http://m.ad.nl/ad/m/nl/55(...)-verstopeitjes.dhtmlquote:HEMA heeft al tien jaar 'verstopeitjes'
Het was 'een dieptepunt in de aanval op onze cultuur'. Een fatwa van de HEMA op Pasen. Verstopeitjes in plaats van paaseitjes; hoe durven ze, klinkt het nu al dagen op sociale media. Maar bij HEMA snappen ze de commotie niet. Verstopeitjes liggen al meer dan 10 jaar in de schappen.
Ze hebben paashazen in de schappen. Paasfiguurtjes. Paasstickers en paaschocolademix. Wie in de online winkel zoekt op Pasen krijgt meer dan 109 artikelen. ,,Dus nee, we hebben Pasen niet verbannen uit onze winkels,'' reageert woordvoerder Arnold Drijver van HEMA.
Cultureel Marxisme
Toch valt half Nederland nu al dagen over de 'verstopeitjes' die het bedrijf verkoopt. Het begon onder meer met een twitteraar die een foto maakte van een aanbieding in één van de filialen. 'Cultureel Marxisme in actie', noemde Aster Berghe het. Nee, pareerde een medewerker direct. Het doel is het verstoppen van de eieren. Daarom heten ze verstopeieren.
Maar ondanks de uitleg van HEMA, stak er een storm van kritiek op die nu al dagen aanhoudt. Tientallen mensen sturen het bericht rond en uiten hun afschuw. ,,Verstopeieren? Echt? Die H stond vroeger voor Hollandse, nu voor Halal,'' reageerde René Dercksen, fractievoorzitter van de PVV in Utrecht.
Gouden ei
HEMA dacht juist aan te willen sluiten bij een hele lange traditie van eieren zoeken, licht woordvoerder Drijver toe. ,,De verstopeieren hebben we al heel lang, alleen dit jaar zit er voor het eerst een gouden ei in. Daarmee wilden we het nog iets leuker maken voor kinderen.''
Dat pakte voor het bedrijf totaal anders uit, tot verbazing van HEMA zelf. ,,Het is duidelijk dat we steeds meer rekening moeten houden met gevoelens in de maatschappij. Ook al komt dit product uit een onverdachte hoek, toch wordt het 180 graden anders uitgelegd. Wij houden we ons verre van geloofsovertuigingen, politieke of seksuele voorkeur.''
Lees gerust al mijn posts uit deel 1 terug. Ik heb niet veel meer gezegd dan dat ik de motieven van de HEMA niet vertrouw en dat ze de schijn tegen hebben.quote:Op maandag 29 februari 2016 19:33 schreef Janneke141 het volgende:
De dag dat jij nog ooit je ongelijk gaat toegeven, eet ik mijn schoen op.
Zoals de negerzoen.quote:Op maandag 29 februari 2016 20:07 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Lees gerust al mijn posts uit deel 1 terug. Ik heb niet veel meer gezegd dan dat ik de motieven van de HEMA niet vertrouw en dat ze de schijn tegen hebben.
Ik vertrouw die motieven trouwens nog steeds niet. Zoals ik in deel 1 ook al zei: leer mij bedrijven kennen die op deze manier proberen om een verandering voorzichtig te introduceren.
En aangezien alle plaatjes uit deel 1 in de herhaling gaan, post ik deze ook nog even opnieuw.
[ afbeelding ]
Ik wacht nog steeds op de user die mij uitlegt waarom deze mix in het Duits geen "versteckmischung" heet.
quote:Later meldde dagblad Trouw dat de rel rond de naamsverandering een actie van de marketingafdeling van de fabrikant zou zijn geweest.
Er staat in vier talen Pasen op. Inclusief Engels en Duits. Ik denk niet dat iemand niét door kan hebben dat dit spul met Pasen te maken heeftquote:Op maandag 29 februari 2016 20:07 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Lees gerust al mijn posts uit deel 1 terug. Ik heb niet veel meer gezegd dan dat ik de motieven van de HEMA niet vertrouw en dat ze de schijn tegen hebben.
Ik vertrouw die motieven trouwens nog steeds niet. Zoals ik in deel 1 ook al zei: leer mij bedrijven kennen die op deze manier proberen om een verandering voorzichtig te introduceren.
En aangezien alle plaatjes uit deel 1 in de herhaling gaan, post ik deze ook nog even opnieuw.
[ afbeelding ]
Ik wacht nog steeds op de user die mij uitlegt waarom deze mix in het Duits geen "versteckmischung" heet.
http://m.hemashop.com/de/(...)ext=Versteckmischungquote:Op maandag 29 februari 2016 20:07 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Oster-Versteckmischung betekent toch Paas-Verstopeieren?quote:Op maandag 29 februari 2016 20:14 schreef freako het volgende:
[..]
http://m.hemashop.com/de/(...)ext=Versteckmischung
Zijn vraag is dan ook waarom alleen in het Nederlands wordt gekozen voor het woord "verstoppen" bij dit productquote:Op maandag 29 februari 2016 20:13 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Er staat in vier talen Pasen op. Inclusief Engels en Duits. Ik denk niet dat iemand niét door kan hebben dat dit spul met Pasen te maken heeft.
Als verstopei een gangbaar, ingeburgerd woord was, stond het in het woordenboek. Of had ik er als iemand die veel met taal werkt, op z'n minst wel eens van gehoord. Geen van beiden is het geval.quote:Op maandag 29 februari 2016 19:34 schreef erodome het volgende:
[..]
Niet nieuw, zoals in het nieuwsbericht hier ergens boven wordt verteld zijn er al 10 jaar verstopeieren bij de hema.
Laat me raden, je hebt geen kinderen en verstopt geen eitjes. Want anders had je dit al wel geweten.
Je krijgt nagenoeg geen resultaten omdat dit om 1 enkel soort paaseitjes in een heel assortiment met paaseieren gaat, die in de beschrijving van het product ook gewoon paaseieren worden genoemd. Wat dus altijd al zo was.
Het enige nieuwe is het gouden ei in dat zakje.
Echt, denk vooral aan je eigen imago, want je blaat echt baarlijke onzin hier.
Achter mijn mening gaat geen ideologie schuil. Wel argwaan richting de HEMA.quote:Op maandag 29 februari 2016 19:34 schreef 99.999 het volgende:
Ach, dat de PVV aanhang graag relletjes zoekt, dat geeft de Hema natuurlijk nog geen verkeerd imago. Vanuit je ideologie wil je gewoon graag geloven dat de Hema bewust Pasen niet zou noemen. Heb je weer wat om je boos tegen af te zetten. Ook al weet je best dat er niks van klopt. Maar goed, dan ben je al weer lekker leeggelopen.
Ik heb een hekel aan de HEMA. Haat is een overdreven term. De reden waarom ik een hekel aan de HEMA heb en waarom ik de winkel boycot, heb ik aangegeven.quote:Op maandag 29 februari 2016 19:36 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Eerder in dit topic bevestigde het juist nog je hemahaat.
Het gaat om het achterliggende motief, volgens meneer. Dat wordt hier wel mee onderuit gehaald dunkt me.quote:Op maandag 29 februari 2016 20:14 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Zijn vraag is dan ook waarom alleen in het Nederlands wordt gekozen voor het woord "verstoppen" bij dit product
Niet alleen de Hema hoor - ook Jamin.quote:Op maandag 29 februari 2016 20:15 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Als verstopei een gangbaar, ingeburgerd woord was, stond het in het woordenboek. Of had ik er als iemand die veel met taal werkt, op z'n minst wel eens van gehoord. Geen van beiden is het geval.
Tot dit weekend had vrijwel geen Nederlander van verstopeieren gehoord. Een zoektocht op Google bewijst dat. Je vindt bijna geen resultaten. Als HEMA beweert dat ze al 10 jaar verstopeieren verkopen, hebben ze dat knap goed geheim gehouden.
Ik ben niet te hard van stapel gelopen. Ik had al een mening over de HEMA en die heb ik slechts herhaald. Die mening verandert niet door dit paasei-verhaal of het waarheidsgehalte daarvan.quote:Op maandag 29 februari 2016 19:39 schreef erodome het volgende:
Dit ja. Echt Elf, kan je niet gewoon 1 keer toegeven dat je wat te hard van stapel bent gelopen en het fout had?
En om het goed te maken morgen een hema wordt kopen he!![]()
En sindsdien eet ik geen (neger)zoenen meer.quote:Op maandag 29 februari 2016 20:12 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Zoals de negerzoen.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Negerzoen
[..]
Inderdaad. Er staat in vier talen Pasen op, behalve in het Nederlands. Terwijl dit een product van een Nederlandse winkelketen is. En op de Duitse website staat trouwens Oster-versteckmischung.quote:Op maandag 29 februari 2016 20:13 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Er staat in vier talen Pasen op. Inclusief Engels en Duits. Ik denk niet dat iemand niét door kan hebben dat dit spul met Pasen te maken heeft.
Maar niet in het Arabisch!!!1!!!1quote:Op maandag 29 februari 2016 20:13 schreef Sloggi het volgende:
[..]
En dit kan echt geen toeval zijnquote:Op maandag 29 februari 2016 20:23 schreef Elfletterig het volgende:
Inderdaad. Er staat in vier talen Pasen op, behalve in het Nederlands. Terwijl dit een product van een Nederlandse winkelketen is. En op de Duitse website staat trouwens Oster-versteckmischung.
Jezus zeg, je blijft maar gewoon je riedeltje herhalen.quote:Op maandag 29 februari 2016 20:15 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Als verstopei een gangbaar, ingeburgerd woord was, stond het in het woordenboek. Of had ik er als iemand die veel met taal werkt, op z'n minst wel eens van gehoord. Geen van beiden is het geval.
Tot dit weekend had vrijwel geen Nederlander van verstopeieren gehoord. Een zoektocht op Google bewijst dat. Je vindt bijna geen resultaten. Als HEMA beweert dat ze al 10 jaar verstopeieren verkopen, hebben ze dat knap goed geheim gehouden.
[..]
Achter mijn mening gaat geen ideologie schuil. Wel argwaan richting de HEMA.
[..]
Ik heb een hekel aan de HEMA. Haat is een overdreven term. De reden waarom ik een hekel aan de HEMA heb en waarom ik de winkel boycot, heb ik aangegeven.
Ik heb het een aantal docenten Nederlands nagevraagd, die kennen het woord ook niet.quote:Op maandag 29 februari 2016 22:26 schreef erodome het volgende:
[..]
Jezus zeg, je blijft maar gewoon je riedeltje herhalen.
Ze hebben al 10!!!! Jaar verstopeieren Elf, 10 jaar. Dat zijn dus 1 van de vele soorten paaseitjes die ze hebben. Er wordt niets vervangen, het is niet nieuw.
Het gaat niet om een ingeburgerd woord, het gaat gewoon om een paasei variant. Echt je gedraagt je paranoïde.
Dat doe je wel Elf, door maar door te blijven drammen dat het perse een knieval voor de islam moet zijn. Of zoals je zegt dat je ze wantrouwd daarover.quote:Op maandag 29 februari 2016 20:17 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik ben niet te hard van stapel gelopen. Ik had al een mening over de HEMA en die heb ik slechts herhaald. Die mening verandert niet door dit paasei-verhaal of het waarheidsgehalte daarvan.
misschien komen die docenten gewoon nooit in de HEMA?quote:Op maandag 29 februari 2016 22:27 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Ik heb het een aantal docenten Nederlands nagevraagd, die kennen het woord ook niet.
Is het een streekwoord wellicht?
Nee, het is gewoon een woord dat wijst op wat de bedoeling is. Paaseieren om te verstoppen.quote:Op maandag 29 februari 2016 22:27 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Ik heb het een aantal docenten Nederlands nagevraagd, die kennen het woord ook niet.
Omdat er hier een user verguisd wordt dat het een superstandaard veelvoorkomend woord zou moeten zijn.quote:Op maandag 29 februari 2016 22:32 schreef sp3c het volgende:
[..]
misschien komen die docenten gewoon nooit in de HEMA?
waarom zou je docent Nederlands het woord in godsnaam moeten kennen
en die docenten hebben niet verteld dat je in het Nederlands samenstellingen van woorden kunt maken en dat een woord niet pas bestaat als het in een woordenboek staat?quote:Op maandag 29 februari 2016 22:27 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Nogmaals, er wordt gesteld dat het een superingeburgerd standaard woord is.quote:Op maandag 29 februari 2016 22:33 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
en die docenten hebben niet verteld dat je in het Nederlands samenstellingen van woorden kunt maken en dat een woord niet pas bestaat als het in een woordenboek staat?
Dat wordt niet beweerd. Er wordt beweerd dat de HEMA al jaren verstopeieren in het assortiment heeft tijdens hun paas verkoop.quote:Op maandag 29 februari 2016 22:33 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Omdat er hier een user verguisd wordt dat het een superstandaard veelvoorkomend woord zou moeten zijn.
Wat dus feitelijk niet correct blijkt.
Ehm nee... dat wordt helemaal niet gesteld.quote:Op maandag 29 februari 2016 22:33 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Omdat er hier een user verguisd wordt dat het een superstandaard veelvoorkomend woord zou moeten zijn.
ik kan heel die stelling niet terugvindenquote:Op maandag 29 februari 2016 22:33 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Fototaart bijvoorbeeld....quote:Op maandag 29 februari 2016 22:39 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik kan heel die stelling niet terugvinden
alleen dat de Hema het al langer lijkt te doen, ik heb geen idee want ik eet ze gewoon op maar de Hema zelf is er heilig van overtuigd dat ze dat al langer doen
ze zullen wel meer producten in de schappen hebben liggen waarvan je docenten Nederlands het niet in hun woordenboekjes terug kunnen vinden
Nogmaals: als je op Google zoekt op verstopei -hema (minus hema) vind je bijna geen resultaten. Ik sta sceptisch tegenover de HEMA, dus ook tegenover de opmerking dat ze al 10 jaar "verstopeieren" verkopen onder die naam. Het is nog nooit iemand opgevallen, dus ze hebben die eieren dan verdomde goed verstopt in hun winkels.quote:Op maandag 29 februari 2016 22:26 schreef erodome het volgende:
[..]
Jezus zeg, je blijft maar gewoon je riedeltje herhalen.
Ze hebben al 10!!!! Jaar verstopeieren Elf, 10 jaar. Dat zijn dus 1 van de vele soorten paaseitjes die ze hebben. Er wordt niets vervangen, het is niet nieuw, er is niets geheim gehouden.
Het gaat niet om een ingeburgerd woord, het gaat gewoon om een paasei variant. Echt je gedraagt je paranoïde.
Nope.quote:Op maandag 29 februari 2016 22:34 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Nogmaals, er wordt gesteld dat het een superingeburgerd standaard woord is.
Ze hebben ze niet verstopt, ze waren er gewoon. 1 product dat verstopeieren werd genoemd met als beschrijving paaseieren om te verstoppen.quote:Op maandag 29 februari 2016 23:13 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nogmaals: als je op Google zoekt op verstopei -hema (minus hema) vind je bijna geen resultaten. Ik sta sceptisch tegenover de HEMA, dus ook tegenover de opmerking dat ze al 10 jaar "verstopeieren" verkopen onder die naam. Het is nog nooit iemand opgevallen, dus ze hebben die eieren dan verdomde goed verstopt in hun winkels.
Ik gedraag me niet paranoïde, ik geef gewoon mijn mening over een onderwerp in het bijzonder en over de HEMA in het algemeen. Ik trek de intenties van de HEMA in twijfel, ik vind namelijk dat ze de schijn tegen hebben. Die mening hoef je niet te delen, maar suggesties als zou ik paranoïde zijn, zijn nogal sneu. Ik heb geen "fobie" en ben ook niet paranoïde.
Waar maak jij je dan druk om? Je deed er nooit boodschapjes maar wel paranoïde doen wanneer ze een ander term geven aan sommige paaseieren ::) kerel hou op man gedraag jequote:Op dinsdag 1 maart 2016 00:06 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dacht je nou werkelijk dat ik daar ook maar één seconde van wakker lig?
Sorry dat ik in een NWS-topic mijn mening gaf over een actueel onderwerp. Ik was in de veronderstelling dat ik op dit forum op de juiste plek was om dat te doen.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 00:08 schreef Eklasse het volgende:
[..]
Waar maak jij je dan druk om? Je deed er nooit boodschapjes maar wel paranoïde doen wanneer ze een ander term geven aan sommige paaseieren ::) kerel hou op man gedraag je
Ok wat is dus nu het probleem?quote:Op dinsdag 1 maart 2016 00:10 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Sorry dat ik in een NWS-topic mijn mening gaf over een actueel onderwerp. Ik was in de veronderstelling dat ik op dit forum op de juiste plek was om dat te doen.
Al je excuses aangeboden aan de Hema? Lijkt mij wel zo netjes.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 00:13 schreef Elfletterig het volgende:
Ik had trouwens via een topic report voorgesteld om dit topic te sluiten, omdat de rek er allang uit is. Het komt alleen nog neer op een paar users die mij willen bashen. Het gaat verder nergens meer over.
Omdat ik hun intenties niet vertrouw en omdat ik ze sowieso al boycot? Ik dacht het niet. Laat HEMA maar excuses aan de Nederlandse bevolking aanbieden voor het beschadigen van de Sinterklaastraditie door Zwarte Piet te dumpen voor gekleurde varianten.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 00:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Al je excuses aangeboden aan de Hema? Lijkt mij wel zo netjes.
Ik hoef geen excuses van de Hema.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 00:54 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Omdat ik hun intenties niet vertrouw en omdat ik ze sowieso al boycot? Ik dacht het niet. Laat HEMA maar excuses aan de Nederlandse bevolking aanbieden voor het beschadigen van de Sinterklaastraditie door Zwarte Piet te dumpen voor gekleurde varianten.
quote:Op maandag 29 februari 2016 20:12 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Zoals de negerzoen.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Negerzoen
[..]
quote:Een negerzoen, schuimzoen, choco(lade)zoen (Nederland) of negerinnentet (regionaal in Vlaanderen)
Aldus iemand die geen of een neutraal belang heeft bij de status quo.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 01:16 schreef KoosVogels het volgende:
Tradities komen, tradities gaan
En ook Nederland zal ooit ophouden te bestaan
Kortom, vrees veranderingen niet, maar omarm ze.
Wat is jouw belang bij de naam die paaseitjes hebben?quote:Op dinsdag 1 maart 2016 01:29 schreef Terra_Incognita het volgende:
[..]
Aldus iemand die geen of een neutraal belang heeft bij de status quo.
Ja. Die rookworst van ze is ook gewoon een verwijzing naar de negerpenis.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 09:23 schreef LXIV het volgende:
[ afbeelding ]
HEMA is al jarenlang bezig om op slinkse wijze de Nederlandse identiteit af te brokkelen. Het lijkt een leuke winkel, maar ongemerkt ga je naar binnen als patriot en stap je weer buiten als cultureel-Marxist.
quote:Op dinsdag 1 maart 2016 09:30 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja. Die rookworst van ze is ook gewoon een verwijzing naar de negerpenis.
Ja, maar TS heeft ze nu pas gevonden.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 10:05 schreef hardewerker3 het volgende:
Hema heeft al 10 jaar verstopeieren, Hema heeft al 10 jaar verstopeieren, hema heeft al 10 jaar verstopeieren.
Dit soort kleine dingen zorgen er echt voor dat je gewoon niet op een partij als de PVV wil stemmen, zelfs al ben je het globaal gezien met hun standpunten eens.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 10:08 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja, maar TS heeft ze nu pas gevonden.
Badum.
Tissssssss...
Bijna goed.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 09:23 schreef LXIV het volgende:
[ afbeelding ]
HEMA is al jarenlang bezig om op slinkse wijze de Nederlandse identiteit af te brokkelen. Het lijkt een leuke winkel, maar ongemerkt ga je naar binnen als patriot en stap je weer buiten als cultureel-Marxist.
Als je je er aan stoort, heb je er het meest last van. Gewoon negeren.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 22:52 schreef qajariaq het volgende:
Ik lees met verbazing dit topic en wordt steeds banger dat dit dit soort kinderachtig gezeur de norm gaat worden in NL. Inderdaad ik vrees dat ons land ten onder gaat aan xenofobie.
Dat zal wel meevallen maar het verkeerde soort multiculturele verrijking heeft onze tolerantie behoorlijk op de proef gesteld.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 22:52 schreef qajariaq het volgende:
Ik lees met verbazing dit topic en wordt steeds banger dat dit dit soort kinderachtig gezeur de norm gaat worden in NL. Inderdaad ik vrees dat ons land ten onder gaat aan xenofobie.
Ja grapjas, daar had de Hema dus niets mee te maken. Ze waren er zelfs boos over:quote:Op dinsdag 1 maart 2016 09:23 schreef LXIV het volgende:
[ afbeelding ]
bronquote:De Hema is boos over een tentoonstelling waarbij het warenhuis in een Arabisch jasje wordt gestoken. De Hema stapt naar de rechter als de culturele instelling Mediamatic in Amsterdam niet onmiddellijk stopt met het kunstproject El Hema.
De expositie maakt inbreuk op de merkrechten en leidt tot verwarringsgevaar bij het publiek, aldus de warenhuisketen in een brief aan Mediamatic.
Ach, ben blij dat die mensen zich hier druk om maken, blijkbaar hebben zij een vrij goed leven.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 08:57 schreef Jigzoz het volgende:
Nederland maakt zich druk over hoe de Hema zijn chocolade-eieren noemt? Is dit Jiskefet Live of zo? En dan die emoties ook weer, boycots zelfs... Zoek een fucking leven.
Dit soort droeftoeters halen wel steeds meer stemmen. Ik ben er werkelijk bang voor dat ze ooit gaan regeren.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 22:57 schreef Physsic het volgende:
[..]
Als je je er aan stoort, heb je er het meest last van. Gewoon negeren.
Klopt, maar soortgelijk gedrag zie je eigenlijk overal ontstaan. Met een beetje geluk is het iets van deze tijd en waait het wel weer over.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 23:04 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Dit soort droeftoeters halen wel steeds meer stemmen. Ik ben er werkelijk bang voor dat ze ooit gaan regeren.
Ze waren dus goed verstopt!!quote:Op dinsdag 1 maart 2016 10:08 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja, maar TS heeft ze nu pas gevonden.
Badum.
Tissssssss...
negerinnetetten heet dat.quote:Op maandag 29 februari 2016 20:23 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
En sindsdien eet ik geen (neger)zoenen meer.
[..]
En niet te vergeten dat de datum van pasen een heidense historie kent.quote:Op maandag 14 maart 2016 16:33 schreef thabit het volgende:
Het is toch eigenlijk best triest dat mensen dit meteen weer met de islam in verband brengen. Volgens mij zijn het toch echt de christenen die het paasfeest aan Jezus koppelen in plaats van lente en zijn paaseieren en paashazen heidens.
Voor je het weet kom je in de krant als 'verwarde man'.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 09:23 schreef LXIV het volgende:
[ afbeelding ]
Het motief van de Hema is geld verdienen.quote:Op maandag 29 februari 2016 20:07 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Het zijn inderdaad paasartikelen, maar waarom wordt het beestje niet gewoon bij zijn naam genoemd: Paashaas, i.p.v. chocolade haas, paaseieren i.p.v. verstopeieren en een vrolijk Pasen allemaal.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 07:35 schreef Apekoek het volgende:
Wat een gemelk om niets, hele fucking Hema staat nu strak van de paasartikelen.
Dat doen ze ook gewoon, Gia.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 07:54 schreef Gia het volgende:
Het zijn inderdaad paasartikelen, maar waarom wordt het beestje niet gewoon bij zijn naam genoemd: Paashaas, i.p.v. chocolade haas, paaseieren i.p.v. verstopeieren en een vrolijk Pasen allemaal.
Met één gouden ei erin, om de zoektocht extra leuk te maken.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 08:02 schreef Ringo het volgende:
[..]
Dat doen ze ook gewoon, Gia.
Hier:
http://www.hema.nl/winkel/feest-en-cadeau/pasen
Én ze verkopen zakjes verstopeieren, een of andere marketinggimmick voor kinderen, weten wij veel.
Maar op de folder staat Vrolijk voorjaar.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 08:02 schreef Ringo het volgende:
[..]
Hier:
Én ze verkopen zakjes verstopeieren, een of andere marketinggimmick voor kinderen, weten wij veel.
Sla die folder gewoon eens open in plaats van te miepenquote:Op dinsdag 15 maart 2016 08:07 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar op de folder staat Vrolijk voorjaar.
En nu?quote:Op dinsdag 15 maart 2016 08:07 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar op de folder staat Vrolijk voorjaar.
geld moet toch rollenquote:Op dinsdag 15 maart 2016 07:30 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat ze flink uitpakken met Pasen vanuit commercieel oogpunt.
Jawel, ze doen dat ook, maar door hier en daar de term Pasen weg te laten, prijzen ze deze producten ook voor een bredere markt aan, want ik denk niet dat een mislim paashaasjes koopt, maar wel chocolade kippen. En die aanpassing vind ik niet nodig. Pasen is pasen. Je hoeft het niet te vieren om de producten te eten!quote:Op dinsdag 15 maart 2016 08:02 schreef Ringo het volgende:
[..]
Hier:
Kijk eens op de volgende pagina's voor je het gemiep van de bange mensen weer eens blind gelooft...quote:Op dinsdag 15 maart 2016 08:12 schreef Gia het volgende:
[..]
Jawel, ze doen dat ook, maar door hier en daar de term Pasen weg te laten, prijzen ze deze producten ook voor een bredere markt aan, want ik denk niet dat een mislim paashaasjes koopt, maar wel chocolade kippen. En die aanpassing vind ik niet nodig. Pasen is pasen. Je hoeft het niet te vieren om de producten te eten!
Ja, dat heet ook wel: handel.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 08:12 schreef Gia het volgende:
Jawel, ze doen dat ook, maar door hier en daar de term Pasen weg te laten, prijzen ze deze producten ook voor een bredere markt aan.
Denk je echt dat moslims wel chocolade hazen kopen????? Dat terwijl dat allemaal bij de symboliek van Pasen (en ook nog eens de heidense symboliek) hoort?quote:Op dinsdag 15 maart 2016 08:12 schreef Gia het volgende:
[..]
Jawel, ze doen dat ook, maar door hier en daar de term Pasen weg te laten, prijzen ze deze producten ook voor een bredere markt aan, want ik denk niet dat een mislim paashaasjes koopt, maar wel chocolade kippen. En die aanpassing vind ik niet nodig. Pasen is pasen. Je hoeft het niet te vieren om de producten te eten!
De Hema vertoont PvdA trekjes. Alles voor de zetels. Bij de haast failliete Hema gaat het om de centen. Wat is de volgende stap, een Halal Hema rookworst?quote:Op dinsdag 15 maart 2016 07:38 schreef probeer het volgende:
[..]
Het motief van de Hema is geld verdienen.
Zij denken dat ze meer omzet draaien door die dingen verstopeieren te noemen, ipv paaseieren.
Marketing noemen ze dat volgens mij.
Lijkt mij een stuk logischer dan een geheim motief om de samenleving te ontwrichten. Maar ik zal het allemaal wel niet zien, ofzo.
Missen we het woord Pasen en een zombie-Jezus op de cover. Open je ogen!quote:
Wat?!?!?!111 Er staat gewoon pasen!?!?!?!quote:Op dinsdag 15 maart 2016 08:10 schreef 99.999 het volgende:
Het perfecte paasbeeld van de HEMA
[ afbeelding ]
Ik ken dan waarschijnlijk het enige moslimgezin in Nederland dat wel elk jaar een kerstboom in huis heeft. Omdat zo gezellig en Jezus/Isa was toch ook een profeet.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 08:28 schreef erodome het volgende:
Denk je dat ze ook een kerstboom in huis zullen zetten als ze het een versierboom noemen?
Nee dus, gewoon nee..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |