abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 15 maart 2016 @ 04:27:51 #76
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_160677452
wat?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_160677694
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 04:27 schreef sp3c het volgende:
wat?
Dat ze flink uitpakken met Pasen vanuit commercieel oogpunt.
  dinsdag 15 maart 2016 @ 07:35:17 #78
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_160677713
Wat een gemelk om niets, hele fucking Hema staat nu strak van de paasartikelen.

De Hema bedankt jullie voor de gratis publiciteit.
pi_160677717
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 20:07 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Lees gerust al mijn posts uit deel 1 terug. Ik heb niet veel meer gezegd dan dat ik de motieven van de HEMA niet vertrouw en dat ze de schijn tegen hebben.

Ik vertrouw die motieven trouwens nog steeds niet. Zoals ik in deel 1 ook al zei: leer mij bedrijven kennen die op deze manier proberen om een verandering voorzichtig te introduceren.

En aangezien alle plaatjes uit deel 1 in de herhaling gaan, post ik deze ook nog even opnieuw.

[ afbeelding ]

Ik wacht nog steeds op de user die mij uitlegt waarom deze mix in het Duits geen "versteckmischung" heet.
Het motief van de Hema is geld verdienen.

Zij denken dat ze meer omzet draaien door die dingen verstopeieren te noemen, ipv paaseieren.

Marketing noemen ze dat volgens mij.

Lijkt mij een stuk logischer dan een geheim motief om de samenleving te ontwrichten. Maar ik zal het allemaal wel niet zien, ofzo.

[ Bericht 3% gewijzigd door probeer op 15-03-2016 07:47:11 ]
"Pools are perfect for holding water"
  dinsdag 15 maart 2016 @ 07:49:37 #80
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_160677777
Ik zag laatst iemand met een halve rookworst lopen, volgens mij was het Elfletterig, want hij gooide 'm op straat kapot en ging erop stampen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  dinsdag 15 maart 2016 @ 07:52:45 #81
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_160677795
If you can't beat them, join them. De volgende keer als ik een halve Hema worst bestel, bestel ik een besneden lul.
  dinsdag 15 maart 2016 @ 07:54:21 #82
3542 Gia
User under construction
pi_160677804
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 07:35 schreef Apekoek het volgende:
Wat een gemelk om niets, hele fucking Hema staat nu strak van de paasartikelen.
Het zijn inderdaad paasartikelen, maar waarom wordt het beestje niet gewoon bij zijn naam genoemd: Paashaas, i.p.v. chocolade haas, paaseieren i.p.v. verstopeieren en een vrolijk Pasen allemaal.

En anders dit ook niet bij de naam noemen:

http://www.womanistical.n(...)t-foodproductenlijn/
  dinsdag 15 maart 2016 @ 08:02:09 #83
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_160677853
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 07:54 schreef Gia het volgende:

Het zijn inderdaad paasartikelen, maar waarom wordt het beestje niet gewoon bij zijn naam genoemd: Paashaas, i.p.v. chocolade haas, paaseieren i.p.v. verstopeieren en een vrolijk Pasen allemaal.
Dat doen ze ook gewoon, Gia.
Hier:

http://www.hema.nl/winkel/feest-en-cadeau/pasen

Én ze verkopen zakjes verstopeieren, een of andere marketinggimmick voor kinderen, weten wij veel.
pi_160677877
Wat hebben wij het hier toch geweldig als we ons druk kunnen maken om dit soort non-issues.
pi_160677892
quote:
9s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 08:02 schreef Ringo het volgende:

[..]

Hier:

Én ze verkopen zakjes verstopeieren, een of andere marketinggimmick voor kinderen, weten wij veel.
Met één gouden ei erin, om de zoektocht extra leuk te maken.
  dinsdag 15 maart 2016 @ 08:07:20 #86
3542 Gia
User under construction
pi_160677894
quote:

[..]

Hier:

Maar op de folder staat Vrolijk voorjaar.
pi_160677895
En ook in de door elfje gewraakte folder gaat het verder. Sla de folder maar eens op op Hema.nl http://images.hema.nl/med(...)older=folder_NL_wk11 een pagina of tien met paasartikelen en bij de kinderkleding de suggestie dat ze zich op hun paasbest moeten gaan kleden.
Ofwel gehuil om niks...
pi_160677898
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 08:07 schreef Gia het volgende:

[..]

Sla die folder gewoon eens open in plaats van te miepen :')
pi_160677901
quote:

[..]

En nu?
pi_160677907
Het perfecte paasbeeld van de HEMA

Moderator dinsdag 15 maart 2016 @ 08:11:16 #91
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_160677915
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 07:30 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat ze flink uitpakken met Pasen vanuit commercieel oogpunt.
geld moet toch rollen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 15 maart 2016 @ 08:12:25 #92
3542 Gia
User under construction
pi_160677926
quote:

[..]

Hier:

Jawel, ze doen dat ook, maar door hier en daar de term Pasen weg te laten, prijzen ze deze producten ook voor een bredere markt aan, want ik denk niet dat een mislim paashaasjes koopt, maar wel chocolade kippen. En die aanpassing vind ik niet nodig. Pasen is pasen. Je hoeft het niet te vieren om de producten te eten!
pi_160677943
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 08:12 schreef Gia het volgende:

[..]

Jawel, ze doen dat ook, maar door hier en daar de term Pasen weg te laten, prijzen ze deze producten ook voor een bredere markt aan, want ik denk niet dat een mislim paashaasjes koopt, maar wel chocolade kippen. En die aanpassing vind ik niet nodig. Pasen is pasen. Je hoeft het niet te vieren om de producten te eten!
Kijk eens op de volgende pagina's voor je het gemiep van de bange mensen weer eens blind gelooft...
  dinsdag 15 maart 2016 @ 08:18:50 #94
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_160677965
quote:

Jawel, ze doen dat ook, maar door hier en daar de term Pasen weg te laten, prijzen ze deze producten ook voor een bredere markt aan.
Ja, dat heet ook wel: handel.
  dinsdag 15 maart 2016 @ 08:21:25 #95
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_160677988
Godverdomme, die hele Hema is al sinds begin februari één grote Paaskermis. En dan nog hebben de rupsjesnooitgenoeg van het Hollandse volksgevoel wat te zeiken.
pi_160678064
quote:

[..]

Denk je echt dat moslims wel chocolade hazen kopen????? Dat terwijl dat allemaal bij de symboliek van Pasen (en ook nog eens de heidense symboliek) hoort?
Denk je dat ze ook een kerstboom in huis zullen zetten als ze het een versierboom noemen?

Nee dus, gewoon nee..
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_160678534
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 07:38 schreef probeer het volgende:

[..]

Het motief van de Hema is geld verdienen.

Zij denken dat ze meer omzet draaien door die dingen verstopeieren te noemen, ipv paaseieren.

Marketing noemen ze dat volgens mij.

Lijkt mij een stuk logischer dan een geheim motief om de samenleving te ontwrichten. Maar ik zal het allemaal wel niet zien, ofzo.
De Hema vertoont PvdA trekjes. Alles voor de zetels. Bij de haast failliete Hema gaat het om de centen. Wat is de volgende stap, een Halal Hema rookworst?

In de Nederlandse traditionele taal noemen we paaseieren paaseieren en geen verstopeieren. Ook zeggen we vrolijk Pasen en geen vrolijk voorjaar. Net zoals Zwarte Piet zwart is en geen stroopwafel.
  dinsdag 15 maart 2016 @ 09:02:38 #98
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_160678541
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 08:08 schreef ..-._---_-.- het volgende:

En nu?
Missen we het woord Pasen en een zombie-Jezus op de cover. Open je ogen!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_160678568
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 08:10 schreef 99.999 het volgende:

[ afbeelding ]
Wat?!?!?!111 Er staat gewoon pasen!?!?!?!
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 15 maart 2016 @ 09:05:41 #100
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_160678585
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 08:28 schreef erodome het volgende:

Denk je dat ze ook een kerstboom in huis zullen zetten als ze het een versierboom noemen?

Nee dus, gewoon nee..
Ik ken dan waarschijnlijk het enige moslimgezin in Nederland dat wel elk jaar een kerstboom in huis heeft. Omdat zo gezellig en Jezus/Isa was toch ook een profeet.
En dan zijn het nog Afghaanse vluchtelingen ook. Ze bewaarden er vast hun bomgordels in.
pi_160678685
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 09:02 schreef Elzies het volgende:

[..]

De Hema vertoont PvdA trekjes. Alles voor de zetels. Bij de haast failliete Hema gaat het om de centen. Wat is de volgende stap, een Halal Hema rookworst?
Bij elk bedrijf gaat het om de centen. Je mag wel denken dat bedrijven slechts bestaan om de Neerlandsche normen en waarden uit te dragen, maar dat is niet bepaald hun core business.

En dat is bovendien hun goed recht, want de Hema is het aan niemand verplicht om alles tot in het eind der tijden te houden zoals het altijd al geweest is, alleen om een paar mensen tevreden te stellen die niet tegen verandering kunnen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  dinsdag 15 maart 2016 @ 09:12:27 #102
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_160678705
quote:

[..]

Schandalig.

We zouden onmiddellijk een wet moeten aannemen waarin bedrijven verplicht worden om Vrolijk Pasen op de Paasfolder te zetten.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_160678763
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 09:02 schreef Elzies het volgende:

[..]

In de Nederlandse traditionele taal noemen we paaseieren paaseieren en geen verstopeieren. Ook zeggen we vrolijk Pasen en geen vrolijk voorjaar. Net zoals Zwarte Piet zwart is en geen stroopwafel.
Commercieel gemotiveerd gedrag is tegenwoordig ook al een'PvdA-trekje' ? :?
  dinsdag 15 maart 2016 @ 09:18:43 #104
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_160678839
Iedereen die geen Zalig Pasen zegt, is imo een ondermijner van de Nederlandse cultuur.
pi_160678845
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 09:15 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Slecht? Links.
Goed? Rechts.
pi_160678867
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 09:15 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Ja maar de Hema bukt voor moslims net als de Partij voor Allochtonen doet jonguh. :'( :'(
pi_160678925
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 09:12 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Schandalig.

We zouden onmiddellijk een wet moeten aannemen waarin bedrijven verplicht worden om Vrolijk Pasen op de Paasfolder te zetten.
Wellicht kan Geert een wet opstellen die het bedrijven verplicht in dienst te staan van de Neerlandsche samenleving, waarbij ze alleen reclame-uitingen mogen doen die vooraf zijn goedgekeurd door het Ministerie van Waarheid.
pi_160678951
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 09:11 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Bij elk bedrijf gaat het om de centen. Je mag wel denken dat bedrijven slechts bestaan om de Neerlandsche normen en waarden uit te dragen, maar dat is niet bepaald hun core business.

En dat is bovendien hun goed recht, want de Hema is het aan niemand verplicht om alles tot in het eind der tijden te houden zoals het altijd al geweest is, alleen om een paar mensen tevreden te stellen die niet tegen verandering kunnen.
Ze komen er wel achter als ze binnenkort hun deuren sluiten. Dan blijkt het toch om meer dan een paar ontevreden klanten te gaan. Dit is niet de eerste keer dat de Hema beticht wordt van cultureel verraad. Ja, dat zal worden afgestraft als steeds meer Nederlanders de Hema gaan mijden. Het zijn actuele discussies die veel weerstand oproepen.

Wordt eens wakker. We leven vandaag de dag in een gepolariseerde samenleving met onoverbrugbare ideologische- en culturele verschillen. Hier kwam je als bedrijf in jaren 70 misschien mee weg, met het opkomende nationalisme in 2016 schoffeer je juist heel veel Nederlanders. Nogmaals, anders zouden deze discussies in de volle omvang niet eens bestaan. Zelfs het acht uur journaal bracht het in de aandacht. Dus het leeft wel degelijk.
  dinsdag 15 maart 2016 @ 09:26:11 #109
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_160678970
Cultureel verraad.

Echt, hoe hard ben je dan op je achterhoofd gevallen? En hoe vaak?
pi_160678978
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 09:25 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ze komen er wel achter als ze binnenkort hun deuren sluiten. Dan blijkt het toch om meer dan een paar ontevreden klanten te gaan. Dit is niet de eerste keer dat de Hema beticht wordt van cultureel verraad. Ja, dat zal worden afgestraft als steeds meer Nederlanders de Hema gaan mijden. Het zijn actuele discussies die veel weerstand oproepen.

Wordt eens wakker. We leven vandaag de dag in een gepolariseerde samenleving met onoverbrugbare ideologische- en culturele verschillen. Hier kwam je als bedrijf in jaren 70 misschien mee weg, met het opkomende nationalisme in 2016 schoffeer je juist heel veel Nederlanders. Nogmaals, anders zouden deze discussies in de volle omvang niet eens bestaan. Zelfs het acht uur journaal bracht het in de aandacht. Dus het leeft wel degelijk.
Kijk eens op pagina's 2-11 van de folder. Eerder in het topic staat de link. Je zet jezelf weer zwaar voor schut zo.
pi_160678990
quote:

[..]

Was de Perry Sport ook zo'n baken van islamitische heerschappij in de winkelstraat, of spelen er misschien meer factoren dan alleen cultureel verraad bij een noodlijdende onderneming?
pi_160679019
quote:

[..]

Post van de dag dit _O-
pi_160679027
Als dit topic er niet was geweest, was het me niet eens opgevallen :')
Tap tap tap
pi_160679045
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 09:26 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Kijk eens op pagina's 2-11 van de folder.
Eerder in het topic staat de link. Je zet jezelf weer zwaar voor schut zo.
Vuige (s)linkse leugens!!11!!!111EINZ!!
pi_160679063
quote:

[..]

Ik als atheïst zie ook liever vrolijk voorjaar dan vrolijk Pasen. Heeft niks met moslims te maken.
pi_160679158
quote:

[..]

Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_160679161
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 09:26 schreef Copycat het volgende:
Cultureel verraad.

Echt, hoe hard ben je dan op je achterhoofd gevallen? En hoe vaak?
Mensen storen zich op de wijze hoe de Hema culturele elementen en tradities die horen bij Nederland stapsgewijs afschaft. Dat noemen veel mensen cultuurverraad. Vaak met als doel moslims en andere allochtonen niet voor het hoofd te stoten. Want met vrolijk Pasen lok je de gemiddelde moslim niet meer naar de winkel. Dus wordt het vrolijk voorjaar. Geen paasei maar een verstop-ei. Verdwijnen de Zwarte Pietafbeeldingen uit de winkels. Wat is de volgende stap? Geen stalletjes meer met Kerstmis?

Ik heb het niet verzonnen, hoor. Net zo min dat ik de enige ben die termen als cultuurverraad in de mond neemt. De discussies zijn groot in omvang, halen zelfs het acht uur nieuws en komen telkens terug. Dat betekent dat heel veel Nederlanders zich hieraan storen. Moeten die allemaal maar hun mond houden? Nogmaals, dat gaat in een gepolariseerde samenleving waar groepen steeds feller tegenover elkaar komen te staan echt niet meer gebeuren. Daarvoor is de geest uit de fles. Niet alleen in Nederland overigens. We zien dezelfde tendens ook in de ons omringende landen plaatsvinden.
pi_160679225
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 09:37 schreef Elzies het volgende:

[..]

Mensen storen zich op de wijze hoe de Hema culturele elementen en tradities die horen bij Nederland stapsgewijs afschaft. Dat noemen veel mensen cultuurverraad. Vaak met als doel moslims en andere allochtonen niet voor het hoofd te stoten. Want met vrolijk Pasen lok je de gemiddelde moslim niet meer naar de winkel. Dus wordt het vrolijk voorjaar. Geen paasei maar een verstop-ei. Verdwijnen de Zwarte Pietafbeeldingen uit de winkels. Wat is de volgende stap? Geen stalletjes meer met Kerstmis?

Ik heb het niet verzonnen, hoor. Net zo min dat ik de enige ben die termen als cultuurverraad in de mond neemt. De discussies zijn groot in omvang, halen zelfs het acht uur nieuws en komen telkens terug. Dat betekent dat heel veel Nederlanders zich hieraan storen. Moeten die allemaal maar hun mond houden? Nogmaals, dat gaat in een gepolariseerde samenleving waar groepen steeds feller tegenover elkaar komen te staan echt niet meer gebeuren. Daarvoor is de geest uit de fles. Niet alleen in Nederland overigens. We zien dezelfde tendens ook in de ons omringende landen plaatsvinden.
Wat jank je nou man, heel de folder van de Hema staat vol met Paas dit en Paas dat.
http://www.hema.nl/folder
pi_160679226
quote:

[..]

Klik eens op de link naar de folder die ik heb geplaatst. Je zet jezelf echt onbenullig voor schut zo...
pi_160679237
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 09:27 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Was de Perry Sport ook zo'n baken van islamitische heerschappij in de winkelstraat, of spelen er misschien meer factoren dan alleen cultureel verraad bij een noodlijdende onderneming?
Daar zeg je wat. Daar werden toch van die strakke broekjes verkocht waarin des sporters halal-worst en verstopeieren duidelijk afgetekend zichtbaar zijn? Ik zie paralellen met de Hema.
  dinsdag 15 maart 2016 @ 09:43:57 #121
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_160679258
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 07:54 schreef Gia het volgende:

[..]

En anders dit ook niet bij de naam noemen:

http://www.womanistical.n(...)t-foodproductenlijn/
Stel je niet zo aan, kijk eens goed op de Hema website. Overal zie ik het woord pasen of chocolade paashaas voorbij komen. Dat bij sommige artikelen chocolade eitjes staat lijkt mij nou niet echt een probleem.

[ Bericht 0% gewijzigd door Leandra op 15-03-2016 09:56:06 ]
pi_160679260
quote:

[..]

Ik deel je analyse volledig. Het gaat niet om dat woordje Pasen dat niet op de cover staat, het gaat om de trend die zichtbaar is in de gedragingen van de HEMA (nota bene een oer-Nederlandse winkel) en andere winkelketens. Dat bepaalde paaseieren ineens "verstopeieren" heten, terwijl de Duitse term op de verpakking "Ostermisschung" is, dat ze te bang zijn om "Vrolijk Pasen" op de cover van hun folder te zetten, dat ze Zwarte Piet vervangen door gekleurde exemplaren.... - allemaal tekenen van één en dezelfde trend.

Sommige mensen doen er lacherig over, anderen zien het gelukkig wel onder ogen.
pi_160679264
Na cultureel marxisme nu cultureel verraad. Het begint steeds militanter te worden :')
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  dinsdag 15 maart 2016 @ 09:45:46 #124
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_160679282
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 09:42 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Wat jank je nou man, heel de folder van de Hema staat vol met Paas dit en Paas dat.
Die mensen weigeren de folder te lezen, ik snap ook niet waarom.
pi_160679288
Ik tel zo snel 21 keer het woord paas of pasen. Had toch minstens 25 keer moeten zijn om mee te tellen in den hollandsche kultuur.
Tap tap tap
pi_160679291
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 09:44 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik deel je analyse volledig. Het gaat niet om dat woordje Pasen dat niet op de cover staat, het gaat om de trend die zichtbaar is in de gedragingen van de HEMA (nota bene een oer-Nederlandse winkel) en andere winkelketens. Dat bepaalde paaseieren ineens "verstopeieren" heten, terwijl de Duitse term op de verpakking "Ostermisschung" is, dat ze te bang zijn om "Vrolijk Pasen" op de cover van hun folder te zetten, dat ze Zwarte Piet vervangen door gekleurde exemplaren.... - allemaal tekenen van één en dezelfde trend.

Sommige mensen doen er lacherig over, anderen zien het gelukkig wel onder ogen.
Lees de hele folder eens. Je zet jezelf weer volledig voor schut...
pi_160679294
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 09:46 schreef CherryLips het volgende:
Ik tel zo snel 21 keer het woord paas of pasen. Had toch minstens 25 keer moeten zijn om mee te tellen in den hollandsche kultuur.
Ja maar het staat niet op de voorpagina :'( :'( :'( :'(
pi_160679303
Het is natuurlijk ook niet zo dat die folder enkel over paasartikelen gaat. Vandaar dat er is gekozen voor het woordje 'voorjaar' lijkt me.
  dinsdag 15 maart 2016 @ 09:47:49 #129
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_160679308
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 08:10 schreef 99.999 het volgende:

[ afbeelding ]
Dat is een post waar ik wat aan heb, straks even bij de Hema paaseitjes kopen *O*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_160679322
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 09:47 schreef xpompompomx het volgende:
Het is natuurlijk ook niet zo dat die folder enkel over paasartikelen gaat. Vandaar dat er is gekozen voor het woordje 'voorjaar' lijkt me.
Nee, het woordje 'voorjaar' is gekozen om eer te bewijzen aan onze islamitische broeders en op die manier de Vaderlandsche cultuur ten gronde te richten!!
pi_160679326
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 09:47 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat is een post waar ik wat aan heb, straks even bij de Hema paaseitjes kopen *O*
Karamel zeezout :9
Tap tap tap
  Redactie Frontpage dinsdag 15 maart 2016 @ 09:50:59 #132
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_160679349
Gisteren nog nieuws dat er nog maar 18% van de Nederlanders naar de kerk gaat. Hypocriet om je dan druk te maken over het verdwijnen van de naam 'pasen' bij een paar chocolade-eitjes.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_160679355
quote:
8s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 09:48 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Nee, het woordje 'voorjaar' is gekozen om eer te bewijzen aan onze islamitische broeders en op die manier de Vaderlandsche cultuur ten gronde te richten!!
Nu je het zegt ja, ik wist wel dat ze eigenlijk gewoon expres cultureel verraad wilden plegen!!!11
pi_160679356
Ze waren hier van het weekend christelijke paasliederen aan het zingen in het dorp (wist niet dat die bestonden) en ze deelden kaartjes uit met een bijbeltekst en 'vrolijk pasen'. Zo hoort het natuurlijk.
Tap tap tap
pi_160679362
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 09:42 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Ik hoop dat je kunt lezen. Ik zie toch overduidelijk een jongetje verkleed als konijn met als kop vrolijk voorjaar. Hier nemen heel veel Nederlanders aanstoot aan. Zoveel dat de sociale media gisteren ontplofte en het aandacht kreeg bij het acht uur journaal.

Nogmaals, dit is het resultaat van een gepolariseerde samenleving waar de toon van het debat steeds harder wordt. Mensen houden hun mond niet meer en zeggen wat ze vinden. Dit zal ook steeds vaker de norm worden. Of de ander het daar nu wel of niet mee eens is, is van ondergeschikt belang. We zullen zien of de Hema het volhoud, maar ze staan al twee jaar dik in de rode cijfers. Dit zou weleens de definitieve nekslag kunnen worden want goede reclame is het natuurlijk niet.
pi_160679375
De Lidl vind ik eigenlijk irritanter met de 'decemberfeesten' en 'lentefeesten', 'lekkere lente'.
pi_160679387
Gut gut, 't is wat.
Zonder wrijving geen glans
pi_160679396
quote:
11s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 09:52 schreef MevrouwPuff het volgende:
De Lidl vind ik eigenlijk irritanter met de 'decemberfeesten' en 'lentefeesten', 'lekkere lente'.
De Lidl is toch Duits? :)
pi_160679498
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 09:53 schreef Elzies het volgende:

[..]

De Lidl is toch Duits? :)
Precies. Die Paasminnende katholieken moeten gewoon de Matheus Passion draaien in de winkel en knielkussentjes verkopen :(

Mogelijk denkende de winkels ook het ontkerkelijkingen Nederland een plezier te doen hiermee, maar blijkbaar zijn we niet zo atheïstisch als we denken, of is het belangrijker een ander te haten dan hoe we over onszelf denken?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_160679507
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 09:51 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ik hoop dat je kunt lezen. Ik zie toch overduidelijk een jongetje verkleed als konijn met als kop vrolijk voorjaar. Hier nemen heel veel Nederlanders aanstoot aan. Zoveel dat de sociale media gisteren ontplofte en het aandacht kreeg bij het acht uur journaal.

Nogmaals, dit is het resultaat van een gepolariseerde samenleving waar de toon van het debat steeds harder wordt. Mensen houden hun mond niet meer en zeggen wat ze vinden. Dit zal ook steeds vaker de norm worden. Of de ander het daar nu wel of niet mee eens is, is van ondergeschikt belang. We zullen zien of de Hema het volhoud, maar ze staan al twee jaar dik in de rode cijfers. Dit zou weleens de definitieve nekslag kunnen worden want goede reclame is het natuurlijk niet.
Kijk ook eens verder dan pagina 1. Je zet jezelf voor schut.
  dinsdag 15 maart 2016 @ 10:01:03 #141
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_160679509
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 09:50 schreef JeMoeder het volgende:
Gisteren nog nieuws dat er nog maar 18% van de Nederlanders naar de kerk gaat. Hypocriet om je dan druk te maken over het verdwijnen van de naam 'pasen' bij een paar chocolade-eitjes.
En dit.

Het gros van de "Er had Pasen moeten staan" wist voor het jaarlijkse spektakel "The Passion" amper wat we met Pasen "vieren", maar oh gut, oh gut als de Hema niet heiliger dan de Paus zelf is.
En tweede paasdag janken dat de Hema niet open is die dag.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_160679547
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 09:47 schreef Leandra het volgende:

[..]

Een collega had gister mango-Chili eitjes oid. Best lekker :P
  dinsdag 15 maart 2016 @ 10:03:01 #143
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_160679563
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 10:00 schreef MevrouwPuff het volgende:

Mogelijk denkende de winkels ook het ontkerkelijkingen Nederland een plezier te doen hiermee, maar blijkbaar zijn we niet zo atheïstisch als we denken, of is het belangrijker een ander te haten dan hoe we over onszelf denken?

Dat laatste.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_160679598
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 09:51 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ik hoop dat je kunt lezen. Ik zie toch overduidelijk een jongetje verkleed als konijn met als kop vrolijk voorjaar. Hier nemen heel veel Nederlanders aanstoot aan.
Hoog tijd dus om dit land op te heffen. Wanneer je zo op kunt winden over dergelijke futiliteiten, dan verlies je simpelweg je bestaansrecht als soevereine natie.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 15 maart 2016 @ 10:05:42 #145
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_160679609
quote:
4s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 10:00 schreef 99.999 het volgende:

[..]

De Telegrafiesering van de samenleving: niet verder kijken dan de chocoladeletters op de voorpagina :'(

En hoezo hebben we het altijd over chocoladeletters trouwens, moeten dat geen Sinterklaasletters zijn?
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 15 maart 2016 @ 10:12:07 #146
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_160679751
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 10:05 schreef Leandra het volgende:

De Telegrafiesering van de samenleving: niet verder kijken dan de chocoladeletters op de voorpagina :'(

En hoezo hebben we het altijd over chocoladeletters trouwens, moeten dat geen Sinterklaasletters zijn?
Bruine en donkerbruine Pieten. Met af en toe een AlbinoPiet.
pi_160679818
quote:
4s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 10:00 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Zet jezelf niet zo voor schut. Het gaat om de voorpagina. Dat is wat de toon zet.

Waar het hierom gaat is dat ten gunste van allochtonen (vaak van islamitische afkomst) onze tradities worden aangepast om ze niet teveel voor het hoofd te stoten. Dat is principieel fout, ook al spelen commerciële motieven een rol. Daarover gaan die discussies. Die worden gevoerd, ongeacht je het hier wel of niet mee eens bent. Je ziet dat de discussies in omvang oplaaien en dat de toonzetting verhard. Dat zijn maatschappelijke ontwikkelingen waar jij en ik geen invloed op hebben. Maar ze vinden wel plaats.

Nogmaals, het is geen Nederlands probleem maar een tendens die je ook in andere West-Europese landen ziet. Waar het falende multiculturele beleid burgers door de strot wordt geduwd en waar ze steeds minder zeggenschap krijgen over het behoud van hun eigen culturele identiteit. Dat verklaart de opkomst van nationalistische partijen in landen als Duitsland en Frankrijk. Het is zoals het is.
pi_160679837
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 10:00 schreef MevrouwPuff het volgende:
Daar heeft het niks mee te maken. Net als Kerst heeft Pasen diverse heidense elementen in zich. Het is van oudsher een heidens vruchtbaarheidsfeest. De haas en de eieren verwijzen daarnaar. Feesten als Kerst en Pasen zijn algeheel erkende feestdagen in dit land.

Als je ziet hoe grote winkelketens omgaan met feestdagen als Sinterklaas, Kerst en Pasen zie je een toenemende krampachtigheid om het beestje nog gewoon bij de naam te noemen. Ik denk dat het een heel bewuste keuze is van de HEMA om de term "Pasen" niet te laten vallen op de voorkant van de folder (om vervolgens op pagina 2-3 meteen groots uit te pakken). Er zou eens iemand aanstoot nemen aan de term Pasen, die daarom de folder vervolgens niet inkijkt.

Zoals ik al eerder zei, ik vertrouw de motieven van de HEMA niet. En ik ben bepaald niet de enige die er zo over denkt. Sinds ze Zwarte Piet hebben geschrapt ten faveure van gekleurde varianten hebben ze elke schijn tegen. Dat is precies waarom ogenschijnlijke details (zoals de cover van deze folder) meteen onder het vergrootglas gaan. Nog los van de vraag in hoeverre dat terecht of onterecht is. HEMA heeft een serieus imagoprobleem over zichzelf afgeroepen.
pi_160679865
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 10:15 schreef Elzies het volgende:

[..]

Het gaat om de voorpagina. Dat is wat de toon zet.
Als de folder nou voor de rest enkel over Pasen zou gaan had je misschien nog gelijk gehad. De folder gaat echter nog over een boel andere dingen die niks met Pasen te maken hebben, dus het woordje voorjaar is gewoon een goed gekozen woordje dat de lading dekt.
pi_160679871
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 10:15 schreef Elzies het volgende:

[..]

Zet jezelf niet zo voor schut. Het gaat om de voorpagina. Dat is wat de toon zet.

Het is verdomme een reclamefolder... Heb je pagina's 2-11 al bekeken?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')