Voor zover ik weet - maar Gambetta weet hier veel meer van - is Cruz iemand die binnen grote delen van de GOP weerstand oproept. Hij is verre van geliefd, hoe erg hij nu ook presidentieel probeert te doen en de Ronald Reagan uit probeert te hangen.quote:Op zondag 6 maart 2016 04:40 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
De enige manier om Trump nog te stoppen is uiteraard een 1 tegen 1 ... De bedoeling van de GOP was oorspronkelijk wel om daar Bush vs Trump van te maken, maar Cruz zal hun 2nd best option (en enige option) zijn zeker ?
Het enige wat Trump nog moet doen is meer variatie in zijn speeches te brengen en dan pakt hij alles.quote:Op zondag 6 maart 2016 04:41 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Voor zover ik weet - maar Gambetta weet hier veel meer van - is Cruz iemand die binnen grote delen van de GOP weerstand oproept. Hij is verre van geliefd, hoe erg hij nu ook presidentieel probeert te doen en de Ronald Reagan uit probeert te hangen.
Toch moet je vaststellen dat zijn aanpak kennelijk werkt. Wellicht hebben we hem hier wel wat onderschat. Cruz komt nu toch duidelijk als de nummer 2 bovendrijven; als de enige die het Trump nog moeilijk kan maken. En Rubio zakt deze week door het ijs.
Misschien heeft Trump gewoon niet meer noten op z'n zang.quote:Op zondag 6 maart 2016 04:44 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Het enige wat Trump nog moet doen is meer variatie in zijn speeches te brengen en dan pakt hij alles.
Hij ratelt steeds hetzelfde zinnetje...de muur, China, leger... de kiezers smachten naar iets anders....
Ik denk dat het probleem is dat Cruz waarschijnlijk te weinig stemmen gaat pakken in de Noordelijke staten. (Dat kan flink omslaan mochten kandidaten de race verlaten).quote:Op zondag 6 maart 2016 04:41 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Voor zover ik weet - maar Gambetta weet hier veel meer van - is Cruz iemand die binnen grote delen van de GOP weerstand oproept. Hij is verre van geliefd, hoe erg hij nu ook presidentieel probeert te doen en de Ronald Reagan uit probeert te hangen.
Toch moet je vaststellen dat zijn aanpak kennelijk werkt. Wellicht hebben we hem hier wel wat onderschat. Cruz komt nu toch duidelijk als de nummer 2 bovendrijven; als de enige die het Trump nog moeilijk kan maken. En Rubio zakt deze week door het ijs.
Dat bedoel ik net, Cruz is ook niet bepaald geliefd binnen de GOP, maar alles wat ze daar naar voren wilden schuiven heeft gefaald ... Dan is hij wellicht nog hun "next best thing" tegen Trump ...quote:Op zondag 6 maart 2016 04:41 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Trump is het soort man die je op 1 april een patent voor drinkbakjes in een aquarium aansmeert ... Die doet niet aan 1 aprilquote:Op zondag 6 maart 2016 04:46 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Misschien heeft Trump gewoon niet meer noten op z'n zang.
Of misschien is het inderdaad wel één grote 1-aprilgrap...
Toch vind ik het nog steeds een leuke gedachte.quote:Op zondag 6 maart 2016 05:11 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Trump is het soort man die je op 1 april een patent voor drinkbakjes in een aquarium aansmeert ... Die doet niet aan 1 april
Ten aanzien van welke staat/staten?quote:Op zondag 6 maart 2016 03:14 schreef zarGon het volgende:
[..]
Vraag me af of Trump de helft van de 155 delegates van vandaag weet te behalen.
Betekent dat hij 60 van 92 nog moet halen. Lijkt me niet zo mogelijk...
[...]
rare oproep. het lijkt me dat trump meer in het voordeel is als zowel Rubio als Cruz in de race blijvenquote:Op zondag 6 maart 2016 06:21 schreef Elfletterig het volgende:
Trump heeft in een toespraak Rubio ertoe opgeroepen om uit de race te stappen:
http://www.sun-sentinel.c(...)-20160305-story.html
Ja, Rubio zorgt voor problemen in Ohio voor Kasich.quote:Op zondag 6 maart 2016 08:31 schreef DestroyerPiet het volgende:
[..]
rare oproep. het lijkt me dat trump meer in het voordeel is als zowel Rubio als Cruz in de race blijven
Het hele verhaal van Trump is natuurlijk dat hij een 'winnaar' is, en om dat in stand te houden heeft zo'n figuur dan ook een 'loser' nodig, en na deze heftige weken vol beledigingen en deze uitslag, is dat Rubio. Trump weet natuulijk dat dat lekker scoort bij zijn achterban.quote:Op zondag 6 maart 2016 08:45 schreef Montov het volgende:
[..]
Ja, Rubio zorgt voor problemen in Ohio voor Kasich.
Maar Trump wil wellicht de aandacht op Rubio vestigen ipv de goede nacht van Cruz.
De vraag is enkel hoeveel nederlagen Rubio nog gaat ondergaan voordat hij eruit stapt.
Dat vinden ze in de GOP eigenlijk ookquote:Op zondag 6 maart 2016 09:27 schreef Arcee het volgende:
Die Cruz... brrr, wat een engerd vind ik dat.
quote:Op zondag 6 maart 2016 05:11 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Trump is het soort man die je op 1 april een patent voor drinkbakjes in een aquarium aansmeert ... Die doet niet aan 1 april
en dan laat je nog buiten beschowing dat trump zomaar als independant mee kan doen aan de presidentsverkiezingen als hij niet de kandidaat voor de republikeinen word.quote:Op zondag 6 maart 2016 09:51 schreef antiderivative het volgende:
[..]
Dat vinden ze in de GOP eigenlijk ook
Werd gisteren ook al gezegd, dat als dit hele gedoe gaat leiden tot een 'brokered convention' dan zit Cruz in hetzelfde schuitje als Trump.
De partij kan eigenlijk niet fatsoenlijk meer voor de dag komen, stel dat de huidige situatie zo door gaat tot die convention:
• Trump is de kandidaat: paniek in de tent: partijbonzen boos + deel electoraat
• Trump wordt gepasseerd: paniek in de tent + mogelijk verlies stemmers die hij naar de partij lokt
• Cruz is de kandidaat: paniek in de tent. Want waarom? + té conservatief
• Rubio is de kandidaat: partij tevreden, electoraat boos. Want waarom? Hij is zwak en wint niet.
• Kasich is de kandidaat: partij tevreden, electoraat boos. Want waarom? Hij is zwak en wint niet.
• Een outsider is de kandidaat: nog meer complicaties + achterban boos
Dat gaat hij niet doen. Ten eerste is er The Pledge, waar iedere Republikeinse kandidaat heeft beloofd om niet een third-party run te doen. Daarnaast wil hij niet de winst overhandigen aan Clinton.quote:Op zondag 6 maart 2016 09:56 schreef DestroyerPiet het volgende:
[..]
en dan laat je nog buiten beschowing dat trump zomaar als independant mee kan doen aan de presidentsverkiezingen als hij niet de kandidaat voor de republikeinen word.
Eigenschappen als rancune en narcisme willen rationele overwegingen nog wel eens in de weg staan. Ik acht het niet waarschijnlijk, maar geheel uitsluiten doe ik het ook niet.quote:Op zondag 6 maart 2016 10:46 schreef Montov het volgende:
[..]
Dat gaat hij niet doen. Ten eerste is er The Pledge, waar iedere Republikeinse kandidaat heeft beloofd om niet een third-party run te doen. Daarnaast wil hij niet de winst overhandigen aan Clinton.
Mocht Trump de nominatie niet winnen (hij is nu favoriet) dan betekent dat per definitie dat hij niet genoeg steun heeft onder Republikeinen en dat hij kansloos is voor de GE.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |