abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 12 februari 2016 @ 20:46:24 #276
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_159869321
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 20:39 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Maar die weinig post is al verwerkt in de basistijd. Die is immers ook gebaseerd op tussen de 10 en 20% minder post. Dus waarom zou de al gekorte tijd nog verder gekort moeten worden?
omdat het kan?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_159869494
Wat een grap. Ik dacht ik kan op mijn werk, dus laat ik eens het nieuwe rooster bekijken. Inmiddels zie ik het mooie blauwe wolkje weer, en kan ik er niet meer op :')
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 12 februari 2016 @ 20:55:06 #278
Maffe Fries
pi_159869748
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 20:49 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Wat een grap. Ik dacht ik kan op mijn werk, dus laat ik eens het nieuwe rooster bekijken. Inmiddels zie ik het mooie blauwe wolkje weer, en kan ik er niet meer op :')
Dat heb ik nu ook ja. Uurtje geleden was dat nog niet zo en toen heb ik mijn rooster voor volgende week kunnen bekijken. Ik word iedere week ergens anders heen gestuurd.
pi_159870564
quote:
11s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 20:55 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat heb ik nu ook ja. Uurtje geleden was dat nog niet zo en toen heb ik mijn rooster voor volgende week kunnen bekijken. Ik word iedere week ergens anders heen gestuurd.
Was er vast ้้n van Tempo-Team daar bij de IT afdeling :P
pi_159874853
Raar. Ik kan er (nog) wel op.

Bij ons waren er wel problemen met updaten. Hadden ze er nieuwe lopen op gezet, kregen de bezorgers het niet mee. Moest de admi erachteraan bellen omdat het er niet op kwam te staan. Op mijnwerk dus. Dacht je dat je klaar was voor die dag. Niet dus! 8)7
  zaterdag 13 februari 2016 @ 06:19:04 #281
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_159880058
Mogguh.
Het heeft hier weer gevroren :)
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 20:39 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Maar die weinig post is al verwerkt in de basistijd. Die is immers ook gebaseerd op tussen de 10 en 20% minder post. Dus waarom zou de al gekorte tijd nog verder gekort moeten worden?
Geen idee. Ik denk dat hogerhand blijft snoepen: Meer post in minder tijd.
Zo houdt PostNL haar, naar mijn mening steeds groter wordende groep ontevreden,werknemers wel aan het werk. PostNL laat toch duidelijk blijken dat als je niet tevreden bent of 'het niet aankan', je ander werk moet gaan zoeken? Nee wacht, je een ori๋nterend gesprekje krijgt ;)
De meesten zijn blij met een bijbaantje en daarbij de sociale contacten, dus die houden de mond dicht. Win-win-situatie...voor het management dan lijkt mij ;)

Wat mij overigens wel opvalt is dat bepaalde (vaste) post op andere dagen wordt bezorgd. Een dorpsblad wat ik vrijdag rond bracht, is nu van woensdag naar vrijdag gegaan, en vrijdag had ik ook die post van de postcodeloterij. Beide hebben nogal wat adressen, voor op een daldag, dus er is, in ieder geval in mijn wijk, wel degelijk iets aan de hand om zo veel mogelijk vaste post op ้้n dag te doen, is wat mij betreft ook logisch. Afgelopen woensdag heb ik minder tijd gemaakt en vrijdag meertijd. Maar verrekend heb ik dezelfde tijd voor die 2 daldagen gemaakt.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_159880120
En waarschijnlijk wordt je meertijd (want een daldag) afgekeurd. Toch een winsituatie voor hen.

De verklaring voor de strakke tijden bij die invalwijk was dat het volkswijk is dus minder post. Geen rekening houdende met de enorme afstand. Van de ene naar de andere kant is twee kilometer. En daartussenin allemaal straten. En de buitenrand is ook een enorme straat met huizen. Bovendien is er wel degelijk veel post. Mensen zijn misschien niet overal op geabonneerd maar er is wel andere post en er zit een heel bedrijvenpark bij. Reken maar dat die al een hele tas hebben. Bovendien moet je toch de straten door.
pi_159881007
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 20:27 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

Zoals ik al eerder heb aangegeven (dit komt strenger over dan dat ik het bedoel ;) )moet je(ik) een onderbouwd mailtje sturen naar je TC, omdat de summiere beschrijving waar je het over hebt, niet voldoende is. Dat invullen via MijnWerk is mogelijk, maar het volgende: wij mogen pas eind van de week de eventuele meertijd met onderbouwing naar hem sturen ivm het meer/minder tijd per week verrekenen, dus op voorhand wordt de meertijd via MijnWerk al afgekeurd bij ons. Gezien je binnen een vastgesteld termijn via MijnWerk moet invullen, botst dit ook weer. Om die reden bij ons: eind van de werkweek goed onderbouwde meertijd doorgeven
Tijd van een wijk niet direct op een dag boeken frustreert ook nog eens de komende evaluatie nieuwe looptijden..

Kwalijke zaak.
pi_159885391
Eens in de twee, drie maanden heb ik er kwaliteitscontrolekaarten tussen zitten. Meestal zijn het er twee of drie. Tot nu toe altijd gevonden. Vandaag had ik er maar een. Komt het bij jullie weleens voor dat het er maar een is. Of zal ik er nu een gemist hebben? :@
pi_159885662
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 14:44 schreef Globetrottertje het volgende:
Eens in de twee, drie maanden heb ik er kwaliteitscontrolekaarten tussen zitten. Meestal zijn het er twee of drie. Tot nu toe altijd gevonden. Vandaag had ik er maar een. Komt het bij jullie weleens voor dat het er maar een is. Of zal ik er nu een gemist hebben? :@
Ik heb er meestal maar 1, of zou ik ook de helft gemist hebben? ;)
Helaas ook geen rozenblaadjes vandaag. Wel de VVV-bon voor een broek... maar ik heb al een broek ;)
pi_159885994
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 14:44 schreef Globetrottertje het volgende:
Bij ons is het tegenwordig altijd maar 1 kaartje per wijk.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_159886188
Jaa ik ook! Ik heb nette broeken als je jeans netjes kunt noemen. *O*
pi_159887432
Ah Zombo, jij zit ook in Arnhem. Dan zal het wel kloppen en als Kramerica Industries er ook maar een heeft dan zit het wel goed. Hoop ik. Anders verwacht ik dinsdag wel een belletje. :P
  zaterdag 13 februari 2016 @ 16:33:24 #289
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_159887476
Middag :)
Hier ook de kledijbon gekregen. Eens kijken of er hier wat tussen staat ^O^

Vandaag begon de dag goed. Chauffeur op tijd, leuk gesprekje mee.
En mijn direkte collega had ietwat minder zin er in en kwam al mopperend aan fietsen en dta 'wij in de weg stonden' ;) Affijn, een slechte dag kan iedereen hebben.

Naar het depotje lopend met de scooterbroek in de hand, vroeg mijn collega wat het was.
Ik uitgelegd dat de scooterrijders ene extra overbroek kregen ivm koude, maar dat deze broek te groot was en ik een kleinere maat zou krijgen.
Blijkbaar was dat de druppel, dus krege ik een betoog dat scooterrijders voorgetrokken werden, en dat de pbz-vergoeding voor scooterrijders nergens op sloeg en dat wij meer rechten hadden. Etc, een hele kanonnade aan voordelen van de scooterrijder t.o.v. de fietsende collega. Bij mijzelf dacht ik dat deze collega dit beter kan zeggen tijdens ene werkoverleg of als de TC er is, wat deze collega dus werkelijk niet doet, dan frustrerend tegen mij of een ander te doen, maar heb dat niet gezegd: iets met onnodig het vuur nog verder aanwakkeren :)
Rustig uitgelegd dat ik ook niet eens was met de pbz-vergoeding voor collega's die wel met de fiets hun werk doen en wij als scooterrijders dar verder weinig tot geen omkijken naar hebben.
Maar de collega was boos en viel niet redelijk mee te praten. Ik trok het mij niet persoonlijk aan, en normaliter is deze collega altijd aardig. Als het nu zo'n prut-collega was ;)

Verder druk dagje met 20 minuten uitloop. Veel aantal en aardig druk met verkeer. Leek wel of iedereen moest zijn war ik reed...of andersom :P
  zaterdag 13 februari 2016 @ 18:38:37 #290
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_159890183
Ik heb ook nog steeds het idee dat scooterrijders voorgetrokken worden. Als ik hoor wat die allemaal krijgen.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  zaterdag 13 februari 2016 @ 19:05:54 #291
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_159890888
Een scooterbroek omdat het een stuk kouder is op de scooter dan op de fiets. Maar wat mij betreft moet Postnl elke pbz goede kledij verschaffen. Een pbz per scooter heeft ook recht op pbz-vergoeding. Dat die even hoog als een lopende/fietsende pbz, vind ik niet kunnen.
Dat dergelijke dingen niet goed geregeld zijn, kan je collega persoonlijk niets aan doen. Dus speel het niet op de man af, maar vorm een front ipv zoals ik al vaak en veel eerder heb aangegeven: elkaar aan te vallen.
pi_159891154
@Pietertje; wat raar dat jullie ook een pbz-vergoeding krijgen (no offense ;) ). Maar als ik een scooterrijder was zou ik ook niet zeggen: laat die pbz-vergoeding maar zitten.
En misschien moet de pbz-vergoeding opgedeeld worden in "tegemoetkoming in de fietskosten", "tegemoetkoming schoenen" en dan voor de scooterrijders:"tegemoetkoming scooterhandschoenen"

Het bedrijf zou natuurlijk ook iedereen goede kleding, fietsen en schoenen kunnen geven.
  zaterdag 13 februari 2016 @ 19:30:32 #293
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_159891572
Het enige wat ik zelf 'moet' kopen zijn goede schoenen en een broek. Daarnaast zou ik het inprincipe met dr door PostNL verkregen kledij het kunnen doen. Ik loop dan wel veel minder dan iemand met loopwijk, maar op op schoenen van mindere kwaliteit is niet te doen.
Ik blijf erbij en heb ook altijd gezegd dat de hoogte van de vergoeding niet klopt met iemand die de eigen fiets moet kopen en onderhouden t.o.v. de vergoeding voor een pbz per scooter. Maar ik ga idd geen 'nee' zeggen als ik het ook krijg.
  zaterdag 13 februari 2016 @ 19:34:53 #294
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_159891730
Ook een (lease) fiets zou een mooie en goede oplossing zijn. Al het onderhoud en reparatie betaald, net zoals met de scooter.
Maar omdat de hoge Dames en heren het zo spelen, is het wel jammer dat, zoals ik vaker heb aangegeven, een onderlinge afgunst en strijd, meer en meer aan de orde is.
  zaterdag 13 februari 2016 @ 19:41:03 #295
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_159891932
Het valt nog mee dat wij als pbz per scooter, geen beschermende kledij hebben gekregen. Dat is wel eens, wellicht nog, ter sprake geweest. De scooterhandschoenen zijn overigens ondingen voor dit werk. Leuk voor lange afstanden rijden waar je afentoe een adres tegenkomt, wat eerst ook de opzet/belofte was ipv ook wijken te lopen, maar niet als je veel moet sturen, en op/af moet stappen. Ik heb ze nog niet eens op de scooter gehad, omdat ik ze niet wilde. Heb zelf op oude motoren met die dingen gereden dus weet hoe het voelt. Dat is iig mijn persoonlijke mening. Sommigen zijn er wel.over te spreken.
pi_159892026
Hm ja ik red me verder ook wel met die kleding. Alleen broek en schoenen idd, maar ik kan prima lopen met een broek van 10 euro. Die fietsvergoeding.. mja als je 1 keer echt goed wat kapot hebt, dan mag je al bijleggen. Ik vond declareren toch beter.

Hier maar een handje vol 'vieze' enveloppen :D en de bon heb ik alweer gewisseld met mijn ouders :)

En wat denken jullie.. echt wel tijd voor een nieuwe toch he??

In de zomer ook al gevraagd, en toen kreeg ik te horen dat ze er geen hadden. En mijn nieuwe collega kreeg een week of 2 later gewoon doodleuk wel eentje! Dat ding blijft niet meer goed dicht zitten, dus de inhoud blijft niet droog ook :{
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 13 februari 2016 @ 19:49:34 #297
Maffe Fries
pi_159892176
geen idee. Ik werk niet met een stuurtas. ik vind het zelf onhandig :@
pi_159892254
Ziet er toch niet meer uit _O- maar dat ie steeds vol met water loopt is een groter probleem. Ik vind het heel erg handig juist, op daldagen leg ik daar de bundel in waar ik mee bezig ben :) en als het druk is kan er toch weer een extra tas mee! Alleen als er erg zwaar spul in zit, dan fietst het wat minder fijn....
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 13 februari 2016 @ 19:53:50 #299
Maffe Fries
pi_159892339
ik gebruik dan altijd weer een schoudertas, iets wat redelijk collega's niet doen. Dat vind ik fijn werken. Niet die van PostNL die snel open valt, maar een ouder exemplaar van TNT Post :+
pi_159892498
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 19:53 schreef Peterselieman het volgende:
ik gebruik dan altijd weer een schoudertas, iets wat redelijk collega's niet doen. Dat vind ik fijn werken. Niet die van PostNL die snel open valt, maar een ouder exemplaar van TNT Post :+
Alles met TNT mag toch niet meer? :+

Draag zelf nog een TNT pet :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')