Dat klopt.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 20:02 schreef KetchupFTW het volgende:
Mijn ontwikkelde theorie als populair en machtig leider is dat alle ouderen boven de 60 vermoord moeten worden, omdat dit veel geld bespaart.
Dit is een niet gevaarlijke uitspraak, want het is maar een theorie.
Klopt. Kijk naar de Klu Klux Klan: hebben nog dezelfde ideeën maar richten niets meer uit. Het gevaar komt van geld en macht bij de verkeerde personen.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 20:02 schreef KetchupFTW het volgende:
Mijn ontwikkelde theorie als populair en machtig leider is dat alle ouderen boven de 60 vermoord moeten worden, omdat dit veel geld bespaart.
Dit is niet gevaarlijk, want het is maar een theorie.
Het is ook niet in essentie onveranderlijk. Alleen al het geheel aan geschriften van een religie is zo ambigu als wat. Vele zaken zijn voor 101 interpretaties vatbaar of spreken elkaar tegen. Als iets geen vaste betekenis kent, kan het ook niet onveranderlijk zijn.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 19:55 schreef KetchupFTW het volgende: [..] Mmm, statisch is misschien niet het goede woord. In essentie onveranderlijk, maar onderhevig aan opvattingen (waarvan de radicale opvattingen de laatste jaren aan steun winnen)?
De Koran is vrij duidelijk als het aankomt op een aantal dingen die ik zie als fundamentele mensenrechten.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 20:04 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het is ook niet in essentie onveranderlijk. Alleen al het geheel aan geschriften van een religie is zo ambigu als wat. Vele zaken zijn voor 101 interpretaties vatbaar of spreken elkaar tegen. Als iets geen vaste betekenis kent, kan het ook niet onveranderlijk zijn.
Hoezo?quote:Op vrijdag 5 februari 2016 20:04 schreef Mutant01 het volgende:
Volgens de denkwijze van KetchupFTW moeten we ook videogames extreem gevaarlijk vinden.
Je kunt ook de Bijbel geschift en gewelddadig uitleggen. Er zijn ook bewegingen die dat doen, al zijn ze tegenwoordig niet zo groot. IS is precies hetzelfde. Ik denk dat de Islam een slecht excuus is, een verhullende mantel, voor hebzuchtige en moordlustige oud- militairen en huurlingen, omringd door een groep fundamentalisten die er in zijn getuind.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 20:04 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het is ook niet in essentie onveranderlijk. Alleen al het geheel aan geschriften van een religie is zo ambigu als wat. Vele zaken zijn voor 101 interpretaties vatbaar of spreken elkaar tegen. Als iets geen vaste betekenis kent, kan het ook niet onveranderlijk zijn.
Ook die bevatten gevaarlijke ideeën - theorieën - complotten - verhalen.quote:
Dat heeft Tegenlicht wel duidelijk laten zien inderdaad.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 20:06 schreef Tchock het volgende:
[..]
Je kunt ook de Bijbel geschift en gewelddadig uitleggen. Er zijn ook bewegingen die dat doen, al zijn ze tegenwoordig niet zo groot. IS is precies hetzelfde. Ik denk dat de Islam een slecht excuus is, een verhullende mantel, voor hebzuchtige en moordlustige oud- militairen en huurlingen, omringd door een groep fundamentalisten die er in zijn getuind.
En hebben in het verleden meerdere mensen aangezet tot geweld.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 20:07 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ook die bevatten gevaarlijke ideeën - theorieën - complotten - verhalen.
Vind die man zo'n god. Live ook echt fantastisch.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 20:07 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Heeft het coolste loopje dat ooit ontwikkeld is in de clip van Jubilee Street.
De bijbel ook, toch worden die niet gezien als essentieel onderdeel van het christendom. Waarom zou dat zijn denk je?quote:Op vrijdag 5 februari 2016 20:05 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
De Koran is vrij duidelijk als het aankomt op een aantal dingen die ik zie als fundamentele mensenrechten.
Omdat christenen blijkbaar hypocrieter zijn?quote:Op vrijdag 5 februari 2016 20:08 schreef Monolith het volgende:
[..]
De bijbel ook, toch worden die niet gezien als essentieel onderdeel van het christendom. Waarom zou dat zijn denk je?
En dat liedje met Kylie Minogue, uit de tijd dat Tem nog jong was. En Kylie ook trouwens.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 20:09 schreef Monolith het volgende:
Ken niet heel veel van Nick Cave, maar de titelsong van Peaky Blinders is wel tof:
Die is inderdaad heel tofquote:Op vrijdag 5 februari 2016 20:09 schreef Monolith het volgende:
Ken niet heel veel van Nick Cave, maar de titelsong van Peaky Blinders is wel tof:
Omdat de interpretatie van een geloof maar net afhangt van de mate waarin je zaken wilt zien als moreel voorschrift, historisch reliek, metafoor of wat dan ook. Misschien leer je dat soort zaken nog wel eens als je volwassen bent.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 20:08 schreef Tchock het volgende:
[..]
Omdat christenen blijkbaar hypocrieter zijn?
Ik ben Ketchup niet en ik maakte een grapjequote:Op vrijdag 5 februari 2016 20:10 schreef Monolith het volgende:
[..]
Omdat de interpretatie van een geloof maar net afhangt van de mate waarin je zaken wilt zien als moreel voorschrift, historisch reliek, metafoor of wat dan ook. Misschien leer je dat soort zaken nog wel eens als je volwassen bent.
Daar ben ik het zeker mee eens. De vraag is alleen in hoeverre deze groep aanspreekt tot de islamitische plebs.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 20:06 schreef Tchock het volgende:
[..]
Je kunt ook de Bijbel geschift en gewelddadig uitleggen. Er zijn ook bewegingen die dat doen, al zijn ze tegenwoordig niet zo groot. IS is precies hetzelfde. Ik denk dat de Islam een slecht excuus is, een verhullende mantel, voor hebzuchtige en moordlustige oud- militairen en huurlingen, omringd door een groep fundamentalisten die er in zijn getuind.
Kan inderdaad best hard aankomen zo'n dik boek.quote:
Pittig klein ding wel die Kylie.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 20:10 schreef Kaas- het volgende:
[..]
En dat liedje met Kylie Minogue, uit de tijd dat Tem nog jong was. En Kylie ook trouwens.
Leg dat de medewerkers van abortusklinieken in de VS maar eens uit.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 20:11 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Daar ben ik het zeker mee eens. De vraag is alleen in hoeverre deze groep aanspreekt tot de islamitische plebs.
Bijna niemand gelooft meer in een gewelddadige bijbel, door de zogenaamde verlichting. Dit was 1000 jaar geleden wel anders. Zolang er niet iets dergelijks plaatsvind binnen de islam, blijven de problemen zich aandoen.
*mompelt iets met democratie, rechtstaat en een bloedige geschiedenis op de weg naar vrijheid*quote:Op vrijdag 5 februari 2016 20:08 schreef Monolith het volgende:
[..]
De bijbel ook, toch worden die niet gezien als essentieel onderdeel van het christendom. Waarom zou dat zijn denk je?
Om de een of andere werkte die clip altijd op m'n lachspieren toen ik jong was.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 20:10 schreef Kaas- het volgende:
[..]
En dat liedje met Kylie Minogue, uit de tijd dat Tem nog jong was. En Kylie ook trouwens.
Dat lijkt me sterk. Allereerst is het noodzakelijk om te zien waarom deze problemen zich voordoen en ten tweede zal de Islam nimmer een 'verlichting' meemaken, simpelweg omdat het een andere dynamiek heeft. Ik bedoel verlichting? Tijd - plaats - alles is anders.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 20:11 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Daar ben ik het zeker mee eens. De vraag is alleen in hoeverre deze groep aanspreekt tot de islamitische plebs.
Bijna niemand gelooft meer in een gewelddadige bijbel, door de zogenaamde verlichting. Dit was 1000 jaar geleden wel anders. Zolang er niet iets dergelijks plaatsvind binnen de islam, blijven de problemen zich aandoen.
Ja, wat is je punt? Jij zegt dat de Koran gevaarlijk is omdat die misbruikt wordt door extremisten. Maar als het boek niet misbruikt wordt is het volgens jou dan niet gevaarlijk?quote:Op vrijdag 5 februari 2016 20:12 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
*mompelt iets met democratie, rechtstaat en een bloedige geschiedenis op de weg naar vrijheid*
Dus de essentie van het christendom is wel veranderlijk?quote:Op vrijdag 5 februari 2016 20:12 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
*mompelt iets met democratie, rechtstaat en een bloedige geschiedenis op de weg naar vrijheid*
Hé Monolithquote:Op vrijdag 5 februari 2016 20:10 schreef Monolith het volgende:
[..]
Omdat de interpretatie van een geloof maar net afhangt van de mate waarin je zaken wilt zien als moreel voorschrift, historisch reliek, metafoor of wat dan ook. Misschien leer je dat soort zaken nog wel eens als je volwassen bent.
Ik dacht dat jouw journalistiek de streek groot heeft gemaakt.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 20:14 schreef KoosVogels het volgende:
Effe dimmen over de Bijbel, mensen. Ik ben een Veluwenaar. Protestantisme heeft deze streek groot gemaakt.
Complimenten voor je uitstekende imitatie.quote:
De verlichting heeft niet plaatsgevonden in de VS; veel oorspronkelijke immigranten naar Amerika ontvluchten juist deze verlichting. Toch is het protesteren tegen abortusklinieken naar mijn mening iets anders dan het afsnijden van hoofden.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 20:12 schreef Monolith het volgende:
[..]
Leg dat de medewerkers van abortusklinieken in de VS maar eens uit.
Hahaquote:Op vrijdag 5 februari 2016 20:15 schreef Monolith het volgende:
[..]
Complimenten voor je uitstekende imitatie.
quote:Op vrijdag 5 februari 2016 20:15 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoeveel steun een christelijke leider krijgt die oproept voor een kruistocht naar het Midden-Oosten.
quote:Washington (CNN)While President Barack Obama addressed the nation on ISIS and terrorism Sunday night, a new CNN/ORC Poll finds Americans increasingly displeased with the President's handling of terrorism and more willing to send U.S. ground troops into the fight against ISIS.
For the first time in CNN/ORC polling, a majority of Americans (53%) say the U.S. should send ground troops to Iraq or Syria to fight ISIS. At the same time, 6-in-10 disapprove of the President's handling of terrorism and 68% say America's military response to the terrorist group thus far has not been aggressive enough.
Protesteren tegen? Probeer moord en aanslagen eens.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 20:15 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
De verlichting heeft niet plaatsgevonden in de VS; veel oorspronkelijke immigranten naar Amerika ontvluchten juist deze verlichting. Toch is het protesteren tegen abortusklinieken naar mijn mening iets anders dan het afsnijden van hoofden.
Ik vraag me af hoeveel steun een christelijke leider krijgt die oproept voor een kruistocht naar het Midden-Oosten.
Groot waarin?quote:Op vrijdag 5 februari 2016 20:14 schreef KoosVogels het volgende:
Effe dimmen over de Bijbel, mensen. Ik ben een Veluwenaar. Protestantisme heeft deze streek groot gemaakt.
Groter.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 20:15 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik dacht dat jouw journalistiek de streek groot heeft gemaakt.
Het probleem is dat een heel groot deel van de moslims extremistisch is; zeker als hun waarden vergeleken worden met die van ons. Ook al is maar 10% van de moslims extremistisch (en ik ben overtuigt dat dit er meer zijn) dan zijn dat nog vele honderden miljoenen.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 20:13 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, wat is je punt? Jij zegt dat de Koran gevaarlijk is omdat die misbruikt wordt door extremisten. Maar als het boek niet misbruikt wordt is het volgens jou dan niet gevaarlijk?
Nee, dan Arnhem. Jammer dat de moffen dat gat niet met de grond gelijk hebben gemaakt na de Slag om Arnhem.quote:
Het sturen van grondtroepen om een stel middeleeuwse barbaren te bestrijden koppelen aan een kruistocht...quote:
Helaas, misschien komt er nog ooit een medicijn.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 20:14 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Klein en dikke tieten. Dat zou wel m'n type zijn als ik een normaal leven zou kiezen.
Ik dacht toch echt dat Bush on a mission werd gestuurd door God himself.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 20:21 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Het sturen van grondtroepen om een stel middeleeuwse barbaren te bestrijden koppelen aan een kruistocht...![]()
Obama is niet eens een religieus leider
Prachtige stad, mooie brug. Ook een leuk museum met oorlogsprullaria hebben ze daar.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 20:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, dan Arnhem. Jammer dat de moffen dat gat niet met de grond gelijk hebben gemaakt na de Slag om Arnhem.
Wat versta je onder klein?quote:Op vrijdag 5 februari 2016 20:14 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Klein en dikke tieten. Dat zou wel m'n type zijn als ik een normaal leven zou kiezen.
Goede smaak. I approve.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 20:14 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Waar heb je dat vandaan? De meeste moslims leven net als wij gewoon vreedzaam hun leven.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 20:20 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Het probleem is dat een heel groot deel van de moslims extremistisch is; zeker als hun waarden vergeleken worden met die van ons. Ook al is maar 10% van de moslims extremistisch (en ik ben overtuigt dat dit er meer zijn) dan zijn dat nog vele honderden miljoenen.
Extremisme hoeft niet zozeer terug te slaan op het overgaan tot geweld: ook mentaal extremisme kan al funest zijn en gewelddadig extremisme kweken.
Ik denk het niet want god bestaat nietquote:Op vrijdag 5 februari 2016 20:23 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik dacht toch echt dat Bush on a mission werd gestuurd door God himself.
Allah ook niet. Probleem opgelost mensen! Hij bestaat niet! Waarom heeft niemand dat die Syriërs verteld?quote:Op vrijdag 5 februari 2016 20:25 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Ik denk het niet want god bestaat niet.
Extremistisch = niet dezelfde mening als KetchupFTW hebben over de manier waarop de samenleving moet worden ingericht.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 20:25 schreef Disana het volgende:
[..]
Waar heb je dat vandaan? De meeste moslims leven net als wij gewoon vreedzaam hun leven.
Oh.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 20:26 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Extremistisch = niet dezelfde mening als KetchupFTW hebben over de manier waarop de samenleving moet worden ingericht.
Lees mijn tweede stukje.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 20:25 schreef Disana het volgende:
[..]
Waar heb je dat vandaan? De meeste moslims leven net als wij gewoon vreedzaam hun leven.
Nee joh, je legt me woorden in de mond. Samenlevingen inrichten is overigens iets wat niet bestaat.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 20:26 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Extremistisch = niet dezelfde mening als KetchupFTW hebben over de manier waarop de samenleving moet worden ingericht.
Als je het hebt over grote aantallen - en veel meer dan 10% - dan lijkt mij dat niet. Sowieso is een kenmerk van extremisme: bereid om tot geweld over te gaan.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 20:28 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Nee joh, je legt me woorden in de mond.
Dat heb ik gelezen, maar dat is geen verklaring van hoe jij weet dat de meeste moslims extremistisch denken. Waar neem je dat waar, en hoe.quote:
Om deze reden vind ik ook dat we salafisten moeten respecteren. Hoe oneens je het ook met ze bent, vrijheid van godsdienst is vrijheid.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 20:29 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Als je het hebt over grote aantallen - en veel meer dan 10% - dan lijkt mij dat niet. Sowieso is een kenmerk van extremisme: bereid om tot geweld over te gaan.
quote:Op vrijdag 5 februari 2016 20:30 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat heb ik gelezen, maar dat is geen verklaring van hoe jij weet dat de meeste moslims extremistisch denken. Waar neem je dat waar, en hoe.
Een youtube filmpje. Van iemand die een mening heeft. Nu heb je mij overtuigd.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 20:35 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Brigitte Gabriel gives FANTASTIC answer to Muslim woman claiming all Muslims are portrayed badly » T
Empirische ondervindingen, nieuwsberichten, maar vooral statistische gegevens die ik gedurende de jaren heb gelezen.
Het beroep op godsdienstige vrijheid moet veel meer de kiem in worden gesmoord. Mensen die vanwege hun godsdienst de staat en andersdenkenden #1 van hun vijanden maken moet je geen vrijheid geven.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 20:32 schreef Tchock het volgende:
[..]
Om deze reden vind ik ook dat we salafisten moeten respecteren. Hoe oneens je het ook met ze bent, vrijheid van godsdienst is vrijheid.
Wel heel goed in de gaten houden.
Mogen ze nog even mee wachten. Heb vanavond plannen.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 20:22 schreef Tem het volgende:
[..]
Helaas, misschien komt er nog ooit een medicijn.
Nou, dat was maar gewoon een filmpje hoor, dat ik relevant vond om een punt te maken. Verder denk ik dat je het niet helemaal hebt gekeken.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 20:35 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Een youtube filmpje. Van iemand die een mening heeft. Nu heb je mij overtuigd.
Ik vraag je om serieuze bronnen, niet het zoveelste stook-YouTubefilmpje.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 20:35 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Brigitte Gabriel gives FANTASTIC answer to Muslim woman claiming all Muslims are portrayed badly » T
Empirische ondervindingen, nieuwsberichten, maar vooral statistische gegevens die ik gedurende de jaren heb gelezen.
Dat lijkt mij niet nee. Omdat een filmpje van iemand die een mening heeft, vrij weinig toevoegt aan een discussie. Deze mevrouw doet toch niet mee in deze discussie alhier of wel? Of ontleen jij je argumenten aan de mening van anderen over bepaalde onderwerpen. Want dan kunnen we elkaar met YouTube filmpjes gaan bestoken. Is ook wel leuk, daar niet van.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 20:37 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Nou, dat was maar gewoon een filmpje hoor, dat ik relevant vond om een punt te maken. Verder denk ik dat je het niet helemaal hebt gekeken.
Ik weet het niet meer Disana, het is niet dat ik alles wat ik ooit gelezen heb bewaar in een mapje om als bron op te kunnen geven.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 20:38 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik vraag je om serieuze bronnen, niet het zoveelste stook-YouTubefilmpje.
quote:On my first campaign run, in this time for heroes, I decided to try and take back the Earth with current US presidential candidates. Surely Trump and Sanders would set aside petty squabbles for the good of humanity? The highlight of this short-lived team was the death of Hillary Clinton and severe wounding of Donald Trump during a mission, simply because for some reason Ted Cruz stopped panicking and turned into Rambo. Faced with near-certain defeat Cruz proceeded to absolutely shred through the alien forces with multiple crits and returned to base as the soldier who dealt most damage, made more attacks (the end-of-mission stats are lovely) and brought home the loot. A good day for fruitcakes.
The team was short-lived, however, because in the very next mission I over-extended our conservative hero. When Cruz was wounded, Bernie Sanders was mind-controlled by an alien Sectoid and shot him in the back. Trump was in the hospital, but replacement Marco Rubio panicked and ran into cover. The mind-controlled Sanders was promptly slaughtered by the aliens on the next turn, which saw Ben Carson also panic. I never regained control: Rubio and Carson, white-eyed and trembling, hid in their own little corners as the aliens advanced, and never came home.
Wat.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 20:36 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Het beroep op godsdienstige vrijheid moet veel meer de kiem in worden gesmoord.
Het is niet echt een mening, maar enfin. Ik ben klaar met deze discussie en ga lekker mijn boekje lezen.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 20:39 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat lijkt mij niet nee. Omdat een filmpje van iemand die een mening heeft, vrij weinig toevoegt aan een discussie. Deze mevrouw doet toch niet mee in deze discussie alhier of wel? Of ontleen jij je argumenten aan de mening van anderen over bepaalde onderwerpen. Want dan kunnen we elkaar met YouTube filmpjes gaan bestoken. Is ook wel leuk, daar niet van.
Het is best heftig als je een dergelijke uitspraak doet, want je sleurt er alle gewone vreedzame moslims in mee. Vandaar dat ik vroeg hoe je eraan komt. Ik zou me echter voor kunnen stellen dat het slechts een indruk van je is, gebaseerd op nog meer YouTubefilmpjes en andere stookbronnen.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 20:40 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Ik weet het niet meer Disana, het is niet dat ik alles wat ik ooit gelezen heb bewaar in een mapje om als bron op te kunnen geven.
Ik had het over penislengtequote:
Een feit kan het ook niet zijn, want er zijn nimmer dergelijke statistische (betrouwbare) onderzoeken geweest. Nog los van het feit dat zoiets in de praktijk helemaal niet te meten valt.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 20:41 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Het is niet echt een mening, maar enfin. Ik ben klaar met deze discussie en ga lekker mijn boekje lezen.
XCOM2?quote:Op vrijdag 5 februari 2016 20:40 schreef Monolith het volgende:
Zelfs in game reviews ontkom ik niet aan de Amerikaanse verkiezingen.
[..]
Pokkelmans, ik vond dit vandaag op de boekenmarkt:quote:
Goeie kop.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 20:50 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Pokkelmans, ik vond dit vandaag op de boekenmarkt:
[ afbeelding ]
Cities: Skylines?quote:Op vrijdag 5 februari 2016 20:50 schreef Mutant01 het volgende:
Ik ga maar mijn stadje verder uitbouwen.
<1.60 is toch wel erg klein hoor, vooral als je zelf 1.80+ bent.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 20:51 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Oh ik over vrouwen met dikke tieten.
Ik heb die eerste daarvan laatst gekocht. Nog niet de tijd gevonden om er eens naar te kijken, maar het concept leek me wel tof. Heb jij die ooit gespeeld?quote:
Maar dan lijken die tieten extra dik. Maar goed, vanaf <15 wordt het wel snel klein.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 20:52 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
<1.60 is toch wel erg klein hoor, vooral als je zelf 1.80+ bent.
quote:Op vrijdag 5 februari 2016 20:53 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Maar dan lijken die tieten extra dik. Maar goed, vanaf <15 wordt het wel snel klein.
Vrouwen zijn een en al illusie.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 20:54 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]. Het zou bij jou dus gaan om gezichtsbedrog en illusie?
De oorspronkelijke uit 1994 was al één van mijn all time favorieten. De 2012 remake heb ik vorig jaar gespeeld met de uitbreiding erbij. Die was erg leuk, alleen wel beperkte replay waarde en werd al wel vrij snel meer van hetzelfde. De opvolger krijgt hele lovende reviews en schijnt nog weer stukken beter te zijn.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 20:53 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Ik heb die eerste daarvan laatst gekocht. Nog niet de tijd gevonden om er eens naar te kijken, maar het concept leek me wel tof. Heb jij die ooit gespeeld?
Ik vraag me af hoe het mogelijk is dat laatste gevecht te winnen van de 2012 versie op iets moeilijker dan normalquote:Op vrijdag 5 februari 2016 20:56 schreef Monolith het volgende:
[..]
De oorspronkelijke uit 1994 was al één van mijn all time favorieten. De 2012 remake heb ik vorig jaar gespeeld met de uitbreiding erbij. Die was erg leuk, alleen wel beperkte replay waarde en werd al wel vrij snel meer van hetzelfde. De opvolger krijgt hele lovende reviews en schijnt nog weer stukken beter te zijn.
Als je dacht dat die moeilijk was, dan moet je het origineel uit 1994 eens proberen.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 20:57 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoe het mogelijk is dat laatste gevecht te winnen van de 2012 versie op iets moeilijker dan normal.
In dat geval heb ik de 2012 remakequote:Op vrijdag 5 februari 2016 20:56 schreef Monolith het volgende:
[..]
De oorspronkelijke uit 1994 was al één van mijn all time favorieten. De 2012 remake heb ik vorig jaar gespeeld met de uitbreiding erbij. Die was erg leuk, alleen wel beperkte replay waarde en werd al wel vrij snel meer van hetzelfde. De opvolger krijgt hele lovende reviews en schijnt nog weer stukken beter te zijn.
Zeker waar. Make-up, neptieten, extensions...quote:
Ik hoorde laatst nog een meisje zeggen ''er zijn zo weinig knappe mannen''. Er zijn nog minder knappe vrouwen als ze niet al die drek op hun gezicht hadden .quote:Op vrijdag 5 februari 2016 21:04 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Zeker waar. Make-up, neptieten, extensions...
Je wordt altijd wakker naast een lelijk wijf.
Scheelt ook dat mannen niet knap hoeven zijn. Maatschappelijke standaarden ftw.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 21:06 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Ik hoorde laatst nog een meisje zeggen ''er zijn zo weinig knappe mannen''. Er zijn nog minder knappe vrouwen als ze niet al die drek op hun gezicht hadden .
Nee, dat gaan ze niet zoals ik in het VS verkiezingen topic ook al uitlegde.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 21:05 schreef KetchupFTW het volgende:
Bernie en Hillary gaan nu nek aan nek in de landelijke peilingen.
http://thehill.com/blogs/(...)nton-nationwide-poll
Hoezo?quote:Op vrijdag 5 februari 2016 21:07 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nee, dat gaan ze niet zoals ik in het VS verkiezingen topic ook al uitlegde.
Ik las een opiniestuk in de Washington post waar werd gesteld dat één van de redenen dat Sanders zo populair was onder jongeren zijn authenticiteit was. Warrig haar, slecht zittende pakken, enzovoort. Hillary zou als nadeel hebben dat ze die authenticiteit niet kon hebben, omdat je als vrouw in de politiek vrij hard wordt afgerekend als je er onverzorgd uitziet.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 21:07 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Scheelt ook dat mannen niet knap hoeven zijn. Maatschappelijke standaarden ftw.
Gisteren peilde PPP Hillary op +21, vandaag kwam Quinnipac met +2. Het idee dat een individuele peiling heel veel betekenis heeft is een misvatting.quote:
Mooi dat, ondanks alles, vrouwen nog steeds primair worden gezien als baarmachines.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 21:09 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik las een opiniestuk in de Washington post waar werd gesteld dat één van de redenen dat Sanders zo populair was onder jongeren zijn authenticiteit was. Warrig haar, slecht zittende pakken, enzovoort. Hillary zou als nadeel hebben dat ze die authenticiteit niet kon hebben, omdat je als vrouw in de politiek vrij hard wordt afgerekend als je er onverzorgd uitziet.
Er stond ook een aardig stuk over in de Guardian:quote:Op vrijdag 5 februari 2016 21:09 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik las een opiniestuk in de Washington post waar werd gesteld dat één van de redenen dat Sanders zo populair was onder jongeren zijn authenticiteit was. Warrig haar, slecht zittende pakken, enzovoort. Hillary zou als nadeel hebben dat ze die authenticiteit niet kon hebben, omdat je als vrouw in de politiek vrij hard wordt afgerekend als je er onverzorgd uitziet.
Zelfs de Van Rossems konden het wel waarderen zag ik net.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 20:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, dan Arnhem. Jammer dat de moffen dat gat niet met de grond gelijk hebben gemaakt na de Slag om Arnhem.
Zo zou ik vrouwen niet willen bestempelenquote:Op vrijdag 5 februari 2016 21:12 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Mooi dat, ondanks alles, vrouwen nog steeds primair worden gezien als baarmachines.
Had hem gelezen inderdaad.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 21:12 schreef Disana het volgende:
[..]
Er stond ook een aardig stuk over in de Guardian:
http://www.theguardian.co(...)oters-left?CMP=fb_gu
Lekker jezelf bezatten op de appelhof met je klas?quote:Op vrijdag 5 februari 2016 21:38 schreef Friek_ het volgende:
Ik heb besloten om op vakantie te gaan naar Terschelling dit jaar.
Uiteraard. Dit naast het feit dat ik nog nooit op een waddeneiland ben geweest.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 21:39 schreef Monolith het volgende:
[..]
Lekker jezelf bezatten op de appelhof met je klas?
NRC?quote:Op vrijdag 5 februari 2016 21:38 schreef KetchupFTW het volgende:
Ik zit op dit moment te twijfelen tussen de Trouw, de Volkskrant of het Financieel Dagblad. Wie kan mij overtuigen voor een bepaalde krant?
Ik heb gehoord dat het NRC kwalitatief een stuk achteruit is gegaan de laatste tijd, maar heb er bar weinig verstand van om eerlijk te zijn.quote:
Grapjasquote:Op vrijdag 5 februari 2016 21:47 schreef Heilwasser het volgende:
Lekker de Groene lezen en jezelf superieur achten.
quote:
Ik ben op de meesten heel lang geleden wel geweest.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 21:42 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Uiteraard. Dit naast het feit dat ik nog nooit op een waddeneiland ben geweest.
Ik bedoel, zie je mij al de Groene lezen?quote:
Dan moet je deze enquete ook even invullenquote:Op vrijdag 5 februari 2016 21:42 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Uiteraard. Dit naast het feit dat ik nog nooit op een waddeneiland ben geweest.
Ik alleen op die waarvan de naam met een T begint.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 21:51 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik ben op de meesten heel lang geleden wel geweest.
Teringeiland?quote:Op vrijdag 5 februari 2016 22:05 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Ik alleen op die waarvan de naam met een T begint.
Jazeker. Kopje thee erbij, glutenvrij koekje. Hoppa.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 21:51 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Ik bedoel, zie je mij al de Groene lezen?
Hm, ik heb het NRC, en mijn huisgenoot de Volkskrant. Merk geen noemenswaardig kwaliteitsverschil.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 21:46 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Ik heb gehoord dat het NRC kwalitatief een stuk achteruit is gegaan de laatste tijd, maar heb er bar weinig verstand van om eerlijk te zijn.
Wat vervelend dat je aan de antibiotica bent man.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 22:12 schreef Friek_ het volgende:
Voor het eerst sinds tijden een biervrije vrijdagavond.
Nee, Vlieland, nou goed?quote:
Php meegenomen?quote:Op vrijdag 5 februari 2016 22:14 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Nee, Vlieland, nou goed?
Weet wel dat het beide keren een enorm zuipfestijn was. Op Terschellng met havo 4 en een paar jaar later met vrienden op Texel. Toen werden we zelfs uit een kroeg gezet
Nee, we werden er ook niet uitgezet omdat we ons misdroegen, maar omdat we aan een secundaire bar zelf urenlang bier hadden lopen tappen zonder te betalenquote:Op vrijdag 5 februari 2016 22:20 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Dan was er vast een voorouder van hem bij.
Wehe, dat heeft een vriend van mij ook wel eens gedaan. Hadden ze ergens een buitenbar staan, en ze geloofden dat het loskoppelen van het fust voldoende was om te voorkomen dat men daar mee aan de haal ging. Een vriend van mij werkt in de horeca en had dat ding in no-time aangesloten.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 22:23 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Nee, we werden er ook niet uitgezet omdat we ons misdroegen, maar omdat we aan een secundaire bar zelf urenlang bier hadden lopen tappen zonder te betalen
Ja ja, en als ik het probeer is het opeens een misdaad.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 22:25 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
De reactie van de eigenaar van de kroeg: "Hé, niet meer doen jongens!". Achterhoek
Zeker. Ons-kent-ons is het daar. Wij sloegen daar al sinds ons 13e onze zuurverdiende centjes kapot in het weekend. Dan heb je toch wat krediet opgebouwd. Is ook de enige kroeg die ik ken waar je, als je er enkele keren bent geweest, gewoon achter kan komen om de muziek te veranderen als het je niet aanstaat.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 22:26 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Ja ja, en als ik het probeer is het opeens een misdaad.
Dat konden wij vroeger in onze stamkroeg ook gewoon doen. Later kwam er één of andere knakker op te zitten die dat soort zaken niet begreep en toen was het ook vrij snel afgelopen met het aantal gasten.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 22:28 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Zeker. Ons-kent-ons is het daar. Wij sloegen daar al sinds ons 13e onze zuurverdiende centjes kapot in het weekend. Dan heb je toch wat krediet opgebouwd. Is ook de enige kroeg die ik ken waar je, als je er enkele keren bent geweest, gewoon achter kan komen om de muziek te veranderen als het je niet aanstaat.
Whehehe. Maar wij waren dus toeristen. We werden gewoon de kroeg uitgezet, de uitbater probeerde niet eens geld van ons los te krijgen. Wellicht omdat we met een vrij grote groep waren en hij bang was voor een matpartijquote:Op vrijdag 5 februari 2016 22:25 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Wehe, dat heeft een vriend van mij ook wel eens gedaan. Hadden ze ergens een buitenbar staan, en ze geloofden dat het loskoppelen van het fust voldoende was om te voorkomen dat men daar mee aan de haal ging. Een vriend van mij werkt in de horeca en had dat ding in no-time aangesloten.
Was toch de held van het terras, met al zijn gratis rondjes.
De reactie van de eigenaar van de kroeg: "Hé, niet meer doen jongens!". Achterhoek
Dergelijk vertrouwen in de medemens bestaat hier niet.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 22:28 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Zeker. Ons-kent-ons is het daar. Wij sloegen daar al sinds ons 13e onze zuurverdiende centjes kapot in het weekend. Dan heb je toch wat krediet opgebouwd. Is ook de enige kroeg die ik ken waar je, als je er enkele keren bent geweest, gewoon achter kan komen om de muziek te veranderen als het je niet aanstaat.
Uitstekend plan. Volkomen onzinnig om eersteklas kaartjes aan te bieden in dat soort treinen.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 22:56 schreef Heilwasser het volgende:
http://www.nu.nl/algemeen(...)eer-zitplaatsen.html
Zo begint het. Voor je het weet zetten ze weer goederentreinen in.
Hangt inderdaad af van het type kroeg dat de uitbater voor ogen heeft. Ons-kent-ons, of massacommercie.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 22:36 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat konden wij vroeger in onze stamkroeg ook gewoon doen. Later kwam er één of andere knakker op te zitten die dat soort zaken niet begreep en toen was het ook vrij snel afgelopen met het aantal gasten.
Ruime discrepanties van vraag en aanbod tussen eerste- en tweedeklasreizen, was mijn ervaring als treinstudentje. Twee klas zit bomvol, eerste klas vrijwel uitgestorven. Maar dan hebben we het ook over spitstijden.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 22:56 schreef Heilwasser het volgende:
Zo is het altijd. Heel veel in sprinters gereden op allerlei tijdstippen en meer wel dan niet is de conducteur de enige inzittende.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 22:59 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Ruime discrepanties van vraag en aanbod tussen eerste- en tweedeklasreizen, was mijn ervaring als treinstudentje. Twee klas zit bomvol, eerste klas vrijwel uitgestorven. Maar dan hebben we het ook over spitstijden.
En je betaalt -zeer terecht- een bult meer geld om comfortabel onderuit te ploffen in de eerste klas zonder stinkende studenten, bellende yuppen en jankende kinderen. Best lullig als daar dan geen plek is.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 22:59 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Ruime discrepanties van vraag en aanbod tussen eerste- en tweedeklasreizen, was mijn ervaring als treinstudentje. Twee klas zit bomvol, eerste klas vrijwel uitgestorven. Maar dan hebben we het ook over spitstijden.
Ik snap het concept ook wel. Maar op de lijnen die ik gebruikte had je veel meer winst kunnen behalen als je 50% van eersteklas gedeeltes om zou bouwen tot tweedeklas.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 23:03 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En je betaalt -zeer terecht- een bult meer geld om comfortabel onderuit te ploffen in de eerste klas zonder stinkende studenten, bellende yuppen en jankende kinderen. Best lullig als daar dan geen plek is.
Slecht plan.
Wat een ongelofelijk luxeprobleem zeg. Er zijn treinen die altijd te vol zijn met lege coupe's er in. 1+1=2.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 23:03 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En je betaalt -zeer terecht- een bult meer geld om comfortabel onderuit te ploffen in de eerste klas zonder stinkende studenten, bellende yuppen en jankende kinderen. Best lullig als daar dan geen plek is.
Slecht plan.
Juist daarom betaal ik regelmatig een eersteklastoeslag als ik van Groningen naar Arnhem reis in de avondspits op vrijdag.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 22:59 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
De plebs nemen overquote:Op vrijdag 5 februari 2016 22:56 schreef Heilwasser het volgende:
Zit je lekker in de eersteklas, denk je de sjonnies te zijn ontsnapt, komt Remlof tegenover je ploffen met zijn blikbier.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 23:06 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Juist daarom betaal ik regelmatig een eersteklastoeslag als ik van Groningen naar Arnhem reis in de avondspits op vrijdag.
Kan ik mijn blikbier tenminste in rust nuttigen.
Hoi.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 23:07 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Zit je lekker in de eersteklas, denk je de sjonnies te zijn ontsnapt, komt Remlof tegenover je ploffen met zijn blikbier.
Who cares? Als ik een zak geld betaal (of een werkgever heb die die zak geld betaalt) dan is het minste wat ik kan verwachten een zitplaats en rust.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 23:05 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wat een ongelofelijk luxeprobleem zeg. Er zijn treinen die altijd te vol zijn met lege coupe's er in. 1+1=2.
Ik kan me moeilijk voorstellen dat dat probleem zich voor zal doen. Maar misschien heb ik te veel vertrouwen in de marktanalytici van de NS.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 23:09 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Who cares? Als ik een zak geld betaal (of een werkgever heb die die zak geld betaalt) dan is het minste wat ik kan verwachten een zitplaats en rust.
Als ze de capaciteit 1e klas verminderen dan stopt die garantie, en dan houdt ook meteen het bestaansrecht op.
Daar ben ik het helemaal mee eens.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 23:09 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Who cares? Als ik een zak geld betaal (of een werkgever heb die die zak geld betaalt) dan is het minste wat ik kan verwachten een zitplaats en rust.
Als ze de capaciteit 1e klas verminderen dan stopt die garantie, en dan houdt ook meteen het bestaansrecht op.
Ooit geprobeerd om vijf uur 's middags van Utrecht naar Den Bosch te reizen in de Eerste Klas?quote:Op vrijdag 5 februari 2016 23:10 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Ik kan me moeilijk voorstellen dat dat probleem zich voor zal doen. Maar misschien heb ik te veel vertrouwen in de marktanalytici van de NS.
Dat lijkt me vanzelfsprekend. Je denkt dat ik suggereer om mensen te laten betalen voor een eerste klas die er niet is?quote:Op vrijdag 5 februari 2016 23:09 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat is geen sprinter. In intercity's is de eerste klas altijd heel druk en dus gewild.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 23:11 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ooit geprobeerd om vijf uur 's middags van Utrecht naar Den Bosch te reizen in de Eerste Klas?
Godzijdank heb ik de afgelopen jaren niets in Den Bosch te zoeken gehad. Bovendien slechts incidenteel eerste klas gereisd.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 23:11 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ooit geprobeerd om vijf uur 's middags van Utrecht naar Den Bosch te reizen in de Eerste Klas?
Het lijkt er wel op. Maar ik kan het mis hebben, dus leg vooral uit wat je dan wel bedoelt.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 23:11 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat lijkt me vanzelfsprekend. Je denkt dat ik suggereer om mensen te laten betalen voor een eerste klas die er niet is?
Heel druk is overdreven. Meestal kun je er prima werken.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 23:12 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat is geen sprinter. In intercity's is de eerste klas altijd heel druk en dus gewild.
Eén klas in sprinters. Twee klassen in intercity's.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 23:13 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het lijkt er wel op. Maar ik kan het mis hebben, dus leg vooral uit wat je dan wel bedoelt.
Nou ja, in elk geval wordt het meubilair gebruikt.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 23:13 schreef Monolith het volgende:
[..]
Heel druk is overdreven. Meestal kun je er prima werken.
Dat is ook niet waar, maar op de lange afstand moet de NS gewoon genoeg eersteklas zitplaatsen aanbieden voor mensen die ervoor willen betalen.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 23:12 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat is geen sprinter. In intercity's is de eerste klas altijd heel druk en dus gewild.
Daar kan ik mee leven.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 23:13 schreef Tchock het volgende:
[..]
Eén klas in sprinters. Twee klassen in intercity's.
Heel af en toe reis ik nog wel eens met zo'n sprintertje. Daar is de eersteklas echt altijd voor 90% leeg, lijkt het. Ook in de spits.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 23:14 schreef Pokkelmans het volgende:
Bovendien is het een minimale wijziging. Het gaat om 64 sprinters waarin in totaal 1.000 extra zitplaatsen voor de tweedeklas worden geregeld. Het zou dan om gemiddeld 15 à 16 zitplaatsen per trein gaan. Dat is een kwart wagon of zo.
Dat doen ze in Sprinters ook hoor. Vaak genoeg meegemaakt vroeger tussen Utrecht en Amsterdam.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 23:15 schreef Tchock het volgende:
Wel opvallend trouwens dat in sprinters de eerste klas altijd leeg blijft, ook als de trein heel vol is. In intercity's gaan mensen op een gegeven moment in de eerste klas zitten.
Kan ik mee leven, maar dan moeten ze de prijzen van de eerste klas abo's gaan aanpassen. Nogal zinloos om te betalen voor eerste klas reizen op trajecten waar eerste klas helemaal niet beschikbaar is.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 23:13 schreef Tchock het volgende:
[..]
Eén klas in sprinters. Twee klassen in intercity's.
Oh. Ik heb wel eens meegemaakt dat ik in een stampvolle sprinter zat die vast stond door sneeuw. En nog leeg.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 23:17 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Dat doen ze in Sprinters ook hoor. Vaak genoeg meegemaakt vroeger tussen Utrecht en Amsterdam.
Krijg je een percentage terug op je abonnementskosten. Transacties en reizen worden toch al bijgehouden door de NS.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 23:17 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Kan ik mee leven, maar dan moeten ze de prijzen van de eerste klas abo's gaan aanpassen. Nogal zinloos om te betalen voor eerste klas reizen op trajecten waar eerste klas helemaal niet beschikbaar is.
Dat was dan vast niet in de Randstadquote:Op vrijdag 5 februari 2016 23:17 schreef Tchock het volgende:
[..]
Oh. Ik heb wel eens meegemaakt dat ik in een stampvolle sprinter zat die vast stond door sneeuw. En nog leeg.
Bij utrecht geloof ik.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 23:19 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Dat was dan vast niet in de Randstad
Vreemd, ik zou in een Sprinter ook gewoon in de eerste klas gaan zitten als de tweede stervensvol is.quote:
Doen er meer. Dat volk moeten ze echt ter plekke kapot schieten.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 23:21 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Vreemd, ik zou in een Sprinter ook gewoon in de eerste klas gaan zitten als de tweede stervensvol is.
Hoezee! Geweld! Revolutie!quote:Op vrijdag 5 februari 2016 23:24 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Doen er meer. Dat volk moeten ze echt ter plekke kapot schieten.
Ik heb eens twee uur vastgestaan in een intercity voor Utrecht. De bovenleiding was gesneuveld. Omdat er op de andere sporen wél treinverkeer was konden we niet te voet verder (we waren echt op een paar honderd meter van het station tot stilstand gekomen), en de "duwtrein" was nog niet beschikbaar.quote:
Als ik ter plekke tegen betaling mijn reis kon upgraden naar eerste klas zou ik dat doen. Maar dat kan dus niet.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 23:24 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik heb ooit een uur langs het perron (!) van station Lent stilgestaan maar vanwege een of andere storing kon de trein niet de Waalbrug over. Het was de laatste trein vanuit Utrecht, en lopend vanuit Lent had ik al een uur thuis kunnen zijn. Maar nee hoor, het was de IC. Die stopt niet op Lent, dus dan gaan de deuren ook niet open.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 23:28 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Ik heb eens twee uur vastgestaan in een intercity voor Utrecht. De bovenleiding was gesneuveld. Omdat er op de andere sporen wél treinverkeer was konden we niet te voet verder (we waren echt op een paar honderd meter van het station tot stilstand gekomen), en de "duwtrein" was nog niet beschikbaar.
Als goedmakertje een kopje koffie van de NS gekregen. Topbedrijf.
Klopt, en dus moet je lekker gaan staan. Mag je later je klacht indienen, maar niet uit eigen overtuiging zitplaatsen gaan afpakken van mensen die er wel voor hebben betaald,quote:Op vrijdag 5 februari 2016 23:32 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Als ik ter plekke tegen betaling mijn reis kon upgraden naar eerste klas zou ik dat doen. Maar dat kan dus niet.
Zou toch prima moeten kunnen met zo'n chipkaart? Gewoon extra incheckmogeljikheden voor eerste klas cabines.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 23:32 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Als ik ter plekke tegen betaling mijn reis kon upgraden naar eerste klas zou ik dat doen. Maar dat kan dus niet.
Jezus.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 23:33 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik heb ooit een uur langs het perron (!) van station Lent stilgestaan maar vanwege een of andere storing kon de trein niet de Waalbrug over. Het was de laatste trein vanuit Utrecht, en lopend vanuit Lent had ik al een uur thuis kunnen zijn. Maar nee hoor, het was de IC. Die stopt niet op Lent, dus dan gaan de deuren ook niet open.
Dat is echt bizar.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 23:33 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik heb ooit een uur langs het perron (!) van station Lent stilgestaan maar vanwege een of andere storing kon de trein niet de Waalbrug over. Het was de laatste trein vanuit Utrecht, en lopend vanuit Lent had ik al een uur thuis kunnen zijn. Maar nee hoor, het was de IC. Die stopt niet op Lent, dus dan gaan de deuren ook niet open.
Haha, daar hoor ik mooi ook bij VVD'ertje Janneke.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 23:24 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nou je hoort het: zij zal niet protesteren als jij daar ter plekke een nekschot krijgt. Weet je dat ook weer.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 23:38 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Haha, daar hoor ik mooi ook bij VVD'ertje Janneke.
Dat zou natuurlijk ook prima met tweedeklas kunnen maar de vrees is volgens mij dat mensen dan pas inchecken als de trein al rijdt.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 23:36 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Zou toch prima moeten kunnen met zo'n chipkaart? Gewoon extra incheckmogeljikheden voor eerste klas cabines.
Tsja, dan weet je toch ook pas of er plek is in de eerste klas?quote:Op vrijdag 5 februari 2016 23:43 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat zou natuurlijk ook prima met tweedeklas kunnen maar de vrees is volgens mij dat mensen dan pas inchecken als de trein al rijdt.
Prima idee eigenlijk. Zet je zo'n incheckding in de eerste klas zelf, heb je nog een beetje sociale controle ook.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 23:44 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Tsja, dan weet je toch ook pas of er plek is in de eerste klas?
Inchecken op perron, wordt er dan binnen een x aantal minuten ingecheckt bij zo'n eersteklas dinges, dan reken je de hele rit voor het eersteklas tarief. Gebeurt dat extra inchecken niet, dan reken je het tweedeklastarief.
Er zullen ook vast genoeg mensen zijn die bij een overvolle tweedeklas schijt hebben aan die paar euro's extra en dan nog inchecken bij de eersteklas. Biedt een stuk meer flexibiliteit om die drukte wat te verspreiden.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 23:47 schreef Tchock het volgende:
[..]
Prima idee eigenlijk. Zet je zo'n incheckding in de eerste klas zelf, heb je nog een beetje sociale controle ook.
Ik ben braaf genoeg om gewoon extra te betalen om wel te kunnen zitten.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 23:50 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Er zullen ook vast genoeg mensen zijn die bij een overvolle tweedeklas schijt hebben aan die paar euro's extra en dan nog inchecken bij de eersteklas. Biedt een stuk meer flexibiliteit om die drukte wat te verspreiden.
quote:Op zaterdag 6 februari 2016 00:00 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Ik ben braaf genoeg om gewoon extra te betalen om wel te kunnen zitten.
Maar vast niet iedereen. Vooral studenten zijn van die paupers die voor een kwartje op de eerste rang willen zitten.
"Terug naar je kenkerdorp", denkt de buschauffeur.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 00:22 schreef Euribob het volgende:
Ik groet de buschauffeur uitbundig maar hij groet niet terug. Waar gaat het heen met deze wereld.
Jammer van die monopolistentrekjes. Maar voor de rest zijn bedrijven die treintjes laten rijden heel erg leuk.quote:
Stad.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 00:23 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
"Terug naar je kenkerdorp", denkt de buschauffeur.
Dan moet je gewoon nog niet inchecken maar wachten en hem vragend aankijken.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 00:22 schreef Euribob het volgende:
Ik groet de buschauffeur uitbundig maar hij groet niet terug. Waar gaat het heen met deze wereld.
Bizarre kwestie inderdaad. Vooral omdat de kern zit in de falende business case van de branche zelf. Vasthouden aan regionalisering wat betreft het uitbrengen van series en films.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 00:22 schreef Pokkelmans het volgende:
http://www.telegraaf.nl/f(...)utm_campaign=twitter
Is dit nu allemaal een nawee van die Urgenda-gekte? Een beetje de staat dagen wegens materieel-"onrechtmatige" wetgeving?
"Joehoe" is een homogroet.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 00:22 schreef Euribob het volgende:
Nouja, ik heb een paar jaar geleden bij staatsrecht geleerd dat de rechter geen opdracht tot wetgeving kan geven. Dat zou impliciet wel het gevolg zijn wanneer de rechter oordeelt dat de staat onrechtmatig heeft gehandeld tegenover de filmindustrie. Maar hoe dat tegenwoordig precies zit weet ik dus niet, omdat er recentelijk zo'n rare uitspraak was waar een stel klimaatgekkies de rechter zo ver kreeg de staat een onrechtmatige daad toe te rekenen wegens het niet (tijdig?) implementeren van enkele klimaatafspraken.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 00:46 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Bizarre kwestie inderdaad. Vooral omdat de kern zit in de falende business case van de branche zelf. Vasthouden aan regionalisering wat betreft het uitbrengen van series en films.Betalende consumenten pesten met reclame over andere films.
20 Euro vragen voor een film in HD kwaliteit.
En nog steeds het onvermogen om een fatsoenlijke streamingdienst op te zetten.
En sowieso; Nederlandse films (die nota bene al gesubsidieerd zijn).
![]()
Die klimaatgekkies-uitspraak leverde ook nog wel wat kritiek op vanuit juridische hoek inderdaad.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 01:07 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Nouja, ik heb een paar jaar geleden bij staatsrecht geleerd dat de rechter geen opdracht tot wetgeving kan geven. Dat zou impliciet wel het gevolgd zijn wanneer de rechter oordeelt dat de staat onrechtmatig heeft gehandeld tegenover de filmindustrie. Maar hoe dat tegenwoordig precies zit weet ik dus niet, omdat er recentelijk zo'n rare uitspraak was waar een stel klimaatgekkies de rechter zo ver kreeg de staat een onrechtmatige daad toe te rekenen wegens het niet (tijdig?) implementeren van enkele klimaatafspraken.
Vandaar mijn vraag.
Geen enkel probleem, mits er voldoende cocaïne bij wordt geconsumeerd.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 01:37 schreef Monolith het volgende:
Ik heb het niet zo op juristen, maar om toch ook eens wat positief nieuws over die beroepsgroep te posten:
https://www.washingtonpos(...)us-drinking-problem/
Bij IT'ers ligt dat vast hogerquote:Op zaterdag 6 februari 2016 01:37 schreef Monolith het volgende:
Ik heb het niet zo op juristen, maar om toch ook eens wat positief nieuws over die beroepsgroep te posten:
We gaan geen aanval plegen!!quote:Op zaterdag 6 februari 2016 04:01 schreef Drugshond het volgende:
Kan de IS geen aanslag plegen ivm lame carnaval iin tha South ?? De praalwagens in Valencia zijn 1000x mooier.
[ afbeelding ] En die staan daar zo beete op elk kruispunt.
Geef geen ruk om Carnaval... Valencia (Las Fallas) is een heel ander hoofdstuk.
Ik voel mij aangesproken.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 01:37 schreef Monolith het volgende:
Ja.quote:
Griep of teveel gezopen?quote:Op zaterdag 6 februari 2016 09:02 schreef Friek_ het volgende:
Alweer een paracetamol naar binnen gewerkt.
U woont tegenwoordig in Groningen?quote:Op zaterdag 6 februari 2016 09:20 schreef Mutant01 het volgende:
De grond is wel weer lekker aan het shaken de laatste tijd he..
quote:
Wees gerust, ik blijf China zonder schroom bekritiseren. Vooral om Kowloon en Kaas te trollen.quote:Chinese invloed en censuur reikt tot in Brussel
Dubbeltje.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 00:00 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Ik ben braaf genoeg om gewoon extra te betalen om wel te kunnen zitten.
Maar vast niet iedereen. Vooral studenten zijn van die paupers die voor een kwartje op de eerste rang willen zitten.
Is dat de Marokkaanse Beyonce?quote:
Nee, dat is/was Samira Said.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 11:12 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Is dat de Marokkaanse Beyonce?
Maar een kwartje is geen stuiver meer waard. Want de munt is geen wettig betaalmiddel meerquote:Op zaterdag 6 februari 2016 11:39 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Wie voor een dubbeltje geboren is wordt nooit een kwartje.
Waarom ga je vandaag werken?quote:Op zaterdag 6 februari 2016 11:46 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Maar een kwartje is geen stuiver meer waard. Want de munt is geen wettig betaalmiddel meer
Westvleteren 8 gedronken gisteravond. Erna had ik een Westmalle Dubbel, maar die was daarna gewoon smaakloos. Maar die WV was heerlijk man.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 01:15 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Wat loop jij nou weer te giechelen? Bolle homo.
Uitdrukkingen passen we niet aan. En ome Geert zal zorgen dat de gulden en dus ook het kwartje terugkomen.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 11:46 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Maar een kwartje is geen stuiver meer waard. Want de munt is geen wettig betaalmiddel meer
Van Westmalle is de triple dan ook beter dan de dubbel. Overigens is de mix dubbel - triple van Westmalle ook wel erg ok. Ooit eens geleerd op een terrasje in Westmalle, dat combineert vervolgens ook weer goed met trappistenkaas van dezelfde monnikenquote:Op zaterdag 6 februari 2016 11:49 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Westvleteren 8 gedronken gisteravond. Erna had ik een Westmalle Dubbel, maar die was daarna gewoon smaakloos. Maar die WV was heerlijk man.
Doe maar duur. Ik doe het maar met St. Bernardus.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 11:49 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Westvleteren 8 gedronken gisteravond. Erna had ik een Westmalle Dubbel, maar die was daarna gewoon smaakloos. Maar die WV was heerlijk man.
Omdat ik af en toe weekenddiensten moet draaien.quote:
Niets mis met een zoet biertje.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 13:20 schreef 99.999 het volgende:
Dan moet de overige drank wel ernstig op zijn
quote:Op zaterdag 6 februari 2016 13:21 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Niets mis met een zoet biertje.
Malt radlerbier voor jou.quote:
Heineken, Amstel, Grolsch, Hertog Janquote:Op zaterdag 6 februari 2016 13:21 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Niets mis met een zoet biertje.
Grolsch is niet zoet.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 13:30 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Heineken, Amstel, Grolsch, Hertog Jan
Allemaal zoet pils
Wel lekker.quote:
Drink er eens een Jever ofzo naast, dan proef je hoe zoet het is.quote:
Nee, niet echt. Ik ben niet zo op zoet, drink ook geen frisdrankquote:
Duits pils is bitterder dan Nederlands, dat is zondermeer waar.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 13:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Drink er eens een Jever ofzo naast, dan proef je hoe zoet het is.
quote:Op zaterdag 6 februari 2016 13:30 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Heineken, Amstel, Grolsch, Hertog Jan
Allemaal zoet pils
Gelukkig nog niet die vervelende Asscher.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 13:55 schreef Heilwasser het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)_lijsttrekker__.html
Heel goed, het drammertje mag verder. Vaarwel PvdA.
Asscher is voor rede vatbaar, een ongewone eigenschap in die club.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 13:57 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Gelukkig nog niet die vervelende Asscher.
Klinkt wel goed. Ik wil heel graag snel even vlees stoven in een Westmalle Dubbel.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 11:51 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Van Westmalle is de triple dan ook beter dan de dubbel. Overigens is de mix dubbel - triple van Westmalle ook wel erg ok. Ooit eens geleerd op een terrasje in Westmalle, dat combineert vervolgens ook weer goed met trappistenkaas van dezelfde monniken
* Pietverdriet trekt het ventiel uit het bandjequote:
Ja, de prijzen van Westvleteren slaan nergens op. Drink het ook maar zelden. Maar wel potverdorie lekker man. Die Bernardus van je ook trouwens.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 11:51 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Doe maar duur. Ik doe het maar met St. Bernardus.
Ook prima. En een stuk betaalbaarder.
Ik vind hem vaak nogal uit de hoogte doen, net als Koenders. Puur onderbuik dus.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 13:58 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Asscher is voor rede vatbaar, een ongewone eigenschap in die club.
"Snel even vlees stoven"?quote:Op zaterdag 6 februari 2016 14:01 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Klinkt wel goed. Ik wil heel graag snel even vlees stoven in een Westmalle Dubbel.
Dan is het ook niet erg.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 12:05 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Omdat ik af en toe weekenddiensten moet draaien.
Maar ik was gister vrij.
Dat werkt primaquote:Op zaterdag 6 februari 2016 14:01 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Klinkt wel goed. Ik wil heel graag snel even vlees stoven in een Westmalle Dubbel.
Koenders is ook wel vrij lang.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 14:03 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik vind hem vaak nogal uit de hoogte doen, net als Koenders. Puur onderbuik dus.
Jeverquote:Op zaterdag 6 februari 2016 13:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Drink er eens een Jever ofzo naast, dan proef je hoe zoet het is.
Gister nog een Westmalle op. Smaakte toch wel prima na een pincher Hertog Jan.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 14:01 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Westvleteren valt qua prijs toch best mee? Zolang je het maar bij de monniken zelf haalt.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 14:03 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ja, de prijzen van Westvleteren slaan nergens op. Drink het ook maar zelden. Maar wel potverdorie lekker man. Die Bernardus van je ook trouwens.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |