ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy DerLudolf Vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en sluitseinen zijn voor waar de zon niet schijnt.
Met gevaar voor eigen leven werd deze foto gemaakt van de Speno in Arnhem
Ik zat es te kijken naar welke treinen ICNG zouden kunnen worden. Ondanks dat ik voorstander ben van Duitse kwaliteit, dus ICx, vind ik de Alstom V200 er echt zeer gelikt uit zien
ICx stellen zouden dan wel weer handig zijn wil je er me naar Duitsland, bv Eindhoven-Dusseldorf of mocht er ooit wat komen van de nieuwe brug over de Eems, een verbinding (Zwolle)-Hoogeveen-Groningen-Bremen-Hamburg
Op woensdag 20 januari 2016 14:57 schreef derLudolf het volgende: Ik zat es te kijken naar welke treinen ICNG zouden kunnen worden. Ondanks dat ik voorstander ben van Duitse kwaliteit, dus ICx, vind ik de Alstom V200 er echt zeer gelikt uit zien [ afbeelding ]
ICx stellen zouden dan wel weer handig zijn wil je er me naar Duitsland, bv Eindhoven-Dusseldorf of mocht er ooit wat komen van de nieuwe brug over de Eems, een verbinding (Zwolle)-Hoogeveen-Groningen-Bremen-Hamburg
Alstom kan vast ook wel een 15 kV-trafo en een PZB-ontvanger inbouwen.
Doe jij even een behoorlijk betrouwbaar wiskundig model voor het toewijzen van reizigers aan een combinatie aan treinritten. Met de chipkaart beter mogelijk dan eerst maar nog steeds erg onzeker. Je kan door verkeerde toewijzing van reizigers er zo meerdere procentpunten naastzitten. Als de reizigerspunctualiteit dan tot cijfers achter de komma wordt gemonitord hang je meteen als er iets misgaat in je berekening.
Daar zit wel wat in. Maarrrr...
Ten tijde van de aanbesteding beloofde de NS dat het ging lukken om een goed rekenmodel in mekaar te zetten.
Ten tijde van de aanbesteding beloofde de NS dat het ging lukken om een goed rekenmodel in mekaar te zetten.
Wie belooft, moet waarmaken.
Punt.
Dat is precies het verschil tussen de beleidsmakers binnen een bedrijf en de statistici die het daadwerkelijk moeten doen. De een denkt dat het op basis van de chipkaart te doen is.. De ander gaat met statistieken aan de slag en komt er achter dat het toch lastiger dan gedacht is. o.a. ook door reizigers die er langer over doen dan je zou verwachten op basis van de reisplanner die dus kennelijk een broodje op het station halen. Dat soort gevallen gooien heel veel roet in het eten.
Dat is precies het verschil tussen de beleidsmakers binnen een bedrijf en de statistici die het daadwerkelijk moeten doen. De een denkt dat het op basis van de chipkaart te doen is.. De ander gaat met statistieken aan de slag en komt er achter dat het toch lastiger dan gedacht is. o.a. ook door reizigers die er langer over doen dan je zou verwachten op basis van de reisplanner die dus kennelijk een broodje op het station halen. Dat soort gevallen gooien heel veel roet in het eten.
Dat soort informatie is ook beschikbaar over de verblijftijd op het station.
Op woensdag 20 januari 2016 14:57 schreef derLudolf het volgende: Ik zat es te kijken naar welke treinen ICNG zouden kunnen worden. Ondanks dat ik voorstander ben van Duitse kwaliteit, dus ICx, vind ik de Alstom V200 er echt zeer gelikt uit zien [ afbeelding ]
ICx stellen zouden dan wel weer handig zijn wil je er me naar Duitsland, bv Eindhoven-Dusseldorf of mocht er ooit wat komen van de nieuwe brug over de Eems, een verbinding (Zwolle)-Hoogeveen-Groningen-Bremen-Hamburg
ICx bestaat niet meer, dat was een werknaam .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Maar nu moet er sowieso 2 personen mee denk ik, een machinist voor de 1200/2400 een een loods(?) die de baan kent.
iedereen met de juiste papieren kan wegkennis opdoen hoor. ik krijg ook wel eens machinisten van andere vervoerders of goederenboeren mee. laatst nog een belg die de benelux ging rijden...
Dat is precies het verschil tussen de beleidsmakers binnen een bedrijf en de statistici die het daadwerkelijk moeten doen. De een denkt dat het op basis van de chipkaart te doen is.. De ander gaat met statistieken aan de slag en komt er achter dat het toch lastiger dan gedacht is. o.a. ook door reizigers die er langer over doen dan je zou verwachten op basis van de reisplanner die dus kennelijk een broodje op het station halen. Dat soort gevallen gooien heel veel roet in het eten.
Dat is absoluut waar. Zonder meer. Wees je er goed van bewust dat ik het qua rekenproblemen volmondig met je eens ben.
Maar dat kon de NS ook ten tijde van de concessieverlening op zijn vingers natellen. Dan toch zeggen dat er uiterlijk 31 december 2015 een goed rekenmodel zal zijn, dat betekent dat het de NS mag worden verweten als dat model er dan niet is. (En ja, ook IenM had beter moeten nadenken. Maar met destijds een zwakbegaafde staatssecretaris aan het roer...)
Maar wat mij betreft blijft staan: wie belooft, moet leveren.
Dat is precies het verschil tussen de beleidsmakers binnen een bedrijf en de statistici die het daadwerkelijk moeten doen. De een denkt dat het op basis van de chipkaart te doen is.. De ander gaat met statistieken aan de slag en komt er achter dat het toch lastiger dan gedacht is. o.a. ook door reizigers die er langer over doen dan je zou verwachten op basis van de reisplanner die dus kennelijk een broodje op het station halen. Dat soort gevallen gooien heel veel roet in het eten.
Maakt dat eigenlijk wel wat uit? Is het überhaupt interessant wat de exacte reizigerspunctualiteit is? Als iemand een ingeplande en gehaalde 2-minuten-aansluiting in de praktijk niet haalt omdat hij een broodje is gaan halen, is dat dan überhaupt iets dat positief of negatief op de beoordeling van NS moet uitwerken?
Ik zou zeggen dat je een modelreiziger definieert die je aan de hand van de gegevens over incheckplaats, inchecktijdstip en uitcheckplaats een gestandaardiseerde reis laat maken. Dan heb je een transparante berekening die je voor opeenvolgende jaren op dezelfde manier kan uitvoeren en als je eerst eens kijkt wat er in een bepaald basisjaar uit komt, kun je ongetwijfeld ook een goede streefwaarde bepalen.
Maakt dat eigenlijk wel wat uit? Is het überhaupt interessant wat de exacte reizigerspunctualiteit is? Als iemand een ingeplande en gehaalde 2-minuten-aansluiting in de praktijk niet haalt omdat hij een broodje is gaan halen, is dat dan überhaupt iets dat positief of negatief op de beoordeling van NS moet uitwerken?
Ik zou zeggen dat je een modelreiziger definieert die je aan de hand van de gegevens over incheckplaats, inchecktijdstip en uitcheckplaats een gestandaardiseerde reis laat maken. Dan heb je een transparante berekening die je voor opeenvolgende jaren op dezelfde manier kan uitvoeren en als je eerst eens kijkt wat er in een bepaald basisjaar uit komt, kun je ongetwijfeld ook een goede streefwaarde bepalen.
Als iemand een vijf minuten overstap moet maken en beide treinen punctueel zijn maar er toch iets 'mis' gaat omdat reiziger x een broodje is gaan kopen kan dat inderdaad roet in het eten gooien terwijl er feitelijk niets mis is met het model.
Als iemand een vijf minuten overstap moet maken en beide treinen punctueel zijn maar er toch iets 'mis' gaat omdat reiziger x een broodje is gaan kopen kan dat inderdaad roet in het eten gooien terwijl er feitelijk niets mis is met het model.
Ja, maar dat is dus vrij makkelijk op te lossen door ofwel het inchecktijdstip ofwel het uitchecktijdstip te negeren en bij de berekening aan te nemen dat de reiziger het best bij de uitchecktijd respectievelijk inchecktijd passende reisadvies heeft gebruikt.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-01-2016 18:35:37 ]
Als iemand een vijf minuten overstap moet maken en beide treinen punctueel zijn maar er toch iets 'mis' gaat omdat reiziger x een broodje is gaan kopen kan dat inderdaad roet in het eten gooien terwijl er feitelijk niets mis is met het model.
Lijkt me niet dat je als model daarvoor hoeft te corrigeren. Je kunt met een model nooit alles ondervangen.
Natuurlijk kunnen ze met big data wel zien welk broodje je gekocht hebt en bij welk winkeltje. Als je met je pinpas betaald hebt, wat tegenwoordig vrijwel iedereen standaard doet.
Lijkt me niet dat je als model daarvoor hoeft te corrigeren. Je kunt met een model nooit alles ondervangen.
Natuurlijk kunnen ze met big data wel zien welk broodje je gekocht hebt en bij welk winkeltje. Als je met je pinpas betaald hebt, wat tegenwoordig vrijwel iedereen standaard doet.
Contactloos pinnen Scheelt flink wat tijd als je je trein snel wilt halen
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
Nou de soap rond AltijdVrij is begonnen. Je kan dat maar één keer per maand wijzigen voor de daaropvolgende maand (van WeekendVrij naar AltijdVrij), en dacht dat ik als ingangsdatum 20-1 had gekozen maar is dus 20-2. Is mijn fout opzich natuurlijk (20-1 kon je niet kiezen trouwens). Gisteren AltijdVrij opgehaald en opgeladen. Vandaag inchecken, ik zie mijn fout en bel de klantenservice om te vragen wat er aan gedaan kan worden. Omdat ik AltijdVrij al heb opgehaald staat WeekendVrij dus 'vast' en kan niet meer verwijderd worden. Onmogelijk. Dus nu moet ik mijn bestelling cancelen, een nieuwe chipkaart aanvragen met daarop AltijdVrij om volgende week AltijdVrij te kunnen hebben. Het was niet mogelijk om dit in het systeem aan te passen.
Op woensdag 20 januari 2016 18:39 schreef Dr_Flash het volgende: Natuurlijk kunnen ze met big data wel zien welk broodje je gekocht hebt en bij welk winkeltje. Als je met je pinpas betaald hebt, wat tegenwoordig vrijwel iedereen standaard doet.
Daar betaal ik alles cash Die vorm van bigdata is nergens voor nodig
Lijkt me niet dat je als model daarvoor hoeft te corrigeren. Je kunt met een model nooit alles ondervangen.
Natuurlijk kunnen ze met big data wel zien welk broodje je gekocht hebt en bij welk winkeltje. Als je met je pinpas betaald hebt, wat tegenwoordig vrijwel iedereen standaard doet.
Dan nog is het niet interessant.
Je hebt mensen die een broodje kopen en daardoor de trein missen, terwijl ze die wel hadden kunnen halen. Je hebt mensen die door vertraging de aansluiting missen, maar dat helemaal niet merken, omdat ze bij de overstap per se een broodje wilden kopen. Je hebt mensen die een hele ruime aansluiting hebben, en daarom dan maar uit verveling een broodje kopen. Je hebt mensen die graag een broodje wilden kopen, maar dat niet doen omdat de aansluiting maar 3 minuten is, en daarvan balen. ( )
Ik denk niet dat het op wat voor manier dan ook zinvol is om al die opties mee te gaan laten wegen in een of andere beoordelingsstatistiek.
Je hebt mensen die een broodje kopen en daardoor de trein missen, terwijl ze die wel hadden kunnen halen. Je hebt mensen die door vertraging de aansluiting missen, maar dat helemaal niet merken, omdat ze bij de overstap per se een broodje wilden kopen. Je hebt mensen die een hele ruime aansluiting hebben, en daarom dan maar uit verveling een broodje kopen. Je hebt mensen die graag een broodje wilden kopen, maar dat niet doen omdat de aansluiting maar 3 minuten is, en daarvan balen. ( )
Ik denk niet dat het op wat voor manier dan ook zinvol is om al die opties mee te gaan laten wegen in een of andere beoordelingsstatistiek.
En je hebt heel veel mensen die je een half uur aan de broek kunt smeren EN een broodje kunt laten kopen voor een schoftig bedrag in je vieze stinkmonopolistenkiosk
Of gewoon hopen dat er rrrrrrrrrrrrrrrrrrrailcatering is en überhaupt niets halen bij een kiosk.
Zijn hun prijzen gelijk aan die van kiosk of vinden ze het stukje service een goed excuus om de prijzen over de kop te gooien. Koop nooit wat van die gasten eigenlijk
Zijn hun prijzen gelijk aan die van kiosk of vinden ze het stukje service een goed excuus om de prijzen over de kop te gooien. Koop nooit wat van die gasten eigenlijk
Ik ook niet. Het lijkt mij ook oprecht een kutbaan.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
Ja, maar dat is dus vrij makkelijk op te lossen door ofwel het inchecktijdstip ofwel het uitchecktijdstip te negeren en bij de berekening aan te nemen dat de reiziger het best bij de uitchecktijd respectievelijk inchecktijd passende reisadvies heeft gebruikt.
En op welke manier meet je dan reizigerspunctualiteit?
Nieuwe OV Chipkaart aanvragen; Initialen? Daar MOETEN punten tussen. Ben je gek dat de afdeling webdevelopment dat voor je doet. Telefoonnummer? Mag GEEN 06 nummer zijn, dit hoort bij Mobiel nummer. Okay prima, maar +316 ipv 06 mag ook niet.
Op woensdag 20 januari 2016 19:03 schreef DeaDLocK2K het volgende: Nieuwe OV Chipkaart aanvragen; Initialen? Daar MOETEN punten tussen. Ben je gek dat de afdeling webdevelopment dat voor je doet. Telefoonnummer? Mag GEEN 06 nummer zijn, dit hoort bij Mobiel nummer. Okay prima, maar +316 ipv 06 mag ook niet.
Als ICT'er word ik hier kriegel van.
En bij je e-mailadres is een plusje zeker ook niet toegestaan?
En bij je e-mailadres is een plusje zeker ook niet toegestaan?
Goeie! Ik ga het nog een keer doen en dat proberen
Mja, diakrieten in mailadresen zijn ook zoiets leuks, officieel mag het tegenwoordig maar ik geloof dat nog geen 20% van de systemen zich aan die RFC's houdt.
Goeie! Ik ga het nog een keer doen en dat proberen
Mja, diakrieten in mailadresen zijn ook zoiets leuks, officieel mag het tegenwoordig maar ik geloof dat nog geen 20% van de systemen zich aan die RFC's houdt.
Een e-mailadresvalidator bouwen is dan ook nagenoeg onmogelijk. De enige check die je kunt doen is controleren of er een apestaartje in staat.
Als iemand een vijf minuten overstap moet maken en beide treinen punctueel zijn maar er toch iets 'mis' gaat omdat reiziger x een broodje is gaan kopen kan dat inderdaad roet in het eten gooien terwijl er feitelijk niets mis is met het model.
Nee. Je weet de reizigersstromen. Je weet of trein X tijdig op station A is aangekomen om de overstap op trein Y te kunnen halen. Dan telt dat dus mee als OK. Dan weet je ook dat als chipkaart 12345 toch een half uur later op eindstation B is aangekoen, deze blijkbaar een krant/broodje/vette bek is gaan halen.
Nee. Je weet de reizigersstromen. Je weet of trein X tijdig op station A is aangekomen om de overstap op trein Y te kunnen halen. Dan telt dat dus mee als OK. Dan weet je ook dat als chipkaart 12345 toch een half uur later op eindstation B is aangekoen, deze blijkbaar een krant/broodje/vette bek is gaan halen.
Ik dacht precies dit vanmiddag onderweg naar het station.
Ik vraag me wel af hoeveel mensen hun reis onderbreken om wat te gaan snacken, maar wel op het station blijven. Ik denk dat dat niet zo veel mensen zijn, de 'dagelijkse forens' zal liever een half uur eerder op plaats van bestemming willen zijn, en gaat dan op z'n eindstation wel even langs Piet friet.
De mensen aan de telefoon waren trouwens echt briljant geniaal en zijn out-of-their-way gegaan om het proberen op te lossen.
Ik zie al dat ik hier op mijn werk mee aankom; ja sorry, je account is gelockt, ik ga je account weggooien en je moet zelf zorgen dat je data terugkomt. Bestel overal maar de hele meuk die erop hoort. Dat is denk ik mijn laatste werkdag.
Op woensdag 20 januari 2016 20:04 schreef James1988 het volgende: Ik vraag me wel af hoeveel mensen hun reis onderbreken om wat te gaan snacken, maar wel op het station blijven. Ik denk dat dat niet zo veel mensen zijn, de 'dagelijkse forens' zal liever een half uur eerder op plaats van bestemming willen zijn, en gaat dan op z'n eindstation wel even langs Piet friet.
Als de mensen die ik regelmatig spreek enige indicatie zijn dan doen ze dat regelmatig op stations waar de overstap slechts 5 minuten is die dan 20 minuten wordt. Dus als er ieder kwartier een trein rijdt zeg maar.
Op woensdag 20 januari 2016 20:04 schreef James1988 het volgende: Ik vraag me wel af hoeveel mensen hun reis onderbreken om wat te gaan snacken, maar wel op het station blijven. Ik denk dat dat niet zo veel mensen zijn, de 'dagelijkse forens' zal liever een half uur eerder op plaats van bestemming willen zijn, en gaat dan op z'n eindstation wel even langs Piet friet.
Mensen die dachten wat 'fast food' te gaan halen maar vervolgens geconfronteerd worden met langere wachttijden..
Nee. Je weet de reizigersstromen. Je weet of trein X tijdig op station A is aangekomen om de overstap op trein Y te kunnen halen. Dan telt dat dus mee als OK. Dan weet je ook dat als chipkaart 12345 toch een half uur later op eindstation B is aangekoen, deze blijkbaar een krant/broodje/vette bek is gaan halen.
Fair enough.
Ik vraag me wel af waar dan de crux van het ingewikkelde model in zit want als jij dit kan bedenken moet een modelleur dat zeker ook kunnen. Ergens zitten wat addertjes die we nog niet hebben ontrafeld.
Ik vraag me wel af waar dan de crux van het ingewikkelde model in zit want als jij dit kan bedenken moet een modelleur dat zeker ook kunnen. Ergens zitten wat addertjes die we nog niet hebben ontrafeld.
Systeemautisme en niet out-of-the-box durven denken misschien.
Als de mensen die ik regelmatig spreek enige indicatie zijn dan doen ze dat regelmatig op stations waar de overstap slechts 5 minuten is die dan 20 minuten wordt. Dus als er ieder kwartier een trein rijdt zeg maar.
Dat kan dan nog wel ja. Die tijd ben je anders toch kwijt aan het wachten en opeten, dus dan kan dat wel tijdens een overstap. Bij halfuursdiensten doen denk ik veel minder mensen dat.
Ik vraag me wel af waar dan de crux van het ingewikkelde model in zit want als jij dit kan bedenken moet een modelleur dat zeker ook kunnen. Ergens zitten wat addertjes die we nog niet hebben ontrafeld.
De HC die snel de deuren van zijn trein sluit als de deuren van de andere trein open gaan. Die situatie moet je ook afvangen bijvoorbeeld of spoorwijzigingen, waardoor treinen plots niet crossplatform staan
Dat kan dan nog wel ja. Die tijd ben je anders toch kwijt aan het wachten en opeten, dus dan kan dat wel tijdens een overstap. Bij halfuursdiensten doen denk ik veel minder mensen dat.
Ik merk het bij mezelf ook, als ik van Hengelo naar Deventer moet dan wacht ik rustig op de volgende trein maar als ik van Hengelo naar Zwolle moet dan echt no way.
Ik onderbreek mijn reis in Utrecht altijd wel even een kwartiertje, maar een half uur vind ik wel te lang als ik alleen maar even wil rondkijken hoe de verbouwing ervoor staat.
Systeemautisme en niet out-of-the-box durven denken misschien.
Dat geloof ik niet.
Een quick-scan naar wetenschappelijke onderzoeken leverde niets op helaas. Misschien kan Jdm iets nuttigs roepen, die volgt het vak Transport Modelling.
Een quick-scan naar wetenschappelijke onderzoeken leverde niets op helaas. Misschien kan Jdm iets nuttigs roepen, die volgt het vak Transport Modelling.
Hoezo geloof je dat niet, waren er recentelijk niet enkele vernietigende rapporten over de angst voor vernieuwing in de sector?
Hoezo geloof je dat niet, waren er recentelijk niet enkele vernietigende rapporten over de angst voor vernieuwing in de sector?
Omdat ik niet geloof dat ze met angst aan vernieuwing op zo'n model doelen. Zo'n model is vereist om aan de concessie-eisen te voldoen, als ze daar niet aan voldoen is dat zeer schadelijk voor het bedrijf zelf vanwege boetes oid.
Op woensdag 20 januari 2016 20:24 schreef Dr_Flash het volgende: "quick-scan" is hipsterlingo voor "ik was te belazerd om verder te kijken dan mijn neus lang is"
Omdat ik niet geloof dat ze met angst aan vernieuwing op zo'n model doelen. Zo'n model is vereist om aan de concessie-eisen te voldoen, als ze daar niet aan voldoen is dat zeer schadelijk voor het bedrijf zelf vanwege boetes oid.
In de jaren '90 heeft een machinist ooit een prijs gewonnen omdat hij een doodeenvoudige manier had gevonden om het afvallen van de snelschakelaars te voorkomen bij heftige regen in de 1600-serie. Had NedTrain zich al heel lang de kop over gebroken. Dat iemand iets bedenkt betekent niet dat het door een ander ooit als serieuze optie is gezien.
In de jaren '90 heeft een machinist ooit een prijs gewonnen omdat hij een doodeenvoudige manier had gevonden om het afvallen van de snelschakelaars te voorkomen bij heftige regen in de 1600-serie. Had NedTrain zich al heel lang de kop over gebroken. Dat iemand iets bedenkt betekent niet dat het door een ander ooit als serieuze optie is gezien.
Laat Rikus zijn idee insturen en we horen het graag. Rikus zegt zelf altijd graag dat hij ingangen heeft
Ik vraag me wel af waar dan de crux van het ingewikkelde model in zit want als jij dit kan bedenken moet een modelleur dat zeker ook kunnen. Ergens zitten wat addertjes die we nog niet hebben ontrafeld.
Onwil van de NS. Want ze moeten dan hoe dan ook met de billen bloot. Ze staan dan in hun hemd omdat hun beweringen tot nu toe over reizigerspunctualiteit als resultante van treintjespunctualiteit veel te optimistisch waren.
Overigens krijg ik het gevoel dat ik vanuit mijn standpunt als 'modelleur' een mening verkondig en anderen een mening hebben dat de leiding die daarboven zit het model tegenhoudt. Kan dat kloppen? Want dat het tegengehouden wordt uit hoger hand doel ik niet op.
Omdat ik niet geloof dat ze met angst aan vernieuwing op zo'n model doelen. Zo'n model is vereist om aan de concessie-eisen te voldoen, als ze daar niet aan voldoen is dat zeer schadelijk voor het bedrijf zelf vanwege boetes oid.
NS krijgt voor dit niet leveren gene boete. Het is slechts een inspanningsverplichting, omdat de NS zei "Top, dat doen we". . Niet voor niets maakte MVBOV bezwaar tegen de veel te vrijblijvende woordkeuze in de concessie.
Het vervelende van modellen is dat modellen nooit 100% nauwkeurig zijn. Immers: Onder gelijke omstandigheden maken verschillende mensen andere keuzes. Dat zie je alleen al aan voortransport naar een station: De ene haat de bus (maar vind een trein prima), de ander heeft geen auto. Of heeft vandaag net even geen zin om met de fiets te gaan, omdat er sneeuw ligt.
Van Hengelo naar Zwolle; De ene HAAT de dieselstoptreintjes en reist liever via Deventer (kan in Deventer nog even een bak koffie halen of een sigaretje roken) de ander wil juist via Nijverdal omdat dat net op dat moment sneller is. En dan zit je nog met verstoringen, waarbij elke dag elk uur dus een ander reispatroon is. Kun je zeggen dat je een deel buiten beschouwing laat, maar dan krijg je een cijfer eruit, dat weer ontzettend schijnnauwkeurig is
De ene persoon weegt een overstap anders in hun reisrelatie dan een ander... In het algemeen kun je er wel wat over zeggen, maar daar zit een grotere fout in. En hoe groot is die fout? Dat weten we niet. Je kunt onderzoek naar doen (hoe heb je nu gereisd? Stel je hebt deze reis, hoe wil je dat dan doen: Stated preference vs. Revealed preference), maar dat kun je niet 100% goed doen.
En als er bonus/malus aan hangt, dan kun je er vanuit gaan dat de NS dit zo goed mogelijk wil doen.... Immers: Dit soort redenen (roken onderweg, bak koffie, ik ben een looprekdinosaurusrex en heb een kwartier nodig om over te stappen, of ik wil even bijkletsen met een andere loopredinosaurusrex op Utrecht Centraal) brengt de reizigerspunctualiteit omlaag, terwijl de NS daar eigenlijk niets aan kan doen... Dus willen ze het in het model zetten, om te voorkomen dat het de schuld is van een vertraagde trein dat ik een half uur op het station sta.
Voor de meeste reizen is het opzich te doen. Maar je hebt een HB-matrix van 408*407 reisrelaties met op verschillende momenten (uur van de dag, op verschillende dagen, in verschillende weken) verschillende mogelijke reisopties. Voor kleine afstanden (voor/ transport in de Randstad bijvoorbeeld) is het best uit te rekenen, maar voor het hele land... op zoveel reisrelaties... Dat wordt erg lastig en erg schijnnauwkeurig.
Die modelleerfouten zijn weliswaar erg klein (hoe groot is immers de groep die op een station even een kwartiertje extra wacht op Utrecht Cenraal om de rechtstreekse trein naar Heerlen te pakken in plaats van de IC naar Maastricht en in Siitard over te stappen op de stoptrein, maar zijn niet uit te sluiten en versterken elkaar ook steeds...
Jammer dat mijn aanbeveling, dat Pier dagelijks chocolade en bloemen zou meebrengen voor zijn prachtige secretaresse niet is meegenomen in het filmpje...
18:24 in Den Haag HS alles blanco, 19:27 in Breda hetzelfde.
De stoptrein naar Den Bosch en Utrecht van 19:25 was natuurlijk al wel, dus reizigers van Rotterdam/Dordrecht naar één van de tussen Breda en Tilburg gelegen stations konden mooi de tyfus krijgen
Op woensdag 20 januari 2016 19:03 schreef DeaDLocK2K het volgende: Nieuwe OV Chipkaart aanvragen; Initialen? Daar MOETEN punten tussen. Ben je gek dat de afdeling webdevelopment dat voor je doet. Telefoonnummer? Mag GEEN 06 nummer zijn, dit hoort bij Mobiel nummer. Okay prima, maar +316 ipv 06 mag ook niet.
Als ICT'er word ik hier kriegel van.
ach, ik kan mijn eigen huisadres niet meer gebruiken omdat een of andere pipo heeft besloten dat bis A niet meer mag
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op woensdag 20 januari 2016 22:10 schreef James1988 het volgende: Infrabel heeft een filmpje gemaakt over het herstel van de schade aan de infrastructuur na een aanrijding bus-trein in Pittem, in november 2015:
Misschien omdat ze bij iedere passerende trein de werf stilleggen totdat de trein gepasseerd is?
In tegenstelling tot hier waar álles plat ligt?
Ik vind het nog veel grappiger dat België én Nederland achterstallig onderhoud hebben en dat we hier niet echt inlopen terwijl we wel anderhalf keer zoveel spoor vernieuwen, terwijl België anderhalf keer zoveel spoor heeft liggen.
In het bussentopic komt toch geen hond, gratis buskaartje Syntus -> http://gelderland.gewoongoedov.nl/ Je krijgt een Bus-dagkaart, zelf datum invullen. Je kan ook Twente kiezen.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...