Of je hcg blijft toenemen is volgens mij niet altijd hetzelfde. Wel zal je hcg met deze termijn, of het vruchtje nu wel of niet is gaan doorgroeien, nog ruimschoots boven de testmarges zitten, dus krijg je bijna zeker een mooie knaltest. Helaas zegt dat dus helemaal niets. Zelfs na het loslaten van een vruchtje hebben veel mensen nog een paar weken positieve tests. Echt superkut!quote:Op vrijdag 4 maart 2016 11:31 schreef Veruca_Assault het volgende:
Ugh sterkte Vivi! Buikgriepje veinzen?
Dot, ik kan je redenering volgen en *mocht* er een kindje komen dan ga ik ook niet voor gastouder, omdat ik een schijtbak ben en mensen niet vertrouw 😁
Hoewel de 1 jarige van een vriendin van de commode was gevallen op het KDV en ze het niet hadden verteld aan haar. Haar dochter bleek een hersenschudding te hebben (kooooootsen!) en pas toen ze ging vragen hadden ze het haar verteld. En dat waren dus 3 leidsters die elkaar dekte. Dus ja, people are shit.
Vraagje: ik weet dus dat er een vruchtje is en een embryozak en zwangerschapsring (wat het ook moge zijn 😁). Blijft mijn hcg ook toenemen al groeit het embryo niet meer? Want ik voel de drang om een clearblue test te kopen om de kijken of mijn hcg toeneemt.
Maar weet dus niet of die sowieso toeneemt nu....
Morgen! Waah! Wat zeggen je eigen vibes?quote:Op vrijdag 4 maart 2016 12:03 schreef Quoi het volgende:
Ooooooooh morgen kan er ook jongen of meisje achter mijn naam! (waar is die stuiter-emoticon?)
Suikertante een meisje!
Meisjequote:Op vrijdag 4 maart 2016 12:05 schreef Svane het volgende:
[..]
Morgen! Waah! Wat zeggen je eigen vibes?
dat is een jochiequote:Op vrijdag 4 maart 2016 12:12 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Bij saar vervloekte ik de constante misselijkheid en nu loop ik af en toe te mopperen omdat ik bijna geen klachten heb.. het is ook nooit goed hè
Ja, dat is waar. Maar die geven ook weer een (kleine) kans op een spontane miskraam. Afijn, ze waren me die kans niet waard. En je was nog aardig tijdig met reageren hoorquote:Op vrijdag 4 maart 2016 12:30 schreef ViviRAWRS het volgende:
Quoi niet dat het nog uitmaakt, maar aborteren op basis van NIPT gebeurt sowieso niet, bij een afwijkende uitslag krijg je een vlokkentest of vruchtwaterpunctie om 100% zeker te zijn van de trisomie.
(Ik lees alles maar tijdig reageren zit er even niet in.)
Ik dacht dat NIPT 100% zekerheid gaf? Niet dus. Denk dat ik dan alleen nog meer neig naar niet testen.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 12:30 schreef ViviRAWRS het volgende:
Quoi niet dat het nog uitmaakt, maar aborteren op basis van NIPT gebeurt sowieso niet, bij een afwijkende uitslag krijg je een vlokkentest of vruchtwaterpunctie om 100% zeker te zijn van de trisomie.
(Ik lees alles maar tijdig reageren zit er even niet in.)
NIPT geeft geen 100% uitslag maar komt er wel erg dicht in de buurt, vooral als het gaat om een goede uitslag. De meeste uitslagen zijn niet-afwijkend en deze uitslag geeft 99,9% zekerheid. Je weet dan dus vrijwel zeker dat er echt niets aan de hand is zonder een vlokkentest of vruchtwaterpunctie te hoeven ondergaan.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 12:39 schreef snoenk het volgende:
[..]
Ik dacht dat NIPT 100% zekerheid gaf? Niet dus. Denk dat ik dan alleen nog meer neig naar niet testen.
Volgens mij is het zo dat er geen kans is op vals negatief maar wel 1% kans op vals positief, vandaar dat er altijd ook nog een vwp gedaan wordt. De kans dat er iets mis is, is dan natuurlijk wel erg groot, veel groter dan de kans op miskraam door de vwp.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 12:39 schreef snoenk het volgende:
[..]
Ik dacht dat NIPT 100% zekerheid gaf? Niet dus. Denk dat ik dan alleen nog meer neig naar niet testen.
Allemaal jongens in mei, behalve bij Piekie en bij mij is het een verrassing!quote:Op vrijdag 4 maart 2016 11:59 schreef Svane het volgende:
Yes! Jij al topics lang wachten tot ik er een zou openen hemet je kleine suikermeisje!
Nog meer wijzigingen? Dyre, Kiwisoep, jullie wisten de sekse ook al toch?
Wow echt? Dodoria ook? Heb haar al tijden niet gezien voor m'n gevoel?quote:Op vrijdag 4 maart 2016 13:23 schreef elamanilo het volgende:
[..]
Allemaal jongens in mei, behalve bij Piekie en bij mij is het een verrassing!
Ja inderdaad, of we meedoen met 'onze' eigen maand of juist het doorbreken! Ook wel fascinerend om te weten of zo'n voorgevoel nu iets zegt of echt complete waanzin is. Al is het met 50/50 kans best een aanzienlijke kans op zie-je-welquote:Op vrijdag 4 maart 2016 13:27 schreef elamanilo het volgende:
Voor zover ik me herinner wel, maar pin me er niet op vast.
Dyre en Kiwisoep in ieder geval!
En Juni daarna met juist een heleboel meisjes. Ben benieuwd of we samen patronen doorbreken!
Ik was er van de week nog 😉 Ben nu op vakantie en overdag post ik sowieso niet heel veel ivm werk..quote:Op vrijdag 4 maart 2016 13:25 schreef Svane het volgende:
[..]
Wow echt? Dodoria ook? Heb haar al tijden niet gezien voor m'n gevoel?
En nouk84 trouwens ook niet!
Hier ben ik! Het was er nog niet van gekomen om te reageren, voelde me behoorlijk rot. Het bleek een allergische reactie op andere maagzuur medicijnen te zijn! Daarmee gestopt en het trok heel snel weg (bijwerking was idd leverklachten en jeuk). Helaas daardoor in vol effect het zuur terug, dus veel overgeven etc...quote:Op vrijdag 4 maart 2016 14:54 schreef Suikertante het volgende:
Weet iemand eigenlijk of Madivi nog naar de huisarts is geweest met haar jeukende handpalmen en voetzolen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 93% gewijzigd door Unihipili op 04-03-2016 16:33:36 ]
Excuus, ik lees zelf ook niet altijd even goed bij. Spannend dat jullie het al weten! Ben benieuwd of je de eerste junijongensbaby hebt!quote:Op vrijdag 4 maart 2016 14:54 schreef Nouk84 het volgende:
[..]
Ik was er van de week nog 😉 Ben nu op vakantie en overdag post ik sowieso niet heel veel ivm werk..
Wij weten ook al ff wat het wordt, maar houden t geheim voor iedereen 😊
Zie de baby nu ook aan de buitenkant van mijn buik bewegen. Blijft bijzonder. Af en toe maak ik het wakker als ik niet genoeg beweging voel. Mag ik niet doen van m'n vriend 😂
quote:Op vrijdag 4 maart 2016 16:20 schreef Unihipili het volgende:
Ja hoor Quoi, dat is een beginbuikje.DankjeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Och, wat gaat er wél goed?Ik ging even opzoeken hoever je bent, maar je staat niet in de OP of ik lees erover heen. Kun je niet gewoon even z.alando leegshoppen? Gewoon omdat dat ook al fijn voelt? Of kon jij daar zo moeilijk slagen (iemand zei dat pas hier)?
Afhankelijk van hoever je bent klinkt alsof wat beweging een hoop zou uitmaken. Je krijgt het warm, gaat je beter voelen en krijgt er energie van. Ook wandelen kan al helpen. Is dat een optie? Thuis zitten is soms niet de beste strategie om je beter te gaan voelen.
Ja ik probeer wel momenten van huis te zijn, zoveel mogelijk. Maar als ik te veel doe (wat al vrij snel is) lig ik de volgende dag weer k.o. met extra pijn enzo. Dus zo makkelijk is het niet.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 17:09 schreef Quoi het volgende:
[..]
Dankje
Och, wat gaat er wél goed?Ik ging even opzoeken hoever je bent, maar je staat niet in de OP of ik lees erover heen. Kun je niet gewoon even z.alando leegshoppen? Gewoon omdat dat ook al fijn voelt? Of kon jij daar zo moeilijk slagen (iemand zei dat pas hier)?
Afhankelijk van hoever je bent klinkt alsof wat beweging een hoop zou uitmaken. Je krijgt het warm, gaat je beter voelen en krijgt er energie van. Ook wandelen kan al helpen. Is dat een optie? Thuis zitten is soms niet de beste strategie om je beter te gaan voelen.
Succes hoor. Ik zet het waarschijnlijk te makkelijk neer allemaal. Als je het wist, had je al een manier gevonden om ermee te dealen natuurlijkquote:Op vrijdag 4 maart 2016 17:36 schreef Unihipili het volgende:
[..]
Ja ik probeer wel momenten van huis te zijn, zoveel mogelijk. Maar als ik te veel doe (wat al vrij snel is) lig ik de volgende dag weer k.o. met extra pijn enzo. Dus zo makkelijk is het niet.
En tja ik ben gewoon al te gaar om te webshoppen. Probeer ook al een maand een voedingskussen te kopen om mee te slapen. (Is ook deels besluiteloosheid hoor
) Maar goed het komt wel een keer.
Lekker danquote:Op vrijdag 4 maart 2016 19:28 schreef Molo het volgende:
Patiënt van me die voor het laatst was vandaag en zegt 'sterkte met de laatste loodjes he'
Ennnn bedankt![]()
Zo dik ben ik nog heel niet man![]()
![]()
Ik vind het nog reuze meevallen die pens van me, maar blijkbaar dacht deze dame er anders overquote:Op vrijdag 4 maart 2016 19:40 schreef Miss_Congeniality het volgende:
[..]
Lekker dan![]()
Maar klinkt herkenbaar, als ik zeg dat ik nog zo'n 14 weken te gaan heb kijken veel mensen me ook heel raar aan. Of ze vragen of het er 2 zijn
Voel je je alweer wat beter?
Klinkt niet als het beste plan nee! En kan me voorstellen dat je collega's wel even schrokken jaquote:Op vrijdag 4 maart 2016 19:49 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik vind het nog reuze meevallen die pens van me, maar blijkbaar dacht deze dame er anders over![]()
En twee? Oh lord, mooie opmerking hehehehe.
Vandaag volgepland en hele dag moeten praten in de airco was geen handig idee kwam ik achter. Heb wat werk nog maar mee naar huis genomen, kan ik straks rustig na het eten afmaken (ben net thuis).
Mooiste vandaag was kotsactie terwijl collega's binnen kwamen, die schrokken zich het apen lazarus![]()
![]()
![]()
En hoe is het daar? Beetje bij kunnen tanken vandaag?
En jeej voor keuken![]()
Koken in nieuwe keuken, lijkt me geweldig!![]()
Klopt, wij weten het alquote:Op vrijdag 4 maart 2016 11:59 schreef Svane het volgende:
Nog meer wijzigingen? Dyre, Kiwisoep, jullie wisten de sekse ook al toch?
Neeeee k*ttek*t not again... ik hoop dat het gewoon weer rustig zaktquote:Op vrijdag 4 maart 2016 20:48 schreef Dyre het volgende:
[..]
Klopt, wij weten het al(wat elamalino zegt
), maar liever niet in de OP i.v.m. eventuele nieuwsgierige collega's ofzo
Ik lees hier nog steeds regelmatig mee, maar tijd om te reageren is er nog steeds niet echt. 's Avonds vroeg naar bed, we zijn nu heel druk met de verkoop van ons huis én sinds gisteren is mijn bloeddruk weer hoog...![]()
De hele zwangerschap zo'n beetje 120/70 geweest en gisteren kwam de vk op 140/98 uitNaar het ziekenhuis gestuurd voor het hele circus: bloed, urine, ctg, echo en nieuwe (automatische) bloeddrukmeting. Alles in orde en zelfs een supernette bloeddruk, maar voordat de gyn me naar huis stuurde wilde ze nog even met de hand meten en toen was de onderdruk toch weer hoog in de 80. Vandaag voor de zekerheid wéér terug moeten komen en een half uur aan de automatische bloeddrukmeting gelegen. Weer prima waardes, maarja dat was gisteren ook en toen ging ze toch liever van de handmeting uit (vandaag niet gedaan)
Toch weer een afspraak meegekregen voor volgende week en dan ga ik vragen of ze toch ook weer even met de hand wil meten.
Ben benieuwd hoe dat zich gaat ontwikkelen (met mijn voorgeschiedenis)
Gefeliciteerd en welkomquote:Op vrijdag 4 maart 2016 20:58 schreef Mazou het volgende:
Voorzichtige hoi![]()
Na ruim een jaar proberen heb ik net een streepje geplast![]()
![]()
![]()
Ik heb een tijdje meegepost in het WOHTS topic maar omdat het toen allemaal niet lukte en ik er ook niet teveel over na wilde denken ben ik daarmee gestopt. We hadden net een afspraak gemaakt bij de huisarts om te overleggen wat we konden doen omdat ik maar niet zwanger raakte![]()
Ik ben echt helemaal flabbergasted en verbaasd en blij en zenuwachtig en en en en en
Ik wel in ieder gevalquote:Op vrijdag 4 maart 2016 21:09 schreef Veruca_Assault het volgende:
Gefeliciteerd Mazou! Moest jij ook zo huilen van schrik en blijdschap en angst en en en en 😱 ?
Ja!quote:Op vrijdag 4 maart 2016 21:09 schreef Veruca_Assault het volgende:
Gefeliciteerd Mazou! Moest jij ook zo huilen van schrik en blijdschap en angst en en en en 😱 ?
Jepquote:Op vrijdag 4 maart 2016 21:09 schreef Veruca_Assault het volgende:
Oef, klinkt heftig zeg!quote:Op vrijdag 4 maart 2016 21:27 schreef Dyre het volgende:
Welkom Mazou
Molo, de vorige keer was mijn bloeddruk vanaf week 32 ineens onverklaarbaar hoog en uiteindelijk met 33 weken precies heb ik een spoedkeizersnede gehad omdat L daardoor achterliep in de groei en de ctg geen goede waardes meer liet zien.
Gelukkig tijdens de echo en ctg gisteren gezien dat baby nu heel goed groeit, actief is en verder gezond oogt. De volgende keer ga ik wel vragen of ze misschien ook even de doorbloeding door de navelstreng wil bekijken (daar ging het de vorige keer blijkbaar mis, waardoor de groei achter bleef). Maar voor nu ben ik in ieder geval niet erg ongerust, ik word goed in de gaten gehouden
Mijnes ookquote:Op vrijdag 4 maart 2016 21:35 schreef Arja het volgende:
Gefeliciteerd mazou!
Dyre gelukkig word je goed in de gaten gehouden en ben je niet ongerust.
Mijn baby is echt druk vandaag![]()
Wat zou ze allemaal aan het doen zijn?
Razz! Spannend!! Heb je al weeën? OMG, succes!quote:Op zaterdag 5 maart 2016 03:54 schreef Razztwizzle het volgende:
*Krak* *Plons*
Gebroken vliezen!
OMG spannend!
quote:Op zaterdag 5 maart 2016 03:54 schreef Razztwizzle het volgende:
*Krak* *Plons*
Gebroken vliezen!
OMG spannend!
Ja heuj, ik ben Sicilia nietquote:Op zaterdag 5 maart 2016 08:13 schreef LadyBlack het volgende:
Razz!! Hij komt eraan!
Of is ie er al?
Succes!!!
quote:Op zaterdag 5 maart 2016 08:48 schreef Suikertante het volgende:
Nou als je vliezen daar breken zou ik wel zachtjesaan naar huis gaan Lamb
SPOILER: voor de details en de vraagOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, dat kan idd ook. Kan het me van de vorige keer niet herinneren. Dan kies ik die optie!quote:Op zaterdag 5 maart 2016 09:02 schreef Crumpette het volgende:
Als je echt niks ziet en eigenlijk ook niet echt last hebt, zou het dan wel zo zijn? Ik had het idee dat alles eigenlijk een beetje gezwollen werd zo in de laatste loodjesdagen... misschien valt het mee!
Doen die tabletten ook echt iets of zijn dat vooral vezels en pijnstilling? Er zit eigenlijk niet echt bloed bij, alleen als het echt een paar dagen geleden is.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 09:05 schreef mousemicky het volgende:
Aambeien kunnen helaas ook aan de binnenkant zitten, dan zie je ze niet, maar voel je ze wel...
Bij mij ging het ook niet vanzelf weg. Smeren vond (en vind) ik ook niks, maar toch gedaan, want anders steeds weer bloed. Maar als je echt echt echt niet wilt, misschien alleen de Curanol tabletten nemen?
Crackertjes en bananen...quote:Op zaterdag 5 maart 2016 10:43 schreef Veruca_Assault het volgende:
Zet hem op Razz! You can do it!
Ik ben sinds gisteravond hondsberoerd want misselijk en overgeven 😭😭😭
Ik wil wel eten maar heb totaal geen zin in *iets*. Wat aten jullie? Gewoon ter inspiratie...
ik heb een tijdje heel vele manderijnen zitten eten. Kalmeerde de maag wat, maar was lekker licht.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 10:43 schreef Veruca_Assault het volgende:
Ik wil wel eten maar heb totaal geen zin in *iets*. Wat aten jullie? Gewoon ter inspiratie...
Crackertjes, fruit en zure matjesquote:Op zaterdag 5 maart 2016 10:43 schreef Veruca_Assault het volgende:
Gekookte aardappels met jusquote:Op zaterdag 5 maart 2016 10:43 schreef Veruca_Assault het volgende:
quote:Op zaterdag 5 maart 2016 12:43 schreef Fieder het volgende:
[..]
Gekookte aardappels met justranen in mn ogen zo lekker
![]()
![]()
Tabletten zijn iig geen pijnstilling, t is om de boel soepeler te maken zeg maar. Geen idee wat wat doet, ik had de combinatie.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 09:08 schreef Dot. het volgende:
[..]
Doen die tabletten ook echt iets of zijn dat vooral vezels en pijnstilling? Er zit eigenlijk niet echt bloed bij, alleen als het echt een paar dagen geleden is.
Ik denk dat ik het even negeer tot na de bevalling dan en dan laat ik desnoods de kraam wel even kijken
No offense maar voelde jij je niet ook heel slap?quote:Op zaterdag 5 maart 2016 12:46 schreef Unihipili het volgende:
Ik heb 1 dag beschuit gegeten, daarna vond ik het ranzig. Matzes. Verder zoete appel in stukjes idd. Banaan, ook in stukjes.
"Ontbijtgranen" (van die zoete kinderontbijtmeuk met honingsmaak ofzo). Nu ook kale cornflakes (met rijstmelk). En wit stokbrood (met pindakaas, anijshagel of hagelslag).
zodat er weer ruimte is voor nieuwe jaquote:Op zaterdag 5 maart 2016 13:09 schreef Arja het volgende:
Dot als het aambeien zijn, kun je juist beter wel proberen er voor de bevalling vanaf te zijn..
Nahh tijdens het persen komen die dan vanzelf wel weer terugquote:Op zaterdag 5 maart 2016 13:09 schreef Arja het volgende:
Dot als het aambeien zijn, kun je juist beter wel proberen er voor de bevalling vanaf te zijn..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 5 maart 2016 14:15 schreef Quoi het volgende:
Het is vandaag een mooie dag![]()
Ik kan niet stoppen met lachen en huilen tegelijk
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Aaaaa wat bijzonderSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
:)
Ja hier beetje hetzelfde verhaal qua wat gaat en niet gaat.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 14:13 schreef Madivi het volgende:
Maagzuur/misselijkheid, vreselijk, nu al 8 maand elke dag wel beroerd. Dat ga ik écht niet missen.
Bij mij viel/valt goed: droge crackers, vla, banaan, friet, aardappel. Bij maagzuur helpt een eetlepel droge havermout (vies, maar neemt blijkbaar wat zuur op). Op goede dagen eet ik vooral groente en vis/kip, kwark en noten, zodat ik toch iets nuttigs binnen krijg.
Verder voor het opstaan iets eten en de hele dag door kleine beetjes eten.
In de eerste maanden kreeg ik bijna niets weg en moest heel veel overgeven. Gyn zei me niet te druk te maken over te weinig gezonde dingen: zorg voor goede multivitamines, extra foliumzuur en ijzer. Meestal komt in tweede trimester wel weer opleving dat groente wél goed gaat.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
Sorry, ik heb helaas al iemand om voor te zorgenquote:Op zaterdag 5 maart 2016 13:34 schreef Unihipili het volgende:
Tja als ik niks anders naar binnen krijg, iig in de ochtend... En geen energie om iets te maken in deze omstandigheden.. Kom jij dan maar voor mij zorgen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gefeliciteerd! Fijn dat alles goed is! En nu winkelen maarrrrrr!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verder smul ik van jullie eet verhalen 😇Veruca Salt: Hey, Daddy, *I* want an Oompa Loompa! I want you to get me an Oompa Loompa right away!
22, omdat dwarsliggerquote:Op zaterdag 5 maart 2016 14:52 schreef Soof-87 het volgende:
Met hoeveel weken wisten jullie allemaal het geslacht?
Aaaquote:
Ja die propte haar hamburger steeds onder mijn navel, zelfs na duwenz omdraaien, springen etc van mijn kantquote:Op zaterdag 5 maart 2016 14:56 schreef Soof-87 het volgende:
[..]
AaaDan lig je daar en wil je het zo graag weten en dan speelt je kindje verstoppertje met z'n geslachsdelen
quote:Op zaterdag 5 maart 2016 14:59 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja die propte haar hamburger steeds onder mijn navel, zelfs na duwenz omdraaien, springen etc van mijn kant
Wij dachten allebei dat een pretecho overbodig zou zijn, maar we vinden de echo's tot nu toe zó bijzonder dat we het denk ik wel gaan doen.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 15:10 schreef Twinkle20 het volgende:
Bij nr 1 tijdens 20- weken echo.
Bij nr 2 met pretecho rond 17 weken.
Bij deze zullen we zien hoe lang ik mijn nieuwsgierigheid kan bedwingen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat fijnSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Nomsquote:Op zaterdag 5 maart 2016 14:27 schreef Crumpette het volgende:
[..]
Sorry, ik heb helaas al iemand om voor te zorgenanders had ik zo voor je deur gestaan met roggebrood en broccoli hoor!
Heb t denk ik gemist maar ben je ziek waardoor je zo weinig fut hebt of is t puur vd zwangerschap? Dan zou je nog eens bij de vk om advies kunnen vragen...quote:Op zaterdag 5 maart 2016 15:27 schreef Unihipili het volgende:
[..]
Noms. Broccoli met ei, crème fraiche, kaas en kerstomaatjes uit de oven
.
Als ik nou energie had.. Kon ik meer energie kweken door beter te koken/eten. Wishful thinking.
Roggebrood(equivalent met lijnzaad enzo) heb ik ook wel gegeten. Met tomaat en komkommer en basilicumblaadjes. Maar nu meh.
Wat snel al zegquote:Op zaterdag 5 maart 2016 15:42 schreef Lamb29 het volgende:
Wij wisten het met 14.3wk. Bij ons echo bureau kan t vanaf 14wk.
Was echt niet te missen zo duidelijk!
Zo onderweg naar huis! Was heerlijk nog even samen op pad. Nu kan ik los
Bij meer dan gemiddeld spekvet op den buuk is het zo'n beetje vanaf week 16 zichtbaar overigensquote:Op zaterdag 5 maart 2016 15:42 schreef Lamb29 het volgende:
Wij wisten het met 14.3wk. Bij ons echo bureau kan t vanaf 14wk.
Was echt niet te missen zo duidelijk!
Zo onderweg naar huis! Was heerlijk nog even samen op pad. Nu kan ik los
+1!! Haar oudste en mijn jongste zijn net zo oud, zo'n gek idee dat zij nu weer eenquote:
Gefeliciteerd!quote:Op zaterdag 5 maart 2016 16:38 schreef lemonlime het volgende:
Hoi allemaal!
Ik meld me hier ook maar, na weken alleen lurken![]()
Ik ben morgen 11 weken zwanger, en al vijf weken heel misselijk en moe. Omdat ik veel overgaf krijg ik medicijnen, die redelijk helpen, oftewel, ik ben nog wel misselijk maar hou het meestal binnen.
Maar ik heb echt geen trek meer, wat zo vreemd voelt want hiervoor draaide mn leven zo ongeveer om eten en koken![]()
Mijn tips: echt ieder uur wat kleins eten, ook al heb je er totaal geen zin in (van te voren plannen helpt). En wel proberen vezels te eten (mueslirepen, volkorenkoekjes en -crackers), ten minste, wanneer je net als ik ook volledig verstopt zit.
Vla helpt ook, maar dat kan ik nu echt niet meer zien eigenlijk. Wel yoghurt met muesli en vers fruit. Zuurtjes helpen goed tegen misselijkheidsaanvallen op onhandige plaatsen, zoals de supermarkt.
Volgende week de tweede echo, super benieuwd!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vanaf het moment dat ik dat zag schoten de tranen in mijn ogen. Ik was ervan ondersteboven gewoon.En dat terwijl ik best een koele kan zijn. Ik kon niet stoppen met huilen gewoon! Zo verschrikkelijk blij en geëmotioneerd ben ikOns mannetje!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt./eind zoetzappige post
Haha Royal Gala idd! Ook de zelfmaakgroenteburgers door het vriendje gemaakt (zag ik een keer op jouw Fb voorbij komen dat recept).quote:Op zaterdag 5 maart 2016 16:03 schreef elamanilo het volgende:
In het begin van de zwangerschap was ik (beide keren) extreem fan van appels <3 Vooral Royal Gala! <3 En verder neem ik 's ochtends een smoothie met banaan. <3 En eet ik 's middags graag kwark met dadelstroop. <3 En sinds vorige zwangerschap lust ik nu (heel soms) pannekoeken..
Ik hou normaal niet veel van chocola, maar zwanger eigenlijk helemaal niet meer. Wel af en toe een handje naturel chips.
Qua avondeten was ik al nooit een hele grote eter, en nu is m'n buik al zo vol met baby dat er ook alleen maar kleine porties bijpassen. Zelfgemaakte groenteburgers zijn momenteel favo, zelfgemaakte pizza (met veel prei, tomaat en kaas) ooknomnom.
In het begin, toen avondeten er helemaal niet inging (gewoon geen trek), nam ik vaak alleen wat kwark om toch wat vulling te hebben. Evt. met wat fruit erdoor of met dadelstroop dus.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vind die angelsounds machtige dingen maar ik denk dat ik zo'n stoeptegel ben die dan denkt dat ze naar de hartslag van der kindje zit te luisteren, terwijl ik dan die van mezelf te pakken hebquote:Op zaterdag 5 maart 2016 20:48 schreef Nazil het volgende:
Razz gefeliciteerd!! Mooie naam ook! En een voorspoedig herstel.
Quoi wat een mooie echo! Duidelijk hoor.
Ik heb vandaag de angelsound van een collega te leen gekregen. Veel moeite om het hartje te horen hoefde ik niet te doen, die had ik al snel gevondenleuk is dat, hoor
binnenkort even meenemen naar mijn ouders, die zouden dat ook leuk vinden.
Ik had van de week van Nijntje een boekje gekocht, oma en opa pluis. Als cadeau aan mijn ouders gegeven. Mijn moeder moest bijna huilen
Dat verschil hoor je wel, ik heb die van mij ter vergelijking op nog opgezocht, gaat echt 2x zo langzaam. Of je voelt aan je pols, als die veel langzamer gaat heb je de goede te pakkenquote:Op zaterdag 5 maart 2016 20:55 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik vind die angelsounds machtige dingen maar ik denk dat ik zo'n stoeptegel ben die dan denkt dat ze naar de hartslag van der kindje zit te luisteren, terwijl ik dan die van mezelf te pakken heb
Heb ik ook gehoord inderdaad, gewoon 1x in de week een minuutje ofzo. Ik was niet van plan obsessief elke dag met dat ding op mijn oren te zittenquote:Op zaterdag 5 maart 2016 21:38 schreef Madivi het volgende:
Prachtige foto Razz, van harte gefeliciteerd met jullie zoon!
Tav de angelsound, die geluidsgolven schijnen voor de baby niet zo prettig te zijn heb ik gehoord van iemand die veel met ultrasone apparatuur werkt. T zal niet direct schadelijk zijn, maar ik zou niet te vaak en lang luisteren...
Haha, nou ik kan me voorstellen dat het wel verleidelijk is in de eerste onzekere maanden. Zelfs nu als ik één baby even niet voel ga ik soms beetje in m'n buik duwen zodat ie iets van zich laat weten (en daarna meestal spijt omdat er dan ook hard in m'n maag getrapt wordtquote:Op zaterdag 5 maart 2016 21:40 schreef Nazil het volgende:
[..]
Heb ik ook gehoord inderdaad, gewoon 1x in de week een minuutje ofzo. Ik was niet van plan obsessief elke dag met dat ding op mijn oren te zitten
Merk je nou ook onderscheid tussen de verschillende babbies in je buik? Misschien stomme vraag, maar ben benieuwdquote:Op zaterdag 5 maart 2016 21:42 schreef Madivi het volgende:
[..]
Haha, nou ik kan me voorstellen dat het wel verleidelijk is in de eerste onzekere maanden. Zelfs nu als ik één baby even niet voel ga ik soms beetje in m'n buik duwen zodat ie iets van zich laat weten (en daarna meestal spijt omdat er dan ook hard in m'n maag getrapt wordt)
Ja heel duidelijk! Nu ben ik nooit van een eenling zwanger geweest, dus weet niet hoe dat voelt. Baby A ligt laag met z'n hoofd tegen m'n blaas en schopt en draait in m'n rechterzij, baby B ligt links met z'n hoofdje bij m'n ribben en trapt meer tegen m'n linkerheupbot aan.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 21:54 schreef Molo het volgende:
[..]
Merk je nou ook onderscheid tussen de verschillende babbies in je buik? Misschien stomme vraag, maar ben benieuwd
Ja t is wel bijzonder! Maar dat is het met eentje ook al. Wat elmanilo al zei, een echt mensje, met voetjes en handjes en alles!quote:Op zaterdag 5 maart 2016 21:59 schreef Molo het volgende:
Ondanks de nare bijwerkingen ervan, wel onwijssss lief dat je dat zo voelt
Ja is ook zoquote:Op zaterdag 5 maart 2016 22:01 schreef Madivi het volgende:
[..]
Ja t is wel bijzonder! Maar dat is het met eentje ook al. Wat elmanilo al zei, een echt mensje, met voetjes en handjes en alles!
Hee, we hebben dezelfde wisseldag, je bent precies 7 weken verder dan ikquote:Op zondag 6 maart 2016 09:26 schreef elamanilo het volgende:
Vandaag precies 30 weken, de laatste kwart van deze zwangerschap breekt opeens al zomaar aan.Ik vind het zo fijn, een babytje in mijn buik, laat het nog maar lekker even duren dit.
Als je er niet gerust op bent, zou ik bellen. Ik voelde O op het eind ook ineens minder, en toen bleek ze gedraaid te zijn. Ze schopte ineens in mijn placenta ipv in mijn zij. Vaak is het een logische verklaring, maar is het fijn om te weten waar het aan ligt.quote:Op zondag 6 maart 2016 08:06 schreef Dot. het volgende:
Oh Razz, hij is prachtig!
Ik begin de laatsteloodjeszenuwen te krijgen merk ikDe bewegingen worden allemaal wat subtieler natuurlijk en ik vind het niks. Omdat bij Stip z'n vruchtwater op was ben ik er nu toch wat meer op gefocused merk ik. Gelukkig na een kopje koffie en een krentenbol toch redelijk wat geschuif, maar ik mis de drukte.
Ja, doe ik zeker, maar wil wel eerst even de tijd nemen om haar de kans te geven wakker te worden. Ik had net ook een boel geschuif, dus ik ben alweer veel gerusterquote:Op zondag 6 maart 2016 09:53 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Als je er niet gerust op bent, zou ik bellen. Ik voelde O op het eind ook ineens minder, en toen bleek ze gedraaid te zijn. Ze schopte ineens in mijn placenta ipv in mijn zij. Vaak is het een logische verklaring, maar is het fijn om te weten waar het aan ligt.
Meta droomquote:Op zondag 6 maart 2016 11:31 schreef Unihipili het volgende:
Moooooi Razztwizzle!
Ik droomde vannacht dat ik droomde dat ik al bevallen was en dat het supermakkelijk ging en ik het niet kon beseffen. En het was al helemaal af terwijl ik wist dat ik nog maar 11 weken ben. En toen besefte ik in m'n droom dat die andere droom dus niet echt kon![]()
.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |