Zucht ... moet ik het werkelijke uitspellen:quote:Op maandag 22 februari 2016 12:04 schreef hottentot het volgende:
[..]
De voorwaarden van ATAG/ETNA waarmee TS de extra overeenkomst buiten de winkelier om heeft gesloten, een fabrikant is in deze kwestie niet gehouden aan het Quelle arrest. Mocht TS met de fabrikant de vervanging afspreken dan is deze gerechtigd om deze vergoeding te vragen.
Hierover zal geen twijfel bestaan hoop ik
Als je niet over het woordje MOCHT heen had gelezen, had je ook niet hoeven zuchtenquote:Op maandag 22 februari 2016 12:17 schreef r_one het volgende:
[..]
Zucht ... moet ik het werkelijke uitspellen:
D e f a b r i k a n t i s g e e n p a r t ij !
verrek, laat-ie de extra spaties weg![]()
Maar dat heeft TS niet, hij heeft zich nu -terecht- gewend tot de verkoper. Daarmee is je motivatie (en evenzo de voorwaarden) niet relevant.quote:Op maandag 22 februari 2016 12:19 schreef hottentot het volgende:
[..]
Als je niet over het woordje MOCHT heen had gelezen, had je ook niet hoeven zuchten
Dat komt dan neer op een volledige kostenloze garantie van 10 jaar op een koelkast.quote:Op maandag 22 februari 2016 12:15 schreef r_one het volgende:
[..]
Het staat de verkoper vrij om de koelkast te vervangen door een 3 jaar oude refurbished. Kan hij dat niet? Zijn probleem.
Zo staat het toch ook in de wet?!quote:Op maandag 22 februari 2016 12:26 schreef hottentot het volgende:
[..]
Dat komt dan neer op een volledige kostenloze garantie van 10 jaar op een koelkast.
Gelukkig telt de opvatting van de EC zwaarder dan individuele opvattingen.quote:Het lastige is dat voor zowel jouw verhaal als mijn verhaal volop mede en tegenstanders zijn te vinden op het net die ieders de uitspraak anders uitleggen. Ik vat het op als dat er geen verbruiksvergoeding gevraagd mag worden maar wel een vergoeding voor verlengde levensduur.
Ja, ik ook. En tamelijk hardnekkig ook.quote:Ook vind ik het dan lastig dat zelfs consumenten organisaties deze uitspraak verkeerd zouden uitleggen.
Wel twéés?quote:Hier gaan wij het niet over ééns worden
Als jij het 2e rondje betaald.quote:
Daar zijn wel het dus wel mee eens. Dit is hét punt van discussie tussen mij en Bruynzeel als ik ze weer spreek.quote:Op maandag 22 februari 2016 12:26 schreef hottentot het volgende:
Ik vat het op als dat er geen verbruiksvergoeding gevraagd mag worden
Maar zij vragen ook geen verbruiksvergoeding, zij vragen een vergoeding voor verlengde levensduur. Klinkt hetzelfde maar in mijn beleving toch iets anders.quote:Op maandag 22 februari 2016 12:32 schreef Kreator het volgende:
[..]
Daar zijn wel het dus wel mee eens. Dit is hét punt van discussie tussen mij en Bruynzeel als ik ze weer spreek.
Dat gaan ze wel doen. 30% betalen omdat hij al 3 jaar in gebruik is. Tenminste, dat zeggen ze aan de telefoon en dat zei de monteur.quote:Op maandag 22 februari 2016 12:33 schreef hottentot het volgende:
Maar zij vragen ook geen verbruiksvergoeding,
Die verlengde garantie is in zoverre van toepassing dat je een extra garantie hebt. Maar die kan nooit in de plaats van de wettelijke garantie treden.quote:Op maandag 22 februari 2016 12:37 schreef Kreator het volgende:
[..]
Dat gaan ze wel doen. 30% betalen omdat hij al 3 jaar in gebruik is. Tenminste, dat zeggen ze aan de telefoon en dat zei de monteur.
Verder is die verlengde garantie helemaal niet van toepassing voor mij, als ik het zo lees. Ik moet gewoon met Bruynzeel regelen dat ik een andere koelkast krijg. Ga vanmiddag rond 3 uur weer bellen, als ze mij niet bellen.
Dat gevoel heb ik ook.quote:Op maandag 22 februari 2016 12:44 schreef r_one het volgende:
Die verlengde garantie is in zoverre van toepassing dat je een extra garantie hebt. Maar die kan nooit in de plaats van de wettelijke garantie treden.
Die heb ik na aanschaf op advies van Bruynzeel, rechtstreeks bij Atag/Etna ingevuld. Serienummers doorgeven en op de site invullen. Was een of andere actie destijds: "Hebt u 4 of meer apparaten, krijgt u in totaal 5 jaar fabrieksgarantie" (maar daar zijn dus de kleine lettertjes...dat in de laatste 3 jaar wel voorrijkosten worden berekend).quote:BTW, hoe heb je die extra garantie geregeld? Via Bruynzeel? Dan moeten zij dat toch ook in hun systeem terug kunnen vinden.
Van Atag of van (Atag via) Bruynzeel?quote:Op maandag 22 februari 2016 12:50 schreef Kreator het volgende:
Dit komt net van Atag binnen:
Artikel: 725495 Typenummer: EEK151A / EEK151A
Koopdatum: 22.03.2013
KOELKAST
INBOUW 102
Serienummer: xxxxxx
Bevinding: toestel inwendig lek, achterwand komt al iets los. Omruilvoorstel voor de koelkast gedaan op basis van
afschrijving. Bedrag is 130,- Euro.
Dit was rechtstreeks verslag van Atag, van het bezoek. Ik heb daarop Bruynzeel gebeld maar zij was in gesprek (met Atag, om mijn zaak te bespreken). Dus ik wacht af.quote:Op maandag 22 februari 2016 12:53 schreef r_one het volgende:
[..]
Van Atag of van (Atag via) Bruynzeel?
quote:Op maandag 22 februari 2016 13:06 schreef Kreator het volgende:
Haha. De nieuwprijs op internet is tussen de 270 en 300 euro (wat een kutmerk is het toch ook. Spijt tot op het bot...)
Sorry maar ik moest lachenquote:Op maandag 22 februari 2016 13:07 schreef Kreator het volgende:
De enige review op kieskeurig:
Dit is het slechtste product wat ik in me leven
heb gekocht.
al 2x een nieuw apparaat gekregen in de garantie.
de laatste monteur wilde mij wijsmaken dat het aan mijn montage zou liggen.
Het probleem afschuiven noem ik dat.
product deugt gewoon niet voor mijn geen etna/atag meer!!
Ik ook.quote:
Waaróm?quote:Op maandag 22 februari 2016 13:53 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik ook.. En huilen.
.
Voorstel van Etna is nog eens 60 euro bijbetalen en dan een nieuwe koelkast met nieuwe garantie. Ik ga daar wel mee akkoord, maar ben nu nog even aan het bellen met Bruynzeel omdat ze mij verkeerd hebben voorgelicht mbt rechtstreeks contact zoeken.
46 minuten later:quote:Op maandag 22 februari 2016 13:07 schreef Kreator het volgende:
product deugt gewoon niet voor mijn geen etna/atag meer!!
Dat is snel een nieuwe meningquote:Op maandag 22 februari 2016 13:53 schreef Kreator het volgende:
Voorstel van Etna is nog eens 60 euro bijbetalen en dan een nieuwe koelkast met nieuwe garantie. Ik ga daar wel mee akkoord.
Om het gemak, ik kan geen andere reden bedenken.quote:
Spijker. Kop.quote:Op maandag 22 februari 2016 14:07 schreef hottentot het volgende:
[..]
46 minuten later:
[..]
Dat is snel een nieuwe mening
Omdat mijn koelkast kapot is. Ik heb net 30 minuten met Bruynzeel aan de telefoon gezeten en daar krijg je echt geen beweging in. Ze vinden dat ze al "heel wat' hebben gedaan. Als ik het traject inga van bezwaar, heb ik voorlopig geen nieuwe koelkast. Die bedreiging is al geuit.quote:
Nooit meer Bruynzeel.quote:Op maandag 22 februari 2016 14:14 schreef Kreator het volgende:
[..]
Omdat mijn koelkast kapot is. Ik heb net 30 minuten met Bruynzeel aan de telefoon gezeten en daar krijg je echt geen beweging in. Ze vinden dat ze al "heel wat' hebben gedaan. Als ik het traject inga van bezwaar, heb ik voorlopig geen nieuwe koelkast. Die bedreiging is al geuit.
Ik sta nu met de rug tegen de muur. Heb (helaas, mijn vriendin had dit al betaald) al 110 geinvesteerd in deze kansloze missie.
Het is een goede les voor de volgende keer in elk geval. Nooit meer rechtstreeks contact met de fabrikant.
Ah goed, dan hierboven mijn pro-tip.quote:Op maandag 22 februari 2016 14:16 schreef Kreator het volgende:
Heb nog geen goedkeuring gegeven. Laat het even een uurtje inzinken. Gesprek met Bruynzeel was bizar.
Zij vinden de oplossing die zij bieden uitstekend. Als ik 'dreig' met de regels zoals die door het Europese hof zijn vastgesteld zegt ze letterlijk: "hahaha, meneer. U hebt dat zeker op het internet gelezen! Hahaha. Nou, ik kan u vertellen dat u niet alle details weet. Wij mogen wel degelijk voorrijkosten berekenen, wij mogen wel degelijk gebruikskosten rekenen en u weet hier duidelijk niets van."quote:Op maandag 22 februari 2016 14:17 schreef r_one het volgende:
[..]
Nooit meer Bruynzeel.
Ik had stante pede Bruynzeel in gebreke gesteld, een zeer spoedige oplossing geëist van Bruynzeel, binnen één werkdag, en anders voor mijn part een koelkast (niet een Etna) bij de MM gekocht en de schade bij Bruynzeel verhaald.
Tijd voor de -schriftelijke- ingebrekestelling dus. Kan kort, met een strakke (en meteen fatale) termijn.quote:Op maandag 22 februari 2016 14:22 schreef Kreator het volgende:
[..]
Zij vinden de oplossing die zij bieden uitstekend. Als ik 'dreig' met de regels zoals die door het Europese hof zijn vastgesteld zegt ze letterlijk: "hahaha, meneer. U hebt dat zeker op het internet gelezen! Hahaha. Nou, ik kan u vertellen dat u niet alle details weet. Wij mogen wel degelijk voorrijkosten berekenen, wij mogen wel degelijk gebruikskosten rekenen en u weet hier duidelijk niets van."
Nog eens 60 euro armer en nog steeds een bagger Etnaquote:Ik ben vervolgens helemaal de pan uitgeflipt dat ze mij zat uit te lachen. Daar had ze even later ook wel weer spijt van geloof ik.
Maar ik kom niet verder aan de telefoon. Als ik hier nog iets mee wil, dan moet ik toch echt van alles op papier gaan zetten en ik denk niet dat het mij zoveel energie waard is voor die 60 euro.
Dat is toch niet fout? Je hebt de aanwijzingen van Bruynzeel opgevolgd maar dat betekent niet dat Bruynzeel er dan "tussenuit" kan glippen? Integendeel, als het strandt met Etna, is op hetzelfde moment Bruynzeel weer keihard degene die het dan wél mag oplossen.quote:Ik heb zelf ook fouten gemaakt in het proces (door te luisteren naar Bruynzeel en zelf contact op te nemen met Etna. Dit heeft Etna zelf ook gezegd).
Ik betaal in totaal 170 euro. Niet dat dat niet schandalig veel is, maar dat is het totaalbedrag straks.quote:Op maandag 22 februari 2016 14:30 schreef r_one het volgende:
Oftewel: je betaalt dus in totaal 230 euro en hebt nog steeds een Etna. Ik wist het wel.
My bad, 170 euro idd.quote:Op maandag 22 februari 2016 14:33 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik betaal in totaal 170 euro. Niet dat dat niet schandalig veel is, maar dat is het totaalbedrag straks.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |