ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy DerLudolf Vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en sluitseinen zijn voor waar de zon niet schijnt.
Met gevaar voor eigen leven werd deze foto gemaakt van de Speno in Arnhem
Ik zat es te kijken naar welke treinen ICNG zouden kunnen worden. Ondanks dat ik voorstander ben van Duitse kwaliteit, dus ICx, vind ik de Alstom V200 er echt zeer gelikt uit zien
ICx stellen zouden dan wel weer handig zijn wil je er me naar Duitsland, bv Eindhoven-Dusseldorf of mocht er ooit wat komen van de nieuwe brug over de Eems, een verbinding (Zwolle)-Hoogeveen-Groningen-Bremen-Hamburg
Op woensdag 20 januari 2016 14:57 schreef derLudolf het volgende: Ik zat es te kijken naar welke treinen ICNG zouden kunnen worden. Ondanks dat ik voorstander ben van Duitse kwaliteit, dus ICx, vind ik de Alstom V200 er echt zeer gelikt uit zien [ afbeelding ]
ICx stellen zouden dan wel weer handig zijn wil je er me naar Duitsland, bv Eindhoven-Dusseldorf of mocht er ooit wat komen van de nieuwe brug over de Eems, een verbinding (Zwolle)-Hoogeveen-Groningen-Bremen-Hamburg
Alstom kan vast ook wel een 15 kV-trafo en een PZB-ontvanger inbouwen.
Doe jij even een behoorlijk betrouwbaar wiskundig model voor het toewijzen van reizigers aan een combinatie aan treinritten. Met de chipkaart beter mogelijk dan eerst maar nog steeds erg onzeker. Je kan door verkeerde toewijzing van reizigers er zo meerdere procentpunten naastzitten. Als de reizigerspunctualiteit dan tot cijfers achter de komma wordt gemonitord hang je meteen als er iets misgaat in je berekening.
Daar zit wel wat in. Maarrrr...
Ten tijde van de aanbesteding beloofde de NS dat het ging lukken om een goed rekenmodel in mekaar te zetten.
Ten tijde van de aanbesteding beloofde de NS dat het ging lukken om een goed rekenmodel in mekaar te zetten.
Wie belooft, moet waarmaken.
Punt.
Dat is precies het verschil tussen de beleidsmakers binnen een bedrijf en de statistici die het daadwerkelijk moeten doen. De een denkt dat het op basis van de chipkaart te doen is.. De ander gaat met statistieken aan de slag en komt er achter dat het toch lastiger dan gedacht is. o.a. ook door reizigers die er langer over doen dan je zou verwachten op basis van de reisplanner die dus kennelijk een broodje op het station halen. Dat soort gevallen gooien heel veel roet in het eten.
Dat is precies het verschil tussen de beleidsmakers binnen een bedrijf en de statistici die het daadwerkelijk moeten doen. De een denkt dat het op basis van de chipkaart te doen is.. De ander gaat met statistieken aan de slag en komt er achter dat het toch lastiger dan gedacht is. o.a. ook door reizigers die er langer over doen dan je zou verwachten op basis van de reisplanner die dus kennelijk een broodje op het station halen. Dat soort gevallen gooien heel veel roet in het eten.
Dat soort informatie is ook beschikbaar over de verblijftijd op het station.
Op woensdag 20 januari 2016 14:57 schreef derLudolf het volgende: Ik zat es te kijken naar welke treinen ICNG zouden kunnen worden. Ondanks dat ik voorstander ben van Duitse kwaliteit, dus ICx, vind ik de Alstom V200 er echt zeer gelikt uit zien [ afbeelding ]
ICx stellen zouden dan wel weer handig zijn wil je er me naar Duitsland, bv Eindhoven-Dusseldorf of mocht er ooit wat komen van de nieuwe brug over de Eems, een verbinding (Zwolle)-Hoogeveen-Groningen-Bremen-Hamburg
ICx bestaat niet meer, dat was een werknaam .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Maar nu moet er sowieso 2 personen mee denk ik, een machinist voor de 1200/2400 een een loods(?) die de baan kent.
iedereen met de juiste papieren kan wegkennis opdoen hoor. ik krijg ook wel eens machinisten van andere vervoerders of goederenboeren mee. laatst nog een belg die de benelux ging rijden...
Dat is precies het verschil tussen de beleidsmakers binnen een bedrijf en de statistici die het daadwerkelijk moeten doen. De een denkt dat het op basis van de chipkaart te doen is.. De ander gaat met statistieken aan de slag en komt er achter dat het toch lastiger dan gedacht is. o.a. ook door reizigers die er langer over doen dan je zou verwachten op basis van de reisplanner die dus kennelijk een broodje op het station halen. Dat soort gevallen gooien heel veel roet in het eten.
Dat is absoluut waar. Zonder meer. Wees je er goed van bewust dat ik het qua rekenproblemen volmondig met je eens ben.
Maar dat kon de NS ook ten tijde van de concessieverlening op zijn vingers natellen. Dan toch zeggen dat er uiterlijk 31 december 2015 een goed rekenmodel zal zijn, dat betekent dat het de NS mag worden verweten als dat model er dan niet is. (En ja, ook IenM had beter moeten nadenken. Maar met destijds een zwakbegaafde staatssecretaris aan het roer...)
Maar wat mij betreft blijft staan: wie belooft, moet leveren.
Dat is precies het verschil tussen de beleidsmakers binnen een bedrijf en de statistici die het daadwerkelijk moeten doen. De een denkt dat het op basis van de chipkaart te doen is.. De ander gaat met statistieken aan de slag en komt er achter dat het toch lastiger dan gedacht is. o.a. ook door reizigers die er langer over doen dan je zou verwachten op basis van de reisplanner die dus kennelijk een broodje op het station halen. Dat soort gevallen gooien heel veel roet in het eten.
Maakt dat eigenlijk wel wat uit? Is het überhaupt interessant wat de exacte reizigerspunctualiteit is? Als iemand een ingeplande en gehaalde 2-minuten-aansluiting in de praktijk niet haalt omdat hij een broodje is gaan halen, is dat dan überhaupt iets dat positief of negatief op de beoordeling van NS moet uitwerken?
Ik zou zeggen dat je een modelreiziger definieert die je aan de hand van de gegevens over incheckplaats, inchecktijdstip en uitcheckplaats een gestandaardiseerde reis laat maken. Dan heb je een transparante berekening die je voor opeenvolgende jaren op dezelfde manier kan uitvoeren en als je eerst eens kijkt wat er in een bepaald basisjaar uit komt, kun je ongetwijfeld ook een goede streefwaarde bepalen.
Maakt dat eigenlijk wel wat uit? Is het überhaupt interessant wat de exacte reizigerspunctualiteit is? Als iemand een ingeplande en gehaalde 2-minuten-aansluiting in de praktijk niet haalt omdat hij een broodje is gaan halen, is dat dan überhaupt iets dat positief of negatief op de beoordeling van NS moet uitwerken?
Ik zou zeggen dat je een modelreiziger definieert die je aan de hand van de gegevens over incheckplaats, inchecktijdstip en uitcheckplaats een gestandaardiseerde reis laat maken. Dan heb je een transparante berekening die je voor opeenvolgende jaren op dezelfde manier kan uitvoeren en als je eerst eens kijkt wat er in een bepaald basisjaar uit komt, kun je ongetwijfeld ook een goede streefwaarde bepalen.
Als iemand een vijf minuten overstap moet maken en beide treinen punctueel zijn maar er toch iets 'mis' gaat omdat reiziger x een broodje is gaan kopen kan dat inderdaad roet in het eten gooien terwijl er feitelijk niets mis is met het model.
Als iemand een vijf minuten overstap moet maken en beide treinen punctueel zijn maar er toch iets 'mis' gaat omdat reiziger x een broodje is gaan kopen kan dat inderdaad roet in het eten gooien terwijl er feitelijk niets mis is met het model.
Ja, maar dat is dus vrij makkelijk op te lossen door ofwel het inchecktijdstip ofwel het uitchecktijdstip te negeren en bij de berekening aan te nemen dat de reiziger het best bij de uitchecktijd respectievelijk inchecktijd passende reisadvies heeft gebruikt.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-01-2016 18:35:37 ]
Als iemand een vijf minuten overstap moet maken en beide treinen punctueel zijn maar er toch iets 'mis' gaat omdat reiziger x een broodje is gaan kopen kan dat inderdaad roet in het eten gooien terwijl er feitelijk niets mis is met het model.
Lijkt me niet dat je als model daarvoor hoeft te corrigeren. Je kunt met een model nooit alles ondervangen.
Natuurlijk kunnen ze met big data wel zien welk broodje je gekocht hebt en bij welk winkeltje. Als je met je pinpas betaald hebt, wat tegenwoordig vrijwel iedereen standaard doet.
Lijkt me niet dat je als model daarvoor hoeft te corrigeren. Je kunt met een model nooit alles ondervangen.
Natuurlijk kunnen ze met big data wel zien welk broodje je gekocht hebt en bij welk winkeltje. Als je met je pinpas betaald hebt, wat tegenwoordig vrijwel iedereen standaard doet.
Contactloos pinnen Scheelt flink wat tijd als je je trein snel wilt halen
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
Nou de soap rond AltijdVrij is begonnen. Je kan dat maar één keer per maand wijzigen voor de daaropvolgende maand (van WeekendVrij naar AltijdVrij), en dacht dat ik als ingangsdatum 20-1 had gekozen maar is dus 20-2. Is mijn fout opzich natuurlijk (20-1 kon je niet kiezen trouwens). Gisteren AltijdVrij opgehaald en opgeladen. Vandaag inchecken, ik zie mijn fout en bel de klantenservice om te vragen wat er aan gedaan kan worden. Omdat ik AltijdVrij al heb opgehaald staat WeekendVrij dus 'vast' en kan niet meer verwijderd worden. Onmogelijk. Dus nu moet ik mijn bestelling cancelen, een nieuwe chipkaart aanvragen met daarop AltijdVrij om volgende week AltijdVrij te kunnen hebben. Het was niet mogelijk om dit in het systeem aan te passen.
