abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 2 februari 2016 @ 20:22:42 #1
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_159604960

Welkom bij Het Hardlooptopic! Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat.. Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen!

>>> Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen. Stuur EERST even een PM/DM naar mosselmossel en meld je DAARNA aan op Endomondo

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: 2016 Challenge
SPOILER: PRs bijhouden
SPOILER: Divers
SPOILER: Blogs van enkele vaste posters

[ Bericht 1% gewijzigd door YUR op 04-02-2016 09:23:49 ]
F means you're fucked
  Redactie Sport dinsdag 2 februari 2016 @ 20:45:13 #2
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_159605735
quote:
DeLuna was out swimming. She tracked 1.20 km in 1h:00m:00s.
Like · Comment · In the future ·
Endomondo :')
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_159606274
Lekker 10km@5:26/km gelopen. Lang geleden dat dat zo makkelijk ging. Progressief gelopen, begonnen met 6:00/ km en geeindigd met 5:02/km.
  dinsdag 2 februari 2016 @ 20:58:20 #4
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_159606298
@LT: ja dat snapte ik. Mijn uitleg was vaag, lamaar :P
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  dinsdag 2 februari 2016 @ 21:29:56 #5
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_159607611
Nou, dat was geen geweldig succes. Maar wél gezellig :s)
  dinsdag 2 februari 2016 @ 22:28:39 #6
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_159610029
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 21:29 schreef Quoi het volgende:
Nou, dat was geen geweldig succes. Maar wél gezellig :s)
Toch te moe?
Het leven van een zwangnosaurus gaat niet over rozen ;)
In ieder geval mooi dat t gezellig was :)
pi_159610109
Uiteindelijk vind ik 'gezellig' altijd belangrijker dan hoe het lopen nu precies ging.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  dinsdag 2 februari 2016 @ 22:41:44 #8
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_159610491
quote:
99s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 22:31 schreef mosselmossel het volgende:
Uiteindelijk vind ik 'gezellig' altijd belangrijker dan hoe het lopen nu precies ging.
Oh, ik vind lekker lopen en niet gezellig ook niet erg. Maar afentoe een praatje tijdens het hobbelen Is wel erg fijn.
pi_159611949
Hagel, sneeuw, storm en goed gezelschap. 5.7km rustigaan met wat zoekpauzes. En plaspauze van een van de lopers.
Ja doei.
  woensdag 3 februari 2016 @ 00:13:27 #10
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_159612930
Misschien al voorbij gekomen, maar donderdag is Dafne Schippers gast in Holland Sport. Voorstukjes zijn veelbelovend!, zie ook hier: http://dewerelddraaitdoor.vara.nl/media/352410

quote:
Aflevering 5: Dafne Schippers - 4 februari 21.10 uur
Atlete Dafne Schippers is de grote belofte voor Olympisch goud op de 200 meter sprint in Rio de Janeiro aankomende zomer. Wilfried interviewt Schippers en observeert haar als zij met haar coach Bart Bennema minutieus werkt aan haar startsnelheid op het Spaanse eiland Tenerife. Op weg naar de perfecte sprint: “Als de hoeken goed zijn, is 10,7 mogelijk.”
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_159612986
Kwam net deze ibood tegen :http://www.ibood.com/nl/n(...)ps-sporthorloge.html refurbished maar wel erg goedkoop!
pi_159615358
Bij de baantraining gisteren toch weer wat oud zeer gevoeld, kleine irritatie bij de aanhechtingen van mijn bekken. Volgens de fysio moet ik intensief rekken, een paar keer per dag, zodat er minder vocht in de pezen blijft zitten en deze op die plek smaller worden of zo. Enfin.. ik ga het proberen.

Verder wel grappig om te merken, ik ging mijn 200tjes heel rustig aan lopen, op HM tempo ongeveer. En dan merk je hoeveel verschil het souplesse/reactief lopen heeft gemaakt. Ik moest me nu echt inhouden om niet harder dan 53 sec te gaan, terwijl ik daar toen ik net begon met de baantrainingen echt moeite voor moest doen om dat te halen :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_159615483
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 09:20 schreef La_Tramposa het volgende:
Bij de baantraining gisteren toch weer wat oud zeer gevoeld, kleine irritatie bij de aanhechtingen van mijn bekken. Volgens de fysio moet ik intensief rekken, een paar keer per dag, zodat er minder vocht in de pezen blijft zitten en deze op die plek smaller worden of zo. Enfin.. ik ga het proberen.

[..]

En denk je Schoorl te halen (wellicht met een ander doel dan je voor ogen had) of had je daar al een streep door gezet en ga je voor de CPC?
  woensdag 3 februari 2016 @ 09:31:24 #14
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_159615504
Was meer vanwege een maand niks doen en een griepje waardoor het zo pet ging trouwens. Moeheid gaat beter! Was van plan vanaf nu niks geforceerd te doen en dit was flink duwen en trekken. Volgende week daarom nóg maar een groepje terug. Ach ja, opbouwen wordt 'm toch niet meer. Gewoon lekker lopen :)

Iemand nog een suggestie/verzoek voor een onderwerp mbt hardlopen en gezondheid, voor een inhoudelijk Prorun stuk?

@LT: Jammer dat het toch nog niet optimaal voelt.

@Mo: Zo gaat 'ie goehoed!

quote:
2s.gif Op woensdag 3 februari 2016 00:13 schreef RobertoCarlos het volgende:
Misschien al voorbij gekomen, maar donderdag is Dafne Schippers gast in Holland Sport. Voorstukjes zijn veelbelovend!, zie ook hier: http://dewerelddraaitdoor.vara.nl/media/352410

[..]

Vééél zin in deze aflevering :Y
pi_159615598
quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2016 09:31 schreef Quoi het volgende:
@Mo: Zo gaat 'ie goehoed!
Ik probeer niets te jinxen, ;) maar het is niet verkeerd nee. Geen grote dingen vraag ik van m'n lichaam, goed rekken, opwarmen, strekken, rustige cool down, etc. Conditiegewijs zit het iig nog goed, al heb ik natuurlijk wel een kleine tik gehad. Die laatste heuvel gisteren ging niet al te soepel meer _O-

Maar wat was het mooi, in de sneeuw en hagel. Door de lampjes waren het allemaal stipjes in een lijntje naar beneden, zoals dit ----------------- (maar dan verticaal) :o dat zag er echt zó cool uit! En er was onweer op de moors. Maar zo ver gingen we niet.

Wel door knarsende sneeuw/hagel gelopen. Dat voelde fijn! :D Maargoed, alles met lopen nu voelt fijn (als ik pijnvrij ren) ;)

quote:
Was van plan vanaf nu niks geforceerd te doen en dit was flink duwen en trekken. Volgende week daarom nóg maar een groepje terug. Ach ja, opbouwen wordt 'm toch niet meer. Gewoon lekker lopen :)
Groot gelijk! Gewoon kijken wat je kan doen zolang het kan, per dag aankijken, enzo. Dingen stuk maken en de zin eruit pushen heeft nu ook geen zin!
Ja doei.
pi_159615628
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 09:30 schreef Devv het volgende:

[..]

En denk je Schoorl te halen (wellicht met een ander doel dan je voor ogen had) of had je daar al een streep door gezet en ga je voor de CPC?
Nee, ik had maandag al besloten dat ik die niet ging lopen. Dus startnummer is in de aanbieding, als iemand wil ;)
Ik had het er met mijn trainer over, maar de kans dat ik echt snelheidstrainingen goed kan doen voor die tijd is niet groot, en ik ga daar niet heen om 5 minuten boven mijn PR te lopen. Dat levert me helemaal niks op behalve het risico dat ik weer te snel ga forceren.
CPC wacht ik ook nog even mee met inschrijven. Het zou heel leuk zijn, maar ik heb al teveel DNS gehad de laatste maanden, en als het vol is zijn er ook wel andere 10ks elk weekend.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_159615761
Dat is een startnummer voor de 10 kilometer recreanten of wedstrijd?
pi_159615847
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 09:48 schreef Devv het volgende:
Dat is een startnummer voor de 10 kilometer recreanten of wedstrijd?
Wedstrijd, maar ik denk dat het wel omgezet kan worden.
pi_159616060
Dag,

Ik volg momenteel een modifast dieet, waarbij ik 3 keer per dag een shake neem. Verder eet ik enkel en alleen wat komkommer en paprika.

Echter doe ik a.s. zondag mee aan een hardloopwedstrijd, waarbij ik 14km moet hardlopen.
Ik ben bang dat ik dit niet ga redden als ik niet voldoende binnen krijg.

Ik denk er nu dus over na om zaterdagavond wat pasta te eten en een bakje kwark te nemen.
Vervolgens wil ik zondagochtend wat brood nemen en eventueel nog wat kwark.

Wat kunnen jullie mij het beste aanraden qua voedsel?
pi_159616090
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 10:03 schreef PeterRusso het volgende:
Dag,

Ik volg momenteel een modifast dieet, waarbij ik 3 keer per dag een shake neem. Verder eet ik enkel en alleen wat komkommer en paprika.

Echter doe ik a.s. zondag mee aan een hardloopwedstrijd, waarbij ik 14km moet hardlopen.

Ik denk er nu dus over na om zaterdagavond wat pasta te eten en een bakje kwark te nemen.

Doen wat je gewend bent te doen. Wat neem je voor een training van die afstand?
Als je nu ineens allemaal dingen gaat eten waar je lichaam niet aan gewend is, is de kans dat het omhoog komt tijdens de wedstrijd juist groot.

Of het een verstandig dieet is in combinatie met sporten is een andere discussie ;)
pi_159616098
Normaal eten. Van een extra portie pasta op een anders zowat lege maag ga je geen verbetering merken, eerder nadelen omdat je het niet meer gewend bent zo zwaar te eten.
Ja doei.
pi_159616170
Mijn inname was normaal gesproken wel rond de 2600 cal.
Momenteel is dat met die shakes maximaal 800.

Ik ben bang dat ik knock-out ga als ik nu 14 km ga hardlopen.

Ik kan dat niet doen op enkel shakes en daarom dacht ik er over na om een 'lichte' maaltijd te nemen. De avond ervoor en op de ochtend zelf.
pi_159616179
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 09:52 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Wedstrijd, maar ik denk dat het wel omgezet kan worden.
Helaas:
quote:
Let op! Het overdragen van een startnummer is alleen mogelijk met een startnummer van de recreatieloop, niet voor de wedstrijd en Businessloop. Wedstrijdnummers zijn niet overdraagbaar, gegevens van de Businesslopers kunnen alléén gewijzigd worden door de contactpersoon van het bedrijf.
http://www.groetuitschoorl.nl/nieuws/startnummers-vraag-aanbod/

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 03-02-2016 10:11:07 ]
pi_159616192
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 10:09 schreef PeterRusso het volgende:
Dan moet je kiezen. Of normaal gaan eten (800, ffs!!!), of niet hardlopen.
Ja doei.
pi_159616200
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 10:11 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Dan moet je kiezen. Of normaal gaan eten (800, ffs!!!), of niet hardlopen.
Dus het is niet mogelijk om bijvoorbeeld de avond ervoor wat extra op te bouwen.....
pi_159616217
Hoe train je nu dan?
Ja doei.
pi_159616238
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 10:13 schreef motorbloempje het volgende:
Hoe train je nu dan?
Ik train vaak 's ochtends op een lege maag.

Maar dan eet ik de avond ervoor wel gewoon.
pi_159616262
'eet' of eet?
Ja doei.
pi_159616274
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 10:12 schreef PeterRusso het volgende:

[..]

Dus het is niet mogelijk om bijvoorbeeld de avond ervoor wat extra op te bouwen.....
Als je dat per se wil dan zou ik wel even uitkijken wat je eet. Makkelijk te verteren voer dus. Geen uiten, kool, vezels, dat soort spul. En voor de start misschien nog een Dextro er in. Maar goed, ik denk dat je moet kiezen tussen de kans dat je omvalt en de kans dat "de foto" opnieuw gemaakt kan worden.
pi_159616283
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 10:15 schreef motorbloempje het volgende:
'eet' of eet?
De laatste drie dagen dus shakes, maar daarvoor gewoon volledige maaltijden.
pi_159616316
Oh als je gewend bent op een lege maag te trainen dan moet je ook wel een wedstrijd kunnen lopen zonder je de avond van tevoren overmatig vol te proppen.
pi_159616322
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 10:16 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Als je dat per se wil dan zou ik wel even uitkijken wat je eet. Makkelijk te verteren voer dus. Geen uiten, kool, vezels, dat soort spul. En voor de start misschien nog een Dextro er in. Maar goed, ik denk dat je moet kiezen tussen de kans dat je omvalt en de kans dat "de foto" opnieuw gemaakt kan worden.
Ja ik dacht dus aan een pasta met wat zalm op de avond ervoor.
De volgende ochtend gewoon een bruine boterham met pindakaas en eventueel wat kwark met muesli.
pi_159616423
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 10:18 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Oh als je gewend bent op een lege maag te trainen dan moet je ook wel een wedstrijd kunnen lopen zonder je de avond van tevoren overmatig vol te proppen.
Ja, maar nu heb ik dus al dagen geen volledige maaltijd gehad.

Ik dacht er ook nog over na om 's ochtends wat van dit spul te nemen:
http://www.bodyenfitshop.(...)trition/stay-strong/
pi_159616474
Maar, waarom zou je juist nu zo je dieet aan gaan passen als je weet dat je een race hebt een paar dagen erna?
Ja doei.
pi_159616492
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 10:26 schreef motorbloempje het volgende:
Maar, waarom zou je juist nu zo je dieet aan gaan passen als je weet dat je een race hebt een paar dagen erna?
Dat is natuurlijk geen slimme keuze geweest. Maar nu is het eenmaal zo en zal ik er naar moeten handelen :{
  woensdag 3 februari 2016 @ 10:45:11 #36
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_159616842
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 10:27 schreef PeterRusso het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk geen slimme keuze geweest. Maar nu is het eenmaal zo en zal ik er naar moeten handelen :{
Gewoon nu normaal eten tm zondag rn dan maandag of dinsdag weer diëten?
En doe dan een normaal dieet aub! Eet gewoon normaal, gezond, zo min mogelijk bewerkt voedsel. Weinig snoep, frisdrank, alcohol etc en blijf lekker sporten. Zoek een evenwicht waarbij je gelukkig bent en nog kan genieten en dat je tientallen jaren kan volhouden.

Ja, dan val je langzamer af, maar het blijft ook langer.
pi_159617240
quote:
Ah oke, stom! Jammer dan.
pi_159617326
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 10:09 schreef PeterRusso het volgende:
Mijn inname was normaal gesproken wel rond de 2600 cal.
Momenteel is dat met die shakes maximaal 800.

Ik kan dat niet doen op enkel shakes en daarom dacht ik er over na om een 'lichte' maaltijd te nemen. De avond ervoor en op de ochtend zelf.
Van trainen word je alleen beter als je genoeg energie hebt om te herstellen. Met 800 kcal zit je onder wat je lichaam nodig heeft als je alleen maar de hele dag in bed zou liggen, dus je breekt al spieren af in rusttoestand laat staan als je ook nog eens gaat hardlopen. Dus ik vraag me af met welk idee je dan uberhaupt aan het hardlopen bent?

Het lijkt mij in ieder geval én een heel onverstandig dieet én een slecht idee om in deze toestand een wedstrijd van 14km te gaan lopen. Wat extra broodjes jam eten kan het risico dat je knockie gaat iets verlagen maar het lijkt me alsnog een vrij zinloze onderneming.
pi_159617374
Klinkt als een crashdieet? Ik denk dat als je met 800 kcal 14 kilometer gaat hardlopen dit ook echt een crash wordt :P .
pi_159617700
Waarom doe je überhaupt dat crashdieet?
Ja doei.
pi_159618628
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 10:03 schreef PeterRusso het volgende:
Dag,

Ik denk dat er weinig hardlopers zijn die zo'n shake-dieet volgen, dus waarschijnlijk ga je hier geen goed-onderbouwde antwoorden krijgen. Mijn slag in de lucht zou zijn dat de combinatie dieet/hardloopwedstrijd wel zou kunnen, maar alleen als je er op een verantwoorde manier naar toe traint; d.w.z. een aantal langere duurlopen doen terwijl je niets extra's eet, en zo langzaam opbouwen naar de 14 km.

Het effect van 1 extra maaltijd, dat zal waarschijnlijk afhangen van hoe lang je dat dieet al volgt. Ben je sinds maandag bezig, dan zal je maag misschien nog wel gewend zijn aan echt voer. Eet je al weken niks, dan is het een ander verhaal.

Maar ik zou de wedstrijd gewoon uitstellen tot maart; dan is er weer een.
pi_159619006
Ik zou het wel weten. Dat dieet de prullenbak in. Lekker (maar gezond) gaan eten. En bewegen. Val je ook af, zij het langzamer, maar blijft het wel zitten. Je bent nu alleen je lijf in shock aan het brengen.

Modifast is de duivel.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  woensdag 3 februari 2016 @ 13:00:19 #43
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_159619761
Ja, met 800kcal breek je meer af dan dat je opbouwt, en je lichaam gaat in spaarstand en straks als je weer normaal eet (want je gaat het niet volhouden) komt het er zo weer bij. Dus eens met bovenstaande.. Gewoon gezond eten, 500kcal onder onderhoudt en lekker sporten :)
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_159620294
Ik heb net twee broodjes hamburger op en het was geweldig.
pi_159620347
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 13:00 schreef Daywalk3r het volgende:
Ja, met 800kcal breek je meer af dan dat je opbouwt, en je lichaam gaat in spaarstand en straks als je weer normaal eet (want je gaat het niet volhouden) komt het er zo weer bij. Dus eens met bovenstaande.. Gewoon gezond eten, 500kcal onder onderhoudt en lekker sporten :)
Behalve dan die spaarstand, dat is een fabeltje ;) http://jelmerdeboer.nl/mijn-lichaam-staat-in-een-spaarstand/
pi_159620497
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 13:21 schreef Devv het volgende:
Ik heb net twee broodjes hamburger op en het was geweldig.
Dat zijn de betere diëten!
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  woensdag 3 februari 2016 @ 13:45:36 #47
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_159620925
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 13:23 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Behalve dan die spaarstand, dat is een fabeltje ;) http://jelmerdeboer.nl/mijn-lichaam-staat-in-een-spaarstand/
De meningen blijven daar over verdeelt. Maarja, het is sowieso niet slim om maar 800kcal per dag in te nemen, dat is een feit :)

SPOILER
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  woensdag 3 februari 2016 @ 13:57:43 #48
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_159621270
Heeft er van hier weleens iemand meegedaan met een evenement van runforestrun? En zo ja, is dat wat?
F means you're fucked
  woensdag 3 februari 2016 @ 14:05:17 #49
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_159621463
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 13:57 schreef YUR het volgende:
Heeft er van hier weleens iemand meegedaan met een evenement van runforestrun? En zo ja, is dat wat?
Niet meegedaan, maar heb wel goeie verhalen gelezen en ik weet dat bekenden vaker dan 1 x meedoen.
  woensdag 3 februari 2016 @ 14:07:30 #50
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_159621517
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 14:05 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Niet meegedaan, maar heb wel goeie verhalen gelezen en ik weet dat bekenden vaker dan 1 x meedoen.
OK!
Ik zit eraan te denken om volgende week zaterdag mee te doen...35km door het Dwingelder Veld ^O^
F means you're fucked
  woensdag 3 februari 2016 @ 14:11:35 #51
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_159621641
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 14:07 schreef YUR het volgende:

[..]

OK!
Ik zit eraan te denken om volgende week zaterdag mee te doen...35km door het Dwingelder Veld ^O^
Prachtig stuk natuur! Volgens mij niet superveel hoogtemeters, maar dat maakt de omgeving denk ik wel goed :)
pi_159628441
quote:
Tempo Intervals

Tempo Intervals are like fast tempo runs broken into two to four repeats with relatively short recovery jogs. The appropriate race paces for tempo intervals are 0:30:00 and 1:00:00 race pace and they should last between eight and fifteen minutes. Unlike the previous workouts, Tempo Intervals are the first workouts to allow for a recovery jog between hard efforts. In this case, you jog two to five minutes between each repeat then start the next one.

A tempo interval workout that I've had particular success with is two (or three) times two miles at 0:40:00 race pace effort with three minute recovery jogs between repeats. Following a thorough warm-up, these provide a great training stimulus to prepare you for an upcoming 5K or 10K race. The effort required, the pace judgement and the mental discomfort all help immensely when race time comes. Do this workout seven to 14 days before your next 10K.
Ik snap dit niet helemaal, wat voor een pace is dit? Hoe ver is een "race"?
  Moderator woensdag 3 februari 2016 @ 19:13:27 #53
155227 crew  Guppy
dus
pi_159629379
Je "race pace" is je beoogde wedstrijdtempo. Hoe ver een "race" is, hangt af van hoe lang de wedstrijd is waar je voor traint.

- edit - die getallen in jouw stukje vind ik ook een beetje verwarrend...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 3 februari 2016 @ 19:34:52 #54
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_159629988
Zo, toch maar ingeschreven voor Run Forest Run Dwingelderveld. Mooi te combineren met Fries familiebezoek ^O^

Nu de komende 3 weekend lekker onder de pannen in de natuur! 25 km Nighttrail, 35 km trail en Trailmarathon *O*
F means you're fucked
pi_159630063
J0kkebr0k heeft zojuist voor het eerst zijn Herzog compressiekousen aangetrokken. Man, wat een gekloot :')

Maar volgens mij gaat mij dit wel helpen tegen die verdomde shin splints die me al lang "tergen". Voelde bij een rondje door de woonkamer al meteen dat de pijn haast weg was, terwijl ik vandaag toch flink last had.

Zo maar even een klein half uurtje rustig er op uit. :)

Edit: oh, en heb weer een nieuwe Forerunner 235 ontvangen. Die ook maar even proberen gelijk. :9

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 03-02-2016 19:38:23 ]
  woensdag 3 februari 2016 @ 19:39:27 #56
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_159630152
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 19:37 schreef J0kkebr0k het volgende:
J0kkebr0k heeft zojuist voor het eerst zijn Herzog compressiekousen aangetrokken. Man, wat een gekloot :')

Maar volgens mij gaat mij dit wel helpen tegen die verdomde shin splints die me al lang "tergen". Voelde bij een rondje door de woonkamer al meteen dat de pijn haast weg was, terwijl ik vandaag toch flink last had.

Edit: oh, en heb weer een nieuwe Forerunner 235 ontvangen. Die ook maar even proberen gelijk. :9
Die Herzogs zitten zo vreselijk strak, ik kreeg ze vaak niet zelfstandig uit :X

Ben blij dat ik een meer dan goede vervanger heb gevonden *O*
F means you're fucked
pi_159630186
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 19:39 schreef YUR het volgende:

[..]

Zit vrij strak ja :D

Ben benieuwd of ik ze uit ga krijgen of dat ik bij de buren aan moet bellen :')
  woensdag 3 februari 2016 @ 20:17:31 #58
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_159631365
quote:

Shin splint klachten? :X Vervelend, als je richting een marathon wil gaan.

Ik heb net heeeeerlijk gelopen O+ Nu lekker een zelfgemaakte Spaanse maaltijdsoep met chorizo en kikkererwten :9
Modifast :X

[ Bericht 2% gewijzigd door GotC op 03-02-2016 20:31:35 ]
  woensdag 3 februari 2016 @ 20:27:57 #59
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_159631738
Ja, goed eten hoort toch ook best een beetje bij trainen :Y

Me verheugd op de Dafne special... is het morgen }:|
pi_159631924
quote:
Als ik mijn tubes aan doe dan hoor ik van mensen wel eens dat dat te makkelijk gaat. Moet dat aantrekken echt moeilijk gaan? Ik zit "officieel" tussen twee maten in, en heb een strak paar en een heel erg strak paar tubes. Aantrekken gaat fluitend, uittrekken is een ander verhaal. Voor het hele strakke paar moet ik echt een techniekje gebruiken om ze uit te krijgen, alleen op kracht gaat bijna niet.
pi_159632014
Shoarma pizza na rondje lopen _O_
pi_159632188
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 18:36 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

Ik snap dit niet helemaal, wat voor een pace is dit? Hoe ver is een "race"?
quote:
The appropriate race paces for tempo intervals are 0:30:00 and 1:00:00 race pace
Het ziet er wat raar uit, maar ik denk dat ze bedoelen "je wedstrijdtempo voor wedstrijden van een half uur en (tot) een uur". Nou loop je waarschijnlijk nooit wedstrijden van een half uur of een uur, maar het gaat dus om het tempo dat je in een wedstrijd een half uur of/tot een uur kan volhouden.

En die tempo's loop je dan 8 tot 15 minuten (half uurstempo 8 minuten, uurstempo 15 minuten) en dan 2 tot 5 minuten herstel. Tijdens het herstel moet je in beweging blijven, maar rustig genoeg om je hartslag te laten herstellen. Als je het goed doet kun je ieder interval op hetzelfde tempo lopen.
pi_159632272
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 19:39 schreef YUR het volgende:

[..]

Oh ja ik heb vorig jaar na de Salland Trail nog mogen helpen :P

Ik vind ze heerlijk zitten, mijn Herzog tubes. Maar voor trailen is het (voor mij) minder geschikt, dat resulteert nog wel eens in een "kramp in mijn kuiten" dansje.
Als ik ze niet aandoe voelt dat heel raar, dan mis ik gewoon echt iets.

Misschien toch maar eens op zoek naar andere voor trails, compressport of CEP of zo...
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_159632273
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 20:39 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

[..]

Het ziet er wat raar uit, maar ik denk dat ze bedoelen "je wedstrijdtempo voor wedstrijden van een half uur en (tot) een uur". Nou loop je waarschijnlijk nooit wedstrijden van een half uur of een uur, maar het gaat dus om het tempo dat je in een wedstrijd een half uur of/tot een uur kan volhouden.

En die tempo's loop je dan 8 tot 15 minuten (half uurstempo 8 minuten, uurstempo 15 minuten) en dan 2 tot 5 minuten herstel. Tijdens het herstel moet je in beweging blijven, maar rustig genoeg om je hartslag te laten herstellen. Als je het goed doet kun je ieder interval op hetzelfde tempo lopen.
dank ^O^
pi_159632342
quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2016 20:17 schreef GotC het volgende:

[..]

Shin splint klachten? :X Vervelend, als je richting een marathon wil gaan.

Ik heb net heeeeerlijk gelopen O+ Nu lekker een zelfgemaakte Spaanse maaltijdsoep met chorizo en kikkererwten :9
Modifast :X
Ben het wel gewend, maar de laatste week is het verergerd. Zondag tijdens mijn LDL het eerste kwartier flink last gehad, maar daarna verdween de pijn. De dagen er na toch ook weer redelijk last. Vooral bij trap aflopen.

Eergisteren dus maar besloten om compressiekousen te gaan proberen. Nu net dus mijn eerste rondje met die dingen en het ging echt belabberd. Zware benen, toch (te veel) pijn in schenen en kwam er gewoon helemaal niet in. Paar keer gewandeld ook.

Heb die kousen dus net op het verkeerde moment geprobeerd. Hoop dat het van het weekend beter gaat.

Vanavond en morgen maar even flink koelen met ijs.
  woensdag 3 februari 2016 @ 20:44:19 #66
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_159632357
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 20:41 schreef Guard het volgende:

[..]

Oh ja ik heb vorig jaar na de Salland Trail nog mogen helpen :P

Ik vind ze heerlijk zitten, mijn Herzog tubes. Maar voor trailen is het (voor mij) minder geschikt, dat resulteert nog wel eens in een "kramp in mijn kuiten" dansje.
Als ik ze niet aandoe voelt dat heel raar, dan mis ik gewoon echt iets.

Misschien toch maar eens op zoek naar andere voor trails, compressport of CEP of zo...
http://www.ultrarun-store.nl/c-3259158/sportcompressie-bv-sport/

Erg blij mee! Deden hun werk op het strand uitstekend
F means you're fucked
pi_159632681
Moet ook zeggen dat mijn voeten minder lekker in mijn schoen zitten met die compressiekousen. Lijkt of ik meer "glij" in mijn schoen. Volgende keer misschien hardloopsok er over.
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 20:32 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Als ik mijn tubes aan doe dan hoor ik van mensen wel eens dat dat te makkelijk gaat. Moet dat aantrekken echt moeilijk gaan? Ik zit "officieel" tussen twee maten in, en heb een strak paar en een heel erg strak paar tubes. Aantrekken gaat fluitend, uittrekken is een ander verhaal. Voor het hele strakke paar moet ik echt een techniekje gebruiken om ze uit te krijgen, alleen op kracht gaat bijna niet.
Het ging redelijk makkelijk toen ik door had hoe je ze het beste aan kunt trekken. Maar ik voel wel duidelijk dat ze flink strak zitten. Voelt haast wel een beetje knellend. Duidelijk dat ik hier aan moet gaan wennen.

Uittrekken vond ik echt easy. Ik trek de bovenkant binnenste buiten over mijn voet en trek ze dan zo over mijn voet heen. No problem there. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-02-2016 21:00:57 ]
pi_159632953
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 09:20 schreef La_Tramposa het volgende:

Verder wel grappig om te merken, ik ging mijn 200tjes heel rustig aan lopen, op HM tempo ongeveer. En dan merk je hoeveel verschil het souplesse/reactief lopen heeft gemaakt. Ik moest me nu echt inhouden om niet harder dan 53 sec te gaan, terwijl ik daar toen ik net begon met de baantrainingen echt moeite voor moest doen om dat te halen :P
Mijn 200jes gingen gisteren tussen de 41 en 45 seconden, ben ik toch nog even snel (met harde meewind) :P

Ik hoop dat je snel weer helemaal de oude bent, en lekker op de baan kunt knallen. Langzaam op de baan lopen is saai.
  woensdag 3 februari 2016 @ 21:11:55 #69
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_159633530
quote:

Iemand nog een suggestie/verzoek voor een onderwerp mbt hardlopen en gezondheid, voor een inhoudelijk Prorun stuk?
-Hardlopen en de voordelen voor de gezondheid
-Is hardlopen echt slecht voor je knieën? (Dat roept 90% van alle niet-lopers :'))
-Wanneer is hardlopen goed voor je en wanneer niet meer (omslagpunt in bv afstand)
-Hardlopen na griep
-Hoe ziet het lichaam eruit van de ideale hardloper?
-Moet je het gewichtsverlies gemeten voor en na een loopje weer erbij drinken? Oftewel, is dit alleen maar vocht (en wat zout etc) en heeft het nut om dat 'erbij' te drinken?

Zomaar wat dingetjes :P
pi_159633646
quote:
4s.gif Op woensdag 3 februari 2016 20:35 schreef Leonos het volgende:
Shoarma pizza na rondje lopen _O_
Ik ga straks een broodje shoarma eten *O* .
pi_159633834
quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2016 20:59 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Mijn 200jes gingen gisteren tussen de 41 en 45 seconden, ben ik toch nog even snel (met harde meewind) :P

Ik hoop dat je snel weer helemaal de oude bent, en lekker op de baan kunt knallen. Langzaam op de baan lopen is saai.
Zo hard mag ik niet eens als ik wel fit ben ;) De snelste 200tjes moest ik van de zomer in 44.9 lopen haha, dus je bent sneller :P

Het maakt mij echt niet uit of ik snel of langzaam mag lopen, als het maar pijnloos is en blijft.
  woensdag 3 februari 2016 @ 21:19:36 #72
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_159633914
Pijnloos lopen :Y Heel zijn en blijven, dat is idd het belangrijkste. Hopelijk ben je weer snel op de been - 8-)- LT :)
pi_159634942
Helaas heeft vriend waarmee ik de asselronde komende zondag zou lopen besloten om hem niet te gaan lopen. Enige voordeel is wel dat ik m'n eigen tempo aan kan houden.
pi_159636250
quote:

Bij mij is/was doorlopen met shinsplintklachten ongeveer het slechtste wat ik kon doen. Rust geven, wachten tot het echt over was en weer voorzichtig beginnen, anders bleef ik er nog veel langer mee zitten.

Ik heb natuurlijk geen ervaring met compressie kousen, maar wees voorzichtig, met name omdat je zinnen op de marathon hebt gezet. Daardoor heb je misschien sneller de neiging om pijntjes onvoldoende te laten herstellen.
pi_159636422
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 21:42 schreef Voccar het volgende:
Helaas heeft vriend waarmee ik de asselronde komende zondag zou lopen besloten om hem niet te gaan lopen. Enige voordeel is wel dat ik m'n eigen tempo aan kan houden.
Wat is je tempo? Ik loop 'm ook en heb 2 uur rond aangegeven. Startvak A. Tikkeltje ambitieus misschien, maar als ik m'n HM tempo kan vasthouden moet dat zeker lukken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')