ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy DerLudolf Vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en sluitseinen zijn voor waar de zon niet schijnt.
Met gevaar voor eigen leven werd deze foto gemaakt van de Speno in Arnhem
Ik zat es te kijken naar welke treinen ICNG zouden kunnen worden. Ondanks dat ik voorstander ben van Duitse kwaliteit, dus ICx, vind ik de Alstom V200 er echt zeer gelikt uit zien
ICx stellen zouden dan wel weer handig zijn wil je er me naar Duitsland, bv Eindhoven-Dusseldorf of mocht er ooit wat komen van de nieuwe brug over de Eems, een verbinding (Zwolle)-Hoogeveen-Groningen-Bremen-Hamburg
Op woensdag 20 januari 2016 14:57 schreef derLudolf het volgende: Ik zat es te kijken naar welke treinen ICNG zouden kunnen worden. Ondanks dat ik voorstander ben van Duitse kwaliteit, dus ICx, vind ik de Alstom V200 er echt zeer gelikt uit zien [ afbeelding ]
ICx stellen zouden dan wel weer handig zijn wil je er me naar Duitsland, bv Eindhoven-Dusseldorf of mocht er ooit wat komen van de nieuwe brug over de Eems, een verbinding (Zwolle)-Hoogeveen-Groningen-Bremen-Hamburg
Alstom kan vast ook wel een 15 kV-trafo en een PZB-ontvanger inbouwen.
Doe jij even een behoorlijk betrouwbaar wiskundig model voor het toewijzen van reizigers aan een combinatie aan treinritten. Met de chipkaart beter mogelijk dan eerst maar nog steeds erg onzeker. Je kan door verkeerde toewijzing van reizigers er zo meerdere procentpunten naastzitten. Als de reizigerspunctualiteit dan tot cijfers achter de komma wordt gemonitord hang je meteen als er iets misgaat in je berekening.
Daar zit wel wat in. Maarrrr...
Ten tijde van de aanbesteding beloofde de NS dat het ging lukken om een goed rekenmodel in mekaar te zetten.
Ten tijde van de aanbesteding beloofde de NS dat het ging lukken om een goed rekenmodel in mekaar te zetten.
Wie belooft, moet waarmaken.
Punt.
Dat is precies het verschil tussen de beleidsmakers binnen een bedrijf en de statistici die het daadwerkelijk moeten doen. De een denkt dat het op basis van de chipkaart te doen is.. De ander gaat met statistieken aan de slag en komt er achter dat het toch lastiger dan gedacht is. o.a. ook door reizigers die er langer over doen dan je zou verwachten op basis van de reisplanner die dus kennelijk een broodje op het station halen. Dat soort gevallen gooien heel veel roet in het eten.
Dat is precies het verschil tussen de beleidsmakers binnen een bedrijf en de statistici die het daadwerkelijk moeten doen. De een denkt dat het op basis van de chipkaart te doen is.. De ander gaat met statistieken aan de slag en komt er achter dat het toch lastiger dan gedacht is. o.a. ook door reizigers die er langer over doen dan je zou verwachten op basis van de reisplanner die dus kennelijk een broodje op het station halen. Dat soort gevallen gooien heel veel roet in het eten.
Dat soort informatie is ook beschikbaar over de verblijftijd op het station.
Op woensdag 20 januari 2016 14:57 schreef derLudolf het volgende: Ik zat es te kijken naar welke treinen ICNG zouden kunnen worden. Ondanks dat ik voorstander ben van Duitse kwaliteit, dus ICx, vind ik de Alstom V200 er echt zeer gelikt uit zien [ afbeelding ]
ICx stellen zouden dan wel weer handig zijn wil je er me naar Duitsland, bv Eindhoven-Dusseldorf of mocht er ooit wat komen van de nieuwe brug over de Eems, een verbinding (Zwolle)-Hoogeveen-Groningen-Bremen-Hamburg
ICx bestaat niet meer, dat was een werknaam .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Maar nu moet er sowieso 2 personen mee denk ik, een machinist voor de 1200/2400 een een loods(?) die de baan kent.
iedereen met de juiste papieren kan wegkennis opdoen hoor. ik krijg ook wel eens machinisten van andere vervoerders of goederenboeren mee. laatst nog een belg die de benelux ging rijden...
Dat is precies het verschil tussen de beleidsmakers binnen een bedrijf en de statistici die het daadwerkelijk moeten doen. De een denkt dat het op basis van de chipkaart te doen is.. De ander gaat met statistieken aan de slag en komt er achter dat het toch lastiger dan gedacht is. o.a. ook door reizigers die er langer over doen dan je zou verwachten op basis van de reisplanner die dus kennelijk een broodje op het station halen. Dat soort gevallen gooien heel veel roet in het eten.
Dat is absoluut waar. Zonder meer. Wees je er goed van bewust dat ik het qua rekenproblemen volmondig met je eens ben.
Maar dat kon de NS ook ten tijde van de concessieverlening op zijn vingers natellen. Dan toch zeggen dat er uiterlijk 31 december 2015 een goed rekenmodel zal zijn, dat betekent dat het de NS mag worden verweten als dat model er dan niet is. (En ja, ook IenM had beter moeten nadenken. Maar met destijds een zwakbegaafde staatssecretaris aan het roer...)
Maar wat mij betreft blijft staan: wie belooft, moet leveren.