Op woensdag 20 januari 2016 18:39 schreef Dr_Flash het volgende: Natuurlijk kunnen ze met big data wel zien welk broodje je gekocht hebt en bij welk winkeltje. Als je met je pinpas betaald hebt, wat tegenwoordig vrijwel iedereen standaard doet.
Daar betaal ik alles cash Die vorm van bigdata is nergens voor nodig
Lijkt me niet dat je als model daarvoor hoeft te corrigeren. Je kunt met een model nooit alles ondervangen.
Natuurlijk kunnen ze met big data wel zien welk broodje je gekocht hebt en bij welk winkeltje. Als je met je pinpas betaald hebt, wat tegenwoordig vrijwel iedereen standaard doet.
Dan nog is het niet interessant.
Je hebt mensen die een broodje kopen en daardoor de trein missen, terwijl ze die wel hadden kunnen halen. Je hebt mensen die door vertraging de aansluiting missen, maar dat helemaal niet merken, omdat ze bij de overstap per se een broodje wilden kopen. Je hebt mensen die een hele ruime aansluiting hebben, en daarom dan maar uit verveling een broodje kopen. Je hebt mensen die graag een broodje wilden kopen, maar dat niet doen omdat de aansluiting maar 3 minuten is, en daarvan balen. ( )
Ik denk niet dat het op wat voor manier dan ook zinvol is om al die opties mee te gaan laten wegen in een of andere beoordelingsstatistiek.
Je hebt mensen die een broodje kopen en daardoor de trein missen, terwijl ze die wel hadden kunnen halen. Je hebt mensen die door vertraging de aansluiting missen, maar dat helemaal niet merken, omdat ze bij de overstap per se een broodje wilden kopen. Je hebt mensen die een hele ruime aansluiting hebben, en daarom dan maar uit verveling een broodje kopen. Je hebt mensen die graag een broodje wilden kopen, maar dat niet doen omdat de aansluiting maar 3 minuten is, en daarvan balen. ( )
Ik denk niet dat het op wat voor manier dan ook zinvol is om al die opties mee te gaan laten wegen in een of andere beoordelingsstatistiek.
En je hebt heel veel mensen die je een half uur aan de broek kunt smeren EN een broodje kunt laten kopen voor een schoftig bedrag in je vieze stinkmonopolistenkiosk
Of gewoon hopen dat er rrrrrrrrrrrrrrrrrrrailcatering is en überhaupt niets halen bij een kiosk.
Zijn hun prijzen gelijk aan die van kiosk of vinden ze het stukje service een goed excuus om de prijzen over de kop te gooien. Koop nooit wat van die gasten eigenlijk
Zijn hun prijzen gelijk aan die van kiosk of vinden ze het stukje service een goed excuus om de prijzen over de kop te gooien. Koop nooit wat van die gasten eigenlijk
Ik ook niet. Het lijkt mij ook oprecht een kutbaan.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
Ja, maar dat is dus vrij makkelijk op te lossen door ofwel het inchecktijdstip ofwel het uitchecktijdstip te negeren en bij de berekening aan te nemen dat de reiziger het best bij de uitchecktijd respectievelijk inchecktijd passende reisadvies heeft gebruikt.
En op welke manier meet je dan reizigerspunctualiteit?
Nieuwe OV Chipkaart aanvragen; Initialen? Daar MOETEN punten tussen. Ben je gek dat de afdeling webdevelopment dat voor je doet. Telefoonnummer? Mag GEEN 06 nummer zijn, dit hoort bij Mobiel nummer. Okay prima, maar +316 ipv 06 mag ook niet.
Op woensdag 20 januari 2016 19:03 schreef DeaDLocK2K het volgende: Nieuwe OV Chipkaart aanvragen; Initialen? Daar MOETEN punten tussen. Ben je gek dat de afdeling webdevelopment dat voor je doet. Telefoonnummer? Mag GEEN 06 nummer zijn, dit hoort bij Mobiel nummer. Okay prima, maar +316 ipv 06 mag ook niet.
Als ICT'er word ik hier kriegel van.
En bij je e-mailadres is een plusje zeker ook niet toegestaan?
En bij je e-mailadres is een plusje zeker ook niet toegestaan?
Goeie! Ik ga het nog een keer doen en dat proberen
Mja, diakrieten in mailadresen zijn ook zoiets leuks, officieel mag het tegenwoordig maar ik geloof dat nog geen 20% van de systemen zich aan die RFC's houdt.