abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159440982

Jeej :')

Scheelt dat ze me tegenwoordig veel minder inzetten, maar eerder zat ik op gemiddeld 12 uur per week, met een contract van 5 uur, en dan krijg je dus de laagste vergoeding. Terwijl veel collega's dan meer krijgen, die in de praktijk juist minder werken.

Maar goed, dit is wel een beetje te danken aan de collega's die hebben lopen klagen dat het oneerlijk was dat een zaterdagkracht evenveel kreeg als iemand die elke dag werkt. En nee dat was ook geen eerlijk systeem, maar het was te verwachten dat ze het dan op deze manier zouden gaan doen -O- waarmee dus de flexibele krachten genaaid worden.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_159441844
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 12:13 schreef gelestipjes het volgende:

[..]
Als je doorgeeft dat je er minder lang over gedaan hebt kunnen ze die tijd eventueel weer gebruiken om iemand anders die te weinig tijd had te compenseren.
Ja, een verrot systeem, maar het is wel hoe het werkt.
Dat klinkt heel plausibel, maar in de praktijk werkt het niet zo. Als ik doorgeef dat ik tijd teveel heb gaan ze die tijd echt niet aan een ander geven, hoor! Ik ben door schade en schande wijs geworden. Van een aantal wijken had ik doorgegeven dat ze te krap stonden, en van een aantal dat ze te ruim stonden. Het resultaat: bij de ruime wijken is er flink tijd afgehaald, maar de krappe wijken kregen geen minuut meer. En de TC kreeg een mooie bonus omdat hij zo ruim binnen het budget was gebleven.

Nee, tijd afpakken kunnen ze als geen ander, maar tijd erbij geven doen ze niet. Dan wijzen ze op dalende volumes, en dat er net een enorme torenflat in je wijk is opgeleverd, waardoor je er 300 afgiftepunten bij hebt gekregen, daar wordt aan voorbij gegaan.

Dus je kunt er maar beter voor zorgen dat je wijk een beetje ruim staat. Tijd afpakken doet het bedrijf wel voor je, daar hoef je niet zelf het voortouw in te nemen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 27 januari 2016 @ 17:52:29 #278
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_159443715
ik heb inmiddels een code gekregen om mijn V&D giftcard om te ruilen voor iets anders :)

Nu nog bedenken wat :')
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_159444228
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 16:19 schreef VixenFromHell het volgende:
Scheelt dat ze me tegenwoordig veel minder inzetten, maar eerder zat ik op gemiddeld 12 uur per week, met een contract van 5 uur, en dan krijg je dus de laagste vergoeding. Terwijl veel collega's dan meer krijgen, die in de praktijk juist minder werken.

Maar goed, dit is wel een beetje te danken aan de collega's die hebben lopen klagen dat het oneerlijk was dat een zaterdagkracht evenveel kreeg als iemand die elke dag werkt. En nee dat was ook geen eerlijk systeem, maar het was te verwachten dat ze het dan op deze manier zouden gaan doen -O- waarmee dus de flexibele krachten genaaid worden.
Tja het is in een aantal gevallen een iets minder slechte regeling, maar verre van ideaal.

Zat ook niet veel meer in, met een marginale hoeveelheid vakbondsleden onder de postbezorgers....
Dus te danken aan de klagende collega's?
De lichte verbetering in sommige gevallen ten opzichte van de oude cao, maar dat het te weinig is zie ik meer "te danken" aan alle collega's die niet de moeite nemen om zich te organiseren :+

Maar goed, over twee jaar kunnen we het weer proberen ;)
pi_159444803
quote:
[ afbeelding ]

Wat dat betreft is de regeling voor zaterdagbestellers beter. Geen idee hoe die precies in elkaar steekt, maar al ik meer dagen werk krijg ik ook meer fietsvergoeding.
pi_159446496
Mijn eigen wijk staat krapjes, is net haalbaar als alles meezit. Op andere wijken houd ik wel eens tijd over. Hier gaat het opgeven van meer of minder tijd nog per dag.
Tot de nieuwe tijden ingingen heb ik altijd eerlijk en consequent geplust én gemind. Sindsdien 'vergeet' ik wel eens te minnen. Heb daar voor mezelf goede redenen voor verzonnen, zodat ik er niet meer wakker van lig. ;) Als eerste trek ik de meestal vergeten PET-postjes van de tijd af, het kost mij nou eenmaal tijd om terug te fietsen (wat zonder depotcheck niet nodig was geweest). Meestal blijft er dan al weinig tot geen tijd meer over.
Verder loop en fiets ik meestal de benen uit mijn r**t en heb ik (nu de wijktijden redelijk staan) besloten mezelf niet meer te straffen voor het feit altijd de snelste jelle te zijn (mijn tempo, ik kan gewoon niet anders), terwijl collega's rustig aan doen en zo een ruimer belegde boterham incasseren ;)
Maar er is niet altijd een peil op te trekken, je hebt kleine wijkjes met een paar verre uithoeken, als die allemaal post hebben kost dat een groot deel van de looptijd (in mijn wijk hebben ze altijd post, bedrijven). Maar zolang meertijd wordt goedgekeurd is er geen nood aan de vrouw.
pi_159446856
Nuja voor mij voelt het een beetje zo, ja... ipv iedereen meer te geven zijn ze nu voor deze constructie gegaan, want dat is dan 'eerlijker'. Wat voor sommigen idd nu gunstig uitpakt, die krijgen meer. Anderen krijgen nu minder dan een collega, terwijl ze juist meer werken, dus oneerlijk blijft het toch. Het was te verwachten dat ze het niet op de daadwerkelijk gewerkte uren zouden baseren, maar dat ze dan op contracturen af zouden gaan....
En ja dat is natuurlijk PostNL die dat zo doet, terwijl ze dondersgoed weten dat er veel mensen dik over hun contracturen heen gaan, maar de regeling is wel aangepast omdat er geklaagd werd dat het zo ongelijk was in verhouding tot de gewerkte uren/dagen.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_159448667
Pfff zaterdag gaat het stortregenen :r
pi_159448908
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 20:26 schreef Thomas-sama het volgende:
Ha fijn, ik sta maar vijf uurtjes ingedeeld en geen haar op mijn hoofd die erover denkt er langer over te gaan doen ;)
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 27 januari 2016 @ 20:56:02 #285
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_159449645
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 20:26 schreef Thomas-sama het volgende:
Gezellig. Dat wordt kletsnatte kleding _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 28 januari 2016 @ 06:25:36 #286
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_159457576
Mogguh :)
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 14:21 schreef bikkie het volgende:

[..]

Daar ga ik me als pbz geen zorgen over maken. Bovendien krijgt de vaste bezorger ook die uren betaald dus het zal wel binnen het urenpakket passen.
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 16:48 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Dat klinkt heel plausibel, maar in de praktijk werkt het niet zo. Als ik doorgeef dat ik tijd teveel heb gaan ze die tijd echt niet aan een ander geven, hoor! Ik ben door schade en schande wijs geworden. Van een aantal wijken had ik doorgegeven dat ze te krap stonden, en van een aantal dat ze te ruim stonden. Het resultaat: bij de ruime wijken is er flink tijd afgehaald, maar de krappe wijken kregen geen minuut meer. En de TC kreeg een mooie bonus omdat hij zo ruim binnen het budget was gebleven.

Nee, tijd afpakken kunnen ze als geen ander, maar tijd erbij geven doen ze niet. Dan wijzen ze op dalende volumes, en dat er net een enorme torenflat in je wijk is opgeleverd, waardoor je er 300 afgiftepunten bij hebt gekregen, daar wordt aan voorbij gegaan.

Dus je kunt er maar beter voor zorgen dat je wijk een beetje ruim staat. Tijd afpakken doet het bedrijf wel voor je, daar hoef je niet zelf het voortouw in te nemen.
^O^
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  donderdag 28 januari 2016 @ 06:34:01 #287
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_159457592
quote:
[ afbeelding ]

Strakkere(voor sommigen niet haalbare) tijden, veel niet toegekende meertijden...en dan komen met een loonsverhoging en een maandelijkse vergoeding...
En zoals je zegt: als je minder contracturen hebt maar (wekelijks) meer dan die contracturen maakt, en geen mogelijkheid is om meer contracturen te krijgen, wordt je ook wel een beetje in de poepert gestoken.
Geen wonder dat PostNL van al die 'grote' contracten af wilt. Geef iedereen een 6-9 uur contract en laat ze meer werken?...
  donderdag 28 januari 2016 @ 15:21:16 #288
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_159467051
MIddag.

Prima dagje vandaag. Alles binnen de tijd zonder al te veel haastwerk.

@Bikkie: Qua die vacature Chauffeur Bezorgen.
Als je met een (meer dan) 12 uur contract zit, heb je kans dat je door de sollicitatieronde komt.
Wat er dan gebeurt is dat je je contracturen wel behoudt en voor die uren ook wordt aangenomen.

Dat vernam ik vandaag ;)
pi_159467536
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 15:21 schreef Pietertje71 het volgende:
MIddag.

Prima dagje vandaag. Alles binnen de tijd zonder al te veel haastwerk.

@Bikkie: Qua die vacature Chauffeur Bezorgen.
Als je met een (meer dan) 12 uur contract zit, heb je kans dat je door de sollicitatieronde komt.
Wat er dan gebeurt is dat je je contracturen wel behoudt en voor die uren ook wordt aangenomen.

Dat vernam ik vandaag ;)
Dat is goed nieuws. Nu wordt het tijd dat er een vacature vrijkomt, maar volgens mij zitten er nu nog een aantal voltijdwerkers op die functie die voorlopig nog wel blijven.
  donderdag 28 januari 2016 @ 16:20:24 #290
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_159468606
  donderdag 28 januari 2016 @ 16:30:13 #291
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_159468827
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 15:38 schreef bikkie het volgende:

[..]

Dat is goed nieuws. Nu wordt het tijd dat er een vacature vrijkomt, maar volgens mij zitten er nu nog een aantal voltijdwerkers op die functie die voorlopig nog wel blijven.
Het blijkt dat ik nogsteeds in de running ben. Zelfs mijn TC wil mij kwijt heeft mij voorgedragen voor deze functie.
Wellicht zal mijn 'lieve' collega mijn wijken krijgen. Maar dat boeit mij niet zo.
Hopelijk zal mijn vast contract worden voortgezet. Zo ver ik weet veranderd alleen de CAO en loonschaal.
En mocht het niet bevallen van beide kanten, er de mogelijkheid is dat ik mijn werk/wijken terug krijg bij PostNL.

[ Bericht 2% gewijzigd door Pietertje71 op 28-01-2016 16:50:14 ]
pi_159469320
Hier een meelezende postbezorger. Door een storing wordt meertijd niet doorgegeven (als je het invult op Mijn werk). Geen idee of dat overal zo is, maar hier (regio Rotterdam) in ieder geval wel. Misschien handig om even in de gaten te houden.
pi_159469666
Ik vind het maar verdacht die 'storingen' elke keer als het gaat om tijden doorgeven.
pi_159469701
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 17:01 schreef bikkie het volgende:
Ik vind het maar verdacht die 'storingen' elke keer als het gaat om tijden doorgeven.
Mja, best wel hè?
pi_159471127
De automatische roosterbevestiger is ook weer aan het werk geweest ;)
pi_159471428
quote:
Pfff zaterdag gaat het stortregenen
Nadeel: ik heb 2 grote wijken, waarvan 1 in het buitengebied.
Voordeel: net mijn nieuwe regenpak ontvangen (vorige was al versleten/lek), dus kan mooi gaan testen of deze waterdicht is.

quote:
Hier was dit ding vorige week actief, deze week staan de knoppen bevestigen/bezwaar er gewoon weer in. Ik wacht wel even. Zoals het rooster er nu staat kom ik 3 uur tekort op mijn contract-uren en ik weet al van 2 collega's dat zij vrijdag en zaterdag verlof hebben. Maar het zal me ook niks verbazen als ze mij min-uren laten oplopen en een ander flink in de plus laten lopen. Of ik moet gewoon even geduld hebben en wachten of er morgen of overmorgen nog wat wijkjes bij komen.
pi_159471896
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 18:08 schreef zombo het volgende:
Bij mij was het de automatische bezwaarmaker ;)
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_159472211
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 18:40 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Bij mij was het de automatische bezwaarmaker ;)
Die heeft een weekje rust bij mij
pi_159473818
19:00 pas klaar :(
  donderdag 28 januari 2016 @ 20:02:21 #300
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_159473886
quote:
7s.gif Op donderdag 28 januari 2016 16:50 schreef Hondsdraf het volgende:
Hier een meelezende postbezorger. Door een storing wordt meertijd niet doorgegeven (als je het invult op Mijn werk). Geen idee of dat overal zo is, maar hier (regio Rotterdam) in ieder geval wel. Misschien handig om even in de gaten te houden.
Hier wordt meertijd zonder onderbouwing, dus niet de keuzes die het menu geeft, afgekeurd.
Meertijd met onderbouwing gaan via email naar de TC.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')