Wil je ze dan op piekdagen laten gaan? Wordt helemaal een lekkere bedoening voor de eerste dag van zo iemand.quote:Op woensdag 3 februari 2016 10:49 schreef Pietertje71 het volgende:
Altijd fijn.... Nieuwe chauffeurs op pad sturen op een daldag. Prima als men de route kent, maar als men die nog moet leren en dan minimaal een half uur, of zoals laatst, een uur later komen dan normaliter... Is kut!!!!
En sommige vaste chauffeurs doen het op daldagen rustig aan.
Chauffeur krijgt betaald, ik sta hier buiten te wachten of een beetje te schuilen in het schuurtje(depot).
Ja dat gebeurt ook, je wordt ooit een keer in het diepe gegooid. Daar moeten de meesten een keer door heen. Een weekje mee rijden en dan gelijk en alenig op dinsdag beginnen(en soms al gelijk vanaf dag 1, dus zo 'vreemd' is dat niet), dus dat is een lekkere bedoelingquote:Op donderdag 4 februari 2016 11:18 schreef MichelWuyts het volgende:
[..]
Wil je ze dan op piekdagen laten gaan? Wordt helemaal een lekkere bedoening voor de eerste dag van zo iemand.
Klopt, maar dan is dat 2de het probleem en niet het feit dat onervaren mensen op daldagen rijden. ik heb destijds gevraagd of ik op een daldag mocht beginnen en toen was ik op een 'piektijd' binnen (ongeveer uur later). dag erna was Piekdag en toen kende ik de route en was dat ook geen probleem. Als ik de piekdag mijn eerste dag zou hebben zou ik om 6/half 7 terug zijn en dan hebben mensen die na mij de auto nodig hadden een probleem.quote:Op donderdag 4 februari 2016 15:57 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Ja dat gebeurt ook, je wordt ooit een keer in het diepe gegooid. Daar moeten de meesten een keer door heen. Een weekje mee rijden en dan gelijk en alenig op dinsdag beginnen(en soms al gelijk vanaf dag 1, dus zo 'vreemd' is dat niet), dus dat is een lekkere bedoeling
Maar het gaat er om dat de meeste pbz's op een daldag hun post eerder krijgen, en gezien het volume ook eerder klaar zijn. Nu dus later, tot soms een uur!, beginnen. En dat als men nu weet dat er ene nieuwe chauffeur rijdt, kan daar rekening mee gehouden worden. Zo vraag ik meestal wie er de volgende dag komt. We hebben er chauffeurs bij die het wat rustiger aan doen, dus daar kan je rekening mee houden ipv een half uur buiten te wachten.
Kan je nagaan op een piekdag.
Je hebt het nu over jou eindtijd, maar ik heb het over posttassen die ook aan de pbz's op de route geleverd moeten worden. En ik ben de laatste in de rij. Of 11:00 of 12:00omdat het een nieuwe chauffeur is, beginnen terwijl je staat te wachten is best wel klote.quote:Op donderdag 4 februari 2016 16:02 schreef MichelWuyts het volgende:
[..]
Klopt, maar dan is dat 2de het probleem en niet het feit dat onervaren mensen op daldagen rijden. ik heb destijds gevraagd of ik op een daldag mocht beginnen en toen was ik op een 'piektijd' binnen (ongeveer uur later). dag erna was Piekdag en toen kende ik de route en was dat ook geen probleem. Als ik de piekdag mijn eerste dag zou hebben zou ik om 6/half 7 terug zijn en dan hebben mensen die na mij de auto nodig hadden een probleem.
je redeneert nu vanuit je zelf. De oplossing heb je ook al zelf. Indien piekdagen nieuwe mensen starten zal het daar logistiek misschien nog erger zijn.quote:Op donderdag 4 februari 2016 16:11 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Je hebt het nu over jou eindtijd, maar ik heb het over posttassen die ook aan de pbz's op de route geleverd moeten worden. En ik ben de laatste in de rij. Of 11:00 of 12:00omdat het een nieuwe chauffeur is, beginnen terwijl je staat te wachten is best wel klote.
die zal als tijdelijke hulpkracht aan de slag gaan. Na 3 maanden kunnen ze hem eruit gooien of eventueel nog 3 maanden laten werken. Daarna is het einde oefening en zoeken ze weer een nieuwe. Contracten geven doen ze liever niet.quote:Op donderdag 4 februari 2016 16:15 schreef Pietertje71 het volgende:
Vreemd. Ik ben afgewezen als chauffeur bezorgen omdat ze mij niet meer contracturen kunnen willengeven.. Naja 'vreemd' , als ik nu een fulltimer was, dan wel?
Nu is er bij het bedrijf een nieuwe aangenomen, dus geen PostNLer, voor parttime.
Dus als ik nu 20 uur wil gaan werken, kan dat niet, maar wel een nieuwe aannemen voor 20uur??!!??
Vast!quote:Op donderdag 4 februari 2016 16:31 schreef bikkie het volgende:
[..]
die zal als tijdelijke hulpkracht aan de slag gaan. Na 3 maanden kunnen ze hem eruit gooien of eventueel nog 3 maanden laten werken. Daarna is het einde oefening en zoeken ze weer een nieuwe. Contracten geven doen ze liever niet.
Zoiets zal het wel zijn ja.. balen Pieter!quote:Op donderdag 4 februari 2016 16:31 schreef bikkie het volgende:
[..]
die zal als tijdelijke hulpkracht aan de slag gaan. Na 3 maanden kunnen ze hem eruit gooien of eventueel nog 3 maanden laten werken. Daarna is het einde oefening en zoeken ze weer een nieuwe. Contracten geven doen ze liever niet.
Yep, allemaal van die fietsboekjes, Waterkampioen, gewone Kampioen.quote:Op donderdag 4 februari 2016 12:35 schreef gelestipjes het volgende:
Aardig druk vandaag. Behoorlijk wat zwaar spul ook
Ik ben nu even kwijt wat je mij probeert duidelijk te maken dat ik van uit mijzelf redeneer en qua 'oplossing' ?quote:Op donderdag 4 februari 2016 16:22 schreef MichelWuyts het volgende:
[..]
je redeneert nu vanuit je zelf. De oplossing heb je ook al zelf. Indien piekdagen nieuwe mensen starten zal het daar logistiek misschien nog erger zijn.
Ik heb meegemaakt dat iemand om 20.00 uur binnenkwam(half 8 vertrokken en eindtijd normaal 16.00/16,30) op zijn eerste dag. Bovendien had hij nog een aantal posttassen over. Toen moest een ervaren iemand gebeld worden omdat nog allemaal te bezorgen.
Achja.quote:Op donderdag 4 februari 2016 16:36 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Zoiets zal het wel zijn ja.. balen Pieter!
Maar het gaat dan toch niet echt mis qua chauffeur maar meer qua postbezorgers die er maar vanuit gaan dat de post er staat voordat het er officieel moet staan? Die chauffeur doet immers gewoon wat hij moet doen, nl zorgen dat de post er staat voor de uiterste aanlevertijd. Nu snap ik op zich best dat als het er altijd om 11 uur staat terwijl het er pas om 12 uur hoeft te staan, dat mensen dan al eerder naar het depot gaan, maar echt recht om te klagen heb je dan natuurlijk niet, het staat er dan immers nog steeds op tijd.quote:Op donderdag 4 februari 2016 15:57 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Ja dat gebeurt ook, je wordt ooit een keer in het diepe gegooid. Daar moeten de meesten een keer door heen. Een weekje mee rijden en dan gelijk en alenig op dinsdag beginnen(en soms al gelijk vanaf dag 1, dus zo 'vreemd' is dat niet), dus dat is een lekkere bedoeling
Maar het gaat er om dat de meeste pbz's op een daldag hun post eerder krijgen, en gezien het volume ook eerder klaar zijn. Nu dus later, tot soms een uur!, beginnen. En dat als men nu weet dat er ene nieuwe chauffeur rijdt, kan daar rekening mee gehouden worden. Zo vraag ik meestal wie er de volgende dag komt. We hebben er chauffeurs bij die het wat rustiger aan doen, dus daar kan je rekening mee houden ipv een half uur buiten te wachten.
Kan je nagaan op een piekdag.
Je beredeneert vanuit je eigen belang en niet vanuit het belang van het bedrijf. je zult vast extra moeten wachten, maar daar heb je zelf de oplossing al voor bedacht.quote:Op donderdag 4 februari 2016 16:48 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Ik ben nu even kwijt wat je mij probeert duidelijk te maken dat ik van uit mijzelf redeneer en qua 'oplossing' ?
Natuurlijk heb ik het over mijzelf en mijn collega's pbz's waar de chauffeur depot's bevoorraden op rijdt. Daar ging het sowieso al over. Je bent nu jou visie aan het neerleggen, maar zoals je hebt gelezen, heb ik het er gewoon over dat als er een chauffeur is die op een dal/piekdag al laat is, er ook de pbz er mee heeft. Qua logistiek heeft een pbz weinig in te brengen dan alleen een melding doen.
Een oplossing hebben er velen binnen PostNL...al jaren. Maar daar boven zitten arrogante mannetjes die het zo willen spelen dat elke oplossing door hen zou zijn bedacht.
Dat is hier dus waarschijnlijk vorige week ook gebeurd, toen ze na het bevestigen het rooster alsnog aangepast hebben. Al vermoed ik dat ze dat hoe dan ook gedaan haddenquote:Op donderdag 4 februari 2016 20:44 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Hier werkt Mijn Werk ook nog steeds niet goed. Ik kan wel klikken op bevestigen of bezwaar maken maar de keuze lijkt niet geregistreerd te worden.
Nee daar ga ik niet van uit, maar hoop ik wel op.quote:Op donderdag 4 februari 2016 17:10 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Maar het gaat dan toch niet echt mis qua chauffeur maar meer qua postbezorgers die er maar vanuit gaan dat de post er staat voordat het er officieel moet staan? Die chauffeur doet immers gewoon wat hij moet doen, nl zorgen dat de post er staat voor de uiterste aanlevertijd. Nu snap ik op zich best dat als het er altijd om 11 uur staat terwijl het er pas om 12 uur hoeft te staan, dat mensen dan al eerder naar het depot gaan, maar echt recht om te klagen heb je dan natuurlijk niet, het staat er dan immers nog steeds op tijd.
Nu kom je weer met je eigen belang aan?quote:Op donderdag 4 februari 2016 17:11 schreef MichelWuyts het volgende:
[..]
Je beredeneert vanuit je eigen belang en niet vanuit het belang van het bedrijf. je zult vast extra moeten wachten, maar daar heb je zelf de oplossing al voor bedacht.
En dat laatste-> Wat maakt het uit zolang er een oplossing is. Blijkbaar wil je dan zelf ook met de eer strijken?
Gelukkig wordt al die verloren tijd automatisch bijgeboektquote:Op donderdag 4 februari 2016 20:44 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Hier werkt Mijn Werk ook nog steeds niet goed. Ik kan wel klikken op bevestigen of bezwaar maken maar de keuze lijkt niet geregistreerd te worden.
Als ik dit met de fiets moest doen, ga ik nieuwe mensen ontmoeten...in het ziekenhuis op de hartbewakingquote:Op vrijdag 5 februari 2016 07:57 schreef Globetrottertje het volgende:
Hoe doe je nu je werk @Pietertje71? Heb je een leenscooter of doe je nu alles zolang met de fiets?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |