abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160114799
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 12:04 schreef hottentot het volgende:

[..]

De voorwaarden van ATAG/ETNA waarmee TS de extra overeenkomst buiten de winkelier om heeft gesloten, een fabrikant is in deze kwestie niet gehouden aan het Quelle arrest. Mocht TS met de fabrikant de vervanging afspreken dan is deze gerechtigd om deze vergoeding te vragen.

Hierover zal geen twijfel bestaan hoop ik :)
Zucht ... moet ik het werkelijke uitspellen:

D e f a b r i k a n t i s g e e n p a r t ij !

verrek, laat-ie de extra spaties weg :')
pi_160114850
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 12:17 schreef r_one het volgende:

[..]

Zucht ... moet ik het werkelijke uitspellen:

D e f a b r i k a n t i s g e e n p a r t ij !

verrek, laat-ie de extra spaties weg :')
Als je niet over het woordje MOCHT heen had gelezen, had je ook niet hoeven zuchten :D
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_160114930
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 12:19 schreef hottentot het volgende:

[..]

Als je niet over het woordje MOCHT heen had gelezen, had je ook niet hoeven zuchten :D
Maar dat heeft TS niet, hij heeft zich nu -terecht- gewend tot de verkoper. Daarmee is je motivatie (en evenzo de voorwaarden) niet relevant.
pi_160114993
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 12:15 schreef r_one het volgende:

[..]

Het staat de verkoper vrij om de koelkast te vervangen door een 3 jaar oude refurbished. Kan hij dat niet? Zijn probleem.
Dat komt dan neer op een volledige kostenloze garantie van 10 jaar op een koelkast.

Het lastige is dat voor zowel jouw verhaal als mijn verhaal volop mede en tegenstanders zijn te vinden op het net die ieders de uitspraak anders uitleggen. Ik vat het op als dat er geen verbruiksvergoeding gevraagd mag worden maar wel een vergoeding voor verlengde levensduur.

Ook vind ik het dan lastig dat zelfs consumenten organisaties deze uitspraak verkeerd zouden uitleggen.

Hier gaan wij het niet over ééns worden :)
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_160115065
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 12:26 schreef hottentot het volgende:

[..]

Dat komt dan neer op een volledige kostenloze garantie van 10 jaar op een koelkast.
Zo staat het toch ook in de wet?!
quote:
Het lastige is dat voor zowel jouw verhaal als mijn verhaal volop mede en tegenstanders zijn te vinden op het net die ieders de uitspraak anders uitleggen. Ik vat het op als dat er geen verbruiksvergoeding gevraagd mag worden maar wel een vergoeding voor verlengde levensduur.
Gelukkig telt de opvatting van de EC zwaarder dan individuele opvattingen.
quote:
Ook vind ik het dan lastig dat zelfs consumenten organisaties deze uitspraak verkeerd zouden uitleggen.
Ja, ik ook. En tamelijk hardnekkig ook.
quote:
Hier gaan wij het niet over ééns worden :)
Wel twéés? :)
pi_160115087
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 12:29 schreef r_one het volgende:

Wel twéés? :)
Als jij het 2e rondje betaald.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
  Official ESF Kreviewer maandag 22 februari 2016 @ 12:32:03 #67
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_160115103
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 12:26 schreef hottentot het volgende:
Ik vat het op als dat er geen verbruiksvergoeding gevraagd mag worden
Daar zijn wel het dus wel mee eens. Dit is hét punt van discussie tussen mij en Bruynzeel als ik ze weer spreek.
pi_160115130
quote:
14s.gif Op maandag 22 februari 2016 12:32 schreef Kreator het volgende:

[..]

Daar zijn wel het dus wel mee eens. Dit is hét punt van discussie tussen mij en Bruynzeel als ik ze weer spreek.
Maar zij vragen ook geen verbruiksvergoeding, zij vragen een vergoeding voor verlengde levensduur. Klinkt hetzelfde maar in mijn beleving toch iets anders.

R kan best gelijk hebben en dat ik het fout opvat, maar ik vind het frappant dat zovelen dit dan al zo lang verkeerd uitleggen. Kun jij geen duidelijkheid scheppen en dit ook doorzetten naar het hof :D

En dan specifiek een uitspraak omtrent "vergoeding voor verlenging levensduur bij vervanging product wegens defect buiten wettelijke garantietermijn op grond van conformiteit" zodat ik en al die consumentenorganisaties en zo goed als elk bedrijf in Nederland onomstotelijk het deksel op de neus krijgen.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
  Official ESF Kreviewer maandag 22 februari 2016 @ 12:37:33 #69
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_160115195
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 12:33 schreef hottentot het volgende:
Maar zij vragen ook geen verbruiksvergoeding,

Dat gaan ze wel doen. 30% betalen omdat hij al 3 jaar in gebruik is. Tenminste, dat zeggen ze aan de telefoon en dat zei de monteur.
Verder is die verlengde garantie helemaal niet van toepassing voor mij, als ik het zo lees. Ik moet gewoon met Bruynzeel regelen dat ik een andere koelkast krijg. Ga vanmiddag rond 3 uur weer bellen, als ze mij niet bellen.
pi_160115323
quote:
14s.gif Op maandag 22 februari 2016 12:37 schreef Kreator het volgende:

[..]

Dat gaan ze wel doen. 30% betalen omdat hij al 3 jaar in gebruik is. Tenminste, dat zeggen ze aan de telefoon en dat zei de monteur.
Verder is die verlengde garantie helemaal niet van toepassing voor mij, als ik het zo lees. Ik moet gewoon met Bruynzeel regelen dat ik een andere koelkast krijg. Ga vanmiddag rond 3 uur weer bellen, als ze mij niet bellen.
Die verlengde garantie is in zoverre van toepassing dat je een extra garantie hebt. Maar die kan nooit in de plaats van de wettelijke garantie treden.

BTW, hoe heb je die extra garantie geregeld? Via Bruynzeel? Dan moeten zij dat toch ook in hun systeem terug kunnen vinden.
  Official ESF Kreviewer maandag 22 februari 2016 @ 12:46:37 #71
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_160115389
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 12:44 schreef r_one het volgende:

Die verlengde garantie is in zoverre van toepassing dat je een extra garantie hebt. Maar die kan nooit in de plaats van de wettelijke garantie treden.
Dat gevoel heb ik ook.

quote:
BTW, hoe heb je die extra garantie geregeld? Via Bruynzeel? Dan moeten zij dat toch ook in hun systeem terug kunnen vinden.
Die heb ik na aanschaf op advies van Bruynzeel, rechtstreeks bij Atag/Etna ingevuld. Serienummers doorgeven en op de site invullen. Was een of andere actie destijds: "Hebt u 4 of meer apparaten, krijgt u in totaal 5 jaar fabrieksgarantie" (maar daar zijn dus de kleine lettertjes...dat in de laatste 3 jaar wel voorrijkosten worden berekend).
  Official ESF Kreviewer maandag 22 februari 2016 @ 12:50:40 #72
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_160115478
Dit komt net van Atag binnen:

Artikel: 725495 Typenummer: EEK151A / EEK151A
Koopdatum: 22.03.2013

KOELKAST

INBOUW 102

Serienummer: xxxxxx

Bevinding: toestel inwendig lek, achterwand komt al iets los. Omruilvoorstel voor de koelkast gedaan op basis van

afschrijving. Bedrag is 130,- Euro.
pi_160115516
quote:
14s.gif Op maandag 22 februari 2016 12:50 schreef Kreator het volgende:
Dit komt net van Atag binnen:

Artikel: 725495 Typenummer: EEK151A / EEK151A
Koopdatum: 22.03.2013

KOELKAST

INBOUW 102

Serienummer: xxxxxx

Bevinding: toestel inwendig lek, achterwand komt al iets los. Omruilvoorstel voor de koelkast gedaan op basis van

afschrijving. Bedrag is 130,- Euro.
Van Atag of van (Atag via) Bruynzeel?
  Official ESF Kreviewer maandag 22 februari 2016 @ 13:03:09 #74
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_160115705
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 12:53 schreef r_one het volgende:

[..]

Van Atag of van (Atag via) Bruynzeel?
Dit was rechtstreeks verslag van Atag, van het bezoek. Ik heb daarop Bruynzeel gebeld maar zij was in gesprek (met Atag, om mijn zaak te bespreken). Dus ik wacht af.
  Official ESF Kreviewer maandag 22 februari 2016 @ 13:06:40 #75
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_160115766
Haha. De nieuwprijs op internet is tussen de 270 en 300 euro (wat een kutmerk is het toch ook. Spijt tot op het bot...)
  Official ESF Kreviewer maandag 22 februari 2016 @ 13:07:37 #76
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_160115795
De enige review op kieskeurig:

Dit is het slechtste product wat ik in me leven

heb gekocht.

al 2x een nieuw apparaat gekregen in de garantie.

de laatste monteur wilde mij wijsmaken dat het aan mijn montage zou liggen.

Het probleem afschuiven noem ik dat.

product deugt gewoon niet voor mijn geen etna/atag meer!!
pi_160116921
quote:
8s.gif Op maandag 22 februari 2016 13:06 schreef Kreator het volgende:
Haha. De nieuwprijs op internet is tussen de 270 en 300 euro (wat een kutmerk is het toch ook. Spijt tot op het bot...)
quote:
6s.gif Op maandag 22 februari 2016 13:07 schreef Kreator het volgende:
De enige review op kieskeurig:

Dit is het slechtste product wat ik in me leven

heb gekocht.

al 2x een nieuw apparaat gekregen in de garantie.

de laatste monteur wilde mij wijsmaken dat het aan mijn montage zou liggen.

Het probleem afschuiven noem ik dat.

product deugt gewoon niet voor mijn geen etna/atag meer!!
Sorry maar ik moest lachen :@
  Official ESF Kreviewer maandag 22 februari 2016 @ 13:53:34 #78
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_160116967
quote:
10s.gif Op maandag 22 februari 2016 13:51 schreef r_one het volgende:

[..]

[..]

Sorry maar ik moest lachen :@
Ik ook. ;(. En huilen. ;(.

Voorstel van Etna is nog eens 60 euro bijbetalen en dan een nieuwe koelkast met nieuwe garantie. Ik ga daar wel mee akkoord, maar ben nu nog even aan het bellen met Bruynzeel omdat ze mij verkeerd hebben voorgelicht mbt rechtstreeks contact zoeken.
pi_160117033
quote:
9s.gif Op maandag 22 februari 2016 13:53 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ik ook. ;(. En huilen. ;(.

Voorstel van Etna is nog eens 60 euro bijbetalen en dan een nieuwe koelkast met nieuwe garantie. Ik ga daar wel mee akkoord, maar ben nu nog even aan het bellen met Bruynzeel omdat ze mij verkeerd hebben voorgelicht mbt rechtstreeks contact zoeken.
Waaróm? :? :? :?

Onbegrijpelijk.
pi_160117308
quote:
6s.gif Op maandag 22 februari 2016 13:07 schreef Kreator het volgende:
product deugt gewoon niet voor mijn geen etna/atag meer!!
46 minuten later:
quote:
9s.gif Op maandag 22 februari 2016 13:53 schreef Kreator het volgende:
Voorstel van Etna is nog eens 60 euro bijbetalen en dan een nieuwe koelkast met nieuwe garantie. Ik ga daar wel mee akkoord.
Dat is snel een nieuwe mening :)
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_160117329
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 13:56 schreef r_one het volgende:

[..]

Waaróm? :? :? :?

Onbegrijpelijk.
Om het gemak, ik kan geen andere reden bedenken.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_160117467
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 14:07 schreef hottentot het volgende:

[..]

46 minuten later:

[..]

Dat is snel een nieuwe mening :)
Spijker. Kop.
  Official ESF Kreviewer maandag 22 februari 2016 @ 14:14:53 #83
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_160117471
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 13:56 schreef r_one het volgende:

[..]

Waaróm? :? :? :?

Onbegrijpelijk.
Omdat mijn koelkast kapot is. Ik heb net 30 minuten met Bruynzeel aan de telefoon gezeten en daar krijg je echt geen beweging in. Ze vinden dat ze al "heel wat' hebben gedaan. Als ik het traject inga van bezwaar, heb ik voorlopig geen nieuwe koelkast. Die bedreiging is al geuit.

Ik sta nu met de rug tegen de muur. Heb (helaas, mijn vriendin had dit al betaald) al 110 geinvesteerd in deze kansloze missie.

Het is een goede les voor de volgende keer in elk geval. Nooit meer rechtstreeks contact met de fabrikant.
  Official ESF Kreviewer maandag 22 februari 2016 @ 14:16:22 #84
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_160117504
Heb nog geen goedkeuring gegeven. Laat het even een uurtje inzinken. Gesprek met Bruynzeel was bizar.
pi_160117545
quote:
14s.gif Op maandag 22 februari 2016 14:14 schreef Kreator het volgende:

[..]

Omdat mijn koelkast kapot is. Ik heb net 30 minuten met Bruynzeel aan de telefoon gezeten en daar krijg je echt geen beweging in. Ze vinden dat ze al "heel wat' hebben gedaan. Als ik het traject inga van bezwaar, heb ik voorlopig geen nieuwe koelkast. Die bedreiging is al geuit.

Ik sta nu met de rug tegen de muur. Heb (helaas, mijn vriendin had dit al betaald) al 110 geinvesteerd in deze kansloze missie.

Het is een goede les voor de volgende keer in elk geval. Nooit meer rechtstreeks contact met de fabrikant.
Nooit meer Bruynzeel.

Ik had stante pede Bruynzeel in gebreke gesteld, een zeer spoedige oplossing geëist van Bruynzeel, binnen één werkdag, en anders voor mijn part een koelkast (niet een Etna :+ ) bij de MM gekocht en de schade bij Bruynzeel verhaald.
pi_160117561
quote:
14s.gif Op maandag 22 februari 2016 14:16 schreef Kreator het volgende:
Heb nog geen goedkeuring gegeven. Laat het even een uurtje inzinken. Gesprek met Bruynzeel was bizar.
Ah goed, dan hierboven mijn pro-tip.
  Official ESF Kreviewer maandag 22 februari 2016 @ 14:22:25 #87
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_160117683
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 14:17 schreef r_one het volgende:

[..]

Nooit meer Bruynzeel.

Ik had stante pede Bruynzeel in gebreke gesteld, een zeer spoedige oplossing geëist van Bruynzeel, binnen één werkdag, en anders voor mijn part een koelkast (niet een Etna :+ ) bij de MM gekocht en de schade bij Bruynzeel verhaald.
Zij vinden de oplossing die zij bieden uitstekend. Als ik 'dreig' met de regels zoals die door het Europese hof zijn vastgesteld zegt ze letterlijk: "hahaha, meneer. U hebt dat zeker op het internet gelezen! Hahaha. Nou, ik kan u vertellen dat u niet alle details weet. Wij mogen wel degelijk voorrijkosten berekenen, wij mogen wel degelijk gebruikskosten rekenen en u weet hier duidelijk niets van."

Ik ben vervolgens helemaal de pan uitgeflipt dat ze mij zat uit te lachen. Daar had ze even later ook wel weer spijt van geloof ik.

Maar ik kom niet verder aan de telefoon. Als ik hier nog iets mee wil, dan moet ik toch echt van alles op papier gaan zetten en ik denk niet dat het mij zoveel energie waard is voor die 60 euro.

Ik heb zelf ook fouten gemaakt in het proces (door te luisteren naar Bruynzeel en zelf contact op te nemen met Etna. Dit heeft Etna zelf ook gezegd).
pi_160117869
quote:
14s.gif Op maandag 22 februari 2016 14:22 schreef Kreator het volgende:

[..]

Zij vinden de oplossing die zij bieden uitstekend. Als ik 'dreig' met de regels zoals die door het Europese hof zijn vastgesteld zegt ze letterlijk: "hahaha, meneer. U hebt dat zeker op het internet gelezen! Hahaha. Nou, ik kan u vertellen dat u niet alle details weet. Wij mogen wel degelijk voorrijkosten berekenen, wij mogen wel degelijk gebruikskosten rekenen en u weet hier duidelijk niets van."
Tijd voor de -schriftelijke- ingebrekestelling dus. Kan kort, met een strakke (en meteen fatale) termijn.
quote:
Ik ben vervolgens helemaal de pan uitgeflipt dat ze mij zat uit te lachen. Daar had ze even later ook wel weer spijt van geloof ik.

Maar ik kom niet verder aan de telefoon. Als ik hier nog iets mee wil, dan moet ik toch echt van alles op papier gaan zetten en ik denk niet dat het mij zoveel energie waard is voor die 60 euro.
Nog eens 60 euro armer en nog steeds een bagger Etna ;)

En vergeet de kosten niet die je al gemaakt hebt, die kun je van Bruynzeel terugeisen.

Je zou die ook zelf op het zere been kunnen nemen als onderhandelingspositie ;)
quote:
Ik heb zelf ook fouten gemaakt in het proces (door te luisteren naar Bruynzeel en zelf contact op te nemen met Etna. Dit heeft Etna zelf ook gezegd).
Dat is toch niet fout? Je hebt de aanwijzingen van Bruynzeel opgevolgd maar dat betekent niet dat Bruynzeel er dan "tussenuit" kan glippen? Integendeel, als het strandt met Etna, is op hetzelfde moment Bruynzeel weer keihard degene die het dan wél mag oplossen.

Oftewel: je betaalt dus in totaal 230 euro en hebt nog steeds een Etna. Ik wist het wel.
  Official ESF Kreviewer maandag 22 februari 2016 @ 14:33:43 #89
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_160117930
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 14:30 schreef r_one het volgende:

Oftewel: je betaalt dus in totaal 230 euro en hebt nog steeds een Etna. Ik wist het wel.
Ik betaal in totaal 170 euro. Niet dat dat niet schandalig veel is, maar dat is het totaalbedrag straks.
pi_160118012
quote:
14s.gif Op maandag 22 februari 2016 14:33 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ik betaal in totaal 170 euro. Niet dat dat niet schandalig veel is, maar dat is het totaalbedrag straks.
My bad, 170 euro idd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')