Filmpjes en slides alleen om Trump aan te vallen. Vragen voor Trump gingen over Trump. Vragen aan anderen gingen over wat ze vonden van Trumpquote:Op vrijdag 4 maart 2016 05:34 schreef Elfletterig het volgende:
Er zijn geen grote verschuivingen naar aanleiding van dit debat, denk ik. Wel was het een heel opzichtige poging om Trump maximaal onder vuur te nemen.
Slides die overigens niet eens klopten.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 05:35 schreef Baszh het volgende:
[..]
Filmpjes en slides alleen om Trump aan te vallen. Vragen voor Trump gingen over Trump. Vragen aan anderen gingen over wat ze vonden van Trump
Was er weer een debat? Was het vermakelijk?quote:Op vrijdag 4 maart 2016 05:48 schreef Elfletterig het volgende:
Dit is hoe cnn.com er momenteel uitziet. Het vat eigenlijk alles wel samen:
[ afbeelding ]
Om je eerste vraag te beantwoorden: ja, dat lijkt me evident hè....quote:Op vrijdag 4 maart 2016 05:55 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Was er weer een debat? Was het vermakelijk?
Mooi, dan ga ik hem nog een keer terugkijken.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 06:22 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Om je eerste vraag te beantwoorden: ja, dat lijkt me evident hè....
De tweede vraag: ja, het was vermakelijk. Het was bij vlagen onbeschoft, er werd veel door elkaar heen geschreeuwd, er werd veel gescholden. Het was meer verbazingwekkend dan vermakelijk.
Jep, de Amerikaanse democratie is hopeloos verloren. Ze krijgen wel wat ze verdienen.quote:
Vooralsnog krijgt vooral de Republikeinse partij wat ze verdienen.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 11:06 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Jep, de Amerikaanse democratie is hopeloos verloren. Ze krijgen wel wat ze verdienen.
bron met dataquote:If we woke up one day and found that the daytime sky had permanently turned from blue to orange, we’d eventually get used to it. That wouldn’t make it any less strange, however.
So even though the battle between Donald Trump and the Republican “establishment” has been a story since the summer, we should still pause now and again to gawk at the spectacle. On Thursday, Mitt Romney, the previous Republican presidential nominee and the closest thing the GOP has to a party elder, denounced Trump in the strongest possible terms. Trump responded by making what sounded to me like a blow job reference.
This is really happening. At least I think.
But as spectacular as the clash between Trump and Republican “party elites” has become, the coverage of it tends to obscure another, perhaps equally important part of the story. Trump does not just divide rank-and-file voters from Republican poo-bahs. He’s also extremely divisive among Republican voters, much more so than a typical front-runner. In exit polls so far, only 49 percent of Republican voters say they would be satisfied with Trump as their nominee — remarkable considering Trump’s lead in votes and delegates. But compounding the GOP’s problems, Marco Rubio or Ted Cruz would leave only slightly more Republican voters happy.
Sean Trende, at Real Clear Politics, wrote about these satisfaction numbers earlier, so my goal here is not to duplicate his work but to provide some additional context. Specifically, it’s to point out that what we’re seeing among the Republican electorate this year is not remotely normal.
The exit polls have asked Republican voters in seven states — here’s Tennessee, for example — whether they’d be satisfied if each of Cruz, Rubio and Trump won the nomination. Remember, these are actual voters — voters who gave Trump a win in six of the seven states where the exit poll asked this question — and not some hypothetical universe of “likely voters.” On average, just 49 percent of these actual Republican voters said they’d be satisfied with Trump. The numbers for the other two candidates were better, but not by much: 53 percent of voters said they’d be satisfied with Rubio, and 51 percent with Cruz.
You might wonder whether this sort of thing always happens during a nomination campaign. The short answer is that it doesn’t. By comparison, 79 percent of Democrats this year have said they’d be satisfied with Hillary Clinton as their nominee, while 62 percent have said so of Bernie Sanders.
Eight years ago, the battle between Clinton and Barack Obama was much tenser. With a few notable exceptions in Appalachia, however, both Clinton and Obama were widely acceptable to Democrats in 2008. On average in the 35 states where the exit polls asked the question, 69 percent of Democrats said they’d be satisfied with Obama as their nominee, while 71 percent said so of Clinton.
How about the Republican race in 2012? The exit polls posed the satisfaction question in only four states, and Romney’s numbers weren’t great. But they were still much better than Trump’s. On average, 63 percent of Republicans said they’d be happy with Romney as their nominee.
I also looked up these numbers for the 2004 Democratic and the 2008 Republican races, elections that bear some similarity to this year’s Republican race because there was no clear front-runner early on. Although it took a while for John Kerry and John McCain to catch on with voters, they eventually became very popular. In 2004, an average of 79 percent of Democrats said they’d be satisfied with Kerry as their nominee, while 77 percent of Republicans said so of McCain in 2008.
Not only is Trump’s 49 percent satisfaction rating lower than any recent party nominee’s, it’s also lower than almost all the losers’. Rick Santorum in 2012 was more widely acceptable than Trump, for example. The only exception was Ron Paul in 2012, although the exit polls asked about him in only two states.
So how is Trump winning? Partly it’s because the field is so divided, as Trende wrote. Campaign reporters perhaps ought to do more to distinguish between a candidate who is winning 34 percent of his party’s vote, as Trump has done so far, and one winning with 60 percent, as Clinton has. Clinton has a much clearer mandate than Trump does. But it’s also partly because Rubio and Cruz leave many Republicans dissatisfied. Maybe if Romney had run himself?
Leuk, dus Trump maakt de republikeinse partij kapot.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 11:22 schreef Monolith het volgende:
Nog een aardige analyse van de 'republican voter satisfaction' die voor Trump dramatisch is, maar eigenlijk voor Rubio en Cruz nauwelijks beter:
[..]
bron met data
En ik sluit niet uit dat ie tegen Clinton ook een kans maakt. Als de Democraten ieder andere kandidaat hadden, dan hadden ze glansrijk gewonnen. Maar Hillary heeft het probleem dat niemand haar ook een echte leuke/warme/eerlijke persoonlijkheid vind.quote:
Berny Sanders zou Trump weleens kunnen verslaan.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 11:37 schreef Freak188 het volgende:
[..]
En ik sluit niet uit dat ie tegen Clinton ook een kans maakt. Als de Democraten ieder andere kandidaat hadden, dan hadden ze glansrijk gewonnen. Maar Hillary heeft het probleem dat niemand haar ook een echte leuke/warme/eerlijke persoonlijkheid vind.
Zou kunnen, maar dan moet ie wel de volledige Democratische partijen achter zich krijgen. Dus ook alle subgroepen zoals de zwarte, latino etc etc voters. Daar scoort ie nog niet zo goed.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 11:39 schreef polderturk het volgende:
[..]
Berny Sanders zou Trump weleens kunnen verslaan.
Ook onze goede vriend Karl Rove is geen fan van Trump.twitter:glennbeck twitterde op zondag 28-02-2016 om 20:13:08Praying for this great country. Praying for a true constitutionalist! God bless 🇺🇸#NeverTrump #CruzCrew @tedcruz https://t.co/09WEG2No3S reageer retweet
https://www.washingtonpos(...)he-tenth-gop-debate/:quote:Op vrijdag 4 maart 2016 11:29 schreef polderturk het volgende:
Bekijk deze video van 13 minuten. Dit is het meest kinderachtige debat dat ik ooit heb gezien. Echt van kleuterklasniveau. Hoe ze elkaar proberen te pesten en te kleineren. Echt ongelofelijk dat mensen zo laag kunnen zakken. En een van deze figuren kan de president van het machtigste land ter wereld worden. Wat ik frappant vond was dat Trump erop wees dat Rubio eem huis had gekocht voor $179.000 en dat huis heeft verkocht voor $380.000 aan een lobbyist. Vervolgens heeft hij in het voordeel van een bepaalde wet gestemd. Als dat klopt, dan is Rubio een corrupte smeerlap. Trump heeft het publieke debat naar een ongekend laag niveau gehaald.
quote:“Here’s a guy that buys a house for $179,000, he sells it to a lobbyist who’s probably here for $380,000 and then legislation is passed. You tell me about this guy. This is what we’re going to have as president.”
Trump attacked Rubio for pulling a classic “pay to play” move, but created a misleading impression of what really happened.
Then-Gov. Charlie Crist and the Republican-led Florida Senate wanted to extend personal injury protection, a type of auto insurance coverage that paid drivers and passengers for accident injuries regardless of who was at fault. Among those who supported this extension were hospitals and health insurers. Rubio and others in the Florida House opposed extending the coverage, saying the system encouraged fraud.
PolitiFact Florida did a deep dive on this issue when Crist lodged a similar attack against Rubio. It wrote that Rubio was “the key impediment” to extending the coverage even with minor fraud protections, and it made him “a target of doctors and chiropractors lobbying to support” the coverage.
One of the chiropractors who supported the coverage was Mark Cereceda, whose mother was buying Rubio’s house. Rubio knew Cereceda wanted the insurance extension.
Rubio purchased the home for $175,000 in 2003 and sold it for $380,000 in 2007. It was a good deal for Rubio but not an outrageous price for the market at the time, PolitiFact Florida wrote. The Miami-Dade property appraiser categorized the sale as a “qualified” sale meeting the arms-length definition, indicating that the seller and buyer were both willing and did not face pressure or incentives, PolitiFact Florida reported.
The sale was finalized April 13. The legislative session ended May 4, without an extension on personal injury protection. Then, during a special session, legislators worked out compromise legislation that included anti-fraud provisions. The provisions appeared to be satisfactory to Rubio, who voted for the extension.
PolitiFact Florida found that while the circumstances were coincidental, no evidence supported the implication that Rubio changed his vote because of the sale.
Mengen Wolfowitz en consorten zich eigenlijk nog in het debat?quote:Op vrijdag 4 maart 2016 11:45 schreef Heilwasser het volgende:
Lijstje Republikeinen tegen Trump:
http://www.nbcnews.com/po(...)gainst-trump-n530696Ook onze goede vriend Karl Rove is geen fan van Trump.twitter:glennbeck twitterde op zondag 28-02-2016 om 20:13:08Praying for this great country. Praying for a true constitutionalist! God bless 🇺🇸#NeverTrump #CruzCrew @tedcruz https://t.co/09WEG2No3S reageer retweet
Valt wel mee, het ligt niet zozeer aan Trump. Het ligt met name aan de Republikeinse partij. Feitelijk zie je hier ook het ouderwetse VVD dilemma. Hoe ben je enerzijds een 'volkspartij' en anderzijds een partij voor 'een kleine overheid, pro-'business / migratie / internationale handel'. Dat volk wil doorgaans helemaal geen afbraak van je sociale zekerheid. Dat volk wil een 'eigen volk eerst aanpak mét een sterke sociale zekerheid'. Zolang je dan tegenover de 'allochtonenknuffelaars' van de PvdA staat is er weinig aan de hand, maar komt er een partij die het 'volksrechtse sentiment vertolkt, dan heb je een probleem.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 11:28 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Leuk, dus Trump maakt de republikeinse partij kapot.
De vraag is of de lieden die niet blij zijn met Trump als republican nominee dan ook niet op hem gaan stemmen in november.
Reden genoeg om voor Trump te zijn.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 11:45 schreef Heilwasser het volgende:
http://www.nbcnews.com/po(...)gainst-trump-n530696Ook onze goede vriend Karl Rove is geen fan van Trump.twitter:glennbeck twitterde op zondag 28-02-2016 om 20:13:08Praying for this great country. Praying for a true constitutionalist! God bless 🇺🇸#NeverTrump #CruzCrew @tedcruz https://t.co/09WEG2No3S reageer retweet
The only way to understand the Press is to remember that they pander to their readers' prejudices.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 12:08 schreef timmmmm het volgende:
Ik snap de Trumphaat die overal gepropageerd wordt eigenlijk niet zo. Als ik wat debatten kijken en wat standpunten lees zou die godsdienstfanaat Cruz veel erger zijn dat Trump en Rubio loopt de laatste tijd even hard en dom te schreeuwen, alleen minder effectief. Vooral ondat hij zo kleinzielig overkomt, hij is aan het verliezen en dat kan ie niet hebben dus heeft ie een temper tantrum over Trump.
Heb bij beiden niet bepaald het idee dat ze geschikt zouden zijn. Bij Trump ook niet, maar het is niet dat ik daar minder vertrouwen in heb.
Maar goed, het is dan ook normaal om in Nederland steevast de Republikeinse frontrunner kapot te maken in de media. Bij McCain was het niet anders
"Just Google It" is dat zijn slogan?quote:Op vrijdag 4 maart 2016 11:29 schreef polderturk het volgende:
Bekijk deze video van 13 minuten. Dit is het meest kinderachtige debat dat ik ooit heb gezien. Echt van kleuterklasniveau. Hoe ze elkaar proberen te pesten en te kleineren. Echt ongelofelijk dat mensen zo laag kunnen zakken. En een van deze figuren kan de president van het machtigste land ter wereld worden. Wat ik frappant vond was dat Trump erop wees dat Rubio eem huis had gekocht voor $179.000 en dat huis heeft verkocht voor $380.000 aan een lobbyist. Vervolgens heeft hij in het voordeel van een bepaalde wet gestemd. Als dat klopt, dan is Rubio een corrupte smeerlap. Trump heeft het publieke debat naar een ongekend laag niveau gehaald.
Ach, niet veel erger dan de andere die constant naar hun website verwijzen.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 12:41 schreef Anoonumos het volgende:
[..]
"Just Google It" is dat zijn slogan?
JA MAAR JIJ JA MAAR JIJ omg![]()
Ze zijn inderdaad alle 3 even bagger.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 12:08 schreef timmmmm het volgende:
Ik snap de Trumphaat die overal gepropageerd wordt eigenlijk niet zo. Als ik wat debatten kijken en wat standpunten lees zou die godsdienstfanaat Cruz veel erger zijn dat Trump en Rubio loopt de laatste tijd even hard en dom te schreeuwen, alleen minder effectief. Vooral ondat hij zo kleinzielig overkomt, hij is aan het verliezen en dat kan ie niet hebben dus heeft ie een temper tantrum over Trump.
Heb bij beiden niet bepaald het idee dat ze geschikt zouden zijn. Bij Trump ook niet, maar het is niet dat ik daar minder vertrouwen in heb.
Dit debat vond ik nog wel het meest tekenend.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 11:29 schreef polderturk het volgende:
Denk niet dat Trump in het Witte Huis wil wonen, die bescheiden pauperbende daar is te min.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 12:52 schreef BasEnAad het volgende:
Een kijkje in het huis van Trump
http://www.dailymail.co.u(...)k-risqu-statues.html
Ik weet dat je wat simpel bent, maar je zou natuurlijk ook even kunnen kijken naar de inhoud van de artikelen. Een belangrijk verschil is natuurlijk al het feit dat delegates in de Democratische race proportioneel worden verdeeld:quote:
Dit in tegenstelling tot de Republikeinse race met wat grote WTA states:quote:This lead is pretty much insurmountable. Democrats award delegates proportionally, which means Sanders would need to win by big margins in the remaining states to catch up. He hasn’t seen those kinds of wins outside of his home state of Vermont and next-door New Hampshire. Consider the case of Massachusetts: My colleague Nate Silver’s model had Sanders winning the state by 11 percentage points if the race were tied nationally and by 3 points based on the FiveThirtyEight polling average last week. Instead, Sanders lost by nearly 2 percentage points.
Een ander belangrijk onderscheid is dat de Democratische race nog maar twee kandidaten kent en er dus weinig mogelijkheid tot grote wendingen meer is:quote:Being on track for a 2 percentage point majority of delegates doesn’t give Trump much room for error. Slip-ups in the winner-take-all states of Florida or Ohio on March 15 would knock him off track, as would even a slight underperformance in states that allocate their delegates proportionally.
Trump daarentegen heeft meerdere tegenstrevers, die zich wellicht nu meer gaan richten op het 'verslaan van Trump' in de WTA states, dan op het zelf winnen van de nominatie om een brokered convention te forceren:quote:Sanders needs a fundamental shift in the race. Unfortunately for him, it’s already a two-person affair — not like the Republican side, where we wonder how the race might change if one of the candidates dropped out. The votes on the Democratic side so far have been fairly predictable based on demographics; it just so happens that those demographics favor Clinton.
Zoals ik ook al eerder postte zit er een belangrijk verschil tussen Trump en Clinton. Trump haalt pakweg 35% van de stemmen in de primaries, Clinton haalt pakweg 60%.quote:And Trump could fall short on March 15. Those winner-take-all states are the homes of two of his rivals: John Kasich (Ohio) and Marco Rubio (Florida). Although FiveThirtyEight’s polls-plus forecast gives Trump a 68 percent chance of winning Florida and its 99 delegates, Rubio is expected to focus his efforts there in the next two weeks. Expect a barrage of anti-Trump ads on Florida television sets. In Ohio, which will award 66 delegates to the winner of its primary, our polls-plus forecast gives Kasich a 41 percent chance and Trump a 39 percent chance of winning.
Trump’s Super Tuesday performance was impressive, and no GOP candidate can claim he has nearly as plausible a path to 1,237 delegates as Trump. However, Super Tuesday’s results suggest a strategic shift: The effort to stop Trump may no longer call for consolidation around one alternative; it’s now a multifront war led by multiple candidates and disparate factions of the party with the singular aim of preventing Trump from winning 1,237 delegates.
Ik heb liever dat je gewoon óf niet óf inhoudelijk post. Dit soort zwakzinnigengezwets voegt niets toe aan het topic.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 13:06 schreef skysherrif het volgende:
[..]
haha sorry hoor grote wijze monolith![]()
zal niet meer posten over tante shilly
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat snap ik, de arrogante toon waar je dat echter constant mee doet vind ik persoonlijk dan weer jammer. Zeer terecht dat je me terecht wijst als ik fout zit?quote:Op vrijdag 4 maart 2016 13:11 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik heb liever dat je gewoon óf niet óf inhoudelijk post. Dit soort zwakzinnigengezwets voegt niets toe aan het topic.
Prima als je vindt dat FiveThirtyEight bevooroordeeld zou zijn, wat het plaatje natuurlijk impliceert, maar dat concluderen uit twee headlines en twee getalletjes is vrij stupide. Ik snap dat inhoud soms een vies woord is in deze Twittertijden, maar de werkelijkheid laat zich nou eenmaal vrij matig vangen in 140 karakters.
quote:Op vrijdag 4 maart 2016 13:15 schreef MotherFoker het volgende:
Hoe de blogwebsite tumblr denkt over trump:Ik zag hem al aankomen maar toch leuk gedaan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
quote:Op vrijdag 4 maart 2016 13:15 schreef MotherFoker het volgende:
Hoe de blogwebsite tumblr denkt over trump:Ziet er realistisch uitSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
Wacht even je weet niet waar dit stukje op gebaseerd isquote:Op vrijdag 4 maart 2016 13:18 schreef MotherFoker het volgende:
[..]
Ik had de voorspelling van 2077 toch wel eerder verwacht hahaha.
Trump the lone wandererquote:Op vrijdag 4 maart 2016 13:21 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Wacht even je weet niet waar dit stukje op gebaseerd is?
Nope, ik zag hem op Tumblr gedeeld worden door een vriendin die Anti Trump is dus daarom.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 13:21 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Wacht even je weet niet waar dit stukje op gebaseerd is?
ftfyquote:Op vrijdag 4 maart 2016 13:23 schreef MotherFoker het volgende:
[..]
Nope, ik zag hem op Trumplr gedeeld worden door een vriendin die Anti Trump is dus daarom.
Het gaat niet om goed of fout, maar om het volstrekte gebrek aan moeite dat je in de dergelijke dumps steekt. Zet er in ieder geval even je eigen mening bij of geef aan wat je vindt in plaats van enkel dumps zonder enige context. Daar hebben we de SC al voor.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 13:17 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Dat snap ik, de arrogante toon waar je dat echter constant mee doet vind ik persoonlijk dan weer jammer. Zeer terecht dat je me terecht wijst als ik fout zit?
Oke, hier kan ik me wel in vinden.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 13:29 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het gaat niet om goed of fout, maar om het volstrekte gebrek aan moeite dat je in de dergelijke dumps steekt. Zet er in ieder geval even je eigen mening bij of geef aan wat je vindt in plaats van enkel dumps zonder enige context. Daar hebben we de SC al voor.
Infantiele naampjes als Shilly of Drumpf kunnen wat mij betreft ook lekker achterwege blijven. Ik zie geen reden om dit topic qua niveau te laten dalen tot dat van een gemiddeld Republikeins debat.
Dit lijkt me een prima suggestie, inderdaad.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 13:29 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het gaat niet om goed of fout, maar om het volstrekte gebrek aan moeite dat je in de dergelijke dumps steekt. Zet er in ieder geval even je eigen mening bij of geef aan wat je vindt in plaats van enkel dumps zonder enige context. Daar hebben we de SC al voor.
Infantiele naampjes als Shilly of Drumpf kunnen wat mij betreft ook lekker achterwege blijven. Ik zie geen reden om dit topic qua niveau te laten dalen tot dat van een gemiddeld Republikeins debat.
Hier voor het eerst. Maar goed, verder met het topic.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 13:17 schreef skysherrif het volgende:
En @heilwasser, kan me niet geloven dat je shilly/shillary nog niet eerder bent tegengekomen?
quote:The Revenge of the Lower Classes and the Rise of American Fascism
http://www.truthdig.com/r(...)can_fascism_20160302quote:College-educated elites, on behalf of corporations, carried out the savage neoliberal assault on the working poor. Now they are being made to pay. Their duplicity—embodied in politicians such as Bill and Hillary Clinton and Barack Obama—succeeded for decades. These elites, many from East Coast Ivy League schools, spoke the language of values—civility, inclusivity, a condemnation of overt racism and bigotry, a concern for the middle class—while thrusting a knife into the back of the underclass for their corporate masters. This game has ended.
There are tens of millions of Americans, especially lower-class whites, rightfully enraged at what has been done to them, their families and their communities. They have risen up to reject the neoliberal policies and political correctness imposed on them by college-educated elites from both political parties: Lower-class whites are embracing an American fascism.
These Americans want a kind of freedom—a freedom to hate. They want the freedom to use words like “nigger,” “kike,” “spic,” “chink,” “raghead” and “fag.” They want the freedom to idealize violence and the gun culture. They want the freedom to have enemies, to physically assault Muslims, undocumented workers, African-Americans, homosexuals and anyone who dares criticize their cryptofascism. They want the freedom to celebrate historical movements and figures that the college-educated elites condemn, including the Ku Klux Klan and the Confederacy. They want the freedom to ridicule and dismiss intellectuals, ideas, science and culture. They want the freedom to silence those who have been telling them how to behave. And they want the freedom to revel in hypermasculinity, racism, sexism and white patriarchy. These are the core sentiments of fascism. These sentiments are engendered by the collapse of the liberal state.
Wat?quote:Op vrijdag 4 maart 2016 11:29 schreef polderturk het volgende:
Trump heeft het publieke debat naar een ongekend laag niveau gehaald.
Ik snap dat geneuzel over "constitutionalist" trouwens niet. Ted Cruz gaat er steeds prat op, dat alles precies zo moet worden geregeld zoals "our founding fathers" het allemaal hadden bedacht en voorzien.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 11:45 schreef Heilwasser het volgende:
Waaronder Fox.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 13:38 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Wat?
Volgens mij waren er flink wat meer mensen bij dit debat betrokken dan enkel Trump, ze zijn er met zijn allen verantwoordelijk voor als het debate een laag niveau haalt, niet enkel Trump.
Weet je nog dat de Republikeinen woest waren op CNBC vanwege de kritische vraagstelling in één van de eerste debatten? De RNC verbrak zelfs de samenwerking; een debat dat de moederzender NBC zou uitzenden, werd gecanceld.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 13:38 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Wat?
Volgens mij waren er flink wat meer mensen bij dit debat betrokken dan enkel Trump, ze zijn er met zijn allen verantwoordelijk voor als het debate een laag niveau haalt, niet enkel Trump.
quote:Op vrijdag 4 maart 2016 04:51 schreef Elfletterig het volgende:
Moderator vraagt aan Kasich of hij vindt dat Trump naïef is over Poetin.
Kasich: "I'm not biting" (met andere woorden: Ik ga hier niet op in) - gejuich vanuit de zaal.
Ik vind persoonlijk dat Kasich vanavond echt een heel sterke indruk maakt.
Wat dat betreft is vooral mooi dat Cruz in Canada is geborenquote:Op vrijdag 4 maart 2016 13:40 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik snap dat geneuzel over "constitutionalist" trouwens niet. Ted Cruz gaat er steeds prat op, dat alles precies zo moet worden geregeld zoals "our founding fathers" het allemaal hadden bedacht en voorzien.
Het viel me eerlijk gezegd niet tegen, voor een Republikeins debat bij FOX.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 13:46 schreef Elfletterig het volgende:
Gisteren, bij FOX, was de vraagstelling veel kritischer dan in dat CNBC-debat.
Goed stuk. Trump hoort ironisch genoeg inderdaad bij de woede van de onderklasse en deels middenklasse die de afgelopen decennia armer en armer zijn geworden. Dat is het risico als grote groepen in een land geen economische of politieke macht hebben, die gaan zich na verloop van tijd verzetten tegen iets wat ze niet zint.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 13:34 schreef Friek_ het volgende:
[..]
[..]
http://www.truthdig.com/r(...)can_fascism_20160302
Wel een leuk stukje.
Een kwestie van interpretatie, hetzelfde met religieuze teksten. Je kunt er vrij weinig zinnigs over zeggen. Interpretatie hangt af van waar iemands prioriteiten liggen. En dat is voor iedereen net weer iets anders.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 13:40 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik snap dat geneuzel over "constitutionalist" trouwens niet. Ted Cruz gaat er steeds prat op, dat alles precies zo moet worden geregeld zoals "our founding fathers" het allemaal hadden bedacht en voorzien.
Dat was natuurlijk ook enkel omdat het CNBC was en de republikeinse retoriek altijd als de underdog vs de mainstream wordt geframed. Typisch populisme, precies dat wat ze in de huidige positie heeft gebracht.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 13:46 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Weet je nog dat de Republikeinen woest waren op CNBC vanwege de kritische vraagstelling in één van de eerste debatten? De RNC verbrak zelfs de samenwerking; een debat dat de moederzender NBC zou uitzenden, werd gecanceld.
Gisteren, bij FOX, was de vraagstelling veel kritischer dan in dat CNBC-debat. Het barstte van de vragen die ruzie tussen kandidaten moesten uitlokken. "Tell us why you think [naam kandidaat] is unqualified"
Ik vond dit moment gisterenavond wel illustratief:
[..]
Stel je eens voor.... het is 1 april en ineens komt de aap uit de mouw; Trump zegt dat het allemaal een grap was en trekt zich terug. Een complete ravage binnen de Republikeinse Partij achterlatend....quote:Op vrijdag 4 maart 2016 @ 13:03 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:
[..]
Het is bijna 1 april, dan zal Trump wel z'n "Hahaha, I fooled you all" speech doen.
Volgens de Simpsons wint Trump wel de verkiezingen en verliest 4 jaar later van een vrouw(Clinton of Warren). Maar dat filmpje is van July 2015quote:Op vrijdag 4 maart 2016 15:17 schreef Elfletterig het volgende:
Ik had het eigenlijk nog nooit zo bekeken en volgens mij is er in deze topicreeks ook nog nooit over gepraat: wat als de kandidatuur van Trump uiteindelijk gewoon één grote grap blijkt te zijn? Op de FP zei een user vandaag:
[..]
Stel je eens voor.... het is 1 april en ineens komt de aap uit de mouw; Trump zegt dat het allemaal een grap was en trekt zich terug. Een complete ravage binnen de Republikeinse Partij achterlatend....
Dat Trump wel in is voor een grapje blijkt wel uit de manier waarop hij zijn kandidatuur bekendmaakte; precies zoals jaren eerder al in The Simpsons was voorspeld. En ook met precies hetzelfde logo als in The Simpsons destijds.
[ afbeelding ]
Stel je toch eens voor.... dat alles gewoon een grap is. Een duur grapje, zeker, maar Trump bulkt in het geld, dus die ligt daar niet wakker van.
Waarom? Ik denk dat vele Canadezen zich kapot schamen voor die enge Cruz.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 13:51 schreef J.B. het volgende:
[..]
Wat dat betreft is vooral mooi dat Cruz in Canada is geboren
Aan de andere kant: waarom je terugtrekken als je al zo dichtbij bent?quote:Op vrijdag 4 maart 2016 15:17 schreef Elfletterig het volgende:
Ik had het eigenlijk nog nooit zo bekeken en volgens mij is er in deze topicreeks ook nog nooit over gepraat: wat als de kandidatuur van Trump uiteindelijk gewoon één grote grap blijkt te zijn? Op de FP zei een user vandaag:
[..]
Stel je eens voor.... het is 1 april en ineens komt de aap uit de mouw; Trump zegt dat het allemaal een grap was en trekt zich terug. Een complete ravage binnen de Republikeinse Partij achterlatend....
Dat Trump wel in is voor een grapje blijkt wel uit de manier waarop hij zijn kandidatuur bekendmaakte; precies zoals jaren eerder al in The Simpsons was voorspeld. En ook met precies hetzelfde logo als in The Simpsons destijds. (debunked)
Stel je toch eens voor.... dat alles gewoon een grap is. Een duur grapje, zeker, maar Trump bulkt in het geld, dus die ligt daar niet wakker van.
Waarom dat plaatje weggehaald?quote:Op vrijdag 4 maart 2016 15:17 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat Trump wel in is voor een grapje blijkt wel uit de manier waarop hij zijn kandidatuur bekendmaakte; precies zoals jaren eerder al in The Simpsons was voorspeld. En ook met precies hetzelfde logo als in The Simpsons destijds. (debunked)
Omdat het fragment niet uit 2000 komt, zoals gesuggereerd.quote:
Mja, dit soort dingen vind ik altijd wel erg prematuur:quote:Op vrijdag 4 maart 2016 15:46 schreef martijnde3de het volgende:
Romney gaat zich misschien laten kandideren op de conventie.
http://edition.cnn.com/20(...)trump-at-convention/
http://www.bustle.com/art(...)tion-shots-have-been
http://www.wibc.com/news/(...)ald-trump-convention
Het is een potentieel scenario, dus dan mag er vaak een medewerker even kijken wat er mogelijk is, wat de voors en tegens zijn, enzovoort. Zegt vaak bijzonder weinig over hoe concreet een overweging is.quote:has instructed his closest advisers to explore the possibility
Ik juich het niet toe, moet niet denken dat een democraat weer in het witte huis komt. Maarja meningen en politieke voorkeuren verschillenquote:Op vrijdag 4 maart 2016 16:21 schreef Monolith het volgende:
[..]
Mja, dit soort dingen vind ik altijd wel erg prematuur:
[..]
Het is een potentieel scenario, dus dan mag er vaak een medewerker even kijken wat er mogelijk is, wat de voors en tegens zijn, enzovoort. Zegt vaak bijzonder weinig over hoe concreet een overweging is.
Ik zou het in ieder geval toejuichen, dat kan de GOP alleen maar schaden in de GE.
Omdat Cruz wil dat de grondwet tot op de letter wordt nageleefd. Onder meer Trump valt hem er zo nu en dan op aan dat hij niet in de VS geboren is en daarom volgens de grondwet geen president zou mogen worden. Het is voor interpretatie vatbaar, maar het is toch wel ironisch/hypocriet te noemen. Dat Canadezen over het algemeen niks van Cruz moeten hebben staat wat mij betreft inderdaad buiten kijf.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 16:00 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Waarom? Ik denk dat vele Canadezen zich kapot schamen voor die enge Cruz.
Zo simpel ligt dat natuurlijk niet. De grondwet stelt enkel dat er sprake moet zijn van een 'natural born citizen'. Een expliciete definitie van dat concept ontbreekt.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 17:05 schreef J.B. het volgende:
[..]
Omdat Cruz wil dat de grondwet tot op de letter wordt nageleefd. Onder meer Trump valt hem er zo nu en dan op aan dat hij niet in de VS geboren is en daarom volgens de grondwet geen president zou mogen worden. Het is voor interpretatie vatbaar, maar het is toch wel ironisch/hypocriet te noemen. Dat Canadezen over het algemeen niks van Cruz moeten hebben staat wat mij betreft inderdaad buiten kijf.
Dat weet ik, daarom zei ik er ook bij dat het voor interpretatie vatbaar is.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 17:29 schreef Monolith het volgende:
[..]
Zo simpel ligt dat natuurlijk niet. De grondwet stelt enkel dat er sprake moet zijn van een 'natural born citizen'. Een expliciete definitie van dat concept ontbreekt.
Ja, waarom zijn ze geen voorstander van gematigde plannen als waterboarding en het doden van familieleden van terroristen? Oorlog is fout; oorlogsmisdaden daarentegen...quote:Op vrijdag 4 maart 2016 17:56 schreef Nintex het volgende:
Zit het debat van gisteren terug te kijken. Wat een warmongers, Rubio en Kasich willen troepen sturen naar Libie, Irak en Syrie.
Ach, zoals de WaPo schreef was er gisteravond maar één verliezer, de GOP.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 17:30 schreef Montov het volgende:
Rubio, Cruz (en Romney) zeggen allemaal hoe dramatisch Trump zou zijn voor het land, maar ze gaan hem wel steunen in november als hij de Republikeinse kandidaat wordt. Manmanman, zo overtuig je toch niemand met je losse flodders?
Ik begrijp dit inderdaad ook niet. Zo wekken ze allemaal de indruk van veel woorden, weinig daden.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 17:30 schreef Montov het volgende:
Rubio, Cruz (en Romney) zeggen allemaal hoe dramatisch Trump zou zijn voor het land, maar ze gaan hem wel steunen in november als hij de Republikeinse kandidaat wordt. Manmanman, zo overtuig je toch niemand met je losse flodders?
De Democraten doen het in hun broek na het debat van gisteren en alle recente ontwikkelingen bij de GOP...van het lachen welteverstaan:quote:Op vrijdag 4 maart 2016 18:44 schreef Gambetta het volgende:
Het was weer een leuk debat. Mijn favoriete moment is altijd wanneer er wordt opgeroepen tot oorlogsmisdaden en martelpraktijken en het publiek spontaan in juichen uitbarst.
Ha, het lachen vergaat ze wel zodra Trump miljoenen zwarte Democraten weet te overtuigen op hem te stemmen. Dat gaat hem ongetwijfeld lukken, dat zei hij gisteren namelijk op televisie.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 19:02 schreef Monolith het volgende:
[..]
De Democraten doen het in hun broek na het debat van gisteren en alle recente ontwikkelingen bij de GOP...van het lachen welteverstaan:
http://www.politico.com/s(...)atic-reaction-220213
De Democraten moeten er natuurlijk vooral voor waken dat ze niet in de valkuil van Gore trappen, die zijn totale minachting voor Bush op het intellectuele vlak niet onder stoelen of banken stak en daar wel negatieve gevolgen van ondervond. De Clinton campagne houdt ook niet van toeval, dus die gaan er alles aan doen om overal op voorbereid zijn.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 19:23 schreef Gambetta het volgende:
[..]
Ha, het lachen vergaat ze wel zodra Trump miljoenen zwarte Democraten weet te overtuigen op hem te stemmen. Dat gaat hem ongetwijfeld lukken, dat zei hij gisteren namelijk op televisie.
quote:CRUZ: But, Donald, please, I know it's hard not to interrupt. But try.
TRUMP: Yeah, I know it is. But it's not what you said in the op-ed.
CRUZ: Breathe, breathe, breathe.
TRUMP: Lyin' Ted.
CRUZ: You can do it. You can breathe. I know it's hard. I know it's hard. But just...
RUBIO: When they're done with the yoga, can I answer a question?
CRUZ: You cannot.
(LAUGHTER)
RUBIO: Unbelievable.
CRUZ: I really hope that we don't – we don't see yoga on this stage.
RUBIO: Well, he's very flexible, so you never know.
http://www.realclearpolit(...)p_debate_129873.html
Zijn drie kiezers zullen dat ongetwijfeld in hun oren knopen.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 19:37 schreef Elfletterig het volgende:
Wat hiervan te denken?
http://www.politico.com/s(...)llary-clinton-220255
twitter:russian_market twitterde op vrijdag 04-03-2016 om 19:48:24No matter who you vote for, this will be a historic election... (h/t @Nouriel) https://t.co/DmzPszuQSH reageer retweet
Heheh.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 19:55 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]twitter:russian_market twitterde op vrijdag 04-03-2016 om 19:48:24No matter who you vote for, this will be a historic election... (h/t @Nouriel) https://t.co/DmzPszuQSH reageer retweet
Die foto van Trump.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 19:55 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]twitter:russian_market twitterde op vrijdag 04-03-2016 om 19:48:24No matter who you vote for, this will be a historic election... (h/t @Nouriel) https://t.co/DmzPszuQSH reageer retweet
Niet echt verrassend. Trump spreekt veel laagopgeleiden aan omdat zij het hardst lijden onder de globalisering en omdat Trump belooft jobs terug te halen van Mexico en China. Kort samengevat is Trump de stem van het gewone volk, vertegenwoordigen Rubio en Clinton Wall Street en is Sanders de stem van de jonge idealistische studentjes.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 19:42 schreef Monolith het volgende:
Wat morbide analyse van de Wonkblog, Trump doet het vooral goed in gebieden waar de sterftecijfers onder blanken van middelbare leeftijd het hoogst is:
https://www.washingtonpos(...)te-for-donald-trump/
quote:Op vrijdag 4 maart 2016 19:55 schreef Houtenbeen het volgende:
Hoho, trolletje van me. Zijn zwarte Amerikanen of Latino's geen gewone Amerikanen?quote:Op vrijdag 4 maart 2016 20:55 schreef berko13 het volgende:
[..]
Niet echt verrassend. Trump spreekt veel laagopgeleiden aan omdat zij het hardst lijden onder de globalisering en omdat Trump belooft jobs terug te halen van Mexico en China. Kort samengevat is Trump de stem van het gewone volk, vertegenwoordigen Rubio en Clinton Wall Street en is Sanders de stem van de jonge idealistische studentjes.
Trump is de stem van het gewone witte volk danquote:Op vrijdag 4 maart 2016 21:03 schreef Monolith het volgende:
[..]
Hoho, trolletje van me. Zijn zwarte Amerikanen of Latino's geen gewone Amerikanen?
Ook dat valt tegen. Trump is vooral de stem van het gewone witte volk dat vindt dat hun problemen te wijten zijn aan mensen met een vreemd kleurtje. Er is natuurlijk ook gewoon een significant percentage van de blanke onder- en middenklasse die meer ziet in de ideeën van de Democraten.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 21:11 schreef berko13 het volgende:
[..]
Trump is de stem van het gewone witte volk dan
Net zoals er studenten en hoogopgeleiden zullen zijn die wel voor Trump zullen stemmen natuurlijk en de ideeën van Sanders, Clinton en Rubio maar niets vinden.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 21:16 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ook dat valt tegen. Trump is vooral de stem van het gewone witte volk dat vindt dat hun problemen te wijten zijn aan mensen met een vreemd kleurtje. Er is natuurlijk ook gewoon een significant percentage van de blanke onder- en middenklasse die meer ziet in de ideeën van de Democraten.
Weinig, mensen lijken niet te snappen hoe impopulair Trump is.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 21:29 schreef berko13 het volgende:
[..]
Net zoals er studenten en hoogopgeleiden zullen zijn die wel voor Trump zullen stemmen natuurlijk.
Zoveel meer % haalt Clinton niet in een directe confrontatie.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 21:30 schreef Monolith het volgende:
[..]
Weinig, mensen lijken niet te snappen hoe impopulair Trump is.
die polls zijn nog weinig relevantquote:Op vrijdag 4 maart 2016 21:32 schreef berko13 het volgende:
[..]
Zoveel meer % haalt Clinton niet in een directe confrontatie.
Maar nog steeds populair genoeg om de Republkense kandidaat te worden...quote:Op vrijdag 4 maart 2016 21:30 schreef Monolith het volgende:
[..]
Weinig, mensen lijken niet te snappen hoe impopulair Trump is.
Klopt, pakweg 35% van het electoraat ik de Republikeinse voorverkiezingen. Verder de minst populaire kandidaat van de laatste decennia onder de eigen achterban en tevens onder het gehele electoraat.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 21:57 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Maar nog steeds popular genoeg om de Republkense kandidaat te worden...
Mede omdat de andere kandidaten hem op een enorme manier zwart maken. Ik heb dat nooit begrepen want de mensen gaan dit onthouden bij de Presidents verkiezingen.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 21:59 schreef Monolith het volgende:
[..]
Klopt, pakweg 35% van het electoraat ik de Republikeinse voorverkiezingen. Verder de minst populaire kandidaat van de laatste decennia onder de eigen achterban en tevens onder het gehele electoraat.
Als je dat waarde aan zou hechten, dan zou Kasich beide kandidaten aan de Democratische zijde met 15-20 procentpunt verslaan. Dat zou dan wel eensde grootste landslide van de afgelopen eeuw of langer kunnen zijn, al heb ik de cijfers niet paraat.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 21:53 schreef rubbereend het volgende:
[..]
die polls zijn nog weinig relevant
Hee, ouwe, ze hebben weer een nieuw seizoen van House of Cards op netflix gezet hè.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 22:01 schreef Monolith het volgende:
[..]
Als je dat waarde aan zou hechten, dan zou Kasich beide kandidaten aan de Democratische zijde met 15-20 procentpunt verslaan. Dat zou dan wel eensde grootste landslide van de afgelopen eeuw of langer kunnen zijn, al heb ik de cijfers niet paraat.
Kortom, weinig waarde aan hechten.
Grappig genoeg is hij lange tijd nauwelijks aangevallen. Men had het Republikeinse electoraat iets overschat en dacht dat hij zichzelf wel op zou blazen. Dat deed hij feitelijk ook wel onder de gehele bevolking en bij een significant deel van de Republikeinen, maar hij hield er ook een significant deel van de Republikeinse aanhang als zeer fanatieke supporters aan over.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 22:01 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Mede omdat de andere kandidaten hem op een enorme manier zwart maken. Ik heb dat nooit begrepen want de mensen gaan dit onthouden bij de Presidents verkiezingen.
Zo kun je het bekijken, maar je kunt het ook anders bekijken. De Republikeinse kandidaten, hoezeer ze Trump ook haten, gaven gisteren één voor één aan dat ze een kandidatuur van Trump zouden steunen. Wat heeft Clinton precies misdaan om door Webb zo behandeld te worden? Echt, ze zouden deze man uit de partij moeten bonjouren.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 19:43 schreef Gambetta het volgende:
[..]
Zijn drie kiezers zullen dat ongetwijfeld in hun oren knopen.
quote:Op vrijdag 4 maart 2016 19:55 schreef Houtenbeen het volgende:
Ja, maar formeel nog niet. Formeel had hij zich alleen afgemeld voor het debat van gisteren en was zijn campagne nog niet beëindigd.quote:
Ach, hij is nauwelijks een Democraat te noemen en heeft ook vrijwel geen steun binnen de partij. Probeert alleen maar wat media-andacht voor zichzelf te creëren met zulke uitspraken zodat ie een boek kan schrijven of ergens bij een tv-programma mag aanschuiven.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 23:50 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Zo kun je het bekijken, maar je kunt het ook anders bekijken. De Republikeinse kandidaten, hoezeer ze Trump ook haten, gaven gisteren één voor één aan dat ze een kandidatuur van Trump zouden steunen. Wat heeft Clinton precies misdaan om door Webb zo behandeld te worden? Echt, ze zouden deze man uit de partij moeten bonjouren.
Je kan de meerderheid van de Trump stemmers toch gerust wegzetten als marginaal?quote:Op vrijdag 4 maart 2016 21:16 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ook dat valt tegen. Trump is vooral de stem van het gewone witte volk dat vindt dat hun problemen te wijten zijn aan mensen met een vreemd kleurtje. Er is natuurlijk ook gewoon een significant percentage van de blanke onder- en middenklasse die meer ziet in de ideeën van de Democraten.
Ik snap je. Fox schrijft:quote:
Ik wist het niet van woensdag.quote:In a speech at the Conservative Political Action Conference, Carson said “I am leaving the campaign trail,” but promised he would remain heavily involved “in saving our nation.”
The announcement was widely expected. On Wednesday Carson sent a message to supporters saying, “I do not see a political path forward in light of last evening’s Super Tuesday primary results” and he did not attend Thursday’s Fox News debate in Detroit.
In Friday's wide-ranging speech, Carson warned against a growing debt, overreaching government social programs and a general breakdown of morals in the country.
Een brokered convention is iets waar Cruz op zinspeelt als alles gaat zoals het nu gaat, maar of dit wel zo gustig gaat uitpakken voor de Republikeinen...???quote:Op vrijdag 4 maart 2016 22:08 schreef Monolith het volgende:
[..]
Grappig genoeg is hij lange tijd nauwelijks aangevallen. Men had het Republikeinse electoraat iets overschat en dacht dat hij zichzelf wel op zou blazen. Dat deed hij feitelijk ook wel onder de gehele bevolking en bij een significant deel van de Republikeinen, maar hij hield er ook een significant deel van de Republikeinse aanhang als zeer fanatieke supporters aan over.
Ondertussen probeerden Bush, Christie, Rubio en Kasich elkaar vooral uit de race te krijgen met de gedachte dat de verenigde establishmentvote moeiteloos zou winnen. Die verenigde vote kwam er sowieso niet en bovendien bleek Cruz ook nogal hardnekkig.
Nu ze zich realiseren dat een brokered convention zo ongeveer de enige optie o is om een nominatie van Trump te voorkomen gaat het opeens vol tegen Trump, maar dat heeft verder niet heel veel effect op satisfaction of favorability ratings gehad tot dusver.
Blijkbaar is het lastig te bevatten dat het gros van de mensen Trump gewoon een lul vindt of niet ziet zitten.
Ja je hebt gelijk, dit is de formele opzegging. Woensdag was min of meer de vooraankondiging, maar hier was hij al opgegeven zoals ook in de OP te zien is.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 23:56 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Ik snap je. Fox schrijft:
[..]
Ik wist het niet van woensdag.
Een brokered convention is gewoon het gevolg van het niet behalen van genoeg delegates door één van de kandidaten. Dat zal geen schisma in de partij veroorzaken. Wel kunnen de beslissingen die gemaakt worden op zo'n conventie dat effect hebben. Als bijvoorbeeld Romney weer naar voren zou worden geschoven als de 'unifying candidate', dan kan een pissige Trump nog als onafhankelijke kandidaat verder gaan en eventueel zelfs zorgen voor een aparte stroming die als derde grote partij verder gaat. Ik zie het graag gebeuren.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 00:11 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Een brokered convention is iets waar Cruz op zinspeelt als alles gaat zoals het nu gaat, maar of dit wel zo gustig gaat uitpakken voor de Republikeinen...???
Er gaan al stemmen op dat dit wel eens tot een scheuring in de Rep. partij kan leiden....
quote:Op zaterdag 5 maart 2016 00:11 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ja je hebt gelijk, dit is de formele opzegging. Woensdag was min of meer de vooraankondiging, maar hier was hij al opgegeven zoals ook in de OP te zien is.
Ja die Romney.....wat een vreemde sneuter is dat toch....quote:Op zaterdag 5 maart 2016 00:16 schreef Monolith het volgende:
[..]
Een brokered convention is gewoon het gevolg van het niet behalen van genoeg delegates door één van de kandidaten. Dat zal geen schisma in de partij veroorzaken. Wel kunnen de beslissingen die gemaakt worden op zo'n conventie dat effect hebben. Als bijvoorbeeld Romney weer naar voren zou worden geschoven als de 'unifying candidate', dan kan een pissige Trump nog als onafhankelijke kandidaat verder gaan en eventueel zelfs zorgen voor een aparte stroming die als derde grote partij verder gaat. Ik zie het graag gebeuren.
Na de conventie is er eigenlijk geen tijd meer om als independent door te gaan. In Texas moet je bijvoorbeeld al in mei je handtekeningen hebben ingeleverd. Of ze de stemmen van Trumps aanhangers krijgen als ze hem passeren is een tweede.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 00:16 schreef Monolith het volgende:
[..]
Een brokered convention is gewoon het gevolg van het niet behalen van genoeg delegates door één van de kandidaten. Dat zal geen schisma in de partij veroorzaken. Wel kunnen de beslissingen die gemaakt worden op zo'n conventie dat effect hebben. Als bijvoorbeeld Romney weer naar voren zou worden geschoven als de 'unifying candidate', dan kan een pissige Trump nog als onafhankelijke kandidaat verder gaan en eventueel zelfs zorgen voor een aparte stroming die als derde grote partij verder gaat. Ik zie het graag gebeuren.
Volgens Trump is Romney nu geen kandidaat, omdat Jeb Bush hem overtuigd had dat er geen ruimte was, omdat Bush al zijn grote campagne machine had opgezet en alle geldschieters aan zijn kant had.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 00:21 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ja die Romney.....wat een vreemde sneuter is dat toch....
Gawker heeft inmiddels een hele berg voice mails van de telefoon van Trump in handen. Moet zeggen dat het smerige spel nu wel een hoogtepunt bereikt.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 00:33 schreef skysherrif het volgende:
NY times bevestigd net dat op die zogenaamde tapes waar Rubio en Cruz over blijven zeuren dus niets interessants stond met betrekking tot Trumps zijn immigratieplannen....
Sowieso best raar dat NY Times off the record gesprekken in het openbaar gooit? Iig laat weten dat die er zijn geweest?
Oh ja, dat klopt inderdaad. Maar een rancuneus type als Trump zal ongetwijfeld op elke mogelijke wijze de Republikeinen een hak proberen te zetten. Wellicht dat er nog een third party ticket is waarop hij kan meedoen?quote:Op zaterdag 5 maart 2016 00:25 schreef Gambetta het volgende:
[..]
Na de conventie is er eigenlijk geen tijd meer om als independent door te gaan. In Texas moet je bijvoorbeeld al in mei je handtekeningen hebben ingeleverd. Of ze de stemmen van Trumps aanhangers krijgen als ze hem passeren is een tweede.
Vast en zeker bij de groenen!quote:Op zaterdag 5 maart 2016 00:36 schreef Monolith het volgende:
[..]
Oh ja, dat klopt inderdaad. Maar een rancuneus type als Trump zal ongetwijfeld op elke mogelijke wijze de Republikeinen een hak proberen te zetten. Wellicht dat er nog een third party ticket is waarop hij kan meedoen?
Sarah Palin = God.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 23:55 schreef hardewerker3 het volgende:
[..]
Je kan de meerderheid van de Trump stemmers toch gerust wegzetten als marginaal?
Uiteraard. De operatie beschading die op Trump wordt uitgevoerd nu bewijst des te meer dat Trump een buitenstaander is in het zo gehate Washington D.C. (nog meer dan Europeanen Brussel haten). Hoe meer Trumpofobie gezaaid wordt door de elite, hoe meer het gewone volk zich achter deze brave man gaat scharen, hoop ik.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 00:35 schreef skysherrif het volgende:
Ze snappen toch wel dat juist door dit vuile spel mensen zich achter Trump zijn gaan scharen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |