ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy DerLudolf Vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen.
Nou! Machtig interessant inderdaad! Je vraagt je toch af, wat drijft zo iemand? He? Matzwarte verf, en dan glanzend zilvergrijs Is het politiek gemotiveerd? Welke boodschap zit hierachter?
Een onderzoek instellen naar de botsveiligheid van een trein die al uit de catalogus is gehaald omdat ie.... Jawel, niet aan de nieuwe veiligheidsnormen/botsnormen van 2014 voldoet Waarom denken ze dat de GTW's niet meer besteld worden en alles nu Flirt is?
Op zaterdag 12 maart 2016 09:42 schreef Dr_Flash het volgende: Kan me nog een Virm herinneren die het weleens van een pantserwagen gewonnen heeft ergens in Drenthe.
Ik weet niet of je dit "winnen" moet noemen.
Foto van een kapotte trein.
[ Bericht 11% gewijzigd door Duvel op 12-03-2016 17:18:38 ]
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Nee, dat heb je niet helemaal juist. Via de GSM-R heb je tot Weener contact met Nederland, maar vanaf de grens valt het baanvak officieel onder Fahrdienstleiter Ihrhove. Het is ook nu nog steeds een grensbaanvak, we hebben ook nog steeds een geldige grensbaanvakovereenkomst. En wij moeten inderdaad nog steeds Duitse Befehlen afgeven mocht er een trein rijden en er is iets aan de hand.
Op zaterdag 12 maart 2016 12:46 schreef DeaDLocK2K het volgende: Laten we ons spoorwegnet inderdaad aan DB geven. Kunnen we puzzels als "welke overstap van 25 minuten haal je soms nog wek een keer" spelen.
Dat klopt toch ook? Sinds 3 december hebben we, in elk geval de komende jaren, geen last meer van verwijtbare storingen tussen Bad-Nieuweschans en Leer
In Duitsland heb je gestaffelde prijzen voor het gebruik van het spoornetwerk, een ICE heeft in de regel voorang op IC - IRE - RE en zo heeft IC weer voorrang op IRE - RE dit omdat die treinen meer betalen voor het gebruik van de infrastructuur. m.a.w. er wordt meer gedaan om je ICE overstap te halen bij vertraging dan bij een regionale boemel. Dus die cijfers zeggen ook niks omdat die helemaal vertekend kunnen zijn.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
In Duitsland heb je gestaffelde prijzen voor het gebruik van het spoornetwerk, een ICE heeft in de regel voorang op IC - IRE - RE en zo heeft IC weer voorrang op IRE - RE dit omdat die treinen meer betalen voor het gebruik van de infrastructuur. m.a.w. er wordt meer gedaan om je ICE overstap te halen bij vertraging dan bij een regionale boemel. Dus die cijfers zeggen ook niks omdat die helemaal vertekend kunnen zijn.
Of een aansluiting wacht of niet is een keuze van de vervoerder en heeft niks met de prioriteit van het rijpad te maken, toch?
Het is eerder andersom: de punctualiteit van IC/ICE is behoorlijk slecht ondanks dat ze de hoogste prioriteit hebben.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-03-2016 14:57:33 ]
Lange afstanden, dus meer kans dat er wat mis gaat onderweg, en dat in combinatie met rustig een kwartier wachten op een aansluitende trein. En op die trein moeten dan weer andere treinen wachten, enz, enz, enz
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zaterdag 12 maart 2016 15:33 schreef dennistd het volgende: Lange afstanden, dus meer kans dat er wat mis gaat onderweg, en dat in combinatie met rustig een kwartier wachten op een aansluitende trein. En op die trein moeten dan weer andere treinen wachten, enz, enz, enz
En dat komt door het systeem met gereserveerde zitplaatsen. Vaak wordt dat aanbevolen, soms verplicht. Veel mensen doen dat ook in het Fernverkehr. Tsja, en de keuze tussen een kwartier / half uur vertraging, of de volgende trein opzadelen met honderd of meer extra mensen waar geen plek voor is terwijl ze wel betaald hebben voor hun zitplaats.... Daar komt dat dus door
In Nederland reserveert niemand en rijdt in principe op de grote lijnen elk kwartier een trein in beide richtingen (al dan niet stoptrein en IC samen 4 x per uur).
Vandaar dat er in NL zo klakkeloos opgeheven wordt. Wordt alleen een beetje een jammer verhaal als er met die redenatie meerdere treinen achter elkaar opgeheven worden. Of als je niet in de gaten hebt dat je treinen op elk moment van de dag al ramvol zitten omdat je gevoel voor realiteitszin nooit bestaan heeft
En dat komt door het systeem met gereserveerde zitplaatsen. Vaak wordt dat aanbevolen, soms verplicht. Veel mensen doen dat ook in het Fernverkehr. Tsja, en de keuze tussen een kwartier / half uur vertraging, of de volgende trein opzadelen met honderd of meer extra mensen waar geen plek voor is terwijl ze wel betaald hebben voor hun zitplaats.... Daar komt dat dus door
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op zaterdag 12 maart 2016 16:47 schreef DeaDLocK2K het volgende: Goede uitleg van de heren. Net twintig euro voor een baco betaald, tijd voor de terugreis. Wel chocolade voor de mannelijke productie-eenheid gekocht.
Het buitenterrein is meestal een rommeltje ja, maar dat heeft ook wel weer wat. Het zal nu ook wel iets voller staan vanwege de modelbouw binnen, het is OnTraxs dit weekend.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zaterdag 12 maart 2016 19:37 schreef dennistd het volgende: Het buitenterrein is meestal een rommeltje ja, maar dat heeft ook wel weer wat. Het zal nu ook wel iets voller staan vanwege de modelbouw binnen, het is OnTraxs dit weekend.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Vandaag stond er bij AKE Eisenbahntouristik een rit met de Rheingold naar Papenburg op het programma. Vanuit Köln werd vanochtend even na half negen vertrokken, om rond 12.15u in Papenburg aan te komen. Om 17.40u werd begonnen aan de terugreis, die hier bij Neumehringen (2,5km voor Salzbergen) op de foto vastgelegd werd. Loc van dienst was de E10 1309, die sinds kort de tractieleverancier van de AKE-Rheingold is.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Inderdaad. Er was wat weerstand vanuit Arriva. Beter alles weghalen ipv een paar losse IR seinen. Is ook wel prettig zo voor machinist. Alles automatisch, niet meer schieten, jullie zien het beter, minder kans op storing/vertraging. Win-win.
Het nadeel is dan weer wel dat je straks vastzit aan een stationnementstimer die voor jou bepaalt wanneer je weer verder mag. Die timer heeft altijd dezelfde tijd, dat lijkt me minder dynamisch dan een IR-paal die je zelf kunt aanschieten. Ik weet alleen niet of je dit als machinist als groot nadeel ervaart?
Op zondag 13 maart 2016 10:21 schreef derLudolf het volgende: Wat voor ontzettend interessants is TPRB? Jullie zijn er al een aantal dagen vol van
Ter Plaatse Relais Bediende Beveiliging (De R ben ik niet zeker van) wat inhoudt dat de machinist met een laser pistool het sein veilig zet en de rijweg vrijmaakt. De laatste baanvakken naar Harlingen en Stavoren worden omgebouwd van dit systeem naar Centraal Bediend, op een post van ProRail dus. Zie ook: http://www.klassiekebeveiliging.com/Uitleg_TPRB.htm
[ Bericht 8% gewijzigd door b2py op 13-03-2016 10:29:23 ]
Het is dat ik het geld en ruimte niet heb. Anders kocht ik hem. Een AMPZ, WRMZ en WLABmz er bij in dezelfde kleurtjes. Regelen we wat scholing voor een paar FOK! machinisten en kun je een nieuwjaarsrondje naar Karinthië doen ofzo
Het is dat ik het geld en ruimte niet heb. Anders kocht ik hem. Een AMPZ, WRMZ en WLABmz er bij in dezelfde kleurtjes. Regelen we wat scholing voor een paar FOK! machinisten en kun je een nieuwjaarsrondje naar Karinthië doen ofzo
Kan het treinentopic dat niet gewoon crowdfunden? Hoeven we elk nog maar 10k in te leggen
Ik ben eerlijk gezegd wel benieuwd hoe het eind dit jaar met de nieuwe Limburgse concessie komt. Naar wat ik begrepen heb zal de rechter op 26 april pas uitspraak gaan doen. Mocht Arriva groen licht krijgen dan kan daarna pas alles in gang worden gezet, zoals het bestellen van bussen en treinen.
Die laatste gaan natuurlijk nooit op tijd klaar zijn voor december ...
Het is dat ik het geld en ruimte niet heb. Anders kocht ik hem. Een AMPZ, WRMZ en WLABmz er bij in dezelfde kleurtjes. Regelen we wat scholing voor een paar FOK! machinisten en kun je een nieuwjaarsrondje naar Karinthië doen ofzo
Lees nou goed, waarschijnlijk kunnen ze haar niet eens naar Nederland versturen .
Moet je haar op je vakantieadres laten afleveren, is altijd zo'n gedoe.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op zondag 13 maart 2016 11:27 schreef Peterselieman het volgende: Ik ben eerlijk gezegd wel benieuwd hoe het eind dit jaar met de nieuwe Limburgse concessie komt. Naar wat ik begrepen heb zal de rechter op 26 april pas uitspraak gaan doen. Mocht Arriva groen licht krijgen dan kan daarna pas alles in gang worden gezet, zoals het bestellen van bussen en treinen.
Die laatste gaan natuurlijk nooit op tijd klaar zijn voor december ...
NS wil vast wel wat Plan V's of Linten voor 10 jaar verhuren
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ik mag haar trouwens wel kopen hoor ik net, als ik het zelf maar betaal .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Maar jij woonde toch in een bovenwoning? Ik denk niet dat een balkon zo'n loc kan dragen
Ja, dat probleem tackelen we wel ter plekke Dennis .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
NS wil vast wel wat Plan V's of Linten voor 10 jaar verhuren
Het zal onvermijdelijk zijn dat een deel van de treinen eerst nog met NS materieel gaat rijden. De NS krijgt in december niet voor niets al de beschikking over 25 FLIRTS in plaats van 6 zoals de eerdere plannen volgens mij waren, naast de zes voor Gouda-Alphen.
Klopt, die 10k is wellicht wat ruim begroot. Maar een standaard dieplader vind 110 ton niet zo leuk. Her en der zullen wel wat paaltjes en stoplichten moeten worden verwijdert, je moet een vergunning aanvragen omdat je 3 keer zo zwaar bent als wettelijk toegestaan in D, je moet wat kranen, transportbegeleiding dit dat.
Klopt, die 10k is wellicht wat ruim begroot. Maar een standaard dieplader vind 110 ton niet zo leuk. Her en der zullen wel wat paaltjes en stoplichten moeten worden verwijdert, je moet een vergunning aanvragen omdat je 3 keer zo zwaar bent als wettelijk toegestaan in D, je moet wat kranen, transportbegeleiding dit dat.
Voor het gebouw van VolkerRail aan de Duurstedestraat in Deventer staat dit ouwe sikje een soort van mooi te wezen
Met een klein stukje verder het laatste restje van het Deventer straatspoor, een vrij uitgebreid netwerk waaraan een heleboel bedrijven een spooraansluiting hadden en dat tot 2002 (2000? 2005?) in gebruik was. Zijn nog wel leuke foto's van te vinden op internet.
De wisselkloot is niet meer te tillen (ja, uitgeprobeerd )
maar om dan maar materieel bij NS weg te halen terwijl die zelf met een tekort zitten is dan wel erg makkelijk gedacht.
niet helemaal. Daarvoor is in de concessie een overgangsperiode opgenomen waarin de zittende vervoerder (in dit geval NS) voor materieel moet zorgen totdat de nieuwe treinen van de nieuwe vervoerder instromen.
Als alles in Limburg volgens het boekje was verlopen was dit slechts een zeer korte periode geweest. Nu kan het nog wel eens langer gaan duren. Ik kan niet in het orderboek van Stadler kijken in hoeverre ze ruimte gereserveerd hebben voor Arriva.
niet helemaal. Daarvoor is in de concessie een overgangsperiode opgenomen waarin de zittende vervoerder (in dit geval NS) voor materieel moet zorgen totdat de nieuwe treinen van de nieuwe vervoerder instromen.
Dat is toch niet houdbaar? De oude vervoerder is geen contractpartij en de nieuwe concessiehouder hoeft geen haast te maken met nieuw materieel.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Dat is toch niet houdbaar? De oude vervoerder is geen contractpartij en de nieuwe concessiehouder hoeft geen haast te maken met nieuw materieel.
Het zijn wel uitzonderlijke omstandigheden waar de oude vervoerder zeker een steentje aan heeft bijgedragen.
Als Arriva nog niet genoeg materieel heeft en NS op dat moment materieel over heeft, zou het kunnen dat NS meewerkt. Tegen die tijd is DDM weer in dienst, is Gouda-Alphen weg (want Abellio met eigen materieel) en zijn er ook al wat FLIRTs geleverd.
Als Stadler sneller levert dan waar NS op rekent (NS zou rekenen op 9, terwijl de verwachting is dat er in december 25 geleverd zijn?) zou het kunnen dat Arriva tijdelijk wat NS-materieel kan huren totdat de Limburg-FLIRTs geleverd zijn.
Hoezo niet? Je kunt zoiets prima regelen in de concessievoorwaarden dat er zsm nieuw materieel instroomt?
Wat vind je daar houdbaar aan dan? "Momentje geduld reiziger, de nieuwe concessie is ingegaan, en uw trein komt er zsm aan. Uiterlijk over anderhalf jaar! "
Op pagina 102 van de concessie-eisen staat bijvoorbeeld:
quote:
In uitzondering hierop is het toegestaan dat gedurende maximaal een jaar, zijnde het eerste jaar van de Concessie Limburg (december 2016 tot december 2017) tijdelijke bestaande Elektrische Treinstellen worden ingezet in de Concessie Limburg, indien levering en inzet van nieuwe Elektrische Treinstellen per december 2016 niet gerealiseerd kan worden. Voor deze tijdelijke Elektrische Treinstellen geldt dat deze gebouwd moeten zijn na 2000.
Voor NS gelden natuurlijk de eisen van de bestaande concessie. Maar daarin heb je volgens mij bijv. de "redelijke regeling" die iets regelt over materieel bij wisseling naar een nieuwe vervoerder. Al kan ik niet vinden wat die regeling precies betekent.
Op zondag 13 maart 2016 18:04 schreef Igen het volgende: Maar daarin heb je volgens mij bijv. de "redelijke regeling" die iets regelt over materieel bij wisseling naar een nieuwe vervoerder. Al kan ik niet vinden wat die regeling precies betekent.
Het zijn wel uitzonderlijke omstandigheden waar de oude vervoerder zeker een steentje aan heeft bijgedragen.
Als Arriva nog niet genoeg materieel heeft en NS op dat moment materieel over heeft, zou het kunnen dat NS meewerkt. Tegen die tijd is DDM weer in dienst, is Gouda-Alphen weg (want Abellio met eigen materieel) en zijn er ook al wat FLIRTs geleverd.
Als Stadler sneller levert dan waar NS op rekent (NS zou rekenen op 9, terwijl de verwachting is dat er in december 25 geleverd zijn?) zou het kunnen dat Arriva tijdelijk wat NS-materieel kan huren totdat de Limburg-FLIRTs geleverd zijn.
Dan nog moet het Arriva-machinistenkorps opgeleid zijn voor de treinen die er dan komen te rijden. Etc etc etc.
Ik denk trouwens dat je dat gezeik met die rechtszaken ook had gekregen als NS niet had aangeklooid.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Ik begreep dat er in ieder geval wel op tijd een aantal Stadlers aanwezig zijn in Limburg. Onze materieelman moet een aantal maanden naar Limburg voor testritten en opleiding. Die gaat eerst naar Zwitserland voor instructie.
Dat komt pas in december 2017 vrij. Tenzij NS genoeg FLIRT's op tijd geleverd krijgt, die op Zwolle-Enschede inzet omdat de waslijn er toch al hangt en Arriva opscheept met de Buffeltjes
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Het zijn wel uitzonderlijke omstandigheden waar de oude vervoerder zeker een steentje aan heeft bijgedragen.
Als Arriva nog niet genoeg materieel heeft en NS op dat moment materieel over heeft, zou het kunnen dat NS meewerkt. Tegen die tijd is DDM weer in dienst, is Gouda-Alphen weg (want Abellio met eigen materieel) en zijn er ook al wat FLIRTs geleverd.
Als Stadler sneller levert dan waar NS op rekent (NS zou rekenen op 9, terwijl de verwachting is dat er in december 25 geleverd zijn?) zou het kunnen dat Arriva tijdelijk wat NS-materieel kan huren totdat de Limburg-FLIRTs geleverd zijn.
Ik denk trouwens dat je dat gezeik met die rechtszaken ook had gekregen als NS niet had aangeklooid.
Niet van deze aard. Nu klaagt Veolia omdat NS beschikking had over Veolia-interne informatie en omdat zij van mening zijn dat de hele aanbesteding over moet n.a.v. de onregelmatigheden.
Als Abellio niet had meegedaan aan de aanbesteding zal Veolia ook wel hebben geklaagd, maar dan was het weinig meer geweest dan 'hoezo waren wij te duur?'...
Niet van deze aard. Nu klaagt Veolia omdat NS beschikking had over Veolia-interne informatie en omdat zij van mening zijn dat de hele aanbesteding over moet n.a.v. de onregelmatigheden.
Als Abellio niet had meegedaan aan de aanbesteding zal Veolia ook wel hebben geklaagd, maar dan was het weinig meer geweest dan 'hoezo waren wij te duur?'...
Ze wisten al dat ze te duur waren want ze zaten boven plafond..
Niet van deze aard. Nu klaagt Veolia omdat NS beschikking had over Veolia-interne informatie en omdat zij van mening zijn dat de hele aanbesteding over moet n.a.v. de onregelmatigheden.
Als Abellio niet had meegedaan aan de aanbesteding zal Veolia ook wel hebben geklaagd, maar dan was het weinig meer geweest dan 'hoezo waren wij te duur?'...
Zit ook wat in. Overigens vind ik dat het betoog van Veolia faalt. Zouden ze een ander bod hebben uitgebracht als Abellio wel fair had gespeeld? Arriva dan?
Als het antwoord ja is: dan hadden de partijen blijkbaar ook illegale informatie over Abellio in het bezit. Als het antwoord nee is, kap dan met die vertragingstactieken.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Zal zo eens kijken of ze de Pimpel-stam in Amsterdam gefixt hebben: er wordt de hele middag al kort gekeerd onder de kap i.p.v. in twee uur via de Zaanstraat
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Zit ook wat in. Overigens vind ik dat het betoog van Veolia faalt. Zouden ze een ander bod hebben uitgebracht als Abellio wel fair had gespeeld? Arriva dan?
Als het antwoord ja is: dan hadden de partijen blijkbaar ook illegale informatie over Abellio in het bezit. Als het antwoord nee is, kap dan met die vertragingstactieken.
Wat ik heb begrepen is dat Veolia veel informatie veel te laat of niet kreeg van NS, en dat ze daarom maar wat aannames hebben moeten maken - en als gevolg kwamen ze boven het plafond uit.
Arriva zal hier ook wel mee te maken hebben gehad, maar ik denk dat Arriva beter in staat was om te berekenen wat stationnementen e.d. gaan kosten, omdat Arriva recentelijk nog een aantal spoorconcessies in de wacht heeft gesleept (zoals de Achterhoek en Zwolle - Emmen) terwijl Veolia sinds 2006 niks meer heeft gewonnen.
Wat ik heb begrepen is dat Veolia veel informatie veel te laat of niet kreeg van NS, en dat ze daarom maar wat aannames hebben moeten maken - en als gevolg kwamen ze boven het plafond uit.
Arriva zal hier ook wel mee te maken hebben gehad, maar ik denk dat Arriva beter in staat was om te berekenen wat stationnementen e.d. gaan kosten, omdat Arriva recentelijk nog een aantal spoorconcessies in de wacht heeft gesleept (zoals de Achterhoek en Zwolle - Emmen) terwijl Veolia sinds 2006 niks meer heeft gewonnen.
mja, argument van niks, want als Arriva het in kan schatten dan moet Veolia het ook kunnen op basis van de beschikbare informatie van zichzelf, ProRail, de NS en eigen waarnemingen.
mja, argument van niks, want als Arriva het in kan schatten dan moet Veolia het ook kunnen op basis van de beschikbare informatie van zichzelf, ProRail, de NS en eigen waarnemingen.
Nou ja. Arriva heeft wel wat meer ervaring natuurlijk.
Veolia weet de cijfers van de stations die ze nu bedienen, maar kreeg de cijfers over de andere stations pas erg laat. Ze moesten dus maar wat aannames maken.
Arriva moest dat hoogstwaarschijnlijk ook, maar zij bedienen meer stations en hebben ook onlangs nog een paar concessies verworven, dus zij konden waarschijnlijk een meer nauwkeurige berekening maken van wat dat zoal gaat kosten.
Op zondag 13 maart 2016 18:52 schreef James1988 het volgende: Veolia weet de cijfers van de stations die ze nu bedienen, maar kreeg de cijfers over de andere stations pas erg laat. Ze moesten dus maar wat aannames maken.
Arriva moest dat hoogstwaarschijnlijk ook, maar zij bedienen meer stations en hebben ook onlangs nog een paar concessies verworven, dus zij konden waarschijnlijk een meer nauwkeurige berekening maken van wat dat zoal gaat kosten.
Voor de factoren die jij noemde is dat vrij betrouwbaar door te trekken, daar gaan ze echt niet nat op..
En verder kan ik me absoluut niet voorstellen dat eenmalige zaken als CiCo's, automaten etc ervoor zorgen dat je zoveel boven plafond komt. Daar gaan andere dingen mis.
Op zondag 13 maart 2016 18:54 schreef b2py het volgende: En verder kan ik me absoluut niet voorstellen dat eenmalige zaken als CiCo's, automaten etc ervoor zorgen dat je zoveel boven plafond komt. Daar gaan andere dingen mis.
Dat zijn geen eenmalige zaken, daarvoor moet juist een huurprijs worden berekend (grond)
Op zondag 13 maart 2016 18:54 schreef b2py het volgende: En verder kan ik me absoluut niet voorstellen dat eenmalige zaken als CiCo's, automaten etc ervoor zorgen dat je zoveel boven plafond komt. Daar gaan andere dingen mis.
Op zondag 13 maart 2016 18:56 schreef Duvel het volgende: Het is voor ons gewoon gissen. Het jammere is dat door dat getouwtrek de reiziger waarschijnlijk aan het kortste eind trekt.
Dit, inderdaad. Dat de provincie niet verder wilde met Abellio is zeer begrijpelijk, maar dat de reiziger hier de dupe van dreigt te worden is wel zeer jammerlijk. Wat nou als de rechter straks Veolia in het gelijk stelt en oordeelt dat de hele aanbesteding over moet?
Rijdt BRENG niet meer met 3 gekoppelde GTW's in de spits tegenwoordig ??? Ik passeer nogal eens met de vrachtwagen het spoor in de Achterhoek, en soms zie ik een BRENG-treintje. Zijn eigenlijk altijd 2 stellen.
Dit, inderdaad. Dat de provincie niet verder wilde met Abellio is zeer begrijpelijk, maar dat de reiziger hier de dupe van dreigt te worden is wel zeer jammerlijk. Wat nou als de rechter straks Veolia in het gelijk stelt en oordeelt dat de hele aanbesteding over moet?
[..]
Het was maar een voorbeeld, volgens mij speelden er nog wel meer van zulke dingen mee zoals de huur van personeelsruimten e.d.
Veolia weet dan weer wel precies hoeveel hun personeel nu kost, iets wat Arriva niet weet.
Op zondag 13 maart 2016 19:02 schreef greavy het volgende: Rijdt BRENG niet meer met 3 gekoppelde GTW's in de spits tegenwoordig ??? Ik passeer nogal eens met de vrachtwagen het spoor in de Achterhoek, en soms zie ik een BRENG-treintje. Zijn eigenlijk altijd 2 stellen.
Nee, is volgens mij niet meer nodig. Die twee stelletjes rijden tegenwoordig vaak, zo niet altijd, op de maaslijn om daar de drukte op te vangen.
Op zondag 13 maart 2016 19:02 schreef greavy het volgende: Rijdt BRENG niet meer met 3 gekoppelde GTW's in de spits tegenwoordig ??? Ik passeer nogal eens met de vrachtwagen het spoor in de Achterhoek, en soms zie ik een BRENG-treintje. Zijn eigenlijk altijd 2 stellen.
1 slag nog geloof ik in de ochtend. Vet handig die wethouders die bepalen dat er 3 slagen met 3 stellen gereden wordt en zo mans veel belastinggeld over de balk gooien.
Op zondag 13 maart 2016 19:02 schreef greavy het volgende: Rijdt BRENG niet meer met 3 gekoppelde GTW's in de spits tegenwoordig ??? Ik passeer nogal eens met de vrachtwagen het spoor in de Achterhoek, en soms zie ik een BRENG-treintje. Zijn eigenlijk altijd 2 stellen.
klopt. Het blijkt niet nodig te zijn. Daarom rijden er twee GTW's van Breng op de Maaslijn en heb je het zevende of negende stel (hoe je het maar wilt noemen) voor reserve/onderhoud.
Om 19.22u stond ie er ineens (vanaf de westzijde). Borden stonden al op CNL München, waardoor er flink wat mensen weer uit mochten na een aantal drietalige omroepen...
Nu om 19.26 met +25 eindelijk vertrokken. Tot Weesp lekker achter de sprinter aan geboemeld...
[ Bericht 11% gewijzigd door dennistd op 13-03-2016 19:43:07 ]
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Met enig renwerk, iets wat nog steeds geen goed idee is met mijn halfmanke poot in Arnhem de aansluiting naar Zwolle gehaald. Ook vandaag meer wel dan niet vertraagd fernverkehr gezien en deze aansluiting was eigenlijk niet meer te halen. De IC naar Zwolle is op tijd vertrokken en over anderhalf uur lig ik op de bank.
Op zondag 13 maart 2016 19:25 schreef dennistd het volgende: Om 19.22u stond ie er ineens (vanaf de westzijde). Borden stonden al op CNL München, waardoor er flink wat mensen weer uit mochten na een aantal drietalige omroepen...
Nu om 19.26 met +25 eindelijk vertrokken. Tot Weesp lekker achter de sprinter aan geboemeld...
Dat met die borden en het niet wijzigen daarvan is zo oneindig zwakzinnige droeftoeterij.
In Deventer een stop van vier minuten, en lekker er achteraan lijkt het nu dus op. Gaat mijn overstap naar Oldenzaal. NS GtbV geldt nog steeds niet bij een overstap naar een andere vervoerder he?
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zondag 13 maart 2016 21:07 schreef dennistd het volgende: En ook geen inhaling in Rijssen geweest, dan zal het wel Almelo worden, het eindpunt van de stopper...
Ja dat het op +10 blijft staan en als hij er om +15 nog niet is dat het dan +15 wordt Zeg dan niks, dan weet ik net zo veel
Ja precies! Echt totale waanzin. En het is niet alsof het een volledig geautomatiseerd systeem is ofzo waarin dit soort dingen gewoon niet meer voor zouden mogen komen. Computers maken geen fouten, mensen maken ze en computers zijn daar de dupe van.
Op zondag 13 maart 2016 21:04 schreef b2py het volgende: Het volledige vorige NS bestuur heeft daar zijn MBA gehaald, ze zullen er wel iets goed aanleren toch?
Correctie: 39. Tilburg - Breda nu ook. Nummer 3 vandaag.
Ik zit een beetje te spelen met de NS-API, toen ik net ineens "Rijdt vandaag niet" zag verschijnen bij alle treinen van Breda richting Tilburg wist ik al hoe laat het was
De bijsturing pakt het wel snel op, ik zag binnen een paar minuten dat treinen uit Roosendaal en Den Haag in Breda keren en verder rijden als de "gewone" trein.
Ik zit een beetje te spelen met de NS-API, toen ik net ineens "Rijdt vandaag niet" zag verschijnen bij alle treinen van Breda richting Tilburg wist ik al hoe laat het was
De bijsturing pakt het wel snel op, ik zag binnen een paar minuten dat treinen uit Roosendaal en Den Haag in Breda keren en verder rijden als de "gewone" trein.
We hebben daar standaard scenario's voor op de plank liggen.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
We hebben daar standaard scenario's voor op de plank liggen.
Ik herinner me nog wel een tijd waarin zo'n situatie zorgde voor "Sorry mensen, allemaal uitstappen, deze trein wordt afgerangeerd." Goed om te zien dat ze die trein nu inzetten om de tegentrein te rijden.
Ik herinner me nog wel een tijd waarin zo'n situatie zorgde voor "Sorry mensen, allemaal uitstappen, deze trein wordt afgerangeerd." Goed om te zien dat ze die trein nu inzetten om de tegentrein te rijden.
Tijdens de eerste minuten na zo'n melding stuurt de DVL bij op fingerspitzengefühl, daarna gaan de scenario's in werking, als dat mogelijk is. Op een zondagavond is dat eenvoudiger dan in een maandagmorgenspits.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Ik vraag mij dan wel eens af wat het plaatsen van al die hekken voor zin heeft. Je loopt gewoon naar een overweg en hebt alsnog vrijelijk toegang tot het spoor.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
Ik vraag mij dan wel eens af wat het plaatsen van al die hekken voor zin heeft. Je loopt gewoon naar een overweg en hebt alsnog vrijelijk toegang tot het spoor.
Het valt me altijd op hoe makkelijk je tussen Breda & Tilburg het spoor op loopt..
Door werkzaamheden tussen Amsterdam Centraal en Haarlem werd kalktrein 47612 van Jemelle (B) naar Beverwijk vandaag omgeleid via Zaandam-Uitgeest. Met +120 en DB Cargo-loc 1615 voorop komt de trein hier in het laatste zonlicht van de dag door het station Krommenie-Assendelft.
Toen ik vanavond Hengelo met +30 bereikte zag ik aan de overkant van het perron de 1832 van HSL Logistik met een sleep ketelwagens staan. Niet te ver naar voren zoals vaak het geval is (dan is er weinig van te maken), maar juist mooi naast de nieuwe fietsflat en de monumentale kap.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ik vraag mij dan wel eens af wat het plaatsen van al die hekken voor zin heeft. Je loopt gewoon naar een overweg en hebt alsnog vrijelijk toegang tot het spoor.
Kun je nagaan hoeveel gevallen er zouden zijn als er helemaal geen hekken zouden staan. Mijn onderbuurvrouw en -man zijn beiden machinist van NS, de man heeft nog nooit een aanrijding gehad in 30 jaar, zijn vrouw afgelopen jaar 3 in 6 maanden, daarvoor ook nooit.
Ook vertellen ze dat er wekelijks ook veel gevallen zijn waar men wel op tijd kan stoppen, of mensen uit het spoor halen.
Zeer triest allemaal
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Kun je nagaan hoeveel gevallen er zouden zijn als er helemaal geen hekken zouden staan. Mijn onderbuurvrouw en -man zijn beiden machinist van NS, de man heeft nog nooit een aanrijding gehad in 30 jaar, zijn vrouw afgelopen jaar 3 in 6 maanden, daarvoor ook nooit.
Ook vertellen ze dat er wekelijks ook veel gevallen zijn waar men wel op tijd kan stoppen, of mensen uit het spoor halen.
Zeer triest allemaal
Spoorlopers zijn als trdl al bijna dagelijkse routine...
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Spoorlopers zijn als trdl al bijna dagelijkse routine...
En dan worden er sommige meldingen zelfs niet eens gemaakt. Ik kom ze vaak tegen, met de hond wandelend. Dan stop je, en uit het raam duidelijk makend dat dit absoluut verboden en gevaarlijk is. Dan lopen ze vaak al direct weg (de goede kant op). Dan wordt het ook niet gemeld, omdat de volgende pas een half uur/uur later komt. Dan zijn ze allang weg.
Op maandag 14 maart 2016 10:26 schreef James1988 het volgende: En toch... wat bezielt zulke mensen? Waarom denken ze dat het spoor een goede wandelroute is?
De aanrijding bij Tilburg Universiteit gisteren was een ongeluk, het slachtoffer is nu een been kwijt.
Bijzonder inderdaad. Van een kind kan ik nog enigzins begrijpen dat ze er geen gevaar in zien. Maar volwassenen, kom op zeg.
Op maandag 14 maart 2016 10:26 schreef James1988 het volgende: De aanrijding bij Tilburg Universiteit gisteren was een ongeluk, het slachtoffer is nu een been kwijt.
Bijzonder inderdaad. Van een kind kan ik nog enigzins begrijpen dat ze er geen gevaar in zien. Maar volwassenen, kom op zeg.
Ik herinner me nog een paar jaar terug dat er twee jongeren met hun benen langs het perron zaten en ze de trein niet hoorden, zagen of voelden aankomen.. Kunnen sindsdien ook allebei op hun knieën lopen, sommige mensen zijn gewoon te dom om zelfstandig in het openbaar te komen helaas.
Eens per uur een pendeltrein tussen beide steden, en "de kosten voor behoud ervan zijn voor rekening van het Rijk. "
Waarom laten ze niet gewoon de intercity uit Amsterdam na Dordrecht doorrijden naar Breda? Die IC stopt als het goed is ook in Blaak, dus alle reizigers uit Breda die naar Blaak willen hebben dan een (relatief) snelle rechtstreekse trein, i.p.v. te moeten overstappen in Dordrecht of Rotterdam Centraal...
Op maandag 14 maart 2016 17:15 schreef b2py het volgende: Waarom rijdt dat ding uberhaupt.. Op die herkomst/bestemmingmatrix die ik laatst postte was niet eens een lijntje te zien tussen beide steden..
Ik ken ook niemand die zegt "Ik ga eens lekker een dagje naar Dordrecht". Net als Zoetermeer of Almere, daar ga je ook niet voor je lol heen.
Waarom laten ze niet gewoon de intercity uit Amsterdam na Dordrecht doorrijden naar Breda?
Ik lees nergens dat ns dit niet van plan is. De afspraak is dat ns 1x per uur een ic laat rijden tussen breda en dordrecht op kosten van het rijk, dat kan best de ic amsterdam-dordrecht zijn.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Ik ken ook niemand die zegt "Ik ga eens lekker een dagje naar Dordrecht". Net als Zoetermeer of Almere, daar ga je ook niet voor je lol heen.
Best vreemd, want het heeft wel een behoorlijk sfeervolle oude stad.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende: IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
Ik lees nergens dat ns dit niet van plan is. De afspraak is dat ns 1x per uur een ic laat rijden tussen breda en dordrecht op kosten van het rijk, dat kan best de ic amsterdam-dordrecht zijn.
Dat is waar.
Ik vraag me ook wel af hoe ze dit in Breda willen gaan aanpakken. Vanaf december keren daar twee treinseries (de Benelux en de ICd), de andere sporen zijn nodig voor de doorgaande treinen en overstappers op de stoptrein.
De ICd zal als het goed is met twee locs gaan rijden, maar de Benelux niet dacht ik? Dus blijven rangeerbewegingen nodig wat capaciteit vreet.
Ik vraag me ook wel af hoe ze dit in Breda willen gaan aanpakken. Vanaf december keren daar twee treinseries (de Benelux en de ICd), de andere sporen zijn nodig voor de doorgaande treinen en overstappers op de stoptrein.
De ICd zal als het goed is met twee locs gaan rijden, maar de Benelux niet dacht ik? Dus blijven rangeerbewegingen nodig wat capaciteit vreet.
Eigenlijk is dit een geniale zet van ns, ze trekken gewoon een bestaande ic verbinding door, ze weten dat ze verzekerd zijn van reizigers en krijgen als beloning een flinke zak geld.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Ik lees nergens dat ns dit niet van plan is. De afspraak is dat ns 1x per uur een ic laat rijden tussen breda en dordrecht op kosten van het rijk, dat kan best de ic amsterdam-dordrecht zijn.
NS heeft in november aangegeven dat ze een pendeltrein kunnen laten rijden, als daar financiering voor geregeld wordt (volgens NS kost het 2,3 miljoen per jaar). http://m.ad.nl/ad/m/nl/32(...)ntercity-Breda.dhtml
NS heeft in november aangegeven dat ze een pendeltrein kunnen laten rijden, als daar financiering voor geregeld wordt (volgens NS kost het 2,3 miljoen per jaar). http://m.ad.nl/ad/m/nl/32(...)ntercity-Breda.dhtml
Akkoord maar dat was een voorstel aan de regio.
Zover ik begrepen heb is er in het contract wat ns nu met de rijksoverheid heeft gesloten niet bepaald hoe ns dordrecht-breda moet vormgeven, er is alleen bepaald dat het 1 x per uur gaat rijden en als ic, dat kan dus ook een doorgetrokken ic zijn.
Die pendel was trouwens een onderhnadelingstactiek om de prijs op te voeren.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Zover ik begrepen heb is er in het contract wat ns nu met de rijksoverheid heeft gesloten niet bepaald hoe ns dordrecht-breda moet vormgeven, er is alleen bepaald dat het 1 x per uur gaat rijden en als ic, dat kan dus ook een doorgetrokken ic zijn.
Die pendel was trouwens een onderhnadelingstactiek om de prijs op te voeren.
Als je die pendel niet wilt dan moet je m onaantrekkelijk maken door achterlichtaansluitingen te bieden.
Hopen dat geen hond die trein pakt dan, kan je na een jaartje die onnodige geldverspilling weer afschaffen. Een pendeltrein met slechte aansluitingen lijkt mij dus een prima keuze
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-03-2016 19:16:53 ]
Als dagelijks forens tussen Den Haag en Dordrecht ben ik wel fan van de Den Haag - Venlo IC, om de doodeenvoudige redenen dat 1) deze begint op Den Haag, dus bijna altijd plek bij de start, en 2) niet stopt op Schiedam en Rotterdam Blaak wat weer 5 min tijdwinst oplevert.
Deze trein zit wel bijna altijd vol richting Dordrecht, in Dordrecht stroomt deze grotendeels weer leeg om vervolgens weer vol te stromen richting Breda en verder.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Zover ik begrepen heb is er in het contract wat ns nu met de rijksoverheid heeft gesloten niet bepaald hoe ns dordrecht-breda moet vormgeven, er is alleen bepaald dat het 1 x per uur gaat rijden en als ic, dat kan dus ook een doorgetrokken ic zijn.
Welk contract? Er is nu alleen maar een toezegging van de staatssecretaris dat ze gaat betalen voor 1 x per uur een IC, wat precies is wat NS voorstelde aan Dordrecht.
Eerste goede treinenplaatje van deze vakantie. Afgelopen middag in Féz. Helaas geen afstandse loc of Belgisch bagagerijtuig, maar desondanks wel leuk.
Leuk plaatje, en je hebt een zeldzaamheid te pakken. De locomotief op de foto is een Prima 2, gebouwd door Alstom.
Met de Prima 2 wilde Alstom de concurrentie aangaan met de Traxx van Bombardier en de Vectron van Siemens, maar hierin zijn ze niet echt succesvol geweest. Europese vervoerders en leasemaatschappijen kozen massaal voor de Duitse locomotieven, de enige klant die Alstom voor dit loctype wist binnen te halen is ONCF: de spoorwegen van Marokko. Zij bestelden 20 van deze machines, die werden gebouwd in Belfort (Frankrijk) waar ook de eerdere prototypes al werden gebouwd.
Toch is het Prima-platform niet helemaal kansloos: op basis van de Prima 2 worden er 295 locomotieven geleverd aan KTZ, de spoorwegen van Kazachstan. Ook heeft Alstom onlangs een contract in de wacht gesleept voor de levering van 800 e-locs aan Indian Railways voor inzet in het goederenvervoer.
Welk contract? Er is nu alleen maar een toezegging van de staatssecretaris dat ze gaat betalen voor 1 x per uur een IC, wat precies is wat NS voorstelde aan Dordrecht.
De rijksoverheid sluit contract hiervoor af met ns, dat dat nog niet getekend is doet niet ter zake.
Het plan is niet precies wat ns aan de regio voorstelde, in de gesprekken tussen ns en de regio lag een shuttle op tafel, bij dit plan staat het ns vrij om het in te vullen zoals zei willen mits er aan twee eisen worden voldaan.
Ns heeft kennelijk ook hier een shuttle voorgesteld maar staat vrij dat te wijzigen, wat ze ook gaan doen omwille van personeel en materiaal.
[ Bericht 7% gewijzigd door Merode32 op 14-03-2016 20:29:28 ]
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
In de afgelopen maanden zijn diverse varianten onderzocht op logistieke inpasbaarheid, attractiviteit voor de reiziger en exploitatiekosten. Daaruit is naar voren gekomen dat een doorgaande IC-verbinding niet te realiseren is zonder de voordelen van het HSL-aanbod voor grote groepen reizigers teniet te doen. Een Intercityverbinding 1 x per uur tussen Dordrecht en Breda is logistiek maakbaar, al zijn daar substantiële kosten aan verbonden. Gezien de gevolgen van het Fyra-alternatief voor de regio, ben ik bereid om deze verbinding voor een periode van 2 jaar te realiseren. In de komende 2 jaar blijf ik met NS en met de regionale partners zoeken naar logistieke en financiële ruimte voor een meer structurele oplossing in de toekomst.
Hier zegt ze dus niks wat bijt aan wat ik beweerde.
Ns heeft aan rover en kennelijk ook mvbov(gezien hun website) laten weten dat ze volledig zelfstandig besluiten hoe dit in de dienstregeling verwerkt word, en dat ze nog gaan kijken naar een optimale inplanning,
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Maar ze licht het niet toe. Op wat voor manier zou een doorgaande trein 'de voordelen van het HSL-aanbod voor grote groepen reizigers teniet te doen'?
Als ze bedoelt 'een doorgaande trein kunnen we niet goed ingepast krijgen tussen Breda, Dordrecht en Rotterdam' zou je kunnen overwegen om 'm wat langer stil te laten staan in Dordrecht in afwachting van een beter pad.
Moeilijk plannen wordt het toch, tussen Breda en de HSL-aansluiting komt straks aardig wat te rijden: 2x/u de ICd, 2x/u de IC naar Den Haag via de HSL, 2x/u de sprinter naar Dordrecht, 1x/u de Benelux, goederen die de Brabantroute gebruiken en dus deze trein.
Maar ze licht het niet toe. Op wat voor manier zou een doorgaande trein 'de voordelen van het HSL-aanbod voor grote groepen reizigers teniet te doen'?
Als ze bedoelt 'een doorgaande trein kunnen we niet goed ingepast krijgen tussen Breda, Dordrecht en Rotterdam' zou je kunnen overwegen om 'm wat langer stil te laten staan in Dordrecht in afwachting van een beter pad.
Moeilijk plannen wordt het toch, tussen Breda en de HSL-aansluiting komt straks aardig wat te rijden: 2x/u de ICd, 2x/u de IC naar Den Haag via de HSL, 2x/u de sprinter naar Dordrecht, 1x/u de Benelux, goederen die de Brabantroute gebruiken en dus deze trein.
Rover gaat zich er nog mee bemoeien en ns komt nog met een brief voor een aanvullend locov advies, dus de stelligheid waarmee zij over de shuttle praat is absoluut voorbarig.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Moeilijk plannen wordt het toch, tussen Breda en de HSL-aansluiting komt straks aardig wat te rijden: 2x/u de ICd, 2x/u de IC naar Den Haag via de HSL, 2x/u de sprinter naar Dordrecht, 1x/u de Benelux, goederen die de Brabantroute gebruiken en dus deze trein.
Het lijkt dan voor de hand te liggen dat er een half uur na de Benelux nog een gaatje is - dat zou meteen verklaren waarom er gezegd wordt dat 1x/u haalbaar is voor een extra IC.
Op maandag 14 maart 2016 21:06 schreef ReisT het volgende: Niet minder voorbarig dan jouw stellige bewering dat NS wat anders van plan zou zijn dan een pendeltrein.
[..]
Het lijkt dan voor de hand te liggen dat er een half uur na de Benelux nog een gaatje is - dat zou meteen verklaren waarom er gezegd wordt dat 1x/u haalbaar is voor een extra IC.
Prima wacht maar af waar ns mee aankomt bij het locov, je zult verrast worden.
Ik ben blij dat je nu erkent dat ns zelf de dienstregeling vaststelt en niet de ss.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Het lijkt dan voor de hand te liggen dat er een half uur na de Benelux nog een gaatje is - dat zou meteen verklaren waarom er gezegd wordt dat 1x/u haalbaar is voor een extra IC.
Ja, inderdaad.
Ik vraag me af hoe de Benelux in Breda zal komen te liggen. Een symmetrische ligging met twee Beneluxen naast elkaar lijkt me in ieder geval uitermate onpraktisch
Ik vraag me af hoe de Benelux in Breda zal komen te liggen. Een symmetrische ligging met twee Beneluxen naast elkaar lijkt me in ieder geval uitermate onpraktisch
Bij gelijke tijden in Rotterdam (veel valt daar niet mee te schuiven) gaat dat wel gebeuren. Uit Rotterdam komt dan :28 aan in Breda, naar Rotterdam vertrekt om :33. Tenminste, als de Benelux inderdaad via de HSL rijdt en niet via Dordt.
Bij gelijke tijden in Rotterdam (veel valt daar niet mee te schuiven) gaat dat wel gebeuren. Uit Rotterdam komt dan :28 aan in Breda, naar Rotterdam vertrekt om :33. Tenminste, als de Benelux inderdaad via de HSL rijdt en niet via Dordt.
Dat wordt dan spannend, want dan zijn er dus twee perrons nodig in Breda. De ICd moet er ook nog keren, maar dat gebeurt dan denk ik op het keerspoor.
Nog een leuke vraag: waar gaan ze de locomotieven laten? Of gaan ze de Benelux ook met twee locs rijden?
Bij gelijke tijden in Rotterdam (veel valt daar niet mee te schuiven) gaat dat wel gebeuren. Uit Rotterdam komt dan :28 aan in Breda, naar Rotterdam vertrekt om :33. Tenminste, als de Benelux inderdaad via de HSL rijdt en niet via Dordt.
Het is nog afwachten of de Benelux inderdaad de extra trage variant via Den Haag wordt of toch een koppeling met de ICd. Ik denk eigenlijk dat het pad in België veel vaster ligt tussen Antwerpen en Brussel, dat zal gewoon het huidige pad zijn.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Aan de oostkant kun je ze wel kwijt ja, maar aan de westkant zou ook wel handig zijn om tenminste één spoor te hebben zodat een loc de rest niet in de weg staat. En spoor 1 bestaat niet in Breda, ik denk dat je spoor 2 langs het voormalige postperron bedoelt?
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op maandag 14 maart 2016 22:40 schreef dennistd het volgende: Aan de oostkant kun je ze wel kwijt ja, maar aan de westkant zou ook wel handig zijn om tenminste één spoor te hebben zodat een loc de rest niet in de weg staat. En spoor 1 bestaat niet in Breda, ik denk dat je spoor 2 langs het voormalige postperron bedoelt?
Op maandag 14 maart 2016 22:36 schreef b2py het volgende: Er liggen 2 kopsporen aan de oostkant, daar moet wel wat mee te fixen zijn. Komt spoor 1 nog in dienst?
Doorrijden met een volle Benelux naar dat kopspoortje mag niet, ivm de veiligheid. Een lege ICd kun je daar wel laten keren, maar dat lost het probleem van de wissellocs voor de Benelux niet op
Doorrijden met een volle Benelux naar dat kopspoortje mag niet, ivm de veiligheid. Een lege ICd kun je daar wel laten keren, maar dat lost het probleem van de wissellocs voor de Benelux niet op
Hoe deden ze dat dan toen de ICd ook nog gewisseld moest worden van Loc?
Dat wordt dan spannend, want dan zijn er dus twee perrons nodig in Breda. De ICd moet er ook nog keren, maar dat gebeurt dan denk ik op het keerspoor.
Nog een leuke vraag: waar gaan ze de locomotieven laten? Of gaan ze de Benelux ook met twee locs rijden?
Uiteindelijk wordt alles een sandwich inderdaad Vanaf vandaag rijdt Nedtrain WGM de ICD van en naar Amsterdam centraal, eerst twee weken begeleid door NSR en daarna zelfstandig. Leuk om weer eens te doen
Uiteindelijk wordt alles een sandwich inderdaad Vanaf vandaag rijdt Nedtrain WGM de ICD van en naar Amsterdam centraal, eerst twee weken begeleid door NSR en daarna zelfstandig. Leuk om weer eens te doen
Het is nog afwachten of de Benelux inderdaad de extra trage variant via Den Haag wordt of toch een koppeling met de ICd. Ik denk eigenlijk dat het pad in België veel vaster ligt tussen Antwerpen en Brussel, dat zal gewoon het huidige pad zijn.
Maar ligt Den Haag overslaan niet wat gevoelig in Den Haag?
Dat Belgische pad past makkelijk. Met een half uur rijtijd moet je om :45 uit Breda naar Antwerpen vertrekken, en de andere kant op om :15 in Breda aankomen. Dan heb je ongeveer een kwartier keertijd in Breda. Wel of niet via Den Haag rijden maakt niet echt uit, het verschil is zo'n 5 minuten in Breda.
[ Bericht 2% gewijzigd door ReisT op 14-03-2016 23:16:02 ]
Hoe deden ze dat dan toen de ICd ook nog gewisseld moest worden van Loc?
Van loc wisselen gebeurt nog steeds in Breda (alleen de AmRo rijdt momenteel in sandwich), maar de plek verschilt.
Als ze het onder de kap doen: kort na vertrek van de ICd naar Amsterdam (vanaf spoor 7) rijdt de achtergebleven loc naar een plek een stukje ten westen van station Breda, als ik het goed heb tussen wissels 1061A en 1051A:
Hier staat hij niet in de weg, omdat de trein naar Roosendaal al weg ís en de eerstvolgende pas zo'n 20 minuten later komt. In die tijd is de loc allang weer tegen de volgende ICd geplakt.
Als ze niet onder de kap keren gaat het als volgt:
ICd komt binnen op spoor 3 of 4, wordt leeggemaakt door het personeel. Trein rijdt door naar spoor 853. De wisselloc is geparkeerd op spoor 5 of 6 (of in het verlengde daarvan) en rijdt naar de stam toe, wordt vastgekoppeld. Het geheel vertrekt naar spoor 7 of 8, reizigers instappen, wegwezen.
De loc die uit Amsterdam is gekomen rijdt even later van spoor 853 naar spoor 5 of 6.
Van loc wisselen gebeurt nog steeds in Breda (alleen de AmRo rijdt momenteel in sandwich), maar de plek verschilt.
Als ze het onder de kap doen: kort na vertrek van de ICd naar Amsterdam (vanaf spoor 7) rijdt de achtergebleven loc naar een plek een stukje ten westen van station Breda, als ik het goed heb tussen wissels 1061A en 1051A:
Hier staat hij niet in de weg, omdat de trein naar Roosendaal al weg ís en de eerstvolgende pas zo'n 20 minuten later komt. In die tijd is de loc allang weer tegen de volgende ICd geplakt.
Nee, die lok rijdt tot achter het tegensein zoals het hoort
quote:
Als ze niet onder de kap keren gaat het als volgt:
ICd komt binnen op spoor 3 of 4, wordt leeggemaakt door het personeel. Trein rijdt door naar spoor 853. De wisselloc is geparkeerd op spoor 5 of 6 (of in het verlengde daarvan) en rijdt naar de stam toe, wordt vastgekoppeld. Het geheel vertrekt naar spoor 7 of 8, reizigers instappen, wegwezen.
De loc die uit Amsterdam is gekomen rijdt even later van spoor 853 naar spoor 5 of 6.
Maar ligt Den Haag overslaan niet wat gevoelig in Den Haag?
Dat Belgische pad past makkelijk. Met een half uur rijtijd moet je om :45 uit Breda naar Antwerpen vertrekken, en de andere kant op om :15 in Breda aankomen. Dan heb je ongeveer een kwartier keertijd in Breda. Wel of niet via Den Haag rijden maakt niet echt uit, het verschil is zo'n 5 minuten in Breda.
zonde van dat kwartiertje, tenzij je Breda met de Benelux ook overslaat en een aparte trein laat rijden tussen Breda en Antwerpen
Ik ben een beetje aan het rekenen geslagen. Als de dienstregeling in België hetzelfde moet blijven (zoals geschreven door NS in uit de brief aan Locov), dan kom ik hierop uit:
Dit is op basis van de huidige paden in Nederland en België, met een ommetje via Breda waarbij gebruik wordt gemaakt van de HSL. Voor Breda - Noorderkempen heb ik een aanname gemaakt van een rittijd van 20 minuten.
Volgens de concessie mag de rijtijd maximaal 3u14 bedragen. Er moet dus ergens 9 minuten vandaan worden gesprokkeld, en dat moet in Nederland gebeuren. Dat zou je kunnen doen door wat stops te verkorten en rijpaden strakker te plannen. Volgens de eerder aangehaalde brief heeft dat wel gevolgen voor allerlei andere treinseries in de randstad, dus of dat wenselijk is...
Door Berchem en Brussels Airport over te slaan win je zo'n 18 minuten? Da's inderdaad leuk... maar zie de Belgen dáár maar eens van te overtuigen.
De meest praktische oplossing om de Benelux te versnellen is toch door te doen wat o.a. ROVER nu ineens voorstelt: Den Haag links laten liggen en de ICd na Breda 1x per uur verder laten rijden naar Brussel.
De ICd zal dan wel verlengd moeten worden, de 6 rijtuigen die er nu rijden zijn niet voldoende om zowel binnenlandse als internationale reizigers op te kunnen vangen. Om Den Haag toch te bedienen, zoals afgesproken in de concessie, zou er een losse LLL-achtige trein kunnen rijden.
Er zijn denk ik deze mogelijheden, afhankelijk van hoeveel rollend materieel er beschikbaar is:
• ICd Amsterdam - Breda - Antwerpen + LageLandenLijn Den Haag - Rotterdam - Roosendaal - Antwerpen - Brussel. Mensen die vanuit Amsterdam naar Brussel willen stappen in Rotterdam of in Antwerpen over. • ICd Amsterdam - Breda - Brussel + LageLandenLijn Den Haag - Rotterdam - Roosendaal - Antwerpen. Mensen die vanuit Den Haag naar Brussel willen stappen in Rotterdam over, vanuit Dordrecht of Roosendaal met overstap in Antwerpen.
Totale rittijd Amsterdam - Brussel, met of zonder overstap: 2u50. Niet de beloofde 'minder dan 2 uur', maar een stuk sneller dan wat NS tot nu toe heeft voorgesteld.
Voorwaarde voor overstappen is dat ze crossplatform zijn en waar mogelijk gegarandeerd. De trein die eindigt in Antwerpen zal na Antwerpen C moeten doorrijden naar een rangeerterrein om daar te keren, om zo ook weer een crossplatform aansluiting te bieden voor de reis terug naar Nederland.
Op maandag 14 maart 2016 20:18 schreef Dr_Flash het volgende: Waddefak is dat trouwens met dat user icons omwisselen? Zie je steeds vaker Fok!-wide. Niet doen. Erg verwarrend en diskriemieneert de alleenstaanden in de maatschappuij
Ik zou een appje fijn vinden moet het nu 3x handmatig doen
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op dinsdag 15 maart 2016 00:14 schreef James1988 het volgende: Ik ben een beetje aan het rekenen geslagen. Als de dienstregeling in België hetzelfde moet blijven (zoals geschreven door NS in uit de brief aan Locov), dan kom ik hierop uit:
Op stationsweb kun je helaas alleen binnenlandse stations plannen, dus ik moet het even doen met 1989 en 1992.
Voor beide jaren geldt: Amsterdam Centraal 12.26 - Brussel Zuid 15.30 (3:04) In 2011: Amsterdam Centraal 11.53 - Brussel Zuid 14.42 (2:49) In 2012: Amsterdam Centraal 11.46 - Brussel Zuid 14.42 (2:56) - Verlies 7 minuten Den Haag-Rotterdam In 2013: Amsterdam Centraal 12.41 - Brussel Zuid 14.42 (2:01) - Fyra, heeft 2 dagen of zo gereden In 2013: Den Haag 11.29 - Brussel Zuid 13.42 (2:13) - Vanaf Den Haag, noodmaatregel na Fyra vanaf maart In 2014: Den Haag Centraal 12.44 - Brussel Zuid 15.08 (2:24) - Vanaf Den Haag, in 2011 2:07 en in 2012 2:15 In 2015: Amsterdam Centraal 11.52 - Brussel Zuid 15.15 (3:23) - Verlies Rsd-Brussel 24 min tov 2014, 20 min tov 2011 In 2016: Amsterdam Centraal 11.52 - Brussel Zuid 15.15 (3:23)
[ Bericht 14% gewijzigd door dennistd op 15-03-2016 08:03:35 ]
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Meer werk voor Nedtrain en NSR is er ook wel blij mee geloof ik, weet daar het fijne niet van
[..]
Nee, die lok rijdt tot achter het tegensein zoals het hoort
[..]
vroeger was dat 852, nu niet meer?
De werkzaamheden op de Meer qua rangeren moeten over te veel lagen. Als alles goed gaat lukt het allemaal wel, maar zodra het in de soep loopt heeft Nedtrain een stuk kortere lijntjes op de Meer. Overigens heeft dan NSR natuurlijk ook weer een stok om mee te slaan: Trein 9xx niet op tijd voorgebracht, dus dat kost jullie geld.
Spoortje in Breda is inderdaad de 852. Een enkele keer wordt dat spoor nog gebruikt, vanaf begin april weer continu.
Ik snap ook niet waarom je winstgevende onderdelen zou willen verkopen. Zit het het de bedrijfsvoering van NSR en NSI in de weg? Als dat niet het geval is - ga ik niet vanuit, ze zullen wel hun eigen directie hebben - is het dom om te verkopen lijkt me.
Ja, eigenlijk wel. De boel wordt al volledig apart beheerd en de winsten van de winkels dragen bij aan de nettoresultaten van de groep.
Afstoten levert amper wat op.
Houden ook niet. Enige die profiteert is aandeelhouder Dijsselbloem en wat topmanagertjes die lekker doekoes harken. Het is niet alsof de reizigerstarieven "zo laag kunnen blijven door de winsten van de winkeltjes".
Houden ook niet. Enige die profiteert is aandeelhouder Dijsselbloem en wat topmanagertjes die lekker doekoes harken. Het is niet alsof de reizigerstarieven "zo laag kunnen blijven door de winsten van de winkeltjes".
Als ze er nu totaal niet van profiteren hadden ze er waarschijnlijk ook nooit mee begonnen en zover uitgebouwd als nu het geval is.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Houden ook niet. Enige die profiteert is aandeelhouder Dijsselbloem en wat topmanagertjes die lekker doekoes harken. Het is niet alsof de reizigerstarieven "zo laag kunnen blijven door de winsten van de winkeltjes".
Diverse verlieslatende voorzieningen worden gecompenseerd. Gaan geruchten dat NSR Nederland verlies draait..
Houden ook niet. Enige die profiteert is aandeelhouder Dijsselbloem en wat topmanagertjes die lekker doekoes harken. Het is niet alsof de reizigerstarieven "zo laag kunnen blijven door de winsten van de winkeltjes".
En verder is het voor NS een mooie incentive om de beleving op station (belangrijke indicator voor reizigers voor waardering van de treinreis) op te voeren en dus betere resultaten te creeren.
Op dinsdag 15 maart 2016 12:14 schreef b2py het volgende: En verder is het voor NS een mooie incentive om de beleving op station (belangrijke indicator voor reizigers voor waardering van de treinreis) op te voeren en dus betere resultaten te creeren.
En waaruit blijkt dat dat een doel van ze is?
En sinds wanneer praat jij in woorden als "incentive"?
Nee. Ik wil ook dat er gewoon begrijpelijk gepraat wordt. Dat de luisteraar ook begrijpt wat er gezegd wordt, vrij essentieel als je een boodschap wilt overbrengen.
Wat ook wel een goed idee is trouwens, is als niet alleen de luisteraar maar ook de uitspreker begrijpt wat zo'n woord betekent. Ook lang niet altijd het geval bij dit soort klankvoortbrengselen.
Houden ook niet. Enige die profiteert is aandeelhouder Dijsselbloem en wat topmanagertjes die lekker doekoes harken. Het is niet alsof de reizigerstarieven "zo laag kunnen blijven door de winsten van de winkeltjes".
Ja, dus niet want NS houdt winkels ook buiten rendabele uren open om zo voor reuring op het station te houden en de sociale veiligheid op peil te houden. Als de boel verkocht wordt verdwijnt dat voordeel.
NS Stations zag de opbrengsten uit retailactiviteiten toenemen met ¤ 21 miljoen naar ¤ 400 miljoen. (Bron: Jaarverslag NS 2015) Dat is best een hoop. Natuurlijk is niet alles winst, maar het is wel meer dan een fooitje.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Ja, dus niet want NS houdt winkels ook buiten rendabele uren open om zo voor reuring op het station te houden en de sociale veiligheid op peil te houden. Als de boel verkocht wordt verdwijnt dat voordeel.
Volgens mij wil NS voor de winkels concessies verlenen aan private exploitanten, waarbij NS aangeeft hoe lang de winkels open moeten zijn.
Dan is nog maar de vraag hoe dat zich vertaalt in de prijzen, als een hamburger daardoor 60 cent duurder wordt zullen reizigers er weer minder kopen.
Op dinsdag 15 maart 2016 14:15 schreef _serial_ het volgende: NS Stations zag de opbrengsten uit retailactiviteiten toenemen met ¤ 21 miljoen naar ¤ 400 miljoen. (Bron: Jaarverslag NS 2015) Dat is best een hoop. Natuurlijk is niet alles winst, maar het is wel meer dan een fooitje.
Het jaarverslag is niet bijzonder gespecificeerd of wel? Is dat gebruikelijk?