ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy DerLudolf Vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen.
Nou! Machtig interessant inderdaad! Je vraagt je toch af, wat drijft zo iemand? He? Matzwarte verf, en dan glanzend zilvergrijs Is het politiek gemotiveerd? Welke boodschap zit hierachter?
Een onderzoek instellen naar de botsveiligheid van een trein die al uit de catalogus is gehaald omdat ie.... Jawel, niet aan de nieuwe veiligheidsnormen/botsnormen van 2014 voldoet Waarom denken ze dat de GTW's niet meer besteld worden en alles nu Flirt is?
Op zaterdag 12 maart 2016 09:42 schreef Dr_Flash het volgende: Kan me nog een Virm herinneren die het weleens van een pantserwagen gewonnen heeft ergens in Drenthe.
Ik weet niet of je dit "winnen" moet noemen.
Foto van een kapotte trein.
[ Bericht 11% gewijzigd door Duvel op 12-03-2016 17:18:38 ]
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Nee, dat heb je niet helemaal juist. Via de GSM-R heb je tot Weener contact met Nederland, maar vanaf de grens valt het baanvak officieel onder Fahrdienstleiter Ihrhove. Het is ook nu nog steeds een grensbaanvak, we hebben ook nog steeds een geldige grensbaanvakovereenkomst. En wij moeten inderdaad nog steeds Duitse Befehlen afgeven mocht er een trein rijden en er is iets aan de hand.
Op zaterdag 12 maart 2016 12:46 schreef DeaDLocK2K het volgende: Laten we ons spoorwegnet inderdaad aan DB geven. Kunnen we puzzels als "welke overstap van 25 minuten haal je soms nog wek een keer" spelen.
Dat klopt toch ook? Sinds 3 december hebben we, in elk geval de komende jaren, geen last meer van verwijtbare storingen tussen Bad-Nieuweschans en Leer
In Duitsland heb je gestaffelde prijzen voor het gebruik van het spoornetwerk, een ICE heeft in de regel voorang op IC - IRE - RE en zo heeft IC weer voorrang op IRE - RE dit omdat die treinen meer betalen voor het gebruik van de infrastructuur. m.a.w. er wordt meer gedaan om je ICE overstap te halen bij vertraging dan bij een regionale boemel. Dus die cijfers zeggen ook niks omdat die helemaal vertekend kunnen zijn.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
In Duitsland heb je gestaffelde prijzen voor het gebruik van het spoornetwerk, een ICE heeft in de regel voorang op IC - IRE - RE en zo heeft IC weer voorrang op IRE - RE dit omdat die treinen meer betalen voor het gebruik van de infrastructuur. m.a.w. er wordt meer gedaan om je ICE overstap te halen bij vertraging dan bij een regionale boemel. Dus die cijfers zeggen ook niks omdat die helemaal vertekend kunnen zijn.
Of een aansluiting wacht of niet is een keuze van de vervoerder en heeft niks met de prioriteit van het rijpad te maken, toch?
Het is eerder andersom: de punctualiteit van IC/ICE is behoorlijk slecht ondanks dat ze de hoogste prioriteit hebben.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-03-2016 14:57:33 ]
Lange afstanden, dus meer kans dat er wat mis gaat onderweg, en dat in combinatie met rustig een kwartier wachten op een aansluitende trein. En op die trein moeten dan weer andere treinen wachten, enz, enz, enz
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zaterdag 12 maart 2016 15:33 schreef dennistd het volgende: Lange afstanden, dus meer kans dat er wat mis gaat onderweg, en dat in combinatie met rustig een kwartier wachten op een aansluitende trein. En op die trein moeten dan weer andere treinen wachten, enz, enz, enz
En dat komt door het systeem met gereserveerde zitplaatsen. Vaak wordt dat aanbevolen, soms verplicht. Veel mensen doen dat ook in het Fernverkehr. Tsja, en de keuze tussen een kwartier / half uur vertraging, of de volgende trein opzadelen met honderd of meer extra mensen waar geen plek voor is terwijl ze wel betaald hebben voor hun zitplaats.... Daar komt dat dus door
In Nederland reserveert niemand en rijdt in principe op de grote lijnen elk kwartier een trein in beide richtingen (al dan niet stoptrein en IC samen 4 x per uur).
Vandaar dat er in NL zo klakkeloos opgeheven wordt. Wordt alleen een beetje een jammer verhaal als er met die redenatie meerdere treinen achter elkaar opgeheven worden. Of als je niet in de gaten hebt dat je treinen op elk moment van de dag al ramvol zitten omdat je gevoel voor realiteitszin nooit bestaan heeft
En dat komt door het systeem met gereserveerde zitplaatsen. Vaak wordt dat aanbevolen, soms verplicht. Veel mensen doen dat ook in het Fernverkehr. Tsja, en de keuze tussen een kwartier / half uur vertraging, of de volgende trein opzadelen met honderd of meer extra mensen waar geen plek voor is terwijl ze wel betaald hebben voor hun zitplaats.... Daar komt dat dus door
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op zaterdag 12 maart 2016 16:47 schreef DeaDLocK2K het volgende: Goede uitleg van de heren. Net twintig euro voor een baco betaald, tijd voor de terugreis. Wel chocolade voor de mannelijke productie-eenheid gekocht.
Het buitenterrein is meestal een rommeltje ja, maar dat heeft ook wel weer wat. Het zal nu ook wel iets voller staan vanwege de modelbouw binnen, het is OnTraxs dit weekend.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zaterdag 12 maart 2016 19:37 schreef dennistd het volgende: Het buitenterrein is meestal een rommeltje ja, maar dat heeft ook wel weer wat. Het zal nu ook wel iets voller staan vanwege de modelbouw binnen, het is OnTraxs dit weekend.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Vandaag stond er bij AKE Eisenbahntouristik een rit met de Rheingold naar Papenburg op het programma. Vanuit Köln werd vanochtend even na half negen vertrokken, om rond 12.15u in Papenburg aan te komen. Om 17.40u werd begonnen aan de terugreis, die hier bij Neumehringen (2,5km voor Salzbergen) op de foto vastgelegd werd. Loc van dienst was de E10 1309, die sinds kort de tractieleverancier van de AKE-Rheingold is.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Inderdaad. Er was wat weerstand vanuit Arriva. Beter alles weghalen ipv een paar losse IR seinen. Is ook wel prettig zo voor machinist. Alles automatisch, niet meer schieten, jullie zien het beter, minder kans op storing/vertraging. Win-win.
Het nadeel is dan weer wel dat je straks vastzit aan een stationnementstimer die voor jou bepaalt wanneer je weer verder mag. Die timer heeft altijd dezelfde tijd, dat lijkt me minder dynamisch dan een IR-paal die je zelf kunt aanschieten. Ik weet alleen niet of je dit als machinist als groot nadeel ervaart?
Op zondag 13 maart 2016 10:21 schreef derLudolf het volgende: Wat voor ontzettend interessants is TPRB? Jullie zijn er al een aantal dagen vol van
Ter Plaatse Relais Bediende Beveiliging (De R ben ik niet zeker van) wat inhoudt dat de machinist met een laser pistool het sein veilig zet en de rijweg vrijmaakt. De laatste baanvakken naar Harlingen en Stavoren worden omgebouwd van dit systeem naar Centraal Bediend, op een post van ProRail dus. Zie ook: http://www.klassiekebeveiliging.com/Uitleg_TPRB.htm
[ Bericht 8% gewijzigd door b2py op 13-03-2016 10:29:23 ]
Het is dat ik het geld en ruimte niet heb. Anders kocht ik hem. Een AMPZ, WRMZ en WLABmz er bij in dezelfde kleurtjes. Regelen we wat scholing voor een paar FOK! machinisten en kun je een nieuwjaarsrondje naar Karinthië doen ofzo
Het is dat ik het geld en ruimte niet heb. Anders kocht ik hem. Een AMPZ, WRMZ en WLABmz er bij in dezelfde kleurtjes. Regelen we wat scholing voor een paar FOK! machinisten en kun je een nieuwjaarsrondje naar Karinthië doen ofzo
Kan het treinentopic dat niet gewoon crowdfunden? Hoeven we elk nog maar 10k in te leggen
Ik ben eerlijk gezegd wel benieuwd hoe het eind dit jaar met de nieuwe Limburgse concessie komt. Naar wat ik begrepen heb zal de rechter op 26 april pas uitspraak gaan doen. Mocht Arriva groen licht krijgen dan kan daarna pas alles in gang worden gezet, zoals het bestellen van bussen en treinen.
Die laatste gaan natuurlijk nooit op tijd klaar zijn voor december ...
Het is dat ik het geld en ruimte niet heb. Anders kocht ik hem. Een AMPZ, WRMZ en WLABmz er bij in dezelfde kleurtjes. Regelen we wat scholing voor een paar FOK! machinisten en kun je een nieuwjaarsrondje naar Karinthië doen ofzo
Lees nou goed, waarschijnlijk kunnen ze haar niet eens naar Nederland versturen .
Moet je haar op je vakantieadres laten afleveren, is altijd zo'n gedoe.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op zondag 13 maart 2016 11:27 schreef Peterselieman het volgende: Ik ben eerlijk gezegd wel benieuwd hoe het eind dit jaar met de nieuwe Limburgse concessie komt. Naar wat ik begrepen heb zal de rechter op 26 april pas uitspraak gaan doen. Mocht Arriva groen licht krijgen dan kan daarna pas alles in gang worden gezet, zoals het bestellen van bussen en treinen.
Die laatste gaan natuurlijk nooit op tijd klaar zijn voor december ...
NS wil vast wel wat Plan V's of Linten voor 10 jaar verhuren
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ik mag haar trouwens wel kopen hoor ik net, als ik het zelf maar betaal .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Maar jij woonde toch in een bovenwoning? Ik denk niet dat een balkon zo'n loc kan dragen
Ja, dat probleem tackelen we wel ter plekke Dennis .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...