Maar als het vast staat (bevestigd via email. Ikzelf heb voorkeur voor communicatie via mail t.o.v. telefonisch. Dit heeft me deze week al gebracht dat ik op 2 dagen niet vrij zou zijn, terwijl het wel via email bevestigd wasquote:Op vrijdag 29 januari 2016 08:53 schreef zombo het volgende:
Altijd eigen bestwil, als ik bezwaar maak tegen het rooster, anders zou de boel in de soep lopen. Als ik bezwaar maak heeft dat een geldige reden (niet dat de wijken of tijden me niet aanstaan), meestal dat gemaakte afspraken niet zijn doorgevoerd, bv ruilen van werkdag ivm ziekenhuisbezoek. Beter een druk op die knop dan dat er wijken (of bezorgers) blijven staan
Afspraken kunnen wel vast staan in mail of meldingen, maar als ik zie dat het vergeten is laat ik het er niet op aankomen dat het fout gaat, ondanks dat het mijn probleem niet is. Met zo'n zoek-het-maar-uit-mentaliteit wil ik niet werken, ondanks dat dat andersom wel eens zo is (geweest, maar op het moment gaat dat beter). Kleine moeite om het even te checken.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 09:29 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Dan is het aan de TC/AdMi om dat op te lossen, en niet aan jou.
Je kunt je onderbouwing aanvinken via Mijnwerk en dat wordt (in mijn geval) altijd gehonoreerd. Alleen de laatste dagen niet. Een telefoontje naar mijn TC en die vertelde dat er een storing was/is en dat ik mijn meertijd telefonisch aan de admi moest doorgeven.quote:Op donderdag 28 januari 2016 20:02 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Hier wordt meertijd zonder onderbouwing, dus niet de keuzes die het menu geeft, afgekeurd.
Meertijd met onderbouwing gaan via email naar de TC.
Het gaat er mij nom dat het laks is van de TC/AdMi dat die daardoor wakker worden geschud ipv dat de PBZ die al in ene hoekje staat, daar ook nog mee wordt opgezadeld.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 11:38 schreef zombo het volgende:
[..]
Afspraken kunnen wel vast staan in mail of meldingen, maar als ik zie dat het vergeten is laat ik het er niet op aankomen dat het fout gaat, ondanks dat het mijn probleem niet is. Met zo'n zoek-het-maar-uit-mentaliteit wil ik niet werken, ondanks dat dat andersom wel eens zo is (geweest, maar op het moment gaat dat beter). Kleine moeite om het even te checken.
Dat geef ik ook aan dat dit kan, maar ik heb al eerder aangegeven dat, als voorbeeld, 'calamiteiten' en 'kwaliteit bundels' onderbouwend moet zijn middels mail. Kwaliteit bundels moet overigens officieel gemeld worden via MijnWerk(klacht). Onderbouwend is niet iets aanvinken. Dit geldt niet bij ons in ieder geval. Dit omdat de tijden nu vast zijn, en het sommige dagen meer/minder tijd is je dit eigenlijk moet verrekenen met de gehele weektijd, en er wel meertijd wordt uitbetaald, maar daar moet je wel een goede reden voor hebben.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 12:26 schreef Hondsdraf het volgende:
[..]
Je kunt je onderbouwing aanvinken via Mijnwerk en dat wordt (in mijn geval) altijd gehonoreerd. Alleen de laatste dagen niet. Een telefoontje naar mijn TC en die vertelde dat er een storing was/is en dat ik mijn meertijd telefonisch aan de admi moest doorgeven.
Wat een gedoe. Ben blij dat het 'bij ons' een stuk makkelijker gaat. Mocht mijn meertijd onderbouwd moeten worden, dan hoor ik het wel. En ja, als de bundels slecht gesorteerd zijn, dan geef ik dat nog wel even telefonisch of via mail door.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 12:44 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Dat geef ik ook aan dat dit kan, maar ik heb al eerder aangegeven dat, als voorbeeld, 'calamiteiten' en 'kwaliteit bundels' onderbouwend moet zijn middels mail. Kwaliteit bundels moet overigens officieel gemeld worden via MijnWerk(klacht). Onderbouwend is niet iets aanvinken. Dit geldt niet bij ons in ieder geval. Dit omdat de tijden nu vast zijn, en het sommige dagen meer/minder tijd is je dit eigenlijk moet verrekenen met de gehele weektijd, en er wel meertijd wordt uitbetaald, maar daar moet je wel een goede reden voor hebben.
Onderling, TC en AdMi, is er een soms rare strijd aan de gang wie nu wat mag/moet doen.
In mijn geval geef ik nu alles door aan mijn TC en als die beslist dat het de AdMi zijn taak is, stuurt die het door. Ik heb soms dan weer een mail naar AdMi en dan weer naar TC gestuurd en de verantwoordelijkheid/taken is mij soms te onduidelijk, dus aangegeven dat ik alles naar TC stuur. Ook op advies van TC.
Ja. En vorige week al op woensdag en vrijdag een mailing van Enexis erbij, dus ik was not amused. Hopelijk gaat dit geen gewoonte wordenquote:Op vrijdag 29 januari 2016 13:29 schreef Dale__Cooper het volgende:
Jullie ook zoveel post van Ziggo vandaag?
Ik zou dat ook prima vinden, maar dan gaat de gewerktetijdklok wel lopen op het moment dat ik de eerste letter van de onderbouwing intik.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 15:24 schreef Hondsdraf het volgende:
Mocht mijn meertijd onderbouwd moeten worden, dan hoor ik het wel.
Wij hebben onlangs een overzicht gekregen bij wie je met welke vragen terecht kunt; admi, tc of mijnwerk. Teamleider heeft maar drie kruisjesquote:Op vrijdag 29 januari 2016 12:44 schreef Pietertje71 het volgende:
Ik heb soms dan weer een mail naar AdMi en dan weer naar TC gestuurd en de verantwoordelijkheid/taken is mij soms te onduidelijk, dus aangegeven dat ik alles naar TC stuur. Ook op advies van TC.
Waarschijnlijk omdat jij nooit een wijk weigert ...quote:Op vrijdag 29 januari 2016 15:31 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Ja. En vorige week al op woensdag en vrijdag een mailing van Enexis erbij, dus ik was not amused. Hopelijk gaat dit geen gewoonte worden
En de wijk die ze ineens gewisseld hadden kunnen ze niet meer terugdraaien, dus nu krijg ik de plattegrond en ik moet het maar lopen. Dus ik bevestig het rooster, zij passen het ineens toch aan en ik kan daar niets tegen doen? Mooie boel.
Oh mooi hoor. De collega die de betreffende wijk op dinsdag loopt, loopt op donderdag de wijk die ik had zullen doen oorspronkelijk. Waarom kan dat niet omgewisseld worden dan... niet gevraagd zeker?verschil is maar 20 minuutjes.
En als die collega nee zei, waarom wordt het bij mij dan opgedrongen terwijl een ander gewoon kan weigeren
is het ook niet. Het zijn forse aantallen wijken die je kent. Nadeel is dan wel dat je van hot naar her gestuurd wordt.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 19:34 schreef VixenFromHell het volgende:
Ik ken ondertussen ergens tussen de 20 en 30 wijken, heb gewoon netjes aangegeven dat ik dit werkgebied wel genoeg vindEn dat was altijd prima, maar nu proberen ze dus volgens mij gewoon op deze route om mij toch op die wijk te krijgen..
Maar het feit dat ik niet nog meer nieuwe wijken wil is werkweigering?
Waar houdt het dan op? Als ze me in een plaats 15 km verderop willen laten lopen, moet ik dat dan ook doen?
Zijn wel meer collega's hier die bepaalde wijken niet willen doen, om uiteenlopende redenen.
En volgende week zal ik hem waarschijnlijk niet laten staan, want het gaat er waarschijnlijk wel op aan komen dat ik het moet doen ja. Maar ik vind het toch echt niet fatsoenlijk dat ik gedwongen word, nadat ik al akkoord was gegaan met een andere wijk!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Altijd onderweg naar het avontuur
Valt die loop waar je het over hebt binnen je contracturen of is het extra? Als ik al (ruim) over mijn contracturen heen ben, weiger ik ook wel extra diensten. Heb ook nog een leven...quote:Op vrijdag 29 januari 2016 19:34 schreef VixenFromHell het volgende:
Ik ken ondertussen ergens tussen de 20 en 30 wijken, heb gewoon netjes aangegeven dat ik dit werkgebied wel genoeg vindEn dat was altijd prima, maar nu proberen ze dus volgens mij gewoon op deze route om mij toch op die wijk te krijgen..
Maar het feit dat ik niet nog meer nieuwe wijken wil is werkweigering?
Waar houdt het dan op? Als ze me in een plaats 15 km verderop willen laten lopen, moet ik dat dan ook doen?
Zijn wel meer collega's hier die bepaalde wijken niet willen doen, om uiteenlopende redenen.
En volgende week zal ik hem waarschijnlijk niet laten staan, want het gaat er waarschijnlijk wel op aan komen dat ik het moet doen ja. Maar ik vind het toch echt niet fatsoenlijk dat ik gedwongen word, nadat ik al akkoord was gegaan met een andere wijk!
Dat mag je wel stellen. Voorheen ging het veel makkelijker. Of er hier nu striktere regels moeten worden opgevolgd of het aan de TC, die soms in de clinch met de AdMi is, ligt weet ik nog niet zo.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 15:24 schreef Hondsdraf het volgende:
[..]
Wat een gedoe. Ben blij dat het 'bij ons' een stuk makkelijker gaat. Mocht mijn meertijd onderbouwd moeten worden, dan hoor ik het wel. En ja, als de bundels slecht gesorteerd zijn, dan geef ik dat nog wel even telefonisch of via mail door.
Ja en dat is hier dus niet zo.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 16:47 schreef zombo het volgende:
[..]
Wij hebben onlangs een overzicht gekregen bij wie je met welke vragen terecht kunt; admi, tc of mijnwerk. Teamleider heeft maar drie kruisjes(privézaken, contractvragen en veiligheidsrisico's)
De rest moet (hier) dus via de onpersoonlijke weg.
Dan heb je een lekker lange vrije dag, geniet ervan! (denk aan ons als de regen op de ruiten roffelt)quote:Op zaterdag 30 januari 2016 09:48 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Onverwacht vandaag vrij.
Kon ik uitslapen was ik om 7 uur al klaarwakker_
Het halve huis is al aan kantquote:Op zaterdag 30 januari 2016 09:57 schreef zombo het volgende:
[..]
Dan heb je een lekker lange vrije dag, geniet ervan! (denk aan ons als de regen op de ruiten roffelt)
Pciesquote:Op vrijdag 29 januari 2016 16:35 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ik zou dat ook prima vinden, maar dan gaat de gewerktetijdklok wel lopen op het moment dat ik de eerste letter van de onderbouwing intik.
In totaal zit ik die week over mijn contracturen, maar deze week zit ik eronder.. echt gewoon weigeren om te lopen zit er niet echt inquote:Op vrijdag 29 januari 2016 23:41 schreef Hondsdraf het volgende:
[..]
Valt die loop waar je het over hebt binnen je contracturen of is het extra? Als ik al (ruim) over mijn contracturen heen ben, weiger ik ook wel extra diensten. Heb ook nog een leven...![]()
Veel dun idd waardoor er vrij weinig bakken stonden. Voor de TC is dat natuurlijk meteen aanleiding om te roepen dat het heel rustig is. Maar ik was langer bezig dan op de andere zaterdagen van dit jaar.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 15:08 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Hoop dunne post vandaag, en tot mijn grote verbazing een folder van de Gamma.
Wat een verschillen toch. Ik kan, als ik wil, elke week extra uren maken. Maar ik vind 12 uur wel genoeg (ivm mijn andere werkzaamheden).quote:Op zaterdag 30 januari 2016 12:34 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
In totaal zit ik die week over mijn contracturen, maar deze week zit ik eronder.. echt gewoon weigeren om te lopen zit er niet echt inhet is ook voornamelijk een principe dingetje nu (die wijk lopen overleef ik wel...
), als het rooster eenmaal gepubliceerd en geaccepteerd is kun je daar imo gewoon niet zomaar zonder overleg weer mee gaan zitten rommelen. Mijn TL en planner hebben nog niet gereageerd op de mail waarin ik dit aangegeven heb
![]()
Extra uren maken is er sinds december zo ongeveer al niet meer bij
Iedereen succes vandaag, wat een weer
dat is afhankelijk van hoe erg je het vindt als je dan in andere weken meer moet werken om je minuren weer weg te werken. Want de kans dat ze je die uren schenken lijkt me niet zo groot. Als jij het niet als probleem ziet als je aan het begin van de periode minder werkt dan je contracturen waardoor je aan het eind van de periode ineens veel meer uren moet maken zou ik geen bezwaar maken, als je het wel een probleem vindt zou ik wel bezwaar maken.quote:Op zondag 31 januari 2016 15:33 schreef allweather het volgende:
Even nog een vraag: als jullie (veel) minder dan jullie contract-uren ingepland staan, vanaf hoeveel uur te weinig zouden jullie bezwaar maken?
Hebben anderen van jouw depot dat ook, te weinig uren? Want werk dat er niet is kunnen ze je niet geven natuurlijk, tenzij je verder van huis gaat. Ik heb het idee dat ze er hier zelf wel op letten dat iemand niet teveel minuren heeft. Dan pikken ze er bij mij weer een wijkje afquote:Op zondag 31 januari 2016 15:33 schreef allweather het volgende:
Even nog een vraag: als jullie (veel) minder dan jullie contract-uren ingepland staan, vanaf hoeveel uur te weinig zouden jullie bezwaar maken?
Ik sta nu 3 uur te kort ingepland. Op het depot waar ik het meeste werk staan sommigen ook standaard te kort en anderen juist weer te veel ingepland. Ik kan op zo'n 6 verschillende depots werken (en als ze het lief vragen wil ik eventueel ook wel wat verder van huis werken), dus mij kan ook geen gebrek aan flexibiliteit verweten worden. Roosters zijn bij ons ook nog niet vrijgegeven. Kan natuurlijk ook zo zijn dat ik volgende week 6-7 uur boven mijn contract-uren wordt ingepland en het dan weer recht getrokken wordt.quote:Hebben anderen van jouw depot dat ook, te weinig uren? Want werk dat er niet is kunnen ze je niet geven natuurlijk, tenzij je verder van huis gaat. Ik heb het idee dat ze er hier zelf wel op letten dat iemand niet teveel minuren heeft. Dan pikken ze er bij mij weer een wijkje af
Kunnen ze je daar niet inzetten dan?quote:Op maandag 1 februari 2016 09:52 schreef allweather het volgende:
[quote] Ik weet wel dat ze personeelstekort hebben bij ons op de afdeling planning,
mwah, mijn ecco's voldoen anders prima en ze lopen ook wel goed. Ben het er echter wel mee eens dat ze nogal lelijk zijnquote:Op dinsdag 2 februari 2016 11:46 schreef VixenFromHell het volgende:
Ja ik zou ze ook nooit kopen, kwaliteit schijnt ook helemaal niet zo goed te zijn
En meteen weer de oudpapiermand in. Zeker nadat ze van 38 procent korting naar 25 procent gegaan zijn, heb je er geen reet meer aan. Plus dat ze mijn maat toch niet hebben.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 10:51 schreef Pietertje71 het volgende:
Mogguh
Allemaal weer die ECCO-kortingsbonnen gekregen?
Ze lopen wel lekker, maar ze gaan niet erg lang mee. Na een jaar zien de zolen er bij mij steevast zou uit. Je ziet het: de gaten vallen in de zool.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 13:34 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
mwah, mijn ecco's voldoen anders prima en ze lopen ook wel goed. Ben het er echter wel mee eens dat ze nogal lelijk zijn
Specifiek die van mij, of in het algemeen? Die van mij zijn van Goretex, dus dat is wel waterdicht, maar inmiddels is de onderkant uiteraard niet waterdicht meer.quote:
Schoenen met Goretex zijn over het algemeen wel vrij duur. Die Ecco's zijn bijna EUR 130, en dan is die 25% korting er al van af. Het meeste water wat in je schoenen terecht komt, zo is mijn ervaring, loopt er aan de bovenkant in, langs je regenbroek, omdat die tijdens het lopen wel precies over je schoenen heen valt, maar tijdens het fietsen niet. Eigenlijk zou je dus het beste hoge wandelschoenen moeten nemen, maar die zijn altijd zo lomp en zwaar.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 15:35 schreef bikkie het volgende:
Meer in het algemeen, aangezien het water me vandaag weer in de schoenen stond..
Ben dus nu op zoek naar goede waterdichte exemplaren..
Echt waterdicht zijn de meeste schoenen niet, maar ik ben tevreden over mijn MAGNUMS (viper pro).quote:
Hadden jullie geen h&m?quote:
Idem.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 18:39 schreef Thomas-sama het volgende:
[..]
Dat wel, maar vreemd genoeg niet voor heel veel adressen.
Die zien er best leuk uit.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 18:40 schreef Globetrottertje het volgende:
Deze zijn ook fijn. Geox. Kosten wel iets van 100 euro, maar je doet er 100 jaar mee. Lekker warm in de winter, ademt, lopen lekker en zijn nog eens waterdicht ook.
[ afbeelding ]
Ik heb deze al 4 1/2 jaar. Okee ik loop er alleen in de winter mee als het echt koud en nat is buiten.
Sja, zullen we straks wel krijgen met de hollandse smartfoons en zoquote:Op dinsdag 2 februari 2016 20:05 schreef Hondsdraf het volgende:
Verspilling van geld die Ecco mailing: grote envelop + brief + folder met adressen + bonnen in kekke kleurtjes. En nauwelijks mensen die er gebruik van maken...
https://mijnpostnl.mijnpostnl.nl/postbezorgers/nieuwsarchief/20160115-smartphonevoorjewerkhoezithetprecies.aspx?trc=k-em_f-f_d-20160202_c-104_m-20160202%20NB%20Postbezorgers_l-Laatste%20nieuws%20voor%20postbezorgquote:Op dinsdag 2 februari 2016 22:26 schreef zombo het volgende:
[..]
Sja, zullen we straks wel krijgen met de hollandse smartfoons en zo
Ik ben benieuwd of deze actie wat gaat opleveren. Op hulp van de vakbond hoef je niet te rekenen (die heeft immers de CAO met de gewraakte bepaling mede in elkaar gezet), en over de OR begin ik maar helemaal niet. Ik heb ooit eens de gore lef gehad om een kritische vraag te stellen aan de voorzitter, Bernard de Vries, en ik kreeg een buitengewoon onvriendelijk antwoord terug waaruit zonneklaar bleek dat meneer de Vries niet van tegenwerpingen gediend was. Bernard de Vries zit er kennelijk alleen maar ter meerdere eer en glorie van Bernard de Vries.quote:Op woensdag 3 februari 2016 05:52 schreef Pietertje71 het volgende:
Mogguh.
https://mijnpostnl.mijnpostnl.nl/nieuws/bedrijfsnieuws/20160129_5miljoenscannersvoorrabobankbezorgd.aspx
[..]
https://mijnpostnl.mijnpostnl.nl/postbezorgers/nieuwsarchief/20160115-smartphonevoorjewerkhoezithetprecies.aspx?trc=k-em_f-f_d-20160202_c-104_m-20160202%20NB%20Postbezorgers_l-Laatste%20nieuws%20voor%20postbezorg
Ik snap niet goed dat zoiets, een verplichte eigen smartphone, in de CAO trecht kan komen.
De vergoeding van 8 euro per maand en een eenmalige vergoeding voor een hoesje om je eigen telefoon te beschermen, mits je werkzaamheden worden gedaan met gebruik van eigen telefoon, is toch ook een lachertje.
Je moet werkelijk zelf investeren om te mogen werken bij PostNL?
Schoeisel, broeken, fiets...eigen tijd...
Op PostNL las ik ook het volgende(de naam is weggelaten, maar wel hier te lezen):
Hallo collega's en belangstellende, even een update over de stand van zaken op verzoek van enkele collega's.
Naar ik heb begrepen (na juridisch advies ingewonnen te hebben) zijn mijn argumenten houtsnijdend en kan een werkgever werknemers niet dwingen om als privé persoon een abonnement (van nota bene 2 jaar) voor wat dan ook af te sluiten. Het is triest dat PostNL dit toch probeert en dat de vakbonden niet weten dat werkgevers dit niet van hun werknemers kunnen eisen of erger nog dit wel weten maar proberen hun leden onwetend te houden door niet op vragen hierover in te gaan. Ook in mijn klacht over het gebruik van mijn eigen fiets sta ik sterk is mij verteld, alleen moeten we nog even goed op een rijtje zetten op welke manier we dit verder het beste aan kunnen pakken. Ik ben niet juridisch onderlegd en heb dus professionele juridische hulp ingeschakeld. De klacht over het gebruik van mijn privéfiets heb ik eerst netjes intern bij onze O.R. neergelegd maar nadat ik van de voorzitter van onze O.R. het advies had gekregen om een voorschot op mijn salaris te vragen om een nieuwe werkfiets te kunnen kopen heb ik geen enkel vertrouwen meer in onze O.R. en daarom zoek ik de oplossing nu buitenshuis. WORDT VERVOLGD.
Chauffeurs krijgen alleen de tijd die er voor de dienst staat (en ik weet niet hoe het elders is, maar als ik het hier zo hoor staan die tijden vaak veel te krap), dus als ze het heel rustig aan doen is het gewoon in eigen tijd. Jij daarentegen zou wachttijd gewoon betaald moeten krijgen. Of ben je er gewoon altijd eerder dan de officiele aanlevertijd?quote:Op woensdag 3 februari 2016 10:49 schreef Pietertje71 het volgende:
Altijd fijn.... Nieuwe chauffeurs op pad sturen op een daldag. Prima als men de route kent, maar als men die nog moet leren en dan minimaal een half uur, of zoals laatst, een uur later komen dan normaliter... Is kut!!!!
En sommige vaste chauffeurs doen het op daldagen rustig aan.
Chauffeur krijgt betaald, ik sta hier buiten te wachten of een beetje te schuilen in het schuurtje(depot).
Minder uren heeft natuurlijk niet zoveel met de CAO te maken, maar vooral met het wegvallen van het hah op dinsdag plus een afname van de post, dus niet zo vreemd dat ze de tijden hebben aangepast. Ik wil niet beweren dat alle tijden ook juist zijn aangepast, want dat is lang niet in alle situaties het geval, maar dat er minder tijd voor wijken staat is op zich niet gek gezien de omstandighedenquote:Op woensdag 3 februari 2016 10:51 schreef Pietertje71 het volgende:
En wat zijn we nu met de CAO opgeschoten? Een paar! centjes er bij...minder uren...een fleecevest...en meer in eigen tijd en uit eigen zak inzetten voor baan behoudt?
De chauffeurs die invallen krijgen de gewerkte tijd. Ook nieuwe chauffeurs. Een vaste chauffeur die al aan de tassen ziet hoe druk het is, kan wat rustiger aan doen als de tijd daar voor is. Idem met de pbz. Nadeel is dat de pbz's wel op de post staan te wachten.quote:Op woensdag 3 februari 2016 11:52 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Chauffeurs krijgen alleen de tijd die er voor de dienst staat (en ik weet niet hoe het elders is, maar als ik het hier zo hoor staan die tijden vaak veel te krap), dus als ze het heel rustig aan doen is het gewoon in eigen tijd. Jij daarentegen zou wachttijd gewoon betaald moeten krijgen. Of ben je er gewoon altijd eerder dan de officiele aanlevertijd?
Hier brachten ze de post meestal gewoon weg naar de depots zodra het kon en dan gingen ze gewoon op kantoor even later de code scannen. Maar dat mag sinds kort niet meer, dus hartstikke leuk als het op zo'n daldag allemaal al om 9 uur klaar staat, maar ze mogen pas gaan rijden om 11:00
Nee niet direct met de CAO, maar ik denk dat dit zijdelings wel effect heeft gehad.quote:Op woensdag 3 februari 2016 11:56 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Minder uren heeft natuurlijk niet zoveel met de CAO te maken, maar vooral met het wegvallen van het hah op dinsdag plus een afname van de post, dus niet zo vreemd dat ze de tijden hebben aangepast. Ik wil niet beweren dat alle tijden ook juist zijn aangepast, want dat is lang niet in alle situaties het geval, maar dat er minder tijd voor wijken staat is op zich niet gek gezien de omstandigheden
Dat wegvallen van de post valt reuze mee. Heb niet de indruk dat het echt 10-15% minder is geweest de afgelopen maand tov januari 2015. En dat wegvallen van het hah is niet zozeer wegvallen, als wel verschuiven. Hier zit de Gamma er gewoon nog bij op zaterdag.quote:Op woensdag 3 februari 2016 11:56 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Minder uren heeft natuurlijk niet zoveel met de CAO te maken, maar vooral met het wegvallen van het hah op dinsdag plus een afname van de post, dus niet zo vreemd dat ze de tijden hebben aangepast. Ik wil niet beweren dat alle tijden ook juist zijn aangepast, want dat is lang niet in alle situaties het geval, maar dat er minder tijd voor wijken staat is op zich niet gek gezien de omstandigheden
Dat is eigen tijd geworden.quote:Op woensdag 3 februari 2016 15:14 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Waar de tijd trouwens is gebleven om je fiets te beladen en de oranje tassen van de vorige dag uit te ruimen is me helemaal een raadsel.
Krijg jij ook deze?quote:
quote:Je hebt geen toegang tot de opgevraagde pagina.
Mijn PostNL is toegankelijk voor álle medewerkers en gepensioneerden van PostNL in Nederland.
Behoor jij tot de doelgroep? Bel dan de IT Servicedesk: 088-86 86000 (ma – vr: 07.30u - 17.30u) of stuur een e-mail naar toegang@postnl.nl.
Houd je personeelsnummer bij de hand.
Problemen zijn voorbij, ze (her)kennen me weer als werknemerquote:Op donderdag 4 februari 2016 09:55 schreef Pietertje71 het volgende:
Nu nogsteeds problemen met MijnPostNL of was het tijdelijk?
Wil je ze dan op piekdagen laten gaan? Wordt helemaal een lekkere bedoening voor de eerste dag van zo iemand.quote:Op woensdag 3 februari 2016 10:49 schreef Pietertje71 het volgende:
Altijd fijn.... Nieuwe chauffeurs op pad sturen op een daldag. Prima als men de route kent, maar als men die nog moet leren en dan minimaal een half uur, of zoals laatst, een uur later komen dan normaliter... Is kut!!!!
En sommige vaste chauffeurs doen het op daldagen rustig aan.
Chauffeur krijgt betaald, ik sta hier buiten te wachten of een beetje te schuilen in het schuurtje(depot).
Ja dat gebeurt ook, je wordt ooit een keer in het diepe gegooid. Daar moeten de meesten een keer door heen. Een weekje mee rijden en dan gelijk en alenig op dinsdag beginnen(en soms al gelijk vanaf dag 1, dus zo 'vreemd' is dat niet), dus dat is een lekkere bedoelingquote:Op donderdag 4 februari 2016 11:18 schreef MichelWuyts het volgende:
[..]
Wil je ze dan op piekdagen laten gaan? Wordt helemaal een lekkere bedoening voor de eerste dag van zo iemand.
Klopt, maar dan is dat 2de het probleem en niet het feit dat onervaren mensen op daldagen rijden. ik heb destijds gevraagd of ik op een daldag mocht beginnen en toen was ik op een 'piektijd' binnen (ongeveer uur later). dag erna was Piekdag en toen kende ik de route en was dat ook geen probleem. Als ik de piekdag mijn eerste dag zou hebben zou ik om 6/half 7 terug zijn en dan hebben mensen die na mij de auto nodig hadden een probleem.quote:Op donderdag 4 februari 2016 15:57 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Ja dat gebeurt ook, je wordt ooit een keer in het diepe gegooid. Daar moeten de meesten een keer door heen. Een weekje mee rijden en dan gelijk en alenig op dinsdag beginnen(en soms al gelijk vanaf dag 1, dus zo 'vreemd' is dat niet), dus dat is een lekkere bedoeling
Maar het gaat er om dat de meeste pbz's op een daldag hun post eerder krijgen, en gezien het volume ook eerder klaar zijn. Nu dus later, tot soms een uur!, beginnen. En dat als men nu weet dat er ene nieuwe chauffeur rijdt, kan daar rekening mee gehouden worden. Zo vraag ik meestal wie er de volgende dag komt. We hebben er chauffeurs bij die het wat rustiger aan doen, dus daar kan je rekening mee houden ipv een half uur buiten te wachten.
Kan je nagaan op een piekdag.
Je hebt het nu over jou eindtijd, maar ik heb het over posttassen die ook aan de pbz's op de route geleverd moeten worden. En ik ben de laatste in de rij. Of 11:00 of 12:00omdat het een nieuwe chauffeur is, beginnen terwijl je staat te wachten is best wel klote.quote:Op donderdag 4 februari 2016 16:02 schreef MichelWuyts het volgende:
[..]
Klopt, maar dan is dat 2de het probleem en niet het feit dat onervaren mensen op daldagen rijden. ik heb destijds gevraagd of ik op een daldag mocht beginnen en toen was ik op een 'piektijd' binnen (ongeveer uur later). dag erna was Piekdag en toen kende ik de route en was dat ook geen probleem. Als ik de piekdag mijn eerste dag zou hebben zou ik om 6/half 7 terug zijn en dan hebben mensen die na mij de auto nodig hadden een probleem.
je redeneert nu vanuit je zelf. De oplossing heb je ook al zelf. Indien piekdagen nieuwe mensen starten zal het daar logistiek misschien nog erger zijn.quote:Op donderdag 4 februari 2016 16:11 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Je hebt het nu over jou eindtijd, maar ik heb het over posttassen die ook aan de pbz's op de route geleverd moeten worden. En ik ben de laatste in de rij. Of 11:00 of 12:00omdat het een nieuwe chauffeur is, beginnen terwijl je staat te wachten is best wel klote.
die zal als tijdelijke hulpkracht aan de slag gaan. Na 3 maanden kunnen ze hem eruit gooien of eventueel nog 3 maanden laten werken. Daarna is het einde oefening en zoeken ze weer een nieuwe. Contracten geven doen ze liever niet.quote:Op donderdag 4 februari 2016 16:15 schreef Pietertje71 het volgende:
Vreemd. Ik ben afgewezen als chauffeur bezorgen omdat ze mij niet meer contracturen kunnen willengeven.. Naja 'vreemd' , als ik nu een fulltimer was, dan wel?
Nu is er bij het bedrijf een nieuwe aangenomen, dus geen PostNLer, voor parttime.
Dus als ik nu 20 uur wil gaan werken, kan dat niet, maar wel een nieuwe aannemen voor 20uur??!!??
Vast!quote:Op donderdag 4 februari 2016 16:31 schreef bikkie het volgende:
[..]
die zal als tijdelijke hulpkracht aan de slag gaan. Na 3 maanden kunnen ze hem eruit gooien of eventueel nog 3 maanden laten werken. Daarna is het einde oefening en zoeken ze weer een nieuwe. Contracten geven doen ze liever niet.
Zoiets zal het wel zijn ja.. balen Pieter!quote:Op donderdag 4 februari 2016 16:31 schreef bikkie het volgende:
[..]
die zal als tijdelijke hulpkracht aan de slag gaan. Na 3 maanden kunnen ze hem eruit gooien of eventueel nog 3 maanden laten werken. Daarna is het einde oefening en zoeken ze weer een nieuwe. Contracten geven doen ze liever niet.
Yep, allemaal van die fietsboekjes, Waterkampioen, gewone Kampioen.quote:Op donderdag 4 februari 2016 12:35 schreef gelestipjes het volgende:
Aardig druk vandaag. Behoorlijk wat zwaar spul ook
Ik ben nu even kwijt wat je mij probeert duidelijk te maken dat ik van uit mijzelf redeneer en qua 'oplossing' ?quote:Op donderdag 4 februari 2016 16:22 schreef MichelWuyts het volgende:
[..]
je redeneert nu vanuit je zelf. De oplossing heb je ook al zelf. Indien piekdagen nieuwe mensen starten zal het daar logistiek misschien nog erger zijn.
Ik heb meegemaakt dat iemand om 20.00 uur binnenkwam(half 8 vertrokken en eindtijd normaal 16.00/16,30) op zijn eerste dag. Bovendien had hij nog een aantal posttassen over. Toen moest een ervaren iemand gebeld worden omdat nog allemaal te bezorgen.
Achja.quote:Op donderdag 4 februari 2016 16:36 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Zoiets zal het wel zijn ja.. balen Pieter!
Maar het gaat dan toch niet echt mis qua chauffeur maar meer qua postbezorgers die er maar vanuit gaan dat de post er staat voordat het er officieel moet staan? Die chauffeur doet immers gewoon wat hij moet doen, nl zorgen dat de post er staat voor de uiterste aanlevertijd. Nu snap ik op zich best dat als het er altijd om 11 uur staat terwijl het er pas om 12 uur hoeft te staan, dat mensen dan al eerder naar het depot gaan, maar echt recht om te klagen heb je dan natuurlijk niet, het staat er dan immers nog steeds op tijd.quote:Op donderdag 4 februari 2016 15:57 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Ja dat gebeurt ook, je wordt ooit een keer in het diepe gegooid. Daar moeten de meesten een keer door heen. Een weekje mee rijden en dan gelijk en alenig op dinsdag beginnen(en soms al gelijk vanaf dag 1, dus zo 'vreemd' is dat niet), dus dat is een lekkere bedoeling
Maar het gaat er om dat de meeste pbz's op een daldag hun post eerder krijgen, en gezien het volume ook eerder klaar zijn. Nu dus later, tot soms een uur!, beginnen. En dat als men nu weet dat er ene nieuwe chauffeur rijdt, kan daar rekening mee gehouden worden. Zo vraag ik meestal wie er de volgende dag komt. We hebben er chauffeurs bij die het wat rustiger aan doen, dus daar kan je rekening mee houden ipv een half uur buiten te wachten.
Kan je nagaan op een piekdag.
Je beredeneert vanuit je eigen belang en niet vanuit het belang van het bedrijf. je zult vast extra moeten wachten, maar daar heb je zelf de oplossing al voor bedacht.quote:Op donderdag 4 februari 2016 16:48 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Ik ben nu even kwijt wat je mij probeert duidelijk te maken dat ik van uit mijzelf redeneer en qua 'oplossing' ?
Natuurlijk heb ik het over mijzelf en mijn collega's pbz's waar de chauffeur depot's bevoorraden op rijdt. Daar ging het sowieso al over. Je bent nu jou visie aan het neerleggen, maar zoals je hebt gelezen, heb ik het er gewoon over dat als er een chauffeur is die op een dal/piekdag al laat is, er ook de pbz er mee heeft. Qua logistiek heeft een pbz weinig in te brengen dan alleen een melding doen.
Een oplossing hebben er velen binnen PostNL...al jaren. Maar daar boven zitten arrogante mannetjes die het zo willen spelen dat elke oplossing door hen zou zijn bedacht.
Dat is hier dus waarschijnlijk vorige week ook gebeurd, toen ze na het bevestigen het rooster alsnog aangepast hebben. Al vermoed ik dat ze dat hoe dan ook gedaan haddenquote:Op donderdag 4 februari 2016 20:44 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Hier werkt Mijn Werk ook nog steeds niet goed. Ik kan wel klikken op bevestigen of bezwaar maken maar de keuze lijkt niet geregistreerd te worden.
Nee daar ga ik niet van uit, maar hoop ik wel op.quote:Op donderdag 4 februari 2016 17:10 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Maar het gaat dan toch niet echt mis qua chauffeur maar meer qua postbezorgers die er maar vanuit gaan dat de post er staat voordat het er officieel moet staan? Die chauffeur doet immers gewoon wat hij moet doen, nl zorgen dat de post er staat voor de uiterste aanlevertijd. Nu snap ik op zich best dat als het er altijd om 11 uur staat terwijl het er pas om 12 uur hoeft te staan, dat mensen dan al eerder naar het depot gaan, maar echt recht om te klagen heb je dan natuurlijk niet, het staat er dan immers nog steeds op tijd.
Nu kom je weer met je eigen belang aan?quote:Op donderdag 4 februari 2016 17:11 schreef MichelWuyts het volgende:
[..]
Je beredeneert vanuit je eigen belang en niet vanuit het belang van het bedrijf. je zult vast extra moeten wachten, maar daar heb je zelf de oplossing al voor bedacht.
En dat laatste-> Wat maakt het uit zolang er een oplossing is. Blijkbaar wil je dan zelf ook met de eer strijken?
Gelukkig wordt al die verloren tijd automatisch bijgeboektquote:Op donderdag 4 februari 2016 20:44 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Hier werkt Mijn Werk ook nog steeds niet goed. Ik kan wel klikken op bevestigen of bezwaar maken maar de keuze lijkt niet geregistreerd te worden.
Als ik dit met de fiets moest doen, ga ik nieuwe mensen ontmoeten...in het ziekenhuis op de hartbewakingquote:Op vrijdag 5 februari 2016 07:57 schreef Globetrottertje het volgende:
Hoe doe je nu je werk @Pietertje71? Heb je een leenscooter of doe je nu alles zolang met de fiets?
Ik heb gewoon AlieExpress een mail verstuurd. Niet goed?....quote:Op vrijdag 5 februari 2016 09:40 schreef zombo het volgende:
Vragen jullie je ook af wanneer bezorgers (sommige, nou ja: veel) zullen snappen dat ze hun maat niet via een reactie op het Fleecevestbericht kunnen opgeven?
Een kort gesprekje en verder heeft mijn TC aangegeven de desbetreffende door te verwijzen naar de klantenservice(hoe vervelend dat ook kan zijn). Ook om zo 'je vingers niet te branden'.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 09:48 schreef VixenFromHell het volgende:
Hm ze gaan hier strenger controleren om de kwaliteit op peil te houden. Hoe zit het bij jullie, als je TL door krijgt dat er een fout is gemaakt, wat moeten jullie dan doen? Lees hier net dat wij dan nu eerst zelf naar het betreffende adres toe moeten om te bespreken met de bewoner wat er fout is gegaan. Weet niet hoe dat in de praktijk uit gaat pakken, maar ik ben hier persoonlijk niet zo'n fan van. Ik moest dat ook een keer, toen er dus iedere keer een kaart niet aan kwam, waarbij later bleek dat het bedrijf dat de verzending regelde het huisnummer steeds weg liet......
En gisteren liep ik in een wijk die voor mij compleet onbekend was, als ik dan een fout maak moet ik ook maar uit gaan leggen/bespreken hoe dit gebeurd is?
Dat had ik dus ook, maar heb bovenstaande gedaan omdat het een druk veebedrijf betrof. Daarna kwam ik de eigenaar per toeval tegen en kon het kaartje wel waarderen.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 09:58 schreef bikkie het volgende:
Ik heb uit mezelf al eens aangebeld om te vragen wat het probleem was. Bleek dat er een poststuk van de buren bij hun was bezorgd. Met die buren hadden ze slecht contact en dus hebben ze het in de oranje bus teruggegooid..
Ik heb het idee dat veel postbezorgers van PostNL (present company excluded) niet bijster snugger zijn. Als ik af en toe zie wat er op straat rondloopt in PostNL uniform dan schaam ik me ervoor dat dat collega's zijnquote:Op vrijdag 5 februari 2016 09:40 schreef zombo het volgende:
Vragen jullie je ook af wanneer bezorgers (sommige, nou ja: veel) zullen snappen dat ze hun maat niet via een reactie op het Fleecevestbericht kunnen opgeven?
Dat is vervelend zo, Vixenquote:Op vrijdag 5 februari 2016 14:12 schreef VixenFromHell het volgende:
Zucht, verlofaanvraag eind april ook afgekeurd. Nu de week na de meivakantie proberen dan maar, want de meivakantie zelf gaat hem ongetwijfeld ook niet worden![]()
En dan is de volledige maand mei anders zo'n beetje dus onmogelijk (iig de zaterdagen) dus dan zal ik of uit moeten wijken naar eerder in april (maar heb eind maart ook al vrij dus dat wil ik niet), of naar juni (wat waarschijnlijk planningtechnisch ook al moeilijk zal zijn....)
Ja, maar als je klachten hebt over dat soort dingen moet je dat wel bij je tc kunnen aangeven. Hij is je leidinggevende,niet de planner.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 15:11 schreef Pietertje71 het volgende:
Qua verlof hoef je bij ons niet bij de TC te zijn, want die schuift het terecht door naar de AdMi.
Die zorgt voor de planning namelijk.
Ik zeg ook niet dat het een landelijk besluit is, maar dat er nogsteeds veel (eigen) regeltjes spelen binnen PostNL.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 15:24 schreef V__L_N het volgende:
Blijkbaar heb jij een heel slechte of heel luie tc. Maar dat hoeft nog geen landelijk beleid te zijn.
Verlof vraag ik ook aan via MijnWerk, maar als dit niet goed wordt gekeurd, krijg is dus email/telefonisch contact met de AdMi en niet met mijn TC.quote:Hier vraag je verlof aan via mijn werk. Als het niet kan wordt je gebeld door je tc en wordt er gekeken naar andere mogelijkheden. Vervolgens vraag je een nieuwe datum aan en krijg je die.
Eventueel als je het hoog wil spelen kun je een klacht indienen bij de vim. Maar dan moet je wel aantonen dat er al veel verlof afgewezen is.
Wel zo netjes ja. Ik heb notabene bij de eerste aanvraag nog aangegeven, als dit kan doe dan even een andere suggestie. Met de TC kan ik niet zo goed overweg, die vindt mij een zeikerdquote:Op vrijdag 5 februari 2016 15:24 schreef V__L_N het volgende:
Blijkbaar heb jij een heel slechte of heel luie tc. Maar dat hoeft nog geen landelijk beleid te zijn.
Hier vraag je verlof aan via mijn werk. Als het niet kan wordt je gebeld door je tc en wordt er gekeken naar andere mogelijkheden. Vervolgens vraag je een nieuwe datum aan en krijg je die.
Eventueel als je het hoog wil spelen kun je een klacht indienen bij de vim. Maar dan moet je wel aantonen dat er al veel verlof afgewezen is.
Dan had je veel post voor een daldagquote:Op vrijdag 5 februari 2016 17:04 schreef zombo het volgende:
Net klaar. Hier werd de post pas om 13.15 aangeleverd en de chauffeur had nog heel wat depots te gaan.
Drie grote wijken waar ik normaal nog wel langer over doe, niet al te veel pakjes vandaag.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 18:00 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Dan had je veel post voor een daldag
Gefeliciteerd met je contractsgelijkenis...quote:Op vrijdag 5 februari 2016 19:40 schreef Hondsdraf het volgende:
Hier was het zo weinig (zoals bijna altijd op vrijdag) dat het me niet zou verbazen als er binnenkort op vrijdag ook geen post bezorgd gaat worden, nou ja, behalve rouw- en medische post.
Verder: een brief dat mijn 12 uurs contract wordt veranderd in een... 12 uurs contract.
Hier was het toch niet echt rustig, met Makro, een flinke lading Kampioenen en containers vol brievenbuspakjes. En als hah Ah, de een of andere pizzabezorgboer en alweer die verrekte Gamma die zogenaamd weg zou gaan.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 13:43 schreef gelestipjes het volgende:
Vandaag ook weer super weinig post.Die zaterdagen zijn tegenwoordig toch wel vrij dramatisch qua hoeveelheid, de moeite ook maar nauwelijks meer waard. Wel een mailing van de rova, maar ja, dat zat in de rode bak dus dat kost qua voorbereiden geen tijd verder. Om half 10 was de zaal al leeg.
quote:Op vrijdag 5 februari 2016 20:03 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Gefeliciteerd met je contractsgelijkenis...
Hier ook veel Makro en veel pakjes. En bij sommige bundels geen roze kaartjes, dus best wat heen en weer moeten fietsen.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 14:18 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Hier was het toch niet echt rustig, met Makro, een flinke lading Kampioenen en containers vol brievenbuspakjes. En als hah Ah, de een of andere pizzabezorgboer en alweer die verrekte Gamma die zogenaamd weg zou gaan.
Roze kaartjes....ik moet ze nog tegenkomen. Wederom een landelijk/regionaal beleid?quote:Op zondag 7 februari 2016 01:28 schreef Hondsdraf het volgende:
[..]
Hier ook veel Makro en veel pakjes. En bij sommige bundels geen roze kaartjes, dus best wat heen en weer moeten fietsen.
Hier was het ook niet echt rustig. Wel meer volume dan aantal maar toch.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 14:18 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Hier was het toch niet echt rustig, met Makro, een flinke lading Kampioenen en containers vol brievenbuspakjes. En als hah Ah, de een of andere pizzabezorgboer en alweer die verrekte Gamma die zogenaamd weg zou gaan.
Mits je je daarvoor opgeeftquote:Op zaterdag 6 februari 2016 16:30 schreef V__L_N het volgende:
Met de nieuwe smartphone app kunnen we straks collega's bellen... Joepie
Nou, dan wel echt regionaal als in "kast 17 gebruikt ze wel maar kast 24 en 25 niet"quote:Op zondag 7 februari 2016 07:18 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Roze kaartjes....ik moet ze nog tegenkomen. Wederom een landelijk/regionaal beleid?
Intern beleid dusquote:Op zondag 7 februari 2016 07:56 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Nou, dan wel echt regionaal als in "kast 17 gebruikt ze wel maar kast 24 en 25 niet"Het ligt er echt maar net aan wie de voorbereider is of ze wel of niet gebruikt worden. In het begin gebruikte iedereen ze nog braaf, maar aangezien die dingen om de haverklap op waren werd het een beetje zinloos. Je kon er immers niet op vertrouwen dat er wel een roze kaart op de bundel zou zitten als er een pakje bij hoorde, want ja, misschien waren ze die dag wel toevallig weer op.
Meeste postbodes vonden die roze briefjes sowieso niks.
ik was een van de weigeraars om ze te gebruiken. Andere methodes werken toch het bestequote:Op zondag 7 februari 2016 07:56 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Nou, dan wel echt regionaal als in "kast 17 gebruikt ze wel maar kast 24 en 25 niet"Het ligt er echt maar net aan wie de voorbereider is of ze wel of niet gebruikt worden. In het begin gebruikte iedereen ze nog braaf, maar aangezien die dingen om de haverklap op waren werd het een beetje zinloos. Je kon er immers niet op vertrouwen dat er wel een roze kaart op de bundel zou zitten als er een pakje bij hoorde, want ja, misschien waren ze die dag wel toevallig weer op.
Meeste postbodes vonden die roze briefjes sowieso niks.
Nou, ik heb een van de grootste wijken in ons gebied met altijd heel veel pakjes, twintig van die krengen is geen uitzondering. Die roze kaartjes zijn dan wel handig.quote:Op zondag 7 februari 2016 07:56 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Nou, dan wel echt regionaal als in "kast 17 gebruikt ze wel maar kast 24 en 25 niet"Het ligt er echt maar net aan wie de voorbereider is of ze wel of niet gebruikt worden. In het begin gebruikte iedereen ze nog braaf, maar aangezien die dingen om de haverklap op waren werd het een beetje zinloos. Je kon er immers niet op vertrouwen dat er wel een roze kaart op de bundel zou zitten als er een pakje bij hoorde, want ja, misschien waren ze die dag wel toevallig weer op.
Meeste postbodes vonden die roze briefjes sowieso niks.
Ja, maar dan is de vraag dus ook waarom je ze niet hebt. Een voorbereider die het gewoon niet doet, of dat ze alweer op zijn.quote:Op zondag 7 februari 2016 12:11 schreef Hondsdraf het volgende:
[..]
Nou, ik heb een van de grootste wijken in ons gebied met altijd heel veel pakjes, twintig van die krengen is geen uitzondering. Die roze kaartjes zijn dan wel handig.
Ik bedoel: gebruik ze goed of schaf ze af. Maar soms wel, soms niet is irritant.
Geen idee. Dat ze 'op' kunnen raken, zou toch geen probleem moeten zijn. Maak er gewoon meer. Simpel. Maar ja, PostNL hè...quote:Op zondag 7 februari 2016 12:22 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Ja, maar dan is de vraag dus ook waarom je ze niet hebt. Een voorbereider die het gewoon niet doet, of dat ze alweer op zijn.
zo werkt dat niet he, alles moet besteld worden, die dingen komen niet van de vestiging zelfquote:Op zondag 7 februari 2016 13:12 schreef Hondsdraf het volgende:
[..]
Geen idee. Dat ze 'op' kunnen raken, zou toch geen probleem moeten zijn. Maak er gewoon meer. Simpel. Maar ja, PostNL hè...
Ja, zetblokken die ontbreken, te weinig (nog veilige) stoelen, oranje tassen weer op, goh, zitten we nu alweer zonder rolcontainers, nee, sorry, er liggen ook geen tie-rips meer in het magazijn.quote:Op zondag 7 februari 2016 13:23 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Hier met kerst konden we steeds gaan speuren naar stelblokken. Dat vond ik nog wat hinderlijker dan het ontbreken van de briefjes
Ook iets met oranje tassen.quote:Op zondag 7 februari 2016 13:12 schreef Hondsdraf het volgende:
[..]
Geen idee. Dat ze 'op' kunnen raken, zou toch geen probleem moeten zijn. Maak er gewoon meer. Simpel. Maar ja, PostNL hè...
Herkenbaarquote:Op zondag 7 februari 2016 13:36 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Ja, zetblokken die ontbreken, te weinig (nog veilige) stoelen, oranje tassen weer op, goh, zitten we nu alweer zonder rolcontainers, nee, sorry, er liggen ook geen tie-rips meer in het magazijn.
Bestellen ze 70 rolcontainers, krijgen ze als het meezit ongeveer de helft van dat aantal geleverd. Bij die oranje tassen zou je denken dat als er op dinsdag heel veel uitgaan, dat je dan op donderdag een groot deel van die voorraad weer terug hebt, nou, niet dus, waar die tassen toch allemaal blijven...
Of die tassenlabels, die moeten ook besteld worden. En dan leveren ze het aan in een doos met om ieder stapeltje per wijk een lullig plastic bandje, die er uiteraard om wegvalt waardoor je ineens een doos hebt met voor 60 wijken aan labels die helemaal door elkaar liggen. Dan is het maar wachten tot er weer iemand in de ziektewet zit of zo die dan de leuke taak krijgt om dat maar een beetje uit te zoeken
Op mijn oude vestiging waren een keer op een vrijdagavond alle zichtbare rolcontainers meegenomen. Erg leuk als je de volgende ochtend er tientallen nodig heb. Je ontdekt wel alle verborgen hoeken en gaten van het pand, maar desondanks vonden we niet genoeg containers.quote:Op zondag 7 februari 2016 13:45 schreef Peterselieman het volgende:
Rolcontainers hebben wij nooit te weinig staan. Zag gisteren weer een enorme hoeveelheid staan, evenals heel veel lege karren waar rode en blauwe bakken op gezet worden.
erg handig. Hier is het zo dat de postverdelers gelijk na de sortering de containers binnen weer aanvullen, zodat de volgende dag de tassen daar weer op gezet kunnen worden.quote:Op zondag 7 februari 2016 14:09 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Op mijn oude vestiging waren een keer op een vrijdagavond alle zichtbare rolcontainers meegenomen. Erg leuk als je de volgende ochtend er tientallen nodig heb. Je ontdekt wel alle verborgen hoeken en gaten van het pand, maar desondanks vonden we niet genoeg containers.
Dat snap ik. Frustrerend.quote:Op zondag 7 februari 2016 13:19 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
zo werkt dat niet he, alles moet besteld worden, die dingen komen niet van de vestiging zelf
Oranje? Hier is meer dan de helft zilvergrijs (met TNT er op gedruktquote:Op zondag 7 februari 2016 13:49 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Ook iets met oranje tassen.
Krijgen we straks de post aangeleverd in puinzakken die even snel zijn aangeschaft bij de lokale bouwmarkt?
zo is dat hier ook maar als er buiten dan geen containers meer staan hebben de mensen die 's avonds collectie hebben toch een probleem want die hebben die dingen immers nodig om pakketten en dergelijke af te voeren dus die moeten de lege containers dan wel van de werkvloer halen waardoor we de volgende ochtend geen containers meer hebben om de tassen op te zetten.quote:Op zondag 7 februari 2016 14:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
erg handig. Hier is het zo dat de postverdelers gelijk na de sortering de containers binnen weer aanvullen, zodat de volgende dag de tassen daar weer op gezet kunnen worden.
maar die grijze mogen officieel alleen nog voor huis aan huis gebruikt worden. Maar ja, nood breekt wet en zo dus als het echt niet anders kan zit er inderdaad niks anders op dan toch zo'n grijze tas te gebruiken.quote:Op zondag 7 februari 2016 14:36 schreef Hondsdraf het volgende:
[..]
Oranje? Hier is meer dan de helft zilvergrijs (met TNT er op gedrukt) en versleten want oud...
Bij ons in de kerstperiode weer gebeurd ja. Voor mijn wijken natuurlijk oranje tassen geregeld. Daar kan net even iets meer in en dat is handig als je niet zo vaak langs het depot wiltquote:Op zondag 7 februari 2016 18:31 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
maar die grijze mogen officieel alleen nog voor huis aan huis gebruikt worden. Maar ja, nood breekt wet en zo dus als het echt niet anders kan zit er inderdaad niks anders op dan toch zo'n grijze tas te gebruiken.
ik zou ze retour sturen: geweigerdquote:Op zondag 7 februari 2016 18:55 schreef Pietertje71 het volgende:
Ik heb de laatste weken meer grijze dan oranje tassen gehad. Ja met post er in
Had ik de eerste keer ook gedaan.quote:Op zondag 7 februari 2016 18:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik zou ze retour sturen: geweigerd
quote:Op zondag 7 februari 2016 20:55 schreef VixenFromHell het volgende:
Oh ik had zaterdag trouwens ook nog ergens een mooie. Iemand die een mooie grote clown aan de voordeur had geplakt ter decoratie. Over de brievenbus heen dusik ben geneigd om de post retour afzender te sturen, maar ik kan het ook herstellen naar hun adres en dan hopen dat mijn collega het dinsdag wel kan bezorgen...
Ding zat aan alle kanten vastgeplakt dus even aan de kant schuiven was er niet bij, en de boel los halen leek me ook niet zo'n goed plan
Hier hadden ze ze wel, zij het onregelmatig, maar nu niet meer. Tegenwoordig krijg je de pakjes at random in een aparte tas geflikkerd aangeleverd.quote:Op zondag 7 februari 2016 07:18 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Roze kaartjes....ik moet ze nog tegenkomen. Wederom een landelijk/regionaal beleid?
Het is maandag...relax.....quote:Op maandag 8 februari 2016 08:35 schreef Globetrottertje het volgende:
Fout: Er is een fout opgetreden tijdens het laden van een Visualforce-pagina.
Stuur ons een e-mail voor eventuele vragen.
Ligt de site eruit? Als ik inlog krijg ik een "error." De app doet het wel. Ik kan ook niet proberen opnieuw in te loggen tenzij ik de cookies verwijder. Daarna krijg ik bij inloggen weer een nieuwe error.
Zouden we echt eens moeten doen, elke keer dat mijnwerktniet er uit ligtquote:Op maandag 8 februari 2016 08:35 schreef Globetrottertje het volgende:
Stuur ons een e-mail voor eventuele vragen.
Muhahahahaha!!!quote:Op maandag 8 februari 2016 08:52 schreef zombo het volgende:
[..]
Zouden we echt eens moeten doen, elke keer dat mijnwerktniet er uit ligt
Is zoquote:Op maandag 8 februari 2016 08:58 schreef Globetrottertje het volgende:
[..]
Muhahahahaha!!!
@Pietertje71 als je op zondagnacht en maandagochtend tussen 0:00 en 08:00 kijkt, dan zie je vaak (niet altijd) je rooster voor de week daarop al staan. Ligt er een beetje aan op de plannert je voor een paar weken ingeboekt heeft. Soms doen ze dat. Zo zag ik twee weken geleden dat ik afgelopen week twee onbekende wijken erbij moest doen omdat collega vrij bleek te hebben. Hij verbaast dat ik wist dat hij er niet was. Hahaha
Pffff begin van het eindequote:Op maandag 8 februari 2016 10:28 schreef bikkie het volgende:
Hij doet het..zijn wat dingen veranderd. De looptijd wordt nu in minuten aangegeven ipv uren, dus bijvoorbeeld 120 minuten ipv 2 uur
Verlof aanvragen staat bij mij weer op de oude plek.quote:Pffff begin van het eindemakkelijker aftellen naar 0 zo. Zou de rest nog weer terugkomen, verlof aanvragen en zo?
dan slaat die app op holquote:Op maandag 8 februari 2016 12:17 schreef zombo het volgende:
en als je drie wijken door elkaar loopt?
Zal wel meevallen. Het is gewoon voor de administratie en eigen controle.......quote:Op maandag 8 februari 2016 11:56 schreef allweather het volgende:
[..]
Verlof aanvragen staat bij mij weer op de oude plek.
Vanaf morgen kunnen android-gebruikers de nieuwe app downloaden en behalve op "start" ook op "stop" drukken. Iets met Big Brother is watching you.
Ah... ze hebben mijn browser weer eens niet meegenomen in de updates, in Firefox zie ik wel gewoon de hele site. Zal mijn smartphone ook wel snel bij het oud vuil mogen.quote:Op maandag 8 februari 2016 11:56 schreef allweather het volgende:
[..]
Verlof aanvragen staat bij mij weer op de oude plek.
Iemand met haviksogen wellicht?..quote:Op dinsdag 9 februari 2016 10:36 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Die nieuwe letters en kleuren bij het rooster vind ik niet echt handig. Lichtoranje en lichtgrijze tekst op een witte achtergrond, en dan ook nog in puntgrootte 4., welke idioot verzint zoiets?
Dat is op zich niet zo raar natuurlijk, als iemand anders met die wijk boven haar contracturen komt terwijl een ander niet genoeg uren maakt is het vrij normaal dat ze die wijk dan dus aan degene geven die te weinig uren maakt.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 08:47 schreef Pietertje71 het volgende:
Ook dat er van elkaar nu wordt afgesnoept om toch uurtjes te halen/maken. Haar dochter, ook pbz, krijgt nu een wijk erbij om de contracturen te halen, maar daar voor in de plaats moet de pbz van die wijk wel wijken. Hoe dat dan verder gaat weet ik niet, want het blijkt een klein wijkje te zijn. Dus wellicht ook iemand die dit er bij pakte om contracturen te maken. Geen idee.
Nee want diegene maakt gewoon de tijd die er voor staat, dat betekent dus dat iemand moet ruimen voor een ander.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 11:50 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Dat is op zich niet zo raar natuurlijk, als iemand anders met die wijk boven haar contracturen komt terwijl een ander niet genoeg uren maakt is het vrij normaal dat ze die wijk dan dus aan degene geven die te weinig uren maakt.
Dat klopt. Om die reden krijgen de scooterrijders ook wat soepeler hun verlofquote:Hier moeten sommige bezorgers met een brommerbestelling op bepaalde dagen nu thuis blijven omdat ze die wijken nodig hebben voor de postbodes met een autodienst, die maken anders niet genoeg uren. Zo af en toe moet er ook iemand met een fietsdienst thuis blijven om die reden, maar fietsdiensten zijn over het algemeen net iets minder geschikt om met de auto te doen.
Ah, uit je oorspronkelijke bericht kon ik niet opmaken dat de pbz die de wijk eerst deed nu niet meer aan haar contracturen komt. Uit dit bericht ook nog niet trouwens, want "ze maakte de tijd die ervoor staat" is wat anders dan "ze komt nu zelf niet meer aan haar contracturen". Maar ik neem dus aan dat je bedoelt dat iemand anders die niet aan haar contracturen kwam nu die wijk erbij heeft gekregen, maar dat daardoor de pbz die in eerste instantie op die wijk stond nu zelf niet meer aan haar contracturen komt? Dan zou het wel raar zijn jaquote:Op dinsdag 9 februari 2016 14:16 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Nee want diegene maakt gewoon de tijd die er voor staat, dat betekent dus dat iemand moet ruimen voor een ander.
[..]
Nee klopt, daar was ik voor een ander niet duidelijk genoeg inquote:Op dinsdag 9 februari 2016 14:23 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Ah, uit je oorspronkelijke bericht kon ik niet opmaken dat de pbz die de wijk eerst deed nu niet meer aan haar contracturen komt. Uit dit bericht ook nog niet trouwens, want "ze maakte de tijd die ervoor staat" is wat anders dan "ze komt nu zelf niet meer aan haar contracturen". Maar ik neem dus aan dat je bedoelt dat iemand anders die niet aan haar contracturen kwam nu die wijk erbij heeft gekregen, maar dat daardoor de pbz die in eerste instantie op die wijk stond nu zelf niet meer aan haar contracturen komt? Dan zou het wel raar zijn ja
quote:Op dinsdag 9 februari 2016 12:04 schreef V__L_N het volgende:
Het is bijna Valentijnsdag: win jij een dinerbon van 75 euro?
Heb je de nieuwe valentijnscampagne van PostNL al gezien? Vanaf 9 februari kan iedereen met een echte kus of een geurtje gratis valentijnskaarten versturen. Dat betekent bijzondere post in de tassen van de postbezorgers. Of misschien wel rozenblaadjes en een dinerbon ter waarde van 75 euro. Voor jou. Omdat jij de valentijnskaarten met liefde bezorgt.
Maak jij kans op een prijs?
Alle postbezorgers die tussen woensdag 10 en zaterdag 13 februari valentijnspost bezorgen, maken kans op een mooie prijs: een dinerbon ter waarde van 75 euro. In ieder bezorggebied trekken we één winnaar. In totaal geven we dus 28 prijzen weg! De gelukkige winnaars kunnen dan met hun valentijn (of iemand anders) uit eten.
Hoe weet je of je gewonnen hebt?
Als je tussen woensdag 10 en zaterdag 13 februari een handjevol rozenblaadjes én een valentijnskaart in je posttas vindt, dan ben je één van de winnaars. Je ontvangt dan van je teamleider je dinerbon.
De meest onsmakelijkste actie van het jaar. Bah, bah en bah
quote:PostNL kort postbezorgers op werktijden
15 januari 2016
PostNL kort een flink deel van zijn postbezorgers op hun werktijden, zo blijkt uit onderzoek van Reddepostbode onder 100 postbezorgers. Het overgrote deel van hen (89) krijgt kortere ‘richttijden’, omdat de hoeveelheid huis-aan-huisreclame volgens PostNL daalt.
Gemiddeld gaat het om zo’n 20 minuten per dag, bij een gemiddelde werkweek bij PostNL gaat het dan om zo’n 6 uur per maand. Ruim de helft heeft daarnaast aangegeven dat hun aan- en aflooptijden niet meer worden vergoed. Dit is de tijd die bezorgers nodig hebben om voorbereidingen te treffen voor hun bezorgrondes en hun werk af te ronden, zoals het ophalen van de post bij een depot. Hierbij gaat het om gemiddeld een kwartier per dag, omgerekend zo’n 5 uur per maand bij een volledige werkweek. Voor de korting op deze tijden geeft PostNL geen verklaring.
Wat opvalt bij de opmerkingen van postbezorgers is dat in de gesprekken dikwijls door teamleiders is gezegd dat postbezorgers die meer tijd nodig hebben dan hun richttijden gewoon dagelijks moeten “plussen om aan de oude tijden te komen”. Veel van hen hebben er geen vertrouwen in dat de tijden te halen zijn: “Ze gaan er vanuit dat je met 10% minder post ook 10 minuten sneller loopt”. Bovendien blijkt dat postbezorgers door hun teamleiders verschillend behandeld worden: waar de een aangeeft gewoon de reële tijden te kunnen blijven schrijven omdat de teamleider niet in discussie wil gaan met degenen die de tijden berekenen, geven anderen aan alleen de mededeling te krijgen dat ze kortere werktijden krijgen.
Sharon Gesthuizen gaat met de resultaten in de hand een gesprek aanvragen bij Post NL en zal de andere politieke partijen in de Tweede Kamer informeren van de resultaten van de meldweek. Daarvan zal na afloop weer melding worden gemaakt op reddepostbode.nl
Mooi! Dan kan er weer looptijd vanaf met je van je eigen centjes aangeschafte loopschoenenquote:Op dinsdag 9 februari 2016 20:37 schreef VixenFromHell het volgende:
De wandelschoenen van Scapino bevallen trouwens goed! 2,5 uur op gelopen en geen pijn aan de voeten! Geen drukplekjes, geen blaren, niks. En ik ben daar heeeeeel gevoelig voordaarom bleef ik ook maar een beetje bij die hardloopschoenen want dat ging ook goed
. Maar deze zijn top!
Eigenlijk al bekend bij de meesten dat het zo werkt...quote:Op dinsdag 9 februari 2016 22:51 schreef Rafierafie het volgende:
Ik was benieuwd of reddepostbode.nl nog bestond en kwam daar het volgende stukje tegen (wellicht interessant):
[..]
Ja klopt, kan ik mij nog herinneren dat je dat posttequote:Op dinsdag 9 februari 2016 12:48 schreef VixenFromHell het volgende:
Ja bah.. #plakkenofsmakken
Weet nog wel dat de TL toen vorig jaar een foto van mij wilde maken met van die kaarten, omdat ik roze haar had. Om in te sturen voor in een PostNL blaadje.. ik heb maar nee gezegd
Om hoeveel gaat het?quote:Op woensdag 10 februari 2016 14:33 schreef Peterselieman het volgende:
zo, meer dan de helft van mijn verlofuren zijn nu weggeboekt. Was een restantje dat ik tot 2012 opgebouwd had
Dus dat wordt binnenkort een mooie cheque
Alles wat je overhoudt van die 30 euro, wordt automatisch bijgeschreven op je eigen rekeningquote:Op woensdag 10 februari 2016 06:02 schreef Pietertje71 het volgende:
@bikkie: dat wordt niet meer de auto vol gooien![]()
![]()
In het algemeen geldt voor de scooters :
• Per dag (24 uur) kan 3 keer worden getankt.
• Per week kan 20 keer worden getankt.
• Per week kan maximaal voor totaal ¤ 30,- worden getankt.
• + wat hierboven staat genoemd v.w.b. onjuiste brandstof, vervangende scooters en foutieve handelingen die ook meetellen in het aantal
Was overigens al bekend, maar wordt even extra aangekaart
Voor de auto's geldt dat je per 24 uur op pasje je auto kan laten wassen.
Nu is het zo dat bij het ene VBL/G de auto's voor je worden gewassen en blijkbaar bij de andere(n) niet.
Jammer dat ze daar boven bij PostNL niet in de gaten hebben dat een scooter er ook aardig vies uit kan zien na een dagje of wat baggeren. En dan heb ik het vooral over de onderkant, aandrijving, spatboren en wielen. Het zichtbare gedeelte is makkelijk met een spons en water te doen(hoewel sommigen nogsteeds naar mijn mening gevaarlijk met een niet goed schoon gemaakt scherm rond rijden.
Dat moet in eigen tijd/op eigen kosten worden gedaan en dus ook de reden dat de meeste scooters er niet uit zien.
De leenscooter die ik kreeg zat onder de dikke klonten modder en door het scherm was niet meer te zien wat er een centimeter voor je was, dus zelf maar de hogedruk er op los gelaten. Er zit in de buurt geen autowasstraat/hogedrukreiniging, dus ben ik wel aangewezen op eigen.
Wel jammer dat het bedrijf zo een leenscooter kwam afleveren.
In het begin werd er ook overlegd of je op het tankpasje spullen zoals motorolie en lampjes kon aanschaffen. Niets meer van gehoord, maar ze zijn pas +2jaar in overleg, dus.....
Dat nog net nietquote:Op woensdag 10 februari 2016 17:06 schreef zombo het volgende:
[..]
gulden? dat waren wel heel oude verlofuren dan
Ben al jaren niet meer in de Mac geweestquote:Op woensdag 10 februari 2016 17:41 schreef Thomas-sama het volgende:
[..]
Kun je toch mooi 1 hele hamburger van halen
Ja, ze mogen de depots wel uitbreiden als er een prijs in je postcode valt.quote:Op woensdag 10 februari 2016 19:19 schreef Kramerica-Industries het volgende:
De post neemt weer toe! We krijgen flink wat mailings, de PCL-agenda's, de stroopwafelprijzen, kookboeken, you name it. Dus ik neem aan dat we binnenkort weer een brief krijgen waarin staat dat de basistijden verhoogd worden? (En toen werd ik wakker).
Ja je kunt maar beter loten kopen, altijd prijs als ik moet lopenquote:Op woensdag 10 februari 2016 21:24 schreef Globetrottertje het volgende:
Toen ik nog voor Postservice bezorgde had ik in een jaar tijd tweemaal de stroopwafelprijs in mijn eigen wijk en eenmaal de stroopwafelprijs in een invalwijl. Iets van 310 dozen a 190kilo.
Dat met de hogedrukspuit komt omdat sommigen met een te harde straal op lagers e.d. gaan spuiten. Dat is een NONO(bij 2wielers). Brede straal en niet op de (wiel)lagers richten. ZOdra het droog/beter weer is, haal/spuit ik de klompen bagger van de scooter af. Scherm houd ik wel altijd schoonquote:Op woensdag 10 februari 2016 17:39 schreef bikkie het volgende:
[..]
Alles wat je overhoudt van die 30 euro, wordt automatisch bijgeschreven op je eigen rekening
Tijdens de introductie werd gezegd dat we de scooter niet met een hogedrukspuit mogen doen, dus dat doe ik dan ook maar niet. Ook mogen we niet zelf olie bijvullen en/of lampjes vervangen dus voor ieder dingetje moet ik naar de dealer. Gelukkig zit die op een 2 km. van huis af.
Wat betreft poetsen, ik poets hem zo af en toe als het echt niet meer om aan te zien is.
quote:Op woensdag 10 februari 2016 19:19 schreef Kramerica-Industries het volgende:
De post neemt weer toe! We krijgen flink wat mailings, de PCL-agenda's, de stroopwafelprijzen, kookboeken, you name it. Dus ik neem aan dat we binnenkort weer een brief krijgen waarin staat dat de basistijden verhoogd worden? (En toen werd ik wakker).
En dan midden in de zomerquote:Op woensdag 10 februari 2016 21:24 schreef Globetrottertje het volgende:
Toen ik nog voor Postservice bezorgde had ik in een jaar tijd tweemaal de stroopwafelprijs in mijn eigen wijk en eenmaal de stroopwafelprijs in een invalwijl. Iets van 310 dozen a 190kilo.
en net genoeg verdiend - cent per stuk, toch? - om zelf een pakje stroopwafels te kopenquote:Op donderdag 11 februari 2016 08:11 schreef Globetrottertje het volgende:
Oeps. Dubbele post. Surry! Ik geloof dat ik nog niet helemaal over mijn stroopwafeltrauma/avontuur heen ben. Hahaha
Het blijft plakken hèquote:Op donderdag 11 februari 2016 08:11 schreef Globetrottertje het volgende:
Oeps. Dubbele post. Surry! Ik geloof dat ik nog niet helemaal over mijn stroopwafeltrauma/avontuur heen ben. Hahaha
Wat dan? Moeten we hem komen beschieten met elastieken?quote:Op donderdag 11 februari 2016 19:41 schreef Thomas-sama het volgende:
Gezeik met de vervangende TL.. kan niet wachten tot ie weer weggaat. Maar dat duurt nog wel effe
quote:Op vrijdag 12 februari 2016 01:36 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Wat dan? Moeten we hem komen beschieten met elastieken?
Hebben ze nog een verklaring gegeven voor het afwijzen van de meertijd? Gewoon een oranje kaart in hun mik douwen, de regels zijn heel duidelijk: GEWERKTE TIJD is BETAALDE TIJD.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 10:18 schreef Globetrottertje het volgende:
Wat betreft die nieuwe actualisatietijden.. ik zir dat er bij mij ineens voor mijn wijk op zaterdag vijf minuten af is gehaald. Nieuwe tijd werd per 1 januari 1:40 dus 100 minuten en dat was ook nog tot gisteren zo. Ik kijk op mijn rooster en nu staat er voor die wijk ineens 95 minuten. Ook is mijn meertijd van een kwartier gisteren niet goedgekeurd ondanks de Kampioenen en Vriendenloterij die ik gisteren had voor een andere wijk. Ik had vier volle tassen post op een wijk van meer dan 500 afgiftepunten. Ik kreeg er maar 1:35 uur voor en ik doe er standaard 1:50 uur over.
Ik hoop dat het een foutje is, want dat stiekem aftroggelen van tijd, daar ben ik een beetje klaar mee. Daarmee zijn ze bij mij aan het verkeerde adres, oftewel: hebben ze een klacht aan de broek.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 10:18 schreef Globetrottertje het volgende:
Wat betreft die nieuwe actualisatietijden.. ik zir dat er bij mij ineens voor mijn wijk op zaterdag vijf minuten af is gehaald. Nieuwe tijd werd per 1 januari 1:40 dus 100 minuten en dat was ook nog tot gisteren zo. Ik kijk op mijn rooster en nu staat er voor die wijk ineens 95 minuten.
Als je meertijd aanheeft kun je het überhaupt niet eens goed onderbouwen. En staat een rijtje met 5 standaardredenen waaruit je kunt kiezen, en dat is het. Daarentegen kan een TC blijkbaar wel gewoon zonder enige onderbouwing jouw verzoek om meertijd afwijzen.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 10:53 schreef Pietertje71 het volgende:
En daarachter staat, in een mail die heb ontvangen: " mits ik(TC) de meertijd terecht vind en goedkeur".
Ik ben het met Kramerica-Industries eens: oranje kaart indienen(wel eerst overleggen met TC waarom je de tijd niet krijgt. Ook een niet goede onderbouwing geven kan!! een reden van afwijzing zijn. Ik hen een keer een rode kaart ingediend. Meertijd is goed gekeurd en ik kreeg een tijdje daarna een telefoontje van Postnl Den Haag of alles goed is gegaan. Succes
Als je op meer/minder tijd doorgeven klikt, staat het er wel gewoon weer in uren.quote:Dat met die minuten ipv uren in Mijnwerk is zo te zien ook bewust gedaan, zodat het minder opvalt als er weer een paar minuten van de looptijd wordt afgehaald..
Ohw... big brother is watching you, maar ze volgen je niet, dus kassaquote:Op vrijdag 12 februari 2016 17:11 schreef allweather het volgende:
[..]
Als je op meer/minder tijd doorgeven klikt, staat het er wel gewoon weer in uren.
En vandaag vergeten op stop te drukken, dus nu heb ik op een daldag ruim 4 uur over een wijkje gedaan, oeps..
flatwijk neem ik aan? En dan nog is dat krap voor meer dan 500 afgiftepuntenquote:Op vrijdag 12 februari 2016 10:18 schreef Globetrottertje het volgende:
Wat betreft die nieuwe actualisatietijden.. ik zir dat er bij mij ineens voor mijn wijk op zaterdag vijf minuten af is gehaald. Nieuwe tijd werd per 1 januari 1:40 dus 100 minuten en dat was ook nog tot gisteren zo. Ik kijk op mijn rooster en nu staat er voor die wijk ineens 95 minuten. Ook is mijn meertijd van een kwartier gisteren niet goedgekeurd ondanks de Kampioenen en Vriendenloterij die ik gisteren had voor een andere wijk. Ik had vier volle tassen post op een wijk van meer dan 500 afgiftepunten. Ik kreeg er maar 1:35 uur voor en ik doe er standaard 1:50 uur over.
Dat is ook weer ontzettende lulkoek van jouw TC. Het van het ene naar het andere depot fietsen is gewoon werktijd. Dat moeten ze dus gewoon betalen. Ben je lid van een vakbond? Zo nee, meteen worden, desnoods van de BVPP. Ik ken TC's als de jouwe, die lullen alles recht wat krom is om maar in de groene cijfers te kunnen blijven.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 18:15 schreef Globetrottertje het volgende:Het van depot naar depot fietsen mag je niet meer schrijven dus dan min ik minder.
Wat de reden ook is, ik vind het van de pot gerukt dat ze het er gewoon afhalen zonder jou te informeren. (Want dan kan je tenminste nog protesteren, jouw kant van het verhaal laten horen.)quote:Op vrijdag 12 februari 2016 18:15 schreef Globetrottertje het volgende:
Ik had te weinig gemind. Dat was de verklaring.
Wat een rare tijden! Relatief veel tijd voor het hah en weinig voor de post. Bij ons staan de meeste wijken op een piekdag zonder hah op het dubbele van de daldagtijd. Dus een wijk van 50 minuten op woensdag zou donderdag op 1.40 uur moeten staan.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 18:39 schreef Globetrottertje het volgende:
Er is hier een wijk van 419 afgiftepunten en die heeft een tijd van 1:15 uur op een piekdag zonder hah. En 50 minuten op een daldag en 2 uur op een piekdag met hah. Is helemaal geen flatwijk.
Aan de andere kant is er ook een flatwijk die twee keer zo ruim staat en die minder afgiftepunten heeft. Heel vreemd hoe ze dat berekenen.
Berekenen doen ze niet echt aan. Bij de laatste wijzigingen had ik alle veranderingen eens op een rijtje gezet. Daarbij verloor één wijk 20% op een piekdag en een gelijkwaardige wijk 0%. Op daldagen waren de aanpassingen juist andersom. Gevolg is dat er nu hele rare verhoudingen zijn. Mijn eigen wijk is te doen, maar er zijn wijken waar je heel hard moet doorlopen, en ook diverse wijken waar je de tijden haalt met het tempo van een slak.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 18:39 schreef Globetrottertje het volgende:
Heel vreemd hoe ze dat berekenen.
Hier idem dito. Er zijn hele grote wijken waar je 2 uur voor krijgt en die je net redt in 2,5 als je al je post in 1x meesleept en in snelwandeltempo door de wijk gaat, en er zijn ook wijken van 2 uur met alleen maar flats waar je binnen een uur klaar mee bent.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 19:03 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Berekenen doen ze niet echt aan. Bij de laatste wijzigingen had ik alle veranderingen eens op een rijtje gezet. Daarbij verloor één wijk 20% op een piekdag en een gelijkwaardige wijk 0%. Op daldagen waren de aanpassingen juist andersom. Gevolg is dat er nu hele rare verhoudingen zijn. Mijn eigen wijk is te doen, maar er zijn wijken waar je heel hard moet doorlopen, en ook diverse wijken waar je de tijden haalt met het tempo van een slak.
Zoals ik al eerder heb aangegeven (dit komt strenger over dan dat ik het bedoelquote:Op vrijdag 12 februari 2016 15:29 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Als je meertijd aanheeft kun je het überhaupt niet eens goed onderbouwen. En staat een rijtje met 5 standaardredenen waaruit je kunt kiezen, en dat is het. Daarentegen kan een TC blijkbaar wel gewoon zonder enige onderbouwing jouw verzoek om meertijd afwijzen.
En toch gebeurt het nogsteeds. Zo ook bij een collega van mij, maar die wil er niets van zeggen(wel klagen) aan de TC. En van die laatsten zijn er (steeds) meer.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 18:29 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat is ook weer ontzettende lulkoek van jouw TC. Het van het ene naar het andere depot fietsen is gewoon werktijd. Dat moeten ze dus gewoon betalen. Ben je lid van een vakbond? Zo nee, meteen worden, desnoods van de BVPP. Ik ken TC's als de jouwe, die lullen alles recht wat krom is om maar in de groene cijfers te kunnen blijven.
Verder, "de post zou minder zijn"? Minder dan wat? Minder dan wanneer? Het is inderdaad minder dan vorig jaar, maar daar is al voor gecompenseerd (om niet te zeggen: overgecompenseerd) door flink in de tijden te snijden. Onder het mom van 10% minder post is van sommige wijken tot wel 30% van de looptijd afgehaald.
quote:Op vrijdag 12 februari 2016 19:37 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
De tijden slaan nergens op, en alles wat ze beweren over computermodellen zijn gewoon leugens. Er is ooit in een grijs verleden een tijd vastgesteld in overleg met de postbode die er toen liep, en vervolgens is er gaandeweg ieder jaar wat vanaf gesnoept. En sommige postbezorgers zijn te timide om er tegenin te gaan en laten dat gewoon toe, terwijl anderen bij het minste of geringste enorme stennis gaan trappen en die het dus voor elkaar krijgen dat er helemaal geen tijd van hun wijk afgaat. Er lopen er zelfs rond die er ieder jaar tijd bijkrijgen.
Hoeveel tijd er dus voor een wijk staat zegt meer over de assertiviteit van de postbezorger dan over de grootte van de wijk. Zeker als je een conflictmijdende TC hebt: wie op zijn strepen gaat staan komt een heel eind, maar wie dat niet doet wordt genaaid waar íe bij staat.
Maar die weinig post is al verwerkt in de basistijd. Die is immers ook gebaseerd op tussen de 10 en 20% minder post. Dus waarom zou de al gekorte tijd nog verder gekort moeten worden?quote:Op vrijdag 12 februari 2016 20:33 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
En toch gebeurt het nogsteeds. Zo ook bij een collega van mij, maar die wil er niets van zeggen(wel klagen) aan de TC. En van die laatsten zijn er (steeds) meer.
Ook met het 'minder post argument' komt mijn TC ook wel eens mee op de proppen. In zijn ogen moet het dan heel veel schelen, maar in werkelijkheid scheelt het op een normale postdag weinig(uitzonderingen daar gelaten). En net zoals vandaag: weinig volume, maar wel veel adressen ivm o.a. een kerkblad en die postcode/vriendenloterij-post. Net krap aan de tijd gehaald, maar gehaald zonder gekke dingen hoeven te doen.
omdat het kan?quote:Op vrijdag 12 februari 2016 20:39 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Maar die weinig post is al verwerkt in de basistijd. Die is immers ook gebaseerd op tussen de 10 en 20% minder post. Dus waarom zou de al gekorte tijd nog verder gekort moeten worden?
Dat heb ik nu ook ja. Uurtje geleden was dat nog niet zo en toen heb ik mijn rooster voor volgende week kunnen bekijken. Ik word iedere week ergens anders heen gestuurd.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 20:49 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Wat een grap. Ik dacht ik kan op mijn werk, dus laat ik eens het nieuwe rooster bekijken. Inmiddels zie ik het mooie blauwe wolkje weer, en kan ik er niet meer op
Was er vast één van Tempo-Team daar bij de IT afdelingquote:Op vrijdag 12 februari 2016 20:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat heb ik nu ook ja. Uurtje geleden was dat nog niet zo en toen heb ik mijn rooster voor volgende week kunnen bekijken. Ik word iedere week ergens anders heen gestuurd.
Geen idee. Ik denk dat hogerhand blijft snoepen: Meer post in minder tijd.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 20:39 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Maar die weinig post is al verwerkt in de basistijd. Die is immers ook gebaseerd op tussen de 10 en 20% minder post. Dus waarom zou de al gekorte tijd nog verder gekort moeten worden?
Tijd van een wijk niet direct op een dag boeken frustreert ook nog eens de komende evaluatie nieuwe looptijden..quote:Op vrijdag 12 februari 2016 20:27 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder heb aangegeven (dit komt strenger over dan dat ik het bedoel)moet je(ik) een onderbouwd mailtje sturen naar je TC, omdat de summiere beschrijving waar je het over hebt, niet voldoende is. Dat invullen via MijnWerk is mogelijk, maar het volgende: wij mogen pas eind van de week de eventuele meertijd met onderbouwing naar hem sturen ivm het meer/minder tijd per week verrekenen, dus op voorhand wordt de meertijd via MijnWerk al afgekeurd bij ons. Gezien je binnen een vastgesteld termijn via MijnWerk moet invullen, botst dit ook weer. Om die reden bij ons: eind van de werkweek goed onderbouwde meertijd doorgeven
Ik heb er meestal maar 1, of zou ik ook de helft gemist hebben?quote:Op zaterdag 13 februari 2016 14:44 schreef Globetrottertje het volgende:
Eens in de twee, drie maanden heb ik er kwaliteitscontrolekaarten tussen zitten. Meestal zijn het er twee of drie. Tot nu toe altijd gevonden. Vandaag had ik er maar een. Komt het bij jullie weleens voor dat het er maar een is. Of zal ik er nu een gemist hebben?
Bij ons is het tegenwordig altijd maar 1 kaartje per wijk.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 14:44 schreef Globetrottertje het volgende:
Eens in de twee, drie maanden heb ik er kwaliteitscontrolekaarten tussen zitten. Meestal zijn het er twee of drie. Tot nu toe altijd gevonden. Vandaag had ik er maar een. Komt het bij jullie weleens voor dat het er maar een is. Of zal ik er nu een gemist hebben?
Alles met TNT mag toch niet meer?quote:Op zaterdag 13 februari 2016 19:53 schreef Peterselieman het volgende:
ik gebruik dan altijd weer een schoudertas, iets wat redelijk collega's niet doen. Dat vind ik fijn werken. Niet die van PostNL die snel open valt, maar een ouder exemplaar van TNT Post
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |