Leuk om over na te denken.quote:Zweden
In Nederland zijn vrouwen baas in eigen buik. Zij bepalen –met dank aan anticonceptie- of ze zwanger willen worden. En als ze desondanks ongewenst zwanger raken, dan hebben ze de mogelijkheid om abortus te plegen. Volledig legaal, niet in schimmige achterkamertjes onder onveilige omstandigheden. Een verworven recht om trots op te zijn. Sterker nog, er vaart een Nederlandse boot over de wereld om dit recht in andere landen te bepleiten. Er zit echter een fundamentele ongelijkheid in onze abortuswetgeving.
Als een man zich geconfronteerd ziet met een hem ongewenste zwangerschap die de vrouw in kwestie van plan is door te zetten, dan zit hij vast aan 18 jaar alimentatieplicht. Hij kan zich daar niet aan onttrekken.
Keuzes maken verplichtingen
‘Maak het mannen mogelijk om vast te laten leggen dat voor hen een zwangerschap ongewenst is’
Niemand wil tornen aan het recht van vrouwen om baas te zijn over hun eigen lichaam. En terecht. Een ‘echte’ abortus is dus nooit af te dwingen tegen de wil van de vrouw in, net zo goed als het voortzetten van een ongewenste zwangerschap niet verplicht kan worden. Maar dan moet je niet vervolgens wel je hand op gaan houden voor alimentatie. Bij volwassen keuzes horen ook volwassen verplichtingen.
Een vrouw heeft het recht er voor te kiezen een zwangerschap door te zetten (of af te breken) ongeacht de wens van de betrokken man. Laat die keuze dan ook daadwerkelijk de verantwoordelijkheid van die vrouw zijn. Maak het mannen mogelijk om vast te laten leggen dat voor hen een zwangerschap ongewenst is: een papieren abortus.
Wettelijke abortus voor mannen
Dit manco in de wet is ook herkend door de jongerenafdeling van de Zweedse Liberale Partij, (LUF Väst) en zij bepleiten een soortgelijke reparatie waarbij mannen tot de 18e week een ‘wettelijke abortus’ zouden moeten kunnen plegen. Een grens die samenvalt met de Zweedse termijn waarop een zwangerschap in Zweden afgebroken mag worden.
Een gedetailleerde uitwerking zal nader bekeken moeten worden door juristen en andere deskundigen. Welke termijn zou je hiervoor in Nederland moeten aanhouden? De levensvatbaarheidsgrens van 24 weken of eerder? Waar moet je dit precies moet laten vastleggen? Bij de notaris? De rechtbank? En wat doe je met vrouwen die een man niet op de hoogte stellen van een zwangerschap, tot deze termijn voorbij is?
Mij gaat het om het échte gelijkheid tussen mannen en vrouwen in plaats van salonfeminisme, waarbij vrouwen wel het récht eisen om baas in eigen buik te mogen zijn, maar niet de verantwoordelijkheid willen die bij dergelijke keuzes hoort.
http://cult.tpo.nl/2016/03/08/papieren-abortus-voor-mannen/
Dus ik kan hier uit halen dat jij tegen abortus bent?quote:Op woensdag 9 maart 2016 18:27 schreef Grems het volgende:
[..]
Dan zou je immers moeten toegeven je kind te hebben vermoord omdat de consequentie van je neuksessie je niet goed uitkwam.
Maar als mannen er niet voor willen betalen is dat ineens vreemd. Superredenatie.
Nee. Ik ben voor gelijkheid tussen man en vrouw.quote:Op woensdag 9 maart 2016 18:32 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dus ik kan hier uit halen dat jij tegen abortus bent?
mannen en vrouwen zíjn niet gelijk en kunnen daardoor ook simpelweg niet gelijk behandeld worden als t hier om gaat, dus hou op met dat gezever, het leidt nl nergens toe en het kán ook nergens toe leiden.quote:Op woensdag 9 maart 2016 18:32 schreef Grems het volgende:
[..]
Nee. Ik ben voor gelijkheid tussen man en vrouw.
Maar als ik het goed begrijp is dit gelijkheid voor de mannen.quote:Op woensdag 9 maart 2016 18:32 schreef Grems het volgende:
[..]
Nee. Ik ben voor gelijkheid tussen man en vrouw.
Beide geslachten hebben recht om af te zien van ouderschap. Dat de regelgeving hier nog niet op aangepast is onrechtvaardig maar doet niets af aan het feit dat mannen dezelfde rechten behoren te hebben als vrouwen.quote:Op woensdag 9 maart 2016 18:34 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
mannen en vrouwen zíjn niet gelijk en kunnen daardoor ook simpelweg niet gelijk behandeld worden als t hier om gaat, dus hou op met dat gezever, het leidt nl nergens toe en het kán ook nergens toe leiden.
Het is gelijkheid wanneer beide geslachten eenzijdig kunnen beslissen om af te zien van het ouderschap.quote:Op woensdag 9 maart 2016 18:35 schreef snakelady het volgende:
[..]
Maar als ik het goed begrijp is dit gelijkheid voor de mannen.
Vrouw raakt zwanger.
Man wil wel het kind, vrouw niet, zwangerschap voldragen is gelijkheid,
Man wil niet het kind, vrouw wel, zwangerschap afbreken is gelijkheid.
Dus met andere woorden, het is gelijkheid wanneer de man zijn zin krijgt.
Daar ben ik het mee eens, maar al dat gezever over als de man het kindje wél wil houden en de vrouw niet, heeft totaal geen nut, het is nl niet mogelijk om daar iets mee te doen. Dus het is alleen maar een hoop ruis dat de discussie verstoortquote:Op woensdag 9 maart 2016 18:36 schreef Grems het volgende:
[..]
Beide geslachten hebben recht om af te zien van ouderschap. Dat de regelgeving hier nog niet op aangepast is onrechtvaardig maar doet niets af aan het feit dat mannen dezelfde rechten behoren te hebben als vrouwen.
Gezien jij nooit kan beslissen over wel of geen abortus zal er nooit gelijkheid bestaan, gezien dat biologisch onmogelijk is.quote:Op woensdag 9 maart 2016 18:36 schreef Grems het volgende:
[..]
Beide geslachten hebben recht om af te zien van ouderschap. Dat de regelgeving hier nog niet op aangepast is onrechtvaardig maar doet niets af aan het feit dat mannen dezelfde rechten behoren te hebben als vrouwen.
Waar zie je mensen argumenteren dat vrouwen verplicht zouden moeten worden de zwangerschap te voltooien?quote:Op woensdag 9 maart 2016 18:38 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Daar ben ik het mee eens, maar al dat gezever over als de man het kindje wél wil houden en de vrouw niet, heeft totaal geen nut, het is nl niet mogelijk om daar iets mee te doen. Dus het is alleen maar een hoop ruis dat de discussie verstoort
Daarom zullen mannen genoegen moeten nemen met een papieren abortus.quote:Op woensdag 9 maart 2016 18:38 schreef snakelady het volgende:
[..]
Gezien jij nooit kan beslissen over wel of geen abortus zal er nooit gelijkheid bestaan, gezien dat biologisch onmogelijk is.
Daar was ik het, zoals je al tig keer had kunnen lezen, in veel gevallen ook mee eens,quote:Op woensdag 9 maart 2016 18:39 schreef Grems het volgende:
[..]
Daarom zullen mannen genoegen moeten nemen met een papieren abortus.
Veel gevallen is niet genoeg. Bijna gelijkheid heeft niemand iets aan, als vrouwen tot week x af mogen zien van ouderschap verdienen mannen ditzelfde recht.quote:Op woensdag 9 maart 2016 18:41 schreef snakelady het volgende:
[..]
Daar was ik het, zoals je al tig keer had kunnen lezen, in veel gevallen ook mee eens,
quote:Op woensdag 9 maart 2016 18:42 schreef Grems het volgende:
[..]
Veel gevallen is niet genoeg. Bijna gelijkheid heeft niemand iets aan, als vrouwen tot week x af mogen zien van ouderschap verdienen mannen ditzelfde recht.
Volgens mij ging de discussie over betálen voor het kindquote:Op woensdag 9 maart 2016 18:35 schreef snakelady het volgende:
Man wil niet het kind, vrouw wel, zwangerschap afbreken is gelijkheid.
Nou ja, is het zo dat de man eerst aangeeft graag een kind te willen ze raakt zwanger en dan roept hij ineens, nee toch niet, dan vind ik dat hij gewoon moet betalen.quote:Op woensdag 9 maart 2016 18:42 schreef Grems het volgende:
[..]
Veel gevallen is niet genoeg. Bijna gelijkheid heeft niemand iets aan, als vrouwen tot week x af mogen zien van ouderschap verdienen mannen ditzelfde recht.
Dat kun jij vinden. Helaas voor jou houdt onrechtvaardigheid nooit eeuwig stand.quote:Op woensdag 9 maart 2016 18:44 schreef snakelady het volgende:
[..]
Nou ja, is het zo dat de man eerst aangeeft graag een kind te willen ze raakt zwanger en dan roept hij ineens, nee toch niet, dan vind ik dat hij gewoon moet betalen.
Erg lullig dat ze dan alsnog een abortus kan plegen ook al wilde ze samen graag een kindje, dat is gewoonweg een kutstreek om het maar charmant te zeggen, maar dat is helaas niet anders,
Ik niet, ik ben het eens met de ''papieren'' abortus, maar er zitten hier mannen die ik gewoonweg eng vind en die zal ik nooit begrijpen.quote:Op woensdag 9 maart 2016 18:44 schreef FANN het volgende:
[..]
Volgens mij ging de discussie over betálen voor het kindde vrouw kan áltijd de zwangerschap voldragen als ze dat wil, maar de man kan afzien van zijn rechten én plichten, dus hij heeft
geen rechten om het kind te zien of zich te bemoeien met de opvoeding, maar hij hoeft er ook niet
voor te betalen.
En ik denk, maar dat denk ik hoor ...dat mannen deze regel willen omdat ze anders gewoonweg ná een bevruchting er helemaal niets maar dan ook niets meer over te zeggen hebben op dit moment.
Heb je sinds 4 weken een nieuwe vriendin en ze wordt zwanger dan zit je dus voor járen vast
aan kinderalimentatie als die vriendin dat kind wel wil houden om welke reden dan ook,
En soms... eerlijk is eerlijk... zijn die redenen net helemaal zuiver.....
Ik moet eerlijk zeggen dat ik in dit topic eerder de mannen snap dan de vrouwen
Wat vind je precies eng?quote:Op woensdag 9 maart 2016 18:46 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik niet, ik ben het eens met de ''papieren'' abortus, maar er zitten hier mannen die ik gewoonweg eng vind en die zal ik nooit begrijpen.
ah je bent het eens met de papieren abortus, dan snap ik het probleem helemaal nietquote:Op woensdag 9 maart 2016 18:46 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik niet, ik ben het eens met de ''papieren'' abortus, maar er zitten hier mannen die ik gewoonweg eng vind en die zal ik nooit begrijpen.
hmmm dat gebeurt ook wel denk ik, daar moet dan ook iets op te vinden zijn, binnen 4 weken ietsquote:Op woensdag 9 maart 2016 18:44 schreef snakelady het volgende:
[..]
Nou ja, is het zo dat de man eerst aangeeft graag een kind te willen ze raakt zwanger en dan roept hij ineens, nee toch niet, dan vind ik dat hij gewoon moet betalen.
Ik vind een papieren abortus mits van te voren opgesteld prima. Dat maakt dat de man beschermt wordt wanneer hij op zijn kwetsbaarste is, dus redelijkerwijs zou moeten kunnen vertrouwen op de afspraken met zijn partner.quote:Op woensdag 9 maart 2016 18:44 schreef FANN het volgende:
[..]
Volgens mij ging de discussie over betálen voor het kindde vrouw kan áltijd de zwangerschap voldragen als ze dat wil, maar de man kan afzien van zijn rechten én plichten, dus hij heeft
geen rechten om het kind te zien of zich te bemoeien met de opvoeding, maar hij hoeft er ook niet
voor te betalen.
En ik denk, maar dat denk ik hoor ...dat mannen deze regel willen omdat ze anders gewoonweg ná een bevruchting er helemaal niets maar dan ook niets meer over te zeggen hebben op dit moment.
Heb je sinds 4 weken een nieuwe vriendin en ze wordt zwanger dan zit je dus voor járen vast
aan kinderalimentatie als die vriendin dat kind wel wil houden om welke reden dan ook,
Maar het condoom kan lek zijn, afglijden of wat dan ook... dus het gaat niet alleen over onveilige sex.quote:Op woensdag 9 maart 2016 18:48 schreef Taurus het volgende:
Doe anders gewoon een condoom om je slurf, dan is deze discussie niet nodig. Zo simpel is het.
Een papieren abortus vind ik wel erg makkelijk. Deal maar met de consequentie als je onveilige seks hebt, done.
Ik heb het niet over jou, maar bv eigen verantwoording van verkrachting door middel van kleding, het willen ontzeggen van kiesrecht voor vrouwen, abortussen afdwingen, zwangerschap voldragen afdwingen enz.quote:
Dat wordt gezellig in de kroegquote:Op woensdag 9 maart 2016 18:48 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik vind een papieren abortus mits van te voren opgesteld prima. Dat maakt dat de man beschermt wordt wanneer hij op zijn kwetsbaarste is, dus redelijkerwijs zou moeten kunnen vertrouwen op de afspraken met zijn partner.
Die heb ik enkel geuit zien worden om te demonstreren hoe absurd de redenatie van de ander was. Niet als serieuze opmerking/voorstel.quote:Op woensdag 9 maart 2016 18:49 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik heb het niet over jou, maar bv eigen verantwoording van verkrachting door middel van kleding, het willen ontzeggen van kiesrecht voor vrouwen, abortussen afdwingen, zwangerschap voldragen afdwingen enz.
Dat vind ik enge gedachtes.
Dit is dan ook meer voor die vaste relatie's. Daar ligt gewoon een kwetsbaarheid die los staat van eigen verantwoordelijkheid nemen.quote:
Ja maar ik dacht juist dat het hier niet écht om de vaste relatie's ging, een ''verkering'' van 4 weken kan je nog niet echt een relatie noemen, maar dan zou het al moeten bedoel je?quote:Op woensdag 9 maart 2016 18:52 schreef erodome het volgende:
[..]
Dit is dan ook meer voor die vaste relatie's. Daar ligt gewoon een kwetsbaarheid die los staat van eigen verantwoordelijkheid nemen.
Met dat onsje moet je maar gewoon nadenken over wat je doet, voorzichtig zijn.
Netjes met condoom en voor het zingen de kerk uit bv. Een condoom is echt best wel heel erg veilig, zit echt op vrijwel dezelfde hoogte als de pil bij goed gebruik.
Alsof gevoel hier zwaarder zou moeten wegen.quote:Op woensdag 9 maart 2016 18:05 schreef snakelady het volgende:
Overigens vind ik het wel vreemd dat bij mannen financiën zwaarder weegt dan je eigen DNA.
Ook al wil je zelf misschien niks met de opvoeding van je kind te maken hebben, je wil toch wel dat je eigen kind het goed heeft en alle kansen krijgt die het verdiend?
Of is het echt zo dat veel mannen hier daar totaal geen gevoel bij hebben?
Dat komt omdat het een logisch verhaal isquote:Op woensdag 9 maart 2016 18:44 schreef FANN het volgende:
[..]
voor te betalen.
Als ik het heb over pech hebben en consequenties dragen voor de man (ook voor de man) dan heb ik het over dat stuk waarbij die eigen verantwoordelijkheid een grote rol speelt, dus niet over die vaste relatie's.quote:Op woensdag 9 maart 2016 18:54 schreef FANN het volgende:
[..]
Ja maar ik dacht juist dat het hier niet écht om de vaste relatie's ging, een ''verkering'' van 4 weken kan je nog niet echt een relatie noemen, maar dan zou het al moeten bedoel je?
Dan spring je op je fietsje en haal je de morning after pil. Voor oprechte ongelukjes bestaat gewoon een oplossing. Voor ploerten die het (vaak op hun initiatief) nét even liever zonder condoom doen 'want dat voelt lekkerder' en vervolgens een vrouw zwanger hebben gemaakt is van alle verantwoordelijkheid afkomen door een papiertje te tekenen natuurlijk idioot.quote:Op woensdag 9 maart 2016 18:49 schreef FANN het volgende:
[..]
Maar het condoom kan lek zijn, afglijden of wat dan ook... dus het gaat niet alleen over onveilige sex.
Moet de man die morning after pil dan door haar koffie roeren of wat?quote:Op woensdag 9 maart 2016 19:00 schreef Taurus het volgende:
[..]
Dan spring je op je fietsje en haal je de morning after pil. Voor oprechte ongelukjes bestaat gewoon een oplossing. Voor ploerten die het (vaak op hun initiatief) nét even liever zonder condoom doen 'want dat voelt lekkerder' en vervolgens een vrouw zwanger hebben gemaakt is van alle verantwoordelijkheid afkomen door een papiertje te tekenen natuurlijk idioot.
Slik anders gewoon de pil, of laat een spiraaltje zetten als je geen kinderen wil, dan is deze discussie niet nodig.quote:Op woensdag 9 maart 2016 18:48 schreef Taurus het volgende:
Doe anders gewoon een condoom om je slurf, dan is deze discussie niet nodig. Zo simpel is het.
Een papieren abortus vind ik wel erg makkelijk. Deal maar met de consequentie als je onveilige seks hebt, done.
welke vrouwen snap je niet dan?quote:Op woensdag 9 maart 2016 18:44 schreef FANN het volgende:
[..]
voor te betalen.
Ik bedoelde niet dat je ''het'' binnen 4 weken verkering zonder condoom doet, maar dat er ook dán een ongelukje zou kunnen gebeuren met het condoom, als er zonder condoom wordt gevreeën isquote:Op woensdag 9 maart 2016 18:58 schreef erodome het volgende:
[..]
Als ik het heb over pech hebben en consequenties dragen voor de man (ook voor de man) dan heb ik het over dat stuk waarbij die eigen verantwoordelijkheid een grote rol speelt, dus niet over die vaste relatie's.
Bij een verkering binnen 4 weken zonder condoom neuken is om meerdere redenen dom, oa soa's. Eerst eens elkaar wat beter leren kennen, weten wat de ander beweegt, hoe dat persoon omgaat met anticonceptie, afspraken maken. Dat is verantwoordelijkheid nemen.
Dat dan in die vaste relatie er een contract kan zijn waarin vastgelegd wordt wat de afspraken zijn en dan de man in kwestie dus niet verantwoordelijk gesteld mag worden als de vrouw zich bedenkt vind ik een prima regeling en ook meer dan afdoende.
Dat is wanneer de man op zijn kwetsbaarste is, in al die andere gevallen is het gewoon een niet nemen van verantwoordelijkheid.
Of als ze de eierenstokken weglaten halen is er ook geen probleem meer. Feministen.quote:Op woensdag 9 maart 2016 19:01 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Slik anders gewoon de pil, of laat een spiraaltje zetten als je geen kinderen wil, dan is deze discussie niet nodig.
Ja maar die vrouw is daar toch ook bij, die stemt toch toe?quote:Op woensdag 9 maart 2016 19:00 schreef Taurus het volgende:
[..]
Dan spring je op je fietsje en haal je de morning after pil. Voor oprechte ongelukjes bestaat gewoon een oplossing. Voor ploerten die het (vaak op hun initiatief) nét even liever zonder condoom doen 'want dat voelt lekkerder' en vervolgens een vrouw zwanger hebben gemaakt is van alle verantwoordelijkheid afkomen door een papiertje te tekenen natuurlijk idioot.
Nogmaals, het condoom is bij goed gebruik erg veilig, vrijwel net zo veilig als de pil bij goed gebruik. De kans dat en het met dat condoom fout gaat en dat de partner net op dat moment ook een fout maakt met de eigen anticonceptie en ze vruchtbaar is op dat moment is echt klein.quote:Op woensdag 9 maart 2016 19:01 schreef FANN het volgende:
[..]
Ik bedoelde niet dat je ''het'' binnen 4 weken verkering zonder condoom doet, maar dat er ook dán een ongelukje zou kunnen gebeuren met het condoom, als er zonder condoom wordt gevreeën is
de vrouw natuurlijk nét zo goed verantwoordelijk.
Nou ja zoveel zijn er hier nietquote:Op woensdag 9 maart 2016 19:01 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
welke vrouwen snap je niet dan?
Dat gaat dan weer iets te verquote:Op woensdag 9 maart 2016 19:02 schreef Atak het volgende:
[..]
Of als ze de eierenstokken weglaten halen is er ook geen probleem meer. Feministen.
Dat doen de meeste vrouwen dan ook.quote:Op woensdag 9 maart 2016 19:01 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Slik anders gewoon de pil, of laat een spiraaltje zetten als je geen kinderen wil, dan is deze discussie niet nodig.
Ja hé hé en dan zijn we er toch? Bij een ongelukje heeft álleen de vrouw verder recht van spreken wat er verder gaat gebeuren, die man/jongen moet dan maar afwachten wat ze beslist.quote:Op woensdag 9 maart 2016 19:04 schreef erodome het volgende:
Beetje nadenken over wat je doet voorkomt zwangerschappen vrij simpel. Maar een ongelukje kan gebeuren ja. Dan zit ook de vrouw met de gebakken peren, want die zat ook niet te wachten op de keuze tussen abortus, adoptie of het kind zelf houden.
Die vrouw zit toch ook met de gebakken peren dan. Die kan dat bevruchte eitje niet bij de man neerdroppen en weghuppelen. Die staat voor een keuze tussen prut en naar. Wat ze ook kiest, het zal geen pretje zijn op veel gebieden.quote:Op woensdag 9 maart 2016 19:03 schreef FANN het volgende:
[..]
Ja maar die vrouw is daar toch ook bij, die stemt toch toe?
Behalve dan als het om een verkrachting gaat, maar dat is een ander verhaal, als je het dán nog
wil houden, tja........
Nee, want ook zij staat voor een onverwachte beslissing. En laten we eerlijk zijn, in de meeste gevallen wordt er ook echt wel geluistert naar de man in kwestie. In de meeste gevallen wordt er zelfs voor een onderbreking van die zwangerschap gekozen.quote:Op woensdag 9 maart 2016 19:07 schreef FANN het volgende:
[..]
Ja hé hé en dan zijn we er toch? Bij een ongelukje heeft álleen de vrouw verder recht van spreken wat er verder gaat gebeuren, die man/jongen moet dan maar afwachten wat ze beslist.
Zien jullie daar écht niets oneerlijks in?
Ik geef het op... ik heb een andere mening dan jij gewoon .quote:Op woensdag 9 maart 2016 19:07 schreef erodome het volgende:
[..]
Die vrouw zit toch ook met de gebakken peren dan. Die kan dat bevruchte eitje niet bij de man neerdroppen en weghuppelen. Die staat voor een keuze tussen prut en naar. Wat ze ook kiest, het zal geen pretje zijn op veel gebieden.
Als de man tot ver in de zwangerschap alle verantwoordelijkheid uit mag sluiten is er geen sprake van gedeelde verantwoording.
Dat inluizen wil ik dus afgedekt hebben door te kunnen kiezen voor die vooraf gemaakte afspraken op papier zetten.quote:Op woensdag 9 maart 2016 19:11 schreef FANN het volgende:
[..]
Ik geef het op... ik heb een andere mening dan jij gewoon .
Ja, zij heeft de keuze en álleen zij, daar gaat het ook om, als ze héél snel is met de abortus dan is het nog altijd eenvoudiger dan een bevalling denk ik.
Het gaat er ook om natuurlijk dat sommige mannen er nu eenmaal ''ingeluist'' worden, kan je wel ontkennen, maar jij weet ook wel dat het zo is.
maar we gaan het niet eens worden denk ik
De rechten van mannen zouden niet onderhevig moeten zijn aan de willekeur van vrouwen. Mannen verdienen het recht om geheel eenzijdig af te zien van het ouderschap.quote:Op woensdag 9 maart 2016 19:08 schreef erodome het volgende:
[..]
Nee, want ook zij staat voor een onverwachte beslissing. En laten we eerlijk zijn, in de meeste gevallen wordt er ook echt wel geluistert naar de man in kwestie. In de meeste gevallen wordt er zelfs voor een onderbreking van die zwangerschap gekozen.
quote:Op woensdag 9 maart 2016 18:44 schreef FANN het volgende:
[..]
voor te betalen.
En dan maak je vrouwen onderhevig aan de willekeur van mannen. Die dan dus af kunnen spreken geen abortus te willen en zich bedenken, of zelfs tijdens een gewenste zwangerschap zich eenzijdig terug te trekken.quote:Op woensdag 9 maart 2016 19:13 schreef Grems het volgende:
[..]
De rechten van mannen zouden niet onderhevig moeten zijn aan de willekeur van vrouwen. Mannen verdienen het recht om geheel eenzijdig af te zien van het ouderschap.
Ik verplaats helemaal niks. Ik trek de rechten van mannen en vrouwen gelijk.quote:Op woensdag 9 maart 2016 19:15 schreef erodome het volgende:
[..]
En dan maak je vrouwen onderhevig aan de willekeur van mannen. Die dan dus af kunnen spreken geen abortus te willen en zich bedenken, of zelfs tijdens een gewenste zwangerschap zich eenzijdig terug te trekken.
Je verplaatst het misbruik, je lost niets op.
Nee, mannen zijn onderhevig aan de willekeur van vrouwen. Die nu dus gewoon kunnen kiezen of ze tegen jouw wil je (soon to be) kind het leven ontzeggen of dat ze je, tegen je wil, laten opdraaien voor kosten van een kind dat je niet wilde. En het idee is dat je dat laatste dus niet meer kan doen.quote:Op woensdag 9 maart 2016 19:15 schreef erodome het volgende:
[..]
En dan maak je vrouwen onderhevig aan de willekeur van mannen. Die dan dus af kunnen spreken geen abortus te willen en zich bedenken, of zelfs tijdens een gewenste zwangerschap zich eenzijdig terug te trekken.
Je verplaatst het misbruik, je lost niets op.
Je verplaatst kwetsbaarheid, dat is alles.quote:Op woensdag 9 maart 2016 19:16 schreef Grems het volgende:
[..]
Ik verplaats helemaal niks. Ik trek de rechten van mannen en vrouwen gelijk.
nee, maar ero zegt alleen dat ze het zó gemakkelijk maken te ver vindt gaan, en snake en ik zeggen dat we het ermee eens zijn, vandaar dat ik je opmerking niet begrijp.quote:
Ik verdeel de kwetsbaarheid. Momenteel ligt deze 100% bij de man.quote:Op woensdag 9 maart 2016 19:18 schreef erodome het volgende:
[..]
Je verplaatst kwetsbaarheid, dat is alles.
En er is geen gelijkheid, nogmaals, ga jij als ze abortus pleegt ook even in je buik laten roeren, paar weken bloeden, napijn, hormooncrash met mogelijke nare gevolgen, kans op problemen door de ingreep (gelukkig niet zo'n grote kans, maar toch)?
Het kind ontzeggen vind ik een geheel andere discussie die geen zin heeft. Iemand dwingen een zwangerschap te voldragen is te erg voor woorden.quote:Op woensdag 9 maart 2016 19:17 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Nee, mannen zijn onderhevig aan de willekeur van vrouwen. Die nu dus gewoon kunnen kiezen of ze tegen jouw wil je (soon to be) kind het leven ontzeggen of dat ze je, tegen je wil, laten opdraaien voor kosten van een kind dat je niet wilde
En dan kom je met bullshitideetjes als 'van tevoren' opschrijven of je wel of geen kind wil. Leef jij in een andere wereld of zo?
ik las het allemaal een beetje anders dan, maar ik probeer ero steeds iets duidelijk te maken maar ik denk niet dat het gaat lukken...quote:Op woensdag 9 maart 2016 19:18 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
nee, maar ero zegt alleen dat ze het zó gemakkelijk maken te ver vindt gaan, en snake en ik zeggen dat we het ermee eens zijn, vandaar dat ik je opmerking niet begrijp.
Ikke wel als ik het zo gesteld lees. Het is idd niet eerlijk. Ik heb er wel lol om als ik mannen zie draaien en klagen hier, daar niet van.quote:Op woensdag 9 maart 2016 19:07 schreef FANN het volgende:
[..]
Ja hé hé en dan zijn we er toch? Bij een ongelukje heeft álleen de vrouw verder recht van spreken wat er verder gaat gebeuren, die man/jongen moet dan maar afwachten wat ze beslist.
Zien jullie daar écht niets oneerlijks in?
Nee. Moet ik het echt nog een keer uitleggen?quote:Op woensdag 9 maart 2016 19:19 schreef Grems het volgende:
[..]
Ik verdeel de kwetsbaarheid. Momenteel ligt deze 100% bij de man.
Is helemaal geen geheel andere discussie.quote:Op woensdag 9 maart 2016 19:20 schreef erodome het volgende:
[..]
Het kind ontzeggen vind ik een geheel andere discussie die geen zin heeft. Iemand dwingen een zwangerschap te voldragen is te erg voor woorden.
Mannen zijn in mijn idee niet onderhevig aan die willekeur van vrouwen. De momenten dat ze wel echt kwetsbaar zijn kunnen dan afgedekt worden en op de andere momenten is er extreem veel ruimte voor eigen verantwoordelijkheid om een zwangerschap te voorkomen. Zodat ze niet hun lot in de handen van die vrouw hoeven te leggen dus.
Nee, dat is dan niet anders voor mij. Dan zou ik wel een beetje erg boos zijn op mijn zoon dat hij niet zijn verantwoordelijkheid heeft genomen. Net zoals ik boos zou zijn op mijn fictieve dochter als ze zich ongewild laat bezwangeren.quote:Op woensdag 9 maart 2016 19:25 schreef FANN het volgende:
[..]
ik las het allemaal een beetje anders dan, maar ik probeer ero steeds iets duidelijk te maken maar ik denk niet dat het gaat lukken...
Misschien is het beter voor te stellen als je een zoon hebt van 20 jaar, stel dat die zoon een rijke Pa heeft en zijn vriendin van 4 weken wordt zwanger, hij wil dat helemaal niet en jij als moeder hebt ook je bedenkingen over de motieven van dat meisje om dat kind te houden, is het dán wél
anders,zou je dan wél willen dat je zoon afstand van zijn rechten én plichten kan doen.
Want om zulke situatie's gaat het natuurlijk vaker dan een normale situatie, tenminste dat denk ik...
In een normale relatie heb je niet snel zulke taferelen.
Nou... je prikt er een gaatje in en klaar is keesquote:Op woensdag 9 maart 2016 19:27 schreef erodome het volgende:
[..]
Nee, dat is dan niet anders voor mij. Dan zou ik wel een beetje erg boos zijn op mijn zoon dat hij niet zijn verantwoordelijkheid heeft genomen. Net zoals ik boos zou zijn op mijn fictieve dochter als ze zich ongewild laat bezwangeren.
Je vriendin van 4 weken wordt niet zwanger als jij gewoon normaal een condoom gebruikt.
In mijn geval is dat vooral omdat ik het idee heb dat ik een logisch argument probeer uit te leggen aan iemand die helemaal niet van plan is om logisch na te denken.quote:Op woensdag 9 maart 2016 19:25 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ikke wel als ik het zo gesteld lees. Het is idd niet eerlijk. Ik heb er wel lol om als ik mannen zie draaien en klagen hier, daar niet van.![]()
Biologie is een bitch soms.quote:Op woensdag 9 maart 2016 19:27 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Is helemaal geen geheel andere discussie.
Man wil kind, vrouw niet -> kind komt er niet, vrouw ontneemt man dat kind (dat nog moet worden geboren)
Man wil geen kind, vrouw ook niet -> kind komt er niet en dat vinden ze allebei oké
Man wil kind, vrouw ook -> kind komt er en dat vinden ze allebei oké
Vrouw wil kind, man wil geen kind -> kind komt er, vrouw is er blij mee, man mag meebetalen aan die blijdschap
Een man krijgt in principe enkel een kind wanneer de vrouw dat wil. De vrouw 'levert' het kind dus dat is ergens wel logisch. De man is 100% onderhevig aan de wil van de vrouw, omdat zij de beslissing neemt. In de schuingedrukte gevallen is dat geen probleem, want dan zijn ze het met elkaar eens, maar in de vetgedrukte gevallen kan dat wel een probleem zijn. In het eerste geval ontneemt de vrouw de man zijn (toekomstige) kind en in het tweede geval komt dat kind er tegen zijn zin en mag hij er ook nog voor betalen. Het eerste geval is biologisch, dus tenzij je met kleerhangers en zo in de weer wil, kan je daar niet veel aan doen, maar het tweede geval is puur financieel en daar kan je wel iets aan veranderen.
Als jij de verantwoordelijkheden van een ouderschap niet hoeft te dragen als jij dat niet wil, waarom moet ik dat dan wel?
Zorg als man voor je eigen condoom, problem solved.quote:Op woensdag 9 maart 2016 19:28 schreef FANN het volgende:
[..]
Nou... je prikt er een gaatje in en klaar is kees
Nou, je kan dat kind toch op de wereld zetten als jij dat wil? Daar hoor je verder ook niet echt iemand over, behalve als tegenargument op rare argumentenquote:Op woensdag 9 maart 2016 19:30 schreef erodome het volgende:
[..]
Biologie is een bitch soms.
De vrouw kan ook niet zeggen doe jij die zwangerschap en alle nadelen en risico's daarvan maar, de man gaat ook niet in zijn buik laten roeren als zij een abortus doet.
Sommige zaken is gewoon helemaal niets aan te doen omdat die biologie gewoon niet gelijk is.
Ja maar erodome. Je zal vast een heel aardig mens zijn, maar in welke realiteit leef jij dat je zo'n contract een realistische oplossing vindt?quote:Wat wel kan is die momenten waar de man erg kwetsbaar is afdekken, dus dat contract vooraf waarin gemaakte afspraken op papier komen. Heb je dat niet en wil je ech perse geen kind, neem dan je eigen verantwoordelijkheid.
En? Zolang een vrouw tot de 18e week van gedachten mag veranderen moet een man ditzelfde recht ook hebben.quote:Op woensdag 9 maart 2016 19:25 schreef erodome het volgende:
[..]
Nee. Moet ik het echt nog een keer uitleggen?
Door tot ver in de zwangerschap eenzijdig terug te kunnen trekken van de man verplaats je de kwetsbaarheid. De vrouw kan dan het slachtoffer worden van een man die op bepaalde afspraken terugkomt, dat terwijl er dus al een vrucht in die buik zit. Er dus grote gevolgen zijn voor die vrouw die daarin dan geen gedegen keuze meer kan maken.
Tot 18 weken zegt dit voorstel, als de man net daarvoor terugtrekt is er amper meer ruimte om te aborteren bv, dan moet een levensgrote beslissing even in een week gemaakt worden. Dat terwijl dat ongeboren kind wel gewenst was in de situatie die voorgesteld was.
En als de vrouw dat vlak vóór de 18-wekengrens doet, terwijl ze helemaal blij waren dat ze ouders zouden worden en zij belist ineens dat ze liever geen kind wil? Is dat niet enorm willekeurig dan?quote:Op woensdag 9 maart 2016 19:25 schreef erodome het volgende:
[..]
Nee. Moet ik het echt nog een keer uitleggen?
Door tot ver in de zwangerschap eenzijdig terug te kunnen trekken van de man verplaats je de kwetsbaarheid. De vrouw kan dan het slachtoffer worden van een man die op bepaalde afspraken terugkomt, dat terwijl er dus al een vrucht in die buik zit. Er dus grote gevolgen zijn voor die vrouw die daarin dan geen gedegen keuze meer kan maken.
Tot 18 weken zegt dit voorstel, als de man net daarvoor terugtrekt is er amper meer ruimte om te aborteren bv, dan moet een levensgrote beslissing even in een week gemaakt worden. Dat terwijl dat ongeboren kind wel gewenst was in de situatie die voorgesteld was.
In de echte wereld, waar bv samenlevingscontracten en allerlei andere zaken vrij normaal en vooral verstandig zijn.quote:Op woensdag 9 maart 2016 19:32 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Nou, je kan dat kind toch op de wereld zetten als jij dat wil? Daar hoor je verder ook niet echt iemand over, behalve als tegenargument op rare argumenten
[..]
Ja maar erodome. Je zal vast een heel aardig mens zijn, maar in welke realiteit leef jij dat je zo'n contract een realistische oplossing vindt?
ik ben ongepland zwanger geraakt nadat hij vanaf mnd 1 zei dat hij kinderen van me wilde. (!!!)quote:Op woensdag 9 maart 2016 19:25 schreef FANN het volgende:
[..]
ik las het allemaal een beetje anders dan, maar ik probeer ero steeds iets duidelijk te maken maar ik denk niet dat het gaat lukken...
Misschien is het beter voor te stellen als je een zoon hebt van 20 jaar, stel dat die zoon een rijke Pa heeft en zijn vriendin van 4 weken wordt zwanger, hij wil dat helemaal niet en jij als moeder hebt ook je bedenkingen over de motieven van dat meisje om dat kind te houden, is het dán wél
anders,zou je dan wél willen dat je zoon afstand van zijn rechten én plichten kan doen.
Want om zulke situatie's gaat het natuurlijk vaker dan een normale situatie, tenminste dat denk ik...
In een normale relatie heb je niet snel zulke taferelen.
Dat is echt een kutstreek van heb ik jou daar. Ben ik het geheel mee eens.quote:Op woensdag 9 maart 2016 19:35 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
En als de vrouw dat vlak vóór de 18-wekengrens doet, terwijl ze helemaal blij waren dat ze ouders zouden worden en zij belist ineens dat ze liever geen kind wil? Is dat niet enorm willekeurig dan?
Waarom is dat not done?quote:Op woensdag 9 maart 2016 19:36 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat is echt een kutstreek van heb ik jou daar. Ben ik het geheel mee eens.
Maar valt niet via wet af te dekken omdat een ongewilde zwangerschap moeten voldragen gewoonweg not done is.
Vraag je dat werkelijk?quote:
Nou ook niet overdrijven he. Als de nood echt zo hoog is dan heb je dezelfde dag nog 3 andere vrouwen zwanger gemaakt.quote:Op woensdag 9 maart 2016 19:36 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat is echt een kutstreek van heb ik jou daar. Ben ik het geheel mee eens.
Maar valt niet via wet af te dekken omdat een ongewilde zwangerschap moeten voldragen gewoonweg not done is.
Oké dat is een uitzonderlijke situatie en die vent is natuurlijk een luis, helemaal mee eensquote:Op woensdag 9 maart 2016 19:35 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
ik ben ongepland zwanger geraakt nadat hij vanaf mnd 1 zei dat hij kinderen van me wilde. (!!!)
Ik was aan de pil, maar was er niet zo heel erg secuur mee (daarom nu ook spiraal)
Toen ik het hem vertelde, was hij eerst blij, een paar weken later boos, toen weer blij... Enzenzenz.
Ik heb hem meteen aangegeven dat hij wat mij betreft niet hoefde bij te dragen of aanwezig te zijn, omdat hij er niet om gevraagd had en het mijn keus was het te houden.
We zijn uit elkaar gegaan toen onze kinderen 6 en 7 waren en nu vertelt hij iedereen dat ik hem erin geluisd heb, dat ik hem heb verteld dat ik onvruchtbaar wasdat soort dingen.
Ik vind dat er een opt out moet zijn, maar tot op zekere hoogte, de stress van al het gezeik eromheen is nl ook niet goed voor t kind waarvan dan al besloten is het te houden.
Ik weet niet hoe vaak mannen erin geluisd worden, maar ik weet dus wel uit ervaring dat het niet altijd waar is als ze dat zeggen.
En als mijn zoon zo'n meisje zwanger zou maken, zou ik erop aandringen er voor zijn kind te zijn...
Dat zeker óók, al is een condoom een stuk gezonder. Mij hoor je niet zeggen dat een vrouw zich niet moet beschermen hoor smartypants, maar die papieren abortus is er toch zeker om een man ook een keuze te geven? Dan zeg ik, voor het geval een vrouw je er bij naait; gebruik gewoon een condoom. Je verantwoordelijkheid met een krabbeltje weg schuiven is ridicuul.quote:Op woensdag 9 maart 2016 19:01 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Precies en daarom gaat die topic ook niet over het eerste geval waarbij die biologie mee speeld, maar over het tweede papieren punt.quote:Op woensdag 9 maart 2016 19:30 schreef erodome het volgende:
Biologie is een bitch soms.
De vrouw kan ook niet zeggen doe jij die zwangerschap en alle nadelen en risico's daarvan maar, de man gaat ook niet in zijn buik laten roeren als zij een abortus doet.
Sommige zaken is gewoon helemaal niets aan te doen omdat die biologie gewoon niet gelijk is.
Zie je het voor je, zit je in een lange relatie van een paar jaar en dan telkens de man de condooms kopen en opsluiten in een kluisquote:Op woensdag 9 maart 2016 19:32 schreef erodome het volgende:
[..]
Zorg als man voor je eigen condoom, problem solved.
Je wil toch echt perse geen kind, waarom dan daar niet een beetje moeite voor doen?
Voor vrouwen is dat doodnormaal, waarom is dat ineens zo anders bij mannen?
dat zeg ik niet, dat ik geen genade zou hebben. Ik zou het heel erg rot voor hem vinden... En uiteindelijk ook begrijpen als hij het de rug toe zou keren.quote:Op woensdag 9 maart 2016 19:44 schreef FANN het volgende:
[..]
Oké dat is een uitzonderlijke situatie en die vent is natuurlijk een luis, helemaal mee eens![]()
Het verbaasd me dan wel weer dat jij er ero zelfs geen genade voor je zoon van 20 jaar
zouden hebben en het helemaal oké zouden vinden als alles er op wijst dat hij er ingeluisd wordt
ook nog verwachten dat hij er zal ''zijn'' voor dat kind, ook financieel dus.
en ja, het gebeurt echt, maar ongelukjes gebeuren ook en situaties waarin in een later stadium ineens geroepen wordt dat de man erin geluisd was, terwijl hij daar daarvoor helemaal niet eens over na heeft gedacht, bestaan ook.quote:Het verbaasd me gewoon, ik dacht misschien kunnen jullie het je dan beter voorstellen, maar dat is dus ook niet zo.
Dat mannen er worden ingeluisd is soms natuurlijk makkelijk voor ze om te zeggen en dat gebeurd ook, maar dat het ook écht gebeurd is geen geheim maar ik heb dat al uitgebreid uit proberen te leggen.
Ik ben leeg
Wat een goed idee! Mannen zouden inderdaad ook die optie moeten hebben als zij geen kind willen en de vrouw het niet wil laten weghalen.quote:Op woensdag 9 maart 2016 18:31 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Leuk om over na te denken.
Aan de ene kant kan ik inderdaad wel begrijpen dat het oneerlijk is voor mannen dat ze eigenlijk niks meer te zeggen hebben zodra een vrouw zwanger is. De vrouw heeft uiteindelijk de beslissing of het kind op de wereld gezet gaat worden. Als de man ontkent dat de vrouw zwanger is van hem en hij bovendien toch niks met het kind te maken wil hebben, dan kan de vrouw via de rechter een DNA-test afdwingen en vervolgens kan de man worden verplicht alimentatie te betalen.
Dat geldt dus ook wanneer de vrouw liegt over anticonceptiegebruik en zwanger raakt, terwijl ze wist dat de man geen kinderwens had. Ik vind het echt een naaistreek om dan alimentatie te claimen.
Maar mannen kunnen zelf ook enigszins maatregelen nemen om te zorgen dat ze een vrouw niet zwanger maken, toch? Ze kunnen een condoom gebruiken, misschien zelfs laten steriliseren maar wat zaad laten invriezen voor wanneer ze wel kinderen willen (ik weet niet of dat zo makkelijk kan?) of gewoon niet -onveilig- neuken met vrouwen die ze niet kunnen vertrouwen op dat ze anticonceptie gebruiken.
Daarnaast denk ik ook wel dat het een probleem is dat de 'papieren abortus' vóór de 18e week van de zwangerschap moet gebeuren. Ik denk namelijk juist dat mannen die niks van de zwangerschap of het kind willen weten, meestal pas ná de 18e week te horen krijgen van de zwangerschap. Denk bijvoorbeeld aan een one-night-stand.
Ook wanneer de vrouw opzettelijk (en tegen de wil van de man in) zwanger is geworden, dan kan ze dat gewoon zo lang mogelijk verzwijgen (of zelfs gewoon ontkennen) en heeft de man uiteindelijk nog niks aan deze wet.
Het verlengen van die termijn is dan ook weer niet de oplossing. Dat zou betekenen dat de man -na samen te hebben besloten zwanger te raken- op een later tijdstip toch nog afstand kan nemen van het kind.
De originele OP is van Physsic.
dat is dan héél veel mazzel voor zijn ''vriendin'' dat jij er zelfs op aan zou dringen, dat financiële is natuurlijk wél één van de problemen waar het hier om gaat, dus jij kan het wel bijzaak vinden, maar mannen die, wat is het? 18 jaar geloof ik? moeten gaan betalen voor onderhoud van een kind waar ze zelf nooit voor zouden hebben gekozen vind ik toch best heel wat hoor....quote:Op woensdag 9 maart 2016 19:56 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
[quote]dat zeg ik niet, dat ik geen genade zou hebben. Ik zou het heel erg rot voor hem vinden... En uiteindelijk ook begrijpen als hij het de rug toe zou keren.
Maar ik vind dat een kind het verdient zijn of haar vader te kennen, dat financiële vind ik persoonlijk minder belangrijk...
dus zou ik daarop aandringen.
Ja, weet je we kunnen er wel allerlei uitzonderlijke situaties bij gaan halen en persoonlijke situaties, maar het gaat natuurlijk om een algemeen iets, per situatie zijn er altijd dingen nét even anders.quote:en ja, het gebeurt echt, maar ongelukjes gebeuren ook en situaties waarin in een later stadium ineens geroepen wordt dat de man erin geluisd was, terwijl hij daar daarvoor helemaal niet eens over na heeft gedacht, bestaan ook.
Het is rot, maar dat kun je nooit bewijzen/voorkomen.
Dat is een van de redenen dat ik vind dat er best een opt-out mag zijn. Ik gaf al aan dat ik mijn ex die opt out ook heb gegeven, dus ik sta daar echt wel achter.
Ik vind alleen dat er wel echt goede regels voor opgesteld moeten worden.
je vroeg echter wat ik zou doen en dat is mijn antwoord.quote:Op woensdag 9 maart 2016 20:11 schreef FANN het volgende:
[..]
dat is dan héél veel mazzel voor zijn ''vriendin'' dat jij er zelfs op aan zou dringen, dat financiële is natuurlijk wél één van de problemen waar het hier om gaat, dus jij kan het wel bijzaak vinden, maar mannen die, wat is het? 18 jaar geloof ik? moeten gaan betalen voor onderhoud van een kind waar ze zelf nooit voor zouden hebben gekozen vind ik toch best heel wat hoor....
[..]
je hoeft er toch verder niets op te zeggen? volgens mij zijn we het gewoon eens...quote:Ja, weet je we kunnen er wel allerlei uitzonderlijke situaties bij gaan halen en persoonlijke situaties, maar het gaat natuurlijk om een algemeen iets, per situatie zijn er altijd dingen nét even anders.
Ik heb écht mijn zegje al gedaan, ik vind het wel best zo
zéker het laatstequote:Op woensdag 9 maart 2016 20:15 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
je vroeg echter wat ik zou doen en dat is mijn antwoord.
[..]
je hoeft er toch verder niets op te zeggen? volgens mij zijn we het gewoon eens...
Zolang we de discussie veilig houden is er niets aan de handquote:Op woensdag 9 maart 2016 20:18 schreef Toefjes het volgende:
Ik zie het al, als de vluchtelingencrisis geen interessant onderwerp meer is, wordt het de mannen tegen de vrouwen.
Zouden ze een tv-programma over moeten makenquote:Op woensdag 9 maart 2016 20:18 schreef Toefjes het volgende:
Ik zie het al, als de vluchtelingencrisis geen interessant onderwerp meer is, wordt het de mannen tegen de vrouwen.
Welke kwetsbaarheid? We zijn toch allemaal volwassen, of niet? Of heeft nu puntje bij paaltje komt en de rechten echt gelijk worden het vrouwtje toch extra bescherming nodig?quote:Op woensdag 9 maart 2016 19:18 schreef erodome het volgende:
[..]
Je verplaatst kwetsbaarheid, dat is alles.
En er is geen gelijkheid, nogmaals, ga jij als ze abortus pleegt ook even in je buik laten roeren, paar weken bloeden, napijn, hormooncrash met mogelijke nare gevolgen, kans op problemen door de ingreep (gelukkig niet zo'n grote kans, maar toch)?
Je hebt niet door dat een zwangerschap voldragen wel wat meer gevolgen heeft dat wat geld af moeten leveren?quote:Op woensdag 9 maart 2016 19:39 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Ja want blijkbaar is dwang prima wanneer het de man betreft. Dan is dat een legitieme vraag.
Omdat dat erin luizen met wat verantwoordelijk gedrag van zijn kant te voorkomen is.quote:Op woensdag 9 maart 2016 19:44 schreef FANN het volgende:
[..]
Oké dat is een uitzonderlijke situatie en die vent is natuurlijk een luis, helemaal mee eens![]()
Het verbaasd me dan wel weer dat jij er ero zelfs geen genade voor je zoon van 20 jaar
zouden hebben en het helemaal oké zouden vinden als alles er op wijst dat hij er ingeluisd wordt
ook nog verwachten dat hij er zal ''zijn'' voor dat kind, ook financieel dus.
Het verbaasd me gewoon, ik dacht misschien kunnen jullie het je dan beter voorstellen, maar dat is dus ook niet zo.
Dat mannen er worden ingeluisd is soms natuurlijk makkelijk voor ze om te zeggen en dat gebeurd ook, maar dat het ook écht gebeurd is geen geheim maar ik heb dat al uitgebreid uit proberen te leggen.
Ik ben leeg
Lees je even in, in die lange relatie vind ik dat er een contract mogelijk moet zijn waarin die afspraken op papier komen, die papieren abortus voor de man dus wel mogelijk is.quote:Op woensdag 9 maart 2016 19:47 schreef jatochneetoch het volgende:
[..]
Precies en daarom gaat die topic ook niet over het eerste geval waarbij die biologie mee speeld, maar over het tweede papieren punt.
[..]
Zie je het voor je, zit je in een lange relatie van een paar jaar en dan telkens de man de condooms kopen en opsluiten in een kluis
Jij hebt niet door dat er meer bij komt kijken dan geld alleen?quote:Op woensdag 9 maart 2016 20:36 schreef erodome het volgende:
[..]
Je hebt niet door dat een zwangerschap voldragen wel wat meer gevolgen heeft dat wat geld af moeten leveren?
De kwetsbaarheid van de man die in een vaste relatie zit en afspreekt de anticonceptie in de handen van een ander te leggen en als het fout gaat een abortus te plegen. Dat dan de vrouw daarop terugkomt., zich bedenkt.quote:Op woensdag 9 maart 2016 20:29 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Welke kwetsbaarheid? We zijn toch allemaal volwassen, of niet? Of heeft nu puntje bij paaltje komt en de rechten echt gelijk worden het vrouwtje toch extra bescherming nodig?
Practice what you preach.
Ja, ja, maar niet iedere jongen van 20 jaar is áltijd zo verstandig en doet ook wel eens dingen die niet zo verantwoord zijn.quote:Op woensdag 9 maart 2016 20:38 schreef erodome het volgende:
[..]
Omdat dat erin luizen met wat verantwoordelijk gedrag van zijn kant te voorkomen is.
Vrijwel elk geval van erin luizen die ik ken (behalve in die vaste relatie's) gaat over mannen die er te makkelijk over denken, die een naaiwijf vertrouwen ipv op zichzelf vertrouwen.
Op die vaste relatie na waarbij je op de ander zou moeten kunnen rekenen. Daarom ook daar wel die afbakening mogelijk maken, die kwetsbaarheid af kunnen schermen.
quote:De abortuspil werkt alleen als een vrouw nog maar kort zwanger is: tot 49 dagen nade eerste dag vanaf je laatste menstruatie. Deze pil stopt de zwangerschap. De abortuspil is te verkrijgen bij een gespecialiseerde kliniek. Meer informatie is te vinden op www.abortus.nl of op de sites
Je hebt niet door dat er nog meer komt kijken bij een ongewenste zwangerschap uit moeten dragen? Dat dat veel meer inhoud dan die narigheden voor de man bij een ongewenste zwangerschap? Bv de gevolgen van een probleemloze zwangerschap, de risico's van een zwangerschap, hormonen die de boel nog erger maken? Om maar wat te noemen?quote:Op woensdag 9 maart 2016 20:44 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Jij hebt niet door dat er meer bij komt kijken dan geld alleen?
Wel leuk dat je mannen ziet als een pinautomaat wat dit betreft.
Nog nooit een abortus meegemaakt, maar weet vrijwel zeker dat dat minder ingrijpend is als een bevalling. Alhoewel gezegd moet worden dat op ten duur een abortus gewoon een kunstmatig opgewekte bevalling is, alleen dan met een kleinere "baby".quote:Op woensdag 9 maart 2016 20:44 schreef FANN het volgende:
[..]
Ja, ja, maar niet iedere jongen van 20 jaar is áltijd zo verstandig en doet ook wel eens dingen die niet zo verantwoord zijn.
Maar ik zag ook nog een berichtje van je ergens hoe vreselijk het is die abortus, je had het over, in de buik roeren etc. maar is een bevalling niet ingrijpender dan een abortus?
Serieuze vraag, want ik heb beide nooit meegemaakt.
Moet je het wel op tijd weten, wat tegenwoordig helemaal niet meer zo vanzelfsprekend meer is met het doorslikken en andere anticonceptiemethoden die maken dat die ongesteldheid er niet meer maandelijks is om te kunnen controleren.quote:En laten we ook niet vergeten dat we ook nog de abortuspil hebben...
Een vrouw heeft dus best nog wel aardig wat tijd om te voorkomen dat ze én geen abortus
én geen bevalling hoeft te doorstaan.
[..]
9 maanden is niet lang vergeleken met de gedwongen consequenties die een man 21+ jaar mag dragen. Voor de rest ben je nogal een dramaqueen met je lichamelijke gevolgen.quote:Op woensdag 9 maart 2016 20:48 schreef erodome het volgende:
[..]
Je hebt niet door dat er nog meer komt kijken bij een ongewenste zwangerschap uit moeten dragen? Dat dat veel meer inhoud dan die narigheden voor de man bij een ongewenste zwangerschap? Bv de gevolgen van een probleemloze zwangerschap, de risico's van een zwangerschap, hormonen die de boel nog erger maken? Om maar wat te noemen?
Ik zie mannen niet als een pin automaat, het gaat daar over in dit geval. Het gaat niet over deel zijn van het leven van dat kind, het gaat over financieel niet verantwoordelijk gesteld kunnen worden.
Dat deel uitmaken van dat leven van dat kind kan namelijk gewoon bij erkenning, dat recht is er al.
De vrouw die een kind ongewenst moet dragen is en pinautomaat en heeft stevige lichamelijke gevolgen (ook als er niets fout gaat, alles zo makkelijk mogelijk gaat) en 9 maanden lang een ding in haar lijf die ze niet wil.
9 maanden lang een ding in je dragen wat je echt niet wil, grote angst voor complicaties die helemaal niet zo ondenkbaar zijn, veel zaken niet mogen omdat dat de vrucht kan beschadigen. Melkgift daarna die voor ellende zorgt voordat het afneemt, zwangerschapstriemen, kans op een beschadigde bekkenbodem, herstel die net zo lang duurt als de zwangerschap, hormonen die je compleet kunnen veranderen en rondspringen.quote:Op woensdag 9 maart 2016 20:54 schreef TerryStone het volgende:
[..]
9 maanden is niet lang vergeleken met de gedwongen consequenties die een man 21+ jaar mag dragen. Voor de rest ben je nogal een dramaqueen met je lichamelijke gevolgen.
Maar goed jij vindt dat dwang ok is voor mannen maar niet voor vrouwen en dat is immoreel en hypocriet dus.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |