abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Official ESF Kreviewer maandag 22 februari 2016 @ 14:49:03 #91
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_160118327
Rechtsbijstand gebeld.

Die gaf als advies: Kijk de algemene voorwaarden nog even goed na. Waarschijnlijk bieden ze vervanging aan als het product niet te repareren is en is die 'extra 60 euro' onterecht. Er is ook niet vastgesteld wat de reden van het defect is. Zolang dat buiten mijn schuld valt, mogen ze die kosten niet in rekening brengen.

De reeds betaalde voorrijkosten zijn waarschijnlijk kansloos. Maar ze vond dat ik wel een zaak had.

Ik ga dus even zoeken.
  Official ESF Kreviewer maandag 22 februari 2016 @ 14:51:52 #92
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_160118392
Waarom apparaten registreren?
Als je gegevens bij ons bekend zijn, kunnen wij je sneller en beter van dienst zijn. Wanneer je inbouwapparatuur hebt gekocht en in aanmerking wil komen voor 5 jaar ETNA garantie is het een voorwaarde dat je jouw nieuwe keukenapparatuur binnen 30 dagen registreert.
ETNA garantie houdt in dat je naast de 2 jaar standaard all-in garantie in het 3e tot en met het 5e jaar alleen de voorrijkosten hoeft te betalen. Bij vrijstaande apparatuur is er geen aanvullende garantie van toepassing, daar heb je standaard en zonder registratie 2 jaar all-in garantie.

...dus die 60 euro extra is onzin.
pi_160118435
Dit gaat over de extra garantie. Hebben ze nog iets gezegd over de wettelijke garantie? Daarvoor zijn AV namelijk niet relevant.
  Official ESF Kreviewer maandag 22 februari 2016 @ 14:56:36 #94
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_160118479
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 14:54 schreef r_one het volgende:
Dit gaat over de extra garantie. Hebben ze nog iets gezegd over de wettelijke garantie? Daarvoor zijn AV namelijk niet relevant.
Volgens rechtsbijstandverzekering is het wel relevant. Daar ga ik dan maar even vanuit. Er is nog niets gezegd over wettelijke garantie.

De 60 euro (die eerst 130 euro was) is in elk geval puur kosten voor de 'gebruiksjaren', aldus Etna. Omdat het dus geen reparatie, maar vervanging is. Ze maken het onmogelijk om er een duidelijk beeld van te krijgen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Kreator op 22-02-2016 15:06:52 ]
  Official ESF Kreviewer maandag 22 februari 2016 @ 15:14:14 #95
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_160118851
Ik word door Atag/Etna op de volgende passage gewezen, alszijnde de bron waarom ik moet bijbetalen:
quote:
4. Reparatie en eventuele vervanging van een Product

4.1 Op alle reparaties die buiten de garantie vallen wordt een

garantie gegeven van één jaar na datum van reparatie, mits

er sprake is geweest van normaal (huishoudelijk) gebruik

van het Product. Als na drie maal uitvoering van dezelfde

reparatie aan hetzelfde Product hetzelfde defect optreedt en

er redelijkerwijs geen afdoende resultaat kan worden

verwacht van een nieuwe reparatie, zal aan de Consument

een ander of gelijksoortig Product worden aangeboden

tegen bijbetaling van een per Product te bepalen geldsom.

Deze geldsom is gelijk aan 12% van de consumentenprijs

(incl. BTW) voor elk jaar dat verstreken is sinds de datum

van aankoop van het Product en wordt berekend over de

meest recente versie van de door ATAG Nederland

gepubliceerde (consumenten) adviesprijs

van het vervangende Product.
Ik heb ze daarop gevraagd waarom dit op mijn zaak zou slaan, aangezien ik 5 jaar garantie heb en alleen de voorrijkosten zou moeten betalen.
pi_160118938
quote:
14s.gif Op maandag 22 februari 2016 15:14 schreef Kreator het volgende:
Ik word door Atag/Etna op de volgende passage gewezen, alszijnde de bron waarom ik moet bijbetalen:

[..]

Ik heb ze daarop gevraagd waarom dit op mijn zaak zou slaan, aangezien ik 5 jaar garantie heb en alleen de voorrijkosten zou moeten betalen.
Je moet ophouden om contact met Atag/Etna te hebben hierover. Tenzij je je er gemakkelijk vanaf wilt maken.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_160118949
En nog steeds geen vervangende koelkast zeker? :{
  Official ESF Kreviewer maandag 22 februari 2016 @ 15:26:14 #98
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_160119073
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 15:18 schreef hottentot het volgende:

[..]

Je moet ophouden om contact met Atag/Etna te hebben hierover. Tenzij je je er gemakkelijk vanaf wilt maken.
Ik ben nu in contact getreden met Atag om de algemene voorwaarden op te vragen. Meer niet.

Komt erop neer dat ik qua verlengde garantie geen poot heb om op te staan.

quote:
2.6 ATAG Nederland is gerechtigd om de Fabrieksgarantie of de Verlengde Garantie niet te doen gelden en/of deels te doen gelden, zulks uitsluitend ter beoordeling van ATAG

Nederland, indien:

a. (jegens de Afnemer) indien de Afnemer zijn verplichtingen jegens ATAG Nederland met betrekking tot het geleverde Product niet is nagekomen;
b. de Afnemer en/of Consument niet kan aantonen wanneer hij het Product heeft aangekocht;
c. het gebrek niet binnen twee (2) maanden na ontdekking door de Afnemer en/of Consument bij ATAG Nederland is gemeld;
d. de datum van fabricage van het Product niet ligt binnen twee (2) jaar voor de datum van aankoop;

e. het Product ingebouwd is geweest in de showroom van een Afnemer. Bedoeld is bijvoorbeeld een showroomkeuken, demonstratiekeuken of apparaten-wand. De garantie is in dit soort gevallen beperkt tot de technische delen. Krassen, schrammen, breuk en deuken van zichtdelen zijn uitgesloten garantieaanspraken.
Oftewel, qua verlengde garantie kan ik het wel shaken. Dit werd mij door de rechtsbijstandverzekering gevraagd uit te zoeken.

Nu maar eens kijken wat ze voor me kunnen betekenen mbt Bruynzeel en wettelijke garantie.

-edit- geen van de voorwaarden slaan op mij, maar ze doen dit dus gewoon standaard.
pi_160119855
Het zijn boeven. Allemaal. :r Heel veel sterkte met het vechten voor je gelijk.

(Mijn oven (Ignis, ook al zo'n prutsmerk) is net kaduuk gegaan, net een jaar oud. Ik hoop dat dit minder ellende oplevert dat jouw verhaal maar vrees het ergste. In ieder geval handig dat dit topic net langs kwam)
pi_160120608
quote:
14s.gif Op maandag 22 februari 2016 15:14 schreef Kreator het volgende:
Ik word door Atag/Etna op de volgende passage gewezen, alszijnde de bron waarom ik moet bijbetalen:

[..]

Ik heb ze daarop gevraagd waarom dit op mijn zaak zou slaan, aangezien ik 5 jaar garantie heb en alleen de voorrijkosten zou moeten betalen.
En wat was daarop hun antwoord? Dit artikel/lid geldt immers voor reparaties die buiten de garantie vallen; jouw reparatie valt binnen de garantie.
pi_160120632
quote:
14s.gif Op maandag 22 februari 2016 15:26 schreef Kreator het volgende:
-edit- geen van de voorwaarden slaan op mij, maar ze doen dit dus gewoon standaard.
Ze kunnen wel meer standaard doen, dat maakt het nog niet rechtsgeldig.
pi_160120693
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 16:24 schreef r_one het volgende:

[..]

En wat was daarop hun antwoord? Dit artikel/lid geldt immers voor reparaties die buiten de garantie vallen; jouw reparatie valt binnen de garantie.
Ja binnen de garantie maar wel garantie onder voorwaarden, Atag handelt dit gewoon keurig volgens de voorwaarden af. Meer verplichtingen heeft Atag ook niet.

Wel vreselijk hinderlijk hoe Fabrikant en Leverancier hier door elkaar blijven lopen, en hoe TS contact met beide blijft houden.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_160120709
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 16:25 schreef r_one het volgende:

[..]

Ze kunnen wel meer standaard doen, dat maakt het nog niet rechtsgeldig.
Wel indien hij bij Atag een afhandeling kiest.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_160120747
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 16:28 schreef hottentot het volgende:
Atag handelt dit gewoon keurig volgens de voorwaarden af.
Zoals ik het lees niet (zie 4.1, niet relevant voor TS) maar wellicht heb ik ergens overheen gelezen?!
pi_160120768
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 16:28 schreef hottentot het volgende:

[..]

Wel indien hij bij Atag een afhandeling kiest.
Dan moet dat nog steeds conform de voorwaarden. En, zoals gezegd, dat zie ik hier niet gebeuren.
pi_160120852
Dus wacht, je bent nu 170 totaal kwijt voor een B-merk koelkast die nieuw 300 kost? En waar mensen op internet over roepen dat ze al aan het derde exemplaar toe zijn? Damn... ik zou ze toch echt de tiefus laten krijgen. Als ik dan toch de knip ging trekken stopte ik er een nieuwe in van een degelijk merk, en zou ik deze gasten tot aan de branche-organisatie of de ombudsman stalken met hun 'garantie'.
pi_160121482
quote:
14s.gif Op maandag 22 februari 2016 15:26 schreef Kreator het volgende:

Oftewel, qua verlengde garantie kan ik het wel shaken. Dit werd mij door de rechtsbijstandverzekering gevraagd uit te zoeken.

Nu maar eens kijken wat ze voor me kunnen betekenen mbt Bruynzeel en wettelijke garantie.

-edit- geen van de voorwaarden slaan op mij, maar ze doen dit dus gewoon standaard.
Volgens mij word nu echt alles door elkaar gehaald. Heel 2.6 heeft niets met dit hele verhaal nodig.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_160123231
Volgens mij heeft TS twee opties:

1. Akkoord gaan met Atag/Etna, zijn handelen in principe volgens hun eigen garantievoorwaarden. Alleen heeft TS na omruiling geen defecte koelkast meer om te laten herstellen door Bruynzeel. Bezwaar is dan niet meer mogelijk.

2. TS gaat het bezwaartraject in met Bruynzeel, dit zou TS in principe moeten winnen. Alleen dit zal veel tijd kosten, dus zal TS voor in de tussentijd nog andere koelkast moeten kopen en deze eventueel los in de keuken moeten zetten.

Ik zou denk ik ook voor 1 gaan en de volgende keer Siemens kopen, of Ariston en rekening houden dat snel kapot gaat.
.
  Official ESF Kreviewer maandag 22 februari 2016 @ 21:51:12 #109
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_160131197
quote:
1s.gif Op maandag 22 februari 2016 17:51 schreef Fer het volgende:
Volgens mij heeft TS twee opties:

1. Akkoord gaan met Atag/Etna, zijn handelen in principe volgens hun eigen garantievoorwaarden. Alleen heeft TS na omruiling geen defecte koelkast meer om te laten herstellen door Bruynzeel. Bezwaar is dan niet meer mogelijk.

2. TS gaat het bezwaartraject in met Bruynzeel, dit zou TS in principe moeten winnen. Alleen dit zal veel tijd kosten, dus zal TS voor in de tussentijd nog andere koelkast moeten kopen en deze eventueel los in de keuken moeten zetten.

Ik zou denk ik ook voor 1 gaan en de volgende keer Siemens kopen, of Ariston en rekening houden dat snel kapot gaat.
Ik denk dat ik voor optie 1 ga. Moet toch een werkende koelkast hebben. Vriendin heeft er ook geen zin in.
Tis FF niet anders. In een wereld waar ik alle tijd en opties had, had ik zeker bezwaar gemaakt. Bel sowieso morgen de rechtsbijstand nog even, want Atag handelt niet volgens hun voorwaarden. Heb ze compleet doorgelezeb en nergens staat dat ik moet betalen.

Overigens heb ik dit merk destijds gekozen om de kosten te drukken. Scheelde veel geld tov bv Liebherr of Miele. Maar ja, goedkoop is daadwerkelijk gewoon kutspul.

Het onrechtvaardige blijft nog wel knagen dus kan zijn dat ik morgen alsnog het traject inga. :').

Ik hou jullie op de hoogte.
pi_160133811
quote:
14s.gif Op maandag 22 februari 2016 21:51 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ik denk dat ik voor optie 1 ga. Moet toch een werkende koelkast hebben. Vriendin heeft er ook geen zin in.
Tis FF niet anders. In een wereld waar ik alle tijd en opties had, had ik zeker bezwaar gemaakt. Bel sowieso morgen de rechtsbijstand nog even, want Atag handelt niet volgens hun voorwaarden. Heb ze compleet doorgelezeb en nergens staat dat ik moet betalen.

Overigens heb ik dit merk destijds gekozen om de kosten te drukken. Scheelde veel geld tov bv Liebherr of Miele. Maar ja, goedkoop is daadwerkelijk gewoon kutspul.

Het onrechtvaardige blijft nog wel knagen dus kan zijn dat ik morgen alsnog het traject inga. :').

Ik hou jullie op de hoogte.
Je kunt overwegen een paar tientjes voor een marktplaats apparaat neer te leggen als overbrugging. Tot je er met dat waardeloze volk van bruynzeel uit bent. Maar dat zie je bij bijna alle retail zaken. Men krijgt instructies van het hoofdkantoor over hoe bepaalde regels uitgelegd moeten worden en neemt dat noodgedwongen voor waarheid aan. En als iemand iets anders beweert is die gek.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 23 februari 2016 @ 07:40:07 #111
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_160138298
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 22:57 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Je kunt overwegen een paar tientjes voor een marktplaats apparaat neer te leggen als overbrugging. Tot je er met dat waardeloze volk van bruynzeel uit bent. Maar dat zie je bij bijna alle retail zaken. Men krijgt instructies van het hoofdkantoor over hoe bepaalde regels uitgelegd moeten worden en neemt dat noodgedwongen voor waarheid aan. En als iemand iets anders beweert is die gek.
Heb op de eerste keer na alleen maar met hoofdkantoor gesproken. Maar ook daar zitten telefoonmiepjes die niks mogen.
  Official ESF Kreviewer woensdag 24 februari 2016 @ 11:56:43 #112
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_160171447
De koelkast wordt morgen zonder extra kosten (dus de 70 euro voorrijkosten van de vorige keer blijven staan) geplaatst.
Heb nog een paar mailtjes gestuurd en ze gewezen op de algemene voorwaarden, waaruit niet blijkt dat ik moet bijbetalen. Kennelijk helpt doorzeuren.
pi_160171743
quote:
14s.gif Op maandag 22 februari 2016 09:29 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ik vond het ook een raar verhaal. Monteur was kortaf en kwam weinig uit. De achterwand schijnt ook te zijn gaan bobbelen door dit lek en daardoor onrepareerbaar.

Maar goed, ik ga er wel een strijd van maken. We gaan het zien... ik ga in elk geval geen 110 euro 'servicekosten' & 130 euro afschrijvingskosten betalen voor vervanging.
Een inbouwkoelkast van nog geen ¤500? Tsja... :X
pi_160171961
*O*
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  Official ESF Kreviewer woensdag 24 februari 2016 @ 13:00:57 #115
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_160173242
quote:
2s.gif Op woensdag 24 februari 2016 12:10 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Een inbouwkoelkast van nog geen ¤500? Tsja... :X
Adviesverkoopprijs van 500nogwat euro. Dat houden ze aan. En ja, dat het rommel was, wist ik al.
pi_160173340
quote:
14s.gif Op woensdag 24 februari 2016 13:00 schreef Kreator het volgende:

[..]

Adviesverkoopprijs van 500nogwat euro. Dat houden ze aan. En ja, dat het rommel was, wist ik al.
Dacht toen ik reageerde dat het een nieuw topic was. :@

Nog netjes opgelost, nu hopen dat die nieuwe koelkast het langer uithoudt. Je weet het toch nooit: ik heb zelf een Whirlpool koelkast met een nieuwprijs van ¤250 staan van bijna 5 jaar oud, die het nog steeds prima doet.
pi_160173440
quote:
14s.gif Op woensdag 24 februari 2016 11:56 schreef Kreator het volgende:
De koelkast wordt morgen zonder extra kosten (dus de 70 euro voorrijkosten van de vorige keer blijven staan) geplaatst.
Heb nog een paar mailtjes gestuurd en ze gewezen op de algemene voorwaarden, waaruit niet blijkt dat ik moet bijbetalen. Kennelijk helpt doorzeuren.
Mag je zeker R een bloemetje sturen :)
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
  Official ESF Kreviewer woensdag 24 februari 2016 @ 13:17:58 #118
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_160173777
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 13:07 schreef hottentot het volgende:

[..]

Mag je zeker R een bloemetje sturen :)
Die heb ik reeds een aantal maal van fellatio voorzien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')