Als ik 2500 kcal in 3 maaltijden moet eten heb ik de hele dag honger. Ik heb sowieso de hele dag honger, of ik nou 1000 kcal eet of 3000 kcalquote:Op maandag 7 maart 2016 22:45 schreef Drinky het volgende:
[..]
Idd, 2100~2300kcal prop ik er nu in 2 maaltijden naar binnen, 3000 in 3 maaltijden. Heb wel eens dagen gehad met 7000~10.000kcal en toen was ik ook niet de hele dag aan het eten.
Vandaag weer gehoord van "ja ik eet om de 3 uur want zo houd ik mijn metabolisme op hoog peil", u wot m8?
Ik heb liever 3 maaltijden dan dat ik de hele dag door kleine porties eet, daar krijg ik juist extreme honger van.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 08:04 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Als ik 2500 kcal in 3 maaltijden moet eten heb ik de hele dag honger. Ik heb sowieso de hele dag honger, of ik nou 1000 kcal eet of 3000 kcal
Haha, herkenbaar. Ik heb het idee dat dat hele honger hebben bij mij gewoon tussen mijn oren zit. Ga straks cutten op 2300 kcal, eet er nu 2500 (onderhoud is 2700). Maar door de hogere eiwitinname in de cut heb je al wel wat minder honger. Daarnaast eet ik gewoon veel groenten in de cut, dat helpt ook tegen het hongergevoel.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 08:55 schreef Agentperry het volgende:
[..]
Ik heb liever 3 maaltijden dan dat ik de hele dag door kleine porties eet, daar krijg ik juist extreme honger van.
Maar ik heb ook altijd 'honger' in de zin van dat ik altijd wel kan eten, als ik me niet in zou houden zou ik elke dag over de 3500 kcal eindigen.
Als je zo snel na je workout al je onderrug voelt heb je waarschijnlijk met een kromme rug staan deadliften.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 09:53 schreef PluisigNijntje het volgende:
Hoi, ik heb weer een vraagje.
Ik heb gisteren gedeadlift (60kg) na m'n squats en ohp en ik voelde binnen een kwartier daarna al heel erg m'n onderrug, en nu nog steeds. Het doet niet echt 'pijn' en lijkt gewoon normale spierpijn te zijn. Maar ik vraag me nu af of je de deadlift beter kunt opbouwen naar je werkgewicht. Tot nu toe deed ik gewoon direct mijn setje omdat ik al warm was van sq/ohp, maar misschien is het toch veiliger om hem op te bouwen, vooral als ik straks nog zwaarder ga tillen. Wat doen jullie?
Wel opwarmen?quote:Op dinsdag 8 maart 2016 10:11 schreef PluisigNijntje het volgende:
Er hebben mensen meegekeken en die hebben niks over mijn form gezegd, het voelt ook wel alsof ik mijn rug recht houd. Maar ik zal eens specifiek vragen of iemand op m'n rug wil letten de volgende keer.
En wel opwarmen dus?
quote:Op maandag 7 maart 2016 22:51 schreef Drinky het volgende:
Om even in het dagboek aspect te blijven, 7,5kg op pausen front squats en 20kg op de leg press erbij in 2 weken in een cut, gaat hard.
Ook omgevallen tijdens een front squat (ik clean ze altijd), iedereen in de gym kijken. De kunst in het vallen (falen) is beseffen wanneer het gebeurt en er gelijk onderuit te gaan, in tegenstelling tot het meisje wat afgelopen week met een 90kg squat een faceplant maakte
.
leuk als er ook nog andere mensen wat willen doenquote:Op dinsdag 8 maart 2016 10:16 schreef 33 het volgende:
[..]
Wel opwarmen?
Ja. Voor squats en deadlifts uitgebreid opwarmen. Ik ben meestal 20-30 min bezig om uitgebreid op te warmen. Ik moet er niet aan denken om zwaar te deadliften of squatten zonder een goede warmup.
Een warming up is ook gewoon onderdeel van je training, heeft weinig met andere mensen te maken.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 11:01 schreef Beach het volgende:
[..]
leuk als er ook nog andere mensen wat willen doen
"Hey hoe lang ben jij hier nog bezig?"quote:Op dinsdag 8 maart 2016 11:02 schreef MeneerBob het volgende:
[..]
Een warming up is ook gewoon onderdeel van je training, heeft weinig met andere mensen te maken.
Je gaat er nu der gemakshalve van uit dat de warming up alleen bestaat uit deadlifts. Lijkt mij geen ideale warming up.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 11:04 schreef Beach het volgende:
[..]
"Hey hoe lang ben jij hier nog bezig?"
"Duurt wel even. Ik ben net begonnen met mijn 30 minuten durende warmup voor deadlifts."
Dat is wel echt zwaar irritant. Laatst kon ik ook niet deadliften omdat er drie voor me in de rij stonden. Verschrikkelijk is dat, zeker omdat het zondag was en dat is rugdag bij mij. Autism..quote:Op dinsdag 8 maart 2016 11:04 schreef Beach het volgende:
[..]
"Hey hoe lang ben jij hier nog bezig?"
"Duurt wel even. Ik ben net begonnen met mijn 30 minuten durende warmup voor deadlifts."
Niet op wetenschap gebaseerd, maar ik doe DL vaak ook met 60-80kg en ik warm dan wel eens op met snellere romanian/stiff leg deadlifts met iets van 30kg. Dat voelt wel goed iig.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 11:48 schreef PluisigNijntje het volgende:
Ik was even aan het googlen, en Mehdi zegt echt niets nuttigs over opwarmen voor de deadlift. Hij zegt dat je rug en hamstrings al warm zijn van squats en ohp, en dat je kunt opbouwen vanaf 60kg met 10-20kg increases totdat je op je werkgewicht bent.
Daar heb ik dus geen drol aan, want mijn werkgewicht is 60kg
Is 2x5x40, 1x5x50 1x5x60 logisch?
Of is bijvoorbeeld een warm up als deze het beste:
http://breakingmuscle.com(...)gger-safer-deadlifts
Lol whutquote:Op dinsdag 8 maart 2016 11:01 schreef Beach het volgende:
[..]
leuk als er ook nog andere mensen wat willen doen
Dan zit je wel in een knakengymquote:Op dinsdag 8 maart 2016 11:24 schreef ZuidGrens het volgende:
[..]
Dat is wel echt zwaar irritant. Laatst kon ik ook niet deadliften omdat er drie voor me in de rij stonden. Verschrikkelijk is dat, zeker omdat het zondag was en dat is rugdag bij mij. Autism..
Dat valt eigenlijk wel mee, was gewoon pure pech. Maar meestal deadlift men bij ons net voor het squat-rack. Je kan eventueel tussen de ecto's deadliften, maar dan moet daar wel ruimte voor zijn.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 12:59 schreef fathank het volgende:
[..]
Lol whut
[..]
Dan zit je wel in een knakengym
1/4e ROM wel.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 10:46 schreef Eleiko het volgende:
[..]
Al is een 90kg squat voor een vrouw best netjes.
Idem qua beachboys, gisteren weer eens in de avond getrained in plaats van de ochtend. Ik zag zowaar een tweetal met cola rondlopen. En zoals je kan verwachten gewoon te staan curlen.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 13:17 schreef ZuidGrens het volgende:
[..]
Dat valt eigenlijk wel mee, was gewoon pure pech. Maar meestal deadlift men bij ons net voor het squat-rack. Je kan eventueel tussen de ecto's deadliften, maar dan moet daar wel ruimte voor zijn.
En ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar bij ons is het weer 16-jarige beachboys united rond deze tijd.
Ik krijg juist meer honger van maaltijden van 500kcal ofzo. Zeg maar wat een beetje gemiddeld is voor normale mensen. Dan eet ik ook heel de dag door zonder te stoppen. Maar na er 1000kcal in gepropt te hebben zit ik voor een heel lange tijd lekker vol. Is ook wel nodig anders zou ik de cut echt niet uit kunnen houden.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 08:04 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Als ik 2500 kcal in 3 maaltijden moet eten heb ik de hele dag honger. Ik heb sowieso de hele dag honger, of ik nou 1000 kcal eet of 3000 kcal
Hier ook, moest zowaar wachten om de losse barbell te kunnen gebruiken. Het ergste is nog wel dat dat tuig hun gewichten nooit opruimt. Dus dan ben je eerst een halfuur alles bij elkaar aan het sprokkelenquote:Op dinsdag 8 maart 2016 13:32 schreef MeneerBob het volgende:
[..]
Idem qua beachboys, gisteren weer eens in de avond getrained in plaats van de ochtend. Ik zag zowaar een tweetal met cola rondlopen. En zoals je kan verwachten gewoon te staan curlen.
Ja ik heb ook altijd wortels en komkommers liggen om hongergevoel te stillen zonder teveel kcal binnen te krijgen.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 09:24 schreef ZuidGrens het volgende:
[..]
Haha, herkenbaar. Ik heb het idee dat dat hele honger hebben bij mij gewoon tussen mijn oren zit. Ga straks cutten op 2300 kcal, eet er nu 2500 (onderhoud is 2700). Maar door de hogere eiwitinname in de cut heb je al wel wat minder honger. Daarnaast eet ik gewoon veel groenten in de cut, dat helpt ook tegen het hongergevoel.
10~15 minuten warming up. Eerst powerplate stretches (quote:Op dinsdag 8 maart 2016 11:39 schreef 33 het volgende:
Je kan lachen wat je wil, maar veel plezier straks met je blessures na 10+ jaar zwaar liften. Naar de gym komen, je jas uitdoen en meteen beginnen met deadliften of squatten. Zulke gasten doen megazware sets van halve reps en komen dan na een paar weken klagen dat ze last hebben van hun knieën.
Ik doe inderdaad een algemene low/full body warmup ja, maar ik ga wel bij bij het squatrek/platform staan. Iedereen die wil squatten of deadliften laat ik voor; ik heb er nog nooit problemen mee gehad.
En dan nog op je plaat gaan???quote:
Nice, waar is dit?quote:Op dinsdag 8 maart 2016 12:13 schreef Faeroer het volgende:
Mehdi is een kneus.
Doe zelf nu wat heup oefeningen met wat rubbere elastieken voordat ik ga deadliften, en gaat prima. Heeft niemand last van, en er zijn er genoeg die hetzelfde doen. Dan rustig met stapjes van 20kg opbouwen tot aan je werkgewicht, meestal minuutje rust per set tot > 60% dan 2-5 minuutjes. Dit is dan wel in een gym met 4 of meer deadlift platforms, dus het wachten is minimaal meestal en kunnen gewoon mensen tussendoor.
quote:Op dinsdag 8 maart 2016 13:32 schreef MeneerBob het volgende:
[..]
Idem qua beachboys, gisteren weer eens in de avond getrained in plaats van de ochtend. Ik zag zowaar een tweetal met cola rondlopen. En zoals je kan verwachten gewoon te staan curlen.
De oplossing is simpel: als eigenaar/personeel van de gym mensen hier op aan blijven spreken en bij ontbreken van verbetering van gedrag abonnement beëindigen.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 13:40 schreef Drinky het volgende:
[..]
Hier ook, moest zowaar wachten om de losse barbell te kunnen gebruiken. Het ergste is nog wel dat dat tuig hun gewichten nooit opruimt. Dus dan ben je eerst een halfuur alles bij elkaar aan het sprokkelen. Als je mans genoeg bent om het gewicht op en neer te verplaatsen moet je ook mans genoeg zijn om het weer netjes op z'n plek terug te leggen.
Van die beachboys die alle bumperplates op machines gebruiken zodat het lijkt alsof er veel gewicht op ligt![]()
Dat is net de insteek van de sportschool inderdaad, mainstream of het fanatiekere publiek.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 16:24 schreef Eleiko het volgende:
[..]
[..]
De oplossing is simpel: als eigenaar/personeel van de gym mensen hier op aan blijven spreken en bij ontbreken van verbetering van gedrag abonnement beëindigen.
Maar op de een of andere manier denken eigenaren vaak dat dit ze klanten kost, terwijl het in mijn ervaring eerder klanten oplevert.
Het is dan ook nergens voor nodig om dumbbells of wat dan ook te laten kletteren. Zelfde als overdreven geluid maken. Het zijn altijd de gasten die eigenlijk geen reet doen maar wel stoer willen klinken, ofzo.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 16:35 schreef Doublepain het volgende:
Over ergenissen gesproken, gasten die bicep curls van 12 kg doen en dan na hun laatste keer het spul keihard donderen op de grond..
Man man man
Zelfs bij +30 dumbells borst laat ik het rustig zakken op mijn borst en leg hem dan in de rekken..
Balans issues. 90kg op een meisje van 60kg, schoenen met een zompige zool en een beetje te ver voorover leunen en je gaat al. Ik verloor mijn balans in atg positie met minder gewicht, een positie waarin je het meest stabiel in staat (of hoort te staan).quote:
Dat heb ik ze al meerdere malen kenbaar gemaakt. Het personeel wat er werkt zou het ook willen want dat zijn vaak of oude vrouwen of meisjes die zelf ook bijna niks wegen. Wordt denk ik door het management tegengewerkt maar zoals de zaal er gister uitzag, man, man, man, man, manquote:Op dinsdag 8 maart 2016 16:24 schreef Eleiko het volgende:
[..]
[..]
De oplossing is simpel: als eigenaar/personeel van de gym mensen hier op aan blijven spreken en bij ontbreken van verbetering van gedrag abonnement beëindigen.
Maar op de een of andere manier denken eigenaren vaak dat dit ze klanten kost, terwijl het in mijn ervaring eerder klanten oplevert.
Ik ben naar een crossfit gym geweest. Kost ook iets van 90 euro eerste maand en daarna 70 euro per maand (u wot m8quote:Op dinsdag 8 maart 2016 18:03 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Over ergernissen gesproken:
Crossfitters die 30kg jerken en dan die baar van boven hun hoofd naar beneden laten flikkeren.
Crossfitters die alle roeimachines bezet houden door telkens 1 minuut te roeien en dan 5 minuten iets anders gaan doen.
Crossfitters die kipling-pullups doen.
Crossfitters die vragen of je van het podium af wilt komen omdat ze dat nodig hebben, om vervolgens te gaan touwtje springen of burpees te gaan doen wat overal in de gym kan.
Crossfitters die kwaad worden omdat je het squatrack gebruikt dat zij eigenlijk nodig hebben, maar die ook niet willen dat je op het podium komt trainen.
Crossfit.![]()
![]()
Vroeger vond ik het een stomme gimmick, nu vind ik het ronduit kut.
Ziehier de oorzaak van je probleem.quote:
quote:Op dinsdag 8 maart 2016 17:39 schreef Snakey het volgende:
[..]
Het is dan ook nergens voor nodig om dumbbells of wat dan ook te laten kletteren. Zelfde als overdreven geluid maken. Het zijn altijd de gasten die eigenlijk geen reet doen maar wel stoer willen klinken, ofzo.
Ik negeer dat soort lui volledig.
ik grunt wel als ik heel zwaar ga tillen of even door een dood punt heen moet duwen. Of wanneer ik met de foamroller bezig ben, maar vaak zitten daar tranen bijquote:
Same. Ik heb het dan ook over degenen die je door de hele gym hoort.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 21:34 schreef Drinky het volgende:
[..]
ik grunt wel als ik heel zwaar ga tillen of even door een dood punt heen moet duwen. Of wanneer ik met de foamroller bezig ben, maar vaak zitten daar tranen bij
Wat moet ik me dasrbij voorstellen? Is je hele borst opgezet of een bepaalde plek?quote:Op woensdag 9 maart 2016 00:18 schreef Westerling het volgende:
Hallo,
Ik ben sinds vorige week weer begonnen met krachttraining na een hele lange tijd niets doen op dat gebied. Nu zo'n 36 uur na mijn training maandag heb ik een hele flinke vochtophoping in/rond mijn borstspier. Weten jullie of dit vaker voorkomt bij het beginnen met krachttraining en of dit vanzelf verdwijnt of er rust mee moet houden?
Google gaf me alleen maar antwoorden over gezwollen spieren door bloed, dus heb t maar even hier gepost.
Die van XXL zijn goedkoper per gram en een stuk lekkerder/beter te eten. Iets meer suikers, maar minimaal.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 17:32 schreef Snorrenbaard het volgende:
Goh die protein bars van bodylab24 geven wel een goede kaak-workout, damn zijn net van steen joh.
Abs of steel dusquote:Op woensdag 9 maart 2016 08:45 schreef BredeBroeder het volgende:
Vet-meter gebroken, 't zal eens niet![]()
Inb4 je bent foking dik
Ik heb er altijd een paar in de auto liggen voor als ik uit de gym kom om mn eerste honger te stillen.quote:Op woensdag 9 maart 2016 09:05 schreef fathank het volgende:
proteinbars
waar heb je die voor nodig, behalve kaakspiertraining?
quote:Op woensdag 9 maart 2016 10:17 schreef Snakey het volgende:
Een nederlander met een WR.Alexander Vermetten in de 105 kilo klasse, DL van 320.
![]()
Je kan ze ook vaak krijgen als cadeau bij een bestelling whey e.d.quote:Op woensdag 9 maart 2016 09:05 schreef fathank het volgende:
proteinbars
Inderdaad, denk ook dat hij redelijk lang is. Hij is trouwens een junior. Op FB is er wat gesteggel of het nou wel een WR is.quote:Op woensdag 9 maart 2016 10:29 schreef 33 het volgende:
[..]![]()
.
Hij ziet er trouwens niet uit als 105kg hehe. Misschien gewoon lange vent.
Kans zit er dik in, je bent een Nederlander of je bent het nietquote:Op woensdag 9 maart 2016 10:29 schreef 33 het volgende:
[..]![]()
.
Ligt er ook een beetje aan waar je bent in Spanje. Ik ben hier over het algemeen wel iets langer dan de gemiddelde spanjaard. Als je wat meer inland gaat zijn ze wel kort(er) van stuk. Zal ook wel komen omdat er hier redelijk wat vermenging van culturen is.quote:Op woensdag 9 maart 2016 10:50 schreef ZuidGrens het volgende:
[..]
Kans zit er dik in, je bent een Nederlander of je bent het nietSprak laatst een Spanjaard die bij mij in de gym traint. Hij gaf aan dat hij zeer onder de indruk was van de fysieke verschijning van Nederlanders (die regelmatig trainen dan). Niet alleen breed/gespierd/sterk, maar ook nog twee koppen groter dan de gemiddelde Spanjaard
Kan me zomaar voorstellen dat ze in bijvoorbeeld Baskenland wat langer zijn dan wanneer je wat zuidelijker gaat. Hier in Nederland zit er ook al verschil tussen de gemiddelde lengte van een Fries of een Brabander.quote:Op woensdag 9 maart 2016 11:05 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ligt er ook een beetje aan waar je bent in Spanje. Ik ben hier over het algemeen wel iets langer dan de gemiddelde spanjaard. Als je wat meer inland gaat zijn ze wel kort(er) van stuk. Zal ook wel komen omdat er hier redelijk wat vermenging van culturen is.
1 borstspier, en dan een zwelling over de hele spier van hetzelfde type als bij een kaakontsteking waarbij je zo'n opgeblazen wang krijft. Gewoon vochtrotzooi dus, maar blijf het raar vinden en weet niet of het kwaad kanquote:Op woensdag 9 maart 2016 05:26 schreef Snakey het volgende:
[..]
Wat moet ik me dasrbij voorstellen? Is je hele borst opgezet of een bepaalde plek?
Ik heb nog nooit zoiets gezien. Ik denk dat het verstandig is even bij je huisarts langs te gaan. Ik zou er niet mee blijven lopen in ieder geval. Het lijkt me niet goed.quote:Op woensdag 9 maart 2016 11:31 schreef Westerling het volgende:
[..]
1 borstspier, en dan een zwelling over de hele spier van hetzelfde type als bij een kaakontsteking waarbij je zo'n opgeblazen wang krijft. Gewoon vochtrotzooi dus, maar blijf het raar vinden en weet niet of het kwaad kan
De basken zijn ook vrij kort. Zodra ik bij San Sebastian de grens overkom MOET ik altijd koffie en tortilla.quote:Op woensdag 9 maart 2016 11:29 schreef ZuidGrens het volgende:
[..]
Kan me zomaar voorstellen dat ze in bijvoorbeeld Baskenland wat langer zijn dan wanneer je wat zuidelijker gaat. Hier in Nederland zit er ook al verschil tussen de gemiddelde lengte van een Fries of een Brabander.
Nou is lang zijn bodybuilding-technisch gezien niet altijd even handig. Al is het natuurlijk wel heel wat als je 1.85 m + bent en ook een aardig fysiek hebt..
