quote:Op maandag 22 februari 2016 13:06 schreef Kreator het volgende:
Haha. De nieuwprijs op internet is tussen de 270 en 300 euro (wat een kutmerk is het toch ook. Spijt tot op het bot...)
Sorry maar ik moest lachenquote:Op maandag 22 februari 2016 13:07 schreef Kreator het volgende:
De enige review op kieskeurig:
Dit is het slechtste product wat ik in me leven
heb gekocht.
al 2x een nieuw apparaat gekregen in de garantie.
de laatste monteur wilde mij wijsmaken dat het aan mijn montage zou liggen.
Het probleem afschuiven noem ik dat.
product deugt gewoon niet voor mijn geen etna/atag meer!!
Ik ook.quote:
Waaróm?quote:Op maandag 22 februari 2016 13:53 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik ook.. En huilen.
.
Voorstel van Etna is nog eens 60 euro bijbetalen en dan een nieuwe koelkast met nieuwe garantie. Ik ga daar wel mee akkoord, maar ben nu nog even aan het bellen met Bruynzeel omdat ze mij verkeerd hebben voorgelicht mbt rechtstreeks contact zoeken.
46 minuten later:quote:Op maandag 22 februari 2016 13:07 schreef Kreator het volgende:
product deugt gewoon niet voor mijn geen etna/atag meer!!
Dat is snel een nieuwe meningquote:Op maandag 22 februari 2016 13:53 schreef Kreator het volgende:
Voorstel van Etna is nog eens 60 euro bijbetalen en dan een nieuwe koelkast met nieuwe garantie. Ik ga daar wel mee akkoord.
Om het gemak, ik kan geen andere reden bedenken.quote:
Spijker. Kop.quote:Op maandag 22 februari 2016 14:07 schreef hottentot het volgende:
[..]
46 minuten later:
[..]
Dat is snel een nieuwe mening
Omdat mijn koelkast kapot is. Ik heb net 30 minuten met Bruynzeel aan de telefoon gezeten en daar krijg je echt geen beweging in. Ze vinden dat ze al "heel wat' hebben gedaan. Als ik het traject inga van bezwaar, heb ik voorlopig geen nieuwe koelkast. Die bedreiging is al geuit.quote:
Nooit meer Bruynzeel.quote:Op maandag 22 februari 2016 14:14 schreef Kreator het volgende:
[..]
Omdat mijn koelkast kapot is. Ik heb net 30 minuten met Bruynzeel aan de telefoon gezeten en daar krijg je echt geen beweging in. Ze vinden dat ze al "heel wat' hebben gedaan. Als ik het traject inga van bezwaar, heb ik voorlopig geen nieuwe koelkast. Die bedreiging is al geuit.
Ik sta nu met de rug tegen de muur. Heb (helaas, mijn vriendin had dit al betaald) al 110 geinvesteerd in deze kansloze missie.
Het is een goede les voor de volgende keer in elk geval. Nooit meer rechtstreeks contact met de fabrikant.
Ah goed, dan hierboven mijn pro-tip.quote:Op maandag 22 februari 2016 14:16 schreef Kreator het volgende:
Heb nog geen goedkeuring gegeven. Laat het even een uurtje inzinken. Gesprek met Bruynzeel was bizar.
Zij vinden de oplossing die zij bieden uitstekend. Als ik 'dreig' met de regels zoals die door het Europese hof zijn vastgesteld zegt ze letterlijk: "hahaha, meneer. U hebt dat zeker op het internet gelezen! Hahaha. Nou, ik kan u vertellen dat u niet alle details weet. Wij mogen wel degelijk voorrijkosten berekenen, wij mogen wel degelijk gebruikskosten rekenen en u weet hier duidelijk niets van."quote:Op maandag 22 februari 2016 14:17 schreef r_one het volgende:
[..]
Nooit meer Bruynzeel.
Ik had stante pede Bruynzeel in gebreke gesteld, een zeer spoedige oplossing geëist van Bruynzeel, binnen één werkdag, en anders voor mijn part een koelkast (niet een Etna) bij de MM gekocht en de schade bij Bruynzeel verhaald.
Tijd voor de -schriftelijke- ingebrekestelling dus. Kan kort, met een strakke (en meteen fatale) termijn.quote:Op maandag 22 februari 2016 14:22 schreef Kreator het volgende:
[..]
Zij vinden de oplossing die zij bieden uitstekend. Als ik 'dreig' met de regels zoals die door het Europese hof zijn vastgesteld zegt ze letterlijk: "hahaha, meneer. U hebt dat zeker op het internet gelezen! Hahaha. Nou, ik kan u vertellen dat u niet alle details weet. Wij mogen wel degelijk voorrijkosten berekenen, wij mogen wel degelijk gebruikskosten rekenen en u weet hier duidelijk niets van."
Nog eens 60 euro armer en nog steeds een bagger Etnaquote:Ik ben vervolgens helemaal de pan uitgeflipt dat ze mij zat uit te lachen. Daar had ze even later ook wel weer spijt van geloof ik.
Maar ik kom niet verder aan de telefoon. Als ik hier nog iets mee wil, dan moet ik toch echt van alles op papier gaan zetten en ik denk niet dat het mij zoveel energie waard is voor die 60 euro.
Dat is toch niet fout? Je hebt de aanwijzingen van Bruynzeel opgevolgd maar dat betekent niet dat Bruynzeel er dan "tussenuit" kan glippen? Integendeel, als het strandt met Etna, is op hetzelfde moment Bruynzeel weer keihard degene die het dan wél mag oplossen.quote:Ik heb zelf ook fouten gemaakt in het proces (door te luisteren naar Bruynzeel en zelf contact op te nemen met Etna. Dit heeft Etna zelf ook gezegd).
Ik betaal in totaal 170 euro. Niet dat dat niet schandalig veel is, maar dat is het totaalbedrag straks.quote:Op maandag 22 februari 2016 14:30 schreef r_one het volgende:
Oftewel: je betaalt dus in totaal 230 euro en hebt nog steeds een Etna. Ik wist het wel.
My bad, 170 euro idd.quote:Op maandag 22 februari 2016 14:33 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik betaal in totaal 170 euro. Niet dat dat niet schandalig veel is, maar dat is het totaalbedrag straks.
Volgens rechtsbijstandverzekering is het wel relevant. Daar ga ik dan maar even vanuit. Er is nog niets gezegd over wettelijke garantie.quote:Op maandag 22 februari 2016 14:54 schreef r_one het volgende:
Dit gaat over de extra garantie. Hebben ze nog iets gezegd over de wettelijke garantie? Daarvoor zijn AV namelijk niet relevant.
Ik heb ze daarop gevraagd waarom dit op mijn zaak zou slaan, aangezien ik 5 jaar garantie heb en alleen de voorrijkosten zou moeten betalen.quote:4. Reparatie en eventuele vervanging van een Product
4.1 Op alle reparaties die buiten de garantie vallen wordt een
garantie gegeven van één jaar na datum van reparatie, mits
er sprake is geweest van normaal (huishoudelijk) gebruik
van het Product. Als na drie maal uitvoering van dezelfde
reparatie aan hetzelfde Product hetzelfde defect optreedt en
er redelijkerwijs geen afdoende resultaat kan worden
verwacht van een nieuwe reparatie, zal aan de Consument
een ander of gelijksoortig Product worden aangeboden
tegen bijbetaling van een per Product te bepalen geldsom.
Deze geldsom is gelijk aan 12% van de consumentenprijs
(incl. BTW) voor elk jaar dat verstreken is sinds de datum
van aankoop van het Product en wordt berekend over de
meest recente versie van de door ATAG Nederland
gepubliceerde (consumenten) adviesprijs
van het vervangende Product.
Je moet ophouden om contact met Atag/Etna te hebben hierover. Tenzij je je er gemakkelijk vanaf wilt maken.quote:Op maandag 22 februari 2016 15:14 schreef Kreator het volgende:
Ik word door Atag/Etna op de volgende passage gewezen, alszijnde de bron waarom ik moet bijbetalen:
[..]
Ik heb ze daarop gevraagd waarom dit op mijn zaak zou slaan, aangezien ik 5 jaar garantie heb en alleen de voorrijkosten zou moeten betalen.
Ik ben nu in contact getreden met Atag om de algemene voorwaarden op te vragen. Meer niet.quote:Op maandag 22 februari 2016 15:18 schreef hottentot het volgende:
[..]
Je moet ophouden om contact met Atag/Etna te hebben hierover. Tenzij je je er gemakkelijk vanaf wilt maken.
Oftewel, qua verlengde garantie kan ik het wel shaken. Dit werd mij door de rechtsbijstandverzekering gevraagd uit te zoeken.quote:2.6 ATAG Nederland is gerechtigd om de Fabrieksgarantie of de Verlengde Garantie niet te doen gelden en/of deels te doen gelden, zulks uitsluitend ter beoordeling van ATAG
Nederland, indien:
a. (jegens de Afnemer) indien de Afnemer zijn verplichtingen jegens ATAG Nederland met betrekking tot het geleverde Product niet is nagekomen;
b. de Afnemer en/of Consument niet kan aantonen wanneer hij het Product heeft aangekocht;
c. het gebrek niet binnen twee (2) maanden na ontdekking door de Afnemer en/of Consument bij ATAG Nederland is gemeld;
d. de datum van fabricage van het Product niet ligt binnen twee (2) jaar voor de datum van aankoop;
e. het Product ingebouwd is geweest in de showroom van een Afnemer. Bedoeld is bijvoorbeeld een showroomkeuken, demonstratiekeuken of apparaten-wand. De garantie is in dit soort gevallen beperkt tot de technische delen. Krassen, schrammen, breuk en deuken van zichtdelen zijn uitgesloten garantieaanspraken.
En wat was daarop hun antwoord? Dit artikel/lid geldt immers voor reparaties die buiten de garantie vallen; jouw reparatie valt binnen de garantie.quote:Op maandag 22 februari 2016 15:14 schreef Kreator het volgende:
Ik word door Atag/Etna op de volgende passage gewezen, alszijnde de bron waarom ik moet bijbetalen:
[..]
Ik heb ze daarop gevraagd waarom dit op mijn zaak zou slaan, aangezien ik 5 jaar garantie heb en alleen de voorrijkosten zou moeten betalen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |