Wel een tof idee.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 21:12 schreef kanovinnie het volgende:
Okay boys, ik heb net 5 route's op strava gezet. Kunnen jullie daar eens naar kijken?
Etappe 1. Maastricht-Bitburg
Etappe 2. Bitburg-Mannheim
Etappe 3. Mannheim-Stuttgart
Etappe 4. Stuttgart-memmingen
Etappe 5. Memmingen-Munchen
Hij had vanmiddag nog een vraag over een bagagedrager.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 21:19 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
En qua bagage? Een rugtas is denk ik niet voldoende.
Oja nu je het zegtquote:Op dinsdag 8 maart 2016 21:31 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
Hij had vanmiddag nog een vraag over een bagagedrager.
Berlijn?quote:
Ik zit nu op een soort couchsurfwebsite voor fietsers te kijken. Verder in hostels/hotels/bed&breakfast. In Munchen blijf ik bij m'n zus.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 21:19 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Wel een tof idee.Wat ben je van plan om met slapen te doen, gewoon van te voren al een hostel/hotel boeken of zie je wel waar je strand en zoek je dan wat op? En qua bagage? Een rugtas is denk ik niet voldoende.
Doe eens antwoord gevenquote:Op dinsdag 8 maart 2016 21:31 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
Hij had vanmiddag nog een vraag over een bagagedrager.
Ik ga een kabel of ketting meenemen een hangslot. Kan ik makkelijk de bagagezakken als mijn fiets op slot zetten. Sowieso niet midden in de grote stad natuurlijk. Of even vragen of hij binnen mag.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 21:47 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Oja nu je het zegt![]()
Ik heb er zelf ook wel eens over gedacht om naar mijn ouders te fietsen in de zomervakantie maar als ik dan ging denken aan wat ik allemaal mee zou moeten nemen dan haak ik toch af bij een bagagedrager etc.
Ik zat dan ook te denken aan hoe je dat dan doet als je snel even wat bij een supermartk o.i.d. wilt kopen. Ik zou mijn fiets niet achter willen laten staan op slot of niet op slot, maar als ik dat wel zou doen dan zit je weer met de bagage. Dit is wel makkelijk op te lossen als je met meerdere bent.
Gewoon bij de kassa neerzetten toch?quote:Op dinsdag 8 maart 2016 21:47 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Oja nu je het zegt![]()
Ik heb er zelf ook wel eens over gedacht om naar mijn ouders te fietsen in de zomervakantie maar als ik dan ging denken aan wat ik allemaal mee zou moeten nemen dan haak ik toch af bij een bagagedrager etc.
Ik zat dan ook te denken aan hoe je dat dan doet als je snel even wat bij een supermartk o.i.d. wilt kopen. Ik zou mijn fiets niet achter willen laten staan op slot of niet op slot, maar als ik dat wel zou doen dan zit je weer met de bagage. Dit is wel makkelijk op te lossen als je met meerdere bent.
Tja, ik heb een Topeak voor mijn woon-werk fiets, bevalt goed, maar die heeft gewoon oogjes waaraan ik kan bevestigen.quote:
Nouja, ik heb geen zin om er echt honderden euro's aan uit te geven. Al wil ik wel iets wat goed is. Ik heb absoluut geen zin om halverwege te stranden omdat ik zo nodig een tientje moet besparen.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 22:04 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
Tja, ik heb een Topeak voor mijn woon-werk fiets, bevalt goed, maar die heeft gewoon oogjes waaraan ik kan bevestigen.
Aan de QR bevestigen lijkt me erg kut, zeker als je lek rijdt en alles los moet.
Lijkt me een Thule Pack'n Pedal handiger. Die is alleen wel aardig aan de prijs. Zeker als je ook die sideframes er bij wilt. Maar ik weet natuurlijk niet wat je budget is.
1e etappe zou ik zo niet doen. Ik maak wel een parcoursje voor je. Met veel meer Vennbahn (tot in Prüm) en een rustigere weg tot aan de Baraque Michel.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 21:12 schreef kanovinnie het volgende:
Okay boys, ik heb net 5 route's op strava gezet. Kunnen jullie daar eens naar kijken?
Etappe 1. Maastricht-Bitburg
Etappe 2. Bitburg-Mannheim
Etappe 3. Mannheim-Stuttgart
Etappe 4. Stuttgart-memmingen
Etappe 5. Memmingen-Munchen
Thanks. Ik heb nu gewoon 2 punten aangetikt en het strava laten bedenken, wetende dat er nog wel wat bereisde kerels met suggestie's zoude komen.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 22:22 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
1e etappe zou ik zo niet doen. Ik maak wel een parcoursje voor je. Met veel meer Vennbahn (tot in Prüm) en een rustigere weg tot aan de Baraque Michel.
Je kan eens op de site van de ADFC kijken, de Duitse fietsersbond. Daar staan veel routes, en die zijn vaak bewegwijzerd. Je hebt he Garmin, maar bordjes zijn soms ook fijn! Wie weet kun je daar wat uit halen. En wat Ivo zegt, pak in de eerste etappe de Vehnbahn. Pachtig asfalt over het algemeen. Maar waarom vertrek je uit Maastricht? Ik zou vanaf Heerlen of Kerkrade gaan, dan fiets je zo de grens over naar Aachen en daar begint de Vehnbann.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 22:23 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Thanks. Ik heb nu gewoon 2 punten aangetikt en het strava laten bedenken, wetende dat er nog wel wat bereisde kerels met suggestie's zoude komen.
Thanks!quote:Op woensdag 9 maart 2016 08:55 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Je kan eens op de site van de ADFC kijken, de Duitse fietsersbond. Daar staan veel routes, en die zijn vaak bewegwijzerd. Je hebt he Garmin, maar bordjes zijn soms ook fijn! Wie weet kun je daar wat uit halen.
Goeie! Dat kan natuurlijk ook. Maastricht is iig makkelijk te bereiken per trein. Heerlen en kerkrade had ik niet aan gedacht.quote:En wat Ivo zegt, pak in de eerste etappe de Vehnbahn. Pachtig asfalt over het algemeen. Maar waarom vertrek je uit Maastricht? Ik zou vanaf Heerlen of Kerkrade gaan, dan fiets je zo de grens over naar Aachen en daar begint de Vehnbann.
De trein naar Maastrcht splitst in Den Bosch of Eindhoven ofzo in een Maastricht en een Heerlen stukquote:Op woensdag 9 maart 2016 08:57 schreef kanovinnie het volgende:
Maastricht is iig makkelijk te bereiken per trein. Heerlen en kerkrade had ik niet aan gedacht.
Ik zag nu voor 60 euro een stel tweedhands ortliebs die bij mij in de buurt zijn. Vriend van me wilt ook op fietsvakantie maar die is qua budget wat minder bedeeld dus ik koop het ook deels voor hem al weet hij dat nog nietquote:Op woensdag 9 maart 2016 09:07 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
De trein naar Maastrcht splitst in Den Bosch of Eindhoven ofzo in een Maastricht en een Heerlen stuk![]()
Het is een trein weetje, als IT autist zit ik daar vol mee![]()
Ik vind het een machtig idee van je, zijn je trajecten geplande dagafstanden? En wat betreft fiesttassen, ik heb Ortlieb backrollers en City front rollers, als je niet tijdens mijn vakantie gaat rijden, mag je die best lenen. Ze ademen inderdaad niet, en zijn ietsje zwaarder misschien dan de nieuwe Vaude modellen, maar doen het verder prima![]()
Als je toch niet kampeerd, kun je misscien de spullen best kwijt in de front rollers, en die achterop doen. Forse zadeltas erbij, voortas, en je bent al een heel eind! Je zus zal het vast kunnen hebben als je wat ruikt tegen de tijd dat je in Munchen bent.
Zolang de naden nog goed gelijmd zijn, ga je niet snel een miskoop hebben. Hoe oud zijn ze? Denk er aan dat sommige mensen hun tassen echt intensief gebruikenquote:Op woensdag 9 maart 2016 09:10 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik zag nu voor 60 euro een stel tweedhands ortliebs die bij mij in de buurt zijn.
Ja, van alle rotzooi meezeulen wordt je alleen maar traag. Beter klein rugzakje oid en dan de rest per DHL.quote:Op woensdag 9 maart 2016 10:02 schreef the_critic het volgende:
Is het niet praktischer en goedkoper om tas met kleding/schoenen ed via post naar je zus te sturen.. Zodat je minder kleding hoeft mee te nemen op fiets? Enkel beetje kleding voor in de avond.
Heb je het nu over kano zijn spek of zijn spullen?quote:Op woensdag 9 maart 2016 10:04 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja, van alle rotzooi meezeulen wordt je alleen maar traag.
quote:
Watskeburt met dat zadel.quote:Op woensdag 9 maart 2016 09:48 schreef ratatat het volgende:
Ik verwacht wel zo'n foto als deze als je bent aangekomen:
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 9 maart 2016 10:04 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja, van alle rotzooi meezeulen wordt je alleen maar traag. Beter klein rugzakje oid en dan de rest per DHL.
Mwah, zoveel neem ik niet mee wat ik anders ook per post kan opsturen. 1 paar schoenen, een broek, 2 shirts ofzo en wat ondergoed. Tis maar een weekquote:Op woensdag 9 maart 2016 10:02 schreef the_critic het volgende:
Is het niet praktischer en goedkoper om tas met kleding/schoenen ed via post naar je zus te sturen.. Zodat je minder kleding hoeft mee te nemen op fiets? Enkel beetje kleding voor in de avond.
Die sukkel heeft een veel te groot frame of een te stijve rug, en zelfs met een rechte zadelpen kan zn zadel niet genoeg naar voren. Dus daarom een pen met een knik naar voren. Zn stuurpen steekt ook 45 graden omhoog ofzo. Typisch randonneursgedrocht van een fietsquote:
Goed zo, je gaat al mooi minimaal denken. En anders doe je gewoon effe een weekje cross-dressen in Munchen, je zus heeft vast wat reserve ondergoed enzo.quote:Op woensdag 9 maart 2016 11:12 schreef kanovinnie het volgende:
1 paar schoenen, een broek, 2 shirts ofzo en wat ondergoed. Tis maar een week
tnx, dat was het zekerquote:Op woensdag 9 maart 2016 11:03 schreef Tommeke het volgende:
Ik zeg; goed bezig! Alle begin is moeilijk
Doet me denken aan de racefiets van een vriend van me. Die heeft een tijdje geleden een nieuw overjarig model gekocht bij de lokale fietsenmaker. 2000 euro, carbon, Campagnolo...quote:Op woensdag 9 maart 2016 11:13 schreef Gripper het volgende:
[..]
Die sukkel heeft een veel te groot frame of een te stijve rug, en zelfs met een rechte zadelpen kan zn zadel niet genoeg naar voren. Dus daarom een pen met een knik naar voren. Zn stuurpen steekt ook 45 graden omhoog ofzo. Typisch randonneursgedrocht van een fiets
Heb je gelijk in, maar in dat geval is naast de te grote maat de geometrie niet geschikt voor die vriend van me. Zijn fiets is qua geometrie behoorlijk sportief (balhoofdlengte ongeveer een cm korter dan mijn Colnago AC-R bij dezelfde maat). Dan moet je gewoon op zoek naar een ander model, en dat moet de fietsenmaker je dan ook adviseren.quote:Op woensdag 9 maart 2016 11:43 schreef muzas het volgende:
Soms hoeft het frame nieteens zozeer te klein te zijn. Want groter is ook langer. Sommige mensen willen wel een racefiets, maar dan wel alsnog rechtop blijven zitten.
Of je moet met een hele korte stuurnok gan rijden ofzo, maar dat is net zo lomp als een spacertoren.
Maatje van me heeft dat ook. Rijdt op een cube peloton, toch niet de meest agressieve geo, maat qua lengte moet ie echt niet langer hebben (en cube;s zijn al kort), maar alsnog heeft ie ALLE fabriek-af spacers en de stuurnok omgedraaid. Hij zit er op als ik op mn stadsfiets zo ongeveer. Maar hij wil niet dieper want dat zit niet lekker.
Dat soort lui hoort eigenlijk niet op een koersfiets thuis, maar op een fitnessbike.quote:Op woensdag 9 maart 2016 11:43 schreef muzas het volgende:
Soms hoeft het frame nieteens zozeer te klein te zijn. Want groter is ook langer. Sommige mensen willen wel een racefiets, maar dan wel alsnog rechtop blijven zitten.
Of je moet met een hele korte stuurnok gan rijden ofzo, maar dat is net zo lomp als een spacertoren.
Maatje van me heeft dat ook. Rijdt op een cube peloton, toch niet de meest agressieve geo, maat qua lengte moet ie echt niet langer hebben (en cube;s zijn al kort), maar alsnog heeft ie ALLE fabriek-af spacers en de stuurnok omgedraaid. Hij zit er op als ik op mn stadsfiets zo ongeveer. Maar hij wil niet dieper want dat zit niet lekker.
Aan de ene kant heb ik dat ook, pijn aan mijn ogen...maar als iemand niet de moeite wil nemen om zich er in te verdiepen, kan hij niet verwachten dat een fietsenwinkel tot het perfecte frame komt. Die winkels hebben nu eenmaal een beperkt assortiment en niet elk merk heeft een geschikte geo voor die klant. FM's zijn nu ook niet dusdanig vetpot dat ze een klant kunnen wegsturen omdat het juiste frame er niet isquote:Op woensdag 9 maart 2016 11:26 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Doet me denken aan de racefiets van een vriend van me. Die heeft een tijdje geleden een nieuw overjarig model gekocht bij de lokale fietsenmaker. 2000 euro, carbon, Campagnolo...
Zo'n 5 cm aan spacers én een omgedraaide stuurpen. Die fietsenmaker heeft 'm gewoon een fiets aangesmeerd die twee maten te klein is om van z'n voorraad af te komen.
Ik heb er maar niks van gezegd want ik wil 'm niet ongelukkig maken, maar het doet me elke keer weer pijn aan m'n ogen.
Lekker een frontaal oppervlak van 1,5 m2 en met je bakkes in de wind. En maar mopperen dat het zo zwaar is als je fietsmaatjes eens wat meer gas geven.quote:Op woensdag 9 maart 2016 11:43 schreef muzas het volgende:
Hang jij effe lekker de wannabeprof uit anders. Jij scheert ook je benen zeker.quote:Op woensdag 9 maart 2016 11:57 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dat soort lui hoort eigenlijk niet op een koersfiets thuis, maar op een fitnessbike.
#slamthatstem#zerospacers#-17club
natuurlijk, jij niet?quote:Op woensdag 9 maart 2016 12:00 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Hang jij effe lekker de wannabeprof uit anders. Jij scheert ook je benen zeker.
Ja en dan zo'n topcap van 2 centimeterquote:Op woensdag 9 maart 2016 11:57 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
#slamthatstem#zerospacers#-17club
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |