Prachtig stuk natuur! Volgens mij niet superveel hoogtemeters, maar dat maakt de omgeving denk ik wel goedquote:Op woensdag 3 februari 2016 14:07 schreef YUR het volgende:
[..]
OK!
Ik zit eraan te denken om volgende week zaterdag mee te doen...35km door het Dwingelder Veld
Ik snap dit niet helemaal, wat voor een pace is dit? Hoe ver is een "race"?quote:Tempo Intervals
Tempo Intervals are like fast tempo runs broken into two to four repeats with relatively short recovery jogs. The appropriate race paces for tempo intervals are 0:30:00 and 1:00:00 race pace and they should last between eight and fifteen minutes. Unlike the previous workouts, Tempo Intervals are the first workouts to allow for a recovery jog between hard efforts. In this case, you jog two to five minutes between each repeat then start the next one.
A tempo interval workout that I've had particular success with is two (or three) times two miles at 0:40:00 race pace effort with three minute recovery jogs between repeats. Following a thorough warm-up, these provide a great training stimulus to prepare you for an upcoming 5K or 10K race. The effort required, the pace judgement and the mental discomfort all help immensely when race time comes. Do this workout seven to 14 days before your next 10K.
Die Herzogs zitten zo vreselijk strak, ik kreeg ze vaak niet zelfstandig uitquote:Op woensdag 3 februari 2016 19:37 schreef J0kkebr0k het volgende:
J0kkebr0k heeft zojuist voor het eerst zijn Herzog compressiekousen aangetrokken. Man, wat een gekloot
Maar volgens mij gaat mij dit wel helpen tegen die verdomde shin splints die me al lang "tergen". Voelde bij een rondje door de woonkamer al meteen dat de pijn haast weg was, terwijl ik vandaag toch flink last had.
Zo maar even een klein half uurtje rustig er op uit.
Edit: oh, en heb weer een nieuwe Forerunner 235 ontvangen. Die ook maar even proberen gelijk.![]()
Zit vrij strak jaquote:Op woensdag 3 februari 2016 19:39 schreef YUR het volgende:
[..]
Die Herzogs zitten zo vreselijk strak, ik kreeg ze vaak niet zelfstandig uit![]()
Ben blij dat ik een meer dan goede vervanger heb gevonden
Shin splint klachten?quote:Op woensdag 3 februari 2016 19:37 schreef J0kkebr0k het volgende:
J0kkebr0k heeft zojuist voor het eerst zijn Herzog compressiekousen aangetrokken. Man, wat een gekloot
Maar volgens mij gaat mij dit wel helpen tegen die verdomde shin splints die me al lang "tergen". Voelde bij een rondje door de woonkamer al meteen dat de pijn haast weg was, terwijl ik vandaag toch flink last had.
Edit: oh, en heb weer een nieuwe Forerunner 235 ontvangen. Die ook maar even proberen gelijk.![]()
Als ik mijn tubes aan doe dan hoor ik van mensen wel eens dat dat te makkelijk gaat. Moet dat aantrekken echt moeilijk gaan? Ik zit "officieel" tussen twee maten in, en heb een strak paar en een heel erg strak paar tubes. Aantrekken gaat fluitend, uittrekken is een ander verhaal. Voor het hele strakke paar moet ik echt een techniekje gebruiken om ze uit te krijgen, alleen op kracht gaat bijna niet.quote:Op woensdag 3 februari 2016 19:37 schreef J0kkebr0k het volgende:
J0kkebr0k heeft zojuist voor het eerst zijn Herzog compressiekousen aangetrokken. Man, wat een gekloot![]()
quote:Op woensdag 3 februari 2016 18:36 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
Ik snap dit niet helemaal, wat voor een pace is dit? Hoe ver is een "race"?
Het ziet er wat raar uit, maar ik denk dat ze bedoelen "je wedstrijdtempo voor wedstrijden van een half uur en (tot) een uur". Nou loop je waarschijnlijk nooit wedstrijden van een half uur of een uur, maar het gaat dus om het tempo dat je in een wedstrijd een half uur of/tot een uur kan volhouden.quote:The appropriate race paces for tempo intervals are 0:30:00 and 1:00:00 race pace
Oh ja ik heb vorig jaar na de Salland Trail nog mogen helpenquote:Op woensdag 3 februari 2016 19:39 schreef YUR het volgende:
[..]
Die Herzogs zitten zo vreselijk strak, ik kreeg ze vaak niet zelfstandig uit![]()
Ben blij dat ik een meer dan goede vervanger heb gevonden
dankquote:Op woensdag 3 februari 2016 20:39 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
[..]
Het ziet er wat raar uit, maar ik denk dat ze bedoelen "je wedstrijdtempo voor wedstrijden van een half uur en (tot) een uur". Nou loop je waarschijnlijk nooit wedstrijden van een half uur of een uur, maar het gaat dus om het tempo dat je in een wedstrijd een half uur of/tot een uur kan volhouden.
En die tempo's loop je dan 8 tot 15 minuten (half uurstempo 8 minuten, uurstempo 15 minuten) en dan 2 tot 5 minuten herstel. Tijdens het herstel moet je in beweging blijven, maar rustig genoeg om je hartslag te laten herstellen. Als je het goed doet kun je ieder interval op hetzelfde tempo lopen.
Ben het wel gewend, maar de laatste week is het verergerd. Zondag tijdens mijn LDL het eerste kwartier flink last gehad, maar daarna verdween de pijn. De dagen er na toch ook weer redelijk last. Vooral bij trap aflopen.quote:Op woensdag 3 februari 2016 20:17 schreef GotC het volgende:
[..]
Shin splint klachten?Vervelend, als je richting een marathon wil gaan.
Ik heb net heeeeerlijk gelopenNu lekker een zelfgemaakte Spaanse maaltijdsoep met chorizo en kikkererwten
Modifast
http://www.ultrarun-store.nl/c-3259158/sportcompressie-bv-sport/quote:Op woensdag 3 februari 2016 20:41 schreef Guard het volgende:
[..]
Oh ja ik heb vorig jaar na de Salland Trail nog mogen helpen
Ik vind ze heerlijk zitten, mijn Herzog tubes. Maar voor trailen is het (voor mij) minder geschikt, dat resulteert nog wel eens in een "kramp in mijn kuiten" dansje.
Als ik ze niet aandoe voelt dat heel raar, dan mis ik gewoon echt iets.
Misschien toch maar eens op zoek naar andere voor trails, compressport of CEP of zo...
Het ging redelijk makkelijk toen ik door had hoe je ze het beste aan kunt trekken. Maar ik voel wel duidelijk dat ze flink strak zitten. Voelt haast wel een beetje knellend. Duidelijk dat ik hier aan moet gaan wennen.quote:Op woensdag 3 februari 2016 20:32 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Als ik mijn tubes aan doe dan hoor ik van mensen wel eens dat dat te makkelijk gaat. Moet dat aantrekken echt moeilijk gaan? Ik zit "officieel" tussen twee maten in, en heb een strak paar en een heel erg strak paar tubes. Aantrekken gaat fluitend, uittrekken is een ander verhaal. Voor het hele strakke paar moet ik echt een techniekje gebruiken om ze uit te krijgen, alleen op kracht gaat bijna niet.
Mijn 200jes gingen gisteren tussen de 41 en 45 seconden, ben ik toch nog even snel (met harde meewind)quote:Op woensdag 3 februari 2016 09:20 schreef La_Tramposa het volgende:
Bij de baantraining gisteren toch weer wat oud zeer gevoeld, kleine irritatie bij de aanhechtingen van mijn bekken. Volgens de fysio moet ik intensief rekken, een paar keer per dag, zodat er minder vocht in de pezen blijft zitten en deze op die plek smaller worden of zo. Enfin.. ik ga het proberen.
Verder wel grappig om te merken, ik ging mijn 200tjes heel rustig aan lopen, op HM tempo ongeveer. En dan merk je hoeveel verschil het souplesse/reactief lopen heeft gemaakt. Ik moest me nu echt inhouden om niet harder dan 53 sec te gaan, terwijl ik daar toen ik net begon met de baantrainingen echt moeite voor moest doen om dat te halen
-Hardlopen en de voordelen voor de gezondheidquote:Op woensdag 3 februari 2016 09:31 schreef Quoi het volgende:
Iemand nog een suggestie/verzoek voor een onderwerp mbt hardlopen en gezondheid, voor een inhoudelijk Prorun stuk?
Zo hard mag ik niet eens als ik wel fit benquote:Op woensdag 3 februari 2016 20:59 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Mijn 200jes gingen gisteren tussen de 41 en 45 seconden, ben ik toch nog even snel (met harde meewind)
Ik hoop dat je snel weer helemaal de oude bent, en lekker op de baan kunt knallen. Langzaam op de baan lopen is saai.
Bij mij is/was doorlopen met shinsplintklachten ongeveer het slechtste wat ik kon doen. Rust geven, wachten tot het echt over was en weer voorzichtig beginnen, anders bleef ik er nog veel langer mee zitten.quote:Op woensdag 3 februari 2016 19:37 schreef J0kkebr0k het volgende:
Wat is je tempo? Ik loop 'm ook en heb 2 uur rond aangegeven. Startvak A. Tikkeltje ambitieus misschien, maar als ik m'n HM tempo kan vasthouden moet dat zeker lukken.quote:Op woensdag 3 februari 2016 21:42 schreef Voccar het volgende:
Helaas heeft vriend waarmee ik de asselronde komende zondag zou lopen besloten om hem niet te gaan lopen. Enige voordeel is wel dat ik m'n eigen tempo aan kan houden.
Ik loop er al een jaar of 2 mee alleen is het sinds een jaar minder heftig. Eerder lastig dan echt pijnlijk. Ik kon er prima mijn trainingen en evenementjes mee lopen, maar nu sinds ik voor de marathon train en ook echt langzame duurlopen doe, lijkt het weer erger te worden.quote:Op woensdag 3 februari 2016 22:14 schreef indepoeier het volgende:
[..]
Bij mij is/was doorlopen met shinsplintklachten ongeveer het slechtste wat ik kon doen. Rust geven, wachten tot het echt over was en weer voorzichtig beginnen, anders bleef ik er nog veel langer mee zitten.
Ik heb natuurlijk geen ervaring met compressie kousen, maar wees voorzichtig, met name omdat je zinnen op de marathon hebt gezet. Daardoor heb je misschien sneller de neiging om pijntjes onvoldoende te laten herstellen.
Tempo zal waarschijnlijk 5:20-5:30 zijn, ik heb als tijd 2:13:13 opgegeven. Tijd geleden dat ik zo ver heb gelopen, dus niet erg als het langzamer gaat.quote:Op woensdag 3 februari 2016 22:18 schreef indepoeier het volgende:
[..]
Wat is je tempo? Ik loop 'm ook en heb 2 uur rond aangegeven. Startvak A. Tikkeltje ambitieus misschien, maar als ik m'n HM tempo kan vasthouden moet dat zeker lukken.
Dat is natuurlijk het allerbelangrijkstquote:Op woensdag 3 februari 2016 21:17 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Zo hard mag ik niet eens als ik wel fit benDe snelste 200tjes moest ik van de zomer in 44.9 lopen haha, dus je bent sneller
![]()
Het maakt mij echt niet uit of ik snel of langzaam mag lopen, als het maar pijnloos is en blijft.
Ik zou een tijd stoppen met lopen tot de pijn echt weg is. Of op zijn hoogst heeeeel langzaam lopen. Pijn is een signaal hè..... Anders blijf je dit gekloot nog jaren houden.quote:
Precies dit. Ervaringsdeskundige hier.quote:Op donderdag 4 februari 2016 06:58 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ik zou een tijd stoppen met lopen tot de pijn echt weg is. Of op zijn hoogst heeeeel langzaam lopen. Pijn is een signaal hè..... Anders blijf je dit gekloot nog jaren houden.
quote:Op donderdag 4 februari 2016 08:24 schreef MaleDuck het volgende:
YUR, je mag me uit de OP halen bij de Halve van Schipluiden (20 feb) en de CPC...
Ik had al zo'n vermoeden dat je dat niet ging halen als ik jouw berichten over werk en niet kunnen lopen las... Jammer idd!quote:Op donderdag 4 februari 2016 08:24 schreef MaleDuck het volgende:
YUR, je mag me uit de OP halen bij de Halve van Schipluiden (20 feb) en de CPC...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 4 februari 2016 09:47 schreef Devv het volgende:
Het gaat zondag glibberen en glijden worden als ik de weerberichten mag geloven.Ja maar....een racevest kun je toch in alle weersomstandigheden dragenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik droeg m vanmorgen nog!F means you're fucked
Hoe oud was je ook alweer?quote:Op donderdag 4 februari 2016 09:56 schreef Cynic het volgende:
Hm, heb hier redelijk in de buurt een loopgroep gevonden die traint op avonden dat ik ook kan.
De meeste andere die ik vond vielen steeds precies samen met survivaltraining.
Toch wel het overwegen waard, kijken of er nog wat rek in het oude lijf zit...
Dat stond er eigenlijk ook helemaal los van. Ik vond het gewoon leuk om te meldenquote:Op donderdag 4 februari 2016 09:49 schreef YUR het volgende:
[..]
Ja maar....een racevest kun je toch in alle weersomstandigheden dragen![]()
Ik droeg m vanmorgen nog!
Leuk is het sowieso jaquote:Op donderdag 4 februari 2016 10:12 schreef Devv het volgende:
[..]
Dat stond er eigenlijk ook helemaal los van. Ik vond het gewoon leuk om te melden.
Ik mag dit jaar tijdens mijn jaarlijkse vaste 10km met de veteranen meedoen!quote:
Duidelijk antwoord....quote:Op donderdag 4 februari 2016 10:13 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ik mag dit jaar tijdens mijn jaarlijkse vaste 10km met de veteranen meedoen!
Voor de survivalcompetitie duurt dat nog 5 jaar, maar het gaat in ieder geval hard de verkeerde kant op.
Ik moet het gebrek aan vooruitgang toch ergens aan kunnen ophangen.quote:Op donderdag 4 februari 2016 10:17 schreef YUR het volgende:
[..]
Ohhh, maar dat is helemaal niet oud man!
Ach welnee...toegeven dat je geen talent hebt went vanzelfquote:Op donderdag 4 februari 2016 10:30 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ik moet het gebrek aan vooruitgang toch ergens aan kunnen ophangen.
"Daar ben ik te oud voor" klinkt een stuk beter dan "Ik heb gewoon geen talent"
quote:Op donderdag 4 februari 2016 09:47 schreef Devv het volgende:
Het gaat zondag glibberen en glijden worden als ik de weerberichten mag geloven.Dat is wel kut.... kan ik de 8km omhoog glibberen tijdens de Midwinter Marathon in Apeldoorn....SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Iemand nog tips? Excuus om trailschoenen te kopen maybe?
Cookin’ like a chef I’m a 5 star Michelin
Euh...de midwinter marathon is toch gewoon verhard? Of hebben ze het parcours aangepast?quote:Op donderdag 4 februari 2016 10:43 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Dat is wel kut.... kan ik de 8km omhoog glibberen tijdens de Midwinter Marathon in Apeldoorn....
Iemand nog tips? Excuus om trailschoenen te kopen maybe?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |