Lees de hele folder eens. Je zet jezelf weer volledig voor schut...quote:Op dinsdag 15 maart 2016 09:44 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik deel je analyse volledig. Het gaat niet om dat woordje Pasen dat niet op de cover staat, het gaat om de trend die zichtbaar is in de gedragingen van de HEMA (nota bene een oer-Nederlandse winkel) en andere winkelketens. Dat bepaalde paaseieren ineens "verstopeieren" heten, terwijl de Duitse term op de verpakking "Ostermisschung" is, dat ze te bang zijn om "Vrolijk Pasen" op de cover van hun folder te zetten, dat ze Zwarte Piet vervangen door gekleurde exemplaren.... - allemaal tekenen van één en dezelfde trend.
Sommige mensen doen er lacherig over, anderen zien het gelukkig wel onder ogen.
Ja maar het staat niet op de voorpaginaquote:Op dinsdag 15 maart 2016 09:46 schreef CherryLips het volgende:
Ik tel zo snel 21 keer het woord paas of pasen. Had toch minstens 25 keer moeten zijn om mee te tellen in den hollandsche kultuur.
Dat is een post waar ik wat aan heb, straks even bij de Hema paaseitjes kopenquote:Op dinsdag 15 maart 2016 08:10 schreef 99.999 het volgende:
Het perfecte paasbeeld van de HEMA
[ afbeelding ]
Nee, het woordje 'voorjaar' is gekozen om eer te bewijzen aan onze islamitische broeders en op die manier de Vaderlandsche cultuur ten gronde te richten!!quote:Op dinsdag 15 maart 2016 09:47 schreef xpompompomx het volgende:
Het is natuurlijk ook niet zo dat die folder enkel over paasartikelen gaat. Vandaar dat er is gekozen voor het woordje 'voorjaar' lijkt me.
Karamel zeezoutquote:Op dinsdag 15 maart 2016 09:47 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is een post waar ik wat aan heb, straks even bij de Hema paaseitjes kopen
Nu je het zegt ja, ik wist wel dat ze eigenlijk gewoon expres cultureel verraad wilden plegen!!!11quote:Op dinsdag 15 maart 2016 09:48 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Nee, het woordje 'voorjaar' is gekozen om eer te bewijzen aan onze islamitische broeders en op die manier de Vaderlandsche cultuur ten gronde te richten!!
Ik hoop dat je kunt lezen. Ik zie toch overduidelijk een jongetje verkleed als konijn met als kop vrolijk voorjaar. Hier nemen heel veel Nederlanders aanstoot aan. Zoveel dat de sociale media gisteren ontplofte en het aandacht kreeg bij het acht uur journaal.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 09:42 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wat jank je nou man, heel de folder van de Hema staat vol met Paas dit en Paas dat.
http://www.hema.nl/folder
De Lidl is toch Duits?quote:Op dinsdag 15 maart 2016 09:52 schreef MevrouwPuff het volgende:
De Lidl vind ik eigenlijk irritanter met de 'decemberfeesten' en 'lentefeesten', 'lekkere lente'.
Precies. Die Paasminnende katholieken moeten gewoon de Matheus Passion draaien in de winkel en knielkussentjes verkopenquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kijk ook eens verder dan pagina 1. Je zet jezelf voor schut.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 09:51 schreef Elzies het volgende:
[..]
Ik hoop dat je kunt lezen. Ik zie toch overduidelijk een jongetje verkleed als konijn met als kop vrolijk voorjaar. Hier nemen heel veel Nederlanders aanstoot aan. Zoveel dat de sociale media gisteren ontplofte en het aandacht kreeg bij het acht uur journaal.
Nogmaals, dit is het resultaat van een gepolariseerde samenleving waar de toon van het debat steeds harder wordt. Mensen houden hun mond niet meer en zeggen wat ze vinden. Dit zal ook steeds vaker de norm worden. Of de ander het daar nu wel of niet mee eens is, is van ondergeschikt belang. We zullen zien of de Hema het volhoud, maar ze staan al twee jaar dik in de rode cijfers. Dit zou weleens de definitieve nekslag kunnen worden want goede reclame is het natuurlijk niet.
En dit.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 09:50 schreef JeMoeder het volgende:
Gisteren nog nieuws dat er nog maar 18% van de Nederlanders naar de kerk gaat. Hypocriet om je dan druk te maken over het verdwijnen van de naam 'pasen' bij een paar chocolade-eitjes.
Een collega had gister mango-Chili eitjes oid. Best lekkerquote:Op dinsdag 15 maart 2016 09:47 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is een post waar ik wat aan heb, straks even bij de Hema paaseitjes kopen
Dat laatste.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 10:00 schreef MevrouwPuff het volgende:
Mogelijk denkende de winkels ook het ontkerkelijkingen Nederland een plezier te doen hiermee, maar blijkbaar zijn we niet zo atheïstisch als we denken, of is het belangrijker een ander te haten dan hoe we over onszelf denken?
Hoog tijd dus om dit land op te heffen. Wanneer je zo op kunt winden over dergelijke futiliteiten, dan verlies je simpelweg je bestaansrecht als soevereine natie.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 09:51 schreef Elzies het volgende:
[..]
Ik hoop dat je kunt lezen. Ik zie toch overduidelijk een jongetje verkleed als konijn met als kop vrolijk voorjaar. Hier nemen heel veel Nederlanders aanstoot aan.
De Telegrafiesering van de samenleving: niet verder kijken dan de chocoladeletters op de voorpaginaquote:Op dinsdag 15 maart 2016 10:00 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Kijk ook eens verder dan pagina 1. Je zet jezelf voor schut.
Bruine en donkerbruine Pieten. Met af en toe een AlbinoPiet.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 10:05 schreef Leandra het volgende:
De Telegrafiesering van de samenleving: niet verder kijken dan de chocoladeletters op de voorpagina
En hoezo hebben we het altijd over chocoladeletters trouwens, moeten dat geen Sinterklaasletters zijn?
Zet jezelf niet zo voor schut. Het gaat om de voorpagina. Dat is wat de toon zet.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 10:00 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Kijk ook eens verder dan pagina 1. Je zet jezelf voor schut.
Daar heeft het niks mee te maken. Net als Kerst heeft Pasen diverse heidense elementen in zich. Het is van oudsher een heidens vruchtbaarheidsfeest. De haas en de eieren verwijzen daarnaar. Feesten als Kerst en Pasen zijn algeheel erkende feestdagen in dit land.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 10:00 schreef MevrouwPuff het volgende:
Mogelijk denkende de winkels ook het ontkerkelijkingen Nederland een plezier te doen hiermee, maar blijkbaar zijn we niet zo atheïstisch als we denken, of is het belangrijker een ander te haten dan hoe we over onszelf denken?
Als de folder nou voor de rest enkel over Pasen zou gaan had je misschien nog gelijk gehad. De folder gaat echter nog over een boel andere dingen die niks met Pasen te maken hebben, dus het woordje voorjaar is gewoon een goed gekozen woordje dat de lading dekt.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 10:15 schreef Elzies het volgende:
[..]
Het gaat om de voorpagina. Dat is wat de toon zet.
Het is verdomme een reclamefolder... Heb je pagina's 2-11 al bekeken?quote:Op dinsdag 15 maart 2016 10:15 schreef Elzies het volgende:
[..]
Zet jezelf niet zo voor schut. Het gaat om de voorpagina. Dat is wat de toon zet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |