Juist, dit is een baby, die komen toch ook altijd nat eruit?quote:Op donderdag 4 februari 2016 08:58 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
helemaal verkreukeld, uiteraard, hoort bij de leeftijd
Paar vingers erin om te testenquote:Op donderdag 4 februari 2016 08:57 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Het is nog wel wat te nat zo te zien.
24 uur moest ik meezuchten.quote:Op donderdag 4 februari 2016 08:58 schreef knokkels het volgende:
[..]
Juist, dit is een baby, die komen toch ook altijd nat eruit?![]()
![]()
Flauw
Geef het maar weer op.quote:Op donderdag 4 februari 2016 09:00 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik heb te vaak ruzie gehad met pizzadeeg, ik begin er niet meer aan. Het pizzadeeg won iedere keer en eindigde steeds in de prullenbak
Mijn muts moet ook zonder bevalling vaak zuchten.quote:Op donderdag 4 februari 2016 09:01 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Ja, maar zij de rest van haar leven.
Dat zou 't 'af' maken.quote:Op donderdag 4 februari 2016 08:57 schreef knokkels het volgende:
[..]
Ik wil nog een plaatje RVS er overheen
K&W / Pimp My Värde keukenblok
En al helemaal niet als je in the vibe zit.quote:Op donderdag 4 februari 2016 09:04 schreef Piet_Piraat het volgende:
Ze moeten niet teveel aan mijn kop zeiken die vrouwen.
Ik draai de muziek er wel bij dan.quote:Op donderdag 4 februari 2016 09:04 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Dat zou 't 'af' maken.Ik zet het de snij en werkplanken altijd in de olie en ontsmetten met scheut azijn en zout.
Dat weet ze wel.quote:Op donderdag 4 februari 2016 09:05 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
En al helemaal niet als je in the vibe zit.
SPOILER: tot zoverOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
Graag.quote:Op donderdag 4 februari 2016 09:05 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ik draai de muziek er wel bij dan.
Bij dit recept hoef je niet te kneden.quote:Op donderdag 4 februari 2016 09:05 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik kan echt prima koken, vind het ook echt leuk, maar de frustraties met deeg doe ik mezelf niet meer aan. Het helpt ook niet dat mijn handen het kneden niet meer aankunnen, gewoon koken is vaak al een uitdaging met pijn en verkrampte handen als gevolg.
Bovenlaag is beukenhout, is het toch net niet enzo..quote:Op donderdag 4 februari 2016 09:04 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Dat zou 't 'af' maken.Ik zet het de snij en werkplanken altijd in de olie en ontsmetten met scheut azijn en zout.
quote:Op donderdag 4 februari 2016 09:12 schreef knokkels het volgende:
Prachtig.SPOILER: tot zoverOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
L2B's Mixcloud
Een pizza zonder kneden?quote:Op donderdag 4 februari 2016 09:13 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Bij dit recept hoef je niet te kneden.
quote:Op donderdag 4 februari 2016 09:13 schreef Doedezemaar het volgende:
Dat lijkt best ergens op, knok, goed gedaan!
quote:
parmezaanse kaasquote:Op donderdag 4 februari 2016 09:15 schreef knokkels het volgende:
[..]![]()
Dank dank![]()
Gelukkig maar, dan heb ik het stuk parmezaanse kaas niet voor niets gekocht
Met een metalen plaat heb je weer een messen probleem.quote:Op donderdag 4 februari 2016 09:14 schreef knokkels het volgende:
[..]
Bovenlaag is beukenhout, is het toch net niet enzo..![]()
Wel in de olie gehad, maar echt mooi bleef het niet![]()
Mwah, paar minuten.quote:Op donderdag 4 februari 2016 09:13 schreef Piet_Piraat het volgende:
Op die 2e foto ziet het er al beter uit, veel gekneed?
Heb je die al door het deeg?quote:Op donderdag 4 februari 2016 09:15 schreef knokkels het volgende:
[..]![]()
Dank dank![]()
Gelukkig maar, dan heb ik het stuk parmezaanse kaas niet voor niets gekocht
En daar heb ik snijplank voorquote:Op donderdag 4 februari 2016 09:15 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Met een metalen plaat heb je weer een messen probleem.
Begint meer op een bak sc te lijken hier.![]()
Lekkere muziek, Piet.
quote:Op donderdag 4 februari 2016 09:17 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Heb je die al door het deeg?
quote:
En toch heb ik dat gedaanquote:Op donderdag 4 februari 2016 09:13 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Bij dit recept hoef je niet te kneden.
Jeugdig enthousiasmequote:
Meer kneden is betere bodem.quote:Op donderdag 4 februari 2016 09:19 schreef knokkels het volgende:
[..]
En toch heb ik dat gedaan![]()
Een beetje hoor, niet al te veel
Echt niet. Als je het recept echt 100% volgt, dan krijg je heerlijk luchtig deeg. Alleen moet er niet een heel zakje gist in, want dat rijst te hard omdat het al zo lang moet staan. Er zit relatief veel vocht in en dat is de hele truc. Je moet juist NIET kneden, maar het fermentatie proces het werk laten doen door het lang te laten staan met minimale hoeveelheid aan gist. (half theelepeltje)quote:Op donderdag 4 februari 2016 09:18 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Dan krijg je zo'n kartonnen bodem.
Met dit recept niet.quote:Op donderdag 4 februari 2016 09:20 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Meer kneden is betere bodem.
En raad eens hoeveel gist er in de mijne zit?quote:Op donderdag 4 februari 2016 09:22 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Echt niet. Als je het recept echt 100% volgt, dan krijg je heerlijk luchtig deeg. Alleen moet er niet een heel zakje gist in, want dat rijst te hard omdat het al zo lang moet staan. Er zit relatief veel vocht in en dat is de hele truc. Je moet juist NIET kneden, maar het fermentatie proces het werk laten doen door het lang te laten staan met minimale hoeveelheid aan gist. (half theelepeltje)
Een recept volgen is mij vreemd.quote:Op donderdag 4 februari 2016 09:22 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Echt niet. Als je het recept echt 100% volgt, dan krijg je heerlijk luchtig deeg. Alleen moet er niet een heel zakje gist in, want dat rijst te hard omdat het al zo lang moet staan. Er zit relatief veel vocht in en dat is de hele truc. Je moet juist NIET kneden, maar het fermentatie proces het werk laten doen door het lang te laten staan met minimale hoeveelheid aan gist. (half theelepeltje)
Daarom was het volume zo snel verdubbeld.quote:Op donderdag 4 februari 2016 09:23 schreef knokkels het volgende:
[..]
En raad eens hoeveel gist er in de mijne zit?
Sja, dan houdt het op.quote:Op donderdag 4 februari 2016 09:24 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Een recept volgen is mij vreemd.
quote:Op donderdag 4 februari 2016 09:25 schreef knokkels het volgende:
[ afbeelding ]
Don't Mock Jah, Else You Get This
quote:Op donderdag 4 februari 2016 08:59 schreef knokkels het volgende:
* knokkels gaat er eens iets aan doen
quote:Op donderdag 4 februari 2016 09:26 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Daarom was het volume zo snel verdubbeld.Ach, het ziet er goed uit nu, maar het kan ook inzakken, omdat het misschien teveel lucht bevat in combinatie met een hoop vocht.
Als je dit deeg maakt volgens mijn recept en je laat het 2 dagen (al gevormd) staan, dan is het zover ingezakt dat je een Turks brood krijgt als je het afbakt. Daar kwam ik achter toen ik eens plotseling weg moest en het deeg 2 dagen in de koelkast bleef staan.
O, Ye Of Little Faithquote:
Toch kan ik aardig goed koken en bak de spruitjes en bloemkolen na wat flamberen in de pan.quote:
Ik maak het met spul van de Aldi en Lidl door elkaar.quote:Op donderdag 4 februari 2016 09:29 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Waarom moet pizzadeeg überhaupt zo lang rijzen?
Iets met gluten geloof ikquote:Op donderdag 4 februari 2016 09:29 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Waarom moet pizzadeeg überhaupt zo lang rijzen?
quote:Op donderdag 4 februari 2016 09:32 schreef knokkels het volgende:
[..]
Iets met gluten geloof ik
Ik weet het ook niet. Ik volg gewoon L2B's recept en verknokkel het vervolgens
Volgens mij was de laatste stap niet echt gelukt.quote:Stap 5: Deeg laten rusten
Het pizzadeeg is bijna klaar. Het deeg moet alleen nog rijzen. Leg de deegbal in een ruime, grote kom. Dek de kom af met een vochtige theedoek. Laat het deeg vervolgens minstens 2 uur op kamertemperatuur rijzen. Je kunt het deeg ook de avond van te voren bereiden zodat het deeg een hele nacht kan rijzen. Het deeg kan wel dubbel zo groot worden!
Ow jee Gluten.quote:Op donderdag 4 februari 2016 09:32 schreef knokkels het volgende:
[..]
Iets met gluten geloof ik
Dit is een afwijkend recept. En ik had L2B als helpdeskquote:Op donderdag 4 februari 2016 09:34 schreef MadMaster het volgende:
[..]
[..]
Volgens mij was de laatste stap niet echt gelukt.
Ik dacht dat je Brinta gemaakt had...
Die bal deeg ziet er wel goed uit na die brintapap in de kom.quote:Op donderdag 4 februari 2016 09:36 schreef knokkels het volgende:
[..]
Dit is een afwijkend recept. En ik had L2B als helpdesk
quote:Op donderdag 4 februari 2016 09:34 schreef MadMaster het volgende:
Nee, daar ben ik te lui voor, dus sloeg aan het experimenteren met dit recept als resultaat. Wil er ook geen machine voor aanschaffen. Met dit deeg kan je pizza, stokbrood, bolletjes, en Turks brood maken, met minimale inspanning. En zeer goed van smaak, door het lange staan.quote:Op donderdag 4 februari 2016 09:44 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Maar je moet het dus niet kneden volgens jou?
Ik ga het opzoeken.quote:Op donderdag 4 februari 2016 09:55 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Nee, daar ben ik te lui voor, dus sloeg aan het experimenteren met dit recept als resultaat. Wil er ook geen machine voor aanschaffen. Met dit deeg kan je pizza, stokbrood, bolletjes, en Turks brood maken, met minimale inspanning. En zeer goed van smaak, door het lange staan.
quote:Op donderdag 4 februari 2016 09:58 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Pizzadeeg, ik bak ook zelf worstenbrood
Ow, ik heb geen idee staat ergens op LP.quote:Op donderdag 4 februari 2016 09:59 schreef knokkels het volgende:
[..]![]()
Nee, dat nummer van net![]()
![]()
Was niet getagd, foei
quote:Op donderdag 4 februari 2016 10:02 schreef Piet_Piraat het volgende:
Wanneer ik de vibes heb, vergeet ik alles om me heen.
Mijn ritme is nu ook wat in de war, blijf maar wakker denk ik.quote:Op donderdag 4 februari 2016 10:08 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]En ik stel dingen uit, omdat ik lekker zit te luisteren.
Krijg je dan niet dat je begint te knikkebollen en helemaal inkakt als je uit je vibe komt? Snap echt niet hoe je dat vol blijft houden.quote:Op donderdag 4 februari 2016 10:12 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Mijn ritme is nu ook wat in de war, blijf maar wakker denk ik.
Ik ben:quote:Op donderdag 4 februari 2016 10:08 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]En ik stel dingen uit, omdat ik lekker zit te luisteren.
Wanneer je in the zone bent.. dan voel je niets dan de muziekquote:Op donderdag 4 februari 2016 10:14 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Krijg je dan niet dat je begint te knikkebollen en helemaal inkakt als je uit je vibe komt? Snap echt niet hoe je dat vol blijft houden.
quote:Op donderdag 4 februari 2016 10:14 schreef knokkels het volgende:
[..]
Ik ben:
Vroeg wakker
Heb al gegeten
Heb al pizzavoorbereidingen gepleegd
Keuken ziet er best netjes uit considering het pizzagebeuren
Espresso naar binnen
Woonkamer gezogen.
What the hell?!
Wie ben ik en wat heb ik met knokkels gedaan
Nog halve krat bier en toffe muziek red ik het wel.quote:Op donderdag 4 februari 2016 10:14 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Krijg je dan niet dat je begint te knikkebollen en helemaal inkakt als je uit je vibe komt? Snap echt niet hoe je dat vol blijft houden.
quote:Op donderdag 4 februari 2016 10:16 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Nog halve krat bier en toffe muziek red ik het wel.
Ben benieuwd naar je muziekkeuze zaterdagavond. Daar kijk ik echt naar uit.quote:Op donderdag 4 februari 2016 10:15 schreef knokkels het volgende:
[..]
Wanneer je in the zone bent.. dan voel je niets dan de muziek
Zodra je slot is afgelopen is het als cold turkey afkicken. BOEM! Realiteit. Crash
Piet zit op zijn eindequote:
Ik ookquote:Op donderdag 4 februari 2016 10:18 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Ben benieuwd naar je muziekkeuze zaterdagavond. Daar kijk ik echt naar uit.
Je begint te spacen.quote:Op donderdag 4 februari 2016 10:18 schreef Piet_Piraat het volgende:
Ik zag laatst docu over een duiker die over zeebodem liep op jacht.
Weet waar je aan begint hoor, nog nooit gemixtquote:
De mixen die ik vroeger luisterde waar wel eens iets mis ging, vond ik eigenlijk het leukste. Dan weet je dat er mensen zitten.quote:Op donderdag 4 februari 2016 10:22 schreef knokkels het volgende:
[..]
Weet waar je aan begint hoor, nog nooit gemixt
Ahh, dan zit ik goedquote:Op donderdag 4 februari 2016 10:23 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
De mixen die ik vroeger luisterde waar wel eens iets mis ging, vond ik eigenlijk het leukste. Dan weet je dat er mensen zitten.
Oh, van die gasten die makkelijk 3 minuten hun adem in kunnen houden. Dat heb ik ook wel eens gezien. Ziet er allemaal heel natuurlijk uit, maar is voor een leek niet te doen.quote:Op donderdag 4 februari 2016 10:22 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Serieus die dook en liep dan over de bodem met speer.
En dan in semi-slow motion een vis proberen te speren... En die vis had zoiets van: Ohh fuck that, I am outta herequote:Op donderdag 4 februari 2016 10:22 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Serieus die dook en liep dan over de bodem met speer.
Extreme controle over je lichaam en geest hebbenquote:Op donderdag 4 februari 2016 10:24 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Oh, van die gasten die makkelijk 3 minuten hun adem in kunnen houden. Dat heb ik ook wel eens gezien. Ziet er allemaal heel natuurlijk uit, maar is voor een leek niet te doen.
quote:Op donderdag 4 februari 2016 10:25 schreef knokkels het volgende:
[..]
En dan in semi-slow motion een vis proberen te speren... En die vis had zoiets van: Ohh fuck that, I am outta here
Die vis zwemt gewoon rond en die gozer koos een dikke uit.quote:Op donderdag 4 februari 2016 10:25 schreef knokkels het volgende:
[..]
En dan in semi-slow motion een vis proberen te speren... En die vis had zoiets van: Ohh fuck that, I am outta here
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |