abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 20 januari 2016 @ 14:03:14 #1
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_159253765


danica.jpg ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
GNER-60.png James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
_MG_7097-2.jpg greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
UI_Berlijn.png b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails)
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist, civiel vervoer.
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
ceilingdog.JPG JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( :r )
Fok_UI.png Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn.
avatardeadlock.png DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy
le-creuset.jpg DerLudolf Vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben


In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft.
Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.

Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk.
Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.

Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit.
Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en sluitseinen zijn voor waar de zon niet schijnt.


Met gevaar voor eigen leven werd deze foto gemaakt van de Speno in Arnhem
pi_159253819
Hoezo 'loze ruimten'. Dat werkt een fabrikant toch wel knap weg?
pi_159253834
Was JOUW leven in gevaar bij het maken van die foto Klaasje? :+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport woensdag 20 januari 2016 @ 14:08:29 #4
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_159253860
quote:
10s.gif Op woensdag 20 januari 2016 14:07 schreef Dr_Flash het volgende:
Was JOUW leven in gevaar bij het maken van die foto Klaasje? :+
Hij is gewoon te lui om de foto te vervangen 8)7
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 20 januari 2016 @ 14:12:44 #5
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_159253946
quote:
10s.gif Op woensdag 20 januari 2016 14:07 schreef Dr_Flash het volgende:
Was JOUW leven in gevaar bij het maken van die foto Klaasje? :+
Als het om de negendelige SPENO gaat kun je niet ver genoeg weg zijn :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator woensdag 20 januari 2016 @ 14:57:51 #6
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_159255175
Ik zat es te kijken naar welke treinen ICNG zouden kunnen worden. Ondanks dat ik voorstander ben van Duitse kwaliteit, dus ICx, vind ik de Alstom V200 er echt zeer gelikt uit zien :D


ICx stellen zouden dan wel weer handig zijn wil je er me naar Duitsland, bv Eindhoven-Dusseldorf of mocht er ooit wat komen van de nieuwe brug over de Eems, een verbinding (Zwolle)-Hoogeveen-Groningen-Bremen-Hamburg :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_159255292
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2016 14:57 schreef derLudolf het volgende:
Hoogeveen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator woensdag 20 januari 2016 @ 15:03:34 #8
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_159255317
quote:
10s.gif Op woensdag 20 januari 2016 15:02 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ik had al verwacht dat jij zou happen :D
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_159255328
Tot uw dienst :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 20 januari 2016 @ 15:16:41 #10
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_159255750
Ik geloof dat ze bij ProRail niets beters te melden hadden vandaag :P

http://www.prorail.nl/nieuws/prorailruimtzijnrotzooiop
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 20 januari 2016 @ 15:39:24 #11
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_159256546
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2016 14:57 schreef derLudolf het volgende:
Ik zat es te kijken naar welke treinen ICNG zouden kunnen worden. Ondanks dat ik voorstander ben van Duitse kwaliteit, dus ICx, vind ik de Alstom V200 er echt zeer gelikt uit zien :D
[ afbeelding ]

ICx stellen zouden dan wel weer handig zijn wil je er me naar Duitsland, bv Eindhoven-Dusseldorf of mocht er ooit wat komen van de nieuwe brug over de Eems, een verbinding (Zwolle)-Hoogeveen-Groningen-Bremen-Hamburg :P
Alstom kan vast ook wel een 15 kV-trafo en een PZB-ontvanger inbouwen. ;)
  Moderator woensdag 20 januari 2016 @ 16:24:22 #12
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_159257710
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2016 15:39 schreef James1988 het volgende:

[..]

Alstom kan vast ook wel een 15 kV-trafo en een PZB-ontvanger inbouwen. ;)
Jij werd helemaal wild natuurlijk toen jr hoorde dat Alstom ook door was
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_159257834
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 10:33 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Doe jij even een behoorlijk betrouwbaar wiskundig model voor het toewijzen van reizigers aan een combinatie aan treinritten. Met de chipkaart beter mogelijk dan eerst maar nog steeds erg onzeker. Je kan door verkeerde toewijzing van reizigers er zo meerdere procentpunten naastzitten. Als de reizigerspunctualiteit dan tot cijfers achter de komma wordt gemonitord hang je meteen als er iets misgaat in je berekening.
Daar zit wel wat in. Maarrrr...

Ten tijde van de aanbesteding beloofde de NS dat het ging lukken om een goed rekenmodel in mekaar te zetten.

Wie belooft, moet waarmaken.

Punt.
  Moderator woensdag 20 januari 2016 @ 16:30:47 #14
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_159257861
quote:
6s.gif Op woensdag 20 januari 2016 15:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Tot uw dienst :P
Ga je ook naar de persconferentie/presentatie van de ICNG Fles? Zat de reisverslagen in de OP eens te bekijken. Wat een bazenactie zeg
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 20 januari 2016 @ 16:46:47 #15
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_159258381
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 16:29 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Daar zit wel wat in. Maarrrr...

Ten tijde van de aanbesteding beloofde de NS dat het ging lukken om een goed rekenmodel in mekaar te zetten.

Wie belooft, moet waarmaken.

Punt.
Dat is precies het verschil tussen de beleidsmakers binnen een bedrijf en de statistici die het daadwerkelijk moeten doen. De een denkt dat het op basis van de chipkaart te doen is.. De ander gaat met statistieken aan de slag en komt er achter dat het toch lastiger dan gedacht is. o.a. ook door reizigers die er langer over doen dan je zou verwachten op basis van de reisplanner die dus kennelijk een broodje op het station halen. Dat soort gevallen gooien heel veel roet in het eten.
  woensdag 20 januari 2016 @ 16:50:12 #16
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_159258484
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2016 15:39 schreef James1988 het volgende:

[..]

Alstom kan vast ook wel een 15 kV-trafo en een PZB-ontvanger inbouwen. ;)
Dan zul je net zien dat de spanningssluis op de brug wordt gemaakt door geen draad op te hangen op de brug.
pi_159258685
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 16:46 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Dat is precies het verschil tussen de beleidsmakers binnen een bedrijf en de statistici die het daadwerkelijk moeten doen. De een denkt dat het op basis van de chipkaart te doen is.. De ander gaat met statistieken aan de slag en komt er achter dat het toch lastiger dan gedacht is. o.a. ook door reizigers die er langer over doen dan je zou verwachten op basis van de reisplanner die dus kennelijk een broodje op het station halen. Dat soort gevallen gooien heel veel roet in het eten.
Dat soort informatie is ook beschikbaar over de verblijftijd op het station.
  woensdag 20 januari 2016 @ 17:05:20 #18
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_159258897
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2016 14:57 schreef derLudolf het volgende:
Ik zat es te kijken naar welke treinen ICNG zouden kunnen worden. Ondanks dat ik voorstander ben van Duitse kwaliteit, dus ICx, vind ik de Alstom V200 er echt zeer gelikt uit zien :D
[ afbeelding ]

ICx stellen zouden dan wel weer handig zijn wil je er me naar Duitsland, bv Eindhoven-Dusseldorf of mocht er ooit wat komen van de nieuwe brug over de Eems, een verbinding (Zwolle)-Hoogeveen-Groningen-Bremen-Hamburg :P
ICx bestaat niet meer, dat was een werknaam ;) .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Redactie Sport woensdag 20 januari 2016 @ 17:09:41 #19
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_159259009
Een brandje langs het spoor in Glanerbrug, maar hopen dat geen smeulende tv-kabels waren :+
http://112twente.nl/34348/
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Moderator woensdag 20 januari 2016 @ 17:13:39 #20
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_159259122
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 17:05 schreef bork het volgende:

[..]

ICx bestaat niet meer, dat was een werknaam ;) .
ICE 4 dan, als je dat gelukkig van wordt ;)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_159259217
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2016 16:30 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ga je ook naar de persconferentie/presentatie van de ICNG Fles? Zat de reisverslagen in de OP eens te bekijken. Wat een bazenactie zeg
Dank je :)

Kleine kans, ik ben weer aan het werkwerkwekr tegenwoordig :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator woensdag 20 januari 2016 @ 17:20:37 #22
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_159259370
quote:
14s.gif Op woensdag 20 januari 2016 17:16 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dank je :)

Kleine kans, ik ben weer aan het werkwerkwekr tegenwoordig :')
Oh toen niet dus. Toen was ik nog niet op Fok! volgens mij.

Wie weet heb je tegen die tijd wel weer tijd >:)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_159259406
quote:
14s.gif Op woensdag 20 januari 2016 09:41 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Maar nu moet er sowieso 2 personen mee denk ik, een machinist voor de 1200/2400 een een loods(?) die de baan kent.

iedereen met de juiste papieren kan wegkennis opdoen hoor. ik krijg ook wel eens machinisten van andere vervoerders of goederenboeren mee. laatst nog een belg die de benelux ging rijden...
pi_159259892
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 16:46 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Dat is precies het verschil tussen de beleidsmakers binnen een bedrijf en de statistici die het daadwerkelijk moeten doen. De een denkt dat het op basis van de chipkaart te doen is.. De ander gaat met statistieken aan de slag en komt er achter dat het toch lastiger dan gedacht is. o.a. ook door reizigers die er langer over doen dan je zou verwachten op basis van de reisplanner die dus kennelijk een broodje op het station halen. Dat soort gevallen gooien heel veel roet in het eten.
Dat is absoluut waar. Zonder meer. Wees je er goed van bewust dat ik het qua rekenproblemen volmondig met je eens ben.

Maar dat kon de NS ook ten tijde van de concessieverlening op zijn vingers natellen. Dan toch zeggen dat er uiterlijk 31 december 2015 een goed rekenmodel zal zijn, dat betekent dat het de NS mag worden verweten als dat model er dan niet is. (En ja, ook IenM had beter moeten nadenken. Maar met destijds een zwakbegaafde staatssecretaris aan het roer...)

Maar wat mij betreft blijft staan: wie belooft, moet leveren.
  woensdag 20 januari 2016 @ 18:17:07 #25
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_159260924
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 17:40 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Maar wat mij betreft blijft staan: wie belooft, moet leveren.
Aan leveren schort het bij NS wel vaker. :')
pi_159261037
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2016 18:17 schreef James1988 het volgende:

[..]

Aan leveren schort het bij NS wel vaker. :')
:Y
pi_159261177
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 16:46 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Dat is precies het verschil tussen de beleidsmakers binnen een bedrijf en de statistici die het daadwerkelijk moeten doen. De een denkt dat het op basis van de chipkaart te doen is.. De ander gaat met statistieken aan de slag en komt er achter dat het toch lastiger dan gedacht is. o.a. ook door reizigers die er langer over doen dan je zou verwachten op basis van de reisplanner die dus kennelijk een broodje op het station halen. Dat soort gevallen gooien heel veel roet in het eten.
Maakt dat eigenlijk wel wat uit? Is het überhaupt interessant wat de exacte reizigerspunctualiteit is? Als iemand een ingeplande en gehaalde 2-minuten-aansluiting in de praktijk niet haalt omdat hij een broodje is gaan halen, is dat dan überhaupt iets dat positief of negatief op de beoordeling van NS moet uitwerken?

Ik zou zeggen dat je een modelreiziger definieert die je aan de hand van de gegevens over incheckplaats, inchecktijdstip en uitcheckplaats een gestandaardiseerde reis laat maken. Dan heb je een transparante berekening die je voor opeenvolgende jaren op dezelfde manier kan uitvoeren en als je eerst eens kijkt wat er in een bepaald basisjaar uit komt, kun je ongetwijfeld ook een goede streefwaarde bepalen.
pi_159261299
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 18:27 schreef Igen het volgende:

[..]

Maakt dat eigenlijk wel wat uit? Is het überhaupt interessant wat de exacte reizigerspunctualiteit is? Als iemand een ingeplande en gehaalde 2-minuten-aansluiting in de praktijk niet haalt omdat hij een broodje is gaan halen, is dat dan überhaupt iets dat positief of negatief op de beoordeling van NS moet uitwerken?

Ik zou zeggen dat je een modelreiziger definieert die je aan de hand van de gegevens over incheckplaats, inchecktijdstip en uitcheckplaats een gestandaardiseerde reis laat maken. Dan heb je een transparante berekening die je voor opeenvolgende jaren op dezelfde manier kan uitvoeren en als je eerst eens kijkt wat er in een bepaald basisjaar uit komt, kun je ongetwijfeld ook een goede streefwaarde bepalen.
Als iemand een vijf minuten overstap moet maken en beide treinen punctueel zijn maar er toch iets 'mis' gaat omdat reiziger x een broodje is gaan kopen kan dat inderdaad roet in het eten gooien terwijl er feitelijk niets mis is met het model.
pi_159261333
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 18:33 schreef b2py het volgende:

[..]

Als iemand een vijf minuten overstap moet maken en beide treinen punctueel zijn maar er toch iets 'mis' gaat omdat reiziger x een broodje is gaan kopen kan dat inderdaad roet in het eten gooien terwijl er feitelijk niets mis is met het model.
Ja, maar dat is dus vrij makkelijk op te lossen door ofwel het inchecktijdstip ofwel het uitchecktijdstip te negeren en bij de berekening aan te nemen dat de reiziger het best bij de uitchecktijd respectievelijk inchecktijd passende reisadvies heeft gebruikt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-01-2016 18:35:37 ]
pi_159261458
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 18:33 schreef b2py het volgende:

[..]

Als iemand een vijf minuten overstap moet maken en beide treinen punctueel zijn maar er toch iets 'mis' gaat omdat reiziger x een broodje is gaan kopen kan dat inderdaad roet in het eten gooien terwijl er feitelijk niets mis is met het model.
Lijkt me niet dat je als model daarvoor hoeft te corrigeren. Je kunt met een model nooit alles ondervangen.

Natuurlijk kunnen ze met big data wel zien welk broodje je gekocht hebt en bij welk winkeltje. Als je met je pinpas betaald hebt, wat tegenwoordig vrijwel iedereen standaard doet.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_159261487
quote:
5s.gif Op woensdag 20 januari 2016 18:39 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Lijkt me niet dat je als model daarvoor hoeft te corrigeren. Je kunt met een model nooit alles ondervangen.

Natuurlijk kunnen ze met big data wel zien welk broodje je gekocht hebt en bij welk winkeltje. Als je met je pinpas betaald hebt, wat tegenwoordig vrijwel iedereen standaard doet.
Contactloos pinnen _O_ Scheelt flink wat tijd als je je trein snel wilt halen _O_
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_159261496
Nou de soap rond AltijdVrij is begonnen. Je kan dat maar één keer per maand wijzigen voor de daaropvolgende maand (van WeekendVrij naar AltijdVrij), en dacht dat ik als ingangsdatum 20-1 had gekozen maar is dus 20-2. Is mijn fout opzich natuurlijk (20-1 kon je niet kiezen trouwens). Gisteren AltijdVrij opgehaald en opgeladen. Vandaag inchecken, ik zie mijn fout en bel de klantenservice om te vragen wat er aan gedaan kan worden. Omdat ik AltijdVrij al heb opgehaald staat WeekendVrij dus 'vast' en kan niet meer verwijderd worden. Onmogelijk. Dus nu moet ik mijn bestelling cancelen, een nieuwe chipkaart aanvragen met daarop AltijdVrij om volgende week AltijdVrij te kunnen hebben. Het was niet mogelijk om dit in het systeem aan te passen.

We hebben het hier toch over manipuleerbare data?
Bier.
  Moderator woensdag 20 januari 2016 @ 18:42:48 #33
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_159261544
quote:
5s.gif Op woensdag 20 januari 2016 18:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Natuurlijk kunnen ze met big data wel zien welk broodje je gekocht hebt en bij welk winkeltje. Als je met je pinpas betaald hebt, wat tegenwoordig vrijwel iedereen standaard doet.
Daar betaal ik alles cash >:)
Die vorm van bigdata is nergens voor nodig
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_159261545
quote:
5s.gif Op woensdag 20 januari 2016 18:39 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Lijkt me niet dat je als model daarvoor hoeft te corrigeren. Je kunt met een model nooit alles ondervangen.

Natuurlijk kunnen ze met big data wel zien welk broodje je gekocht hebt en bij welk winkeltje. Als je met je pinpas betaald hebt, wat tegenwoordig vrijwel iedereen standaard doet.
Dan nog is het niet interessant.

Je hebt mensen die een broodje kopen en daardoor de trein missen, terwijl ze die wel hadden kunnen halen.
Je hebt mensen die door vertraging de aansluiting missen, maar dat helemaal niet merken, omdat ze bij de overstap per se een broodje wilden kopen.
Je hebt mensen die een hele ruime aansluiting hebben, en daarom dan maar uit verveling een broodje kopen.
Je hebt mensen die graag een broodje wilden kopen, maar dat niet doen omdat de aansluiting maar 3 minuten is, en daarvan balen. ( :P )

Ik denk niet dat het op wat voor manier dan ook zinvol is om al die opties mee te gaan laten wegen in een of andere beoordelingsstatistiek.
  Moderator woensdag 20 januari 2016 @ 18:43:56 #35
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_159261580
quote:
10s.gif Op woensdag 20 januari 2016 18:40 schreef Blistering het volgende:

[..]

Contactloos pinnen _O_ Scheelt flink wat tijd als je je trein snel wilt halen _O_
Een appelkoek halen en tegelijk een eurootje op de toonbank pleiten en wegrennen. Nog sneller :Y
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_159261607
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 18:42 schreef Igen het volgende:

[..]

Dan nog is het niet interessant.

Je hebt mensen die een broodje kopen en daardoor de trein missen, terwijl ze die wel hadden kunnen halen.
Je hebt mensen die door vertraging de aansluiting missen, maar dat helemaal niet merken, omdat ze bij de overstap per se een broodje wilden kopen.
Je hebt mensen die een hele ruime aansluiting hebben, en daarom dan maar uit verveling een broodje kopen.
Je hebt mensen die graag een broodje wilden kopen, maar dat niet doen omdat de aansluiting maar 3 minuten is, en daarvan balen. ( :P )

Ik denk niet dat het op wat voor manier dan ook zinvol is om al die opties mee te gaan laten wegen in een of andere beoordelingsstatistiek.
En je hebt heel veel mensen die je een half uur aan de broek kunt smeren EN een broodje kunt laten kopen voor een schoftig bedrag in je vieze stinkmonopolistenkiosk }>
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_159261665
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2016 18:43 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Een appelkoek halen en tegelijk een eurootje op de toonbank pleiten en wegrennen. Nog sneller :Y
Of gewoon hopen dat er rrrrrrrrrrrrrrrrrrrailcatering is en überhaupt niets halen bij een kiosk.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  Moderator woensdag 20 januari 2016 @ 18:50:34 #38
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_159261732
quote:
14s.gif Op woensdag 20 januari 2016 18:47 schreef Blistering het volgende:

[..]

Of gewoon hopen dat er rrrrrrrrrrrrrrrrrrrailcatering is en überhaupt niets halen bij een kiosk.
Zijn hun prijzen gelijk aan die van kiosk of vinden ze het stukje service een goed excuus om de prijzen over de kop te gooien. Koop nooit wat van die gasten eigenlijk
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_159261751
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2016 18:50 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Zijn hun prijzen gelijk aan die van kiosk of vinden ze het stukje service een goed excuus om de prijzen over de kop te gooien. Koop nooit wat van die gasten eigenlijk
Ik ook niet. Het lijkt mij ook oprecht een kutbaan.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_159261796
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 18:35 schreef Igen het volgende:

[..]

Ja, maar dat is dus vrij makkelijk op te lossen door ofwel het inchecktijdstip ofwel het uitchecktijdstip te negeren en bij de berekening aan te nemen dat de reiziger het best bij de uitchecktijd respectievelijk inchecktijd passende reisadvies heeft gebruikt.
En op welke manier meet je dan reizigerspunctualiteit?
pi_159261836
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 18:53 schreef b2py het volgende:

[..]

En op welke manier meet je dan reizigerspunctualiteit?
Door te kijken of de aansluitingen uit het reisadvies zijn gehaald.

Dat moet toch niet zo moeilijk zijn. Als je in je reisgeschiedenis een gtvb aanvraagt dan kunnen ze toch ook bepalen of dat terecht is of niet.
  woensdag 20 januari 2016 @ 18:55:58 #42
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_159261852
quote:
6s.gif Op woensdag 20 januari 2016 18:51 schreef Blistering het volgende:

[..]

Ik ook niet. Het lijkt mij ook oprecht een kutbaan.
Munchies: Eten en drinken verkopen in de trein is de beste bijbaan die ik ooit heb gehad
pi_159261990
quote:
quote:
..heb genoeg ballen om de trein naar Rotterdam te overleven, en als ik wil regel ik aan de lopende band meisjes.
_O- _O- Leuk stuk wel. Misschien dat ik nu nog vaker niets ga kopen bij ze.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_159262025
Nieuwe OV Chipkaart aanvragen;
Initialen? Daar MOETEN punten tussen. Ben je gek dat de afdeling webdevelopment dat voor je doet.
Telefoonnummer? Mag GEEN 06 nummer zijn, dit hoort bij Mobiel nummer. Okay prima, maar +316 ipv 06 mag ook niet.

Als ICT'er word ik hier kriegel van.
Bier.
  woensdag 20 januari 2016 @ 19:06:41 #45
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_159262128
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 19:03 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Nieuwe OV Chipkaart aanvragen;
Initialen? Daar MOETEN punten tussen. Ben je gek dat de afdeling webdevelopment dat voor je doet.
Telefoonnummer? Mag GEEN 06 nummer zijn, dit hoort bij Mobiel nummer. Okay prima, maar +316 ipv 06 mag ook niet.

Als ICT'er word ik hier kriegel van.
En bij je e-mailadres is een plusje zeker ook niet toegestaan?
pi_159262137
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 18:55 schreef Igen het volgende:

[..]

Door te kijken of de aansluitingen uit het reisadvies zijn gehaald.

Dat moet toch niet zo moeilijk zijn. Als je in je reisgeschiedenis een gtvb aanvraagt dan kunnen ze toch ook bepalen of dat terecht is of niet.
Daar heb je zowel in- als uitchecktijden voor nodig omdat je anders niet weet hoe laat reiziger x zijn bestemming heeft bereikt.
pi_159262155
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 19:06 schreef b2py het volgende:

[..]

Daar heb je zowel in- als uitchecktijden voor nodig omdat je anders niet weet hoe laat reiziger x zijn bestemming heeft bereikt.
Daar heb je geen uitchecktijd voor nodig. Op de papieren GTVB-formulieren werd ook nooit naar de aankomsttijd gevraagd.
pi_159262196
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 19:06 schreef James1988 het volgende:

[..]

En bij je e-mailadres is een plusje zeker ook niet toegestaan?
Goeie! Ik ga het nog een keer doen en dat proberen :D

Mja, diakrieten in mailadresen zijn ook zoiets leuks, officieel mag het tegenwoordig maar ik geloof dat nog geen 20% van de systemen zich aan die RFC's houdt.
Bier.
pi_159262206
Zo, ingangsdatum 27-1, plus onbeperkt tram/bus/metro/waterfiets én ook maar eens OV-fiets aangevraagd én stallen met achteraf betalen.
Bier.
pi_159262211
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 19:07 schreef Igen het volgende:

[..]

Daar heb je geen uitchecktijd voor nodig. Op de papieren GTVB-formulieren werd ook nooit naar de aankomsttijd gevraagd.
Waarom denk je dat het zo vaak bij James mis gaat?
  woensdag 20 januari 2016 @ 19:09:54 #51
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_159262215
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 19:09 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Goeie! Ik ga het nog een keer doen en dat proberen :D

Mja, diakrieten in mailadresen zijn ook zoiets leuks, officieel mag het tegenwoordig maar ik geloof dat nog geen 20% van de systemen zich aan die RFC's houdt.
Een e-mailadresvalidator bouwen is dan ook nagenoeg onmogelijk. De enige check die je kunt doen is controleren of er een apestaartje in staat. :')
pi_159262231
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 19:09 schreef b2py het volgende:

[..]

Waarom denk je dat het zo vaak bij James mis gaat?
Ik heb geen idee, ik heb geen uitgebreide statistiek bijgehouden van de avonturen van James en de gtvb's.
pi_159262246
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 19:09 schreef James1988 het volgende:

[..]

Een e-mailadresvalidator bouwen is dan ook nagenoeg onmogelijk. De enige check die je kunt doen is controleren of er een apestaartje in staat. :')
Je bedoelt voor een website? Ja klopt. Er zijn wel tekens die er echt niet in mogen zoals twee punten achter elkaar en meerdere apenstaartjes.
Bier.
  woensdag 20 januari 2016 @ 19:14:46 #54
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_159262354
a@b is een geldig e-mailadres. Net als melanie.schultz.van-haegen.mees.geesteranus@leden.van.het.kabinet.namens.de.vvd.nl. _O-
pi_159263750
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 18:33 schreef b2py het volgende:

[..]

Als iemand een vijf minuten overstap moet maken en beide treinen punctueel zijn maar er toch iets 'mis' gaat omdat reiziger x een broodje is gaan kopen kan dat inderdaad roet in het eten gooien terwijl er feitelijk niets mis is met het model.
Nee. Je weet de reizigersstromen. Je weet of trein X tijdig op station A is aangekomen om de overstap op trein Y te kunnen halen. Dan telt dat dus mee als OK. Dan weet je ook dat als chipkaart 12345 toch een half uur later op eindstation B is aangekoen, deze blijkbaar een krant/broodje/vette bek is gaan halen.
pi_159263832
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 20:00 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Nee. Je weet de reizigersstromen. Je weet of trein X tijdig op station A is aangekomen om de overstap op trein Y te kunnen halen. Dan telt dat dus mee als OK. Dan weet je ook dat als chipkaart 12345 toch een half uur later op eindstation B is aangekoen, deze blijkbaar een krant/broodje/vette bek is gaan halen.
Ik dacht precies dit vanmiddag onderweg naar het station.
Bier.
pi_159263843
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 18:40 schreef DeaDLocK2K het volgende:

We hebben het hier toch over manipuleerbare data?

We hebben het hier toch over de klantvriendelijkheid van de NS?

Fixed for you.
  woensdag 20 januari 2016 @ 20:04:33 #58
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_159263899
Ik vraag me wel af hoeveel mensen hun reis onderbreken om wat te gaan snacken, maar wel op het station blijven. Ik denk dat dat niet zo veel mensen zijn, de 'dagelijkse forens' zal liever een half uur eerder op plaats van bestemming willen zijn, en gaat dan op z'n eindstation wel even langs Piet friet.
pi_159263928
quote:
6s.gif Op woensdag 20 januari 2016 20:03 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Fixed for you.
De mensen aan de telefoon waren trouwens echt briljant geniaal en zijn out-of-their-way gegaan om het proberen op te lossen.

Ik zie al dat ik hier op mijn werk mee aankom; ja sorry, je account is gelockt, ik ga je account weggooien en je moet zelf zorgen dat je data terugkomt. Bestel overal maar de hele meuk die erop hoort. Dat is denk ik mijn laatste werkdag.
Bier.
pi_159263968
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2016 20:04 schreef James1988 het volgende:
Ik vraag me wel af hoeveel mensen hun reis onderbreken om wat te gaan snacken, maar wel op het station blijven. Ik denk dat dat niet zo veel mensen zijn, de 'dagelijkse forens' zal liever een half uur eerder op plaats van bestemming willen zijn, en gaat dan op z'n eindstation wel even langs Piet friet.
Als de mensen die ik regelmatig spreek enige indicatie zijn dan doen ze dat regelmatig op stations waar de overstap slechts 5 minuten is die dan 20 minuten wordt. Dus als er ieder kwartier een trein rijdt zeg maar.
Bier.
pi_159264017
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2016 20:04 schreef James1988 het volgende:
Ik vraag me wel af hoeveel mensen hun reis onderbreken om wat te gaan snacken, maar wel op het station blijven. Ik denk dat dat niet zo veel mensen zijn, de 'dagelijkse forens' zal liever een half uur eerder op plaats van bestemming willen zijn, en gaat dan op z'n eindstation wel even langs Piet friet.
Mensen die dachten wat 'fast food' te gaan halen maar vervolgens geconfronteerd worden met langere wachttijden..
pi_159264027
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 20:00 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Nee. Je weet de reizigersstromen. Je weet of trein X tijdig op station A is aangekomen om de overstap op trein Y te kunnen halen. Dan telt dat dus mee als OK. Dan weet je ook dat als chipkaart 12345 toch een half uur later op eindstation B is aangekoen, deze blijkbaar een krant/broodje/vette bek is gaan halen.
Fair enough.

Ik vraag me wel af waar dan de crux van het ingewikkelde model in zit want als jij dit kan bedenken moet een modelleur dat zeker ook kunnen. Ergens zitten wat addertjes die we nog niet hebben ontrafeld.
pi_159264123
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 20:07 schreef b2py het volgende:

[..]

Fair enough.

Ik vraag me wel af waar dan de crux van het ingewikkelde model in zit want als jij dit kan bedenken moet een modelleur dat zeker ook kunnen. Ergens zitten wat addertjes die we nog niet hebben ontrafeld.
Systeemautisme en niet out-of-the-box durven denken misschien.
Bier.
  woensdag 20 januari 2016 @ 20:09:37 #64
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_159264130
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 20:06 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Als de mensen die ik regelmatig spreek enige indicatie zijn dan doen ze dat regelmatig op stations waar de overstap slechts 5 minuten is die dan 20 minuten wordt. Dus als er ieder kwartier een trein rijdt zeg maar.
Dat kan dan nog wel ja. Die tijd ben je anders toch kwijt aan het wachten en opeten, dus dan kan dat wel tijdens een overstap. Bij halfuursdiensten doen denk ik veel minder mensen dat.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 20 januari 2016 @ 20:10:02 #65
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_159264143
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 20:07 schreef b2py het volgende:

[..]

Fair enough.

Ik vraag me wel af waar dan de crux van het ingewikkelde model in zit want als jij dit kan bedenken moet een modelleur dat zeker ook kunnen. Ergens zitten wat addertjes die we nog niet hebben ontrafeld.
De HC die snel de deuren van zijn trein sluit als de deuren van de andere trein open gaan. Die situatie moet je ook afvangen bijvoorbeeld of spoorwijzigingen, waardoor treinen plots niet crossplatform staan
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_159264169
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2016 20:09 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat kan dan nog wel ja. Die tijd ben je anders toch kwijt aan het wachten en opeten, dus dan kan dat wel tijdens een overstap. Bij halfuursdiensten doen denk ik veel minder mensen dat.
Ik merk het bij mezelf ook, als ik van Hengelo naar Deventer moet dan wacht ik rustig op de volgende trein maar als ik van Hengelo naar Zwolle moet dan echt no way.
Bier.
  woensdag 20 januari 2016 @ 20:20:24 #67
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_159264532
Ik onderbreek mijn reis in Utrecht altijd wel even een kwartiertje, maar een half uur vind ik wel te lang als ik alleen maar even wil rondkijken hoe de verbouwing ervoor staat.
doei
pi_159264551
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 20:09 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Systeemautisme en niet out-of-the-box durven denken misschien.
Dat geloof ik niet.

Een quick-scan naar wetenschappelijke onderzoeken leverde niets op helaas. Misschien kan Jdm iets nuttigs roepen, die volgt het vak Transport Modelling.
pi_159264631
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 20:21 schreef b2py het volgende:

[..]

Dat geloof ik niet.

Een quick-scan naar wetenschappelijke onderzoeken leverde niets op helaas. Misschien kan Jdm iets nuttigs roepen, die volgt het vak Transport Modelling.
Hoezo geloof je dat niet, waren er recentelijk niet enkele vernietigende rapporten over de angst voor vernieuwing in de sector?
Bier.
pi_159264640
"quick-scan" is hipsterlingo voor "ik was te belazerd om verder te kijken dan mijn neus lang is"
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_159264669
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 20:24 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Hoezo geloof je dat niet, waren er recentelijk niet enkele vernietigende rapporten over de angst voor vernieuwing in de sector?
Omdat ik niet geloof dat ze met angst aan vernieuwing op zo'n model doelen. Zo'n model is vereist om aan de concessie-eisen te voldoen, als ze daar niet aan voldoen is dat zeer schadelijk voor het bedrijf zelf vanwege boetes oid.
pi_159264674
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 20:24 schreef Dr_Flash het volgende:
"quick-scan" is hipsterlingo voor "ik was te belazerd om verder te kijken dan mijn neus lang is"
Heb meer te doen ja :6
pi_159264698
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 20:25 schreef b2py het volgende:

[..]

Omdat ik niet geloof dat ze met angst aan vernieuwing op zo'n model doelen. Zo'n model is vereist om aan de concessie-eisen te voldoen, als ze daar niet aan voldoen is dat zeer schadelijk voor het bedrijf zelf vanwege boetes oid.
In de jaren '90 heeft een machinist ooit een prijs gewonnen omdat hij een doodeenvoudige manier had gevonden om het afvallen van de snelschakelaars te voorkomen bij heftige regen in de 1600-serie. Had NedTrain zich al heel lang de kop over gebroken. Dat iemand iets bedenkt betekent niet dat het door een ander ooit als serieuze optie is gezien.
Bier.
pi_159264720
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 20:26 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

In de jaren '90 heeft een machinist ooit een prijs gewonnen omdat hij een doodeenvoudige manier had gevonden om het afvallen van de snelschakelaars te voorkomen bij heftige regen in de 1600-serie. Had NedTrain zich al heel lang de kop over gebroken. Dat iemand iets bedenkt betekent niet dat het door een ander ooit als serieuze optie is gezien.
Laat Rikus zijn idee insturen en we horen het graag. Rikus zegt zelf altijd graag dat hij ingangen heeft ;)
pi_159264763
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 20:07 schreef b2py het volgende:

[..]

Fair enough.

Ik vraag me wel af waar dan de crux van het ingewikkelde model in zit want als jij dit kan bedenken moet een modelleur dat zeker ook kunnen. Ergens zitten wat addertjes die we nog niet hebben ontrafeld.
Onwil van de NS. Want ze moeten dan hoe dan ook met de billen bloot. Ze staan dan in hun hemd omdat hun beweringen tot nu toe over reizigerspunctualiteit als resultante van treintjespunctualiteit veel te optimistisch waren.
pi_159264859
Overigens krijg ik het gevoel dat ik vanuit mijn standpunt als 'modelleur' een mening verkondig en anderen een mening hebben dat de leiding die daarboven zit het model tegenhoudt. Kan dat kloppen? Want dat het tegengehouden wordt uit hoger hand doel ik niet op.
pi_159264868
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 20:25 schreef b2py het volgende:

[..]

Omdat ik niet geloof dat ze met angst aan vernieuwing op zo'n model doelen. Zo'n model is vereist om aan de concessie-eisen te voldoen, als ze daar niet aan voldoen is dat zeer schadelijk voor het bedrijf zelf vanwege boetes oid.
NS krijgt voor dit niet leveren gene boete. Het is slechts een inspanningsverplichting, omdat de NS zei "Top, dat doen we". . Niet voor niets maakte MVBOV bezwaar tegen de veel te vrijblijvende woordkeuze in de concessie.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 20 januari 2016 @ 20:32:46 #78
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_159264898
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_159264912
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 20:27 schreef b2py het volgende:

[..]

Laat Rikus zijn idee insturen en we horen het graag. Rikus zegt zelf altijd graag dat hij ingangen heeft ;)
Ik praat zowel op de Plesmanweg als op de Laan van Puntenburg over deze zaak met de mensen die er over gaan.
pi_159265660
Leuk. Modelleren.

Het vervelende van modellen is dat modellen nooit 100% nauwkeurig zijn. Immers: Onder gelijke omstandigheden maken verschillende mensen andere keuzes. Dat zie je alleen al aan voortransport naar een station: De ene haat de bus (maar vind een trein prima), de ander heeft geen auto. Of heeft vandaag net even geen zin om met de fiets te gaan, omdat er sneeuw ligt.

Van Hengelo naar Zwolle; De ene HAAT de dieselstoptreintjes en reist liever via Deventer (kan in Deventer nog even een bak koffie halen of een sigaretje roken) de ander wil juist via Nijverdal omdat dat net op dat moment sneller is. En dan zit je nog met verstoringen, waarbij elke dag elk uur dus een ander reispatroon is. Kun je zeggen dat je een deel buiten beschouwing laat, maar dan krijg je een cijfer eruit, dat weer ontzettend schijnnauwkeurig is

De ene persoon weegt een overstap anders in hun reisrelatie dan een ander... In het algemeen kun je er wel wat over zeggen, maar daar zit een grotere fout in. En hoe groot is die fout? Dat weten we niet. Je kunt onderzoek naar doen (hoe heb je nu gereisd? Stel je hebt deze reis, hoe wil je dat dan doen: Stated preference vs. Revealed preference), maar dat kun je niet 100% goed doen.

En als er bonus/malus aan hangt, dan kun je er vanuit gaan dat de NS dit zo goed mogelijk wil doen.... Immers: Dit soort redenen (roken onderweg, bak koffie, ik ben een looprekdinosaurusrex en heb een kwartier nodig om over te stappen, of ik wil even bijkletsen met een andere loopredinosaurusrex op Utrecht Centraal) brengt de reizigerspunctualiteit omlaag, terwijl de NS daar eigenlijk niets aan kan doen... Dus willen ze het in het model zetten, om te voorkomen dat het de schuld is van een vertraagde trein dat ik een half uur op het station sta.

Voor de meeste reizen is het opzich te doen. Maar je hebt een HB-matrix van 408*407 reisrelaties met op verschillende momenten (uur van de dag, op verschillende dagen, in verschillende weken) verschillende mogelijke reisopties. Voor kleine afstanden (voor/ transport in de Randstad bijvoorbeeld) is het best uit te rekenen, maar voor het hele land... op zoveel reisrelaties... Dat wordt erg lastig en erg schijnnauwkeurig.

Die modelleerfouten zijn weliswaar erg klein (hoe groot is immers de groep die op een station even een kwartiertje extra wacht op Utrecht Cenraal om de rechtstreekse trein naar Heerlen te pakken in plaats van de IC naar Maastricht en in Siitard over te stappen op de stoptrein, maar zijn niet uit te sluiten en versterken elkaar ook steeds...
Bij twijfel: gebruik beton.
  woensdag 20 januari 2016 @ 21:08:12 #81
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_159266189
Landelijke storing TBP-schermen.
http://www.nu.nl/binnenla(...)n-treinstations.html
doei
pi_159266222
quote:
Jammer dat mijn aanbeveling, dat Pier dagelijks chocolade en bloemen zou meebrengen voor zijn prachtige secretaresse niet is meegenomen in het filmpje...
pi_159266271
quote:
_O-
pi_159266320
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 21:10 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

_O-
Was van voor 17:00 al.
Bier.
pi_159266384
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 21:12 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Was van voor 17:00 al.
Sinds pakweg 16:10 uur, hoorde ik telefonisch van een van onze denktankleden.
pi_159266548
Shit happens..
pi_159266720
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 21:14 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Sinds pakweg 16:10 uur, hoorde ik telefonisch van een van onze denktankleden.
Om 16:04 in Zutphen was er niks aan de hand, om 16:17 in Deventer deed niks het meer.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 20 januari 2016 @ 21:35:37 #88
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_159267047
18:24 in Den Haag HS alles blanco, 19:27 in Breda hetzelfde.

De stoptrein naar Den Bosch en Utrecht van 19:25 was natuurlijk al wel, dus reizigers van Rotterdam/Dordrecht naar één van de tussen Breda en Tilburg gelegen stations konden mooi de tyfus krijgen ^O^
  woensdag 20 januari 2016 @ 22:10:05 #89
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_159268297
Infrabel heeft een filmpje gemaakt over het herstel van de schade aan de infrastructuur na een aanrijding bus-trein in Pittem, in november 2015:

  woensdag 20 januari 2016 @ 22:10:51 #90
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_159268326
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 19:03 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Nieuwe OV Chipkaart aanvragen;
Initialen? Daar MOETEN punten tussen. Ben je gek dat de afdeling webdevelopment dat voor je doet.
Telefoonnummer? Mag GEEN 06 nummer zijn, dit hoort bij Mobiel nummer. Okay prima, maar +316 ipv 06 mag ook niet.

Als ICT'er word ik hier kriegel van.
ach, ik kan mijn eigen huisadres niet meer gebruiken omdat een of andere pipo heeft besloten dat bis A niet meer mag :N |:(
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_159268437
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 22:10 schreef James1988 het volgende:
Infrabel heeft een filmpje gemaakt over het herstel van de schade aan de infrastructuur na een aanrijding bus-trein in Pittem, in november 2015:

Dat op 1:39 :X

Belgen :')
  woensdag 20 januari 2016 @ 22:17:54 #92
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_159268612
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 22:13 schreef b2py het volgende:

Dat op 1:39 :X

Belgen :')
Ja, dat was mooi. BAM, trein staat er weer naast _O-

Nog een filmpje van Infrabel, over hun 'werftrein' die dwarsliggers vervangt terwijl het nevenspoor in dienst blijft:

pi_159269118
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 22:17 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ja, dat was mooi. BAM, trein staat er weer naast _O-

Nog een filmpje van Infrabel, over hun 'werftrein' die dwarsliggers vervangt terwijl het nevenspoor in dienst blijft:

Ik weet niet waar het aan ligt maar ProRail haalt een ruime 1,5 keer zo hoge productie met dezelfde trein..
  woensdag 20 januari 2016 @ 22:36:08 #94
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_159269148
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 22:35 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik weet niet waar het aan ligt maar ProRail haalt een ruime 1,5 keer zo hoge productie met dezelfde trein..
Misschien omdat ze bij iedere passerende trein de werf stilleggen totdat de trein gepasseerd is?
pi_159269306
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 22:36 schreef James1988 het volgende:

[..]

Misschien omdat ze bij iedere passerende trein de werf stilleggen totdat de trein gepasseerd is?
Gai k van uit
pi_159269320
barthoboer twitterde op woensdag 20-01-2016 om 22:24:32 Als de kleine schermen het niet doen, zetten we de reisinformatie toch op alle grote borden? En alle TV's. #backup https://t.co/iT1FqdGhXB reageer retweet
pi_159269336
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 22:36 schreef James1988 het volgende:

[..]

Misschien omdat ze bij iedere passerende trein de werf stilleggen totdat de trein gepasseerd is?
In tegenstelling tot hier waar álles plat ligt? :P

Ik vind het nog veel grappiger dat België én Nederland achterstallig onderhoud hebben en dat we hier niet echt inlopen terwijl we wel anderhalf keer zoveel spoor vernieuwen, terwijl België anderhalf keer zoveel spoor heeft liggen.
Bier.
pi_159269588
In Oost-Groningen maar dan ook echt in commie-country, is het gewoon alweer -8 :|
Bier.
  woensdag 20 januari 2016 @ 23:16:15 #99
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_159270161
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 22:53 schreef DeaDLocK2K het volgende:
In Oost-Groningen maar dan ook echt in commie-country, is het gewoon alweer -8 :|
-9.6 inmiddels. Ook echt alleen dat ene hoekje, is de hele week al, vreemd. Maar ach daar wil toch niemand wezen :P
doei
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 20 januari 2016 @ 23:22:16 #100
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_159270316
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 22:53 schreef DeaDLocK2K het volgende:
In Oost-Groningen maar dan ook echt in commie-country, is het gewoon alweer -8 :|
wat wil je ook. Daar lag 15 centimeter sneeuw
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 21 januari 2016 @ 00:08:11 #101
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_159271528
In het bussentopic komt toch geen hond, gratis buskaartje Syntus -> http://gelderland.gewoongoedov.nl/
Je krijgt een Bus-dagkaart, zelf datum invullen.
Je kan ook Twente kiezen.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')