Niet zo sarcastisch, je leest zelf denk ik niet goed?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 23:57 schreef SingleCoil het volgende:
Man, jij kunt goed linkjes posten zeg! Beter dan posts van anderen lezen, denk ik.
Als je mijn post leest, dan bevestigt die theorie die ik plaatste juist dat universum altijd bestaan heeft (het is een "perpetuum mobile").quote:Op dinsdag 22 maart 2016 18:09 schreef SingleCoil het volgende:
Bij mij leeft het beeld dat bij het "begin van het universum T=0" alles wat we kennen is ontstaan. Dat suggereerd dus dat er geen moment T=-1 was waarop het universum nog niet bestond, immers voro T=0 bestond er geen tijd. En dat impliceert dan weer dat het universum altijd bestaan heeft.
als we er kennelijk al uit zijn? Wellicht minder zware stof dan je aanvakelijk dacht?quote:Ik weet dat het zware materie is, maar ik zou nog eens deze links doorlezen.
De knapste koppen van de aarde houden zich natuurlijk ook met die vraag bezig.
Niet onjuist, maar onvolledig. Dat is een belangrijk verschil. Een theorie komt altijd met een geldigheidsdomein. Je hebt verder dus geen "houvast" nodig.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 02:27 schreef SingleCoil het volgende:
Bij de wetenschap veranderd alles voortdurend. Eerst is het de tweede wet van Newton, dan blijkt dat weer onjuist en is het Einstein, en dat is natuurlijk zometeen ook weer onjuist en dan komt er weer iets nieuws. Weinig houvast aan te beleven.
Nee dus.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 19:52 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Lol. Ik denk dat je het niet helemaal begrijpt. De speciale relativiteitstheorie is niet alleen geldig "voor hoge snelheden". De tweede wet van Newton houdt simpelweg geen rekening met relativistische effecten en is dus simpelweg onjuist.
Agreed. Ik krijg echt jeuk van die man.quote:Op woensdag 23 maart 2016 09:59 schreef Discombobulate het volgende:
Michio Kaku is echt de Deepak Chopra van de natuurkunde trouwens.
De kans daarop lijkt trouwens behoorlijk hoog te zien, heb ik wel eens begrepen.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 16:48 schreef Jihawti het volgende:
[..]
Tenzij we in de Matrix of in een computersimulatie wonen
En ik zeg nergens dat de oerknal daar mee te maken heeft.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 09:20 schreef Haushofer het volgende:
Het is je eerder al meerdere keren uitgelegd dat de oerknaltheorie niet gaat over het ontstaan van het heelal, maar over de ontwikkeling ervan.
9/10 keer wel.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 09:28 schreef Haushofer het volgende:
Het naturalisme dwingt je niet om God te verwerpen. Het stelt alleen dat het wetenschappelijke kader haar beperkingen heeft.
Het heeft dus niets te maken met "God niet willen accepteren".
En waar komt die god vandaan?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 09:07 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Maar wat vergeten wordt is dat het gewoon een begin gehad moet hebben. En DAT is dus weer niet natuurkundig mogelijk. Als alles al door een oerknal zou komen (wat ik niet aannemelijk vindt, althans niet als er geen hogere Macht achter zit daar is alles te georganiseerd voor) dan moet er gewoon een trigger zijn geweest van een altijd al bestaande intelligentie. Wat alleen maar God kan zijn.
Als we het economische model volgen dan ontstond ie omdat er vraag naar wasquote:
Dat is dan ook de waarheid, maar de vraag is of degene aan wie ik de vraag stelde dat ook zo ziet.quote:Op woensdag 23 maart 2016 16:28 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Als we het economische model volgen dan ontstond ie omdat er vraag naar was.
Hoezo?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 09:07 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Maar wat vergeten wordt is dat het gewoon een begin gehad moet hebben.
Hmmm, ik denk niet dat dit klopt eigenlijk. De snelheden van sterrenstelsels ten opzichte van ons in een uitdijend universum, zijn in werkelijkheid nooit groter dan de lichtsnelheid. De reden dat dit op het eerste zicht wel zo lijkt (bijvoorbeeld wet van Hubble), is omdat de snelheidsvectoren van die sterrenstelsels zich in een andere raakruimte bevinden dan onze snelheidsvectoren (omdat de ruimtetijd uitzet). Als je de snelheidsvectoren van elkaar aftrekt kom je inderdaad een vector met norm groter dan c uit, maar dit is niet de correcte manier om er mee om te gaan (juister is bijvoorbeeld de vectoren parallel te transporteren over de ruimte).quote:Op woensdag 23 maart 2016 16:43 schreef Maanvis het volgende:
Het jammere aan wetenschap is dat het onmogelijk alles kan verklaren. Er zijn namelijk sommige dingen die nooit waarneembaar zijn. Denk hierbij bijvoorbeeld aan miljarden jaren in de toekomst als het universum sneller dan het licht uitdijt (dit is een theorie die nu geldig is). De wezens die dan in ons sterrenstelsel leven zullen nooit kunnen bewijzen dat het universum groter is dan het sterrenstelsel waar zij in zitten aangezien ze geen andere sterrenstelsels meer kunnen waarnemen (omdat het licht of welke andere straling dan ook die ze uitzenden nooit ons sterrenstelsel zal bereiken.
Maar de tussenliggende ruimte zet tijdens die reis zelf ook nog uit. Over vele miljarden jaren zullen we geen andere sterrenstelsels waarnemen dan de onze, is de gangbare theorie.quote:Op woensdag 23 maart 2016 18:17 schreef yarnamc het volgende:
[..]
Hmmm, ik denk niet dat dit klopt eigenlijk. De snelheden van sterrenstelsels ten opzichte van ons in een uitdijend universum, zijn in werkelijkheid nooit groter dan de lichtsnelheid. De reden dat dit op het eerste zicht wel zo lijkt (bijvoorbeeld wet van Hubble), is omdat de snelheidsvectoren van die sterrenstelsels zich in een andere raakruimte bevinden dan onze snelheidsvectoren (omdat de ruimtetijd uitzet). Als je de snelheidsvectoren van elkaar aftrekt kom je inderdaad een vector met norm groter dan c uit, maar dit is niet de correcte manier om er mee om te gaan (juister is bijvoorbeeld de vectoren parallel te transporteren over de ruimte).
In de praktijk lijkt het me dat je dus nog steeds informatie kunt uitwisselen met die sterrenstelsels. Het foton dat je uitzendt blijft namelijk niet heel zijn traject in dezelfde raakruimte.
laatst nog ene youtube filmpje gezien waar een grote anti-god-gast dat zegt. hij zei letterlijk 'they might think that the milky way is the only galaxy in the universe, but they would be wrong'quote:Op woensdag 23 maart 2016 18:17 schreef yarnamc het volgende:
[..]
Hmmm, ik denk niet dat dit klopt eigenlijk. De snelheden van sterrenstelsels ten opzichte van ons in een uitdijend universum, zijn in werkelijkheid nooit groter dan de lichtsnelheid. De reden dat dit op het eerste zicht wel zo lijkt (bijvoorbeeld wet van Hubble), is omdat de snelheidsvectoren van die sterrenstelsels zich in een andere raakruimte bevinden dan onze snelheidsvectoren (omdat de ruimtetijd uitzet). Als je de snelheidsvectoren van elkaar aftrekt kom je inderdaad een vector met norm groter dan c uit, maar dit is niet de correcte manier om er mee om te gaan (juister is bijvoorbeeld de vectoren parallel te transporteren over de ruimte).
In de praktijk lijkt het me dat je dus nog steeds informatie kunt uitwisselen met die sterrenstelsels. Het foton dat je uitzendt blijft namelijk niet heel zijn traject in dezelfde raakruimte.
quote:Op woensdag 23 maart 2016 18:29 schreef Maanvis het volgende:
[..]
laatst nog ene youtube filmpje gezien waar een grote anti-god-gast dat zegt. hij zei letterlijk 'they might think that the milky way is the only galaxy in the universe, but they would be wrong'
Aha, hahaha, mijn kosmologie zat duidelijk ver wegquote:Op woensdag 23 maart 2016 18:27 schreef Perrin het volgende:
[..]
Maar de tussenliggende ruimte zet tijdens die reis zelf ook nog uit. Over vele miljarden jaren zullen we geen andere sterrenstelsels waarnemen dan de onze, is de gangbare theorie.
http://www.space.com/1138(...)-trillion-years.html
Dan krijg je weer net zoiets als nu met de bijbel.quote:Op woensdag 23 maart 2016 19:41 schreef yarnamc het volgende:
Gelukkig hebben die wetenschappers van de toekomst onze data.
Je zegt:quote:Op woensdag 23 maart 2016 16:09 schreef bianconeri het volgende:
[..]
En ik zeg nergens dat de oerknal daar mee te maken heeft.
Ik ging gewoon verder over de ontwikkeling.
Dat begin is toch de oerknal?quote:Maar wat vergeten wordt is dat het gewoon een begin gehad moet hebben. En DAT is dus weer niet natuurkundig mogelijk.
Nee, niet. Dat leg ik je nu net uit.quote:9/10 keer wel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |