abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Official ESF Kreviewer maandag 22 februari 2016 @ 08:59:17 #1
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_160111371
Hoi,

Ik heb 3 jaar geleden een nieuwe keuken gekocht, met inbouwkoelkast. Ik heb hierop "verlengde garantie" aangevraagd door mij te registreren bij Etna ( wat een kutmerk).
5 jaar garantie.

Ik heb een monteur van Etna laten komen en moest 70 euro voorrijkosten betalen (omdat het buiten de eerste 2 jaar valt is dat kennelijk standaard). Tevens waren ze mijn registratie kwijt en moet 40 euro betalen voor opnieuw registreren. Ik ben hiermee akkoord gegaan, omdat het goedkoper is dan een nieuwe koelkast.

Nu blijkt mijn koelkast niet te repareren aldus de monteur. Er is teveel vloeistof/gas weggelekt.

Er wordt momenteel gebeld met het hoofdkantoor om te kijken wat de kosten zijn voor een nieuwe koelkast. Mij werd medegedeeld dat ik afschrijfkosten moet betalen voor de koelkast. Dit zou ongeveer 10% per jaar zijn. Dus bovenop de 110 euro, moet ik 30% betalen voor een nieuwe koelkast.

Is dit wettelijk toegestaan? Mogen ze mij wel kosten in rekening brengen voor het vervangen van een koelkast die binnen de garantie al na 3 jaar afgeschreven is?

Alvast bedankt.
pi_160111394
Nee. Je hebt recht op kosteloze herstel of vervanging. Maar heb je je tot Etna gewend of tot de verkoper? Bij die laatste moet je zijn namelijk.
  Official ESF Kreviewer maandag 22 februari 2016 @ 09:17:42 #3
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_160111523
quote:
1s.gif Op maandag 22 februari 2016 09:03 schreef r_one het volgende:
Nee. Je hebt recht op kosteloze herstel of vervanging. Maar heb je je tot Etna gewend of tot de verkoper? Bij die laatste moet je zijn namelijk.
Eerst de verkoper. Toen rechtstreeks naar Etna, ivm garantie die rechtstreek gaat.
  maandag 22 februari 2016 @ 09:21:09 #4
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_160111558
quote:
14s.gif Op maandag 22 februari 2016 09:17 schreef Kreator het volgende:
Eerst de verkoper. Toen rechtstreeks naar Etna, ivm garantie die rechtstreek gaat.
Slim gedaan van de verkoper.
In Nederland is de verkoper verantwoordelijk voor de afhandeling van garantie.

Had je zelf geen bewijs meer van de registratie?
So we just called him Fred
  Official ESF Kreviewer maandag 22 februari 2016 @ 09:25:26 #5
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_160111615
quote:
1s.gif Op maandag 22 februari 2016 09:21 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Slim gedaan van de verkoper.
In Nederland is de verkoper verantwoordelijk voor de afhandeling van garantie.

Had je zelf geen bewijs meer van de registratie?
Nee, dom genoeg niet. Dus ik doe ook niet moeilijk over de 70 euro voorrijkosten en de 40 euro registratie.

Wel ga ik moeilijk doen over het feit dat mijn koelkast na 3 jaar stuk is. Ik zal zo de verkoper ook weer gaan bellen. (-edit- verkoper is vandaag gesloten... :'( )

Ik lees hier al tig jaar mee en ben er nu zelf ook ingetrapt om mij af te laten schepen door de verkoper.
pi_160111638
Er is teveel vloeistof / gas weggelekt ? En dan kunnen ze het niet meer repareren ? Klinkt voor mij als een vrij onlogische constatering.
U MAD?
  Official ESF Kreviewer maandag 22 februari 2016 @ 09:29:13 #7
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_160111654
quote:
3s.gif Op maandag 22 februari 2016 09:27 schreef de_boswachter het volgende:
Er is teveel vloeistof / gas weggelekt ? En dan kunnen ze het niet meer repareren ? Klinkt voor mij als een vrij onlogische constatering.
Ik vond het ook een raar verhaal. Monteur was kortaf en kwam weinig uit. De achterwand schijnt ook te zijn gaan bobbelen door dit lek en daardoor onrepareerbaar.

Maar goed, ik ga er wel een strijd van maken. We gaan het zien... ik ga in elk geval geen 110 euro 'servicekosten' & 130 euro afschrijvingskosten betalen voor vervanging.
pi_160112069
quote:
14s.gif Op maandag 22 februari 2016 09:29 schreef Kreator het volgende:

Ik vond het ook een raar verhaal. Monteur was kortaf en kwam weinig uit. De achterwand schijnt ook te zijn gaan bobbelen door dit lek en daardoor onrepareerbaar.

Maar goed, ik ga er wel een strijd van maken. We gaan het zien... ik ga in elk geval geen 110 euro 'servicekosten' & 130 euro afschrijvingskosten betalen voor vervanging.
Dat van die achterwand klinkt dan nog wel logisch, maar dat je de koelkast moet afschrijven omdat er te veel gas is gelekt :?
Daarnaast is Etna wel een B-merk, maar toch met een gigantische afzetmarkt in Nederland. Prijs/kwaliteit is best ok.

Maar met die registratie snap ik niet helemaal ? ik heb nog nooit een koelkast of iets dergelijks geregistreerd? Of heeft dat te maken met die verlengde garantie ? Dan heb je toch een bevestiging of iets dergelijks ? Sowieso voorrij kosten moeten betalen terwijl het nog binnen de normale garantie valt :').!!!!
U MAD?
  Official ESF Kreviewer maandag 22 februari 2016 @ 10:12:02 #9
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_160112228
quote:
3s.gif Op maandag 22 februari 2016 10:01 schreef de_boswachter het volgende:

Maar met die registratie snap ik niet helemaal ? ik heb nog nooit een koelkast of iets dergelijks geregistreerd? Of heeft dat te maken met die verlengde garantie ? Dan heb je toch een bevestiging of iets dergelijks ? Sowieso voorrij kosten moeten betalen terwijl het nog binnen de normale garantie valt :').!!!!
Ik had destijds direct geregistreerd. Kan echter nergens meer een mail vinden (waarschijnlijk op oud mail adres) en bij Etna/Atag zeggen ze dat ik nooit geregistreerd heb. Die registratie is voor '3 jaar extra garantie' bovenop de standaard 2 jaar.
Zij zeggen dat de eerste 2 jaar volledig garantie geeft en de 3 jaar 'extra' garantie is wel op onderdelen, maar dan moet je wel voorrijkosten betalen. Bovendien moest ik bij het bezoek 'registratiekosten' betalen à 10 euro per apparaat (heb er 4) om de verlengde garantie alsnog te activeren.
Ik begrijp wel dat het allemaal een beetje shady is, maar daar ben ik mee akkoord gegaan.

Nu heb ik echter alsnog niks, want de koelkast is niet gerepareerd en heb wel die kosten gemaakt.
pi_160112271
quote:
14s.gif Op maandag 22 februari 2016 10:12 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ik had destijds direct geregistreerd. Kan echter nergens meer een mail vinden (waarschijnlijk op oud mail adres) en bij Etna/Atag zeggen ze dat ik nooit geregistreerd heb. Die registratie is voor '3 jaar extra garantie' bovenop de standaard 2 jaar.
Zij zeggen dat de eerste 2 jaar volledig garantie geeft en de 3 jaar 'extra' garantie is wel op onderdelen, maar dan moet je wel voorrijkosten betalen. Bovendien moest ik bij het bezoek 'registratiekosten' betalen à 10 euro per apparaat (heb er 4) om de verlengde garantie alsnog te activeren.
Ik begrijp wel dat het allemaal een beetje shady is, maar daar ben ik mee akkoord gegaan.

Nu heb ik echter alsnog niks, want de koelkast is niet gerepareerd en heb wel die kosten gemaakt.
Als ik dit zo lees vraag ik me af waarom je uberhaupt nog als consument extra garantie bij Etna wil bij kopen. Als ik garantie bij koop wil ik van (bijna) alle kosten af zijn als er iets stuk gaat. Maar zoiets als voorrij kosten is gewoon geldklopperij, maar als dit in de voorwaarden staat kun je weinig.
U MAD?
  Official ESF Kreviewer maandag 22 februari 2016 @ 10:16:38 #11
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_160112295
quote:
3s.gif Op maandag 22 februari 2016 10:14 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Als ik dit zo lees vraag ik me af waarom je uberhaupt nog als consument extra garantie bij Etna wil bij kopen. Als ik garantie bij koop wil ik van (bijna) alle kosten af zijn als er iets stuk gaat. Maar zoiets als voorrij kosten is gewoon geldklopperij, maar als dit in de voorwaarden staat kun je weinig.
Die extra garantie is gratis als je 4 apparaten hebt. Dus heb er niet extra voor betaald. Etna doet het voorkomen alsof het een fantastische extra service is, maar volgens het Europees recht heb ik gewoon recht op vervanging, want een koelkast mag na 3 jaar niet kapot zijn. (denk ik; vandaar mijn vraag hier.)
pi_160112301
quote:
14s.gif Op maandag 22 februari 2016 10:12 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ik had destijds direct geregistreerd. Kan echter nergens meer een mail vinden (waarschijnlijk op oud mail adres) en bij Etna/Atag zeggen ze dat ik nooit geregistreerd heb. Die registratie is voor '3 jaar extra garantie' bovenop de standaard 2 jaar.
Zij zeggen dat de eerste 2 jaar volledig garantie geeft en de 3 jaar 'extra' garantie is wel op onderdelen, maar dan moet je wel voorrijkosten betalen. Bovendien moest ik bij het bezoek 'registratiekosten' betalen à 10 euro per apparaat (heb er 4) om de verlengde garantie alsnog te activeren.
Ik begrijp wel dat het allemaal een beetje shady is, maar daar ben ik mee akkoord gegaan.

Nu heb ik echter alsnog niks, want de koelkast is niet gerepareerd en heb wel die kosten gemaakt.
Etna mag dat, in feite heb je de fabrieksgarantie verlengd. Dat is wat anders dan de wettelijke garantie die de verkoper je moet geven.
  Official ESF Kreviewer maandag 22 februari 2016 @ 10:19:26 #13
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_160112343
quote:
1s.gif Op maandag 22 februari 2016 10:17 schreef r_one het volgende:

[..]

Etna mag dat, in feite heb je de fabrieksgarantie verlengd. Dat is wat anders dan de wettelijke garantie die de verkoper je moet geven.
Maar jij zegt dus dat ik gewoon bij Bruynzeel aan moet kloppen voor de garantie en Etna links moet laten liggen?
pi_160112384
quote:
14s.gif Op maandag 22 februari 2016 10:19 schreef Kreator het volgende:

[..]

Maar jij zegt dus dat ik gewoon bij Bruynzeel aan moet kloppen voor de garantie en Etna links moet laten liggen?
Ja, idd.
pi_160112480
Je hebt geen overeenkomst met Etna, je hebt een overeenkomst met Bruynzeel.

Je hebt vanuit Europese wetgeving 2 jaar garantie op een product. De Nederlandse wetgeving gaat echter verder dan dat.

Je mag van een product verwachten dat deze een zekere levensduur behaalt. Deze levensduur is bij koelkasten wel afhankelijk van de prijsklasse. Een duur A-merk als miele heeft een verwachte levensduur van 15 jaar. De A-merken als bosch/siemens etc zitten op zo'n 8-10 jaar, de b-merken zitten op zo'n 7 jaar, dus al zou je laag inzetten, dan nog mag zo'n koelkast niet na drie jaar al kapot gaan.

Het is dus een ondeugdelijk product en daarmee moet je naar de bruynzeel gaan. Je moet bruynzeel in de gelegenheid stellen om de koelkast te repareren (gratis, geen voorrijkosten of ander geneuzel). Als reparatie geen soelaas biedt, wat in de lijn der verwachting ligt, kunnen ze het apparaat vervangen. Zo niet, dan sta jij in je recht om de koop te ontbinden.

Dan geef je hun de koelkast terug, en krijg jij je geld terug. Daarbij komt dan wel een beetje afschrijving, omdat je wel 3 jaar plezier hebt gehad van de koelkast, maar dan moet je dus nog 70 procent van de kosten vergoed krijgen.

Doen ze daar lastig over, dan dreig je met de geschillencommissie.

[ Bericht 7% gewijzigd door Jordy-B op 22-02-2016 10:34:37 ]
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_160112647
Eerste 2 jaar zijn voor de verkoper, daarna moet je toch echt bij de fabrikant zijn, zeker als je bij die fabrikant meer garantie koopt.
pi_160112708
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 10:38 schreef Artbij2 het volgende:
Eerste 2 jaar zijn voor de verkoper, daarna moet je toch echt bij de fabrikant zijn, zeker als je bij die fabrikant meer garantie koopt.
Flauwekul.
  Official ESF Kreviewer maandag 22 februari 2016 @ 10:45:37 #18
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_160112775
Zojuist contact gezocht met hoofdkantoor van Bruynzeel.

Die zijn ook zo flexibel als een baksteen. Ze vond het heel normaal dat ik voorrijkosten moest betalen en ook nog moet meebetalen aan vervanging, maar ze wilde niet op de zaken vooruit lopen en wacht reactie Etna af met voorstel. Ze gaat hun contactpersoon bij Etna bellen om de zaak te bespoedigen (aangezien ik met een defecte koelkast zit).

Ik ben tot nu toe heel vriendelijk gebleven; ik wacht ook even af wat ze gaan voorstellen. Als Etna en met name Bruynzeel geen water bij de wijn doet, ga ik wel op mijn strepen staan. Dan ga ik vertellen dat ik door de Bruynzeel verkoper verkeerd ben voorgelicht, door zijn toedoen die kosten heb gemaakt en ik verwacht dat de koelkast kosteloos wordt vervangen en ik anders op papier wil hebben dat het normaal is dat een Etna koelkast na 3 jaar stuk is. Dat is ook prima, dan ga ik daar het internet mee op.
  Official ESF Kreviewer maandag 22 februari 2016 @ 10:46:03 #19
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_160112781
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 10:38 schreef Artbij2 het volgende:
zeker als je bij die fabrikant meer garantie koopt.
Ik heb geen extra garantie gekocht.
pi_160112810
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 10:38 schreef Artbij2 het volgende:
Eerste 2 jaar zijn voor de verkoper, daarna moet je toch echt bij de fabrikant zijn, zeker als je bij die fabrikant meer garantie koopt.
Dat is Europese wetgeving. Vanuit Europa krijg je sowieso 2 jaar garantie.

Nederlandse wetgeving gaat verder en stelt dat een product ondeugdelijk is als het product niet voldoet aan de verwachtingen die de consument ervan mag hebben.

Dus als een product:

• niet (goed) werkt
• niet compleet is
• beschadigd is
• niet werkt zoals door de verkoper of de fabrikant in bijvoorbeeld reclame is toegezegd
• niet voldoet aan de opgegeven specificaties

Maar daarbij komt dus ook de levensduur, en daarop is de Nederlandse wetgeving dus ruimer dan de Europese wetgeving. Een koelkast gaat minimaal zo'n 8 jaar mee. Dan kan de consument dus ook 8 jaar bij de winkel aankloppen als de koelkast het niet meer doet.

quote:
De garantietermijn is afgelopen. Houden de verplichtingen van de verkoper nu op?

De verplichtingen van verkopers houden niet op als de garantietermijn is afgelopen. De wettelijke rechten van de consument blijven bestaan. Ook na de garantieperiode heeft hij recht op een goed product. Zijn er gebreken aan het product die de consument bij normaal gebruik nog niet hoefde te verwachten? Dan kan hij de verkoper daarop aanspreken.
Van: https://www.acm.nl/nl/ond(...)nformiteit/garantie/
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_160112816
quote:
14s.gif Op maandag 22 februari 2016 10:45 schreef Kreator het volgende:
Zojuist contact gezocht met hoofdkantoor van Bruynzeel.

Die zijn ook zo flexibel als een baksteen. Ze vond het heel normaal dat ik voorrijkosten moest betalen en ook nog moet meebetalen aan vervanging, maar ze wilde niet op de zaken vooruit lopen en wacht reactie Etna af met voorstel. Ze gaat hun contactpersoon bij Etna bellen om de zaak te bespoedigen (aangezien ik met een defecte koelkast zit).

Ik ben tot nu toe heel vriendelijk gebleven; ik wacht ook even af wat ze gaan voorstellen. Als Etna en met name Bruynzeel geen water bij de wijn doet, ga ik wel op mijn strepen staan.
Ah, ze gaan zich nu al achter Etna verschuilen. Jammer maar dat mag dus niet. Heb jij geen boodschap aan.
  Official ESF Kreviewer maandag 22 februari 2016 @ 10:49:00 #22
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_160112832
quote:
1s.gif Op maandag 22 februari 2016 10:47 schreef r_one het volgende:

[..]

Ah, ze gaan zich nu al achter Etna verschuilen. Jammer maar dat mag dus niet. Heb jij geen boodschap aan.
Klopt. Heb ik ook gezegd. "maar meneer, wij doen dit in nauwe samenwerking met Etna, dus u moet even afwachten wat het voorstel van Etna is."
pi_160112862
Ook van de Authoriteit Consument & Markt:

quote:
Wat is de rol van de fabrikant?
Verkopers mogen consumenten niet doorverwijzen naar de fabrikant. De verkoper heeft de koopovereenkomst gesloten en niet de fabrikant. Verkopers moeten zelf een oplossing bieden. Of de fabrikant inschakelen voor de consument.

De verkoper kan achteraf wel proberen de kosten te verhalen op de fabrikant. Dat is in de wet geregeld. Heeft een verkoper een consument schadeloos gesteld? Dan kan hij zijn schade verhalen op degene bij wie hij het ondeugdelijke product heeft ingekocht.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_160112878
quote:
14s.gif Op maandag 22 februari 2016 10:49 schreef Kreator het volgende:

[..]

Klopt. Heb ik ook gezegd. "maar meneer, wij doen dit in nauwe samenwerking met Etna, dus u moet even afwachten wat het voorstel van Etna is."
"Fijn dat u dat doet, maar wat Etna vindt, heb ik geen boodschap aan. En de wetgever ook niet."
  Official ESF Kreviewer maandag 22 februari 2016 @ 10:53:21 #25
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_160112908
quote:
1s.gif Op maandag 22 februari 2016 10:51 schreef r_one het volgende:

[..]

"Fijn dat u dat doet, maar wat Etna vindt, heb ik geen boodschap aan. En de wetgever ook niet."
Dit heb ik in iets andere bewoording ook gezegd. Maar het is natuurlijk wel fair om even te wachten wat Bruynzeel nu voor me kan doen. Moet ze ook de tijd geven om even te reageren/met Etna te overleggen.
(alhoewel ik haast heb, omdat mijn koelkast stuk is)
pi_160113067
quote:
14s.gif Op maandag 22 februari 2016 10:53 schreef Kreator het volgende:

[..]

Dit heb ik in iets andere bewoording ook gezegd. Maar het is natuurlijk wel fair om even te wachten wat Bruynzeel nu voor me kan doen. Moet ze ook de tijd geven om even te reageren/met Etna te overleggen.
(alhoewel ik haast heb, omdat mijn koelkast stuk is)
Ik nam vast een voorschotje op wat waarschijnlijk komen gaat ;)
pi_160113377
Tja, die voorrijkosten daar ben je zelf akkoord mee gegaan en staan ook duidelijk in de voorwaarden. (Dan had je maar wat met de verkoper moeten regelen, die kan hier weinig aan doen dat jij een ander laat komen)
Die registratiekosten heb je ook zelf vrijwillig geaccepteerd.
En een afschrijving van 10% per jaar voor een koelkast lijkt mij redelijk.
En no way dat jij een gratis ander exemplaar gaat krijgen, daar heb je ook geen recht op.

Dus ik snap even niet wat je nu wilt? Gezien waar jij nu in het verhaal zit zou ik gewoon die 30% aan Etna betalen en laat ze die ander er maar inzetten.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_160113379
quote:
14s.gif Op maandag 22 februari 2016 10:46 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ik heb geen extra garantie gekocht.
Gratis gehad dan.

Daarnaast, als ik de verkoper was en je had een ander aan die koelkast laten sleutelen, dan had ik je ook niet meer geholpen.
pi_160113480
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 11:14 schreef Artbij2 het volgende:

[..]

Gratis gehad dan.

Daarnaast, als ik de verkoper was en je had een ander aan die koelkast laten sleutelen, dan had ik je ook niet meer geholpen.

Want Etna is zomaar 'een ander', ja :')
pi_160113507
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 11:14 schreef hottentot het volgende:
En no way dat jij een gratis ander exemplaar gaat krijgen, daar heb je ook geen recht op.
Bron?
  Official ESF Kreviewer maandag 22 februari 2016 @ 11:24:59 #31
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_160113630
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 11:14 schreef Artbij2 het volgende:

Daarnaast, als ik de verkoper was en je had een ander aan die koelkast laten sleutelen, dan had ik je ook niet meer geholpen.

Lol. Ben je nu aan het trollen of wat? Ik heb Bruynzeel gebeld en die zei dat ik Etna moest bellen om ze langs te laten komen. Dus dat was op verzoek van Bruynzeel. Lees anders het topic nog ff.
pi_160113641
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 11:14 schreef hottentot het volgende:
En no way dat jij een gratis ander exemplaar gaat krijgen, daar heb je ook geen recht op.
Hij heeft recht op een koelkast die een redelijke levensduur heeft en daarvoor moet hij aankloppen bij de verkoper. Bruynzeel mag twee dingen doen: De koelkast repareren of de koelkast vervangen.

Zo niet dan mag de TS de koop ontbinden.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_160113657
Geen rechtsbijstand toevallig?
  Official ESF Kreviewer maandag 22 februari 2016 @ 11:26:47 #34
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_160113671
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 11:14 schreef hottentot het volgende:
En no way dat jij een gratis ander exemplaar gaat krijgen, daar heb je ook geen recht op.

Dus ik snap even niet wat je nu wilt? Gezien waar jij nu in het verhaal zit zou ik gewoon die 30% aan Etna betalen en laat ze die ander er maar inzetten.
Al je andere punten staan ook zo in dit topic. Geen issue.

Ik vraag in dit topic of ik er recht op heb. R_one (die ik vrij hoog heb zitten qua recht) zegt dat ik wel recht heb en jij zegt van niet. Wie heeft het dan bij het rechte eind?

Wat ik wil: Vervanging van mijn koelkast tegen zo laag mogelijke kosten. Als ik via Bruynzeel meer gedaan krijg dan via Etna, dan ga ik die weg.
  Official ESF Kreviewer maandag 22 februari 2016 @ 11:27:42 #35
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_160113692
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 11:26 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Geen rechtsbijstand toevallig?
Die heb ik wel, maar ik wacht even af hoe het gaat verlopen. Die gaan toch zeggen dat ik eerst moet proberen om eruit te komen met Bruynzeel. Als dat helemaal in de soep loopt, kan ik altijd nog aankloppen.
pi_160113698
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 11:26 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Geen rechtsbijstand toevallig?
Wel Fok! 8-)
pi_160113746
quote:
1s.gif Op maandag 22 februari 2016 11:19 schreef r_one het volgende:

[..]

Bron?
Algemene kennis :)

Als een product een verwachte levensduur heeft van stel 10 jaar en na vijf jaar kapot gaat, dan kan bij ontbinding van de koopovereenkomst de leverancier 50% inhouden bij teruggave omdat je toch 5 jaar het product hebt genoten.

Als een reparatie/vervanging de levensduur verwachtbaar verlengt tot na de eerste verwachting dan kan er ook een deelbetaling worden gevraagd.

Bronnen, hmm even zoeken...

quote:
= Als de reparatie de levensduur van het product verlengt, kun je afspreken dat je een deel van de reparatiekosten zelf betaalt.
- Als de verkoper het product niet wil of kan herstellen of vervangen, kun je de overeenkomst ontbinden en je geld terugvragen. Een verkoper kan een deel van het betaalde bedrag inhouden voor de periode dat je het product al hebt gebruikt.
http://www.consumentenbon(...)ten-garantietermijn/

quote:
Moet ik reparatiekosten betalen of voor het vervangend product betalen?
https://www.juridischloke(...)ondeugdelijk-product.

Dit laat ik hierbij, als jij ergens in de wet kunt vinden dat een fabrikant buiten de wettelijke garantietermijn een product kosteloos moet vervangen ook al is het een paar jaar gebruikt dan verneem ik dat graag, want dan verkondig ik namelijk al jarenlang onzin :)
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_160113767
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 11:25 schreef Jordy-B het volgende:
Zo niet dan mag de TS de koop ontbinden.
En dan krijgt hij 70% van het geld terug, en zit alsnog vast aan de voorrij en registratiekosten.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_160113800
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 11:30 schreef hottentot het volgende:

[..]

En dan krijgt hij 70% van het geld terug, en zit alsnog vast aan de voorrij en registratiekosten.
En is dat beter of minder goed dan een lege portemonnee èn een niet-functionerende koelkast?
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_160113845
Garantie is bijgekocht, dan ligt het overigens aan de voorwaarden.

Je hebt wettelijke garantie, fabrieksgarantie, en wat je bij kan kopen.

Bij dat laatste zitten wel degelijk valkuilen en kan, wat betreft onkosten, liggen aan voorwaarden van de verkopen/fabrikant. (gezien dit een directe garantie is met Etna)

Denk dan aan voorrijkosten, mogen ze rekenen.
Maar goed wij weten niet wat er in de kleine lettertjes staat of gestaan heeft destijds.
pi_160113882
De voorrijkosten zijn alleen van toepassing omdat de TS contact heeft opgenomen met de fabrikant in plaats van de verkoper.

Als de TS garantie geclaimd had bij de verkoper, waren de voorrijkosten in eerste instantie voor de rekening van de verkoper. Dan had de TS wellicht een bijdrage moeten doen in de reparatiekosten, maar hij had niet de volle mep hoeven te betalen van reparatie of voorrijden.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_160113884
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 11:32 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

En is dat beter of minder goed dan een lege portemonnee èn een niet-functionerende koelkast?
Dat moet TS voor zichzelf uitmaken.

De weg bewandelen om 70% terug te krijgen.
Of op het voorstel ingaan en 30% betalen en hopelijk eerdaags een nieuwe apparaat geplaatst krijgen.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
  Official ESF Kreviewer maandag 22 februari 2016 @ 11:37:37 #43
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_160113905
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 11:34 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Garantie is bijgekocht, dan ligt het overigens aan de voorwaarden.

Je hebt wettelijke garantie, fabrieksgarantie, en wat je bij kan kopen.

Bij dat laatste zitten wel degelijk valkuilen en kan, wat betreft onkosten, liggen aan voorwaarden van de verkopen/fabrikant. (gezien dit een directe garantie is met Etna)

Denk dan aan voorrijkosten, mogen ze rekenen.
Maar goed wij weten niet wat er in de kleine lettertjes staat of gestaan heeft destijds.
Buiten het hele bijgekochte garantie-verhaal, heb ik na 3 jaar toch gewoon recht op een goede koelkast? Het is niet normaal dat deze zo snel stuk gaat, lijkt mij.
Dus of er nou wel of niet extra garantie is 'gekocht' (gekregen), doet toch eigenlijk niet terzake? Het zou mij hooguit nog minder moeten kosten.
pi_160113914
Nog ééntje.

quote:
Eist de koper herstel of vervanging van het product, dan is de verkoper verplicht om dit binnen redelijke termijn en zonder teveel overlast voor de koper te
doen. De verkoper kan hiervoor geen kosten in rekening brengen. Wel kan de verkoper aan de koper een vergoeding vragen bij de vervanging of bij ingrijpend
herstel van een product dat, in verhouding tot de gebruikelijke levensduur (gebruiksduurverwachting), reeds geruime tijd in gebruik is geweest.
http://www.conformiteit.n(...)ginsel_garantie.html
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
  Official ESF Kreviewer maandag 22 februari 2016 @ 11:38:22 #45
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_160113929
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 11:36 schreef Jordy-B het volgende:
De voorrijkosten zijn alleen van toepassing omdat de TS contact heeft opgenomen met de fabrikant in plaats van de verkoper.
Ik heb contact gezocht met de verkoper, die mij adviseerde de fabrikant te bellen. Dit had ik misschien niet moeten doen, maar ik heb wel de goede volgorde aangehouden.
pi_160113978
quote:
14s.gif Op maandag 22 februari 2016 11:37 schreef Kreator het volgende:

[..]

Buiten het hele bijgekochte garantie-verhaal, heb ik na 3 jaar toch gewoon recht op een goede koelkast? Het is niet normaal dat deze zo snel stuk gaat, lijkt mij.
Dus of er nou wel of niet extra garantie is 'gekocht' (gekregen), doet toch eigenlijk niet terzake? Het zou mij hooguit nog minder moeten kosten.
En de leverancier heeft het recht om van jou in redelijkheid een vergoeding te vragen voor genoten gebruik gebaseerd op de verwachte levensduur. Anders zou je 3 jaar gratis een koelkast hebben gehad.

Zie het zo: Eerst betaal je 100% voor een koelkast met verwachte levensduur van 10 jaar, en nu betaal je 130% voor een totale verwachte levensduur van 13 jaar. Waarbij je als extra nog een hernieuwde garantie krijgt op de vervanging/reparatie.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
  Official ESF Kreviewer maandag 22 februari 2016 @ 11:41:28 #47
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_160114001
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 11:40 schreef hottentot het volgende:

[..]

En de leverancier heeft het recht om van jou in redelijkheid een vergoeding te vragen voor genoten gebruik gebaseerd op de verwachte levensduur. Anders zou je 3 jaar gratis een koelkast hebben gehad.

Zie het zo: Eerst betaal je 100% voor een koelkast met verwachte levensduur van 10 jaar, en nu betaal je 130% voor een totale verwachte levensduur van 13 jaar. Waarbij je als extra nog een hernieuwde volle garantie krijgt op de vervanging/reparatie.
Ik snap wat je zegt, maar wie moet dan betalen voor de 70 euro voorrijkosten? Ik lees overal 'kosteloos repareren/vervangen'.
pi_160114031
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 11:29 schreef hottentot het volgende:

[..]

Algemene kennis :)

Als een product een verwachte levensduur heeft van stel 10 jaar en na vijf jaar kapot gaat, dan kan bij ontbinding van de koopovereenkomst de leverancier 50% inhouden bij teruggave omdat je toch 5 jaar het product hebt genoten.
Bij ontbinding, ja, dan krijg je de resterende levensduur naar rato terug. Dat is pas aan de orde als herstel of vervanging niet mogelijk is of redelijkerwijs niet van de verkoper geëist kan worden.

TS kan echter nakoming van de overeenkomst eisen en dat betekent in het onderhavige geval KOSTELOZE vervanging.
quote:
Als een reparatie/vervanging de levensduur verwachtbaar verlengt tot na de eerste verwachting dan kan er ook een deelbetaling worden gevraagd.

Bronnen, hmm even zoeken...

[..]

http://www.consumentenbon(...)ten-garantietermijn/

[..]

https://www.juridischloke(...)ondeugdelijk-product.
Ik verwijs je kortheidshalve maar weer eens naar het Quelle-arrest.
quote:
Dit laat ik hierbij, als jij ergens in de wet kunt vinden dat een fabrikant buiten de wettelijke garantietermijn een product kosteloos moet vervangen ook al is het een paar jaar gebruikt dan verneem ik dat graag, want dan verkondig ik namelijk al jarenlang onzin :)
Het is niet de fabrikant die kosteloos moet vervangen maar de verkoper. De wet regelt niets over de relatie consument-fabrikant, ik dacht dat dat toch niet nieuw is voor je.
pi_160114060
quote:
14s.gif Op maandag 22 februari 2016 11:41 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ik snap wat je zegt, maar wie moet dan betalen voor de 70 euro voorrijkosten? Ik lees overal 'kosteloos repareren/vervangen'.
Jij in mijn beleving. Maar ook al zou ik op dit punt fout zitten is de weg die je moet bewandelen om die 70,- terug te krijgen het de moeite niet waard denk ik.

Ik lees duidelijk in de huidige voorwaarden dat zij deze kosten in rekening zullen brengen, en ze matsen je nog een beetje omdat er een afschrijving van 12% in de voorwaarden word gehanteerd.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
  Official ESF Kreviewer maandag 22 februari 2016 @ 11:49:38 #50
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_160114193
R_one, ik lees dit:

quote:
Het Europees consumentenrecht staat niet toe dat een winkelier een vergoeding mag vragen van een consument voor reparatie of vervanging van een defect product. Dat blijkt uit het op 17 april gewezen Quelle-arrest van het Europese Hof van Justitie.

Het Hof stelt voorop dat de winkelier de plicht heeft om een product te leveren dat werkt gedurende een bepaalde tijd, de economische levensduur. En als dat niet blijkt te kloppen, dan heb je als consument recht op vervanging of herstel (7:21 BW) van het product, tenzij dat onmogelijk is of van de verkoper niet gevergd kan worden.

In Nederland hebben we op dit moment de regel dat je bij een reparatie of vervanging na 4 van de 10 jaar 4/10e van het reparatiebedrag betaalt. Je krijgt er daardoor immers 4 jaar ⤘bij⤙. De juridische rechtvaardiging hiervoor is dat je door de reparatie meer ⤘genot⤙ van je product hebt dan je mocht verwachten. En als je meer krijgt, dan zul je moeten bijbetalen.

Deze regel heeft het Hof dus nu een halt toegeroepen. Herstel of vervanging moet “kosteloos” zijn, zo staat in de Europese richtlijn (1999/44/EG) waar dit allemaal op gebaseerd is. En kosteloos betekent ook echt kosteloos. De winkelier mag dus op geen enkele manier geld vragen wanneer de consument zijn recht op herstel of vervanging komt uitoefenen.

De enige uitzondering is nog bij retour (ontbinding): dan mag de consument wel een bedrag gevraagd worden voor het gebruik gedurende de tijd dat hij het product in bezit had.
Daaruit blijkt dus dat het Quelle-Arrest zegt dat ik geen kosten mag krijgen voor vervanging. Hier kan ik mee zwaaien?
pi_160114253
quote:
14s.gif Op maandag 22 februari 2016 11:49 schreef Kreator het volgende:
R_one, ik lees dit:

[..]

Daaruit blijkt dus dat het Quelle-Arrest zegt dat ik geen kosten mag krijgen voor vervanging. Hier kan ik mee zwaaien?
Dat is 'm ja ^O^

Hier staat het mooi kort en bondig, heb je een linkje hiervan?
  Official ESF Kreviewer maandag 22 februari 2016 @ 11:53:33 #52
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_160114296
quote:
1s.gif Op maandag 22 februari 2016 11:52 schreef r_one het volgende:

[..]

Dat is 'm ja ^O^

Hier staat het mooi kort en bondig, heb je een linkje hiervan?
http://blog.iusmentis.com(...)een-consumentenkoop/
pi_160114311


[ Bericht 100% gewijzigd door Nizno op 22-02-2016 12:00:15 (zuigen doe je maar aan een lolly) ]
pi_160114322
Gas uit een koelkast kan niet vervangen worden dus heb je recht op een nieuwe koelkast. Kijk even goed in de voorwaarden of er 10% afschrijvingskosten bij staat (na die twee jaar) anders zou je moeten betalen 70 euro voorrij, 40 euro registratie en 1 x 10% (moet dat wel in de voorwaarden staan).
Ik ben geen expert hier in maar zo hebben wij het een keer bij de hand gehad minus de registratie kosten.

https://www.consuwijzer.nl/?gclid=CJ6fyKOai8sCFeUy0wod0xoAtw bel anders hier even naartoe.
pi_160114372
quote:
Thnx.

Good old Engelfriet, wie anders?! _O_
pi_160114409
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 11:43 schreef hottentot het volgende:
Ik lees duidelijk in de huidige voorwaarden dat zij deze kosten in rekening zullen brengen, en ze matsen je nog een beetje omdat er een afschrijving van 12% in de voorwaarden word gehanteerd.
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 11:54 schreef Sorella het volgende:
Kijk even goed in de voorwaarden of er 10% afschrijvingskosten bij staat (na die twee jaar)
Welke voorwaarden? :?
pi_160114509
Komt de hele onduidelijk omtrent het Quelle arrest niet voort uit het feit dat er destijds een verbruiksvergoeding is gevraagd en dat dit expliciet verboden is bij vervanging, maar dat het een leverancier nog steeds vrij staat om in uitzonderlijke gevallen wel een vergoeding te eisen, onder deze uitzonderlijke gevallen word dan veelvuldig genoemd het verlengen van de levensduur.

Ik zou het gevoelsmatig ook zeer raar vinden als dit is zoals R beweerd, want dat zou neerkomen op 10 jaar volle kostenloze garantie op een koelkast, en daar lijkt mij toch geen sprake van te zijn.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_160114556
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 11:58 schreef r_one het volgende:

[..]

[..]

Welke voorwaarden? :?
De voorwaarden van ATAG/ETNA waarmee TS de extra overeenkomst buiten de winkelier om heeft gesloten, een fabrikant is in deze kwestie niet gehouden aan het Quelle arrest. Mocht TS met de fabrikant de vervanging afspreken dan is deze gerechtigd om deze vergoeding te vragen.

Hierover zal geen twijfel bestaan hoop ik :)
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_160114593
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 11:58 schreef r_one het volgende:

Welke voorwaarden? :?
Oja die is kreator kwijt/nooit gekregen ;(
pi_160114774
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 12:02 schreef hottentot het volgende:
Komt de hele onduidelijk omtrent het Quelle arrest niet voort uit het feit dat er destijds een verbruiksvergoeding is gevraagd en dat dit expliciet verboden is bij vervanging, maar dat het een leverancier nog steeds vrij staat om in uitzonderlijke gevallen wel een vergoeding te eisen, onder deze uitzonderlijke gevallen word dan veelvuldig genoemd het verlengen van de levensduur.

Ik zou het gevoelsmatig ook zeer raar vinden als dit is zoals R beweerd, want dat zou neerkomen op 10 jaar volle kostenloze garantie op een koelkast, en daar lijkt mij toch geen sprake van te zijn.
Het staat de verkoper vrij om de koelkast te vervangen door een 3 jaar oude refurbished. Kan hij dat niet? Zijn probleem.
pi_160114799
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 12:04 schreef hottentot het volgende:

[..]

De voorwaarden van ATAG/ETNA waarmee TS de extra overeenkomst buiten de winkelier om heeft gesloten, een fabrikant is in deze kwestie niet gehouden aan het Quelle arrest. Mocht TS met de fabrikant de vervanging afspreken dan is deze gerechtigd om deze vergoeding te vragen.

Hierover zal geen twijfel bestaan hoop ik :)
Zucht ... moet ik het werkelijke uitspellen:

D e f a b r i k a n t i s g e e n p a r t ij !

verrek, laat-ie de extra spaties weg :')
pi_160114850
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 12:17 schreef r_one het volgende:

[..]

Zucht ... moet ik het werkelijke uitspellen:

D e f a b r i k a n t i s g e e n p a r t ij !

verrek, laat-ie de extra spaties weg :')
Als je niet over het woordje MOCHT heen had gelezen, had je ook niet hoeven zuchten :D
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_160114930
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 12:19 schreef hottentot het volgende:

[..]

Als je niet over het woordje MOCHT heen had gelezen, had je ook niet hoeven zuchten :D
Maar dat heeft TS niet, hij heeft zich nu -terecht- gewend tot de verkoper. Daarmee is je motivatie (en evenzo de voorwaarden) niet relevant.
pi_160114993
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 12:15 schreef r_one het volgende:

[..]

Het staat de verkoper vrij om de koelkast te vervangen door een 3 jaar oude refurbished. Kan hij dat niet? Zijn probleem.
Dat komt dan neer op een volledige kostenloze garantie van 10 jaar op een koelkast.

Het lastige is dat voor zowel jouw verhaal als mijn verhaal volop mede en tegenstanders zijn te vinden op het net die ieders de uitspraak anders uitleggen. Ik vat het op als dat er geen verbruiksvergoeding gevraagd mag worden maar wel een vergoeding voor verlengde levensduur.

Ook vind ik het dan lastig dat zelfs consumenten organisaties deze uitspraak verkeerd zouden uitleggen.

Hier gaan wij het niet over ééns worden :)
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_160115065
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 12:26 schreef hottentot het volgende:

[..]

Dat komt dan neer op een volledige kostenloze garantie van 10 jaar op een koelkast.
Zo staat het toch ook in de wet?!
quote:
Het lastige is dat voor zowel jouw verhaal als mijn verhaal volop mede en tegenstanders zijn te vinden op het net die ieders de uitspraak anders uitleggen. Ik vat het op als dat er geen verbruiksvergoeding gevraagd mag worden maar wel een vergoeding voor verlengde levensduur.
Gelukkig telt de opvatting van de EC zwaarder dan individuele opvattingen.
quote:
Ook vind ik het dan lastig dat zelfs consumenten organisaties deze uitspraak verkeerd zouden uitleggen.
Ja, ik ook. En tamelijk hardnekkig ook.
quote:
Hier gaan wij het niet over ééns worden :)
Wel twéés? :)
pi_160115087
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 12:29 schreef r_one het volgende:

Wel twéés? :)
Als jij het 2e rondje betaald.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
  Official ESF Kreviewer maandag 22 februari 2016 @ 12:32:03 #67
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_160115103
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 12:26 schreef hottentot het volgende:
Ik vat het op als dat er geen verbruiksvergoeding gevraagd mag worden
Daar zijn wel het dus wel mee eens. Dit is hét punt van discussie tussen mij en Bruynzeel als ik ze weer spreek.
pi_160115130
quote:
14s.gif Op maandag 22 februari 2016 12:32 schreef Kreator het volgende:

[..]

Daar zijn wel het dus wel mee eens. Dit is hét punt van discussie tussen mij en Bruynzeel als ik ze weer spreek.
Maar zij vragen ook geen verbruiksvergoeding, zij vragen een vergoeding voor verlengde levensduur. Klinkt hetzelfde maar in mijn beleving toch iets anders.

R kan best gelijk hebben en dat ik het fout opvat, maar ik vind het frappant dat zovelen dit dan al zo lang verkeerd uitleggen. Kun jij geen duidelijkheid scheppen en dit ook doorzetten naar het hof :D

En dan specifiek een uitspraak omtrent "vergoeding voor verlenging levensduur bij vervanging product wegens defect buiten wettelijke garantietermijn op grond van conformiteit" zodat ik en al die consumentenorganisaties en zo goed als elk bedrijf in Nederland onomstotelijk het deksel op de neus krijgen.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
  Official ESF Kreviewer maandag 22 februari 2016 @ 12:37:33 #69
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_160115195
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 12:33 schreef hottentot het volgende:
Maar zij vragen ook geen verbruiksvergoeding,

Dat gaan ze wel doen. 30% betalen omdat hij al 3 jaar in gebruik is. Tenminste, dat zeggen ze aan de telefoon en dat zei de monteur.
Verder is die verlengde garantie helemaal niet van toepassing voor mij, als ik het zo lees. Ik moet gewoon met Bruynzeel regelen dat ik een andere koelkast krijg. Ga vanmiddag rond 3 uur weer bellen, als ze mij niet bellen.
pi_160115323
quote:
14s.gif Op maandag 22 februari 2016 12:37 schreef Kreator het volgende:

[..]

Dat gaan ze wel doen. 30% betalen omdat hij al 3 jaar in gebruik is. Tenminste, dat zeggen ze aan de telefoon en dat zei de monteur.
Verder is die verlengde garantie helemaal niet van toepassing voor mij, als ik het zo lees. Ik moet gewoon met Bruynzeel regelen dat ik een andere koelkast krijg. Ga vanmiddag rond 3 uur weer bellen, als ze mij niet bellen.
Die verlengde garantie is in zoverre van toepassing dat je een extra garantie hebt. Maar die kan nooit in de plaats van de wettelijke garantie treden.

BTW, hoe heb je die extra garantie geregeld? Via Bruynzeel? Dan moeten zij dat toch ook in hun systeem terug kunnen vinden.
  Official ESF Kreviewer maandag 22 februari 2016 @ 12:46:37 #71
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_160115389
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 12:44 schreef r_one het volgende:

Die verlengde garantie is in zoverre van toepassing dat je een extra garantie hebt. Maar die kan nooit in de plaats van de wettelijke garantie treden.
Dat gevoel heb ik ook.

quote:
BTW, hoe heb je die extra garantie geregeld? Via Bruynzeel? Dan moeten zij dat toch ook in hun systeem terug kunnen vinden.
Die heb ik na aanschaf op advies van Bruynzeel, rechtstreeks bij Atag/Etna ingevuld. Serienummers doorgeven en op de site invullen. Was een of andere actie destijds: "Hebt u 4 of meer apparaten, krijgt u in totaal 5 jaar fabrieksgarantie" (maar daar zijn dus de kleine lettertjes...dat in de laatste 3 jaar wel voorrijkosten worden berekend).
  Official ESF Kreviewer maandag 22 februari 2016 @ 12:50:40 #72
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_160115478
Dit komt net van Atag binnen:

Artikel: 725495 Typenummer: EEK151A / EEK151A
Koopdatum: 22.03.2013

KOELKAST

INBOUW 102

Serienummer: xxxxxx

Bevinding: toestel inwendig lek, achterwand komt al iets los. Omruilvoorstel voor de koelkast gedaan op basis van

afschrijving. Bedrag is 130,- Euro.
pi_160115516
quote:
14s.gif Op maandag 22 februari 2016 12:50 schreef Kreator het volgende:
Dit komt net van Atag binnen:

Artikel: 725495 Typenummer: EEK151A / EEK151A
Koopdatum: 22.03.2013

KOELKAST

INBOUW 102

Serienummer: xxxxxx

Bevinding: toestel inwendig lek, achterwand komt al iets los. Omruilvoorstel voor de koelkast gedaan op basis van

afschrijving. Bedrag is 130,- Euro.
Van Atag of van (Atag via) Bruynzeel?
  Official ESF Kreviewer maandag 22 februari 2016 @ 13:03:09 #74
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_160115705
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 12:53 schreef r_one het volgende:

[..]

Van Atag of van (Atag via) Bruynzeel?
Dit was rechtstreeks verslag van Atag, van het bezoek. Ik heb daarop Bruynzeel gebeld maar zij was in gesprek (met Atag, om mijn zaak te bespreken). Dus ik wacht af.
  Official ESF Kreviewer maandag 22 februari 2016 @ 13:06:40 #75
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_160115766
Haha. De nieuwprijs op internet is tussen de 270 en 300 euro (wat een kutmerk is het toch ook. Spijt tot op het bot...)
  Official ESF Kreviewer maandag 22 februari 2016 @ 13:07:37 #76
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_160115795
De enige review op kieskeurig:

Dit is het slechtste product wat ik in me leven

heb gekocht.

al 2x een nieuw apparaat gekregen in de garantie.

de laatste monteur wilde mij wijsmaken dat het aan mijn montage zou liggen.

Het probleem afschuiven noem ik dat.

product deugt gewoon niet voor mijn geen etna/atag meer!!
pi_160116921
quote:
8s.gif Op maandag 22 februari 2016 13:06 schreef Kreator het volgende:
Haha. De nieuwprijs op internet is tussen de 270 en 300 euro (wat een kutmerk is het toch ook. Spijt tot op het bot...)
quote:
6s.gif Op maandag 22 februari 2016 13:07 schreef Kreator het volgende:
De enige review op kieskeurig:

Dit is het slechtste product wat ik in me leven

heb gekocht.

al 2x een nieuw apparaat gekregen in de garantie.

de laatste monteur wilde mij wijsmaken dat het aan mijn montage zou liggen.

Het probleem afschuiven noem ik dat.

product deugt gewoon niet voor mijn geen etna/atag meer!!
Sorry maar ik moest lachen :@
  Official ESF Kreviewer maandag 22 februari 2016 @ 13:53:34 #78
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_160116967
quote:
10s.gif Op maandag 22 februari 2016 13:51 schreef r_one het volgende:

[..]

[..]

Sorry maar ik moest lachen :@
Ik ook. ;(. En huilen. ;(.

Voorstel van Etna is nog eens 60 euro bijbetalen en dan een nieuwe koelkast met nieuwe garantie. Ik ga daar wel mee akkoord, maar ben nu nog even aan het bellen met Bruynzeel omdat ze mij verkeerd hebben voorgelicht mbt rechtstreeks contact zoeken.
pi_160117033
quote:
9s.gif Op maandag 22 februari 2016 13:53 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ik ook. ;(. En huilen. ;(.

Voorstel van Etna is nog eens 60 euro bijbetalen en dan een nieuwe koelkast met nieuwe garantie. Ik ga daar wel mee akkoord, maar ben nu nog even aan het bellen met Bruynzeel omdat ze mij verkeerd hebben voorgelicht mbt rechtstreeks contact zoeken.
Waaróm? :? :? :?

Onbegrijpelijk.
pi_160117308
quote:
6s.gif Op maandag 22 februari 2016 13:07 schreef Kreator het volgende:
product deugt gewoon niet voor mijn geen etna/atag meer!!
46 minuten later:
quote:
9s.gif Op maandag 22 februari 2016 13:53 schreef Kreator het volgende:
Voorstel van Etna is nog eens 60 euro bijbetalen en dan een nieuwe koelkast met nieuwe garantie. Ik ga daar wel mee akkoord.
Dat is snel een nieuwe mening :)
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_160117329
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 13:56 schreef r_one het volgende:

[..]

Waaróm? :? :? :?

Onbegrijpelijk.
Om het gemak, ik kan geen andere reden bedenken.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_160117467
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 14:07 schreef hottentot het volgende:

[..]

46 minuten later:

[..]

Dat is snel een nieuwe mening :)
Spijker. Kop.
  Official ESF Kreviewer maandag 22 februari 2016 @ 14:14:53 #83
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_160117471
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 13:56 schreef r_one het volgende:

[..]

Waaróm? :? :? :?

Onbegrijpelijk.
Omdat mijn koelkast kapot is. Ik heb net 30 minuten met Bruynzeel aan de telefoon gezeten en daar krijg je echt geen beweging in. Ze vinden dat ze al "heel wat' hebben gedaan. Als ik het traject inga van bezwaar, heb ik voorlopig geen nieuwe koelkast. Die bedreiging is al geuit.

Ik sta nu met de rug tegen de muur. Heb (helaas, mijn vriendin had dit al betaald) al 110 geinvesteerd in deze kansloze missie.

Het is een goede les voor de volgende keer in elk geval. Nooit meer rechtstreeks contact met de fabrikant.
  Official ESF Kreviewer maandag 22 februari 2016 @ 14:16:22 #84
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_160117504
Heb nog geen goedkeuring gegeven. Laat het even een uurtje inzinken. Gesprek met Bruynzeel was bizar.
pi_160117545
quote:
14s.gif Op maandag 22 februari 2016 14:14 schreef Kreator het volgende:

[..]

Omdat mijn koelkast kapot is. Ik heb net 30 minuten met Bruynzeel aan de telefoon gezeten en daar krijg je echt geen beweging in. Ze vinden dat ze al "heel wat' hebben gedaan. Als ik het traject inga van bezwaar, heb ik voorlopig geen nieuwe koelkast. Die bedreiging is al geuit.

Ik sta nu met de rug tegen de muur. Heb (helaas, mijn vriendin had dit al betaald) al 110 geinvesteerd in deze kansloze missie.

Het is een goede les voor de volgende keer in elk geval. Nooit meer rechtstreeks contact met de fabrikant.
Nooit meer Bruynzeel.

Ik had stante pede Bruynzeel in gebreke gesteld, een zeer spoedige oplossing geëist van Bruynzeel, binnen één werkdag, en anders voor mijn part een koelkast (niet een Etna :+ ) bij de MM gekocht en de schade bij Bruynzeel verhaald.
pi_160117561
quote:
14s.gif Op maandag 22 februari 2016 14:16 schreef Kreator het volgende:
Heb nog geen goedkeuring gegeven. Laat het even een uurtje inzinken. Gesprek met Bruynzeel was bizar.
Ah goed, dan hierboven mijn pro-tip.
  Official ESF Kreviewer maandag 22 februari 2016 @ 14:22:25 #87
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_160117683
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 14:17 schreef r_one het volgende:

[..]

Nooit meer Bruynzeel.

Ik had stante pede Bruynzeel in gebreke gesteld, een zeer spoedige oplossing geëist van Bruynzeel, binnen één werkdag, en anders voor mijn part een koelkast (niet een Etna :+ ) bij de MM gekocht en de schade bij Bruynzeel verhaald.
Zij vinden de oplossing die zij bieden uitstekend. Als ik 'dreig' met de regels zoals die door het Europese hof zijn vastgesteld zegt ze letterlijk: "hahaha, meneer. U hebt dat zeker op het internet gelezen! Hahaha. Nou, ik kan u vertellen dat u niet alle details weet. Wij mogen wel degelijk voorrijkosten berekenen, wij mogen wel degelijk gebruikskosten rekenen en u weet hier duidelijk niets van."

Ik ben vervolgens helemaal de pan uitgeflipt dat ze mij zat uit te lachen. Daar had ze even later ook wel weer spijt van geloof ik.

Maar ik kom niet verder aan de telefoon. Als ik hier nog iets mee wil, dan moet ik toch echt van alles op papier gaan zetten en ik denk niet dat het mij zoveel energie waard is voor die 60 euro.

Ik heb zelf ook fouten gemaakt in het proces (door te luisteren naar Bruynzeel en zelf contact op te nemen met Etna. Dit heeft Etna zelf ook gezegd).
pi_160117869
quote:
14s.gif Op maandag 22 februari 2016 14:22 schreef Kreator het volgende:

[..]

Zij vinden de oplossing die zij bieden uitstekend. Als ik 'dreig' met de regels zoals die door het Europese hof zijn vastgesteld zegt ze letterlijk: "hahaha, meneer. U hebt dat zeker op het internet gelezen! Hahaha. Nou, ik kan u vertellen dat u niet alle details weet. Wij mogen wel degelijk voorrijkosten berekenen, wij mogen wel degelijk gebruikskosten rekenen en u weet hier duidelijk niets van."
Tijd voor de -schriftelijke- ingebrekestelling dus. Kan kort, met een strakke (en meteen fatale) termijn.
quote:
Ik ben vervolgens helemaal de pan uitgeflipt dat ze mij zat uit te lachen. Daar had ze even later ook wel weer spijt van geloof ik.

Maar ik kom niet verder aan de telefoon. Als ik hier nog iets mee wil, dan moet ik toch echt van alles op papier gaan zetten en ik denk niet dat het mij zoveel energie waard is voor die 60 euro.
Nog eens 60 euro armer en nog steeds een bagger Etna ;)

En vergeet de kosten niet die je al gemaakt hebt, die kun je van Bruynzeel terugeisen.

Je zou die ook zelf op het zere been kunnen nemen als onderhandelingspositie ;)
quote:
Ik heb zelf ook fouten gemaakt in het proces (door te luisteren naar Bruynzeel en zelf contact op te nemen met Etna. Dit heeft Etna zelf ook gezegd).
Dat is toch niet fout? Je hebt de aanwijzingen van Bruynzeel opgevolgd maar dat betekent niet dat Bruynzeel er dan "tussenuit" kan glippen? Integendeel, als het strandt met Etna, is op hetzelfde moment Bruynzeel weer keihard degene die het dan wél mag oplossen.

Oftewel: je betaalt dus in totaal 230 euro en hebt nog steeds een Etna. Ik wist het wel.
  Official ESF Kreviewer maandag 22 februari 2016 @ 14:33:43 #89
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_160117930
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 14:30 schreef r_one het volgende:

Oftewel: je betaalt dus in totaal 230 euro en hebt nog steeds een Etna. Ik wist het wel.
Ik betaal in totaal 170 euro. Niet dat dat niet schandalig veel is, maar dat is het totaalbedrag straks.
pi_160118012
quote:
14s.gif Op maandag 22 februari 2016 14:33 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ik betaal in totaal 170 euro. Niet dat dat niet schandalig veel is, maar dat is het totaalbedrag straks.
My bad, 170 euro idd.
  Official ESF Kreviewer maandag 22 februari 2016 @ 14:49:03 #91
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_160118327
Rechtsbijstand gebeld.

Die gaf als advies: Kijk de algemene voorwaarden nog even goed na. Waarschijnlijk bieden ze vervanging aan als het product niet te repareren is en is die 'extra 60 euro' onterecht. Er is ook niet vastgesteld wat de reden van het defect is. Zolang dat buiten mijn schuld valt, mogen ze die kosten niet in rekening brengen.

De reeds betaalde voorrijkosten zijn waarschijnlijk kansloos. Maar ze vond dat ik wel een zaak had.

Ik ga dus even zoeken.
  Official ESF Kreviewer maandag 22 februari 2016 @ 14:51:52 #92
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_160118392
Waarom apparaten registreren?
Als je gegevens bij ons bekend zijn, kunnen wij je sneller en beter van dienst zijn. Wanneer je inbouwapparatuur hebt gekocht en in aanmerking wil komen voor 5 jaar ETNA garantie is het een voorwaarde dat je jouw nieuwe keukenapparatuur binnen 30 dagen registreert.
ETNA garantie houdt in dat je naast de 2 jaar standaard all-in garantie in het 3e tot en met het 5e jaar alleen de voorrijkosten hoeft te betalen. Bij vrijstaande apparatuur is er geen aanvullende garantie van toepassing, daar heb je standaard en zonder registratie 2 jaar all-in garantie.

...dus die 60 euro extra is onzin.
pi_160118435
Dit gaat over de extra garantie. Hebben ze nog iets gezegd over de wettelijke garantie? Daarvoor zijn AV namelijk niet relevant.
  Official ESF Kreviewer maandag 22 februari 2016 @ 14:56:36 #94
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_160118479
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 14:54 schreef r_one het volgende:
Dit gaat over de extra garantie. Hebben ze nog iets gezegd over de wettelijke garantie? Daarvoor zijn AV namelijk niet relevant.
Volgens rechtsbijstandverzekering is het wel relevant. Daar ga ik dan maar even vanuit. Er is nog niets gezegd over wettelijke garantie.

De 60 euro (die eerst 130 euro was) is in elk geval puur kosten voor de 'gebruiksjaren', aldus Etna. Omdat het dus geen reparatie, maar vervanging is. Ze maken het onmogelijk om er een duidelijk beeld van te krijgen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Kreator op 22-02-2016 15:06:52 ]
  Official ESF Kreviewer maandag 22 februari 2016 @ 15:14:14 #95
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_160118851
Ik word door Atag/Etna op de volgende passage gewezen, alszijnde de bron waarom ik moet bijbetalen:
quote:
4. Reparatie en eventuele vervanging van een Product

4.1 Op alle reparaties die buiten de garantie vallen wordt een

garantie gegeven van één jaar na datum van reparatie, mits

er sprake is geweest van normaal (huishoudelijk) gebruik

van het Product. Als na drie maal uitvoering van dezelfde

reparatie aan hetzelfde Product hetzelfde defect optreedt en

er redelijkerwijs geen afdoende resultaat kan worden

verwacht van een nieuwe reparatie, zal aan de Consument

een ander of gelijksoortig Product worden aangeboden

tegen bijbetaling van een per Product te bepalen geldsom.

Deze geldsom is gelijk aan 12% van de consumentenprijs

(incl. BTW) voor elk jaar dat verstreken is sinds de datum

van aankoop van het Product en wordt berekend over de

meest recente versie van de door ATAG Nederland

gepubliceerde (consumenten) adviesprijs

van het vervangende Product.
Ik heb ze daarop gevraagd waarom dit op mijn zaak zou slaan, aangezien ik 5 jaar garantie heb en alleen de voorrijkosten zou moeten betalen.
pi_160118938
quote:
14s.gif Op maandag 22 februari 2016 15:14 schreef Kreator het volgende:
Ik word door Atag/Etna op de volgende passage gewezen, alszijnde de bron waarom ik moet bijbetalen:

[..]

Ik heb ze daarop gevraagd waarom dit op mijn zaak zou slaan, aangezien ik 5 jaar garantie heb en alleen de voorrijkosten zou moeten betalen.
Je moet ophouden om contact met Atag/Etna te hebben hierover. Tenzij je je er gemakkelijk vanaf wilt maken.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_160118949
En nog steeds geen vervangende koelkast zeker? :{
  Official ESF Kreviewer maandag 22 februari 2016 @ 15:26:14 #98
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_160119073
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 15:18 schreef hottentot het volgende:

[..]

Je moet ophouden om contact met Atag/Etna te hebben hierover. Tenzij je je er gemakkelijk vanaf wilt maken.
Ik ben nu in contact getreden met Atag om de algemene voorwaarden op te vragen. Meer niet.

Komt erop neer dat ik qua verlengde garantie geen poot heb om op te staan.

quote:
2.6 ATAG Nederland is gerechtigd om de Fabrieksgarantie of de Verlengde Garantie niet te doen gelden en/of deels te doen gelden, zulks uitsluitend ter beoordeling van ATAG

Nederland, indien:

a. (jegens de Afnemer) indien de Afnemer zijn verplichtingen jegens ATAG Nederland met betrekking tot het geleverde Product niet is nagekomen;
b. de Afnemer en/of Consument niet kan aantonen wanneer hij het Product heeft aangekocht;
c. het gebrek niet binnen twee (2) maanden na ontdekking door de Afnemer en/of Consument bij ATAG Nederland is gemeld;
d. de datum van fabricage van het Product niet ligt binnen twee (2) jaar voor de datum van aankoop;

e. het Product ingebouwd is geweest in de showroom van een Afnemer. Bedoeld is bijvoorbeeld een showroomkeuken, demonstratiekeuken of apparaten-wand. De garantie is in dit soort gevallen beperkt tot de technische delen. Krassen, schrammen, breuk en deuken van zichtdelen zijn uitgesloten garantieaanspraken.
Oftewel, qua verlengde garantie kan ik het wel shaken. Dit werd mij door de rechtsbijstandverzekering gevraagd uit te zoeken.

Nu maar eens kijken wat ze voor me kunnen betekenen mbt Bruynzeel en wettelijke garantie.

-edit- geen van de voorwaarden slaan op mij, maar ze doen dit dus gewoon standaard.
pi_160119855
Het zijn boeven. Allemaal. :r Heel veel sterkte met het vechten voor je gelijk.

(Mijn oven (Ignis, ook al zo'n prutsmerk) is net kaduuk gegaan, net een jaar oud. Ik hoop dat dit minder ellende oplevert dat jouw verhaal maar vrees het ergste. In ieder geval handig dat dit topic net langs kwam)
pi_160120608
quote:
14s.gif Op maandag 22 februari 2016 15:14 schreef Kreator het volgende:
Ik word door Atag/Etna op de volgende passage gewezen, alszijnde de bron waarom ik moet bijbetalen:

[..]

Ik heb ze daarop gevraagd waarom dit op mijn zaak zou slaan, aangezien ik 5 jaar garantie heb en alleen de voorrijkosten zou moeten betalen.
En wat was daarop hun antwoord? Dit artikel/lid geldt immers voor reparaties die buiten de garantie vallen; jouw reparatie valt binnen de garantie.
pi_160120632
quote:
14s.gif Op maandag 22 februari 2016 15:26 schreef Kreator het volgende:
-edit- geen van de voorwaarden slaan op mij, maar ze doen dit dus gewoon standaard.
Ze kunnen wel meer standaard doen, dat maakt het nog niet rechtsgeldig.
pi_160120693
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 16:24 schreef r_one het volgende:

[..]

En wat was daarop hun antwoord? Dit artikel/lid geldt immers voor reparaties die buiten de garantie vallen; jouw reparatie valt binnen de garantie.
Ja binnen de garantie maar wel garantie onder voorwaarden, Atag handelt dit gewoon keurig volgens de voorwaarden af. Meer verplichtingen heeft Atag ook niet.

Wel vreselijk hinderlijk hoe Fabrikant en Leverancier hier door elkaar blijven lopen, en hoe TS contact met beide blijft houden.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_160120709
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 16:25 schreef r_one het volgende:

[..]

Ze kunnen wel meer standaard doen, dat maakt het nog niet rechtsgeldig.
Wel indien hij bij Atag een afhandeling kiest.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_160120747
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 16:28 schreef hottentot het volgende:
Atag handelt dit gewoon keurig volgens de voorwaarden af.
Zoals ik het lees niet (zie 4.1, niet relevant voor TS) maar wellicht heb ik ergens overheen gelezen?!
pi_160120768
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 16:28 schreef hottentot het volgende:

[..]

Wel indien hij bij Atag een afhandeling kiest.
Dan moet dat nog steeds conform de voorwaarden. En, zoals gezegd, dat zie ik hier niet gebeuren.
pi_160120852
Dus wacht, je bent nu 170 totaal kwijt voor een B-merk koelkast die nieuw 300 kost? En waar mensen op internet over roepen dat ze al aan het derde exemplaar toe zijn? Damn... ik zou ze toch echt de tiefus laten krijgen. Als ik dan toch de knip ging trekken stopte ik er een nieuwe in van een degelijk merk, en zou ik deze gasten tot aan de branche-organisatie of de ombudsman stalken met hun 'garantie'.
pi_160121482
quote:
14s.gif Op maandag 22 februari 2016 15:26 schreef Kreator het volgende:

Oftewel, qua verlengde garantie kan ik het wel shaken. Dit werd mij door de rechtsbijstandverzekering gevraagd uit te zoeken.

Nu maar eens kijken wat ze voor me kunnen betekenen mbt Bruynzeel en wettelijke garantie.

-edit- geen van de voorwaarden slaan op mij, maar ze doen dit dus gewoon standaard.
Volgens mij word nu echt alles door elkaar gehaald. Heel 2.6 heeft niets met dit hele verhaal nodig.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_160123231
Volgens mij heeft TS twee opties:

1. Akkoord gaan met Atag/Etna, zijn handelen in principe volgens hun eigen garantievoorwaarden. Alleen heeft TS na omruiling geen defecte koelkast meer om te laten herstellen door Bruynzeel. Bezwaar is dan niet meer mogelijk.

2. TS gaat het bezwaartraject in met Bruynzeel, dit zou TS in principe moeten winnen. Alleen dit zal veel tijd kosten, dus zal TS voor in de tussentijd nog andere koelkast moeten kopen en deze eventueel los in de keuken moeten zetten.

Ik zou denk ik ook voor 1 gaan en de volgende keer Siemens kopen, of Ariston en rekening houden dat snel kapot gaat.
.
  Official ESF Kreviewer maandag 22 februari 2016 @ 21:51:12 #109
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_160131197
quote:
1s.gif Op maandag 22 februari 2016 17:51 schreef Fer het volgende:
Volgens mij heeft TS twee opties:

1. Akkoord gaan met Atag/Etna, zijn handelen in principe volgens hun eigen garantievoorwaarden. Alleen heeft TS na omruiling geen defecte koelkast meer om te laten herstellen door Bruynzeel. Bezwaar is dan niet meer mogelijk.

2. TS gaat het bezwaartraject in met Bruynzeel, dit zou TS in principe moeten winnen. Alleen dit zal veel tijd kosten, dus zal TS voor in de tussentijd nog andere koelkast moeten kopen en deze eventueel los in de keuken moeten zetten.

Ik zou denk ik ook voor 1 gaan en de volgende keer Siemens kopen, of Ariston en rekening houden dat snel kapot gaat.
Ik denk dat ik voor optie 1 ga. Moet toch een werkende koelkast hebben. Vriendin heeft er ook geen zin in.
Tis FF niet anders. In een wereld waar ik alle tijd en opties had, had ik zeker bezwaar gemaakt. Bel sowieso morgen de rechtsbijstand nog even, want Atag handelt niet volgens hun voorwaarden. Heb ze compleet doorgelezeb en nergens staat dat ik moet betalen.

Overigens heb ik dit merk destijds gekozen om de kosten te drukken. Scheelde veel geld tov bv Liebherr of Miele. Maar ja, goedkoop is daadwerkelijk gewoon kutspul.

Het onrechtvaardige blijft nog wel knagen dus kan zijn dat ik morgen alsnog het traject inga. :').

Ik hou jullie op de hoogte.
pi_160133811
quote:
14s.gif Op maandag 22 februari 2016 21:51 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ik denk dat ik voor optie 1 ga. Moet toch een werkende koelkast hebben. Vriendin heeft er ook geen zin in.
Tis FF niet anders. In een wereld waar ik alle tijd en opties had, had ik zeker bezwaar gemaakt. Bel sowieso morgen de rechtsbijstand nog even, want Atag handelt niet volgens hun voorwaarden. Heb ze compleet doorgelezeb en nergens staat dat ik moet betalen.

Overigens heb ik dit merk destijds gekozen om de kosten te drukken. Scheelde veel geld tov bv Liebherr of Miele. Maar ja, goedkoop is daadwerkelijk gewoon kutspul.

Het onrechtvaardige blijft nog wel knagen dus kan zijn dat ik morgen alsnog het traject inga. :').

Ik hou jullie op de hoogte.
Je kunt overwegen een paar tientjes voor een marktplaats apparaat neer te leggen als overbrugging. Tot je er met dat waardeloze volk van bruynzeel uit bent. Maar dat zie je bij bijna alle retail zaken. Men krijgt instructies van het hoofdkantoor over hoe bepaalde regels uitgelegd moeten worden en neemt dat noodgedwongen voor waarheid aan. En als iemand iets anders beweert is die gek.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 23 februari 2016 @ 07:40:07 #111
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_160138298
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 22:57 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Je kunt overwegen een paar tientjes voor een marktplaats apparaat neer te leggen als overbrugging. Tot je er met dat waardeloze volk van bruynzeel uit bent. Maar dat zie je bij bijna alle retail zaken. Men krijgt instructies van het hoofdkantoor over hoe bepaalde regels uitgelegd moeten worden en neemt dat noodgedwongen voor waarheid aan. En als iemand iets anders beweert is die gek.
Heb op de eerste keer na alleen maar met hoofdkantoor gesproken. Maar ook daar zitten telefoonmiepjes die niks mogen.
  Official ESF Kreviewer woensdag 24 februari 2016 @ 11:56:43 #112
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_160171447
De koelkast wordt morgen zonder extra kosten (dus de 70 euro voorrijkosten van de vorige keer blijven staan) geplaatst.
Heb nog een paar mailtjes gestuurd en ze gewezen op de algemene voorwaarden, waaruit niet blijkt dat ik moet bijbetalen. Kennelijk helpt doorzeuren.
pi_160171743
quote:
14s.gif Op maandag 22 februari 2016 09:29 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ik vond het ook een raar verhaal. Monteur was kortaf en kwam weinig uit. De achterwand schijnt ook te zijn gaan bobbelen door dit lek en daardoor onrepareerbaar.

Maar goed, ik ga er wel een strijd van maken. We gaan het zien... ik ga in elk geval geen 110 euro 'servicekosten' & 130 euro afschrijvingskosten betalen voor vervanging.
Een inbouwkoelkast van nog geen ¤500? Tsja... :X
pi_160171961
*O*
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  Official ESF Kreviewer woensdag 24 februari 2016 @ 13:00:57 #115
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_160173242
quote:
2s.gif Op woensdag 24 februari 2016 12:10 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Een inbouwkoelkast van nog geen ¤500? Tsja... :X
Adviesverkoopprijs van 500nogwat euro. Dat houden ze aan. En ja, dat het rommel was, wist ik al.
pi_160173340
quote:
14s.gif Op woensdag 24 februari 2016 13:00 schreef Kreator het volgende:

[..]

Adviesverkoopprijs van 500nogwat euro. Dat houden ze aan. En ja, dat het rommel was, wist ik al.
Dacht toen ik reageerde dat het een nieuw topic was. :@

Nog netjes opgelost, nu hopen dat die nieuwe koelkast het langer uithoudt. Je weet het toch nooit: ik heb zelf een Whirlpool koelkast met een nieuwprijs van ¤250 staan van bijna 5 jaar oud, die het nog steeds prima doet.
pi_160173440
quote:
14s.gif Op woensdag 24 februari 2016 11:56 schreef Kreator het volgende:
De koelkast wordt morgen zonder extra kosten (dus de 70 euro voorrijkosten van de vorige keer blijven staan) geplaatst.
Heb nog een paar mailtjes gestuurd en ze gewezen op de algemene voorwaarden, waaruit niet blijkt dat ik moet bijbetalen. Kennelijk helpt doorzeuren.
Mag je zeker R een bloemetje sturen :)
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
  Official ESF Kreviewer woensdag 24 februari 2016 @ 13:17:58 #118
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_160173777
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 13:07 schreef hottentot het volgende:

[..]

Mag je zeker R een bloemetje sturen :)
Die heb ik reeds een aantal maal van fellatio voorzien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')