abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 20 januari 2016 @ 14:03:14 #1
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_159253765


danica.jpg ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
GNER-60.png James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
_MG_7097-2.jpg greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
UI_Berlijn.png b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails)
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist, civiel vervoer.
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
ceilingdog.JPG JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( :r )
Fok_UI.png Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn.
avatardeadlock.png DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy
le-creuset.jpg DerLudolf Vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben


In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft.
Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.

Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk.
Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.

Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit.
Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en sluitseinen zijn voor waar de zon niet schijnt.


Met gevaar voor eigen leven werd deze foto gemaakt van de Speno in Arnhem
pi_159253819
Hoezo 'loze ruimten'. Dat werkt een fabrikant toch wel knap weg?
pi_159253834
Was JOUW leven in gevaar bij het maken van die foto Klaasje? :+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport woensdag 20 januari 2016 @ 14:08:29 #4
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_159253860
quote:
10s.gif Op woensdag 20 januari 2016 14:07 schreef Dr_Flash het volgende:
Was JOUW leven in gevaar bij het maken van die foto Klaasje? :+
Hij is gewoon te lui om de foto te vervangen 8)7
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 20 januari 2016 @ 14:12:44 #5
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_159253946
quote:
10s.gif Op woensdag 20 januari 2016 14:07 schreef Dr_Flash het volgende:
Was JOUW leven in gevaar bij het maken van die foto Klaasje? :+
Als het om de negendelige SPENO gaat kun je niet ver genoeg weg zijn :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator woensdag 20 januari 2016 @ 14:57:51 #6
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_159255175
Ik zat es te kijken naar welke treinen ICNG zouden kunnen worden. Ondanks dat ik voorstander ben van Duitse kwaliteit, dus ICx, vind ik de Alstom V200 er echt zeer gelikt uit zien :D


ICx stellen zouden dan wel weer handig zijn wil je er me naar Duitsland, bv Eindhoven-Dusseldorf of mocht er ooit wat komen van de nieuwe brug over de Eems, een verbinding (Zwolle)-Hoogeveen-Groningen-Bremen-Hamburg :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_159255292
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2016 14:57 schreef derLudolf het volgende:
Hoogeveen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator woensdag 20 januari 2016 @ 15:03:34 #8
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_159255317
quote:
10s.gif Op woensdag 20 januari 2016 15:02 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ik had al verwacht dat jij zou happen :D
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_159255328
Tot uw dienst :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 20 januari 2016 @ 15:16:41 #10
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_159255750
Ik geloof dat ze bij ProRail niets beters te melden hadden vandaag :P

http://www.prorail.nl/nieuws/prorailruimtzijnrotzooiop
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 20 januari 2016 @ 15:39:24 #11
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_159256546
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2016 14:57 schreef derLudolf het volgende:
Ik zat es te kijken naar welke treinen ICNG zouden kunnen worden. Ondanks dat ik voorstander ben van Duitse kwaliteit, dus ICx, vind ik de Alstom V200 er echt zeer gelikt uit zien :D
[ afbeelding ]

ICx stellen zouden dan wel weer handig zijn wil je er me naar Duitsland, bv Eindhoven-Dusseldorf of mocht er ooit wat komen van de nieuwe brug over de Eems, een verbinding (Zwolle)-Hoogeveen-Groningen-Bremen-Hamburg :P
Alstom kan vast ook wel een 15 kV-trafo en een PZB-ontvanger inbouwen. ;)
  Moderator woensdag 20 januari 2016 @ 16:24:22 #12
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_159257710
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2016 15:39 schreef James1988 het volgende:

[..]

Alstom kan vast ook wel een 15 kV-trafo en een PZB-ontvanger inbouwen. ;)
Jij werd helemaal wild natuurlijk toen jr hoorde dat Alstom ook door was
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_159257834
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 10:33 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Doe jij even een behoorlijk betrouwbaar wiskundig model voor het toewijzen van reizigers aan een combinatie aan treinritten. Met de chipkaart beter mogelijk dan eerst maar nog steeds erg onzeker. Je kan door verkeerde toewijzing van reizigers er zo meerdere procentpunten naastzitten. Als de reizigerspunctualiteit dan tot cijfers achter de komma wordt gemonitord hang je meteen als er iets misgaat in je berekening.
Daar zit wel wat in. Maarrrr...

Ten tijde van de aanbesteding beloofde de NS dat het ging lukken om een goed rekenmodel in mekaar te zetten.

Wie belooft, moet waarmaken.

Punt.
  Moderator woensdag 20 januari 2016 @ 16:30:47 #14
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_159257861
quote:
6s.gif Op woensdag 20 januari 2016 15:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Tot uw dienst :P
Ga je ook naar de persconferentie/presentatie van de ICNG Fles? Zat de reisverslagen in de OP eens te bekijken. Wat een bazenactie zeg
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 20 januari 2016 @ 16:46:47 #15
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_159258381
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 16:29 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Daar zit wel wat in. Maarrrr...

Ten tijde van de aanbesteding beloofde de NS dat het ging lukken om een goed rekenmodel in mekaar te zetten.

Wie belooft, moet waarmaken.

Punt.
Dat is precies het verschil tussen de beleidsmakers binnen een bedrijf en de statistici die het daadwerkelijk moeten doen. De een denkt dat het op basis van de chipkaart te doen is.. De ander gaat met statistieken aan de slag en komt er achter dat het toch lastiger dan gedacht is. o.a. ook door reizigers die er langer over doen dan je zou verwachten op basis van de reisplanner die dus kennelijk een broodje op het station halen. Dat soort gevallen gooien heel veel roet in het eten.
  woensdag 20 januari 2016 @ 16:50:12 #16
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_159258484
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2016 15:39 schreef James1988 het volgende:

[..]

Alstom kan vast ook wel een 15 kV-trafo en een PZB-ontvanger inbouwen. ;)
Dan zul je net zien dat de spanningssluis op de brug wordt gemaakt door geen draad op te hangen op de brug.
pi_159258685
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 16:46 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Dat is precies het verschil tussen de beleidsmakers binnen een bedrijf en de statistici die het daadwerkelijk moeten doen. De een denkt dat het op basis van de chipkaart te doen is.. De ander gaat met statistieken aan de slag en komt er achter dat het toch lastiger dan gedacht is. o.a. ook door reizigers die er langer over doen dan je zou verwachten op basis van de reisplanner die dus kennelijk een broodje op het station halen. Dat soort gevallen gooien heel veel roet in het eten.
Dat soort informatie is ook beschikbaar over de verblijftijd op het station.
  woensdag 20 januari 2016 @ 17:05:20 #18
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_159258897
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2016 14:57 schreef derLudolf het volgende:
Ik zat es te kijken naar welke treinen ICNG zouden kunnen worden. Ondanks dat ik voorstander ben van Duitse kwaliteit, dus ICx, vind ik de Alstom V200 er echt zeer gelikt uit zien :D
[ afbeelding ]

ICx stellen zouden dan wel weer handig zijn wil je er me naar Duitsland, bv Eindhoven-Dusseldorf of mocht er ooit wat komen van de nieuwe brug over de Eems, een verbinding (Zwolle)-Hoogeveen-Groningen-Bremen-Hamburg :P
ICx bestaat niet meer, dat was een werknaam ;) .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Redactie Sport woensdag 20 januari 2016 @ 17:09:41 #19
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_159259009
Een brandje langs het spoor in Glanerbrug, maar hopen dat geen smeulende tv-kabels waren :+
http://112twente.nl/34348/
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Moderator woensdag 20 januari 2016 @ 17:13:39 #20
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_159259122
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 17:05 schreef bork het volgende:

[..]

ICx bestaat niet meer, dat was een werknaam ;) .
ICE 4 dan, als je dat gelukkig van wordt ;)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_159259217
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2016 16:30 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ga je ook naar de persconferentie/presentatie van de ICNG Fles? Zat de reisverslagen in de OP eens te bekijken. Wat een bazenactie zeg
Dank je :)

Kleine kans, ik ben weer aan het werkwerkwekr tegenwoordig :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator woensdag 20 januari 2016 @ 17:20:37 #22
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_159259370
quote:
14s.gif Op woensdag 20 januari 2016 17:16 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dank je :)

Kleine kans, ik ben weer aan het werkwerkwekr tegenwoordig :')
Oh toen niet dus. Toen was ik nog niet op Fok! volgens mij.

Wie weet heb je tegen die tijd wel weer tijd >:)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_159259406
quote:
14s.gif Op woensdag 20 januari 2016 09:41 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Maar nu moet er sowieso 2 personen mee denk ik, een machinist voor de 1200/2400 een een loods(?) die de baan kent.

iedereen met de juiste papieren kan wegkennis opdoen hoor. ik krijg ook wel eens machinisten van andere vervoerders of goederenboeren mee. laatst nog een belg die de benelux ging rijden...
pi_159259892
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 16:46 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Dat is precies het verschil tussen de beleidsmakers binnen een bedrijf en de statistici die het daadwerkelijk moeten doen. De een denkt dat het op basis van de chipkaart te doen is.. De ander gaat met statistieken aan de slag en komt er achter dat het toch lastiger dan gedacht is. o.a. ook door reizigers die er langer over doen dan je zou verwachten op basis van de reisplanner die dus kennelijk een broodje op het station halen. Dat soort gevallen gooien heel veel roet in het eten.
Dat is absoluut waar. Zonder meer. Wees je er goed van bewust dat ik het qua rekenproblemen volmondig met je eens ben.

Maar dat kon de NS ook ten tijde van de concessieverlening op zijn vingers natellen. Dan toch zeggen dat er uiterlijk 31 december 2015 een goed rekenmodel zal zijn, dat betekent dat het de NS mag worden verweten als dat model er dan niet is. (En ja, ook IenM had beter moeten nadenken. Maar met destijds een zwakbegaafde staatssecretaris aan het roer...)

Maar wat mij betreft blijft staan: wie belooft, moet leveren.
  woensdag 20 januari 2016 @ 18:17:07 #25
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_159260924
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 17:40 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Maar wat mij betreft blijft staan: wie belooft, moet leveren.
Aan leveren schort het bij NS wel vaker. :')
pi_159261037
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2016 18:17 schreef James1988 het volgende:

[..]

Aan leveren schort het bij NS wel vaker. :')
:Y
pi_159261177
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 16:46 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Dat is precies het verschil tussen de beleidsmakers binnen een bedrijf en de statistici die het daadwerkelijk moeten doen. De een denkt dat het op basis van de chipkaart te doen is.. De ander gaat met statistieken aan de slag en komt er achter dat het toch lastiger dan gedacht is. o.a. ook door reizigers die er langer over doen dan je zou verwachten op basis van de reisplanner die dus kennelijk een broodje op het station halen. Dat soort gevallen gooien heel veel roet in het eten.
Maakt dat eigenlijk wel wat uit? Is het überhaupt interessant wat de exacte reizigerspunctualiteit is? Als iemand een ingeplande en gehaalde 2-minuten-aansluiting in de praktijk niet haalt omdat hij een broodje is gaan halen, is dat dan überhaupt iets dat positief of negatief op de beoordeling van NS moet uitwerken?

Ik zou zeggen dat je een modelreiziger definieert die je aan de hand van de gegevens over incheckplaats, inchecktijdstip en uitcheckplaats een gestandaardiseerde reis laat maken. Dan heb je een transparante berekening die je voor opeenvolgende jaren op dezelfde manier kan uitvoeren en als je eerst eens kijkt wat er in een bepaald basisjaar uit komt, kun je ongetwijfeld ook een goede streefwaarde bepalen.
pi_159261299
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 18:27 schreef Igen het volgende:

[..]

Maakt dat eigenlijk wel wat uit? Is het überhaupt interessant wat de exacte reizigerspunctualiteit is? Als iemand een ingeplande en gehaalde 2-minuten-aansluiting in de praktijk niet haalt omdat hij een broodje is gaan halen, is dat dan überhaupt iets dat positief of negatief op de beoordeling van NS moet uitwerken?

Ik zou zeggen dat je een modelreiziger definieert die je aan de hand van de gegevens over incheckplaats, inchecktijdstip en uitcheckplaats een gestandaardiseerde reis laat maken. Dan heb je een transparante berekening die je voor opeenvolgende jaren op dezelfde manier kan uitvoeren en als je eerst eens kijkt wat er in een bepaald basisjaar uit komt, kun je ongetwijfeld ook een goede streefwaarde bepalen.
Als iemand een vijf minuten overstap moet maken en beide treinen punctueel zijn maar er toch iets 'mis' gaat omdat reiziger x een broodje is gaan kopen kan dat inderdaad roet in het eten gooien terwijl er feitelijk niets mis is met het model.
pi_159261333
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 18:33 schreef b2py het volgende:

[..]

Als iemand een vijf minuten overstap moet maken en beide treinen punctueel zijn maar er toch iets 'mis' gaat omdat reiziger x een broodje is gaan kopen kan dat inderdaad roet in het eten gooien terwijl er feitelijk niets mis is met het model.
Ja, maar dat is dus vrij makkelijk op te lossen door ofwel het inchecktijdstip ofwel het uitchecktijdstip te negeren en bij de berekening aan te nemen dat de reiziger het best bij de uitchecktijd respectievelijk inchecktijd passende reisadvies heeft gebruikt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-01-2016 18:35:37 ]
pi_159261458
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 18:33 schreef b2py het volgende:

[..]

Als iemand een vijf minuten overstap moet maken en beide treinen punctueel zijn maar er toch iets 'mis' gaat omdat reiziger x een broodje is gaan kopen kan dat inderdaad roet in het eten gooien terwijl er feitelijk niets mis is met het model.
Lijkt me niet dat je als model daarvoor hoeft te corrigeren. Je kunt met een model nooit alles ondervangen.

Natuurlijk kunnen ze met big data wel zien welk broodje je gekocht hebt en bij welk winkeltje. Als je met je pinpas betaald hebt, wat tegenwoordig vrijwel iedereen standaard doet.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_159261487
quote:
5s.gif Op woensdag 20 januari 2016 18:39 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Lijkt me niet dat je als model daarvoor hoeft te corrigeren. Je kunt met een model nooit alles ondervangen.

Natuurlijk kunnen ze met big data wel zien welk broodje je gekocht hebt en bij welk winkeltje. Als je met je pinpas betaald hebt, wat tegenwoordig vrijwel iedereen standaard doet.
Contactloos pinnen _O_ Scheelt flink wat tijd als je je trein snel wilt halen _O_
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_159261496
Nou de soap rond AltijdVrij is begonnen. Je kan dat maar één keer per maand wijzigen voor de daaropvolgende maand (van WeekendVrij naar AltijdVrij), en dacht dat ik als ingangsdatum 20-1 had gekozen maar is dus 20-2. Is mijn fout opzich natuurlijk (20-1 kon je niet kiezen trouwens). Gisteren AltijdVrij opgehaald en opgeladen. Vandaag inchecken, ik zie mijn fout en bel de klantenservice om te vragen wat er aan gedaan kan worden. Omdat ik AltijdVrij al heb opgehaald staat WeekendVrij dus 'vast' en kan niet meer verwijderd worden. Onmogelijk. Dus nu moet ik mijn bestelling cancelen, een nieuwe chipkaart aanvragen met daarop AltijdVrij om volgende week AltijdVrij te kunnen hebben. Het was niet mogelijk om dit in het systeem aan te passen.

We hebben het hier toch over manipuleerbare data?
Bier.
  Moderator woensdag 20 januari 2016 @ 18:42:48 #33
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_159261544
quote:
5s.gif Op woensdag 20 januari 2016 18:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Natuurlijk kunnen ze met big data wel zien welk broodje je gekocht hebt en bij welk winkeltje. Als je met je pinpas betaald hebt, wat tegenwoordig vrijwel iedereen standaard doet.
Daar betaal ik alles cash >:)
Die vorm van bigdata is nergens voor nodig
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_159261545
quote:
5s.gif Op woensdag 20 januari 2016 18:39 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Lijkt me niet dat je als model daarvoor hoeft te corrigeren. Je kunt met een model nooit alles ondervangen.

Natuurlijk kunnen ze met big data wel zien welk broodje je gekocht hebt en bij welk winkeltje. Als je met je pinpas betaald hebt, wat tegenwoordig vrijwel iedereen standaard doet.
Dan nog is het niet interessant.

Je hebt mensen die een broodje kopen en daardoor de trein missen, terwijl ze die wel hadden kunnen halen.
Je hebt mensen die door vertraging de aansluiting missen, maar dat helemaal niet merken, omdat ze bij de overstap per se een broodje wilden kopen.
Je hebt mensen die een hele ruime aansluiting hebben, en daarom dan maar uit verveling een broodje kopen.
Je hebt mensen die graag een broodje wilden kopen, maar dat niet doen omdat de aansluiting maar 3 minuten is, en daarvan balen. ( :P )

Ik denk niet dat het op wat voor manier dan ook zinvol is om al die opties mee te gaan laten wegen in een of andere beoordelingsstatistiek.
  Moderator woensdag 20 januari 2016 @ 18:43:56 #35
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_159261580
quote:
10s.gif Op woensdag 20 januari 2016 18:40 schreef Blistering het volgende:

[..]

Contactloos pinnen _O_ Scheelt flink wat tijd als je je trein snel wilt halen _O_
Een appelkoek halen en tegelijk een eurootje op de toonbank pleiten en wegrennen. Nog sneller :Y
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_159261607
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 18:42 schreef Igen het volgende:

[..]

Dan nog is het niet interessant.

Je hebt mensen die een broodje kopen en daardoor de trein missen, terwijl ze die wel hadden kunnen halen.
Je hebt mensen die door vertraging de aansluiting missen, maar dat helemaal niet merken, omdat ze bij de overstap per se een broodje wilden kopen.
Je hebt mensen die een hele ruime aansluiting hebben, en daarom dan maar uit verveling een broodje kopen.
Je hebt mensen die graag een broodje wilden kopen, maar dat niet doen omdat de aansluiting maar 3 minuten is, en daarvan balen. ( :P )

Ik denk niet dat het op wat voor manier dan ook zinvol is om al die opties mee te gaan laten wegen in een of andere beoordelingsstatistiek.
En je hebt heel veel mensen die je een half uur aan de broek kunt smeren EN een broodje kunt laten kopen voor een schoftig bedrag in je vieze stinkmonopolistenkiosk }>
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_159261665
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2016 18:43 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Een appelkoek halen en tegelijk een eurootje op de toonbank pleiten en wegrennen. Nog sneller :Y
Of gewoon hopen dat er rrrrrrrrrrrrrrrrrrrailcatering is en überhaupt niets halen bij een kiosk.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  Moderator woensdag 20 januari 2016 @ 18:50:34 #38
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_159261732
quote:
14s.gif Op woensdag 20 januari 2016 18:47 schreef Blistering het volgende:

[..]

Of gewoon hopen dat er rrrrrrrrrrrrrrrrrrrailcatering is en überhaupt niets halen bij een kiosk.
Zijn hun prijzen gelijk aan die van kiosk of vinden ze het stukje service een goed excuus om de prijzen over de kop te gooien. Koop nooit wat van die gasten eigenlijk
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_159261751
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2016 18:50 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Zijn hun prijzen gelijk aan die van kiosk of vinden ze het stukje service een goed excuus om de prijzen over de kop te gooien. Koop nooit wat van die gasten eigenlijk
Ik ook niet. Het lijkt mij ook oprecht een kutbaan.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_159261796
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 18:35 schreef Igen het volgende:

[..]

Ja, maar dat is dus vrij makkelijk op te lossen door ofwel het inchecktijdstip ofwel het uitchecktijdstip te negeren en bij de berekening aan te nemen dat de reiziger het best bij de uitchecktijd respectievelijk inchecktijd passende reisadvies heeft gebruikt.
En op welke manier meet je dan reizigerspunctualiteit?
pi_159261836
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 18:53 schreef b2py het volgende:

[..]

En op welke manier meet je dan reizigerspunctualiteit?
Door te kijken of de aansluitingen uit het reisadvies zijn gehaald.

Dat moet toch niet zo moeilijk zijn. Als je in je reisgeschiedenis een gtvb aanvraagt dan kunnen ze toch ook bepalen of dat terecht is of niet.
  woensdag 20 januari 2016 @ 18:55:58 #42
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_159261852
quote:
6s.gif Op woensdag 20 januari 2016 18:51 schreef Blistering het volgende:

[..]

Ik ook niet. Het lijkt mij ook oprecht een kutbaan.
Munchies: Eten en drinken verkopen in de trein is de beste bijbaan die ik ooit heb gehad
pi_159261990
quote:
quote:
..heb genoeg ballen om de trein naar Rotterdam te overleven, en als ik wil regel ik aan de lopende band meisjes.
_O- _O- Leuk stuk wel. Misschien dat ik nu nog vaker niets ga kopen bij ze.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_159262025
Nieuwe OV Chipkaart aanvragen;
Initialen? Daar MOETEN punten tussen. Ben je gek dat de afdeling webdevelopment dat voor je doet.
Telefoonnummer? Mag GEEN 06 nummer zijn, dit hoort bij Mobiel nummer. Okay prima, maar +316 ipv 06 mag ook niet.

Als ICT'er word ik hier kriegel van.
Bier.
  woensdag 20 januari 2016 @ 19:06:41 #45
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_159262128
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 19:03 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Nieuwe OV Chipkaart aanvragen;
Initialen? Daar MOETEN punten tussen. Ben je gek dat de afdeling webdevelopment dat voor je doet.
Telefoonnummer? Mag GEEN 06 nummer zijn, dit hoort bij Mobiel nummer. Okay prima, maar +316 ipv 06 mag ook niet.

Als ICT'er word ik hier kriegel van.
En bij je e-mailadres is een plusje zeker ook niet toegestaan?
pi_159262137
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 18:55 schreef Igen het volgende:

[..]

Door te kijken of de aansluitingen uit het reisadvies zijn gehaald.

Dat moet toch niet zo moeilijk zijn. Als je in je reisgeschiedenis een gtvb aanvraagt dan kunnen ze toch ook bepalen of dat terecht is of niet.
Daar heb je zowel in- als uitchecktijden voor nodig omdat je anders niet weet hoe laat reiziger x zijn bestemming heeft bereikt.
pi_159262155
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 19:06 schreef b2py het volgende:

[..]

Daar heb je zowel in- als uitchecktijden voor nodig omdat je anders niet weet hoe laat reiziger x zijn bestemming heeft bereikt.
Daar heb je geen uitchecktijd voor nodig. Op de papieren GTVB-formulieren werd ook nooit naar de aankomsttijd gevraagd.
pi_159262196
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 19:06 schreef James1988 het volgende:

[..]

En bij je e-mailadres is een plusje zeker ook niet toegestaan?
Goeie! Ik ga het nog een keer doen en dat proberen :D

Mja, diakrieten in mailadresen zijn ook zoiets leuks, officieel mag het tegenwoordig maar ik geloof dat nog geen 20% van de systemen zich aan die RFC's houdt.
Bier.
pi_159262206
Zo, ingangsdatum 27-1, plus onbeperkt tram/bus/metro/waterfiets én ook maar eens OV-fiets aangevraagd én stallen met achteraf betalen.
Bier.
pi_159262211
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 19:07 schreef Igen het volgende:

[..]

Daar heb je geen uitchecktijd voor nodig. Op de papieren GTVB-formulieren werd ook nooit naar de aankomsttijd gevraagd.
Waarom denk je dat het zo vaak bij James mis gaat?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')