*Crossfit lurker (vind voeding en zware dingen tillen interessant) kan het niet laten;quote:Op dinsdag 8 maart 2016 18:03 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Over ergernissen gesproken:
Crossfitters die 30kg jerken en dan die baar van boven hun hoofd naar beneden laten flikkeren.
Crossfitters die alle roeimachines bezet houden door telkens 1 minuut te roeien en dan 5 minuten iets anders gaan doen.
Crossfitters die kipling-pullups doen.
Crossfitters die vragen of je van het podium af wilt komen omdat ze dat nodig hebben, om vervolgens te gaan touwtje springen of burpees te gaan doen wat overal in de gym kan.
Crossfitters die kwaad worden omdat je het squatrack gebruikt dat zij eigenlijk nodig hebben, maar die ook niet willen dat je op het podium komt trainen.
Crossfit.![]()
![]()
Vroeger vond ik het een stomme gimmick, nu vind ik het ronduit kut.
Is ook heel afhankelijk van welke Crossfit Box je komt, wij hebben geen aparte Olympisch-lifting lessen (die zitten bij normale lesuren in) en minder ruime openingstijden ('s morgens en 's avonds), maar wij betalen dan ook lang geen ¤90.-quote:Op dinsdag 8 maart 2016 18:31 schreef Drinky het volgende:
[..]
Ik ben naar een crossfit gym geweest. Kost ook iets van 90 euro eerste maand en daarna 70 euro per maand (u wot m8!??? ). Maar de eerste intro gingen we dus een WOD doen, alleen maar push ups, unweighted squats en pull ups. Sta je gewoon een beetje voor lul te wezen. Helemaal verzuurd aan het einde, maar nog steeds het gevoel dat ik helemaal niks heb gedaan tijdens een workout
.
Ze geven ook OLY lifting en dat is goed, maar nog steeds tan2 duur. En als ze eens in een normale gym komen gaan ze alles bezet houden voor zo'n domme WOD. Kijk, voor Oly lifts heb je alleen een stang en wat bumperplates nodig en dan ben je klaar, heb je in principe niet eens een rack voor nodig.
Dat hele crossfit is een beetje een soort mode-sport ofzo, iedereen in hippe kleurtjes gekleed en samen lekker heel weinig uitvoeren en er de hele tijd over posten. DE HELE FUCKING TIJD OP MIJN FACEBOOK FEED VERDOMME!
Zeker. En wat mijn Spaanse maat ook al zei, als je én groot bent én een aardig fysiek hebt ziet dat er zeer imponerend uit. Vind ik in ieder geval.quote:Op woensdag 9 maart 2016 12:05 schreef Agentperry het volgende:
Misschien is het bodybuildingtechnisch niet heel handig om lang te zijn maar het is wel voordelig op praktisch elk ander gebied in je leven.
Ik ben prima content met mijn 1.90, dan maar wat minder liften.
Je doel is afvallen?quote:Op woensdag 9 maart 2016 14:03 schreef onlogisch het volgende:
Vraagje omtrent het eten en BMR gedeelte.
Ik ben nu sinds een week of 6 fanatiek aan het sporten (4 x per week 1,5 tot 2 uur per sessie)
Voordat ik begon, ging ik zo'n 1 á 2 keer per week maar soms, in de weken dáárvoor ook weken niet.
Zo kwam ik dus met het berekenen van mijn BMR al heel snel uit bij een hele lage activiteitengraad.
En daarop is mijn behoefte qua calorieën ook uitgekomen.
Nu ik 6 weken bezig ben en dus een totaal andere activiteitengraad heb, klopt mijn kcal behoefte dus ook niet. Ik merk dat ik wel extra trek heb, maar eigenlijk op een uitzondering daar na, kom ik er wel mee weg. Ik train echt hard en begin nu ook redelijk met cardio. Ik begon met 20 minuuutjes maar deze weeek schroef ik het op naar 40/45 minuten.
Ik merk het wel, de kilo's vlogen er vanaf en mijn vetpercentage neemt voor mijn gevoel ook met rasse schrede af. Goed nieuws dus.
Maar wat adviseren jullie m.b.t. mijn kcal behoefte? Moet ik het houden zoals het nu is? Zoals gezegd ik kan er mee leven en heb niet echt extreme honger. Of moet ik het nu opnieuw gaan berekenen met een veel hogere activiteitengraad waardoor mijn kcal behoefte, zeker op trainingsdagen, zomaar met 600 of 800 kcal kan stijgen?
In eerste instantie wel ja. Ik heb gelezen dat het verstandiger is om eerst het vet kwijt te raken om vervolgens te gainen.quote:
Dan zie ik geen reden om je kcals op te gaan schroeven eigenlijk. Zeker omdat je aangeeft dat je niet stikt van de honger. Je geeft wel aan dat je wat meer cardio gaat doen. Persoonlijk krijg ik dan meer honger, maar als je doel afvallen is zou ik als ik jou was gewoon wat extra groenten eten. Weinig kcal en niet dat hongergevoel.quote:Op woensdag 9 maart 2016 14:15 schreef onlogisch het volgende:
[..]
In eerste instantie wel ja. Ik heb gelezen dat het verstandiger is om eerst het vet kwijt te raken om vervolgens te gainen.
Weet niet hoor, ik vind hem er vrij duidelijk uitzien als rond dat gewicht.quote:Op woensdag 9 maart 2016 10:29 schreef 33 het volgende:
[..]![]()
.
handig als ik geen zin heb om iets te makenquote:Op woensdag 9 maart 2016 09:05 schreef fathank het volgende:
proteinbars
Drink je wel genoeg water?quote:Op woensdag 9 maart 2016 19:20 schreef -Richard- het volgende:
Iemand tips voor problemen met obstipatie tijdens shakes van XXL Nutrition? Heb er erg last van zodra ik een shake neem (pot is wel zogoed als op, dus wellicht iemand tips voor eiwit shake's die er geen/verminderd last van hebben?). Voor vezel inname ga ik sinds vandaag proberen om abrikozen en rozijnen te eten, veel suikers maar (lichte) verstopping (aka moeilijk schijten en duurt 2/3 dagen) is echt heel erg vervelend
Voeg wat extra havermout toe. Erg veel vezels, laag glycemische index, ideale bron voor koolhydratenquote:Op woensdag 9 maart 2016 19:20 schreef -Richard- het volgende:
Iemand tips voor problemen met obstipatie tijdens shakes van XXL Nutrition? Heb er erg last van zodra ik een shake neem (pot is wel zogoed als op, dus wellicht iemand tips voor eiwit shake's die er geen/verminderd last van hebben?). Voor vezel inname ga ik sinds vandaag proberen om abrikozen en rozijnen te eten, veel suikers maar (lichte) verstopping (aka moeilijk schijten en duurt 2/3 dagen) is echt heel erg vervelend
Goed dat je het opmerkt, dat doe ik. Daarvoor moet ik ook 3 keer naar de wc, dat dan wel.quote:
Mijn ex collega at dat inderdaad ook, maar die zei dat het niet te vreten was, is dat echt zo?quote:Op woensdag 9 maart 2016 20:52 schreef relativity het volgende:
[..]
Voeg wat extra havermout toe. Erg veel vezels, laag glycemische index, ideale bron voor koolhydraten
Ik heb mijn whey ook van XXL, maar ik heb er in principe geen last van. Ik denk dat je inderdaad te weinig vezels binnenkrijgt. Probeer te kijken wat je allemaal binnenkrijgt, dan kunnen we ook zien hoeveel het precies is. Op korte termijn: inderdaad gedroogd fruit is een goeie, diepvries fruit (bramen vooral), peulvruchten, maar ook havermout en of dat te vreten is, hangt af hoe je het voorbereid.quote:Op woensdag 9 maart 2016 21:27 schreef -Richard- het volgende:
[..]
Goed dat je het opmerkt, dat doe ik. Daarvoor moet ik ook 3 keer naar de wc, dat dan wel.
[..]
Mijn ex collega at dat inderdaad ook, maar die zei dat het niet te vreten was, is dat echt zo?
Gebruik je ook creatine, en zo ja, hoeveel? Teveel creatine kan je ook behoorlijk last van lrijgen.quote:Op woensdag 9 maart 2016 21:27 schreef -Richard- het volgende:
[..]
Goed dat je het opmerkt, dat doe ik. Daarvoor moet ik ook 3 keer naar de wc, dat dan wel.
[..]
Mijn ex collega at dat inderdaad ook, maar die zei dat het niet te vreten was, is dat echt zo?
Probeer het een keer. Een pak havermout van ah basic kost je ongeveer 40 cent. De een vindt het lekker, de ander niet te hachelen. Wij kunnen lastig voor jou bepalen of je het lekker vindt of niet.quote:Op woensdag 9 maart 2016 21:27 schreef -Richard- het volgende:
[..]
[..]
Ja dacht ik al, thnx voor je antwoord!quote:Op donderdag 10 maart 2016 08:39 schreef fathank het volgende:
1.5kg afvallen in 4 dagen is voornamelijk vochtverlies. Dat dat later weer rechtgetrokken wordt is niet zo gek.
1kg vetverlies is een energietekort van 7700~9000 kcal. You do the math.
Bedankt, ik heb er een tijdje op gelet met een random eetmeter app maar die beviel me niet zo goed, toen was ik ook niet erg gemotiveerd om dat bij te houden.quote:Op woensdag 9 maart 2016 22:24 schreef 33 het volgende:
[..]
Ik heb mijn whey ook van XXL, maar ik heb er in principe geen last van. Ik denk dat je inderdaad te weinig vezels binnenkrijgt. Probeer te kijken wat je allemaal binnenkrijgt, dan kunnen we ook zien hoeveel het precies is. Op korte termijn: inderdaad gedroogd fruit is een goeie, diepvries fruit (bramen vooral), peulvruchten, maar ook havermout en of dat te vreten is, hangt af hoe je het voorbereid.
Geen creatine, heb wel een tijdje post-workout shakes gehad maar het effect van creatine is pas merkbaar na 8 weken? Ik heb het links laten liggen, of is het een grote aanrader? Dat creatine een positieve werking op spiergroei heeft begrijp ik, bijkomstigheid is dat het extra vocht vasthoud. Het is ook niet zo heel duur, maar ik gebruik op dit moment voornamelijk whey shakes en whey isolaat shakes (wissel ze af). Dit helpt bij mij gewoon erg goed, bij mijn normale voeding red ik het bij lange na niet om genoeg eiwit te krijgen (woon nog thuis etc).quote:Op woensdag 9 maart 2016 22:27 schreef Snakey het volgende:
[..]
Gebruik je ook creatine, en zo ja, hoeveel? Teveel creatine kan je ook behoorlijk last van lrijgen.
Heb je ook gelijk in, ga ik een keer doen.quote:Op donderdag 10 maart 2016 08:34 schreef fathank het volgende:
[..]
Probeer het een keer. Een pak havermout van ah basic kost je ongeveer 40 cent. De een vindt het lekker, de ander niet te hachelen. Wij kunnen lastig voor jou bepalen of je het lekker vindt of niet.
Ik vind het best oké smaken. Daarnaast proef je het niet echt bij een shake...quote:Op woensdag 9 maart 2016 21:27 schreef -Richard- het volgende:
[..]
Haha lekker. Dat doe ik ook. Alleen slurp ik die als tweede maal naar binnen.quote:Op donderdag 10 maart 2016 09:08 schreef 33 het volgende:
[ afbeelding ]
Dit elke ochtend in de blender met een kop koffie is gegarandeerd wc-time iedere dag.
Roid gutquote:
Ik snap er geen kut van, niks wat hij doet lijkt op bouwen, zie alleen zware cardio en high rep oefeningen.quote:Op donderdag 10 maart 2016 22:47 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Ook een trainer die compounds laat uitvoeren (of iets anders nuttigs)?
Het valt me echt vies tegen hoeveel mensen roids gebruiken in de gym. Mensen waarvan je het niet eens verwacht omdat ze verder niet sterk of echt built zijn. In mijn hardcore gym was het minstens 1 op 4 die gebruikte en je hoorde ze er ook vaak over spreken met elkaar. In de basic fit vang ik soms wel wat gesprekken op bij mensen waarvan ik denk "ja joh, gebruik jij roidsquote:Op donderdag 10 maart 2016 23:02 schreef Ethanolic het volgende:
Mooi die dianabol sjonnies die allemaal vol staan van het vocht.
'Hoeveel gebruiken hier?'
'Ja wel 1 op de 4'
'Heb jij wel eens gebruikt?'
'Nee, ik heb nooit gebruikt hoor'
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |