een vervangende fiets. Wat dachten jullie van dit?
http://www.motor-forum.nl(...)/Suzuki-impulse.html
Zoiets heb ik nou ook, zo fout dat het tof is.quote:Op donderdag 7 april 2016 19:30 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Ik zag hem staan, ik vind hem stiekem wel erg baas
Als hij netjes is kan je je er wel even mee redden lijkt me.quote:Op donderdag 7 april 2016 19:35 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Zoiets heb ik nou ook, zo fout dat het tof is.
Accu contactors willen niet sluiten maar niemand weet waarom.quote:Op donderdag 7 april 2016 19:37 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Als hij netjes is kan je je er wel even mee redden lijkt me.
Wat heeft je Zero? Storing?
Nadeel van nieuwe technieken natuurlijk. Je hebt wel een leenmotor toch?quote:Op donderdag 7 april 2016 19:44 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Accu contactors willen niet sluiten maar niemand weet waarom.
handelen ze dat in NL af of is de fiets weer terug naar Duitsland?quote:Op donderdag 7 april 2016 19:28 schreef Erasmo het volgende:
Nog een aankoopmening gevraagd! M'n Zero is voor garantie weg en het gaat helaas waarschijnlijk nog wel even duren, tot die tijd maar een vervangende fiets. Wat dachten jullie van dit?
Dat wel maar ik vind het niet eerlijk tov de dealer, heb de leenmotor al bekant een maand en ik heb de Zero niet eens bij hun gekochtquote:Op donderdag 7 april 2016 19:45 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Nadeel van nieuwe technieken natuurlijk. Je hebt wel een leenmotor toch?
Dat snap ik, was voor de beeldvorming. Speelfietsje er bij is misschien ook wel leukquote:Op donderdag 7 april 2016 19:47 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Dat wel maar ik vind het niet eerlijk tov de dealer, heb de leenmotor al bekant een maand en ik heb de Zero niet eens bij hun gekocht
Oei. Dan zou ik even verder zoekenquote:Op donderdag 7 april 2016 19:50 schreef Erasmo het volgende:
Verzekering per maand is een wereldschokkende ¤4.
Als ie vergelijkbaar is met de GSX550, en dat is ie volgens mij: vandaag nog kopen!!quote:Op donderdag 7 april 2016 19:28 schreef Erasmo het volgende:
Ik vind 'm helemaal geweldig en spuuglelijk.quote:Op donderdag 7 april 2016 19:28 schreef Erasmo het volgende:
Ligt eraan wat er onder zit natuurlijk. Onder de Kawa zitten 1000 km "oude" 2ct van Michelin.quote:Op donderdag 7 april 2016 14:26 schreef Catch22- het volgende:
Banden zou ik sowieso vervangen als ik naar t circuit ging. Ik zou de Suzuki nemen. 80k voor een racer is wel wat veel al.
De Kawa is aantoonbaar, de gixxer is de laatste 3 jaar niets aan gedaan. Dat moet dus allemaal eigenlijk direct gedaan worden (olie + filter + koelvloeistof + remmerij nalopen + achterband (voorband is nieuw) + ktw set.quote:Op donderdag 7 april 2016 14:40 schreef Vinniiee het volgende:
Ik zou niet zomaar blind afgaan op km-stand, maar naar de (onderhoud) historie vragen.
Een weekend is wat overdreven misschien, maar wel snel jaquote:Op donderdag 7 april 2016 15:09 schreef Erasmo het volgende:
Huidige banden moet je bij een circuitfiets helemaal niet naar kijken, die verslijt je toch in een weekendje.
Ik ga sowieso op allebei even rijden inderdaadquote:Op donderdag 7 april 2016 17:45 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Slijtagedelen die je noemt slijten toch als een malle op circuit dus daar zou ik me niet blind op staren. Zeker bij curcuitfietsen zegt kilometerstand weinig. 30k zonder onderhoud is veel verder heen dan 80k met onderhoud. Ik heb hier ook een ex-circuitfiets staan met 80k en die loopt als een zonnetje.
Ik zou ze allebei eens warm rijden en middels een schroevendraaier luisteren naar de kleppen en de krukas. Die die het minste ratelt, die moet je hebben.
Vergeet ook de klepspeling niet. Weet niet wat de interval is voor die motoren, maar houdt er rekening mee dat die kosten aardig kunnen oplopen.quote:Op vrijdag 8 april 2016 09:01 schreef sanger het volgende:
[..]
De Kawa is aantoonbaar, de gixxer is de laatste 3 jaar niets aan gedaan. Dat moet dus allemaal eigenlijk direct gedaan worden (olie + filter + koelvloeistof + remmerij nalopen + achterband (voorband is nieuw) + ktw set.
[..]
Een weekend is wat overdreven misschien, maar wel snel ja
[..]
Ik ga sowieso op allebei even rijden inderdaad
Dat kan een maatje van me zelf doen. Dus hooguit de shims. Gaat mij bij onderhoud eigenlijk alleen om de kosten van het materiaal.quote:Op vrijdag 8 april 2016 09:52 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Vergeet ook de klepspeling niet. Weet niet wat de interval is voor die motoren, maar houdt er rekening mee dat die kosten aardig kunnen oplopen.
Nee joh, is juist een tof ding!quote:Op donderdag 7 april 2016 20:05 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Ik vind 'm helemaal geweldig en spuuglelijk.Volgens mij heb je ook echt machtig veel aanspraak op dat ding. Ik zou 'm direct kopen als ik jou was. Ideale excuus nu om zoiets aan te schaffen.
"Helemaal geweldig". Ook spuuglelijk ja. Maar ik houd wel van lelijke eendjes.quote:
Is het niet gewoon vliegroest? Poets je er zo afquote:Op zaterdag 9 april 2016 15:25 schreef Geelman het volgende:
Arg!Roest ontdekt op de voorvork! Buiten slapen en 's winters rijden is geen ideale combo. Gelukkig zit het boven de kroonplaat. Even kijken of ik het weg kan poetsen.
Dat denk ik wel, ik ga zo even een poging wagen.quote:Op zaterdag 9 april 2016 15:29 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Is het niet gewoon vliegroest? Poets je er zo af
Klopt.quote:Op zaterdag 9 april 2016 16:52 schreef Erasmo het volgende:
Groetjes van een pauzeplaats btw, heerlijk rijweer vandaag.
Alsof 20 jaar zo bizar oud isquote:Op zaterdag 9 april 2016 15:34 schreef Geelman het volgende:
[..]
Dat denk ik wel, ik ga zo even een poging wagen.
Verder loopt de Bandit eigenlijk best goed voor een 20 jaar oude fiets. Zo goed, dat er binnenkort wel weer eens een nieuwe achterband op mag. Ik heb nu voor en achter BT45's. Is het aan te raden beide banden hetzelfde te houden?
Bandje voor is nog prima, dus ik denk dat het toch maar weer een BT45 wordt.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |