abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Official ESF Kreviewer maandag 22 februari 2016 @ 13:07:37 #76
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_160115795
De enige review op kieskeurig:

Dit is het slechtste product wat ik in me leven

heb gekocht.

al 2x een nieuw apparaat gekregen in de garantie.

de laatste monteur wilde mij wijsmaken dat het aan mijn montage zou liggen.

Het probleem afschuiven noem ik dat.

product deugt gewoon niet voor mijn geen etna/atag meer!!
pi_160116921
quote:
8s.gif Op maandag 22 februari 2016 13:06 schreef Kreator het volgende:
Haha. De nieuwprijs op internet is tussen de 270 en 300 euro (wat een kutmerk is het toch ook. Spijt tot op het bot...)
quote:
6s.gif Op maandag 22 februari 2016 13:07 schreef Kreator het volgende:
De enige review op kieskeurig:

Dit is het slechtste product wat ik in me leven

heb gekocht.

al 2x een nieuw apparaat gekregen in de garantie.

de laatste monteur wilde mij wijsmaken dat het aan mijn montage zou liggen.

Het probleem afschuiven noem ik dat.

product deugt gewoon niet voor mijn geen etna/atag meer!!
Sorry maar ik moest lachen :@
  Official ESF Kreviewer maandag 22 februari 2016 @ 13:53:34 #78
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_160116967
quote:
10s.gif Op maandag 22 februari 2016 13:51 schreef r_one het volgende:

[..]

[..]

Sorry maar ik moest lachen :@
Ik ook. ;(. En huilen. ;(.

Voorstel van Etna is nog eens 60 euro bijbetalen en dan een nieuwe koelkast met nieuwe garantie. Ik ga daar wel mee akkoord, maar ben nu nog even aan het bellen met Bruynzeel omdat ze mij verkeerd hebben voorgelicht mbt rechtstreeks contact zoeken.
pi_160117033
quote:
9s.gif Op maandag 22 februari 2016 13:53 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ik ook. ;(. En huilen. ;(.

Voorstel van Etna is nog eens 60 euro bijbetalen en dan een nieuwe koelkast met nieuwe garantie. Ik ga daar wel mee akkoord, maar ben nu nog even aan het bellen met Bruynzeel omdat ze mij verkeerd hebben voorgelicht mbt rechtstreeks contact zoeken.
Waaróm? :? :? :?

Onbegrijpelijk.
pi_160117308
quote:
6s.gif Op maandag 22 februari 2016 13:07 schreef Kreator het volgende:
product deugt gewoon niet voor mijn geen etna/atag meer!!
46 minuten later:
quote:
9s.gif Op maandag 22 februari 2016 13:53 schreef Kreator het volgende:
Voorstel van Etna is nog eens 60 euro bijbetalen en dan een nieuwe koelkast met nieuwe garantie. Ik ga daar wel mee akkoord.
Dat is snel een nieuwe mening :)
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_160117329
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 13:56 schreef r_one het volgende:

[..]

Waaróm? :? :? :?

Onbegrijpelijk.
Om het gemak, ik kan geen andere reden bedenken.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_160117467
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 14:07 schreef hottentot het volgende:

[..]

46 minuten later:

[..]

Dat is snel een nieuwe mening :)
Spijker. Kop.
  Official ESF Kreviewer maandag 22 februari 2016 @ 14:14:53 #83
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_160117471
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 13:56 schreef r_one het volgende:

[..]

Waaróm? :? :? :?

Onbegrijpelijk.
Omdat mijn koelkast kapot is. Ik heb net 30 minuten met Bruynzeel aan de telefoon gezeten en daar krijg je echt geen beweging in. Ze vinden dat ze al "heel wat' hebben gedaan. Als ik het traject inga van bezwaar, heb ik voorlopig geen nieuwe koelkast. Die bedreiging is al geuit.

Ik sta nu met de rug tegen de muur. Heb (helaas, mijn vriendin had dit al betaald) al 110 geinvesteerd in deze kansloze missie.

Het is een goede les voor de volgende keer in elk geval. Nooit meer rechtstreeks contact met de fabrikant.
  Official ESF Kreviewer maandag 22 februari 2016 @ 14:16:22 #84
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_160117504
Heb nog geen goedkeuring gegeven. Laat het even een uurtje inzinken. Gesprek met Bruynzeel was bizar.
pi_160117545
quote:
14s.gif Op maandag 22 februari 2016 14:14 schreef Kreator het volgende:

[..]

Omdat mijn koelkast kapot is. Ik heb net 30 minuten met Bruynzeel aan de telefoon gezeten en daar krijg je echt geen beweging in. Ze vinden dat ze al "heel wat' hebben gedaan. Als ik het traject inga van bezwaar, heb ik voorlopig geen nieuwe koelkast. Die bedreiging is al geuit.

Ik sta nu met de rug tegen de muur. Heb (helaas, mijn vriendin had dit al betaald) al 110 geinvesteerd in deze kansloze missie.

Het is een goede les voor de volgende keer in elk geval. Nooit meer rechtstreeks contact met de fabrikant.
Nooit meer Bruynzeel.

Ik had stante pede Bruynzeel in gebreke gesteld, een zeer spoedige oplossing geëist van Bruynzeel, binnen één werkdag, en anders voor mijn part een koelkast (niet een Etna :+ ) bij de MM gekocht en de schade bij Bruynzeel verhaald.
pi_160117561
quote:
14s.gif Op maandag 22 februari 2016 14:16 schreef Kreator het volgende:
Heb nog geen goedkeuring gegeven. Laat het even een uurtje inzinken. Gesprek met Bruynzeel was bizar.
Ah goed, dan hierboven mijn pro-tip.
  Official ESF Kreviewer maandag 22 februari 2016 @ 14:22:25 #87
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_160117683
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 14:17 schreef r_one het volgende:

[..]

Nooit meer Bruynzeel.

Ik had stante pede Bruynzeel in gebreke gesteld, een zeer spoedige oplossing geëist van Bruynzeel, binnen één werkdag, en anders voor mijn part een koelkast (niet een Etna :+ ) bij de MM gekocht en de schade bij Bruynzeel verhaald.
Zij vinden de oplossing die zij bieden uitstekend. Als ik 'dreig' met de regels zoals die door het Europese hof zijn vastgesteld zegt ze letterlijk: "hahaha, meneer. U hebt dat zeker op het internet gelezen! Hahaha. Nou, ik kan u vertellen dat u niet alle details weet. Wij mogen wel degelijk voorrijkosten berekenen, wij mogen wel degelijk gebruikskosten rekenen en u weet hier duidelijk niets van."

Ik ben vervolgens helemaal de pan uitgeflipt dat ze mij zat uit te lachen. Daar had ze even later ook wel weer spijt van geloof ik.

Maar ik kom niet verder aan de telefoon. Als ik hier nog iets mee wil, dan moet ik toch echt van alles op papier gaan zetten en ik denk niet dat het mij zoveel energie waard is voor die 60 euro.

Ik heb zelf ook fouten gemaakt in het proces (door te luisteren naar Bruynzeel en zelf contact op te nemen met Etna. Dit heeft Etna zelf ook gezegd).
pi_160117869
quote:
14s.gif Op maandag 22 februari 2016 14:22 schreef Kreator het volgende:

[..]

Zij vinden de oplossing die zij bieden uitstekend. Als ik 'dreig' met de regels zoals die door het Europese hof zijn vastgesteld zegt ze letterlijk: "hahaha, meneer. U hebt dat zeker op het internet gelezen! Hahaha. Nou, ik kan u vertellen dat u niet alle details weet. Wij mogen wel degelijk voorrijkosten berekenen, wij mogen wel degelijk gebruikskosten rekenen en u weet hier duidelijk niets van."
Tijd voor de -schriftelijke- ingebrekestelling dus. Kan kort, met een strakke (en meteen fatale) termijn.
quote:
Ik ben vervolgens helemaal de pan uitgeflipt dat ze mij zat uit te lachen. Daar had ze even later ook wel weer spijt van geloof ik.

Maar ik kom niet verder aan de telefoon. Als ik hier nog iets mee wil, dan moet ik toch echt van alles op papier gaan zetten en ik denk niet dat het mij zoveel energie waard is voor die 60 euro.
Nog eens 60 euro armer en nog steeds een bagger Etna ;)

En vergeet de kosten niet die je al gemaakt hebt, die kun je van Bruynzeel terugeisen.

Je zou die ook zelf op het zere been kunnen nemen als onderhandelingspositie ;)
quote:
Ik heb zelf ook fouten gemaakt in het proces (door te luisteren naar Bruynzeel en zelf contact op te nemen met Etna. Dit heeft Etna zelf ook gezegd).
Dat is toch niet fout? Je hebt de aanwijzingen van Bruynzeel opgevolgd maar dat betekent niet dat Bruynzeel er dan "tussenuit" kan glippen? Integendeel, als het strandt met Etna, is op hetzelfde moment Bruynzeel weer keihard degene die het dan wél mag oplossen.

Oftewel: je betaalt dus in totaal 230 euro en hebt nog steeds een Etna. Ik wist het wel.
  Official ESF Kreviewer maandag 22 februari 2016 @ 14:33:43 #89
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_160117930
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 14:30 schreef r_one het volgende:

Oftewel: je betaalt dus in totaal 230 euro en hebt nog steeds een Etna. Ik wist het wel.
Ik betaal in totaal 170 euro. Niet dat dat niet schandalig veel is, maar dat is het totaalbedrag straks.
pi_160118012
quote:
14s.gif Op maandag 22 februari 2016 14:33 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ik betaal in totaal 170 euro. Niet dat dat niet schandalig veel is, maar dat is het totaalbedrag straks.
My bad, 170 euro idd.
  Official ESF Kreviewer maandag 22 februari 2016 @ 14:49:03 #91
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_160118327
Rechtsbijstand gebeld.

Die gaf als advies: Kijk de algemene voorwaarden nog even goed na. Waarschijnlijk bieden ze vervanging aan als het product niet te repareren is en is die 'extra 60 euro' onterecht. Er is ook niet vastgesteld wat de reden van het defect is. Zolang dat buiten mijn schuld valt, mogen ze die kosten niet in rekening brengen.

De reeds betaalde voorrijkosten zijn waarschijnlijk kansloos. Maar ze vond dat ik wel een zaak had.

Ik ga dus even zoeken.
  Official ESF Kreviewer maandag 22 februari 2016 @ 14:51:52 #92
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_160118392
Waarom apparaten registreren?
Als je gegevens bij ons bekend zijn, kunnen wij je sneller en beter van dienst zijn. Wanneer je inbouwapparatuur hebt gekocht en in aanmerking wil komen voor 5 jaar ETNA garantie is het een voorwaarde dat je jouw nieuwe keukenapparatuur binnen 30 dagen registreert.
ETNA garantie houdt in dat je naast de 2 jaar standaard all-in garantie in het 3e tot en met het 5e jaar alleen de voorrijkosten hoeft te betalen. Bij vrijstaande apparatuur is er geen aanvullende garantie van toepassing, daar heb je standaard en zonder registratie 2 jaar all-in garantie.

...dus die 60 euro extra is onzin.
pi_160118435
Dit gaat over de extra garantie. Hebben ze nog iets gezegd over de wettelijke garantie? Daarvoor zijn AV namelijk niet relevant.
  Official ESF Kreviewer maandag 22 februari 2016 @ 14:56:36 #94
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_160118479
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 14:54 schreef r_one het volgende:
Dit gaat over de extra garantie. Hebben ze nog iets gezegd over de wettelijke garantie? Daarvoor zijn AV namelijk niet relevant.
Volgens rechtsbijstandverzekering is het wel relevant. Daar ga ik dan maar even vanuit. Er is nog niets gezegd over wettelijke garantie.

De 60 euro (die eerst 130 euro was) is in elk geval puur kosten voor de 'gebruiksjaren', aldus Etna. Omdat het dus geen reparatie, maar vervanging is. Ze maken het onmogelijk om er een duidelijk beeld van te krijgen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Kreator op 22-02-2016 15:06:52 ]
  Official ESF Kreviewer maandag 22 februari 2016 @ 15:14:14 #95
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_160118851
Ik word door Atag/Etna op de volgende passage gewezen, alszijnde de bron waarom ik moet bijbetalen:
quote:
4. Reparatie en eventuele vervanging van een Product

4.1 Op alle reparaties die buiten de garantie vallen wordt een

garantie gegeven van één jaar na datum van reparatie, mits

er sprake is geweest van normaal (huishoudelijk) gebruik

van het Product. Als na drie maal uitvoering van dezelfde

reparatie aan hetzelfde Product hetzelfde defect optreedt en

er redelijkerwijs geen afdoende resultaat kan worden

verwacht van een nieuwe reparatie, zal aan de Consument

een ander of gelijksoortig Product worden aangeboden

tegen bijbetaling van een per Product te bepalen geldsom.

Deze geldsom is gelijk aan 12% van de consumentenprijs

(incl. BTW) voor elk jaar dat verstreken is sinds de datum

van aankoop van het Product en wordt berekend over de

meest recente versie van de door ATAG Nederland

gepubliceerde (consumenten) adviesprijs

van het vervangende Product.
Ik heb ze daarop gevraagd waarom dit op mijn zaak zou slaan, aangezien ik 5 jaar garantie heb en alleen de voorrijkosten zou moeten betalen.
pi_160118938
quote:
14s.gif Op maandag 22 februari 2016 15:14 schreef Kreator het volgende:
Ik word door Atag/Etna op de volgende passage gewezen, alszijnde de bron waarom ik moet bijbetalen:

[..]

Ik heb ze daarop gevraagd waarom dit op mijn zaak zou slaan, aangezien ik 5 jaar garantie heb en alleen de voorrijkosten zou moeten betalen.
Je moet ophouden om contact met Atag/Etna te hebben hierover. Tenzij je je er gemakkelijk vanaf wilt maken.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_160118949
En nog steeds geen vervangende koelkast zeker? :{
  Official ESF Kreviewer maandag 22 februari 2016 @ 15:26:14 #98
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_160119073
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 15:18 schreef hottentot het volgende:

[..]

Je moet ophouden om contact met Atag/Etna te hebben hierover. Tenzij je je er gemakkelijk vanaf wilt maken.
Ik ben nu in contact getreden met Atag om de algemene voorwaarden op te vragen. Meer niet.

Komt erop neer dat ik qua verlengde garantie geen poot heb om op te staan.

quote:
2.6 ATAG Nederland is gerechtigd om de Fabrieksgarantie of de Verlengde Garantie niet te doen gelden en/of deels te doen gelden, zulks uitsluitend ter beoordeling van ATAG

Nederland, indien:

a. (jegens de Afnemer) indien de Afnemer zijn verplichtingen jegens ATAG Nederland met betrekking tot het geleverde Product niet is nagekomen;
b. de Afnemer en/of Consument niet kan aantonen wanneer hij het Product heeft aangekocht;
c. het gebrek niet binnen twee (2) maanden na ontdekking door de Afnemer en/of Consument bij ATAG Nederland is gemeld;
d. de datum van fabricage van het Product niet ligt binnen twee (2) jaar voor de datum van aankoop;

e. het Product ingebouwd is geweest in de showroom van een Afnemer. Bedoeld is bijvoorbeeld een showroomkeuken, demonstratiekeuken of apparaten-wand. De garantie is in dit soort gevallen beperkt tot de technische delen. Krassen, schrammen, breuk en deuken van zichtdelen zijn uitgesloten garantieaanspraken.
Oftewel, qua verlengde garantie kan ik het wel shaken. Dit werd mij door de rechtsbijstandverzekering gevraagd uit te zoeken.

Nu maar eens kijken wat ze voor me kunnen betekenen mbt Bruynzeel en wettelijke garantie.

-edit- geen van de voorwaarden slaan op mij, maar ze doen dit dus gewoon standaard.
pi_160119855
Het zijn boeven. Allemaal. :r Heel veel sterkte met het vechten voor je gelijk.

(Mijn oven (Ignis, ook al zo'n prutsmerk) is net kaduuk gegaan, net een jaar oud. Ik hoop dat dit minder ellende oplevert dat jouw verhaal maar vrees het ergste. In ieder geval handig dat dit topic net langs kwam)
pi_160120608
quote:
14s.gif Op maandag 22 februari 2016 15:14 schreef Kreator het volgende:
Ik word door Atag/Etna op de volgende passage gewezen, alszijnde de bron waarom ik moet bijbetalen:

[..]

Ik heb ze daarop gevraagd waarom dit op mijn zaak zou slaan, aangezien ik 5 jaar garantie heb en alleen de voorrijkosten zou moeten betalen.
En wat was daarop hun antwoord? Dit artikel/lid geldt immers voor reparaties die buiten de garantie vallen; jouw reparatie valt binnen de garantie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')