SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bereiding:
dop de sperzieboontjes en snij ze doormidden. Kook in de kookpan water en doe vervolgens de boontjes hierin en kook ze 5 minuten.
Bak ondertussen de kipblokjes in een wok met 2 eetlepels olijfolie.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als de kip gebakken is, zet je het vuur laag en voeg je de 200 ml water en de inhoud van het bakje Ajam Smoor erbij. Laat dit vervolgens zachtjes pruttelen tot het "sap" de gewenste dikte heeft.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als de boontjes zijn afgegoten doe je deze in de wok met 2 eetlepels olijfolie en wok je dit even ongeveer 2 a 3 minuten. (Vergeet je niet ondertussen de kip in de gaten te houden en even te roeren?) Doe vervolgens 200 ml water bij de boontjes en de inhoud van het bakje Sajoer Boontjes en roer goed door. (Doe de kip ook nog maar eens doorroeren/omscheppen)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Goed.... de kipprut en boontjesprut zijn dan lekker gekruid dus zet je het vuur uit en zet je de magnetron rijst in de magnetron op 700 watt 1 minuut. In de tussentijd zet je een bord klaar en roer je nog een laatste maal door zowel de kip als boontjes prut.
Serveer de rijst, boontjes, kip en atjar op het bord en eet smakelijk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben![]()
Ik had ze natuurlijk ook als 2 filets in pak moeten showen.. Zo is het verwarrend met 1 half voorbereid produktquote:Op zaterdag 6 februari 2016 15:31 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]Zat ook al te kijken. Leken wel appelpartjes of zo.
![]()
quote:Op zaterdag 6 februari 2016 15:35 schreef Mickeys het volgende:
Ingrediënten:
500 gram sperziebonen (verse want het moet wel knapperig blijven)
400 gram kipfilet in blokjes
magnetron rijst (Ik heb van die 1 minuut dingen genomen)
Atjar
Ajam Smoor
Sajoer boontjes
2 x 200 ml water
Olijfolie
Hulp attributen:
Kookpan
2 x wok (ik had zelf een 1-persoons hapjes pannetje en 1-persoons wokje)
SpatelsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bereiding:
dop de sperzieboontjes en snij ze doormidden. Kook in de kookpan water en doe vervolgens de boontjes hierin en kook ze 5 minuten.
Bak ondertussen de kipblokjes in een wok met 2 eetlepels olijfolie.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als de kip gebakken is, zet je het vuur laag en voeg je de 200 ml water en de inhoud van het bakje Ajam Smoor erbij. Laat dit vervolgens zachtjes pruttelen tot het "sap" de gewenste dikte heeft.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als de boontjes zijn afgegoten doe je deze in de wok met 2 eetlepels olijfolie en wok je dit even ongeveer 2 a 3 minuten. (Vergeet je niet ondertussen de kip in de gaten te houden en even te roeren?) Doe vervolgens 200 ml water bij de boontjes en de inhoud van het bakje Sajoer Boontjes en roer goed door. (Doe de kip ook nog maar eens doorroeren/omscheppen)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Goed.... de kipprut en boontjesprut zijn dan lekker gekruid dus zet je het vuur uit en zet je de magnetron rijst in de magnetron op 700 watt 1 minuut. In de tussentijd zet je een bord klaar en roer je nog een laatste maal door zowel de kip als boontjes prut.
Serveer de rijst, boontjes, kip en atjar op het bord en eet smakelijk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
quote:Op zaterdag 6 februari 2016 15:38 schreef FANN het volgende:
Die boontjes ga ik proberen, met mijn eigen rijst en kip
The reward of a thing well done is to have done it.
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben![]()
Oh mens, wat lekker weer! Ligt prachtig op het bord zeg. Aardig klusje geweest ook.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 15:35 schreef Mickeys het volgende:
Ingrediënten:
500 gram sperziebonen (verse want het moet wel knapperig blijven)
400 gram kipfilet in blokjes
magnetron rijst (Ik heb van die 1 minuut dingen genomen)
Atjar
Ajam Smoor
Sajoer boontjes
2 x 200 ml water
OlijfolieRijst zal ik een gewone soort voor moeten nemen, want geen magnetron en bij je kokos recept waren ook boontjes nodig. Daar kocht ik zo'n duo verpakking voor, dus er staat hier nog een potje. Haha, lekker niet doppen!
L2B's Mixcloud![]()
Boontjes in pot zijn niet knapperig... dat is met wok gerecht wel lekkerder dus ja... ik dop WEL mijn eigen boontjes (doe mijn hele leven al niet anders)The reward of a thing well done is to have done it.
Ach, wat maakt het uit, sjuuf, het gaat toch om het eindresultaat. Zal wel weer goed komen met die ingrediënten.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 15:35 schreef chufi het volgende:
[..]
Ik had ze natuurlijk ook als 2 filets in pak moeten showen.. Zo is het verwarrend met 1 half voorbereid produktL2B's Mixcloud![]()
Ah oké, er moet een bite aanwezig zijn.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 15:45 schreef Mickeys het volgende:
Boontjes in pot zijn niet knapperig... dat is met wok gerecht wel lekkerder dus ja... ik dop WEL mijn eigen boontjes (doe mijn hele leven al niet anders)
L2B's Mixcloud![]()
Goed... dan punt ik ze af...quote:
iedereen in mijn omgeving noemt het boontjes doppen, je haalt de "dopjes" erafThe reward of a thing well done is to have done it.
Sperzieboontjes FANN, sperzieboontjesquote:Op zaterdag 6 februari 2016 15:53 schreef FANN het volgende:
[..]
Dat zijn tuinbonenhet moeten toch snijbonen zijn?
owquote:Op zaterdag 6 februari 2016 15:53 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Sperzieboontjes FANN, sperzieboontjesmag ik wel extra groot opschrijven
![]()
![]()
Goed oelewapper... even een lesje sperzieboontjes doppenquote:
Dat heb ik vroeger wel samen met mijn moeder gedaan, dus dat kan ikquote:Op zaterdag 6 februari 2016 15:55 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Goed oelewapper... even een lesje sperzieboontjes doppen![]()
![]()
quote:Op zaterdag 6 februari 2016 15:56 schreef FANN het volgende:
[..]
Dat heb ik vroeger wel samen met mijn moeder gedaan, dus dat kan ik
Ik ging godsamme nog aan mijzelf twijfelen... maar ik had WEL gelijk... GRMBLquote:
ja, jaquote:Op zaterdag 6 februari 2016 15:58 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Ik ging godsamme nog aan mijzelf twijfelen... maar ik had WEL gelijk... GRMBL![]()
![]()
Omdat een stelletje studentikoze zeilballen het boontjes doppen noemt nou ja ...quote:Op zaterdag 6 februari 2016 15:58 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Ik ging godsamme nog aan mijzelf twijfelen... maar ik had WEL gelijk... GRMBL![]()
Omdat jij te beroerd bent je ongelijk eens toe te geven. Af en toe is dat echt iets om doodziek van te worden.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 15:59 schreef chufi het volgende:
[..]
Omdat een stelletje studentikoze zeilballen het boontjes doppen noemt nou ja ...The reward of a thing well done is to have done it.
Hou nou op lul. Echt. je bent zo zielig en ik meen het echt! Ga jij desnoods je kranen maar eens op jouw manier afdoppen... bijvoorbeeld...quote:The reward of a thing well done is to have done it.
Maar OK spreekwoordelijk heb je gelijkquote:Op zaterdag 6 februari 2016 16:00 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Omdat jij te beroerd bent je ongelijk eens toe te geven. Af en toe is dat echt iets om doodziek van te worden.![]()
Dit is geen SC. KAPPEN NOUquote:Op zaterdag 6 februari 2016 16:03 schreef chufi het volgende:
[..]
Maar OK spreekwoordelijk heb je gelijkThe reward of a thing well done is to have done it.
Over LDS koken gesproken..... dit had ik eerder moeten weten:
quote:Op zaterdag 6 februari 2016 16:03 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Hou nou op lul. Echt. je bent zo zielig en ik meen het echt! Ga jij desnoods je kranen maar eens op jouw manier afdoppen... bijvoorbeeld...![]()
rustig aan kinders.... verder in de SC![]()
![]()
Misschien dat ik nog wat snijbonen door mn recept doe... Ongedoptequote:Op zaterdag 6 februari 2016 16:13 schreef FANN het volgende:
[..]![]()
rustig aan kinders.... verder in de SC![]()
vandaag eet ik de rest,nu wél een fotoquote:Op vrijdag 5 februari 2016 21:34 schreef FANN het volgende:
Luie Nassi
Ik heb het gegeten met een spiegeleitje, kroepoek en augurken, maar geen foto van mijn
bord gemaakt, had ik geen zin meer in![]()
![]()
![]()
Ziet er lekker uit!quote:Op zaterdag 6 februari 2016 18:20 schreef FANN het volgende:
[..]
vandaag eet ik de rest,nu wél een foto![]()
[ afbeelding ]![]()
Helemaal doortrokken van smaak dan hè.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 18:34 schreef FANN het volgende:
[..]
was het ook wederom, zelfs lekkerder dan de eerste keerWat zat er in dat glas, blond bier?
L2B's Mixcloud![]()
Hier het resultaat van eerder..
Bereiding is simpel:
Begin in de wok op hoog vuur met de kip... gooi er na een tijdje de groenten doorheen. Dat Bami-goreng pakje heb ik vermengd met heet water, veel sambal en pindakaas.. en later toegevoegd aan het geheel.
De noedels gekookt in ruim water . afgieten en daarna bij de rest toegevoegd..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door chufi op 06-02-2016 19:26:32 ]![]()
Radlerquote:Op zaterdag 6 februari 2016 19:12 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Helemaal doortrokken van smaak dan hè.Wat zat er in dat glas, blond bier?
![]()
![]()
quote:Op zaterdag 6 februari 2016 19:19 schreef chufi het volgende:
Bereiding is simpel:
Begin in de wok op hoog vuur met de kip... gooi er na een tijdje de groenten doorheen. Dat Bami-goreng pakje heb ik vermengd met heet water, veel sambal en pindakaas.. en later toegevoegd aan de het geheel.
De noedels gekookt in ruim water . afgieten en daarna bij de rest toegevoegd..oh lekker, ik hou van dit soort éénpansgerechtenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ook simpel om te maken
![]()
![]()
quote:Op zaterdag 6 februari 2016 19:19 schreef chufi het volgende:
Bereiding is simpel:
Begin in de wok op hoog vuur met de kip... gooi er na een tijdje de groenten doorheen. Dat Bami-goreng pakje heb ik vermengd met heet water, veel sambal en pindakaas.. en later toegevoegd aan de het geheel.
De noedels gekookt in ruim water . afgieten en daarna bij de rest toegevoegd..Daar doe je wel even mee!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
L2B's Mixcloud![]()
als lucky akkoord gaat?quote:
tis zijn OP
...![]()
Kostelijk! Zo, nu eerst de tomatensoep van Mick in elkaar flansen.quote:L2B's Mixcloud![]()
Ja toch?quote:Op zondag 7 februari 2016 14:20 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]Het past er wel erg goed bij, Sas.
![]()
![]()
quote:Heb jij enig idee waarom mijn ballen niet blijven drijven en die van Mick wel?
L2B's Mixcloud![]()
quote:Op zondag 7 februari 2016 15:41 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]Heb jij enig idee waarom mijn ballen niet blijven drijven en die van Mick wel?
of die van jou kunnen niet zwemmenquote:Op zondag 7 februari 2016 15:42 schreef Lucky2Bastard het volgende:
Oh, ze gaan natuurlijk drijven als ze gaar zijn.ik heb géén flauw idee
![]()
![]()
quote:Op zondag 7 februari 2016 15:43 schreef FANN het volgende:
[..]
[..]
of die van jou kunnen niet zwemmenik heb géén flauw idee
Heb ter decoratie nog een kleinigheidje toegevoegd, anders zag het er zo kaal uit.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.L2B's Mixcloud![]()
quote:Op zondag 7 februari 2016 15:51 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]Heb ter decoratie nog een kleinigheidje toegevoegd, anders zag het er zo kaal uit.
slomeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Tip!
http://www.ah.nl/producte(...)nkname=all&ns_fee=0#
Verwijder de wikkel. Magnetron (700 Watt): prik enkele gaatjes in de folie. Plaats de schaal in de magnetron en verwarm het gerecht 4,5 minuut. Oven (180C): verwijder de folie. Plaats de schaal in het midden van de voorverwarmde oven en verwarm het gerecht ci. 15 minuten.
![]()
![]()
Kan deze reeks hernoemd worden naar ´Opwarmen voor 40+´ers´?quote:Op zondag 7 februari 2016 16:09 schreef FANN het volgende:
Tip!
[ afbeelding ]
http://www.ah.nl/producte(...)nkname=all&ns_fee=0#
Verwijder de wikkel. Magnetron (700 Watt): prik enkele gaatjes in de folie. Plaats de schaal in de magnetron en verwarm het gerecht 4,5 minuut. Oven (180C): verwijder de folie. Plaats de schaal in het midden van de voorverwarmde oven en verwarm het gerecht ci. 15 minuten.
![]()
Ja jammerquote:Op zondag 7 februari 2016 16:40 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Kan deze reeks hernoemd worden naar ´Opwarmen voor 40+´ers´?
Morgen wil ik Braziliaanse Kokoskip maken.
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen![]()
Vandaag Witof schotel hier: Witlof in 2en snijden, kern eruit halen.
Plak beenham eromheen en in een ovenschaal doen, geraspte kaas erover, beetje panko en 30 minuten op 180 graden in de oven.![]()
Ik gooi het in de wok, easypeasy!!quote:Op zondag 7 februari 2016 18:48 schreef SiGNe het volgende:
Plak beenham eromheen en in een ovenschaal doen, geraspte kaas erover, beetje panko en 30 minuten op 180 graden in de oven.
Witlof in stukken, kern eruit. Even koken. (Ik hou van zachte groente) Dan in de wok met wat ham en geraspte kaas, even doorwarmen en klaar!!![]()
Kan ook ja maar ik hou van gegratineerde kaasquote:Op zondag 7 februari 2016 18:52 schreef soapie het volgende:
[..]
Ik gooi het in de wok, easypeasy!!
Witlof in stukken, kern eruit. Even koken. (Ik hou van zachte groente) Dan in de wok met wat ham en geraspte kaas, even doorwarmen en klaar!!![]()
Als je het wokt kan je er ook wat honing en ketjap doorheen doen![]()
Ik ook, maar ben lui qua koken...quote:Op zondag 7 februari 2016 18:57 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Kan ook ja maar ik hou van gegratineerde kaas![]()
Als je het wokt kan je er ook wat honing en ketjap doorheen doen
Dat is inderdaad ook een goede tip!![]()
![]()
quote:Op zondag 7 februari 2016 18:48 schreef SiGNe het volgende:
Plak beenham eromheen en in een ovenschaal doen, geraspte kaas erover, beetje panko en 30 minuten op 180 graden in de oven.Dit soort recepten vind ik geweldigquote:Op zondag 7 februari 2016 18:52 schreef soapie het volgende:
[..]
Ik gooi het in de wok, easypeasy!!
Witlof in stukken, kern eruit. Even koken. (Ik hou van zachte groente) Dan in de wok met wat ham en geraspte kaas, even doorwarmen en klaar!!Lekker makkelijk!
Ik kan als Vegetariër die wel eens zondigt best eens goeie Biologische Beenham kopen
en dan probeer ik de versie uit de oven![]()
Ik moest googelen wat Panko was trouwensmaar dat is óók een hele goeie tip
![]()
Mijn schoonmoeder maakte het vroeger altijd in de oven, daarom ga ik voor die![]()
![]()
Dat maakte me mn moeder altijd (zonder Panko)quote:Op zondag 7 februari 2016 18:48 schreef SiGNe het volgende:
Plak beenham eromheen en in een ovenschaal doen, geraspte kaas erover, beetje panko en 30 minuten op 180 graden in de oven.![]()
MEquote:Op zondag 7 februari 2016 19:13 schreef chufi het volgende:
[..]
Dat maakte me mn moeder altijd (zonder Panko)moeder ook en ik ook maar dan met bechamel saus
HeerlijkIedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen![]()
Braziliaanse kokoskip?quote:Op zondag 7 februari 2016 18:45 schreef Soury het volgende:
[..]
Ja jammer
Morgen wil ik Braziliaanse Kokoskip maken.![]()
Recept aub!
En straks fotootje?![]()
quote:Op zondag 7 februari 2016 15:51 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]Heb ter decoratie nog een kleinigheidje toegevoegd, anders zag het er zo kaal uit.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Alleen had ik dan een soepstengel gedaan i.p.v. een wortel
En mijn ballen dreven ook niet
Lol! Lekker romig soepie trouwens. En de gehaktballetjes draaien met latex handschoenen is een verademing.quote:Op maandag 8 februari 2016 11:13 schreef Mickeys het volgende:
[..]![]()
Alleen had ik dan een soepstengel gedaan i.p.v. een wortel
En mijn ballen dreven ook niet
L2B's Mixcloud![]()
Tip: knoflookteentjes zijn prima in te vriezen. Dan ben je van dat gezeur af met uitlopen.L2B's Mixcloud![]()
Dus zelfs dat is een gouden tip. Ik heb ze ook aan met uien snijden en knoflook pellen en zo. Anders stinken je handen, zelfs na 5 keer goed met zeep afwassen, er nog steeds naar.quote:Op maandag 8 februari 2016 11:36 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Lol! Lekker romig soepie trouwens. En de gehaktballetjes draaien met latex handschoenen is een verademing.The reward of a thing well done is to have done it.
Ja precies! Dan heb je een aantal keren je handen gewassen en als je dan gaat douchen meurt het nóg als een otter. Ze beweren wel dat je de lucht weg kan krijgen door met je vingers langs staal te wrijven, maar dan doe ik blijkbaar iets niet goed.quote:Op maandag 8 februari 2016 12:07 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Dus zelfs dat is een gouden tip. Ik heb ze ook aan met uien snijden en knoflook pellen en zo. Anders stinken je handen, zelfs na 5 keer goed met zeep afwassen, er nog steeds naar.
Voortaan mooi handschoenen aan. Er lag een grote zak met die dingen bij mijn ouders op zolder, dus heb ik even geholpen met het opruimen van een aantal dingen.
L2B's Mixcloud![]()
Ovenschotel test
Nodig:
Aardappelen
Oude Geraspte Kaas
1 blikje Bonduelle ratatouille a la provençale
1 pot geroosterde Paprika's, je hebt niet de hele pot nodig, maar het mag wel als jij dat lekker vindt.
(is ook lekker op een zelfgemaakte pizza trouwens...)
Men neme...![]()
Een klein Ovenschoteltje
Vul dit met héél dun gesneden aardappelschijfjes
Verdeel hier 1 blik Bonduelle ratatouille overheen
Daarna een lekkere dikke laag geraspte oude kaas (+/- 200 gram)
Daarna weer een laag aardappelschijfjes
Dan een paar geroosterde Paprika's erop en 1 ui in ringen gesneden
Ongeveer 40 minuten op 200 graden in de Oven
Oppa !
Het is wel érg zoutvolgende keer grotere ovenschaal zodat ik méér aardappelen kan gebruiken
en misschien toch vers basilicum erdoorheen of bechamelsaus ofzoiets...
ikweetnogniet![]()
![]()
Nooit geweten dat dat kon!quote:Op maandag 8 februari 2016 11:37 schreef Lucky2Bastard het volgende:
Tip: knoflookteentjes zijn prima in te vriezen. Dan ben je van dat gezeur af met uitlopen.![]()
![]()
Het is dan ook een beste laag kaas.quote:Lekkere schotel lijkt het me wel.
Met name door de geroosterde paprika.
L2B's Mixcloud![]()
Ja het is wel lekker, maar er mist nog ietsquote:Op maandag 8 februari 2016 12:43 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Het is dan ook een beste laag kaas.Lekkere schotel lijkt het me wel.
Met name door de geroosterde paprika.
ga ik volgende keer even over denken
![]()
![]()
Teentje knof. Misschien wat provencaalse kruiden?quote:Op maandag 8 februari 2016 12:44 schreef FANN het volgende:
[..]
Ja het is wel lekker, maar er mist nog ietsga ik volgende keer even over denken
L2B's Mixcloud![]()
knof dacht ik ook aan, kruiden niet, die ratatouille proef je heel erg, hoeft ook geen zou bij dus,quote:Op maandag 8 februari 2016 12:45 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Teentje knof. Misschien wat provencaalse kruiden?
maar ik denk dat vooral die paprika's zo zout zijn, was gewoon even een test![]()
![]()
Dat experimenteren is leuk. Het komt steeds minder vaak voor dat je denkt van, nàh, da's niks.quote:Op maandag 8 februari 2016 12:47 schreef FANN het volgende:
[..]
knof dacht ik ook aan, kruiden niet, die ratatouille proef je heel erg, hoeft ook geen zou bij dus,
maar ik denk dat vooral die paprika's zo zout zijn, was gewoon even een testL2B's Mixcloud![]()
Ik krijg er wel lol inquote:Op maandag 8 februari 2016 12:57 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Dat experimenteren is leuk. Het komt steeds minder vaak voor dat je denkt van, nàh, da's niks.![]()
Ik heb hier een recept voor me liggen die ik uit een tijdschrift heb gescheurd (bij de fysio in de wachtkamer)
Italiaanse Aubergineschotel
4 pers.
2 aubergines
6 el olijfolie
700 gr, tomatensaus (fles)
[spoiler]staat erachter maar ik denk dat het ook met gezeefde tomaten uit een pak kan...[/spoiler]
1 bol mozzarella, in plakjes
50 gr. parmezaanse kaas, geraspt
2 el basilicumblaadjes, grof gesneden
1 ciabatta, in sneetjes
1 ingevette ovenschaal (inhoud1,5 ltr)
Snijd de aubergines in de lengte in dunne plakken.
Verhit steeds in een koekenpan 1 el. olijfolie en bak 3-4 aubergine plakken in 2 min,
per kant bruin. Leg ze op een bord en bak met de rest van de olijfolie de rest van de aubergine.
Verwarm de oven voor tot 200 graden.
Schenk een laagje tomatensaus in een ovenschaal.
Leg 2-3 plakken op.
Herhaal met de rest van de tomatensaus en aubergine.
Eindig met een laag tomatensaus.
Leg er de mozzarella op en bestrooi met de parmezaanse kaas.
Bak de aubergineschotel in de voorverwarmde oven in ca 20 min. goudbruin.
Bestrooi met de basilicum en geef er ciabatta bij.
Lekker met een frisse groene salade!
Die wil ik dus proberen![]()
![]()
FANN, eruit gescheurd?!? Jij boefje!
Daar maak je toch gewoon een foto van met je telefoon?
of hebben 40+ers geen camera in hun telefoon?![]()
![]()
Oeh... dit lijkt me wel wat voor in de zomer als bijgerecht bij bijvoorbeeld de BBQ
Sja dit soort dingen ben ik ook dol op en nu snap ik ook meteen waarom de fysiotherapeut zo hard aan je poot trok.quote:Op maandag 8 februari 2016 13:08 schreef FANN het volgende:
[..]
Ik krijg er wel lol in![]()
Ik heb hier een recept voor me liggen die ik uit een tijdschrift heb gescheurd (bij de fysio in de wachtkamer)
4 pers.
2 aubergines
6 el olijfolie
[spoiler]staat erachter maar ik denk dat het ook met gezeefde tomaten uit een pak kan...[/spoiler]
1 ciabatta, in sneetjes
Verhit steeds in een koekenpan 1 el. olijfolie en bak 3-4 aubergine plakken in 2 min,
per kant bruin. Leg ze op een bord en bak met de rest van de olijfolie de rest van de aubergine.
Leg 2-3 plakken op.
Die wil ik dus proberen
L2B's Mixcloud![]()
Dat ziet er lekker en kleurrijk uit! Totaal geen ervaring mee en lijkt me leuk om eens te doen.quote:Op maandag 8 februari 2016 13:37 schreef Mickeys het volgende:
Oeh... dit lijkt me wel wat voor in de zomer als bijgerecht bij bijvoorbeeld de BBQL2B's Mixcloud![]()
quote:Op maandag 8 februari 2016 13:37 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Sja dit soort dingen ben ik ook dol op en nu snap ik ook meteen waarom de fysiotherapeut zo hard aan je poot trok.![]()
![]()
Braziliaanse Kokoskip
Is nog niet klaar maar even de voorbereiding.
Ingrediënten :
1 theelepel gemalen komijn
1 theelepel gemalen cayennepeper
1 theelepel gemalen kurkuma (bij mijn turkse groetenboer was het met een c gespeld dus ik zocht me rot)
1 theelepel korianderpoeder
2 eetlepels olijfolie, apart te verwerken
4 kipfilets
zout en versgemalen zwarte peper naar smaak
1 ui, fijngesneden
1 eetlepel verse gember, fijngesneden
2 groene chilipepers, ontlijst en fijngesneden
2 teentjes knoflook, fijngesneden
3 tomaten, ontzaad en in stukjes (ik heb ze uit blik)
1 blikje (400 ml) vetarme kokosmelk
1 bosje verse koriander, fijngesneden
In een middelgrote kom wat olie, komijn, cayennepeper, kurkuma en koriander mengen. Kip in stukken snijden, met zout en peper op smaak brengen . Ik heb het een tijdje laten marineren.
Ui knoflook gember en pepers in kleine stukjes snijden
Kip bakken in wat olie, ik heb al wat geproefd en ik moet er echt vanaf blijven. Nu al lekker
Kip kan na gaar gebakken even aan de kant voor de rest (die volgt)
p.s. mooie kleur dankzij de (c) kurkuma
Die handel bakken en tomaten toevoegen 5 minuten pruttelen dan de kokosmelk erbij
Ok nu word ik nerveus hoort ditNog een minuut of acht koken het meeste vocht zal wel weg zijn
Klopt heerlijk ik heb er roti bij, geen zin om meer te koken
[ Bericht 7% gewijzigd door Soury op 08-02-2016 19:17:44 ]Iedereen is een kutlultrut
dit zie ik nu pas, nooit aan gedachtquote:Op maandag 8 februari 2016 13:33 schreef Vijzel het volgende:
FANN, eruit gescheurd?!? Jij boefje!
Daar maak je toch gewoon een foto van met je telefoon?
of hebben 40+ers geen camera in hun telefoon?![]()
doe ik volgende keer
en dit lust ik godverdorie ook welquote:Op maandag 8 februari 2016 16:39 schreef Soury het volgende:
Braziliaanse Kokoskip
![]()
![]()
Zou dit een tijdje geleden al maken, maar het kwam er niet van, omdat ik steeds aardappels vergat.quote:Op woensdag 20 januari 2016 20:13 schreef Soury het volgende:
[ afbeelding ]
Ja ik weet het ziet er niet uit (er is ook geen kleur) maar oh oh wat was het lekker.![]()
Beetje jus erdoor, volgende keer meer appels,Omdat je zei dat je de volgende keer meer zure appels wil gebruiken, bedacht ik me dat het misschien wel met azijn kon ook.
Zodoende kwam ik weer op iets uit wat geen reet met jouw recept te maken heeft, maar wel de basis ervoor was:
Snij een appel in dikke plakken en haal het klokhuis eruit. Karameliseer de appelplakken met wat roomboter. Blus het daarna af met een scheut frambozenazijn. Bak wat spekjes uit en doe daar de uienringen bij van 1 ui. Doe er een scheutje sojasaus en een klodder sambal bij. Laat de ui door garen tot het zacht is.
Dan kieper je de hele zut bij elkaar en gaat zitten proppen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.L2B's Mixcloud![]()
quote:Op maandag 8 februari 2016 16:39 schreef Soury het volgende:
Braziliaanse Kokoskip
Ingrediënten :
1 theelepel gemalen kurkuma (bij mijn turkse groetenboer was het met een c gespeld dus ik zocht me rot)
4 kipfilets
1 ui, fijngesneden
[ afbeelding ]
In een middelgrote kom wat olie, komijn, cayennepeper, kurkuma en koriander mengen. Kip in stukken snijden, met zout en peper op smaak brengen . Ik heb het een tijdje laten marineren.
[ afbeelding ]
Kip bakken in wat olie, ik heb al wat geproefd en ik moet er echt vanaf blijven. Nu al lekker
[ afbeelding ]
Ui knoflook gember en pepers in kleine stukjes snijdenKan het hier nog net niet ruiken. Nou, nogmaals boodschappenlijst aanvullen.
![]()
En inderdaad, prachtige kleur geeft dat.
L2B's Mixcloud![]()
Ziet er super uit! Haal je alle kruiden bij de Turk vandaan?quote:Op maandag 8 februari 2016 16:39 schreef Soury het volgende:
Braziliaanse Kokoskip
Ingrediënten :
4 kipfilets
1 ui, fijngesneden
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ui knoflook gember en pepers in kleine stukjes snijdenWel raadplegen als je eigenlijk net gegeten hebt. Heb al zo vaak vroeger op de dag gegeten van eigenlijk de bedoeling was. Er staan echt veel te lekkere dingen hierquote:The reward of a thing well done is to have done it.
Ja die hebben een muur vol staan. Bij appie hebben ze dat niet. Gelijk weer Rasel ha nout meegenomen die had ik bij mijn moeder achtergelaten. Dat is ook zo lekker op veel dingen.quote:Op maandag 8 februari 2016 17:02 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Ziet er super uit! Haal je alle kruiden bij de Turk vandaan?
[..]
Wel raadplegen als je eigenlijk net gegeten hebt. Heb al zo vaak vroeger op de dag gegeten van eigenlijk de bedoeling was. Er staan echt veel te lekkere dingen hierIedereen is een kutlultrut
Klopt ik wist even niet wat ik mee moest en kwam dit recept tegen (al heb ik het wel iets aangepast)quote:Op maandag 8 februari 2016 16:42 schreef MadMaster het volgende:
Ik spot kokosmelk van de Lidl.
Staat hier sinds afgelopen weekend ook op de plank...
Er zijn zoveel lekkere dingen met kokosmelk
Iedereen is een kutlultrut
Dit staat nu in de oven, ik heb alleen 1 aubergine gebruikt en ik heb er knoflook bijgedaanquote:Op maandag 8 februari 2016 13:08 schreef FANN het volgende:
[..]
Ik krijg er wel lol in![]()
4 pers.
2 aubergines
6 el olijfolie
1 ciabatta, in sneetjes
Leg 2-3 plakken op.
Die wil ik dus proberen
ik ben benieuwdals het klaar is doe ik nog een foto erbij!
En het was lekker![]()
Maar volgende keer doe ik er toch maar zwarte peper in, staat niet in het recept,maar ja....
Ik heb de peper er nu gewoon op gedaan toen het op mijn bord lag, dat kan ook,
ik denk dat je eindeloos kan variëren trouwens, dus gewoon volgende keer ook gebakken
pepers erbij.
Was in elk geval lekker, want mijn bord is leeg![]()
De salade heb ik maar laten zitten, ik had al een Groene Smoothie vandaag en verder
gewoon lekker vers brood erbij.....
[ Bericht 15% gewijzigd door FANN op 11-02-2016 17:23:48 ]![]()
Dit recept zal er ook ooit van moeten komen. Straks zoek je je ongelukkig naar recepten als we een paar delen verder zijn.quote:![]()
Waar koop jij de mozzarella, FANN? Diverse soorten op en ik vond ze stuk voor stuk niet te eten.L2B's Mixcloud![]()
Ik had bij de Jumbo gekocht, maar ik weet niet welk merkquote:Op donderdag 11 februari 2016 21:15 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Dit recept zal er ook ooit van moeten komen. Straks zoek je je ongelukkig naar recepten als we een paar delen verder zijn.![]()
Waar koop jij de mozzarella, FANN? Diverse soorten op en ik vond ze stuk voor stuk niet te eten.moet ik even kijken of de verpakking nog te vinden is, heb ik al weggegooid natuurlijk, die spaar ik niet
de verpakking is te vies om het uit de prullenbak te halen, maar het is deze![]()
![]()
Forum Opties Forumhop: Hop naar: