SPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eerstvolgende meet-mogelijkheden:
12 Maart, BRM200, Maastricht
19 Maart, Primavera bij Gripper, Vreeswijk
Mijn broertje heeft staan hakken met Lieuwe Westra.quote:Op woensdag 2 maart 2016 22:39 schreef Andyy het volgende:
Ben zojuist uitgenodigd naar een etentje waar een Giant Alpecin rijder aanwezig is
Tom dumowie?quote:
Daar heb ik ook al mee gefietst.quote:Op woensdag 2 maart 2016 22:49 schreef Andyy het volgende:
Ji Cheng, rode lantaarn 2014 blijkbaar.
Alle Aziaten kennen elkaar blijkbaar
Dit, fucking fijn spul om te maken op een zondag. Lekker met goede plakrijst en muffe coleslaw om je lekker smerig te voelen.quote:Op woensdag 2 maart 2016 22:52 schreef ratatat het volgende:
Hij maakt kip in cola klaar. Schijnt erg lekker te zijn.
Je vergeet er een paar.quote:Op donderdag 3 maart 2016 14:57 schreef Gripper het volgende:
Nou jongens, Patroon, 2016, ratatat en Marco en Tommeke mogen niet meedoen maar de rest kan zich gewoon aanmelden:
http://www.nu.nl/gezondhe(...)oek-werking-epo.html
50/50 kans dat je EPO krijgt en dit seizoen de klinkers uit de straat rijdt!
Ik en frommage ook niet hoor.quote:Op donderdag 3 maart 2016 14:57 schreef Gripper het volgende:
Nou jongens, Patroon, 2016, ratatat en Marco en Tommeke mogen niet meedoen maar de rest kan zich gewoon aanmelden:
http://www.nu.nl/gezondhe(...)oek-werking-epo.html
50/50 kans dat je EPO krijgt en dit seizoen de klinkers uit de straat rijdt!
Je moet de afgelopen jaren s winters doorgetraind hebben en 8-10 uur gemaakt hebben per week. Ja daaag.quote:Op donderdag 3 maart 2016 14:57 schreef Gripper het volgende:
Nou jongens, Patroon, 2016, ratatat en Marco en Tommeke mogen niet meedoen maar de rest kan zich gewoon aanmelden:
http://www.nu.nl/gezondhe(...)oek-werking-epo.html
50/50 kans dat je EPO krijgt en dit seizoen de klinkers uit de straat rijdt!
vond het wel wat voor jou ddx ben je lekker snel hersteldquote:Op donderdag 3 maart 2016 16:05 schreef ddx het volgende:
Ik ken 2 man die zich aangemeld hebben, eentje is iig afgehaakt omdat het niet uitkwam met z'n agenda.
En 850 euro is best weinig als je om de week naar Leiden moet voor onderzoek/prikjes.
Sowieso is naar je lichaam luisteren bijna altijd verstandiger dan naar een getalletjequote:Op donderdag 3 maart 2016 16:51 schreef muzas het volgende:
misschien is die fatiguescore wel gewoon niet zo heel accuraat.
Maar "Shut up legs" dan?quote:Op donderdag 3 maart 2016 16:54 schreef Gripper het volgende:
[..]
Sowieso is naar je lichaam luisteren bijna altijd verstandiger dan naar een getalletje
en cyclinggirl last but not leastquote:Op donderdag 3 maart 2016 15:21 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik en frommage ook niet hoor.
En dat onderzoek schijnt nergens over te gaan.
Kano ook niejquote:Op donderdag 3 maart 2016 14:57 schreef Gripper het volgende:
Nou jongens, Patroon, 2016, ratatat en Marco en Tommeke mogen niet meedoen maar de rest kan zich gewoon aanmelden:
http://www.nu.nl/gezondhe(...)oek-werking-epo.html
50/50 kans dat je EPO krijgt en dit seizoen de klinkers uit de straat rijdt!
jaquote:Op donderdag 3 maart 2016 16:58 schreef Andyy het volgende:
Tellen ze een basislicentie ook mee als licentie?
Aan het kijken hoe diep dat je kunt gaan voor in de eindsprint tijdens de meet?quote:Op donderdag 3 maart 2016 19:07 schreef muzas het volgende:
JAAAA HF weer over de 200.. ik kan het nog![]()
Ik niet. Nooit.quote:Op donderdag 3 maart 2016 19:07 schreef muzas het volgende:
JAAAA HF weer over de 200.. ik kan het nog![]()
Paar jaar terug heb ik m wel es op 204 gehad... Maar al HEEEL lang niks boven 198 gezien. Was al bang dat ik oud geworden wasquote:
Ik zal het voorleggen aan het bestuurquote:Op donderdag 3 maart 2016 18:06 schreef Andyy het volgende:
[..]
Mag ik dan ook in het lijstje badboys/en badgirl?
Toen ik 24 was heel lang geleden had ik een max van 190quote:Op donderdag 3 maart 2016 19:55 schreef muzas het volgende:
[..]
Paar jaar terug heb ik m wel es op 204 gehad... Maar al HEEEL lang niks boven 198 gezien. Was al bang dat ik oud geworden was
Hier past maar 1 gifje bijquote:Op donderdag 3 maart 2016 23:03 schreef kanovinnie het volgende:
Ik ben wel eens boven de 180 uitgekomen!
Niet echt veel of ik kijk verkeerd onder de sale? https://www.salden.nl/nl/sale/kleding-sale.html?limit=36 maar 62 producten en voornamelijk Agu, BBB, eigen merk, shimano etc.quote:Op donderdag 3 maart 2016 19:10 schreef muzas het volgende:
Oh salden heeft 30% op allerhande jacks jassen etc. Waaronder fawesome, en denk dus ook de gabba...
Ik ben iig een vest en een paar neopreen handschoenen rijker.
Bij futurumshop zag ik al dat ie te koop was.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 11:40 schreef Tommeke het volgende:
Er komt een nieuwe versie van de Gabba. Die een stuk dunner is, ideaal voor hoge temperaturen en wedstrijden lijkt me.
Site is wel traag idd...quote:Op vrijdag 4 maart 2016 11:21 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Niet echt veel of ik kijk verkeerd onder de sale? https://www.salden.nl/nl/sale/kleding-sale.html?limit=36 maar 62 producten en voornamelijk Agu, BBB, eigen merk, shimano etc.
Moet bijna 30seconden wachten als de site een pagina opent
Spinergy wielen.. Briko brillen.. Cinelli pen met plaatjes van lekkere wijven.. love the 90'squote:Op vrijdag 4 maart 2016 14:01 schreef Sloggi het volgende:
http://cyclingtips.com/20(...)linis-greatest-hits/
Nostalgie.
Ik mag niet, ik ben geen man...quote:Op donderdag 3 maart 2016 17:01 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
en cyclinggirl last but not least
Amen.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 23:24 schreef kanovinnie het volgende:
Klootzakken zijn het. Liever geen pekel en op m'n bek dan wel pekel en heel blijven.
bullshit. pekel kan je afspoelen. op je muil gaan niet.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 23:24 schreef kanovinnie het volgende:
Klootzakken zijn het. Liever geen pekel en op m'n bek dan wel pekel en heel blijven.
kom zondag die dtc tocht met me mee fietsen.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 23:32 schreef Gripper het volgende:
Ik blijf morgen gewoon de hele dag in bed.
Vandaag in een kaasfabriek geweest in Heerenveen en de halve dag op de weg gezeten in natte sneeuw dus heb meer dan genoeg pekel gezien.
M'n clubbie gaat er heen, maar Buienradar gaf eerst regen en nu sneeuw aan. Dus ik blijf lekker thuis denk ikquote:Op zaterdag 5 maart 2016 00:17 schreef muzas het volgende:
[..]
kom zondag die dtc tocht met me mee fietsen.
Blauwe lucht hierquote:
Gelijk maar voor het echie van 140 km bij die Ontwakingstocht, of wordt het een laf 60 km ritje? De bordjes hangen er al.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 00:17 schreef muzas het volgende:
[..]
kom zondag die dtc tocht met me mee fietsen.
Ze hebben ook een hele mooie 30.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 10:42 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Gelijk maar voor het echie van 140 km bij die Ontwakingstocht, of wordt het een laf 60 km ritje? De bordjes hangen er al.
Was perfect weer om een rondje te fietsen juist, eerste halfuur had ik het alleen aardig koud, daarna gelukkig niet meer.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 23:15 schreef Sloggi het volgende:
De afgelopen dagen was eindelijk de pekel weggespoeld, en morgen wordt het droog. Zijn ze hier verdomme weer volle bak aan het strooien.
IIk zag op facebook een kortebroekfoto voorbij komenquote:Op zaterdag 5 maart 2016 16:10 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Was perfect weer om een rondje te fietsen juist, eerste halfuur had ik het alleen aardig koud, daarna gelukkig niet meer.
quote:Drie fulltimefietsers maken dagelijks een proefrit om de fiets steeds rijklaar te hebben voor het geval de koning een ritje wil maken.
[..]
De koninklijke racefiets wordt na elke proefrit van nieuwe banden voorzien, 'om de kans op lekrijden door de koning tot een minimum te beperken'. Tandwielen en ketting worden wekelijks vernieuwd en de fiets wordt twee keer per jaar opnieuw in de lak gezet. Er zijn drie dagelijkse poetsbeurten.
quote:Op zaterdag 5 maart 2016 16:28 schreef ddx het volgende:
http://www.volkskrant.nl/(...)ets-koning~a4257182/
[..]![]()
![]()
quote:Dit artikel is afkomstig uit Het Nieuwste Schavot, de satirische sportrubriek uit de Volkskrant.
Inderdaad wel lekker.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 16:10 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Was perfect weer om een rondje te fietsen juist, eerste halfuur had ik het alleen aardig koud, daarna gelukkig niet meer.
Haha!quote:Op zaterdag 5 maart 2016 17:29 schreef kaasplankje het volgende:
Er werd vandaag 2x naar me getutert vandaag door verschillende auto's vanaf de weg naast het fietspad. Ik moet nog steeds mateloos populair zijn.
Waarom ga jij eigenlijk niet eens mee met zo'n ronde van Oekraiëne of zo'n Afrikaanse koers? Lijkt me wel wat voor jou!quote:Op zaterdag 5 maart 2016 17:13 schreef Patroon het volgende:
Vandaag trainingskoersje, na 50min koers in een kopgroep van 4 man beland waaronder 2 elites en een continentale renner. Ging best lekker vandaag. Helaas was er 5 rondes voor einde een massale valpartij in het peloton waardoor we moesten herstarten. Naja met 30sec voorsprong met zijn 2en (andere 2 waren gestopt) is het een onhaalbare kaart tegen een fris en jagend peloton. Maar nuttige training weer!
Ik denk dat Patty itt tot jou wel weet waar ik het over heb.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 18:31 schreef Oksel het volgende:
Ja, of de Ronde van Kutopyugan? Bij Yamalo-Nenetskiy. Lijkt me echt wat voor jou.
Ik denk dat Patty itt tot jou wel weet waar ik het over heb.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 18:24 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Waarom ga jij eigenlijk niet eens mee met zo'n ronde van Oekraiëne of zo'n Afrikaanse koers? Lijkt me wel wat voor jou!
Er kwam dus een dikke Audi agressief naast ons rijden..raam open en stuurde zo naar rechts. Met wilde gebaren. Zoiets kan ook verkeerd aflopen.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 18:21 schreef muzas het volgende:
zolang het bij toeteren blijft....
Ik vrees altijd de malloten die de meest levensgevaarlijke capriolen uithalen omdat ze bij voorbaat al boos op je zijn omdat je op een racefiets zit.
Oja, hadden we toen geen foto achter hem?quote:Op zaterdag 5 maart 2016 19:32 schreef Tommeke het volgende:
Dat opgefokte gedrag altijd
Als iedereen het nou accepteert dat je per keer dat je aan het verkeerd deelneemt af en toe eens moet wachten op een ander, of even ruimte moet maken. Dan is er niks aan de hand.
En niet alleen automobilisten, maar straks ook weer die kuddes dikbuiken die zondagochtend de wegen onveilig maken op hun racefietsjes.
De eerste keer dat ik met Patty fietste was de Elfmerentocht, dat was vet gezellig. Toen hebben we ons ook kapot gelachen om zo'n opgefokte kneus, die iedereen eraf wou rijden in een toertocht
Natuurlijk kreeg hij ons er niet af
Hier ook, vandaag langs de fietsenmaker om mijn banden op te pompen. In de racer had ik er voor 2,5bar inzittenquote:Op zaterdag 5 maart 2016 20:58 schreef Yankee het volgende:
Jazeker, o.a. een nieuwe pomp. Huidige is echt een kutding
Dat is wel heel erg weinig!quote:Op zaterdag 5 maart 2016 21:15 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Hier ook, vandaag langs de fietsenmaker om mijn banden op te pompen. In de racer had ik er voor 2,5bar inzittenZoek een pomp waar ik mijn racer eenvoudig mee kan oppompen maar ook mijn mountainbike op de decimaal nauwkeurig, iemand een idee?
Zit net reviews van de pomp te lezen, kwam als beste uit de test. 60¤ voor SKS rennkompressor is mij ook iets teveel geldquote:Op zaterdag 5 maart 2016 21:28 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
Dat is wel heel erg weinig!
Op aanraden van anderen hier heb ik de Joe blow sport II gekocht. Fijne pomp
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 | [*]onderdeel merk Gewicht [*]Frame Ritchey road logic 51 cm en fork 2,1 [*]groepset shimano ultegra 6800 2,28 [*]stuur ritchey evo curve 42cm 0,272 [*]wielen fulcrum racing zero 1,452 [*]headset ritchey wsc zero drop 0,063 [*]stuurpen ritchey wsc c260 120mm 0,115 [*]zadelpen ritchey wsc carbon 2 bolt 0,17 [*]pedaal garmin vector 0,355 [*]banden continental gp4000s 2 twee maal, 25mm 0,46 [*]binnenband michilin a1 latex 0,15 [*]kabelset ultegra 0,2 [*]zadel adamo pn 1.0 0,314 [*]bidonhouders Ritchey WCS Carbon UD Bottle Cage 0,06 [*]stuurlint Lizard skin 2.5 0,05 [*] totaal 8,02 |
kabelset neem je beter jagwirequote:
Ok, wat is daar het voordeel van? Betere kwaliteit of gewicht?quote:
Ik heb SKS Rennkomp. Wel goed. Maar niet bijzonder. Denk ik.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 21:29 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Zit net reviews van de pomp te lezen, kwam als beste uit de test. 60¤ voor SKS rennkompressor is mij ook iets teveel geld
Ja, vroegah had je daar van die lange fietspompen voor. Heel handig, zo in een greep onder de bovenbuis vandaan en dan hoefde je alleen maar te dreigen. Was het gauw afgelopen, zeker als je in een groep reed. Die mini pompen van tegenwoordig....... Maar je kunt zo'n gast altijd nog met wat uit je bidon trakteren toch?quote:Op zaterdag 5 maart 2016 19:14 schreef Patroon het volgende:
[..]
Er kwam dus een dikke Audi agressief naast ons rijden..raam open en stuurde zo naar rechts. Met wilde gebaren. Zoiets kan ook verkeerd aflopen.
Ja, 1 peNdaal en 1 biba denk ik.quote:
Niet bijzonder nee, maar over 25 jaar doet tie nog precies wat tie moet doen. Hooguit een rubbertjequote:Op zaterdag 5 maart 2016 22:40 schreef Oksel het volgende:
[..]
Ik heb SKS Rennkomp. Wel goed. Maar niet bijzonder. Denk ik.
Jep, maar ik denk dat in het buitenland gewoon niet reageren en doorfietsen uiteindelijk voor ons het beste resultaat heeft op lange termijnquote:Op zaterdag 5 maart 2016 23:36 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ja, vroegah had je daar van die lange fietspompen voor. Heel handig, zo in een greep onder de bovenbuis vandaan en dan hoefde je alleen maar te dreigen. Was het gauw afgelopen, zeker als je in een groep reed. Die mini pompen van tegenwoordig....... Maar je kunt zo'n gast altijd nog met wat uit je bidon trakteren toch?
kwaliteit vind ikquote:Op zaterdag 5 maart 2016 22:12 schreef No-P het volgende:
[..]
Ok, wat is daar het voordeel van? Betere kwaliteit of gewicht?
Edit: ah, in ieder geval gewicht dus.
Heb je klimwielen ook gestoken? Ga je wel nodig hebben op die cols. Succes!quote:Op zondag 6 maart 2016 06:44 schreef muzas het volgende:
Ik ga zo naar de heuvelrug, maar pak wel de TCR. Ik ben van nature geen klimspecialist dus met die bergen daar kan ik een echte klimfiets wel gebruiken.
Qua gewicht had ik die dingen al dubbel gerekend. Verder maakt t me niet veel uit dat ik iets zwaarder uitkom nog. Anders had ik ook geen stalen frame gekozen natuurlijk.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 23:38 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ja, 1 peNdaal en 1 biba denk ik.En zonder zadelpenklem fietst het ook moeilijk hoor
Maar dat gewicht klopt zo wie zo niet want je vergeet het gewicht van de quick releases en een paar schroeven om je bidonhouders mee vast te zetten. En niet te vergeten de fffffentiedoppen.
quote:Op zondag 6 maart 2016 01:46 schreef Sunri5e het volgende:
Ik kom er maar niet uit. Ik ben al weken aan het twijfelen over 2 fietsen. 1 van de twee wil ik aan gaan schaffen maar ik kom er maar niet uit. Het gaat om de Giant Propel Advanced 1 of de Giant TCR Advanced 1. Allebei het model van 2016. Over het algemeen fiets ik in Nederland en die heel af en toe (max 1x per jaar) een berg klim in het buitenland. De Giant Propel Advanced 1 vind ik een mooiere fiets en ik fiets veel vlak in Nederland. Tijdens deze vlakke ritjes pakken we telkens 2 klimmetjes van een meter of 100 mee. Ik ben van nature een echte klimmer dus wat dat betreft neig ik meer naar de Giant TCR Advanced 1. Hoe zouden jullie deze afweging maken? Ik kom er namelijk niet uit.
Wordt dat je nieuwe fiets? Wel strak, watvoor buis gebruiken ze in dat frameset?quote:Op zondag 6 maart 2016 08:15 schreef No-P het volgende:
[..]
Qua gewicht had ik die dingen al dubbel gerekend. Verder maakt t me niet veel uit dat ik iets zwaarder uitkom nog. Anders had ik ook geen stalen frame gekozen natuurlijk.
Zo wordt hij waarschijnlijk ja. Rustig aan de spullen bij elkaar kopen de komende maanden.quote:Op zondag 6 maart 2016 08:19 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Wordt dat je nieuwe fiets? Wel strak, watvoor buis gebruiken ze in dat frameset?
Kabels zitten btw al bij de groep dus die zou ik dan monteren tenzij je speciaal een ander kleur kabel wilt ofzo.
Gekleurde kabels zijn denk ik wel mooi als je frameset wielen en groep allemaal zwart/grijs zijn. Geeft wel tof effect, de ultegra kabels kan je dan bewaren voor een andere fiets.quote:Op zondag 6 maart 2016 08:26 schreef No-P het volgende:
[..]
Zo wordt hij waarschijnlijk ja. Rustig aan de spullen bij elkaar kopen de komende maanden.
Het heeft geen haast, heb op die rode fiets een nieuwe groep gezet en een tijdje terug zonda's voor gehaald.
De buizen zijn ritchey's eigen buizen. "Logic" krijgen wel goede recensies.
Heb nu alles van shimano en ben daar wel tevreden mee. Dat is de voornaamste reden. Met Force scheelt het miscchien 10 gram ofzo? Dan moet je al voor Red gaan, dat scheelt wel erg veel inderdaad, maar dan zou ik weer eerder de iets zwaardere DA nemen.quote:Op zondag 6 maart 2016 08:29 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Gekleurde kabels zijn denk ik wel mooi als je frameset wielen en groep allemaal zwart/grijs zijn. Geeft wel tof effect, de ultegra kabels kan je dan bewaren voor een andere fiets.
Enne waarom ultegra? Zie dat je verder vrij lichte afmontage hebt met FR0 wielen kan er niet beter force op dan?
Tja ik heb nu zwarte fiets met groene kabels, wel tof. Enne ik zou in plaats van FR0 meer hoge wielen overwegen if I were you. Zoals die nieuwe F4 carbon.quote:Op zondag 6 maart 2016 08:51 schreef No-P het volgende:
Welke kleur dan qua kabels? En dan nog iets met de banden doen ofzo?
[ afbeelding ]
Hmm ja dat is een idee. Denk dat je in een relatief zwaar frame beter alles licht houd om te compenseren. Ultegra is dan wel een goede qua prijs/kwaliteit maar iets minder qua gewicht, al scheelt dat niet heel veel.quote:Op zondag 6 maart 2016 08:57 schreef No-P het volgende:
Ik had eerst de shimano c35 gekozen, maar vergeleken met de rest zijn die wel erg zwaar. Vind de hoogte wel beter inderdaad. Denk dat ik eerst het frame ga opbouwen en dan met mijn c50 en zonda's erin bepalen voor welke hoogte ik uiteindelijk ga.
Wit stuurlint vind ik minder mooi.
[ [url=http://api.viglink.com/api/click?format=go&jsonp=vglnk_145725144343613&key=6b590a383d5c8ad74c577b3652ca2031&libId=ilg9wkic010006wf000DLkrwxphir&loc=http%3A%2F%2Fforums.roadbikereview.com%2Fritchey%2Fnew-ritchey-road-logic-274352-11.html&v=1&out=http%3A%2F%2Ffcdn.roadbikereview.com%2Fattachments%2Fritchey%2F307702d1437312325-new-ritchey-road-logic-20150718_125128%255B1%255D-1024x576-.jpg&ref=https%3A%2F%2Fwww.google.nl%2F&title=New%20Ritchey%20Road%20Logic%20-%20Page%2011&txt=%0A%09%09%09%09%09%0A%09%09%09%09%09]afbeelding[/url] ]
Is er een reden dat je bij een Giant uitkomt?quote:Op zondag 6 maart 2016 09:26 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Die is zeker mooi maar ligt helaas boven mijn budget.
Tsja, in het buitenland kun je je inderdaad beter een beetje nederig opstellen of geheel negeren indien de situatie dat toelaat.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 23:48 schreef Patroon het volgende:
[..]
Jep, maar ik denk dat in het buitenland gewoon niet reageren en doorfietsen uiteindelijk voor ons het beste resultaat heeft op lange termijn
Nee, maar ik vind dat beide mooie fietsen voor dat geld.quote:Op zondag 6 maart 2016 12:03 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Is er een reden dat je bij een Giant uitkomt?
Mooie fiets hoor, en inderdaad zadelpenklem niet nodig zo te zien. Maar een wel een zwaar frame. Wel een beetje exclsief dan weer wel, maar gezien de frame bouw vraag ik me af of dit na afmontage wel strakke looks heeft. Ik heb wel eens iets gelijksoortigs van IDWORX gezien, schitterend materiaal en alles erg doordacht maar het geheel was toch meer een randonneursfiets voor woon-werkverkeer dan een strakke racefiets.quote:Op zondag 6 maart 2016 08:15 schreef No-P het volgende:
[..]
Qua gewicht had ik die dingen al dubbel gerekend. Verder maakt t me niet veel uit dat ik iets zwaarder uitkom nog. Anders had ik ook geen stalen frame gekozen natuurlijk.
Zadelpenklem is een goeie, al denk ik dat die al in het frame verwerkt zit.
ultimate toerders choicequote:Op zondag 6 maart 2016 12:03 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Is er een reden dat je bij een Giant uitkomt?
Dan heeft het geen zin om alternatieven aan te dragenquote:Op zondag 6 maart 2016 13:47 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Nee, maar ik vind dat beide mooie fietsen voor dat geld.
Wel hoorquote:Op zondag 6 maart 2016 14:23 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Dan heeft het geen zin om alternatieven aan te dragen
Sensa Giuliaquote:
Beste rit. Wat moet die foto erbij eigenlijk zeggen?quote:Op zondag 6 maart 2016 16:19 schreef Patroon het volgende:
https://www.strava.com/activities/510101407
Hopelijk ben ik nu klaar voor de meet.
Dat komt waarschijnlijk doordat je je fiets in november hebt weggezet zonder de ketting goed schoon en droog te maken, Met een goede schoonmaakbeurt kom je waarschijnlijk een heel eindquote:Op zondag 6 maart 2016 16:53 schreef Reljem het volgende:
Kan het kwaad dat je racefietsje in een buitenhokje staat? Heb sinds november niet gefietst. Tot eind december binnen, toen lopen verhuizen en hij staat sinds begin januari in ons hok buiten waar het wel gewoon droog is maar wel wat koud natuurlijk. Bedekt met goede dekens. Ben nu even een nieuwe fietscomputer aan het installeren en zie dat de ketting heel lichtjes roestig is. Komt dat gewoon door een tijd niks doen en los ik dat op met een goede schoonmaakbeurt?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 6 maart 2016 17:34 schreef muzas het volgende:
Ik begin die bagger aan mn fiets wel beu te raken... Setje blokjes welke ik in december er op heb gezet is er al weer bijna aanMinder buiten fietsen dan maar hé.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dat is niet zo goed. Je fiets staat beste verwarmd binnen. Met lage temperatuur krijg je condens en dus ook eerder corrosie.quote:Op zondag 6 maart 2016 16:53 schreef Reljem het volgende:
Kan het kwaad dat je racefietsje in een buitenhokje staat? Heb sinds november niet gefietst. Tot eind december binnen, toen lopen verhuizen en hij staat sinds begin januari in ons hok buiten waar het wel gewoon droog is maar wel wat koud natuurlijk. Bedekt met goede dekens. Ben nu even een nieuwe fietscomputer aan het installeren en zie dat de ketting heel lichtjes roestig is. Komt dat gewoon door een tijd niks doen en los ik dat op met een goede schoonmaakbeurt?
Of minder remmenquote:Op zondag 6 maart 2016 17:41 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Minder buiten fietsen dan maar hé.
Beste leg je hem gewoo naast je in bed toch?quote:Op zondag 6 maart 2016 17:54 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dat is niet zo goed. Je fiets staat beste verwarmd binnen. Met lage temperatuur krijg je condens en dus ook eerder corrosie.
Nee in de berging/schuur. Als ik klaar ben met fietsen hoef ik m echt niet meer te zien.quote:Op zondag 6 maart 2016 19:52 schreef Blik het volgende:
[..]
Beste leg je hem gewoo naast je in bed toch?
Wel eerst even scheren dan natuurlijk. Haartjes tussen de ketting, is niet prettig.quote:Op zondag 6 maart 2016 19:52 schreef Blik het volgende:
[..]
Beste leg je hem gewoo naast je in bed toch?
Ik zet m altijd tegen de c.v. issie ook lekker snel droog.quote:Op zondag 6 maart 2016 17:54 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dat is niet zo goed. Je fiets staat beste verwarmd binnen. Met lage temperatuur krijg je condens en dus ook eerder corrosie.
Ik heb mijn Gios met pekel erop gisteren zo in de berging weggehangen. Morgen maar even afspuiten.quote:Op zondag 6 maart 2016 20:13 schreef muzas het volgende:
[..]
Ik zet m altijd tegen de c.v. issie ook lekker snel droog.
quote:Op zondag 6 maart 2016 17:34 schreef muzas het volgende:
Ik begin die bagger aan mn fiets wel beu te raken... Setje blokjes welke ik in december er op heb gezet is er al weer bijna aanHet is meer een kwestie van later en dus harder (durven) remmen. Zeker met wat minder weer, beetje zand etc. Slijten die blokken met slepend remmen harder dan wanneer je flink in de ankers durft te gaan. Om het over je velgen nog maar niet te hebben.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
Ik weet niet of ik nou meer medelijden met jou, of met je fiets moet hebben... Als die kutwijven eenmaal doorhebben dat ze hier een machtspositie mee hebben, dan wordt binnen no-time je hele leven door haar bepaald he?quote:Op zondag 6 maart 2016 20:34 schreef BORRREETJEEE het volgende:
De fiets mag hier altijd een nachtje in huis staan na het fietsen en schoonmaken. Daarna moet hij van de vrouw weer in het tuinhuisje.
Buzz jij fietst nooit in de regen bemoei je er niet mee jij mooiweertoerder.quote:Op zondag 6 maart 2016 20:35 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Het is meer een kwestie van later en dus harder (durven) remmen. Zeker met wat minder weer, beetje zand etc. Slijten die blokken met slepend remmen harder dan wanneer je flink in de ankers durft te gaan. Om het over je velgen nog maar niet te hebben.
Slepend remmen of hard remmen, maakt volgens mij geen zak uit. Zolang je maar niet voor lul loopt te slepen maak ik me er niet druk om.quote:Op zondag 6 maart 2016 20:40 schreef muzas het volgende:
En ik zal ongetwijfeld bij lange na niet zo goed kunnen remmen als de lui hier, maar kort hard remmen met natte wegen en koude grond vind ik geen goed plan.
Tja, er is ook gewoon geen plek voor. In het tuinhuisje eigenlijk ook niet, daar breek ik mijn nek altijd over de kinderfietsjes en traptrekkers. Als ik wil sleutelen moet ik eerst het halve tuinhuis uitgraven. Of buiten sleutelen.quote:Op zondag 6 maart 2016 20:37 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik nou meer medelijden met jou, of met je fiets moet hebben... Als die kutwijven eenmaal doorhebben dat ze hier een machtspositie mee hebben, dan wordt binnen no-time je hele leven door haar bepaald he?
quote:
Daarom lekker met Khamsin wielen rijden in kutweer. Zeker ook omdat de sleuven in de remblokken bij slecht weer vaak vol zitten met drek waardoor je praktisch met schuurpapier aan het remmen bent.quote:Op zondag 6 maart 2016 20:35 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Het is meer een kwestie van later en dus harder (durven) remmen. Zeker met wat minder weer, beetje zand etc. Slijten die blokken met slepend remmen harder dan wanneer je flink in de ankers durft te gaan. Om het over je velgen nog maar niet te hebben.
Ja, mot je ook geen remblokken in de ramsj bij de Action kopen. Al begrijp ik dat eigenlijk ook wel weer door het hoofddoel waarvoor jij ze nodig hebt.quote:Op zondag 6 maart 2016 20:38 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Buzz jij fietst nooit meer in de regen bemoei je er niet mee jij mooiweertoerder.
In de regen, en die hebben we veel gehad gaan je remblokjes kaolohard.
Jammer. maar als je al op omslagpunt zit te rijden, dan is het logisch dat je die sprong niet haalt natuurlijkquote:Op maandag 7 maart 2016 08:51 schreef Oksel het volgende:
Gisteren hier trainingskoersje gereden. Aangezien ik amper kms heb gemaakt verwachtte ik er weinig van. Gelukkig ging 't niet zo heel hard. 't Was een rondje van 4,2km. We moesten 10 ronden. 4 bochten, waarvan 1 haaks met heel veel grind. Maargoed, al met al was 't niet heel moeilijk. Gemiddeld werden de rondjes afgewerkt met 41km/h, en m'n HF zat op m'n omslagpunt. Dus toen er een kopgroepje weg was gesprongen dacht ik de sprong ook wel ff te kunnen maken.![]()
![]()
Zelfoverschatting. Dus helemaal in 't zuur, en 't groepje niet gehaald.Nouja, toen ging 't peloton te hard om fatsoenlijk in te herstellen, en moest ik er na 5,5 ronde af
[ afbeelding ]
Ik wilde remblokjes kopen bij de Action maar ze hadden alleen Shimano passing.quote:Op zondag 6 maart 2016 22:53 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ja, mot je ook geen remblokken in de ramsj bij de Action kopen. Al begrijp ik dat eigenlijk ook wel weer door het hoofddoel waarvoor jij ze nodig hebt.
Ik val ook onder WADA maar ja ze zoeken alleen mannen voor die test.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 15:52 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Oh en dan val je niet onder WADA ik snap het.![]()
Training ronde Enter? Mooi parcours is dat..quote:Op maandag 7 maart 2016 08:51 schreef Oksel het volgende:
Gisteren hier trainingskoersje gereden. Aangezien ik amper kms heb gemaakt verwachtte ik er weinig van. Gelukkig ging 't niet zo heel hard. 't Was een rondje van 4,2km. We moesten 10 ronden. 4 bochten, waarvan 1 haaks met heel veel grind. Maargoed, al met al was 't niet heel moeilijk. Gemiddeld werden de rondjes afgewerkt met 41km/h, en m'n HF zat op m'n omslagpunt. Dus toen er een kopgroepje weg was gesprongen dacht ik de sprong ook wel ff te kunnen maken.![]()
![]()
Zelfoverschatting. Dus helemaal in 't zuur, en 't groepje niet gehaald.Nouja, toen ging 't peloton te hard om fatsoenlijk in te herstellen, en moest ik er na 5,5 ronde af
[ afbeelding ]
Hahah je bent me net voor! Mooie fiets en mooie hont!quote:Op maandag 7 maart 2016 11:06 schreef muzas het volgende:
Nou andy je staat op de FB van GCN hoormet je hont
dat zadel , dat stuur die trappers manmanmanmanmanman dat geloof je nietquote:Op maandag 7 maart 2016 11:19 schreef ratatat het volgende:
Iemand op zoek naar een madone stadsfiets?
http://link.marktplaats.nl/m1002156633
wat zou er na die 33km zijn gebeurt met de man.quote:Fiets is van mijn schoonvader en heeft er 33 km op gereden
Niet verwacht dat ze het zouden postenquote:Op maandag 7 maart 2016 11:06 schreef muzas het volgende:
Nou andy je staat op de FB van GCN hoormet je hont
Leip hoor, like.quote:
Kilometerstand 33.quote:Op maandag 7 maart 2016 12:32 schreef RealBizkit666 het volgende:
Mijn cassette ziet er nog niet zo smerig uit na die modderrit van gisteren...
Misschien had die gast frituurolie gebruikt als smeermiddel voor zijn rit van 33 km.quote:Op maandag 7 maart 2016 12:32 schreef RealBizkit666 het volgende:
Mijn cassette ziet er nog niet zo smerig uit na die modderrit van gisteren...
quote:Op maandag 7 maart 2016 21:02 schreef MarcoD het volgende:
Offtopic:
ingeschreven voor de eerste criteriums van 2016(eind april/begin mei)
Leuk, maar zou je niet gewoon vanaf begin april mee gaan koersen. Zo groei je mee in het seizoen. Anders rij je "droog" tussen jongens die al aardig wat koersritme hebben.quote:Op maandag 7 maart 2016 21:02 schreef MarcoD het volgende:
Offtopic:
ingeschreven voor de eerste criteriums van 2016(eind april/begin mei)
2 gecombineerd met amateurs en junioren
1 gewoon op sloten
Groot verschil. Trainingskoersen vaak op een baan met doortrap bochten. Een criterium heeft vaak meerdere 90graden bochten, drempels, slecht liggende klinkers, wat het heel wat moeilijker maakt. Vorig jaar veel gasten bij ons die trainingskoersen uitreden, maar bij criteriums al snel op een ronde werden gezet.quote:Op maandag 7 maart 2016 22:02 schreef ratatat het volgende:
Hoe verhouden trainingskoersjes zich t.o.v. 'echte' wedstrijden?
Tov criteriums: niet te vergelijken is mijn ervaringquote:Op maandag 7 maart 2016 22:02 schreef ratatat het volgende:
Hoe verhouden trainingskoersjes zich t.o.v. 'echte' wedstrijden?
Die trainingskoersen zijn er nu toch ook al? Die stoppen bij ons als de echte koersen beginnen.quote:Op maandag 7 maart 2016 21:53 schreef MarcoD het volgende:
Wilde begin april wel beginnen met trainingskoersjes en eventueel als het uitkomt een criterium
Dat klinkt niet echt als genieten. Ik blijf dan eerst nog wel lekker op de baantjes rijden, beetje leren hoe het werkt, goed genoeg worden om met de A mee te rijden zonder dood te gaan en dan zien we wel weer verder.quote:Op maandag 7 maart 2016 22:18 schreef Patroon het volgende:
[..]
Groot verschil. Trainingskoersen vaak op een baan met doortrap bochten. Een criterium heeft vaak meerdere 90graden bochten, drempels, slecht liggende klinkers, wat het heel wat moeilijker maakt. Vorig jaar veel gasten bij ons die trainingskoersen uitreden, maar bij criteriums al snel op een ronde werden gezet.
Om dezelfde redenen als die van Patty?quote:Op maandag 7 maart 2016 22:19 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Tov criteriums: niet te vergelijken is mijn ervaring
Het is juist enorm genieten als het goed gaat. Niks mooiers om je fiets op volle snelheid naar links de bocht in te gooien, 50m verder naar rechts en hopen dat je hem houdt (of diegene voor je hehe). Soms heb je rondjes van bijv. 1800m met 12 bochten. Das echt gekkenwerk, maar wel gaaf.quote:Op maandag 7 maart 2016 22:29 schreef ratatat het volgende:
[..]
Dat klinkt niet echt als genieten. Ik blijf dan eerst nog wel lekker op de baantjes rijden, beetje leren hoe het werkt, goed genoeg worden om met de A mee te rijden zonder dood te gaan en dan zien we wel weer verder.
Ik weet niet hoe vaak je van plan bent omhoog te gaan, maar het lijkt mij dat je daar toch vooral op tempo / sweetspot naar boven gaat. 2x duur, 1x temp, 1x sweet spot per week oid lijkt me wel prima. En dan als je wat dichterbij komt wat meer focusses op tempo en sweet spot. En bij die sweetspot af en toe ook een blokje tegen de wind in met een wat lagere cadans om zo het klimmen een beetje te simuleren.quote:Op maandag 7 maart 2016 22:33 schreef Blik het volgende:
Vraagje, ben bezig met een training-schema te maken om zo goed mogelijk richting Alpe d'Huzes te komen. Ik begrijp heel goed dat je moet afwisselen met duur/weerstand/kracht. Echter, hoe kan ik nou het beste al die verschillende trainingen uitvoeren. Het is logisch dat je de meeste duurtraining in het weekend doet vanwege de tijd, maar hoe moet ik nou bepalen wanneer ik kracht/weerstands training moet doen?
Iemand suggesties?
Laat ik eerst maar eens leren hoe ik goed bochten moet rijden. Laatst weer een pedal strike, word ik toch niet helemaal gelukkig van.quote:Op maandag 7 maart 2016 22:34 schreef Patroon het volgende:
[..]
Het is juist enorm genieten als het goed gaat. Niks mooiers om je fiets op volle snelheid naar links de bocht in te gooien, 50m verder naar rechts en hopen dat je hem houdt (of diegene voor je hehe). Soms heb je rondjes van bijv. 1800m met 12 bochten. Das echt gekkenwerk, maar wel gaaf.
Ja met als toevoeging dat een gebrek aan een goede positie betekent dat je na elke bocht vol aan de bak moet en dat erg zwaar is.quote:Op maandag 7 maart 2016 22:30 schreef ratatat het volgende:
[..]
Om dezelfde redenen als die van Patty?
Wat clubkoersjes, veel trainingskoersjes zijn er niet hier in de buurt.quote:Op maandag 7 maart 2016 22:20 schreef Patroon het volgende:
[..]
Die trainingskoersen zijn er nu toch ook al? Die stoppen bij ons als de echte koersen beginnen.
Ik moet zeggen dat dat mij ook 'leuker' lijkt, bij die criteriums was het vaak vanaf begin af aan afzien. Mentaal is dat best lastig was mijn ervaring, maar als je achteraf foto's ziet van de mensen die bij je in het wiel zitten en die ook toonbaar af aan het zien zijn kan dat helpen bij volgende keren.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 08:15 schreef the_critic het volgende:
Klopt.. De ene is een criterium-tijger.. De ander meer geschikt voor omloop of klassiekers(helaas zijn die er naar weinig op lager niveau).
Ik was vroeger ook meer van waaiers rijden, positie in groep houden, kantje rijden.. Dan van uur lang van bocht naar bocht sprinten
De oranjeronde van Amsterdam wordt op sloten gereden, is een mooie introductie om met een aantal criteriumtijgers te rijden(sportklasse).quote:Op maandag 7 maart 2016 22:44 schreef ratatat het volgende:
[..]
Laat ik eerst maar eens leren hoe ik goed bochten moet rijden. Laatst weer een pedal strike, word ik toch niet helemaal gelukkig van.
Daar ga ik dan ook maar heen.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 08:24 schreef MarcoD het volgende:
[..]
De oranjeronde van Amsterdam wordt op sloten gereden, is een mooie introductie om met een aantal criteriumtijgers te rijden(sportklasse).
Jaquote:Op dinsdag 8 maart 2016 08:30 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Daar ga ik dan ook maar heen.
Enig idee van het niveau? Gewoon 3 uur sloten zegmaar?
Dat is ook zo. Ik heb dat ook moeten leren. Ik dacht eerst steeds van 'pfff zere benen etc' en dacht daarbij niet aan hoe anderen zich voelden. Tot ik ging letten op hoe anderen trappen en dan zie je snel genoeg dat ze ook niet makkelijk zitten. Renners die steeds even de benen stil houden als de kans zich voordoet, zitten echt niet meer fris. Zodra ik dan niet lekker meer zat dacht ik 'kijk die gasten eens lastig zitten' en dan was ik mijn eigen pijn alweer vergeten..quote:Op dinsdag 8 maart 2016 08:22 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat dat mij ook 'leuker' lijkt, bij die criteriums was het vaak vanaf begin af aan afzien. Mentaal is dat best lastig was mijn ervaring, maar als je achteraf foto's ziet van de mensen die bij je in het wiel zitten en die ook toonbaar af aan het zien zijn kan dat helpen bij volgende keren.
Je moet eigenlijk denken ik ben niet de enige die het zwaar heeft.
als je de slag gemist heb gewoon lekker met andere renners verder gaan en bij de eerst 5-10 rijden, mensen als Brian B, Arthur Rals je gedubbeld wordt wel) en andere toppers die zie je toch bijna nooit, gewoon lekker je eigen koers rijdenquote:Op dinsdag 8 maart 2016 08:47 schreef kanovinnie het volgende:
Ik ga beginnen met kijken of ik dat allemaal zie, daarna eens gebruik van maken
Ja, dat is meer op wielerbaantjes of clubparcoursen zoals ze dat in 't westen noemen. Dat heb je hier het hele jaar door op donderdagavond. Met echte trainingskoersen is dat niet te vergelijken, het lukt mij zelfs om zo af en toe in een ontsnapping te zittenquote:Op maandag 7 maart 2016 22:18 schreef Patroon het volgende:
[..]
Groot verschil. Trainingskoersen vaak op een baan met doortrap bochten. Een criterium heeft vaak meerdere 90graden bochten, drempels, slecht liggende klinkers, wat het heel wat moeilijker maakt. Vorig jaar veel gasten bij ons die trainingskoersen uitreden, maar bij criteriums al snel op een ronde werden gezet.
Je bedoelt dat er gewoon een groepje met beresterke kerels staat die belachelijk hard rijden?quote:Op dinsdag 8 maart 2016 08:56 schreef MarcoD het volgende:
[..]
als je de slag gemist heb gewoon lekker met andere renners verder gaan en bij de eerst 5-10 rijden, mensen als Brian B, Arthur Rals je gedubbeld wordt wel) en andere toppers die zie je toch bijna nooit, gewoon lekker je eigen koers rijden
Strava.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 09:27 schreef Reljem het volgende:
Met mijn nieuwe Garmin speeltje wordt het ook hoog tijd om daar routes op te pleuren. Volgens mij is een .gpx bestandje op de Garmin zetten kinderspel. Nou mijn vraag aan jullie liefhebbers; welke sites gebruiken jullie om routes te downloaden door bijvoorbeeld de Ardennen/Alpen? Of doen we het allemaal op gevoel?
Alleen via strava, gebruik het eigenlijk zelden, maar die routes maken gaat wel makkelijk.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 09:36 schreef Reljem het volgende:
Stravacompleet vergeten. En zelf maken is misschien nog wel de beste optie. Even de mooie colletjes in de buurt op zoeken en daar een route overheen gooien. @kanovinnie. Bij het zelf maken kom ik alweer een stuk of 5 sites tegen. Welke heb jij de beste ervaringen mee?
http://labs.strava.com/clustererquote:Op dinsdag 8 maart 2016 09:27 schreef Reljem het volgende:
Met mijn nieuwe Garmin speeltje wordt het ook hoog tijd om daar routes op te pleuren. Volgens mij is een .gpx bestandje op de Garmin zetten kinderspel. Nou mijn vraag aan jullie liefhebbers; welke sites gebruiken jullie om routes te downloaden door bijvoorbeeld de Ardennen/Alpen? Of doen we het allemaal op gevoel?
Voor je de route start moet je even op het gereedschapje klikken. Dan kan je dat uitzetten.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 09:39 schreef muzas het volgende:
Heb nu ook een navigatie-garmin, maar ik wordt knettergek van die routeaanwijzingen als je een kaartje ingeladen hebt. Als ik aanwijzingen wil kijk ik zelf wel op de kaart... nu pusht ie ze er door... en dan staat er wel 'tap to go back' maar dat wordt ie binnen 2 meter opnieuw getriggerd.
Is het net of je flappy bird op je edge zit te spelen.
tip du jour. thnx ga ik ff naar kijken.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 09:40 schreef Patroon het volgende:
[..]
Voor je de route start moet je even op het gereedschapje klikken. Dan kan je dat uitzetten.
Sowieso maak ik routes in .tcx, dan heb je geen aanwijzingen.
Bij een clubwedstrijd staan mss 10 sterke renners aan de start. Bij een criterium minstens 50-60.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 08:30 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Daar ga ik dan ook maar heen.
Enig idee van het niveau? Gewoon 3 uur sloten zegmaar?
Is het dan niet makkelijker om mee te rijden?quote:Op dinsdag 8 maart 2016 10:34 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Bij een clubwedstrijd staan mss 10 sterke renners aan de start. Bij een criterium minstens 50-60.
Op sloten denk ik wel, omdat je daar relatief makkelijk volgen kan. Wil je vooraan het spel meespelen tja dan merk je hoe hard het gaat. Op een selectief criteriumparcours is het een ander verhaal, dan is het vaak alles op een lint en wordt het een soort afvalrace aan de staart van het peloton.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 10:36 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Is het dan niet makkelijker om mee te rijden?
Sowieso staan er bij Sloten wel meer dan 10 sterke renners aan de startBij BRC niet. DAar sta je met 30 man in totaal waarvan 10 sterke, 10 minder sterk, 8 redelijke goeie, ik en een geit
Oh ik heb de illusie ook niet dat een criterium zo makkelijk is als op sloten meerijden. Op sloten kan je voorin meespelen en als je moe bent in het peloton met hartslag 130 bijkomen.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 10:40 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Op sloten denk ik wel, omdat je daar relatief makkelijk volgen kan. Wil je vooraan het spel meespelen tja dan merk je hoe hard het gaat. Op een selectief criteriumparcours is het een ander verhaal, dan is het vaak alles op een lint en wordt het een soort afvalrace aan de staart van het peloton.
Dan moet je een paar verschillende criteriums inschrijven dan kan je kijken welk type rondje je goed in bent en of je het leuk vind. De ene wedstrijd is de andere niet.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 10:43 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Oh ik heb de illusie ook niet dat een criterium zo makkelijk is als op sloten meerijden. Op sloten kan je voorin meespelen en als je moe bent in het peloton met hartslag 130 bijkomen.
Ben wel benieuwd hoe een criterium is
3 uur sloten.. Lijkt me vooral zwaar tussen de oren.. Ppfffquote:Op dinsdag 8 maart 2016 08:30 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Daar ga ik dan ook maar heen.
Enig idee van het niveau? Gewoon 3 uur sloten zegmaar?
Hij bedoelt Sloten om 15:00, die sportklasse criteriums zijn amper 50km toch?quote:Op dinsdag 8 maart 2016 10:46 schreef the_critic het volgende:
[..]
3 uur sloten.. Lijkt me vooral zwaar tussen de oren.. Ppfff
Hmm scherp.. Hahaquote:Op dinsdag 8 maart 2016 10:47 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Hij bedoelt Sloten om 15:00, die sportklasse criteriums zijn amper 50km toch?
3 uur 's middags he?quote:Op dinsdag 8 maart 2016 10:46 schreef the_critic het volgende:
[..]
3 uur sloten.. Lijkt me vooral zwaar tussen de oren.. Ppfff
quote:
Nou.. Respect hoor. Lijkt me aardig geestdodend. Of je moet 3 uur meestrijden bij de eerste 15 man, maar dan nog. Niet het meest inspirerende rondjequote:Op dinsdag 8 maart 2016 10:50 schreef kanovinnie het volgende:
[..]![]()
Heb wel eens twee koersen gedaan op sloten. Dat was best killing.
inb4 bolle toerder
Dat was wel 1 van de punten waar ik tegenaan liep. Och, beetje ouwehoeren en je komt er wel.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 10:55 schreef the_critic het volgende:
[..]
Nou.. Respect hoor. Lijkt me aardig geestdodend. Of je moet 3 uur meestrijden bij de eerste 15 man, maar dan nog. Niet het meest inspirerende rondje
Ja, vorig jaar reed ik een elite criterium van 100km met 3 bochten per rondje. 46gem en ik kon makkelijk volgen. Andere elite criterium met technisch stuk erin had ik niets te zoeken, zo verschillend.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 10:46 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dan moet je een paar verschillende criteriums inschrijven dan kan je kijken welk type rondje je goed in bent en of je het leuk vind. De ene wedstrijd is de andere niet.
Wel een tof idee.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 21:12 schreef kanovinnie het volgende:
Okay boys, ik heb net 5 route's op strava gezet. Kunnen jullie daar eens naar kijken?
Etappe 1. Maastricht-Bitburg
Etappe 2. Bitburg-Mannheim
Etappe 3. Mannheim-Stuttgart
Etappe 4. Stuttgart-memmingen
Etappe 5. Memmingen-Munchen
Hij had vanmiddag nog een vraag over een bagagedrager.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 21:19 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
En qua bagage? Een rugtas is denk ik niet voldoende.
Oja nu je het zegtquote:Op dinsdag 8 maart 2016 21:31 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
Hij had vanmiddag nog een vraag over een bagagedrager.
Berlijn?quote:
Ik zit nu op een soort couchsurfwebsite voor fietsers te kijken. Verder in hostels/hotels/bed&breakfast. In Munchen blijf ik bij m'n zus.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 21:19 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Wel een tof idee.Wat ben je van plan om met slapen te doen, gewoon van te voren al een hostel/hotel boeken of zie je wel waar je strand en zoek je dan wat op? En qua bagage? Een rugtas is denk ik niet voldoende.
Doe eens antwoord gevenquote:Op dinsdag 8 maart 2016 21:31 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
Hij had vanmiddag nog een vraag over een bagagedrager.
Ik ga een kabel of ketting meenemen een hangslot. Kan ik makkelijk de bagagezakken als mijn fiets op slot zetten. Sowieso niet midden in de grote stad natuurlijk. Of even vragen of hij binnen mag.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 21:47 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Oja nu je het zegt![]()
Ik heb er zelf ook wel eens over gedacht om naar mijn ouders te fietsen in de zomervakantie maar als ik dan ging denken aan wat ik allemaal mee zou moeten nemen dan haak ik toch af bij een bagagedrager etc.
Ik zat dan ook te denken aan hoe je dat dan doet als je snel even wat bij een supermartk o.i.d. wilt kopen. Ik zou mijn fiets niet achter willen laten staan op slot of niet op slot, maar als ik dat wel zou doen dan zit je weer met de bagage. Dit is wel makkelijk op te lossen als je met meerdere bent.
Gewoon bij de kassa neerzetten toch?quote:Op dinsdag 8 maart 2016 21:47 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Oja nu je het zegt![]()
Ik heb er zelf ook wel eens over gedacht om naar mijn ouders te fietsen in de zomervakantie maar als ik dan ging denken aan wat ik allemaal mee zou moeten nemen dan haak ik toch af bij een bagagedrager etc.
Ik zat dan ook te denken aan hoe je dat dan doet als je snel even wat bij een supermartk o.i.d. wilt kopen. Ik zou mijn fiets niet achter willen laten staan op slot of niet op slot, maar als ik dat wel zou doen dan zit je weer met de bagage. Dit is wel makkelijk op te lossen als je met meerdere bent.
Tja, ik heb een Topeak voor mijn woon-werk fiets, bevalt goed, maar die heeft gewoon oogjes waaraan ik kan bevestigen.quote:
Nouja, ik heb geen zin om er echt honderden euro's aan uit te geven. Al wil ik wel iets wat goed is. Ik heb absoluut geen zin om halverwege te stranden omdat ik zo nodig een tientje moet besparen.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 22:04 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
Tja, ik heb een Topeak voor mijn woon-werk fiets, bevalt goed, maar die heeft gewoon oogjes waaraan ik kan bevestigen.
Aan de QR bevestigen lijkt me erg kut, zeker als je lek rijdt en alles los moet.
Lijkt me een Thule Pack'n Pedal handiger. Die is alleen wel aardig aan de prijs. Zeker als je ook die sideframes er bij wilt. Maar ik weet natuurlijk niet wat je budget is.
1e etappe zou ik zo niet doen. Ik maak wel een parcoursje voor je. Met veel meer Vennbahn (tot in Prüm) en een rustigere weg tot aan de Baraque Michel.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 21:12 schreef kanovinnie het volgende:
Okay boys, ik heb net 5 route's op strava gezet. Kunnen jullie daar eens naar kijken?
Etappe 1. Maastricht-Bitburg
Etappe 2. Bitburg-Mannheim
Etappe 3. Mannheim-Stuttgart
Etappe 4. Stuttgart-memmingen
Etappe 5. Memmingen-Munchen
Thanks. Ik heb nu gewoon 2 punten aangetikt en het strava laten bedenken, wetende dat er nog wel wat bereisde kerels met suggestie's zoude komen.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 22:22 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
1e etappe zou ik zo niet doen. Ik maak wel een parcoursje voor je. Met veel meer Vennbahn (tot in Prüm) en een rustigere weg tot aan de Baraque Michel.
Je kan eens op de site van de ADFC kijken, de Duitse fietsersbond. Daar staan veel routes, en die zijn vaak bewegwijzerd. Je hebt he Garmin, maar bordjes zijn soms ook fijn! Wie weet kun je daar wat uit halen. En wat Ivo zegt, pak in de eerste etappe de Vehnbahn. Pachtig asfalt over het algemeen. Maar waarom vertrek je uit Maastricht? Ik zou vanaf Heerlen of Kerkrade gaan, dan fiets je zo de grens over naar Aachen en daar begint de Vehnbann.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 22:23 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Thanks. Ik heb nu gewoon 2 punten aangetikt en het strava laten bedenken, wetende dat er nog wel wat bereisde kerels met suggestie's zoude komen.
Thanks!quote:Op woensdag 9 maart 2016 08:55 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Je kan eens op de site van de ADFC kijken, de Duitse fietsersbond. Daar staan veel routes, en die zijn vaak bewegwijzerd. Je hebt he Garmin, maar bordjes zijn soms ook fijn! Wie weet kun je daar wat uit halen.
Goeie! Dat kan natuurlijk ook. Maastricht is iig makkelijk te bereiken per trein. Heerlen en kerkrade had ik niet aan gedacht.quote:En wat Ivo zegt, pak in de eerste etappe de Vehnbahn. Pachtig asfalt over het algemeen. Maar waarom vertrek je uit Maastricht? Ik zou vanaf Heerlen of Kerkrade gaan, dan fiets je zo de grens over naar Aachen en daar begint de Vehnbann.
De trein naar Maastrcht splitst in Den Bosch of Eindhoven ofzo in een Maastricht en een Heerlen stukquote:Op woensdag 9 maart 2016 08:57 schreef kanovinnie het volgende:
Maastricht is iig makkelijk te bereiken per trein. Heerlen en kerkrade had ik niet aan gedacht.
Ik zag nu voor 60 euro een stel tweedhands ortliebs die bij mij in de buurt zijn. Vriend van me wilt ook op fietsvakantie maar die is qua budget wat minder bedeeld dus ik koop het ook deels voor hem al weet hij dat nog nietquote:Op woensdag 9 maart 2016 09:07 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
De trein naar Maastrcht splitst in Den Bosch of Eindhoven ofzo in een Maastricht en een Heerlen stuk![]()
Het is een trein weetje, als IT autist zit ik daar vol mee![]()
Ik vind het een machtig idee van je, zijn je trajecten geplande dagafstanden? En wat betreft fiesttassen, ik heb Ortlieb backrollers en City front rollers, als je niet tijdens mijn vakantie gaat rijden, mag je die best lenen. Ze ademen inderdaad niet, en zijn ietsje zwaarder misschien dan de nieuwe Vaude modellen, maar doen het verder prima![]()
Als je toch niet kampeerd, kun je misscien de spullen best kwijt in de front rollers, en die achterop doen. Forse zadeltas erbij, voortas, en je bent al een heel eind! Je zus zal het vast kunnen hebben als je wat ruikt tegen de tijd dat je in Munchen bent.
Zolang de naden nog goed gelijmd zijn, ga je niet snel een miskoop hebben. Hoe oud zijn ze? Denk er aan dat sommige mensen hun tassen echt intensief gebruikenquote:Op woensdag 9 maart 2016 09:10 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik zag nu voor 60 euro een stel tweedhands ortliebs die bij mij in de buurt zijn.
Ja, van alle rotzooi meezeulen wordt je alleen maar traag. Beter klein rugzakje oid en dan de rest per DHL.quote:Op woensdag 9 maart 2016 10:02 schreef the_critic het volgende:
Is het niet praktischer en goedkoper om tas met kleding/schoenen ed via post naar je zus te sturen.. Zodat je minder kleding hoeft mee te nemen op fiets? Enkel beetje kleding voor in de avond.
Heb je het nu over kano zijn spek of zijn spullen?quote:Op woensdag 9 maart 2016 10:04 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja, van alle rotzooi meezeulen wordt je alleen maar traag.
quote:
Watskeburt met dat zadel.quote:Op woensdag 9 maart 2016 09:48 schreef ratatat het volgende:
Ik verwacht wel zo'n foto als deze als je bent aangekomen:
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 9 maart 2016 10:04 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja, van alle rotzooi meezeulen wordt je alleen maar traag. Beter klein rugzakje oid en dan de rest per DHL.
Mwah, zoveel neem ik niet mee wat ik anders ook per post kan opsturen. 1 paar schoenen, een broek, 2 shirts ofzo en wat ondergoed. Tis maar een weekquote:Op woensdag 9 maart 2016 10:02 schreef the_critic het volgende:
Is het niet praktischer en goedkoper om tas met kleding/schoenen ed via post naar je zus te sturen.. Zodat je minder kleding hoeft mee te nemen op fiets? Enkel beetje kleding voor in de avond.
Die sukkel heeft een veel te groot frame of een te stijve rug, en zelfs met een rechte zadelpen kan zn zadel niet genoeg naar voren. Dus daarom een pen met een knik naar voren. Zn stuurpen steekt ook 45 graden omhoog ofzo. Typisch randonneursgedrocht van een fietsquote:
Goed zo, je gaat al mooi minimaal denken. En anders doe je gewoon effe een weekje cross-dressen in Munchen, je zus heeft vast wat reserve ondergoed enzo.quote:Op woensdag 9 maart 2016 11:12 schreef kanovinnie het volgende:
1 paar schoenen, een broek, 2 shirts ofzo en wat ondergoed. Tis maar een week
tnx, dat was het zekerquote:Op woensdag 9 maart 2016 11:03 schreef Tommeke het volgende:
Ik zeg; goed bezig! Alle begin is moeilijk
Doet me denken aan de racefiets van een vriend van me. Die heeft een tijdje geleden een nieuw overjarig model gekocht bij de lokale fietsenmaker. 2000 euro, carbon, Campagnolo...quote:Op woensdag 9 maart 2016 11:13 schreef Gripper het volgende:
[..]
Die sukkel heeft een veel te groot frame of een te stijve rug, en zelfs met een rechte zadelpen kan zn zadel niet genoeg naar voren. Dus daarom een pen met een knik naar voren. Zn stuurpen steekt ook 45 graden omhoog ofzo. Typisch randonneursgedrocht van een fiets
Heb je gelijk in, maar in dat geval is naast de te grote maat de geometrie niet geschikt voor die vriend van me. Zijn fiets is qua geometrie behoorlijk sportief (balhoofdlengte ongeveer een cm korter dan mijn Colnago AC-R bij dezelfde maat). Dan moet je gewoon op zoek naar een ander model, en dat moet de fietsenmaker je dan ook adviseren.quote:Op woensdag 9 maart 2016 11:43 schreef muzas het volgende:
Soms hoeft het frame nieteens zozeer te klein te zijn. Want groter is ook langer. Sommige mensen willen wel een racefiets, maar dan wel alsnog rechtop blijven zitten.
Of je moet met een hele korte stuurnok gan rijden ofzo, maar dat is net zo lomp als een spacertoren.
Maatje van me heeft dat ook. Rijdt op een cube peloton, toch niet de meest agressieve geo, maat qua lengte moet ie echt niet langer hebben (en cube;s zijn al kort), maar alsnog heeft ie ALLE fabriek-af spacers en de stuurnok omgedraaid. Hij zit er op als ik op mn stadsfiets zo ongeveer. Maar hij wil niet dieper want dat zit niet lekker.
Dat soort lui hoort eigenlijk niet op een koersfiets thuis, maar op een fitnessbike.quote:Op woensdag 9 maart 2016 11:43 schreef muzas het volgende:
Soms hoeft het frame nieteens zozeer te klein te zijn. Want groter is ook langer. Sommige mensen willen wel een racefiets, maar dan wel alsnog rechtop blijven zitten.
Of je moet met een hele korte stuurnok gan rijden ofzo, maar dat is net zo lomp als een spacertoren.
Maatje van me heeft dat ook. Rijdt op een cube peloton, toch niet de meest agressieve geo, maat qua lengte moet ie echt niet langer hebben (en cube;s zijn al kort), maar alsnog heeft ie ALLE fabriek-af spacers en de stuurnok omgedraaid. Hij zit er op als ik op mn stadsfiets zo ongeveer. Maar hij wil niet dieper want dat zit niet lekker.
Aan de ene kant heb ik dat ook, pijn aan mijn ogen...maar als iemand niet de moeite wil nemen om zich er in te verdiepen, kan hij niet verwachten dat een fietsenwinkel tot het perfecte frame komt. Die winkels hebben nu eenmaal een beperkt assortiment en niet elk merk heeft een geschikte geo voor die klant. FM's zijn nu ook niet dusdanig vetpot dat ze een klant kunnen wegsturen omdat het juiste frame er niet isquote:Op woensdag 9 maart 2016 11:26 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Doet me denken aan de racefiets van een vriend van me. Die heeft een tijdje geleden een nieuw overjarig model gekocht bij de lokale fietsenmaker. 2000 euro, carbon, Campagnolo...
Zo'n 5 cm aan spacers én een omgedraaide stuurpen. Die fietsenmaker heeft 'm gewoon een fiets aangesmeerd die twee maten te klein is om van z'n voorraad af te komen.
Ik heb er maar niks van gezegd want ik wil 'm niet ongelukkig maken, maar het doet me elke keer weer pijn aan m'n ogen.
Lekker een frontaal oppervlak van 1,5 m2 en met je bakkes in de wind. En maar mopperen dat het zo zwaar is als je fietsmaatjes eens wat meer gas geven.quote:Op woensdag 9 maart 2016 11:43 schreef muzas het volgende:
Soms hoeft het frame nieteens zozeer te klein te zijn. Want groter is ook langer. Sommige mensen willen wel een racefiets, maar dan wel alsnog rechtop blijven zitten.
Of je moet met een hele korte stuurnok gan rijden ofzo, maar dat is net zo lomp als een spacertoren.
Maatje van me heeft dat ook. Rijdt op een cube peloton, toch niet de meest agressieve geo, maat qua lengte moet ie echt niet langer hebben (en cube;s zijn al kort), maar alsnog heeft ie ALLE fabriek-af spacers en de stuurnok omgedraaid. Hij zit er op als ik op mn stadsfiets zo ongeveer. Maar hij wil niet dieper want dat zit niet lekker.
Hang jij effe lekker de wannabeprof uit anders. Jij scheert ook je benen zeker.quote:Op woensdag 9 maart 2016 11:57 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dat soort lui hoort eigenlijk niet op een koersfiets thuis, maar op een fitnessbike.
#slamthatstem#zerospacers#-17club
natuurlijk, jij niet?quote:Op woensdag 9 maart 2016 12:00 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Hang jij effe lekker de wannabeprof uit anders. Jij scheert ook je benen zeker.
Ja en dan zo'n topcap van 2 centimeterquote:Op woensdag 9 maart 2016 11:57 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
#slamthatstem#zerospacers#-17club
Topcap valt ook onder spacer.quote:Op woensdag 9 maart 2016 12:02 schreef muzas het volgende:
[..]
Ja en dan zo'n topcap van 2 centimeter
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |